Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Täällä mennyt pari päivää ja yötä valvoen, itkien ja hammasta purren. Toissa päivänä oli kaksi todella kivuliasta supistusta, ja sen jälkeen on koskenut alaselkään ja alamahaan ihan kunnolla. Selässä ja mahassa on sellainen kova pakotus, ihan kuin oikein kipeiden menkkojen aikaan! Supistuksia ei ole, vaan tämä tuskallinen jomotus!! :(
Hätä päissäni, jo varasin sairaalan numeronkin tuohon likelle, jos tarvitsee apua sieltä kysellä. Vauva kyllä liikkuu, mutta ei samalla tavalla kuin ennen. Rehellisiä potkuja ei ole kuulunut, vain muuta pientä liikehdintää...
Ei kellään sattuisi olemaan kokemusta moisesta jomotuksesta?? Pelottaa vaan niin kovin, kun ei esikoisenkaan odotusaikana ollut mitään tälläistä. Ja kun tuo mielikuvitus ei tahdo kestää yhtään kurissa!! :whistle: Panadolia olen syönyt ja rasvannut mobilatilla alaselkää, mutta ei ole ollut mitään apua. Ainoa joka hetkellisesti auttaa, on kuuma jyväpussi, mutta heti sen jälkeen pakotus taas pahenee...

Jasmin84. Itselläni on useammat h&m:ltä ostetut imetysliivit ja ovat olleet ihan järjettömän mukavat ja hyvät käyttää. Tosin itselläni on sitä vanhempaa mallia, ja nyt onkin jo uuden näköisiä liivejä tullut. Itsekin ajattelin kyllä muutamat uudet tilata. Ainakin vanhat ovat olleet niin hyvät!! =)

selkä ei anna istua enempää kerralla. Yritän tulla lähipäivinä lukemaan teidän kuulumiset ihan ajan kanssa!!

Oikein leppoisaa alkavaa uutta vuotta vain kaikille!!!!!!!! :wave:

nasu ja nipsu 22+1
 
jasmin84 En minäkään usko, että tuo yksittäinen burana on saanut mitään pahaa aikaiseksi kun viikkojakin jo näin paljon :hug: Mutta kannattaa tosiaan sitä panadolia tms käyttää kun se on todettu turvallisemmaksi.
Kiva juttu että löysitte suloisia vaatteita pikkuiselle :heart: Minunkin tekisi mieli lähteä katselemaan (ja ostelemaan) alennusmyynteihin jos sattuisi jotain sopivaa löytymään.

Huomenna ehkä mennään, ja käytäis sit samalla katsomassa niitä kaksostenrattaita. Ollaan nyt teoriatietojen pohjalta päädytty Emmaljungan Twin City Crosseihin mutta käydään vielä koeajamassa liikkeessa ennen varsinaista ostopäätöstä B) On vissiin tästä ratas-asiasta tullut jo liian suuri kun viime yönä jo näin siitä untakin :LOL: Mentiin miehen kanssa katsomaan niitä Lastentarvike-liikkeeseen ja tilattiin mieleinen väri jo, kunnes huomasin että niissä istuin- ja selkänoja osat olivat pelkkää vaneria eikä päällä mitään pehmustetta. Sanoin sitten miehelle että perutaan se tilaus ja mietitään vielä josko sittenkin hankittais ne Brion vastaavat tuplat :xmas:

Tuosta listasta, niin muistaakseni nuo jutut on aika suoraan kopioitu siitä keskustelu-ketjusta joka joskus aiemmin pyöri täällä odotuspuolella. Minäkin pidän kuumemittaria tärkeänä joka kodin kapistuksena. Me hankittiin esikoista odottaessa hänelle ihan oma mittari vaikka meillä jo yksi olikin ennestään. Mutta se vauvalle hankittu oli sellainen digitaalinen jossa pää pehmeä ja taipuisa.

Muutenkin nuo hankinnat on varmasti niin yksilöllisiä, että kuka mitäkin tarvitsee etukäteen. Paljon riippuu siitäkin miten lähellä kauppoja asuu. Jos on vieressä vaikkapa 24h auki oleva ABC-asema niin äkkiäkös siitä hakee vaikka sen tuttipullon tai korvikepurkin jos kotiuduttua huomaakin ettei maito riitä. Mutta jos kaupoille on kymmeniä kilometrejä ja iltamyöhään huomaa että lisämaidolle olisi tarvetta niin ehkä on parempi jos se tuttipullo ja korvikepurkki on jo valmiina odottamassa kotona.
Sama vaatteiden kanssa, siinä missä toiset tykkää että voihan vauvan synnyttyäkin lähteä pikkuisen kanssa shoppailemaan niin toisella saattaa olla kotona jo monta lasta odottamassa eikä ole niin helppo päästä ostoksille vaikka haluaisikin.

Suzyanne: Olen ihan samaa mieltä, täällä netissä - jos mahdollista - sillä on vieläkin vähemmän merkitystä minkä ikäinen kukakin on :) Kiva että teihin on suhtauduttu perhevalmennuksessa samalla tavalla kuin muihinkin.

Silloin kun me alettin odottaa esikoista, oltiin miehen kanssa molemmat 21v. ja niin monen mielestä aivan liian nuoria vanhemmiksi :whistle: Moni luulikin että lapsi oli vahinko :headwall: Silloin ne puheet satutti aika tavalla, kun vauvaa oli toivottu jo hyvän aikaa eikä sitä meinannut kuulua. Päästiin tutkimuksiin ja onneksi siellä lääkärit ym. suhtautuivat kivasti, jopa kehuivat että hyvä kun ollaan nuorina liikenteessä että usein käy niin että lapsettomuutta aiheutta vaiva vain pahenee kun ikää tulee lisää.
Onneksi hormonihoidosta oli apua ja vauva ilmoitti itsestään! Siksi tuntui erityisen ikävältä että toiset sitten laukoi sellaisia kommentteja että "oliko toivottu lapsi?"
:'(

Elloksen takkia, minkä linkin Suzyanne laittoi, on näköjään kommenteissa monet kehuneet hyväksi äitiystakiksi. Joskus aiemmin syksyllä Mitäs nyt? puolella oli myös keskustelu tuosta samasta takista ja moni plussalainenkin oli sellaisen tilannut äitiystakiksi ja ihan tyytyväisiä kommentteja sielläkin oli.

Tervetuloa Roza :flower: Lisäsin sinut listalle, täällä pystyy alkuperäinen kirjoittaja muokkaamaan omaa viestiään, muut käyttäjät voivat ainoastaan lainata jonkun toisen viestistä tekstiä ja sitä kautta muokata sitä, mutta silloin teksti ilmestyy lähetettynä pinon viimeiseksi eli se alkuperäinen viesti ei muutu.

Höpöliini: Me ollaan täytetty noita Emmaljungien renkaita just huolto-asemalla tai sitten kompuralla mun vanhempien luona käydessä, kotona meillä ei sellaista ole. Mutta pyörän pumppu ei ainakaan noihin meidän vaunujen renkaisiin käy, mies sanoi että niissä on samanlaiset venttiilit kuin auton renkaissakin.

Tuo marttojen sukka-lahjoitus lämmittää kyllä mieltä kovasti :heart: Toivottavasti neulovat kevät-kesä vauvoille hieman isompia sukkia, että mahtuisivat sitten vielä talvella. Toivon ainakin että kesästä tulisi niin lämmin ettei villasukkia tarvitse pukea edes vauvalle B)
Täälläpäin oli jo lehdessä juttua, kun oli lahjoitettu jo viime vuoden puolella syntyneillekin niitä sukkia :) Mutta on martoilla kyllä neulomista, huh melkein 60000 paria!

Mä oon neulonut ala-asteella vauvan sukat ja yläasteella lapaset ja sitten jotain pientä niinkuin kaulahuiveja mutta siinäpä ne sitten onkin. En enää edes muista miten kantapää tai peukalo neulotaan :ashamed: Tykkään enemmän ommella :p Esikoista odottaessa ostin hirveesti kankaita ja ompelin hänelle huppupyyhkeitä, lakanoita, hattuja, harsoja, peittoja yms. helppoa mitä pystyi tekemään ilman kaavoja. En löytänyt hyviä vauvanvaate-kaavoja mistään niin vaatteita en tehnyt vaikka olisin halunnutkin.

Aurora72 On tainnut tulla viidenkympin indeksi-korotus Emmaljungiin, silloin kun me ostettiin esikoiselle ne yhdistelmät niin ovh (Lastentarvikkeessa) oli 795?. Mieleinen väri sattui olemaan edellisen vuoden mallistosta niin saatiin satasen alennus.

Nyt kun katselin tuolta Lastentarvikkeen sivuilta tuplarattaita niin huomasin siellä mainoksen että Emmaljunga 2008 yhdistelmiä jopa -30% alennuksella!

Nasu21:lle ja muille kenellä kipuja tai sairastetaan iso :hug:
Jos huolettaa kovasti niin pääsisitköhän ainakin neuvolaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä tai sitten ihan lääkärille että tarkistaisi ettei supistukset ole saaneet mitään aikaan kohdunsuulla?
Soita nyt ainakin terkkarille tai kätilölle ja kysy pitäisikö käydä jossain näytillä, se saattaa kummasti rauhoittaa omaa mieltä kun/jos ammatti-ihminen sanoo että kuulostaa normaalilta vaikkakin vaiva olisi ikävä :hug:
Auttaisikohan lämmin kylpy tai suihku siihen jomotukseen? Minulla lämmin vesi teki ihmeitä jopa supistuskivuille, samoin lämmin kaurapussi!


Siksakkia rv 22+0

HUH! enää noin 18 viikkoa :whistle: aika menee niin nopeasti että taitaa tulla vielä kiire! Mä kun odottelen sitä kukoistavaa ja energistä keskiraskauden olotilaa ja sitten tarttuisin sellaisiin hommiin jotka olen suunnitellut tekeväni ennen vauvan syntymää :snotty: Esim. kaikkien kaappien ja vaatehuoneen sisältöjen läpi käyminen ja turhan pois heittäminen, minussa kun on pahasti hamsterin vikaa :whistle:
 
Tuli vaan mieleen, että soitapa ihmeessä sinne sairaalaan tai vähintäänkin neuvolaan, niin pääset tarkastuttamaan ettei jomotus ole lyhentänyt kohdunkaulaa tai avannut paikkoja. Musta toi kuulosti aika pelottavalta!Parempihan se on käydä "turhaan" näytillä kun että joku menee siten pieleen. Eikä tollasta kipuilua varmaan oo kiva kestää vielä toiset 20 viikkoa :(

Tsemppiä ja soitathan jonnekin, jookos?
 
Rakenneultra vihdoin takana ja siellä kaikki kunnossa. Painoa arvion mukaan oli noin 530 g ja mitat keskikäyrillä. Asento oli pää alaspäin ja sais pysyä niin loppuun saakka. Jalkoväli näkyi hieman huonosti, mutta arvion mukaan tyttö tulossa. En itsekään nähnyt jalkovälissä mitään poikaan viittaavaa.

Käytiin sitten heti ostamassa parit mekot, lindexissä oli niin hauskoja myynnissä. Hennesistä ostettiin kaksi perusbodya. Pyysin miestä päättämään toisen värin ja se valitsi heleimmän pinkin mitä oli tarjolla. Itse valitsin oranssin, haluan jotenkin välttää tuota vaaleanpunaista. En uskalla sen enempää ostaa sukupuoliorientoituneita vaatteita jos sitten tuleekin poika.

Kerttu & nakki 21+5
 
Nasu21 Soita ihmeessä lääkäriin tai neuvolaan. Saat tosiaan ammatti-ihmisen mielipiteen asiaan. Mäkin ton selkäsäryn kanssa meinasin vaan kitkutella ja purra hammasta, niin tänään neuvolantäti käski mennä lähiaikoina näyttämään sitä työterveyslääkärille. Että tietää onko ihan normaalia selkäsärkyä tai issiasta.

Siksakkia Me ostettiin Emmaljungan yhdistelmät -30 % alennuksella. Saatiin kiva värikin, kun alennuksessa oli ne poistuvat kuosit. Oli kiva yllätys saada vaunut 270 ? halvemmalla. Tosin ilman alennusta ei välttämättä oltaisi Emmaljungan vaunuja raaskittu ostaa.
 
jaahas,taas olin oksennustaudissa,alkoi viime yönä ja alkaa varmaan olla lopuillaan..No mut ompahan nyt meidän perheessä kaikki sairastanut sen.Tuntuu ettei itsellä ole minkään näköistä vastustuskykyä,kaikki kyllä tarttuu..No mut hei,jotain iloistakin..myt ollaan meilläkin tasan puolessavälissä

luppa- ja kirppu 20+0
 
Suzyanne
Nasu21 Oletko jo soittanut sairaalaan? Toivottavasti supparit ovat vaarattomia, vaikka kivuliaita ovatkin! :hug:

Minullakin on ollut supistuksia koko tämän viikon, aina pienenkin rasituksen yhteydessä. Ne tosin eivät ole kovin kivuliaita, vatsa vaan "kramppaa" ihan kovaksi, korkeintaan lievää mankkakipumaista tunnetta niihin minulla liittyy. Olin tänään loman jälkeen eka päivää töissä, ja eihän siitä mitään tullut. Supistuksia alkoi tulla jo ekan työtunnin jälkeen, ( työni on fyysistä ) ja ne vaan yltyivät koko ajan, kahden tunnin työssäolon jälkeen niitä alkoi tulla jo ihan yhtenään, 3-5 min. välein. Soitin sitten äippäpolille ja kysyin neuvoa. Sanoivat että kotiin pitäisi lähteä lepäämään samantien, ja maanantaina terveyskeskukseen, ja neuvolan ultraan tutkittamaan kohdunkaulan tilanne. Pissanäyte pitäisi myös otattaa, ettei ole tulehdusta, sekin joskus suppareita tekee. Saikulle varmaan joudun. Luulenpa, etten varmaan kovinkaan paljon pysty enää töissä olemaan, kaikki muutkin ovat lähteneet saikulle sieltä jo viikoilla 23-28, sen verran raskas työ, sairaalan leikkausosaston laitoshuoltajana, eli jatkuvaa painavien pyykki-ja roskasäkkien nostelua, koneiden ja muiden tavaroiden työntelyä yms. Olikos täällä muuten joku muukin fyysisen työn tekijä, joka on jo saikulla työn raskauden takia, ellen ihan väärin muista?

Kaikille harjoitussuppareista kärsiville :hug:

Siksakkia, enpä lukenutkaan Elloksen sivuilta noita kommentteja kyseisestä takista, hyvä kun se tosiaan sopii äitiystakiksi, ei tuolla aiemmallani, ohuemmalla, kellomallisella takilla enää tarkene edes täällä etelässä, kun on täälläkin vihdoin kunnolla pakkasta.

Minullakin on vaikka mitä urakoita kotosalla suunnitelmissa ennen vaavin syntymää, kaikki kaapit pitäisi käydä läpi, keittiön kaapit ovat meillä oikea murheen kryyni, ihan täynnänsä kaikenlaista oleellista ja vähemmän oleellista, jotka avokki on sinne hamstrannut ennen vuosi sitten tapahtunutta yhteenmuuttoamme. Ei siis naisen käden jälki siis vielä keittiön kaapeissa näy, mutta siihen on tulossa muutos piakkoin.. B)

Kuinka moni muuten on suunnitellut muuttoa isompaan asuntoon vielä ennen vauvan syntymää? Meillä se olisi aika must, nimittäin tällä hetkellä asumme vielä avokin poikamiesboksissa, 33,5 m2 yksiössä! Hakupaperit on laitettu jo kaupungille, Satolle ja vvo:lle, omaa ei nyt tällä hetkellä aiota ostaa, saisivat nuo asuntojen hinnat vielä vähän laskea. Ikävää, jos emme saa asuntoa muualta kuin yksityiseltä vuokraamalla niissä on niin kamalat vuokrat, eikä kissoja saa ottaa juuri mihinkään, meillä kun on niitä 3. :whistle: Ahdasta on nytkin, enkä edes halua ajatella, ettemme saisi isompaa asuntoa ennen vauvan syntymää. Soittelin jo noihin mestoihin joista olen hakenut, mutta eioota vaan sanoivat. :/

Kerttu84 onnea hyvistä ultranäkymistä! :flower:

Täällä on vihdoinkin alkanut massu vähän näkyä ulospäin! Sitä olenkin kovasti odottanut, koska olen niin onnellinen tuosta masuasukista että haluan sen näkyvän kaikkialle! ;) Kaikki tosin vieläkin ihmettelevät että onpas pieni maha, mutta minusta se on jo aika iso. B)

Suzyanne 22+2
 
Nasu21 laitoinki tonne aikasemmin jo, mut laitan nyt uuestaa... Mul tuli 22.12 illal kauhee alavatsa kipu, mut se ei kai ollu supistusta! kävin lääkäris yms. mut anto vaan antibiiotit virtsatien tulehdukseen, mitä ei sit kuitenkaan ollut ja nyt siitä lähtien mua on joka päivä levossa ja liikkeellä jomottanut/vihlonut ja nippailut alamahaa oudosti.. enkä tiiä onks ne supistuksii vai mitä? ! :ashamed: Sanoin neuvolaan siitä mutta sano vain että seuraillaan... Pelottaa vaan itseänikin ettei vaan ole vaavilla hätää! vaikka kävinkin vasta siinä rakenneultrassa ja siellä ei mitää poikkeavaa vaavissa huomattu!
Kannattaa kuitenkin soittaa sinne sairaalaan tai neuvolaan ja kysyä. Otan itsekin asian puheeksi kunnolla nyt 7pvä kun on taas neuvola!

Ainiin ja toissa aamuyönä heräsin kun sattu mahaan ja meni maha ihan kovaksi, mutta olin niin unenpöpperössä et jäi jotenkin pimentoon se tuntemus.. :/
 
alhambra Täällä kanssa sama juttu. Vaikka viides tulossa, aina vain uusi raskaus, uusi vauva jaksaa ihmetyttää ja saada mielen myllertämään. Raskaus ei mene mitenkään rutiinilla, vaikkakaan ihan joka asiaa ei tarvitsekkaan neuvolassa kysellä, kun muistaa edellisestä kerrasta. Mutta kuitenkin loppujen lopuksi raskausaika on niin lyhyt ja pieni aika ihmisen elämästä, että ei sitä pysty ajattelemaan mitenkään rutiiniksi. Ja se uusi vauva, ihan uusi pieni, viaton, avuton ihminen... oi voi... ei sellaisen syliin saaminen voi ikipäivänä olla rutiinia. Joka kerta jotain niin ainutlaatuista, ihanaa ja ikimuistoista. Omalla tavallaan erilaista. :D :heart:

neulomisesta joku kyseli... itse tykkään kutoa jotain pientä, kuten vaikka niitä sukkia. Enemmän kuitenkin virkkaaminen on mulle mieluisampaa. Tosin ne molemmat on jääneet ihan minimiin, kun on tässä arjenpyörittämisessä muutenkin niin paljon sähläämistä. Mutta joskus aina tulee inspiraatio, ja sillon sitten aina jotain saan aikaiseksi. Minäkään en mitään isoa jaksa kutoa, vaan sen pitää mieluummin olla jotain nopeasti valmistuvaa. Muuten se työ jää roikkumaan, ja vielä vuodenkin päästä on puolet tekemättä. :snotty:

Marttojen sukkia täälläkin innolla odotetaan! :D

Nasu21 Oletko soittanut lääkäriin tai neuvolaan? :hug:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: =)

Äitti ja minivitonen 19+3 :heart:


 
Tervetuloa kaikille uusille!!!
Neulomista minäkin harrastan yleensä sukkia, lapasia ja kynsikkäitä joskus jotain isompaa. Muutenkin harrastan erilaisia käsitöitä välillä kudon mattoja tai poppanoita. Olen myös viime keväänä harjoitellut huovuttamista. Eli tykkään kaikesta "väsäämisestä."
Toinen rakas harrastus on partio ja se on myös avomieheni rakasharrastus.
Onkos täällä muuten muita partiolaisia? En muista olenko aikaisemmin kysynyt samaa asiaa... :|
Onnea Kertulle hyvistä ultra kuulumisista :heart:
Vainuja pitäisi katsella ja nythän on hyvä aika ostaa kun saisi viime vuoden malleja saisi alennuksella. Mutta en uskalla paneutua vainuhin ennen rakenne ultraa. Olenko liian taika uskoinen? :ashamed: Vaikka np-ultrassa kaikki oli ok eikä verikoekaan hälyyttänyt mitään. Vaiko onko tämä vaan "normaalia odottajan pelkoja?"
No onneksi se ultra on jo ensi viikolla niin eipä tarvi kauan jännittää.

Tytti ja Papu 18+5
 
Moikka

Ostoksilla käyty ja monen monta ale takkia testannu,kaikki oli niin tyköistuvia että menee just kiinni. Kyllä väsyttää nyt ku olin esikoisen kassa liikenteessä 6 h. Pitää varmaan elloksen plus mallistosta tilata joku iso teltta päälle.
Vauvan vaatteita en ostanut.H&M:ssä katsoin vähän,mutta tosi surkeesti oli alessa mitään ainakaan Pirkkalan myymälässä.

Nyt meille tuli sitten nauravan kurkun tilalle vähän surullisempi kurkku. :eek:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3302328.jpg

ma on neuvola ja sieltä vihdoin tekevät se lähetteen ultraan.Saan jäädä jännnittää kuinka nopeasti kutsu tulee.

Me ollaan 2 viimeiselle lapselle saatu sukat.Ne on neuvolatäti tuonut ekalla kotikäyillä tai ekalla neuvola käynnillä.

Mä ole tosi huono kutoo.Tai osaa vaan paria juttua. Nyt joululahjaki kudoin tosi paljon pipoja.Haluisin kovasti 1v4kk neidille sellasen neulemekon,mutta en todellakaan osaa tehdä. äin yhdelle tytöllä itse tehdyn ihaan yksinkertaisen neulemekon vähän niinku liivimekon tyyliin sellasesta pistaasipähkiän vihreästä. Ennen sitä sentään yritti yrityksen ja erehdyksen kautta,mutta nyt aika on niin vähissä ettei ole aikaa tehdä käsitöitä.

eipä tänne sen kummempaa.

NN 18+0(19+1)
 
Suzyanne Me muutettiin reilu kaksi vuotta sitten. Ostettiin 4 h+ k ihan tarkoituksella, että perhe kasvaisi lähivuosien aikana. Muuten on kyllä tavaraa yllin kyllin ja pitäisi saada kirjahylly vaihdettua parempaan yms. Me ollaan miehen kanssa kerätty kumpikin kirjoja koko ikämme ja lisäksi miehellä on julmettu cd-levy-kokoelma. Ne pitäisi jotenkin järkeistää, että saataisiin nupulle oma huone ja pidettyä olohuone kuitenkin suht' tilavana..

Tytti Niin mäkin ajattelin, että en osta mitään ennen rakenneultraa. Mutta vaunut ostettiin jo. Kun oli tosi hyvä alennus, niin olisi tuntunut tosi tyhmältä jättää ostamatta.
Mä olen kanssa partiolaisia :wave:

Mä tykkään kanssa kaikenlaisesta värkkäämisestä tosi paljon. Ristipistotöitä olen nyt tehnyt useampiakin. Ja nukkekoti olisi nupulle kesken :D . Lahjoja yleensäkin tykkään tehdä itse. Kummitytön äiti ja toinen sisko arvostavat itse tehtyjä. Toisen siskon lapselle en viitsi mitään enään askarrella, kun eivät tykkää. Pitäisi olla kallista kaupasta ostettua :(
 
Supisteluja on ollut jo kuukauden ja saikulla olen ollut niistä n.3 viikkoa.
Minulla supistelut alkoivat kovina aina töissä ja istun tietokoneella 8h päivässä.
Ei siis raskasta paitsi masulle.
Oireet alkoivat virtsatientulehduksen jälkeen ja jouduin sairaalan myöhemmin tarkkailuun kovien vatsakipujen vuoksi. Nyt kohdunsuu auennut (ei välttämättä kuulemma vielä hälyyttävää ) ja kohdunsuu lyhentynyt. Käyn lääkärillä kerran viikossa tarkastuttamassa paikat.
Kannattaa siis ehdottomasti mennä lääkärille jos supistelee! Meillä ainakin lääkäri sano, et ainoo lääke on lepo. Ei ois meinaan kivaa joutua pakkolepoon sairaalaan...

Tuplista onko kukaan harkinnut Phil & Tedejä? Kenelläkään kokemusta kyseisistä kärryistä?????
 
kerttu84: Onnea ultrakuulumisista!
Neulominen: Sujuu heikosti, mutta virkkaamisesta tykkään. Ennen lasten syntymää tuli tehtyä sängynpeitot, kapat, liinoja ym. Mutta se on kokonaan jäänyt. Ehkä sitten joskus eläkepäivillä elvytän vanhan harrastuksen. Nykyisin harrastuksenani oikeastaan vaan akvaario ja sekin aika huonolla hoidolla :ashamed: Olkaa onnellisia taidoistanne, jotka osaatte neuloa söpöjä, persoonallisia nuttuja!
Harjoitussupparit: Täällä myös kovettuu vatsa päivittäin. Jokaisen kohdalla alkaneet aikaisin, mutta raskaudet 9, 11 ja 14 pv yli lasketun ajan.

Täälläkin tuntuu tila loppuvan kesken, vaikka ihan kohtuullisen kokoinen omakotitalo. Laajennusta ja muuta remonttia mietittiin, mutta ollaan pistetty ajatus jäihin, jos tämä lama tästä vaikka syvenee. Koitetaan vaan pitää nämä tilat järjestykses. Ja vaalia kodin ilmapiiriä.

Aamulla töihin. Kuinka ihmeessä pääsen ylös kuudelta, kun on loman aikana tottunut nukkumaan kymmeneen :/ Oon oikein yrittänyt nukkua varastoon :LOL:

Alhambra ja napero 20+4
 
Suzyanne:
Mä olen ollut sairaslomalla työn vaarallisuuden takia. Nyt vuoden vaihteessa sopimus päättyikin.

Tykkään käsitöistä. Virkkaan lähinnä, mutta nyt olen tehnyt rasat ja yhdet villasukat. Harjoituskappale myssystä on nyt puikoissa. Saa nähdä tuleeko siitä mitään.

Noi marttojen villasukat on kivat. Toukokuulla on vielä aika viileitä ilmoja. Likan aikana (04/99) satoi lunta ku päästiin toukokuun alussa kotiin.
 
Onko kellekkään tehty sellaista vanhan kansan testiä että kumpi tulee tyttö vaiko poika? Mulle mieheni ystävä uutena vuotena teki ko testin ja poikaoloa vahvistamaan testikin näytti poikaa. Henkilö joka testin teki sanoi ettei yksikään aikaisemmista testeistä ole mennyt vikaan. Ja itse olen samaa testiä tehnyt hieman eri tavalla hevosille ja aina on testin tulos ollut oikein kun vihdoin on varsa syntynyt.

Kuulumisia sen verran kun olen aikaisemmin kiukutellut kun ei MP anna itsestään mitään merkkejä niin jo on viime päivät jumpattu sitten senkin edestä :D tuntuu ettei sälli nuku ollenkaan ja iskäkin sai eilen tuntea potkun ensimmäistä kertaa. Kyllä miehellä silmät rävähti aika pyöreiksi ja sai vaan hihkuttua: "osui keskisormeen, osui keskisormeen!!!" :heart:

Jennyfr & MP 21+1
 
huomenta!

Uneton yö taustalla... :headwall: kaikenlaiset ajatukset vaan pyöri päässä ja oli tosi levoton olo. :/ seittemältä Dodoliina aloitti oikein kunnon jumppasessiot masussa. :D Melkein tunnin verran se myöri ja potki ja jos en ihan väärin tunnustellut niin saattoipa kääntyä oikein päinkin masussa... :D

EM ja Dodoliina 21+4 :heart:
 
EM Helposti sitä yöllä alkaa asioita vatvomaan, jos nukkuu huonosti. Mulla kanssa, vaikka mikään ei painaisi. Mutta yön pimeinä tunteina saa kyllä niitä ongelmia ja huolia kehiteltyä, kun asioita pähkäilee :D
 
Arvelin vain ilmoitella, että olo on jo upea!! =) Soitin vielä päivällä neuvolaan, mutta kun soittoaika on vain aamuisin, en saanut omaa th-tätiä puhelimeen. Perjantai-iltapäivä, niin ihme, että sain ylipäätään ketään puhelimeen! (meidän tk on VÄHÄN hanurista kaikin puolin..) No siellä kuitenkin vastasi joku työterveyspuolen immeinen. Ei kuulemma vaarallista, kun ei ole rehellisiä supistuksia, vain vaan jomotusta. Jos kuulemma pahenee tai kestää koko v.lopun, niin sitten soitella uudelleen... :whistle:
Soitin sitten serkulleni, joka on lähihoitaja ja parin pienen lapsen äiti. Komenti ottamaan vielä panadolia, ja painumaan saunaan ajan kanssa! Jos ei ole apua, niin sitten soittaa suoraan sairaalaan. Mutta KIITOS SAUNAN KEKSIJÄLLE!!!! :D Istuin monta tuntia lämpimässä, ja kuinka ollakaan kipua ei ole eilisillan jälkeen kuulunut!! Mutta mikäli kipu palaa soitan sairaalaan. (meilläkin kun on sinne matkaa reilusti yli 100km, niin kiva aina "kipaista" näytillä! ;) ) Aina vaan säikäyttää niin tuollainen kipu, vaikka luultavasti olikin harmitonta!! Eilis illasta asti kulta on riehunut kuin viimeistä päivää, ja potkinut jo koko masun ihan kipeäksi! Eli pienokaisella tuskin on suurempaa hätää!!
Kiitos kaikille huolen pidosta!!! :hug:


ElinaMaria. Itsellänikin oli esikoista odottaessa ihmeellisiä unettomia kausia, joka on minulle todella outoa, koska omaan todella hyvät unen lahjat! :D
Ja varsinkin loppu raskaudesta valvotti, kun jotenkin koko ajan odotin, että millon pääsee lähtemään synnyttämään... Mutta jos unettomuus jatkuu kauemmin, niin sano asiasta ihmeessä neuvolassa!!

Voikun kaikki pääsevät tekemään hankintoja vauvalle... Meille on siunaantunut niin paljon kaikkea tavaraa, että uudelle pienokaiselle ei juuri enää mitään tarvita. Mieheni nauroikin, kun halusin jo alkaa laittaa hoitopöytää valmiiksi pikkuiselle... :D höpö, mikä höpö.

Ensi perjantaina pitäisi mennä viimein sinne sokerirasitukseenkin... Olen yrittänyt kovasti saada jonkun katsomaan esikkoa siksi aikaa, mutta kun kaikki tuntuvat olevan siihen aikaan aamusta töissä! Mukava on sitten ottaa 10kk ikäinen neito mukaan, kun on varmaan jo muutenkin paha olo, niin sitten viilettää neitin perässä... No, eipä voi mitään...

Nyt taitaa äippää odottaa kakka vaippa tuolla olohuoneessa, tuoksu on niin aromaattinen! :D

Hyviä vointeja kaikille!! :heart:

nasu ja nipsu 22+2
 
Kohta lähden viemään pojan yökylään ja samalla reissuilla meinasin ale-shoppailla. Saa nähdä löytyykö mistään mitään vai meneekö tili tyhjäksi.

Liiveistä: Mä oon monet triumphin perusimetysliivit ostanut ja mielestäni niissä on hyvä hintalaatusuhde. Joitain halvempiakin liivejä on ollut, mutta se on tosiaankin näkynyt laadussa. Vielä mulla on ainakin yhdet ihan ok kunnossa olevat, mutta muutaman uudet pitäisi hankkia ja luultavammin ostan ne taas Lindexistä Triump merkkisinä.

Neulomisesta: Juu on monet villasukat ja lapaset tullut joulunalla neulottua niin kotiin kuin pukinkonttiinkin. Nyt on kaulaliina menossa. Yksi villapaitakin on ollut jo kauan kesken, mutta millään en jaksaisi keskenjäänyt jatkaa :ashamed: Mutta siinä mielessä martoilta hyvä veto, että varmasti moneltakin löytyy niitä loppukeriä, joista saa muutamat pikkuriikkiset villasukat. Mäkin voisin hyvinkin tehdä useammatkin omistani.

Ikä: Mäkin näytän olevan vanhimpia tässä pinossa, mutta harvemmin iällä on odotuksen kannalta mitään tekemistä. Ja tosiaan vaikka odotus ei ensimmäinen olekaan, niin ensimmäistä kertaa odotan tätä lasta, joten se on mulle ainutkertainen asia. Mun edellinen äitiysneuvolatäti, kun odotin 4. lasta, luuli mun tietävän/osaavan kaikki asiat ja oikeastaan en yhtään neuvoja häneltä saanut. Mutta ei me useampaa odottavat kaikkea muisteta/tiedetä, ihan samanlaista, tai ainakin lähes samanlaista tukea mekin tarvitsisimme kuin ensikertalaiset.
 
Nasu21 Hyvä, että asiat selkiintyivät. Josko ne kivutkin pysyisivät nyt poissa :hug:

piina Tottakai jokaisen pitää saada tarvitsemansa apu ja tuki. Kyllä minäkin oletin ennen, että useamman lapsen äiti tietää kaiken jo kaikesta :ashamed: Onko sinulla nyt parempi neuvolatäti, joka neuvoo nyt sinua hyvin?
 

Yhteistyössä