Toukomasujen -07 huhtikuu

Huomenia vain!
:wave:
Voi kun saisikin nukuttua! Mua ei taasKAAN nukuta tippaakaan, hereillä olen ollu neljästä asti, mies ja esikko vetävät unta palloon ja mä vaan hyörin ja kyörin pen...le :headwall:
Päivisin en edes viitsi antautua nukkumaan, koska se on vielä enemmän yöunista pois! No eipä muuta kun kahvetta täällä juon yksikseni, kuuntelen kukonkiekumista ( jotka muuten nekin ovat olleet hereillä neljältä:)) ja surffaan netissä vauvasivuilla. Olisi edes se pieni nyytti sylissä pitämässä seuraa mulle...

Eipä siis taaskaan kurjuutta kummempaa, tuntuu että tämä toinen raskaus on ollut todella paljon vaikeampi kuin ensimmäinen, kaikki mahdolliset vaivat on tainnu olla eikä helpotusta loppumetreille näy. Alkaa tämä norsumainen olokin jo pikkuhiljaa harmittaa, painoa tullu jo 17 kg ylimääräistä... sekinvielä :LOL:

Neuvolassa oli kaikki eilen ok, sf-mitta edelleen aika pieni, 31 cm, esikosta oli tähän aikaan 35 cm :eek: Hmm, no on ollu kyllä muutenkin niin TÄYSIN erinlainen odotusaika kyl muutenkin.

Näyttää ainakin tulevan kaunis päivä B) Pihahommia olen vähän tehnyt joka päivä, vielä on vähän haravointia kesken ja puskien perkaamista. Olen siirrellyt hieman kukkapenkkejä ja fiksaillut kulmia puolin ja toisin, kaivanut ja nostellut kiviä :whistle: Oikeen kun tarkoituksella muija yrittää tehdä itsensä vieläkipeämmäksi, ja sit vielä valittaa, ei totta vie, on tää outoa :LOL: :LOL:
Joka keväiset elukkahommat olen saanu myös melkein kaikki tehtyä, hyvä minä, siivonnu tallista #&%?$!* vuohilta ja ponilta, kanihäkissä myös suursiivous tehty, sorkat vuoltu kaikilta ja lampaalta ajettu villat :D
Huh. Vielä olisi yksi karsina ottamatta, olen sitä vähän säästelly tähän loppuaikaan... tänään on täynnä 38 viikkoa ja voisi sitä ruvetä #&%?$!* heittämään oikein olan takaa, josko masuasulikin ymmärtäisi ruveta hommiin!
Eipä sitten taas kummempia. Eteenpäin porskutetaan kun ei muutakaan voi ja Paljon Onnea jo vauvansa saaneille!

Riks ja masuasuli 38 viikkoa
 
Neeastiina :hug: toi ei ois kyllä kivaa kuulla että vauva perä edellä. Mulla neuvolassa käsikopelolla hoitaja luuli et perätilassa ja mä väitin että pää alaspäin se mun mielestä on ollut jo viikkoja. Ultrattiin viereisessä huoneessa ja oli onneks oikeinpäin. Kyl siitäkin hiukan ehti pelästyyn. Voimia ja rohkeutta kaikille perätilalaisille :hug: :flower: :hug: :hug:
 
Riks on sulla hauskat kevätpuuhat siellä! Terveisiä kutuille! Meilläkin maalla oli joskus yksi kesäkuttu, se oli kyllä tosi hauska otus mutta loppukesää kohden siitä tuli aika vilperi kun se oli meillä yksin ja varmaan mielsi itsensä osaksi ihmislaumaa. Päivät oli hauskoja, mutta se loukkaantui joka ilta kun vietiin se navettaan.

Jabba voi miten ihanaa että sun vauveli kääntyi kuin kääntyikin vielä! Hän vaan halusi vähän jännitystä mamman elämään tarjota.......

Hanna - täällä kanssa oli sf-mitta 37 noilla viikoilla eli selvästi yläkäyrän ylpuolella. Nyt 38. Ei se mitta kuulemma niinkään vauvan koosta kerro, mutta käyrän kehityksen pitäisi olla tasainen (eli kasvun kulkea omalla käyrällään). Kun olin vähän huolestunut, niin katseltiin aika tarkkaan neuvolantädin kanssa 2 edellisen raskauteni sf-mittoja ja vauvojen kokoja ja todettiin, että mulla masu vaan muodostuu tän malliseksi. Edellisillä kerroilla oli myös yläkäyrien yläpuolella sf-mitat, mutta vauvat olivat ihan 3.5-kiloisia (vaikka toinen meni vielä 2 viikkoa yliaikaiseksi).

Jaahas, kello on puoli 9 ja alkaa Aurinkomatkojen talvimatkojen varailut. Ajattelin marraskuuksi varata meille ihan Kanarian-matkan. En ole Kanarialla käynytkään ennen, mutta nyt se lienee paras kohde tuohon vuodenaikaan. Vauva olisi silloin n. puolivuotias. Kauhulla katselin eilen Hesarista, että Thaimaan matkojen myynti alkoi tiistaina, ja silloin porukka oli ollut jonottamassa jo kello 2 yöllä Aurinkomatkojen toimiston edessä!!! Huh huh!
 
Huomenia!

Piti tulla purkamaan jännitystä... :D

Aamulla wc käynnin jälkeen mulla lorahti hiukan jotain housuun... virtsan karkailuakin on ollut mutta oli nyt jotenkin erilainen tunne! Menin vessaan ja sitä tuli lisää... pyydystin paperiin ja haistoin... ei haissut pissalle vaan oli aikalailla hajutonta :D Odottelin tunnin alkaisko supistella.. no muutama tuli kun vein esikkoa eskariin! Soitin miehelle no hän vaati että soitan ä-polille! Sanoin kyllä että eipä ne mitään tee! (Tosin esikon synnytys lähti juuri näin käyntiin ja silloin pyydettiin tarkastukseen oliko lapsivettä) Soitin nyt sitten kuitenkin ja sieltä käskettiin vaan seurata josko lisää lorahtelee. Eli nyt sitten vaan odotellaan... tuskin mitään tapahtuu esikkokin synty 41+1 enkä varmaan nytkään ennenaikaista helpotusta saa. Tosin päivää ennen oli menkkakipuja silloin esikosta ja nyt niitä on parina päivänä ollut... no nyt täytyy vaan odotella josko jotain tapahtuisi :headwall: piinaavaa :kieh:

suzu1981 38+4<br><br>
 
suzu1981 ompas sulla jännät paikat... :hug: tsemejä!

Vaniljatäti oispa tosiaan ihana lähteä kans johonki reissuun ulkomaille... mie olen käyny kans varmaan joka toinen päivä aurinko ja finnmatkojen sivuilla haaveilemassa... Ku sais tuon miehen vielä innostumaan asiasta.. Viime vuonna käytiin toukokuun vika viikko ja kesäkuun eka viikko Kreetalla Plataniaksella... Ja oli aivan ihanaa.. Mutta mie kyllä silloin vannoin, että en lähe reissuun ku vasta sitte ku vauva on vähintään kolme-vuotias... Joillaki vanhemmilla oli nimittäin aika hankalat paikat pikkuvauvojen kanssa.

Mulla menny kolme viimistä yötä yllättävän hyvin... en heränny ku muutaman kerran vessaan ja sitte pari kertaa asennon vaihtoihin.. tänään aattelin ensin kotona imuiroida ja vähän muutenki siivota ja sitte vasta lähteä töihin.. saas nähä miten käy. Seuraava neuvola jo ens viikolla eli nyt ne on sitte viikon välein.

Kyselin eilen terkkarilta vähän siitä, että onko mahollista saaha sitä käynnistysaikaa ku pitkä matka ja edellinen oli nopea synnytys niin ei niitä täällä kuulema ruukata antaa.. enää.. eli hyvin mahollista, että meän vauva syntyy sitte ambulanssiin ku matkaa yli 150km ja aiemmin en kerenny olla ku tunnin sairaalassa ku vauva synty.. Lupasivat mulle kuitenki sen kätilön matkaan.

Nyt siivoilemaan..

Hanna ja Nöössi 36+2
 
Huomenta... tai aamua... en tosiaan ole paljoa nukkunu...
Koko viime yön supisteli kipeesti ja ne on sit nyt aamulla jatkuneet, mutta ei läheskään silleen et tarttis lähtee vielä mihinkään. Toivon totisesti ettei nää oo taas jotain sellasia supistuksia jotka loppuvat kohta ja alkaa taas sit ens yönä ku yrittäis nukkua. Mie todellakin haluaisin tän tytön täältä mahasta sylkkyyn :heart:
Eilen illalla ja viime yönä tuli ihan selkeesti limatulpan osia. Nyt melkeimpä joka vessa kerralla on tullu. Toivottavasti se ennakois hyvää.
Taijan lähtee vaikka imuroimaan joskos nuo supistukset siitä vaikka yltyis.

Laitoin muuten profiiliin tältä aamulta otetun masukuvan :)

Kojo ja tyttö mellestäjä 39+1
 
Heippa!

Oon vähän laiskasti kirjotellu ku on noi sormet niin puutuneet jatkuvasti. Eilen jouduin lähtemään toimistolle, matkaa siis 50km, ja tietty kolari motarilla=10km ruuhka.. menin kiertoreittiä, silti kesti tunnin. Lähdin aamulla siis jo 6.15! Paluumatkalla sama juttu, ruuhkaaruuhkaa ja tunnin kesti.

Neeastiina: Tosi kurjia uutisia oli kyllä sulla ultrassa! Mutta hyvä että nyt selvisi eikä synnytyksessä!

Jabba: WAU tosi hieno juttu! Sun ei siis ainakaan tartte enää pelätä sitä keisarinleikkausta :) Mulla vielä viikko ja saan tietää tilanteen.. toivon vaan parasta, oon ollu tosi masentunu ton tilanteen takia :( Painajaisia vaan yöt täynnä..

Hanna: Hurja matka sulla tosiaan on sairaalaan.. et oo kotisynnytystä ajatellut? Tosin siinä tapauksessa että joku menee pieleen, niin sairaalaan on liian pitkä matka.. että eipä sekään taida olla vaihtoehto... :/

Viivi: Onnea painonpudotuksesta!! :D Täällä se vaan tuntuu nousevan hurjaa vauhtia, syynä ei suinkaan varmaan ole nuo karkit... :LOL:

Jaahas, haenkin kupposen kahvia ja katson mitä muuta piti kommentoida...

Kojo: Mullakin tuli eilen koko päivän limatulpan osia!! Yhdellä kaverilla meni vedet ihan muutamia tunteja limatulpan jälkeen, joten aika jännäys oli mullakin (ja oli vähän supistuksiakin eilen, tosin ei kovin kipeitä) mutta ei mitään merkkejä alkavasta synnytyksestävielä ;) Ja hyvä niin.. kun en ees tiedä sen magneettikuvauksen tuloksia vielä... :(

Suzu: Jännät paikat sulla! Paljon tsemppiä, vaikuttaa siltä että synnytys lähenee :D

Vanilja: Oon koittanu miehelle puhua että lähdettäis vaikka Italiaan tai Etelä-Ranskaan autoilemaan, mutta hän ei viihdy niin kuumassa. Tosin eilenkin täällä oli lämpimämpää kuin Turkissa! Oli meinaan +30.. huh!! Ihan hullua, nyt on vasta huhtikuun puoliväli!! Ja toisaalta suurin osa meidän lomamatkoista kohdistuu Suomeen.. mutta viikonloppuisin on niin helppoa lähteä reissuun, kun Saksaan on 2h ajomatka, Pariisiin 2h ajomatka, Lontooseen junalla 4h, jne... Mutta toivottavasti sait tilattua teille kanarianmatkan!!


t. balou & dude 37+4<br><br>
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Muutettiin juuri omaan uuteen taloon. Ja pelkäsinkin että vauveli syntyisi kaiken tuon tohinan keskellä, mutta ei onneksi.

Mutta nyt odottelen jo innolla koska tavataan.... :heart:

Mua hävettää tunnustaa :ashamed: että meillä on vieläkin se pinnasänky hankkimatta, mutta aluksi vauva saa nukkuakkin kehdossa.

Vihlontaa täälläkin, sattuu tosi kovasti... :eek:
Eipä meidän neuvolalääkäri osannut arvoida; nimittäin kolme viikkoa sitten hän sanoi "maksimissaan 2 viikkoa".

Saa nähdä meneekö tämäkin yli lasketun....

B) Iloista odotusta kaikille !

t. Miesku + Milla 39+1
 
hei kaikille.

tänne ei mitään uutta,sitä samaa odottelua mitä se on jo ollut pitemmän aikaa...viikkoja on nyt 39+1,sais alkaa vaavi jo tulemaan ulos.tähän mennessä olis jo esikko ja keskimmäinen syntyny,hassua että tää menee pisimmälle,ei ois uskonu.

voiskohan sillä olla mitään merkitystä,kun tän la meinas muuttua viime ultrassa,siis siinä joka tehään joskus 20 viikolla.oli pienempi kuin sillä viikolla yleensä ovat,niin meinas että vois la vaikka siirtyä eteenpäin,mutta sitten ne siinä aikansa mittailivat ja sanoivat että pysyy la sitten samana kuitenkin.

pelottaa vaan,että tää menee ylitte,kun sitten lääkäri tekee kokoarviota jne...niin voi olla et käynnistetään ja sitäkään en halua.haluaisin mahollisimman luonnonmukasen synnytyksen.että pitäkee peukkuja et syntys mun vaavi piakkoin.

yöt meinaa olla aika pahoja,kun aina saa tunnustella että jokohan se lähtö nyt tuli,mutta ei vaan tuu :'( en jaksa enää ootella.jalat puutuu öisin jos nukun vähänkään pitempään yhellä kylellä.siis asentoa saa olla vaihtamassa tiuhaan ja sitten taas valvotaan ja odotellaan unta.ja hikoilu on edelleen kamalaa.aina rinta ihan märkänä.eikö muilla ole samaa vikaa?

mutta olipas taas oma napanen kirjotus,anteeksi valittelu.
 

HEIPPARALLAA!!!!

Jännittää kuinka SUZU1981 päivä päättyy.. Mun miehen siskon esikko meni kans käynnistykseen asti yli mut toinen tuli lapsiveden menolla alkaen 2vko ennen joten kaikki mahdollista!

ONNEA MIESKUlle uuteen taloon!

Mullekin tuli aamulla neuvolan soitto. Sain siis sen lääkäri ajan joka on 3.5 eli 36 ja risat raskausviikolla.... Hieno että sain sen tänne Lieksaan että ei tartte lähtee Joensuuhun. Saattais se autoilu olla epämukavaa kun ei tää toko ole siihen vielä tottunut vaan mekastaa aina autossa. Ja tosi voimakkaasti!

Mut ei tän ihmeempiä nyt! Täytyy lähteä liikkeelle kun jalat puutuu...
Hyviä jatkoja kaikille!

Hepotyty ja toko 35+3
 
Virpi on kyllä aika samat fiilarit täällä, miten sitä voikin olla näin kärsimätön. Mutta kun olo on tukala, eikä oikein mitään voi suunnitella, ja lkaa olla niin utelias näkemään tämän tulokkaan. Koko ajan vaan miettii sitä, että koska tulee lähtö. Mulla meni toka vaavi 2 viikkoa yliaikaiseksi, joten siitä ei oikein voi panna paremmaksi! Se tietäisi vielä 3 viikon odottelua, JIPPII..!! Mä en tajua, miten sitä silloin osasi ottaa niin lunkisti. Nyt siis rv 38+6. Meillä muuten on (kun on epäilty että vauva on aika iso) sanottu, että mitenkään herkästi ei koon takia aleta käynnistelemään. Itsekin toivon, että spontaanisti käynnistyisi synnytys, vaikka sitten menisi yliaikaiseksi. Ja kun edellinen vauva oli 2 viikkoa yliaikainen, niin kovasti ne lääkärit ym. vakuuttelivat, että vauva ei edes kasva niinä yliaikaisviikkoina, vaan saattaa jopa laihtua, kun istukan toiminta pikkuhiljaa heikkenee. Niin se vaan oli 3.5 kiloinen tyttö, vaikka tuli 2 viikkoa yliaikaisena ja sf-mitta oli aina ollut tosi iso.

Suzy ja Kojo miltä näyttää? Oisittekohan seuraavat lähtijät?

Balou no huh hellettä teillä siellä!! Onpa lämmintä jo! Asutteko jossain keskusta- vai esikaupunkialueilla? Juu tuo on kyllä ihanaa siellä asumisessa, että joka paikkaan on lyhyt matka ajella, ruuhkat on vaan joskus aika hurjia.

Miesku mitäs sitä pinnasänkyasiaa suremaan, sen ehtii ihan satavarmasti, joko ennen vauvan syntymää tai sen jälkeen. Enpä ole itsekään viitsinyt vielä kantaa alakertaan meidän sänkyjä, vaunuja sun muita, ehtiihän ne vasta sitten kun vauva on tullut. Mäkin yritin neuvolasta udella, että eiks se nyt voisi vähän yrittää arvuutella, milloin beibi syntyy, mutta sieltä sanottiin, että se on niin epävarmaa kumminkin, että he ei ryhdy ollenkaan arvailemaan, ja että tulee vaan aika entistä pidemmäksi, jos ennustetaan jotain, mikä ei pidäkään paikkaansa. Kyl meidän vaan on pakko jaksaa odotella.

Sain varattua sen matkan, mutta olin kyllä erittäin hämmästynyt siitä, että jo ½ tuntia myynnin alkamisesta useat viikot ja hotellit oli jo myytyjä, siis marraskuussa, mikä ei varmaan edes ole mitään suurta sesonkia. Myös se hotelli oli myyty, mitä me ajateltiin, mutta löytyi kyllä toinen joka kävi meille ihan hyvin. Ettei vaan niitä kuitenkin jotenkin etukäteen varailtaisi..?

Painon vartiointi jatkuu täällä, nyt on mutusteltavana kippo pilkottuja kukkakaaleja, kun jäi eilisestä kukkakaalisosekeitosta. Tuli vaan mieleen, että toivottavasti ei mene maha nyt sekaisin näistä, ja kun ei koskaan tiedä, milloin tulee lähtö synnyttämään...

Ylihuomenna on tytön synttärit, jännään, että saadaanko sama syntymäpäivä sisaruksille!

Vanilja
 
Miesku onnea uuteen kotiin!!! Hyvä ettei vauva päättäny tulla kesken muuttotohinan ;)

Vanilja: Hieno juttu että sait matkan varattua! En tiennytkään että noin kovasti ihmiset hinkuvat noille etelän matkoille!

Me muuten asutaan maalla.. luoteis-Belgiassa, n. 30km Brysselistä. Tässä juuri jännään että koska tulee pikkupupuja - meidän Bonnie-kääpiökanilla on täys pesänrakennus päällä, aamulla kävin katsomassa niin se jo repi karvojansa pesän pehmikkeeksi ja tänään on kyllä laskettu aika :)

t. balou
 
Heips taas täältäkin!

Harmaa on päivä ja varmaan pilvet miettii sataakko vai eikö sataa, no ihan sama mulle, pihahommat on jo tehty =)

MIESKUlle onnea uuteen kotiin :flower: On varmasti niiiiin hienoa kun pääsee muuttamaan!

VANILJAlle onnea matkan varauksesta =) Meilläkin mies hinkuin ulkomaille mut mä en halua. Mieluummin menen Lappiin mökille jonnekkin keskelle ei mitään =)

SUZUlle tsemppiä jos lähtö on lähellä :hug:

Ja VIRPIlle kanssa jaksuja, kyllä se vaavi sieltä tulee kun on valmis =) Aika kärsimätön olo tässä on itelläkin vaikka eihän nuo viikot ole vielä edes täysiä.

KOJOlle kanssa jaksuja sinne supistelujen keskelle :hug:

Pitiköhän mun muuta... ai niin BALOU, kuulostaa niin ihanalle tuo teidän eläinten määrä ja RIKS myös. Mullakin ollut joskus heppa ja poni ja haavenaa taas sitten kun olen iso =) Nyt vaan jouduttiin pari vuotta sitten koirakin antamaan pois kun tytölle tuli siitä ihottumaa. Että ihan heti ei tähän taloon ole tulossa eläimiä, vaikka sekä tyttö etä äiti on ihan hulluna niihin. Synnytyksen jälkeen kyllä aloitetaan kaverin kanssa ratsastus harrastus. Ja naitiäkin aina välillä tallilla käytän, on ihan hulluna hevosiin.

Ja sitten se oma (.) Mullakin toissailtana supisteli säännöllisesti mutta kivuttomasti yli kolmen tunnin ajan 7 minuutin välein, mutta en uskonutkaan että lähtö tulis kun ei ne olleet yhtään kipeitä. Ja tässä sitä ollaan, ne loppui kun menin nukkumaan =) Esikko syntyi 39+1, saas nähdä kuin tämän käy. No, tulee sitten kun on valmis. =) Oma olo on muuten ihan loistava, mutta jaloissa vähän turvotusta, nuo tukisukat helpottaa kummasti. Mutta yöt nukun kuin tukki ja edelleen sillä yhdellä vessareissulla selviää =) Tuntuu että on saanut levättyä ihan kunnolla. Toki olo on kömpelö mutta sehän kuuluu asiaan tässä vaiheessa.

Ihana kun meillä tuo tyttö niin eläytyy tähän odottamiseen kanssa. Saattaa yhtäkkiä tulla sanomaan että äti kokeile ku mulla on maha ihan kovana :LOL: Ja että taas supistaa. Hän aikookin mennä naapuriin synnyttämään oman vauvan sillä välin kun minä menen sairaalaan. :D On meinaan keskusteltu meillä noista asioista =)

Mietin tässä lähtisinkö päiväksi kyläileen kun vien miehen töihin vai jäisinkö kotiin ja alkaisin leipomaan munkkeja :whistle: EHkä valitsen tuon kyläilyn kun kuiten jo pakaste melkosen täynnä noita leipomuksia :)

Viel yks piti, PARASTA AIKAA, mitä teille kuuluu? Joko nyytti kotona? Ymmärrän kyl et e varmasti aikaa enää niin lueskella ja kirjoitella mutta jahka kerkiit niin kerro kuulumisia :hug:

Nyt lähden jotain taas touhuileen...

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 38+2
 
Huhhuh..ihanaa istua koneen ääreen teekupin ja suklaapatukan kanssa kun aamu meni kelassa, neuvolassa ja kaupassa käydessä ja teatterilippuja hakiessa. No nyt on asiat hoidettu ja saa vihdoinkin hengähtää. Kaupasta tarttu mukaan sellanen kiva reseptikirja johon voi tallettaa omia lempireseptejä ja aattelin alkaa sitä täyttämään niin saa kaikki reseptit samoihin kansiin siististi.

Uni loppu tänään jo kuudelta ja vaikka kuin ois vielä väsyttäny niin enpä vaan saanu enää unta. Nousin sitten miehen kanssa samaan aikaan eli seitsemältä ja siitä asti oltu hereillä. Jäi kyllä yöunet vähiin ku alkuyö meni vessassa rampatessa. Ihmeellistä kun aina sillon ku pitäs alkaa nukkumaan niin tulee kova pissahätä ja sit ei kumminkaan tuu juuri mitään. Eikä se hätä helpotu yhtään vaikka kävis vähän tirauttamassa vaan sama olo jatkuu pitkälle yöhön. Ärsyttävää!! :kieh: Täytyy yrittää nukkua päiväunet tai ees levätä sohvalla jos ei saa unta.

Tuleeko teillä muilla neuvolatäti ja sosiaalityöntekijä kotikäynnille ennen vauvan syntymää? Täällä Lahdessa tulee käymään kaikkien ensisynnyttäjien luona ja tarkotuksena on keskustella partisuhteesta ja vauvan syntymästä ja sen mukanaan tuomista muutoksista ym. Tälläinen vastaava käynti on sitte vielä vauvan syntymän jälkeen. Varattiin tää ko. käynti ensviikon perjantaille ja torstaina on sitte normaali käynti neuvolassa.

Neuvolassa kaikki ok ja verenpainekin oli hyvä eli ilmeisesti flunssasta johtu se viimeviikkonen korkee arvo.

Nyt pitää mennä huilaamaan kun virta meinaa loppua justiinsa.. :wave:

HeLiNä 37+0
 
Onpa jännät paikat jo monella. Mulla oli monta viikkoa sellanen olo, että tää syntyy etuajassa, mutta nyt on enää 3 päivää la:aan ja eilen neuvolassa terveydenhoitaja meinasi, että ei anakaan vielä muutamaan päivään synny. Perusti mielipiteensä sille, ettei vauvan pää ollut vielä kiinnittynyt, en sitten tiedä miten luotettava ajoituksen mittari tuo on..

Onko oulunseutulaiset kuulleet oys:n norovirusepidemiasta uusimpia tietoja? Tutustumiskäynnit on näköjään peruttu vielä kolmelta viikolta ja eilen mulle sanottiin, että isovanhempien vierailukaan ei olisi suotavaa.

No, pitää käydä vähän haravoimassa ennenkuin alkaa sataa. Sais jo kevät tulla kunnolla, että pääsis istutustöihin =)
 
peuhu
Helinä83: Meillä tulee mun neuvolatäti noin 2 päivää synnytyksen jälkeen kotiin ja vauvan neuvolatäti noin2viikkoa synnytyksen jälkeen kotiin mutta ei sosiaalityöntekijää :eek: . Kuulun kyllä phsk:in piiriin mut en asu lahdessa.
 
Meilläki on vauvan sänky vielä isovanhempien luona 200km päässä, joten vauva toennäkösimmin nukkuu ensimmäiset yöt joko äitiyspakkauslaatikossa tai vaunukopassa. Eiköhän niissä pärjää. Tulihan minustaki suht koht tolpillani oleva ihminen, vaikka nukuinki vauvana äitiyspakkauksessa (järkytys oli melkoinen ko äitini tuon paljasti. :LOL: )

Jopa se on tiukasti tuo norovirus tuolla Oysissa. Häätyy kertoa tuleville isovanhemmille, ettei sinne sitte kannata tulla. Vaikka tuskimpa ne minua kuuntelee. Vauvan tuleva kummitätiki on tulossa sairaalaan kattoon, vaikka oon yrittäny sanoa, ettei sinne ole suotavaa tulla (ainakaan osastolle) enkä välttämättä muutenkaan haluais vieraita sinne. Vaan jotenki minusta tuntuu, ettei mua kuunnella..

Synnytystä ootellaan tosiaan malttamattomana. Miehellä toivomuksena, että vauva syntyis välillä keskiviikko-perjantai, että sais pittää varpajaiset viikonloppuna ko me ollaan vaavin kans vielä sairaalassa. :LOL: Kivuttomia suppareita tullee kyllä koko ajan, mutta mitään muuta ei oo näkyvissä. Liitoskivut karmeita ja vauva painaa. Verenpainekki laskenu (mulla ko se on ollu koko raskauen ajan noin 131/90, viime aikoina tuostaki korkeammalla ja nyt äsken ko mittasin niin tippunu 119/77 ja noin alhaalla mulla ei oo koskaan ollu).

Piti kommentoija vaikka mitä, mutta jotenki tämä käänty pelkäksi omaksi navaksi.

Hemppu ja sintti 38+6
 
Mieskulle Heti alkuun onnea uuteen kotiin! :flower:
Omaa napaa....Täällä on nyt sitten alkanut kans supisteleen. Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä on alkanu, haravakseltaan tulee, mutta tulee kuitenkin. :) Aamulla oli neuvola ja meinas ettei mee laskettuun aikaan synnytys, että päästääs ennemmin tosi toimiin. Nyhverö on laskeutunut, pikkuisen sai neuvola täti päätä heilutettua enää. Supistelut tuntuu selässä. Ajattelin ruveta siivoamaan, kun tästä koneelta "pääsee" pois. Jos vaikka lisääs supistelua. Painoo tullu lisää 2 viikossa +280g, pissa puhdas, RR 124/80, Hb 126. Kohdunpohjan korkeus 35cm. Neuvolatäti kehu nyhveröä hyvän malliseksi. Sanoin että tuntuu, että tulee pitkä poika. Saas pian toivo mukaan nähdä.
Kojolla ja kelläs muulla on kans tullu supistuksia. Koitettaan jaksaa niitten supistusten kans. :hug: Ite valvoin viimme yönä 1½ tuntia, ei saanut vaan nukuttua vaikka väsyttikin. No onneksi on kirjat keksitty. Mutta nyt jos menis sinne siivoilemaan!!

Elli Ja Nyhverö 39+1 :heart:
 
Kiitos, talo onnitteluista. Siis olen niin onnellinen, mutten tahdo millään uskoa että talo on valmis ja me asutaan nyt täällä...
Muutamat tavarat etsivät vielä paikkaansa ja uusia huonekalujakin pitäisi hankkia.
Kolme huonetta nyt enemmän...

Vauva nyt vaan saisi tulla. Vaikka toisaalta mua "lähtö" jännittääkin...
Huomenna taas neuvola.
Meillä äitiysneuvolan täti tulee eka käynnille kotiin, mutta voi sanoakin että menee itse paikanpäälle...
Meillä nyt vaihtuu sitten neuvolakin...
Onneksi itse saan mennä jälkitarkastukseen samalle tädille...

On kyllä ihme jos lähtö ei pian koita; supistukset vaan lisääntyvät ja istuminen sattuu alapäähän.
Ilkeetä, että supistukset sattuvat myös iskiakseen. Onko tällaista kenelläkään muulla? :wave:

t. Miesku

Hyviä öitä kaikille toukomasuille! :) <br><br>
 
Joo tosiaan neuvolatäti ja sosiaalityöntekijä tulevat yhdessä ensisynnyttäjien kotona käymään ennen synnytystä (n. rv 36) ja toisen kerran vauvan syntymän jälkeen. Sitte neuvolantäti tulee vielä kotiin tekemään vauvalle ja äidille sen ensimmäisen tarkastuksen (sitä en tiedä tuleeko äitiysneuvolan ja lastenneuvolantäti molemmat erikseen vai tekeekö jompikumpi molempien tarkastuksen). Käyn siis Paavolan äitiysneuvolassa.
Täti sanoi että resurssien mukaan näitä käyntejä tehdään eli ei joka kaupungissa tätä käytäntöä oo.
Sillon ku vielä itse opiskelin niin näitä samoja käyntejä tehtiin sillonkin (oli tosin sillon vielä aika uus juttu ja taitaa olla sitä edelleenkin) ja vanhemmat tuntu tykkäävän kovasti.
Neuvolatäti kerto et ilmeisesti sosiaalityöntekijöille yritetään saada virkoja neuvolaan et toimisivat sitte neuvolatätien työpareina ja pitäisivät sitte luultavasti kans omia valmennuksia.
En nyt varmaksi sano, mutta mun mielestä nää käynnit kulkee varhaisen vuorovaikutuksen tukemisen nimellä. <br><br>
 
mie oon kans noita oysin vierailuja miettiny!! mie en oo koskaan tykänny sairaaloista erityisemmin ja muutenki siellä ei se aika tahdo kulua ainakaan miulla sitte millään!! onhan siinä vauvan hoitoa ja ruokailuja mutta silti päivä on tosi pitkä. mietin myös miten ne suhtautuu lapsiin osastolla just ton noroviruksen pelossa???? mie kuolisin ikävästä sinne jos en lapsiani sais sinne käymään ja katsomaan vauvaa. :'( kaveri sai tammikuus vauvan niin heillä oli sillon et isovanhemmat ei saaneet käydä ja oli alettu jo isienki kohdalla toivomaan et vain vierailuaikoina!!! :eek: :kieh: pitääpä kysäistä neuvolasta ens viikolla tietääkö siellä miten oysis nyt on tilanne. :/ mut mie en ainakaan ala siihen et miestä alettais mitenkään rajottaan tulemasta! :kieh:

sit omaa (.) :D
neuvolatätillä oli tänään kova hoppu niin aika kiireellä katottiin mut kaikki ok. painoa oli tullu vaan 200g/viikko (hyvä minä :D ),paineet 108/64, sf 32 (sentti viikos tullu lisää), syke oli 150 ja liikeet ++. poika on kiinnittyny täysin, ei saanu enää yhtään liikkumaan ja on ihan oikeassa asennossa syntymään..
täti uskaltautui antamaan mulle seuraaville kahdelle viikolle viel ajat. käski ilmootella jos onkin jo jakautunu eikä tarttekkaan aikoja. :LOL:
nyt ku mie jo elän toiveis et kohta pääsis tosi toimiin ja kaikki merkit sanoo et ei enää kauaa mee niin mun tuurilla tää päättää olla ihan eri linjoilla ku veljensä ja menee yliajan. :kieh:
sanoin kyl miehelle et jospa hiukka ärsyteltäis paikkoja tässä viikonloppuna ja katotaan sanooko se mitään! ;) :LOL:
mies tosin ei oikeen syty idealle.. ei sillä etteikö pidä mua hehkeenä tai silleen mut sitä ällöttää ihan kauheena ajatus siitä et toisella on pää siinä vastassa et saa nähdä jääkö ne ärsytykset tekemättä. :LOL: :LOL:

onko teil muilla viel alkanu hermoja raastava puhelinrumba?
vaikka mulla vaihtu (vasta) nyt 36rv niin mun molemmat vanhemmat soittaa vuoropäivinä ja kyselee mikä vointi? onko olo et kohta tulee lähtö? ym..
saati sit ku siihen viel päälle kaverit, miehen äiti ja jopa molempien puolitutut. :kieh: :headwall: miten tätä jaksais viel viikko tolkulla?!
kaveri sano sillon ku sil meni yliajan et se joutu puhelimen sulkemaan ku joka päivä tuli jopa 6 puhelua ihan vaan et joko vauva on tulossa. :eek: mä oon vanhemmillenikin sanonut että ilmoitan heti ku sille alkaa tuntua ja jos kiire tulee niin viimeistään heti ku vauva on tullut ulos mut silti ne jaksaa soittaa. :/

taidan palata takas sohvapotuks ja ottaa jotain herkkua esille ku mieski lähti sählyä pelaamaan.
(lähtiessään viel oikeen huus et puhelin on sit täysillä et kuulee jos lähtö tulee.. :LOL: ei taida olla pelkoa!!! :LOL: :LOL:
 
Täällä vielä yhdessä koossa. Jopa oon taas saanut nukuttua 3½ tuntia, tänä yönä. Supistuksia on tullu koko päivän ja illan epäsäännöllisesti. Nyt n. tunnin verran säännöllisesti. Saas nähä tuleeko nyt yöllä lähtö. Mun säkällä nämä supistelut loppuu....vaikka on jotkut supistelut jonkun verran kovempia mitä on ollu. Ajattelin soittaa jossain vaiheessa äitipolille jos jatkuu supistelu , että kannattaako tulla näytille. Jokohan kojo ja marjuskakohan se oli on saanut nyyttit syliin? Mutta jos aamulla/ päivällä kuulu mitään niin laitoksella toivonmukaan ollaan.

Elli Ja Nyhverö 39+2 :heart:
 
Kojo pikana
Kotona edelleen ollaan. Ne supistukset taas vaimeni iltaa kohti ja sitten ne loppu :kieh:
Mut onneksi eivät alkaneet yöllä uusiksi niin olen saanu nukuttua oikein makeasti kaheksan tuntia. Yks vessa reissu vaan siinä välissä =)
Nyt lähen käymään neuvolassa... varmaan aika turha reissu kun tiistaina viimeks kävin äitipolilla, mut tätä tää loppu aika on. Monta kertaa viikossa tarkastuksissa...

Hyviä vointeja taas kaikille :hug:

Kojo ja tyttö mellestäjä 39+2
 
Huomenta.
Toivotaan, Elli Etikka pääsi jo tosi toimiin, kun puol viiden maissa oli jo hereilläkin, kyllä niin varhaiselle herätykselle pitäis olla hyvä syy.

Kovasti väellä supistelee, itselläni oli keskiviikkona tosi kova paine alapäässä, ja nauroinkin, että kohta joku tunkee varmaan kätensä ulos, mutta sen jälkeen on ollut taas suht normaalia eloa, ja eilen totesin, että juoksukin vielä onnistuu, kun jouduin sääntäämään kolmivuotiaan perään, kun lähti pyörällä viilettämään.

Kohta mulla olis kampaaja, oikeesti ei ole edes ihan akuuttia tarvetta, mutta toisaalta tässä voi vierähtää tovi ennenkuin seuraavaksi menee, ajattelin jos varais jo seuraavan ajan sille päivälle kun yritän saada ristiäisiä järkättyä jos kaikki hyvin menee, siinä on tietty sellainen riski, että jos en onnistu saamaan siksi ristiäisiä kuin haluan, menen kampaajalle viikon myöhässä, kun toiseksi paras päivä olis viikkoa aikaisemmin, kun seuraavana viikonloppuna olis juhannus..

Meillä mies jännittää tässä vielä tänään, että syntyykö venekaupat, olis siis sellaista ostamassa, ollaan kyllä ihan tärähtäneitä kun kaikkea samaksi kesäksi haalitaan, ja sitten iskee sellainen pelko, kun on niin monta rautaa tulessa, että entä jos vauva ei olekkaan terve, nää aikaisemmatkun on olleet niin helppoja, että on voinut samalla touhuta vaikka ja mitä. Ja sitten myös eilen sanoin, että onkohan meillä veneen myötä vielä loppukesästä lakanat jaossa, jos muut kotityöt siirtyy veneen myötä. vanhassa talossa kun asutaan, niin remonttiakin pitäis koko ajan ennättää tekemään, viimeistään vuoden päästä meillä pitäis olla varasto/terassi ja yksi makuuhuone ihan akuutisti tehtynä...

Nyt suihkuun.

Vointeja kaikille, ja kovia supisteluja niille, jotka jo tahtovat vauvaansa hakemaan.

T:Minnihiiri
 

Yhteistyössä