Toukomasujen -07 huhtikuu

Huomenta toukolaiset!

Vähän kurja fiilis tänäaamuna.. eilen miehellenaureskellen sanoin, että mun nilkat ei oo ikinä ollu näin turvoksissa vaikka on joskus pahasti venähtäneetkin urheillessa.. ja siis naureskellen sen sanoin, niin mies suuttui siitä :ashamed: oli koko illan kiukkuinen, ja menin sit nukkumaan ja sanoin hyvät yöt, niin sanoi että hyvä mee vaan nukkumaan, ehkä aamulla keksin jotain hyvääkin sanottavaa tästä raskaudesta!! Olin ihan että häh!! Mielestäni oon tosi vähän valittanu miehelle mitään, lähinnä ihmetelly ku on eka raskaus, niin se vaan ottaa kaiken valittamisena. Ei hemmeti ei kai tästä järkyttävästä turvotuksesta kuitenkaan nauttia tartte?? Onhan raskaus ihana asia, mutta en siltikän näe mitään positiivista tässä järkyttävässä turvotuksessa :'( Ja aamulla oli pöydällä lappu että "kiitti kun et sitte muistanu/muistuttanu ostaa leipää". Että sellasta. Tosi kurja fiilis :'(

Sorry tää avautuminen, ei oo ketään muutakaan kelle itkeä :ashamed: Kiitos teille siskot!! :hug:

t. balou
 
Täällä vielä ja oon saanut onneksi nukuttuakin muutamanan tunnin nyt aamusta. :) Supistelut on edelleen jatkuneet, että toiveikas oon, että tää on avatumisvaihetta ja pääsis johnain vaiheessa synnyttään. Muthan lasketaan ensisynnytäjäksi vaikka tuo poika onkin ennestään. Mutta sen aikan ei oo kerinny mitään supistuksia tulemaan.
Balou Iso :hug: . Ei tää raskaus aina niin herkkua oo. Toivottavasti sun mies leppyy nopiaa.
Hyviä vointeja kaikille!!!

Elli Ja Nyhverö 39+2
 
Huomenia!

Elli Etikka Taitaa olla lähtö lähellä, kyllä alkaa sulla olla jännätpaikat :D

Balou Koita jaksaa... :hug: aika kurjaa puhetta mieheltäsi!

Täällä vielä ollaan tiiviisti yhdessä koossa :kieh:
Eilen päivällä tuntui että olisi toinenkin lorahdus tullut ja sen vuoksi mies patisteli ä-polille käymään vaikka ei kivuliaita supistuksia tullutkaan ainoastaan sukkapuikkotuntemuksia :/ joten illalla kävimme tarkastuttamassa tilanteen, joka oli ei ollut lapsivettä. Kätilö sanoi että valkovuoto voi olla yhtä juoksevaa joten oli luultavasti sitä! :LOL:
No tuli kuitenkin ultrattua ja kätilökin käsikopelolla arveli että yli nelikiloinen on. Pyysi meinaan lääkäriä uusimaan kokoarviota koska oli kahdessa aiemmassa niin suuri heitto, mutta lääkäri ei ehtinyt. Kätilö sanoi että hyvä kun neuvolantäti oli luvannut la ylimääräisen lääkärineuvolan niin saa silloin uudelleen vähän mietittyä tilannetta.
Viime yönä ei sitten uni tullut kun poika riehui yli puolen yön masussa! :kieh: Ä-polikäynnin jälkeen alkoi kovat vihlonnat ja tuntui kun olisi poika väkisin vääntänyt päätä ulos :LOL: Ja sitten hän aloitti hikan ja mulle on alkanut tulee huono olo kun kokomaha hytkyy niin paljon :x Ei olis vissiin tossa muutama päivä sitten pitänyt sanoa että kaikki niin hyvin eikä kolota mistään, meinaan selkäsärkykin on ajoittain palanut en tiedä onko kylläkin niitä selässä tuntuvia supisteluja vai mitä :/

suzu1981 38+5
 
Voi Balou :hug: kurjaa että teillä on vähän kireänä alkanut aamu.

Totuushan on monen kohdalla varmaan se, että jos raskaudenaikaisia epämukavuuksia ja suoranaisia riesoja ei unohtaisi nopeasti, niin KUKAAN hullu ei tekisi kuin yhden lapsen ;) Mie ainakin muistin ekan raskauden mukavana ja leppoisana aikana ja totuus muistui mieleen taas tälläkertaa. olen turvoksissa kuin norsu, mua pakottaa joka paikaan. Yöunet on ihan mitä sattuu sillä kylkeä voi kääntää ainoastaan vessan kautta jne. Mutta nää on FAKTOJA ei valittamista. Sillä kaikesta huolimatta rakastan sitä palkintoa jonka tää riesojen kokeminen tuo tullessaan. Mutta uskallanpa väittää että jos sormia napsauttamalla vaihdettaisi mieesukupuoli synnyttäväksi osapuoleksi, niin KENELLÄKÄÄN ei olisi kuin 1 lapsi. Minusta raskaus on ihanan kamalaa aikaa ja koska me tehdään tässä kaikki työ niin meillä on oikeus sille isukille valittaa vaikka niin kauan että korvat tippuu... Mun mieskin nauroi että lapsiluku on nyt sitten varmaan tässä koska mun kroppa ja sen korvat ei kestäisi enää yhtään odotusaikaa ;)

Koitetaan me tytöt jaksaa miestemme kanssa, vaikka olisivat millaisia. Mun kaverilla nimittäin oli niinpäin että mies oli varsinainen kanaemo, hyysäsi ja hoivasi, ymmärsi ja helli. Ja kaverilla tuli jo olo että on miehen silmissä pelkkä hautomo, kun mies ei enää muuta puolta hänessä nähnyt.... :D

Kiitos miljoonasti muuten kaikille Teille jotka otitte osaa mun valittamiseen ja panikointiin sen perätilajutun kanssa! On ihanaa huomata että osaatte iloita siitä että vauva kääntyi! Itse olen onneni kukkuloilla ja nyt synnytys pyörii mielessä kokoajan. Ja nyt se pyörii ihanana asiana jota odotan, läheisenä ja lämpimänä muistona ensimmäisestä kokemuksesta. Ja ajatella että viimeistään 2 viikon ja 5 päivän päästä mulla alkaa sitten tosi toimet, hui kauhia miten aika rientää! :eek: :D

Mukavaa viikonloppua kaikille,

Jabba 37+2
 
No voi Balou.... kun musta toi kuulostaa just siltä, että tässä alkaa meillä olla niin lopunajat käsillä, että alkaa olla vähän hermo pinnassa itse kullakin, sekä tulevilla äideillä että isillä... välillä tulee itku tai jotain sanomista ihan turhasta. Pitkä odotus alkaa kyllästyttää, ja varmaan myös sitä miestäkin! Mistä sitä aina niin tietää, mitä noiden miestenkin mielessä liikkuu. ei ne ehkä osaa niin sitä sanoiksi puhkea. Ja naiselle tämä raskaus on muutenkin niin paljon konkreettisempi, kun kaiken tuntee fyysisesti kropassaan, siitä on helpompi puhua kuin raskauden ja tulevan vanhemmuuden henkisen puolen asioista. Mutta jos äidinrakkaus olisi mitattu sillä, paljonko vallittaa raskausaikana, niin - no, onneksi ei ole!! Olen ihan 100-varma, että tämä tulokas on tosi tosi rakas, ihan yhtä rakas kuin kaksi ekaakin, vaikka valituksen määrä raskaudesta on ollut moninkertainen edellisiin raskauksiin nähden. Mun neuvo olisi vaan, että otat miehen tavallistakin lämpimämmin illalla kotiin vastaan ja teette jotain tosi rentouttavaa ja mukavaa.
 
Neuvola reissu käytynä taas:

paino: - 1 kg 700 g :eek:
turvotus: ++
rr: 138/95
prot: +
hb: 121 :D Nousu suhdanne
sf: 30 jos tuo tuosta vielä pienenee niin vauva tippuu lattialle :)
sykkeet: 140
liikkeet: ++

Aika hurjaa on tuo mun painon heittely, mutta onneksi se tällä kertaa oli lasku suuntaan :)
Tälle aamulle ei ole mitään ihme oloja ollu ja mielikin on hyvä kun on saanut nukuttua. Olinkin tosi pahan tuulinen tossa parina päivänä...
Meilläkin on mies saanu kärsiä mun valituksista, mutta ei onneksi ota niitä niin kauheen vakavasti. Monta kuukautta sitten mulle älähti tästä mun valittamisesta mut selitin silloin mun tunteet näitä raskaus vaivoja kohtaan. Ilmeisesti on ymmärtänyt kun ei ole mun valituksiin kommentoinut mitään sen koommin.

Tänään alkaa jääkiekon MM ottelut joten on ihan mukava iltapäivä tiedossa. Yleensä olen ruukannu käyä pelit kattoon skriiniltä yhessä ravintolassa, mut tänä vuonna taitaa olla mulla tyytyminen tohon koti telkkariin. Jännä kyllä kuinka olen intohimoinen MM otteluiden kattoja vaikka en muuten lätkää seuraakkaan. Kaippa siinä on niin suuri "yhteenkuuluvuuden" tunne kun kaikki läheiset kannattaa samaa joukkuetta. Sm tasolla kun saatetaan olla eri joukkueiden puolella...

Nyt lähen kaupungilta etsiskelemään ystävän lapselle synttäri lahjaa. Hän täyttää vuoden :heart:

Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille :wave:

Kojo ja tyttö mellestäjä 39+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 10:02 Kojo kirjoitti:
Tänään alkaa jääkiekon MM ottelut joten on ihan mukava iltapäivä tiedossa. Yleensä olen ruukannu käyä pelit kattoon skriiniltä yhessä ravintolassa, mut tänä vuonna taitaa olla mulla tyytyminen tohon koti telkkariin.
Prkl, kun tuo päivän ottelu ei näy suorana ilman digiboksia. Me kun ollaan sen hankintaa lykätty viimeseen saakka ja ei kyllä vieläkään sitä viittis hommata, kun tähän taloon tarvitaan mallia kaapeli ja sit kun oma tönö valmistuu joskus hamassa tulevaisuudessa niin son sitten mallia antenni. Noh, ehkä sitä pitää joku halpaakin halvempi boksi käydä ostamassa, niin ois jotain tekemistä täällä kotona. :D

-mennis ja keke 38+5-<br><br>
 
Hui kun jännää :D täällä on tosi monella supannu ja ihan lähtötunnelmia. Tsemppiä kaikille :hug: :wave:
Kiva lukea mitä kaikkia oireita täällä porukalla on.
Mulla toinen lapsi masussa ja jo laskeutunut muttei kiinnittynyt. Yleensä toiset lapset laskeutuu tosi myöhään ja siksi mietin et syntyskö tää jo aimemmin. Laskeutuminen todettu neuvolassa rv 35+1 tai 2 muistaakseni.

fangis 35+4

:flower: :flower: :flower: mukavaa kevättä :flower: :flower: :flower:
 
Heippa!

Onnea vauvautuneille!!! :flower:

Täällä oli parina iltana kunnon suppareita, mutta eilen ei sitte taas mitään, tai kivuttomia oli vähän, mutta ei muuta. Pitää viikonloppuna tehdä pihatöitä, niin jospa se siitä sitte alkais tekeytyä.. =)

Neuvolassa olin TIna, kaikki oli OK ja postissa tuli aika kokoarviointiinkin, yes! Eli ens MAna on aika heti aamuta, mukava vappuaatto siis tiedossa, ainakin mulle... =) Jos vaikka se sukupuolikin sitten näkyis siinä ultrassa, jos ei maskki oo ihan moninkerroin, ettei näy..

On ollu vähä hemmotteluviikkokin, olin TIna hierojalla ja eilen kasvohoidossa. Ai että kun se tuntuu kivalta, kun naamaa oikein "vatkataan".. :LOL: Päätin, että jos parin viikon päästä ollaan vielä yhtenä kappaleena, niin varaan ajan vielä jalkahoitoon.. Mitähän muita hoitoja vielä keksis, jos menee siitäkin vielä yli.. :LOL:

Ootteko muut saanu vielä verolappuja vielä? Oli kyllä huikea yllätys, kun tuli ilmoitus, että saa takasi 1850?, mukavat joulurahat tiedossa! Ehkä sitä sitten jo voi shoppailla jotain itellekin.. =) Vaikka kyllä sitä rahanmenoa on jatkuvasti, kaikenlaista pientä remppaakin olis edelleen, ja varmaan lastenhuoneen tekoa sitten jossain vaiheessa vuoden päästä..
Kunhan tämä pikkunen nyt vaan malttais tulla ulos ensin.. =)

Profiilissa muuten päivitetty kuvakin, alkaa masu olla jo melkonen, ja arpiakin löytyy jo...

Mutta nyt laittaan pesu-ja tiskikontta päälle.. Hauskaa Vappua kaikille, jos en enää ennen Vappua tule kirjoittelemaan!! Ja toivotaan lisää synnytyksiä niillä, jotka sitä kovasti jo toivoo (MINÄ, MINÄ!!!)

Terkuin,Toukomamma07 ja potkunyrkkeilijä 37 + 3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 10:48 Toukomamma07 kirjoitti:
Ootteko muut saanu vielä verolappuja vielä? Oli kyllä huikea yllätys, kun tuli ilmoitus, että saa takasi 1850?, mukavat joulurahat tiedossa!
Meillekin on kivat joulurahat tiedossa. Varmaankin on rahat aika finaalissa siinä vaiheessa, kun tuo rakentaminen nakertaa tiliä, joten tarpeeseen tulee. Minä nyt en saa kuin huimat 70 euroa palautuksia :LOL: , mutta miekkonen saa palautuksia reilu 3300 euroa. Tosin ei me oikein ymmärretä mistä se mies niitä palautuksia saa, kun ei periaatteessa oikein ole tuloja viime vuodelta Suomessa, kun oltiin siellä ulkomailla. No sama se, kyllä raha aina kelpaa. :D

-mennis ja keke taas-
 
mamma80
Heippa taas pitkästä aikaa.

Mulla on nyt ensimmäinen äitiyslomaviikko takana, ja on muuten aika mennyt tosi nopeesti! En oo saanu oikein mitään aikaan.. Mut turvakaukalo ja sitteri on nyt ostettuna. Vielä pitäis ostaa kaikki yleistarvike, mitähän kaikkea sitä edes tarvitsee vauvan kanssa... Pitäis ihan tehdä lista! Eihän jostain löytyis valmista listaa?

Mä oon tosi väsynyt ja poikki kun eilen huhkittiin miehen kanssa pihatöissä monta tuntia. Nyt on olo kuin katujyrän alle jääneellä..

balou - on tainnu sun miehellä olla muuten vaan pinna kireällä? Älä välitä, kyllähän sitä itse kukin kärttyää turhasta välillä.

Oottekos te rakastelleet miehenne kanssa loppuun asti? Siis tarkoitan loppuraskautta? Kun mulle iski eilen huoli, että voiko mies osua vauvan päähän nyt kun se on tullut jo aika alas?

Onnea munkin puolesta muuten kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet!!! Varmaan kohta rupeaa vauvauutisia tulemaan lisää vaikka kuinka.. :heart:


Täällä menossa nyt rv 35 + 4.
 
Kiitos kaikille tuesta!! :hug: Täytyy miehelle koittaa selittää, että vaikkei tää loppuraskaus aina niin ihanaa olekkaan, niin vatsassani olevaa lasta rakastan jo nyt yli kaiken!!! Kai tuota ukkoakin jänskättää hiukan, ja siks on vähän pinna kireellä. Kävin asioilla tossa äsken ja ostin samalla sitten pakastimeen leipää reippaamminkin, niin ei tartte siitä ainakaan valittaa ;) Tosin ollaan molemmat sellasia aamukiukkuja, että sitä leipäjuttua en ihmetellykkää ;)

Kojo olipas sulla paino laskenu! Vaikka turvotustakin on! Ihan hieno juttu kyllä tuo painonlasku, se on aina plussaa. Tai miinusta siis ;) Helpottaa sitte ainakin synnytyksen jälkeen sitä painontarkkailua :)

Ai ne mm-kisat alkaa ny? En oo kauheesti seurannu.. parina vuonna oltiin suomipubissa Brysselissä katsomassa, mutta siitä pubista tehtiin marokkolainen ravintola, joten en usko että näyttävät lätkää enää :D (sorry muistn että toukomamma oli kisoista puhunut, mutta taisikin olla kojo.. :)

Semmosta.. mut nyt töiden pariin!

t. balou <br><br>
 
Neeastiina
Kotiuduin tuossa juuri sairaalasta ja tässä hiukka kuulumisia sieltä: Menin siis keskiviikkoiltana äitipolille liikelaskentaan ja kontrolli ultraan jossa todettiin tämä vauvan perätilassa olo. Kehoittivat sit tulemaan ravinnotta torstai aamuna uuteen KTG kontrolliin ja mahdolliseen kääntöyritykseen. Niin sitä sit torstai aamuna menin ja KTG käyrä oli aikasta heikko. Tällä käyrällä lääkäri ei edes lähtenyt yrittämään tuota kääntöä joten otimme uuden käyrän. Ultralla katsoimme hiukka painoarviota ja se oli 2500 g. Lääkäri sanoi että vauva on siro että varmaan saamme sen kääntymään, mutta muksu olikin asiasta ihan toista mieltä. Kääntöyritys ei siis onnistunut. Vauvan sykkeet romahtivat yhdessä vaiheessa ja pariin otteeseen olimme jo menossa hätäsektioon. Onneksi noi sykkeet korjaantuivat hyviksi ja leikkaussaliin ei sit tarvinnutkaan mennä. Kehoitettiin kuitenkin jäämään yöksi tarkkailuun ja illan aikana otetut KTG käyrät olivatkin sitten todella mallikkaita ja myös tämän aamuinen joten pääsin kotiin seksio ajan kanssa. Sektio tullaan tekemään ti 8.5. Olen kyllä tähän tilanteeseen itse ihan tyytyväinen ja tämä oli lääkäreidenkin mielestä ainut ja paras vaihtoehto tässä tilanteessa. Ja vielä kun sain leikkaavaksi lääkärin sellaisen lääkärin joka on minulle aikaisemmista käynneistä tuttu ja meillä kemiat pelaa hyvin niin en osaa oikeastaan pelätä/jännittää koko asiaa. Nyt vaan reilun viikon verran tässä otan rauhallisesti ja laittelen loput asiat kuntoon niin sit on mukava mahdollisesti äitienpäiväksi kotiutua nyytin kanssa kotiin =)

Neeastiina 37+5 ja jonka odotus pian palkitaan =)
 
Kaunista kevätperjantaita kaikille, synnyttäneille ja odottaville B)
Täällä vieläkin itsekin kärvistellään, tosin pahimpana vaivana taitaa olla kärsimättömyys...
Pari iltaa ja aamua nyt on supistellut , tosin vasta puolen tunnin välein ja päivällä harvemmin, mutta jos se vaikka jotain siellä jo petais....
muuten ei mitään lähdön merkkejä vielä ilmassa, mutta ei aikasemmatkaan ole laskeutuneet ja kiinnittyneet vasta kuin synnytyksessä, että ihan ilman ennkkomerkkejä varmaan tälläkin kertaa mennään. toissailtana tuli siivoiltua ja eilen saunottua, tänään vois olla ihan kiva kokeilla sitä kolmatta :whistle: josko vaikka sillä...
Kaikille mukavan jännittäviä hetkiä,
riiviöiden äiti & riiviö nro 4 vkolla 39+1
 
Huh...munkit ja korvapuustit paistettu ja leivottu. Leivoin siskollekkin kun hällä käsi paketissa eikä ite voi leipoa. Mutta kyllä osaakin nyt jalkoja särkeä :/ Kun monta tuntia tuossa ollut jalkojen päällä. Mutta eiköhän se tästä taas..

Muuten olo on hyvä, jotenkin vaan huolestun noista liikkeistä kun ovat niin vähäisiä, vaikka kyllä niitä silti onneksi tuntuu.
Pitää seurailla ja käydä näytillä jos sille alkaa tuntua. Onhan siellä kyllä tilakin jo ahtaalla..

Sais kyllä jo vaikka syntyä etten koko ajan ois vaan huolissaan meneekö kaikki hyvin jne. Jännä muuten, et kun istuu niin supistelee, mut jalkeilla ollessa harvoin.

Jep, mutta eipä mulla oikeestaan ees asiaa ollu :LOL:

Tsemppiä niille joilla koitos lähestyy :hug: =)

Nyt jalat kattoon hetkeks ja sit potut tulelle..

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 38+3
 
heissan!!varoitus sisältää valitusta! =D aamulla oli neuvola ja tässäpä jotain siitä

-paino +350g/viikko
-RR 130/82
-pissa puhdas
´-hemo 117
-sf-mitta 37 <---peekele oli viel nuossu puolel viime viikosta :headwall:
-vauvan syke +147
-liikkeet + (liikkuu kyl paljo)
-rt <--ollu jo kauan

ei ollu pää viel kiinnittyny,vähä liikku vähä.saa viel päälaesta kii.
mä jo toivoin et ois laskenu.tää alkaa kyl olee jo raastavaa,ku joka viikko käyä neuvolassa eikä oo "mitn uutta" sais jo alkaa syntyyn tää vaaveli.oon yríttäny touhuta kaikkee mut ei.tänää kävin reippaalla kävely lenkillä varmaanki käyn täs illan päälle uudestaan jos jaksaa.vauva liikkuu kyl ihmeen paljo :heart: n.2-3 vko sit ei liikkunu paljo yhtään <--jospa ois jokin merkki et alkas synnytys läheneen,oispa vaa.ahistaa ku ei mahu vaatteetkaa enää päälle :headwall: välillä painattaa vauva alapäähän,vähä supistuksia (ei kipeitä,mut ois kyl kiva ku alkas ne kipeet ni pääsis synnyttään) :D hyviä vointeja ja onnea vauvautuneille!!


t.maitsu83 ja vauva 39+3
 
ja viel "ärsyttää"..mieheni sisko on saanu eilen poikavauvan ja sil oli LA 6 pvä.tietysti oon iloinen niiden puolesta!! :D toissapvä:nä kysyin sen vointia,tuumas et ei viel mitn ni seuraavana päivänä' saanu vauvan sykkyyn :heart: kävispä mullekki niin.
 
Hei pitkästä aikaa!

ONNEA vauvansa saaneille!

Täällä menee hermot. Paikat auki pari senttiä ja pari yötä supisteli 4 tuntia putkeen, mutta siihen se sitten jäi. Ainoa asia mitä tapahtui oli, että minusta tuli todella kärsimätön odottaja. Nyt supistukset ovat hävinneet, eikä ole edes tunne, että ne alkaisivat uudestaan.

Valitettavasti en muista kuka kommentoi OYS:n vierailuista. Jos lapset eivät saa tulla käymään, minä pyydän miestäni tuomaan lapsen käymään kahvilassa minua tapaamassa. Todennäköisesti näytän myös tulokkaan osaston ulkopuolella tällaisessa tapauksessa. Saa pienet aivot raksuttaa asiaa jo vähän etukäteen.

Noju + masuasukki (edelleen ilman tekonimeä) 39+3
 
Moikka!

Oli taas neuvola tänään, ei mitään uutta... Paitsi painoa tullu melkein 1,3kg viikossa! :eek: huh, tarvii alkaa vähän kattoo mitä suuhunsa laittaa... :whistle: Sf mittakin jo 37, ja arvet mahassa sen mukaset \|O

Ei millään jaksais enää odottaa... Eikä tää olo oo kovinkaa hehkeä enää :ashamed: Mut ei kai täs auta ku jaksaa päivä kerrallaan :)

Sellasia tänne, ihana ilma oli taas tänään, vapuksi vaan on kovin kylmää ja räntääkin lupailtu! Tosin eipä se tänä vappuna taida haitata ainakaa meitä, eiköhän ihan kotosalla olla. Mutta hauskaa vappua kaikille!! :)

Bianca ja pikkunen 38+5
 
Ollaanpas me tiputtu.
Hops ylös! :wave:

Ei mulla mitään ihmeempää tässä ole.
Ukkeli lähti raksalle ja mie oottelen,
että ukkelin sisko soittas milloin tulee hakee mut heille.
Eilen muuttivat juuri valmistuneeseen taloonsa ja lupasin
mennä auttamaan loppusiivouksessa sinne vanhaan asuntoon.

Masu rintamalla ei uutta, siellä se Keke kovasti pyörii ja hyörii. :heart:

-mennis ja keke 38+6-
 
Tuulista lauantaita toukomasut! :wave:

Uni loppu aamulla jo kuudelta ja yöunet jäi kyllä aika vähille kun illalla en meinannu millään nukahtaa. Nukuin jo pienet päikkärit, että on sitte illalla virkee kun mennään ulos syömään ja teatteriin. Ihanaa kyllä päästä viettää yhdessä miehen kanssa iltaa..ei malttais odottaa.. :)
Koko aamun on pesukone pyöriny, vein pyykit ulos kuivumaan ja varmaan kohta kuivia kun noin kovasti tuulee, että jotain hyötyä noista aikasista herätyksistäkin on.

Eilinen päivä meni kotitöiden parissa touhutessa. Innostuin siivoomaan, pesemään keittiön matot ja tekemään suklaapiparitaikinan pakkaseen (sieltä sitte helppo sulattaa ja leipoa pipareiksi kun entiset on syöty). Meillä kävi myös sukulaisia kylässä ja meni kyllä päivä huomattavasti nopeemmin ku tavallisesti kun oli ohjelmaa.

Voinnissa ei mitään muutoksia edelleenkään. Enää ei vaan pysty kävelemään juuri ollenkaan (ainakaan reippaasti) kun heti alkaa pohkeissa tuntua, särkee ja puutuu. Pyöräilykään ei tunnu kovin hyvältä kun maha on tiellä.
Ihmeen hyvin mulla on kyllä kärsivällisyys riittäny, mitään hirveetä kiirettä ei synnärille oo ja oon psyykannu itteäni kokoajan että yli menee. Siks vielä varailen näitä teatterireissuja, partureita sun muita niin ei käy aika ihan hirveen pitkäks ja on sitte jotain muutaki odotettavaa ku synnytys. No kuhan la tästä vielä lähenee niin eiköhän se munki kärsivällisyys lopu.

Vauva liikkuu edelleen tosi ahkerasti. Heti jos silittää mahaa niin toinen alkaa pyörimään :heart:

Mutta nyt syömään ja sitte pikkuhiljaa valmistautumaan iltaa varten. Kiva tälläytyä ja lähtee ihmisten ilmoille, kun alkaa sekin olemaan niin harvinaista herkkua. :D

HeLiNä 37+2
 
heips

mulla on todettu raskaushepatoosi... tai ei se vielä 100% varmaa ole, koska sappiarvot eivät ole vielä tulleet, mutta perjantaina kävin äitiyspolilla ja lääkäri sanoi, että on melkein varma että sitä se on.

Eivät käynnistäneet eilen, ilmeisesti siksi koska haluavat odottaa vielä niitä sappiarvoja. Maanantaina menen uudestaan äitiyspolille, katsotaan käynnistävätkö silloin. Vauva liikkui tosi aktiivisesti ultran aikana ja muutenkin kaikki näytti olevan ok. Itse kuitenkin olen aikamoinen hermoilija ja toivoisinkin että maanantaina käynnistettäisiin, kun viikkojakin on silloin jo 38+6 ja ainakin sen tiedon mukaan mitä mä olen raskaushepatoosista löytänyt, useimmiten käynnistetään vkolla 38.

oliko jollain muulla tässä porukassa raskaushepatoosia? mitä ne arvot teillä on olleet? Mulla oli ASAT 116 ja ALAT 183. Sappiarvoista en siis vielä tiedä.

toivon nyt vaan, että viikonloppu menis nopeasti, että pääsis taas katsomaan ainakin ultralla että vauvalla kaikki hyvin. Mä olen tällaisissa asioissa superhyperhermoilija ja ajattelen tietenkin aina niitä kaikkein huonoimpia vaihtoehtoja... :ashamed:

ja nyt en sitten osaakaan kommentoida kenenkään muiden juttuja, omanapaista valitusta jälleen... sorry.

Gabria + masukki 38+4
 
heippa!

meille syntyi 26.4 klo 9.14 tyttövauva rv 38+1.

painoa oli 3100g ja pituutta 48cm. hatun koko 33.

synnytys sujui hyvin, koko perhe voidaan myös hyvin!

tänään kotiuduttiin, kerron tarkemmin synnytyskertomusta hiukan myöhemmin.
 

Yhteistyössä