TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Tässä tarina pikaseen:
Pikaseen merkinnät nettiinkin.
Sain yhden murun cytoteciä suuhun ja jo 30min päästä tuli eka kipee suppa. Alko tiuhaan supistaan ja kohtapuoliin meni vedet. Sitten synnytys käynnisty ryminällä :O...alko sattuun ihan tosissaan ja väliä joku 3min. Olin jo kaksinkerroin kun kulta saapui sairaalaan ja mentiin saliin.
Salissa olin niin kipeä että pyysin heti epiduraalin. Sitä ennen huusin ja uikutin puristaen miehen kättä joka supalla ja niitä tuli todella tiuhaan, käynnistetty kun oli.
Epiduraali auttoi jonkinverran ja joksikin aikaa mutta aukesin hurjaa vauhtia 10cm:n ja se sattui todella. Tunsin että vauva laskeutuu alaspäin kun kätilö oli poissa. Hädissäni huusin että soita kelloa!!! Se tulee!
Kätilö tuli ja sanoi että juu, 10cm auki ala ponnistaan. Ponnistaminen pelotti ja epäusko omiin kykyihin ja voimiin oli suuret. Huono synnytyskokemus takana siivitti pelkoa ettei tämäkään meinaisi mahtua, että alapää menis hajalle jne.
Ponnistin kuitenkin vain 13min ja tyttö tuli, murtaen taas äitin häntäluun, niikuin poikakin teki :/.
Koko synnytys kesti 4h20min :))) Että siinä mielessä hyvä kokemus. Eka kun kesti melkein 19h josta ponni imukupilla 1h45min.
Tuli ulkopuolelle 1. asteen repeämät jotka ommeltiin. Kohdunkaulakin taas repes niiku ekastakin ja suoni kuulemma pulppusi, menetin 900ml verta. Häntäluu murtui niikuin esikoisesta. Tosi vaikea istua toisella persposkella tässä nyt pikaseen.
Viikko sairaalassa kun tyttö keltainen ja mulla epäily että kohtuun jäi jotain. Eilen kotio ja syön supistuslääkettä et kaikki tulis ulos.
Olo hämmentynyt ja hiukan baby bluesia pukkaa päälle mutta onnellinen olen. Koko perhe tyytyväisiä ja poju 4v7kk hoitaa siskoa ihanasti ja sanoo kokoajan kuin rakastaa sitä :)
Niin ja mitat siis 4115cm, 51cm ja pipo 35,5cm. Että onneks käynnistettiin nyt. Musta tukka ja kaunis eskimotyttö on :)
 
Suuren suuret onnittelut kaikille teille joilla jo vauveli on syntynyt! :flower:

Hepotyty, minä taisinkin olla toukokuisista viimeinen jolle vauva syntyy. Ei mitään merkkejä ilmassa että tämä tulisi omia aikoja. Huomenna yliaikaiskontrolli, luulen etteivät käynnistä. ODOTELLAAN. :LOL:
 

Mä kyl olin satavarma että mä jään vipoksi mut tuo raketti-paketti sit yllätti kaikki ja tuli tosi ryminällä :D ! Valtavasti jaksuja sulle perunankukka :hug: kyl se vaavi vielä tulee!

FANG-ANN ONNEA SULLEKKIN :flower: :flower: :hug: !

Hepotyty ja Kasperi 3pv
 
Onnea sofialle, hepotytylle ja fangikselle :flower: :flower: :flower:

Vihdoin myös meidän pikkuinen syntyi. Poika syntyi 7.6. Painoa oli 3960g ja pituutta 52cm.

Torstaina meillä tosiaan oli se yliaikaiskontrolli ja mentiin miehen kanssa sinne toivoen, että saadaan käynnistysaika lähipäivinä tai jopa heti. Lääkäri tutki mut ja oli sitä mieltä, että jos vaan synnytyssalissa on tilaa niin voidaan käynnistää heti :) Olin melkein 3 cm auki ja muutenkin paikat ihan valmiina. Salissa ja osastolla oli onneksi hyvin tilaa, joten siirryimme miehen lääkäriltä suoraan synnytyssaliin.
Kalvot puhkaistiin klo. 11.00 ja poika syntyi klo.14.19 :heart:
Kalvojen puhkaisun jälkeen makasin käyrillä yli puolituntia ja odoteltiin supistuksia. Pikkuhiljaa ne alkoivatkin ja menin hetkeksi suihkuun. Suihkussa supistukset koveni ja tiheni aika vauhdikkaasti ja sänkyyn päästyäni sain vielä spinaalipuudutuksenkin. Se rentoutti ja teki järkyttävät supistukset siedettäviksi. Puudutuksen hälvetessä luulin saavani vielä jotain kivunlievitystä mutta kätilö sanoikin, että saan alkaa ponnistamaan.
Muutaman ponnistuksen jälkeen vauva oli maailmassa =)
Helppo ja mukava synnytys.

Kotiin me päästiin jo eilen, ku kaikki oli hyvin. Maanantaina me käydään sit vielä kontrollitarkistuksessa.

Räppänä ja poika 2pv :wave:
 

ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

Jokohan Perunankukka on mennyt vauvan hakuun... Käyn aika tiheään täällä kurkkimassa milloin loputkin vaavit tulee. Kirjoittamaan harvemmin ehtii. Nytkin on poju sylissä nukkumassa että voi vähän kirjottaa...

Jaksuja!

Hepotyty ja Kasperi 5pv
 

ONNEA PERUNANKUKKA TYTÖSTÄ :flower: :flower: :hug: !

Nyt taitaakin olla jo kaikki toukomasut vauvansa saaneet.... Tai ainakin tosi vähissä jo iso masut on... Mut jatketaan juttua vauva puolella sen mukaan miten kukin ehtii!

Hepotyty ja Kasperi 6pv
 

HEIPPA!Minäkin voin ilokseni ilmottautua synnyttäneeksi :wave: Meidän pikkuPrinsessa syntyi 7.6 klo 18:24,pituutta 50,5cm ja painoa sirot 3500g-vaikka menikin 10pv.ylilasketunajan.Mutta siro ja ihana tummatukkainen pikkuinen,10pisteen tytteliini :heart:
Synnytys sujui hyvin ja epiduraali vei kivut,joten oli helppo synnytys.Kesto kaikenkaikkiaan 5h30min.

Jatketaan juu kuulumisien vaihtamista tuola vauva puolella,on niin mukava lukea toisten toukokuisten(vaikka menikin kesäkuun puolelle!)kuulumisia ja arkea pikku nyyttien kanssa.Ihanaa kesää kaikille ja jos nyt joku vielä toukokuisista odottaa omaa nyyttiään,niin voin lohduttaa:Ei se sinne massuun jää!!! =) :flower:

Äippäliini-73 ja Prinsessa 6vrk. :heart:
 

Yhteistyössä