TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Yskänlääkettä on meillä kaapissa: expigen, ei ole todettu olevan haitallista vaikutusta sikiöön.
Itse tuota otinkin alkuraskaudessa ku oli tosi kova yskä.

kissinminttu: En tiedä ainakaan koska kääntyisivät oikeinpäin. Eilenkin kova mylläys ja silti virtsarakkoon potkittiin vaikka luulin, että nyt kääntyivät oikeinpäin.

Pikaisesti vain vastasin noi, nyt tallille.

K&S 28+5
 
Kauheasti olitte taasen rustailleet. Lukemassa tosin olen käynyt pitkin viikonloppua sekä viikkoa, mutta kommentointi on jäänyt hieman vähemmälle.

Uusia odottajia oli ainakin tullut mukaan. Tervetuloa Bad Virgin ja Sande ja sara! :flower:

Kastemekosta oli ainakin puhetta. Mun vanhemmilla oli tallessa mun ja systerin vanha kastemekko, jota meki nmitä ilmeisemmin käytämme. Äitee oli kaivanut mekon esille melkein heti kuultuaan ekan lapsen lapsensa tulosta =)

Kevättakkia en ole ehtinyt edes miettimään. Tosin tuskin tulee ostettua mitään uutta. Eiköhän tuolta kaapin perukoilta löydy joku takki, joka on tarpeeksi reilu. Ja jos ei löydy niin kuljetaan sitten takki auki.

Nimiä täällä on mietitty, mutta mihinkään yhteisymmärrykseen ei vielä ole päästy. Meinasin käydä kirjastosta hakemassa jonkin sortin nimikirjan, jotta olisi hieman apuja mietintään. Rajoittavana tekijänä on kirjan, jolla nimen pitää alkaa. Kaikki miehen suvussa alkavat kyseisellä kirjaimella.

Kummeja ollaan mietitty ja sylikummi onkin valmiina. Ristiäiset aiotaan järjestää kotona lähipiirin keskuudessa.

Ensimmäiset uudet raskausarvet bongattiin täällä viikko sitten. Ennestään niitä oli teinivuosien äkkilihomisen takia, mutta nyt on tullut mahaan muutama uusi.

Hikoilusta: Täällä on kanssa bongattu kyseistä vaivaa. Töissä patteri säädetty melkein minimiin ja viime yönä pyörin sängyssä pää märkänä. Autossakin meinaa olla liian kuuma, itse säädän aina lämpötilan mahdollisimman pieneksi, mutta kanssa matkustajat ei meinaa oikein tykätä kun palelevat...

Painoa on tullut ihan liikaa, tällä hetkellä varmaankin joku 17-18 kg. Jännittää taas keskiviikon neuvola mitä vaaka mahtaa näyttää... Ja on oikeastaan ihan sama mitä syö niin se vaan nousee :(

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida... noh, ei kai mitään tärkeetä kun ei muista. Jostain syystä tuo muisti on viime aikoina hieman reistaillut ;). Kaupassa käynnin jälkeen yleensä aina huomaa jotain unohtuneen.

Sain eilen jonkin ihmeellisen siivousvimma kohtauksen. ensin piti vain imuroida makkari ja luututa lattia, kun meidän sängyn alta löytyi lauantai-iltana kuollut hiiri (=näitä maalla asumisen ihanuuksia!). Päätinpä sitten siirtää sängyn toiseen paikkaan. Ja kas kummaa, ketjureaktio oli valmis. Nyt ois sitten makkari valmiina esikoisen tuloon, lukuunottamatta hoitopöydän alle tehtävää korotuspalaa.

Samaan syssyyn sitten imuroin ja luuttusin koko kämpän, mikä oli mun osalta täys virhe. En oo imuroinu varmaankaan puoleen vuoteen kun ottaa kipeetä tonne toiseen perskankkuun/lannerankaan. Tämän sain sitten kokea taas eilen illalla. Yöllä ei meinannut vessaan päästä kun sattu niin paljon, mutta onneks alko aamuyöstä helpottamaan. Tulipahan muistutus taas siitä, että mies saa hoitaa imuroinnit.

Masussa ollaan toisinaan varsin aktiivisia. Eilen systeri piti hetken kättänsä mahani päällä ja asukki päätti tervehtiä tulevaa tätiä oikein kunnon mojautuksella. Nauratti kun systeri säikähti ja vetäs kätensä pois :) Hikasta en osaa oikein sanoa onko vai ei kun ei ole oikein varmuutta millaiselta se tuntuu. Mut eiköhän sekin selvinne sitten aikanaan...

Fox, 28+1



 
HEI!

Olen ollut viikon tietokoneeton mutta nyt taas täällä.... :) En kyllä jaksa vanhaa pinoa enää lukea, pahoittelen. :D

Kävin ultrassa tänään ja tässä kuulumisia:

*********
rv 29+6
RR 120/77
Lapsiveden määrä: Normaali
Painoarvio: 1539g !!!
Tarjonta: Perätila
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: kiinteä/pehmeä (välimaastossa)
Kohdunsuun pituus: 2,5 cm
*********

Eli meidän mussukka on jo iso tyttö! :) 1530g! Sukupuolta ei katsottu uudelleen, joten luotamme rakenneultran tietoihin. Tyttömäisiä vaatteita ei ihan hirveesti olla ostettu, mutta kaikennäköisiä mekkoja ollaan saatu sukulaisilta...eli voi olla että ne joutaakin varastoon jos synnytyssalissa tuleekin ylläri ja murunen onkin poika. heh. :D Kyllä mä uskon että se on tyttö. Mut ihan varma ei koskaan voi olla...

Perätilassa siis edelleen kökkii, lääkäri sanoi että ehtii vielä kyllä kääntyä. :) Toivotaan näin.

Raskausarpia on muutamia toisessa tississä
Hikkaa on meidänkin musulla joka ilta... voi pientä.
Painon noususta galluppia oli ollut... mulle on tullut n. 9 kg lisää painoa.
Nimiäiset järkätään mun vanhempien kotona
Kummeja ei olla vielä valittu
Nimi on melkein päätetty. :D

Syli täynnä kultaa: mulla on kans sellasia vihlontoja mut mä hokasin että ne johtuu siitä kun vauva potkii kohdunsuuta. Välillä tuntuu et sieltä tulee joku jalka ulos tai jotain...

EM ja Dodoliina 29+6 :heart:
 
Heips

Mukava lukea tein kuulumisia:) Vähän harvakseltaan vaan koneelle päässyt, tai jaksanut...

Täällä masussa kova möyrintä, ja vaikka ultrattiin 28+6 ja vauveli oli oikeinpäin, en enää ole varma, mitenpäin on..oma vointi on aika vaihteleva, välillä jaksaa jotain puuhata , käydä kaupassa tms.. välillä jopa laukun tai maitopurkin kanto aiheuttaa suppareita, ja (häpyluuhun hillitöntä kipua... menkkamaista jomotusta alaselkään ja alamahaan.. +kaikkea muuta ikävää kipua.. Sympatiat sinulle joka kärsit kovista kivuista, ja lääkkeetkään ei tehoa.. mulla kans panadol forte 1g 1-3*vrk. Aika jatkuvaan sitä joutuu ottamaan, vaihtelevalla vaikutuksella.

Nyt alkaa olla jo kovin odottavainen olo itsellä, miltei malttamaton :heart: mut kyl mie vielä maltan, sen verran säikytteli se sairaalaan joutuminen silloin rv 25..

Olikos teillä jollain kokemusta kantoliinoista? Itsellä yksi on, kaiketi kudottu joustamaton pitkä liina. Yhden sidonnan sillä osaan tehdä, kuivaharjoitteluna ainakin, voi olla sit hiukka haasteellisempaa vastasyntyneen Aarteen kanssa :heart: Mut helppo se sidonta tyyli ainakin oli, joten kai sen laiton pian oppii:)
En tiedä, pärjääkö tuolla yhdellä liinalla, niitä kun on niin monenlaisia, ja kun ei tuota kokemusta liinoista ennestään ole. Onko jotain paikkaa, tai netti sivua (tiivistä infoa) tai kokemuksia liinoista, sidonnoista, tms mistä sais vinkkejä tai jtkn??

täälläkin joku epämääräinen vuoto ilmaantunut, kirkasta, tulee vähän sillain lorauksittäin.. kyllä mietityttää kanssa et mitä ihmettä se on? ja et mistä tosiaan voi tietää onko se vv vai lapsivettä? Viimesi sairaala kontrollissa paikat oli kiinni ja kohdunkaulaakin reilusti jälellä, joten yritän vain uskoa että olisi sitä runsaammanlaista valkkaria :$ :LOL:

Tervetuloa uusille, onnea rouviintumisista (en muista olenko jo muistanut onnitella :ashamed: ) asuntokauppojakin taisi viimekk pinossa olla, onnea:) muillekkin :wave: ja oikein mukavaa maaliskuun alkua, täälläkin kevään tulosta ollaan kovin riemuissaan:)

Käytiin muuten kylpylässä nyt vähän lomailemassa, oltiin yksi yö, ja molemmat päivät aamusta iltaan melkeista nauttimassa toisistamme, uimisesta, ja muista aktiviteeteista mitä siel oli järkkäilty. Oli kyllä niin ihana syödä seisovasta pöydästä ruuat ja aamiainen, todella maistuvaa:) Ja niin kovin nautin, kun molempina päivinä päästiin uimaan ja saunomaan, se kun oli tovin tuossa pannassa miulta.. Vedessä on niiin paljon helpompi liikkua, ja olla, kivutkaan ei niin kovin siellä tunnu. Ja kuinka paljonkepeämpääkin se liikkumisen altaassa on, vaikken pystykkään kuin aivan hitaasti uimaan, ja jumppailemaan, ja rentoutumaan tietty siel.. Anteeksi kova hehkutus ,mutta piiiitkästä aikaa oli IHANAA liikkua:) suosittelen muillekkin, jos vaan pääsette ja tykkäätte käydä!

Miimaamuu ja masukki 29+6 (ihanaa enää 10 vk, max 12vk, että vauveli saapuu perheeseemme :heart: , jos nyt malttaa sinne asti olla.. )
 
Moikka ja mukavaa maaliskuuta! :wave:

Kiitos siksakkia uudesta pinosta jota on jo naemmä ahkerasti kasvatettu! =)

Viikonloppu oli ihanan täynnä ohjelmaa, perjantaina haettiin se uusi pesukone ja nyt on pyykkiä pyöritetty hullun lailla ja vielä on monta koneellista tiedossa...
Viikonloppuvieraiden ansiosta sai laittaa oikein kunnon ruoat monella lajilla :)

saunassa on ihana istuskella, mutta kerta viikossa riittää ja sillonkin max. 60 astetta säädetään lämpötilaksi kun en tykkää kuumista löylyistä.

Mamalicious-vaatteita saa tosiaan stockaltakin ja ostinkin sieltä äippäfarkut 19e tarjouksessa. Myös yhdet sen merkin imetysliivit olen ostanut ja hyvät on!

imppu-83 mekin miehen kanssa just pystytettiin akvaario ja muutama molli ja monni siellä jo uiskenteleekin. Mahdollisimman värikkäitä kaloja on tarkotus ottaa että niitä on sitten kiva pienemmänkin ihmisen seurata! Siihen veteen myydään sellasta ainetta että 3h päästä voit laittaa kalat eikä tarvii montaa viikkoa odotella että veteen syntyy bakteerikanta, se oli aika kätevä juttu.

kevättakin ostin Mangosta tammikuun alennusmyynneillä, ei todellakaan mee enää tälle vatsalle kiinni mutta oli vaan niin upea takki että pakko se oli ostaa... Mut se on kyllä lähinnä sellanen kaupunkitakki että ulkoilutakki pitäis sitten erikseen käydä jostain intersportista katteleen..

miimaamuu kivalta kuulosti teidän kylpyläloma, oisi kyllä ihana päästä sellaseen paikkaan itsekin rentoutumaan!

Painoa on minullekin kertynyt jo 11kg mutta ei ole kukaan moittinut, päinvastoin.

Harkitsen että josko sitä imuroisi ennen kuin rupeaa telkkaria tuijottamaan. Meidän alakerran imuri vaan painaa jonkun tonnin että se on jo urheilusuoritus että saa imuroitua puhumattakaan siitä että näin raskaana alkaa sen kanssa huitoa!

Tsemppiä uuteen viikkoon!

Jasmin ja herra aarre 31+2 :heart:
 
heipparallaa! onpas mulla ollut pitkä tauko täällä käymisessä! oli tuossa niin paljon kaikenlaista ressiä, etten oikein ole jaksanut tietokoneella istua.
no mutta, asuntokaupat tehtiin perjantaina ja siinä sitten helpotti yksi stressin aiheuttaja.

selkä ja oikea kylki mulla on olleet ihan sietämättömän kipeet, nyt jo säteilee alavatsaan. sairaslomalla olen torstaihin asti (joudun hakemaan varmaan lisää) ja särkylääkkeiden voimalla jaksan paremmin. mulla onneksi ihan perus panadol auttaa. öisinkin joutuu ottaa lääkettä, kun herään kipuun. aaarrrghh! tätä jos joutuu kestää 10-12 viikkoa... tukivyönkin hankin, kyllä se vähän auttaa.

haluista: multa on ihan halut kadonneet, viime kerrasta on pari kuukautta. ei oo mies valittanu, on varmaan tyytyväinen, kun ennen olin niin ylihalukas :). eipä kyllä nyt huvitakaan akrobatisoida yhtään näiden kipujen kanssa.
painosta:mulla on painoa tullut jotain 13kiloa. viikon päästä on neuvola, saa nähdä paljon siellä vaaka näyttää...

sompio: valittelit tuolla aiemmin, ettei sulla mahdu enää nappi kiinni ulkoiluhousuista. jos et tahdo enää satsata uusiin housuihin, niin osta henkselit ja pidä se nappi suosiolla auki :).

yellow 29+4
 
Siksakkia kyllä tämä koulu oli viime viikollakin auki ja itsekkin täällä aherran vaavin kanssa. Tais olla tunnit just meneillään, kun et bongannut sinitakkeja.

Sompio, Sara saa olla sit tuplaylpee, kun isukkikin on poliisi. B)

Painoa on kertynyt 12kg. Hirveesti kyl päivän aikana heittelee paino. Illalla saatan painaa 2kg enemmän kuin aamulla.

Raskausarpia ei vielä näy....mutta pakko niitä tulla, kun maha jo aika pallo. (kaverit enemmänkin pelottelee mua, että mulle jää sellainen löysä nahkapussi tuohon mahaan sitten.)

Mua välillä naurattaa vaavin touhut mahassa. Se myllertää niin kovin ja potkii ja rummuttaa!! =) Kai sillä on hauskaa siellä.

Perjantaina neuvola ja silloin mulla poksuu RV 31!!!!! Jihaa.
 
Sompio Niinhän se on että makuja on yhtä monta kun neulojiakin. Minä teen välillä aivan eri tavalla kuin äitini ja hän on vällillä kauhuissaan että mitähän tuostakin tulee :LOL: Mutta aina olen onnistunut.
Bad Virgin Minä asusten Hamissa, mikä tietysti on laaja käsitys tätä nykyä syynä kuntaliitos.
Saunassa on aivan ihana käydä, mutta hirveän kovia löylyjä en siedä enään.
Sitten neuvola kuulumisia
Pissa puhdas
RR 120/72
Hb 124 nousut viime kerralla oli 113
Sf 28 käyrän yli mentiin
likkeet++
syke 130
Paino 72kg , +675g/viikko eli painoa tullut lisää 7,7 kiloa raskaus aikana.
Ja Papuhan on perä tilassa pää on tuossa oikella puolella kylkiluiden alapuolella. Minä tässä yritinkin Papua suostutella kääntymään. Avomies kun tuli töistä niin sotilaallisesti komensi että: Täys käännös vasempaan päin :LOL: Miehet...
Ja ensiviikolla on sitten ultra kun tarkistetaan tuota istukan paikkaa minullakin.

Tytti ja Papu 27+1
 
Nopea viesti ennen saunaan menoa..:

Painoa tullut nyt jotain 11-12 kg, josta sain moitteet terkalta, mikä sinänsä on hassua koska se näyttää olevan aika normaali painonnousu viikkoihin nähden ja lähtöpainoni oli kuitenkin aivan normaali (pituus 171cm/paino ekassa neuvolassa 69kg). Noh, en jaksa enää ottaa niin tosissaan noiden terkkojen moitteita, kun teitä muitakaan ei olla moitittu.. :)

Tänään oli eka perhevalmennuskerta ja oli ihan ok, tosin mies meinas kuolla tylsyyteen..! :LOL: sit vasta piristy kun miehet pääs keskustelemaan omalla porukalla tunniksi tuntemuksistaan ilman terkkaa ja mammoja..heh, saas nähdä saanko sen uudestaan mukaan, toivottavasti ainakin ens kerralla jolloin puhutaan synnytyksestä! Miten muut on kokenut perhevalmennuksen (etenkin teidän miehet)?

Nyt pyykkejä laittamaan ja sit saunaaaaaaaan!!! :)

RockMummy + pikkurokkari 28+4
 
piti tulla viä lisäileen, et mama licious( tai miten hyvänsä se nyt kirjoitettiinkaan.. :LOL: ) vaatteita löytyy myös OZ baby liikkeistä. Löysin sieltä ihanan tunikan joka ainakin on tuota merkkiä. oli tammikuussa siellä ale, ja tuo tais maksaa 10e. Ja vallan hyvin käy myös raskauden jälkeen. Itse asiassa se myyjä sanoikin että he ostavatkin itselleen (myyjät sielt siis) myös ihan työvaatteks ja arki käyttöön vaatteet vaikks onkin mamma mallia. Löysin silloin myös topin, 3/4 hihaisen paidan, ihanan hameen, ja mamma farkut.. En nyt jaksa lähteä ks oliko ne kaikki tuota samaa merkkiä, mutta miusta kivoja mamma vaatteita, ja sillä raaskin ostaa, kun ajattelin, että voipi sitten toisiaan raskaus ajankin jälkeen käyttää.
En muista oliko siellä takkeja, mutta kannattaahan käydä ks. Ja ks ale rekit ;) ;)

Siellä oli muuten imetyspaitojakin. Esikoisen aikaan en muista tuollaisia käyttäneeni, onko jollakulla kokemusta? onko käytännöllinen vai rahastusta ;)

miimaamuu
 
Kiitos uudesta pinosta! En varmaan enää muista kaikkea mitä piti kommentoida. Seksihaluista ainakin piti todeta, että aika hiljaista on täälläkin. Tai kyllä mua haluttaa, mutta väsymys ja jonkinlainen vieraantuminen omasta seksuaalisuudesta taitaa vaivata. Sängyssä ei osaa olla enää niin oma itsensä (tms.) kuin normaalisti. Varmaan tämä uusi kroppa sen aiheuttaa, vaikka en mikään missi koskaan ole ollutkaan. Lisäksi tiedän, että mieheni ei koe raskaana olevia naisia mitenkään erityisen eroottisina, joten sekin varmaan jyllää jossain taka-alalla. :( Viikonloppuna sentään väähn pöllytettiin peittoja ja ihan mukavaa se oli, ei kyllä mitään maata mullistavaa...

Painoa on täällä tullut viime neuvolaan se joku reilut 7 kiloa. Ensi viikolla on sitten taas totuuden hetket luvassa... Varmaan aika lähellä 9 kiloa mennään silloin. Uusia raskausarpia ei ainakaan vielä ole tullut ja olen ihan alusta asti rasvannut ja öljynnyt kroppaa tunnollisesti joka päivä. Vanhat painonvaihtelujen aiheuttamat arvet rinnoissa ja lantiolla ovat jo nykyään ihan vaaleita ja lisää en soisi niitä saavani.

(.) Kauhea flunssa ja yskä. Sain lääkäriltä reseptiyskänlääkettä, Cocillana. Pitäisi olla tehokasta tavaraa, kyljessä lupaavannäköinen punainen kolmio. Eikä siis aiheuta raskauden kanssa mitään ongelmia.

Viimeisen viikon aikana se on alkanut - hullu vessassa ravaaminen. Pissattaa ihan koko ajan. Voin kyllä olla pitkän aikaa käymättä vessassa, mutta sitten liikkeelle lähtö on aika tuskallista.

Mulla ei muuten ole mitään hajua miten päin Jyvä tuolla masussa makoilee. Liikettä tuntuu olevan vaan vähän niin kuin joka suuntaan :)

Vielä tuli mieleen, että saunassa olen pystynyt edelleen käymään ilman ongelmia. Nytkin viikonloppuna kahdesti :D

Ja vielä muoks. Tässä sen yskänlääkkeen meitä kiinnostava osio:
Cocillana oraalinesteen annosteluohjeiden mukaisella käytöllä ei ole havaittu raskaudelle haitallisia vaikutuksia. Tarpeetonta lääkkeen käyttöä etenkin raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana tulee välttää. Etyylimorfiinin erittymisestä äidinmaitoon ei ole riittävästi tietoa, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen. (http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/155122.shtml)

Nyt täytyy kokeilla nukkumista. Hyvää yötä.

PilkkuPantteri & Jyvä 29+6
 
Niisku-Rouva Hunajaa minulle vain yskään suositeltiin. Tosiaan ei olisi yhtään turvallista yskänlääkettä olemassa.

Saunassa olen ihan normaalisti ollut. Tosin en ole pitkiä aikoja saunonut, kun olen yksin joutunut käymään kun miehen selkä ei kestä. Ei tule yksin istuttua niin kauaa kuin yhdessä.

Painonnousu Viime neuvolassa tullut reilu 300 g/viikko. Kokonaispainoa on tullut ehkä 4-5 kg. En ole ihan varma.

Yellow Tosiaan voisi ostaa henkselit =) Sitä jatkopalaa housuihin en ole kaupoista löytänyt ja en ole sitä lähtenyt netistä tilaamaan.

RockMummy Meillä mies koki tosi turhana perhevalmennuksen. Ja niin minäkin. Tosin hän oli kerran vain mukana, koska toisella kerralla oli työreissussa ja kolmannella kerralla selkänsä takia sänkypotilaana kotona.
 
Iltoja.

Olo alkaa helpottumaan.

Raskausarpia On rinnoissa, takapuolessa ja vatsassa! Kaikki ovat tulleet esikoisesta ja vaalentuneet tosi hyvin. Nyt kuitenkin kakkosta odottaessa samat arvet ovat uudelleen revenneet ja aiheuttaa kutinaa sun muuta pistelyä :kieh:

Hikka Aina aamulla kun olen aloittanut päivän pelkällä kahvilla :ashamed:

Paino 98kg kun tein testin. Neuvolan ekalla käynnillä painoa oli 93kg (aika huono olo tais olla) ja nyt paino on 97kg että mitäs siitä sit tulee. - 1 kg lähtöpainosta ja painoa takaisin tullut 4kg aika hyvin. :whistle:

Noh keskiviikkona on neuvola taitaa tuo 100 mennä rikki... on meinaan edellisestä punnituksesta/neuvolasta aikaa :LOL: :LOL:

Ristiäiset
Kastetaan kirkossa ja juhlat pidetään varmaan kotona tai sit jossain muualla ei olla mietitty niin pitkälle.

Nimi Toivottavasti masuasukki on poika sillä tytölle emme ole keksineet nimeä :LOL: (miten niin toivotaan poikaa :whistle: )

haluista
Niitä on aina aamu yöstä mut mene siinä sitten herättämään toinen ei tule mitään. :LOL: Kerran kuussa onnistuu ehkä....ei niin tärkeää.

saunasta Sinne haluaisin ja siellä haluaisin olla mut ei uskalla. Olen kieltänyt itseltäni 3 S ettei käy köpelösti... :LOL: en kyl usko siihen ei ollut mitään vaikutusta esikoisen tuloon mut varmuudeks...

Kummeja emme ole päättäneet ja eikä kyl olla juteltu edes vaihtoehdoista...

mutta nyt nukkumaan. Jos tän flunssan sais nujerrettua!

Öitä
 
Saunassa käyty ja piti vielä tulla kommentoimaan että oon tosiaan pystynyt käymään saunassa ihan normaalisti. Käydään melkein joka toinen päivä, tekee hyvää tukkoselle nenälle.. mulla kun on ollut koko raskausajan ongelmia poskionteloiden kanssa.

Nyt Facebookiin ja sitten hyvää yötä! :) Taidan olla jonkin verran addikti kaikenlaisiin yhteisöihin... :whistle:
 
Huomenia täältä ja kiitos taas uudesta pinosta :flower:

Tosiaan jo maaliskuu, enää max 2 kk ja pikkuiset ovat jo sylissämme. Täällä olo ollut aika vaihteleva, verenpaineet taas laskussa ja aika herkästi pyörryttää. Sunnuntaina kävin serkulla ja nuoremman hiihtoskapoissa ja illalla oli todella tuskaa. Supisteli ja kaikki paikat sattui ja jumitti, pelkäsin jo että nytkö pitää lähteä. Onneksi ei!
Liitoskivut vaivaa tosi ilkeästi ja nuo kylkiluut tai tarkemmin vasen puoli on todella kipeä :/ Särkylääkkeitä joutunut syömään - tosin eipä ole pahempaa hyötyä!
Mulla on painoa tullut kanssa varmaan se noin 11kg ja enpä ihmettele kun masu on tosi iso =) ja esikoisesta tuli n. 20kg eli ei hätää vielä.
Seksihaluja on vaihtelevasti.. Mutta niinkauan kuin onnistuu myllätään peiton alla ;) Ja kunhan turvalliset viikot on takana aion harrastaa sitä perinteistä seksiä ja saunaa hyvin hyvin paljon!
Sauna tekee myös täällä niin nannaa :D Joka ilta voisin käydä! Mutta hiukan nyt sentään rajoitetaan. Ja yksin en uskalla mennä, kun tuota pyörryttämistä on, ettei käy hullusti. Yksi ilta tosin hiukan liukastuin, en kaatunut tms, mutta mies sai kauhean hepulin :whistle:
Ristiäisistä selvittiin kunnialla vaikka loppuaikana mulla olikin fiilis, että pian kaadun. Onneksi olin oman miehen ja kaverin välissä, että olisivat sitten ottaneet kopin :LOL: Oli tosi kiva pappi ja meinattiin pyytää meillekin sitten kesän alussa. Mein tuhot oli tosi kiltisti- HURJAA :attn:
Raskausarpia tuli silloin 9v sitten niin runsaasti, että ne nyt on alkaneet vaaleina taas näkyä, mutta uusia en usko tulleen.
Niisku-rouvalla on juuri päinvastoin kuin meillä. Eli tytön nimi on täysin valmis, mutta pojalle aika hakusessa =) Vaikeuksia teettää se, kun miehen tyttöjen nimi alkaa tietyllä kirjaimella ja mun pojat sisältää kaksi T kirjainta... R-kirjain on pannassa. Mutta eiköhän sitten tiedetä, kun vaavi syntyy =)
Täällä vauva ollut nyt aika pitkään myös pää alaspäin ja potkut tuntuu tuonne ylös. Alhaalla välillä melkoista painontunnetta, kun tuntuu että pää liikkuu siellä.

Ai niin sitten kehut ihanasta pikkupojasta kravatteineen kaikkineen (raskausdementia myös täällä ) Oli niin söpö =)
Nyt voisi mennä lukemaan miehen kanssa lehden, kunhan tulee labrasta (työterkkarin testit). On saanut nyt olla kotona alkuviikon, mutta ilm vkl sitten töissä.
Iltapäivästä aloitan projektin vauvanvaatteiden silitys ja kaappiin laitto. Eilen pesin niitä pari koneellista :)

Äippä ja masukki 28+6
 
Sain tänään jo soiton kättäriltä. Nopeeta toimintaa. Torstaina on lekuri kattovat vauvan kokoa (en usko että on kovinkaan iso) ja seuraavalla viikolla menen diabeteshoitajalle joka antaa ohjeet vuorokausikäyrän tekoon ja varmaan paapattaa taas ruuasta. Torstaina on myös neuvola no kai mä sielläkin käyn mutkan vaikka taitaa ennen lekuria tehdä samat hommat. Loppu raskaus pitää sitten ravata tuolla äitipolilla.

Mulla tulee tuota valkovuotoa välillä kans lorahduksittain. Jos laittaa vaikka paperia alkkareihin menee lapsivesi siitä läpi ja on mahdollisesti vaaleanpunertavaa, jotkut sanoo että haisee spermalla tai makealle. Valkovuoto jää taas paperin päälle.

Painoa on tullut sen 5kg

Tuleekohan mun nettitilaukset tänään. Pääsen sovittamaan kissaa kantopussiin. :LOL:

 
Huomenta!

Nyt kai on niitä liitoskipuja täällä sitten ihan kunnolla :'( . Vajaan tunnin päästä on lääkäri ja toivottavasti saan sairaslomaa joksikin aikaa. Kävelemään ei meinaa päästä, kun saattuu nivusiin ja varsinkin häpyluuhun niin tolkuttomasti.
 
Huomenta.
No viime yönä se sitten alkoi. Jalka meni kramppiin ja meinas alkaa vetää suonta mega pahasti. Aamulla ku nousin sängystä ylös oli jalka ihan kamalan tuntuinen. Liitoskipuja ja mitä nivuskipuja on myös ilmaantunut tänne.
Painoa on tullu nyt 6 kg ja sen neuvolan jälkeen varmasti paljon lisää.Kiitos tämän parempi äiti synrdooman takia ku olen leiponut vaikka mitä herkkuja melkein joka päivä.Kohta on pakko ottaa niskasta kiinni itseään! Parempi vaimo osa 2: olen alkanut tekee miehelle eväät töihin,aamupalasta lähtien.Tänään mukaan lähti aamupala,lounas ja jälkiruoka,plus pari porkkanaa (valmiiks kuorittuna tietty) ja viinipyräleitä.
Ja tänään,huh huh olenkohan menny lupaamaan liikoja.Olen luvannut itse tehdä kebabia ja itse leipoa pita leivät. :whistle: Lihaa pitää paistaa uunissa 3½ h. Ajattelin helliä miestä kun hän jätti vapaaehtoisesti tän illan iltamenon väliin.Huomenna on kummiski Hesassa töissä.Tulee kyllä kotiin yöksi ,mutta torstaina menee uudestaan Hesaan ja jää perjantai iltaan saakka.Lauantaina pitäis jaksaa Lahteen mennä miehen kummitytön synttäreille.

Nara: kerro sitte millainen se Premaxx ( muistinkohan nimen oikein) kantopussi on? Mä katselin sitä ku 1½ v oli vauva,mut jotenki sitten en ostanu sitä. Mä ostin ergon ja se jäi meillä ihan käyttämättä. Rengasliinakin on ,mutta en mä osaa kuvitella vauvaa sinne sillai makaa. Rengasliinan olen kokenu parhaimmaksi isommalla jonka voi laittaa tohon lonkan päälle istuu. Mies on menossa sillo toukokuussa jenkkeihin ja siellä oli tosi edullisesti vastaavan näköistä kantopussukkaa/laukkua ku toi premaxx.

Mut nyt meen tekee aamupalaa. Lapset leikkii niin ihanasti yhdessä.

NN rv 26+4



 
:D Kiitos Nikunaku tuosta parempi äiti- diagnoosista... Rupes naurattamaan täällä. Oonkin koko aamun ollu vähä masis, kun oon kotona sairaslomalla. Tekis mieli tehdä monenlaista ja olla hyvä kotiäiti, mutta kun tuntuu, ettei jaksa mitään ja siitä taas tulee morkkis.... Tänään ajattelin leipoa pullaa, että on koululaisilla ja isillä mukava tulla kotiin, kun on pullantuoksuinen (väsynyt) äiti vastassa :headwall: Eilen illalla ajattelin myös silittää tänään kasan pyykkiä ja tehdä jonku piirakan uuniin ja pizzaa. Niinpä, illalla oli niin helppo suunnitella, mutta onneks en ole puhunut kellekään mitään. Teen nyt sitten sen mitä jaksan. Kahvia join ison mukillisen, jos siitä sais potkua - tai edes vatsan toimimaan :LOL:

Tällainen aamu täällä. Kai tämä on uutta mulle, kun ei pääse töihin tuulettumaan ja on aikaa pyöriä itsensä ympärillä. Kiitos, että sain käydä purkautumassa. Nyt tuntuu paremmalta :)
 
Täällä oli tänään neuvola. Painoa oli tullut 2 viikossa 700g. Vauva oli poikittain että jospa se siitä alkais kääntymään kun viime viikon ultrassa oli vielä perätilassa. Muutenkin kaikki oli ok.
Vielä olisi reilu 3 viikkoa töitä niin alkaa äippäloma:) Selkä kyllä alkaa työpäivän päätteeksi ollut tosi kipeä mutta aion kyllä jaksaa vielä tuon loppuajan ettei tarvisi saikulle jäädä.
Mulle voi muuttaa tuota ikää, tänään juhlitaan 22v synttäreitä:) Pitäisi alkaa kakun tekoon kun vaan jaksaisi.

Erica ja muru 31+2
 
Moi!

Kastemekko On miehen suvulta, eka kastettu käsittääkseni 42v sitten. Ja kastemalja on appivanhempien häälähja joson on kaiverrettu heidän kaikkien lapsiensa nimet (3) ja lastenlasten myös, nyt on mahassani neljäs. (siis meille toka)
Lisäksi aloitimme oman vastaavan kaiverrus perinteen eli meidän kihlalahjaksi saatuun kynttilämjalkaan on kaiverrrettu ekan nimi ja nyt myös toisen tulee, tämä on siis kastepöydällä palamassa.


Nimi ja kummit Ei oikein mitääs selkoa, kamalaa tappelua miehen kanssa.... :kieh:



Painoarvio rv 30 oli 1400g oli kuudes lääkäriultra ja vielä yhteen ottaa mut viikolla 32. Kaikki oli ennallaan, paikat kiinni ja pää painaa alas. Ja kolmanne kerran kysyin ja oli kuulemma edelleen tyttö :heart:



Suonikohjut Tässäpä ikävä vaiva.... Ekassa raskaudessa oli toisessa jalassa mutta ei aiheuttanut oikein mitään ja hävisivat sitten. Nyt on taas ja tuplaten enemmän, ihan mummojalka, ja nytpä löytyi emättimestäkin :$ ja huomasin että 100km autossa oli liikaa ja paikat kipeytyi...

Masussa näkyy Linea negra ja hahtuvaa navan liepeillä, kuten oli edellisessäkin tyttö raskaudessa.

Valmennus Ei ole kukaan sellaista edes tarjonnut, onneksi. Viimeksi oli kaksiosainen ja oltiin ekassa, toka jätettiin väliin...

Esitietolomake Sain neuvolasta ajat sitten ja nyt viimeksi äippäpolilla kysyi sitä mutta jäi kotiin niin täytin siellä uuden, Ei siihen mittäm valmennuksissa käyntiä tarvittu! (kuten jonkun neuvola väitti)

Henkselit mulla on ollu toppahousuis käytössä jo piiiiiitkän aikaa, napit sekä vetska auki.


Anteeksi kirjoitusvirheeni, muutamia korjailinkin... taitaa olla oikeesti jonkun sortin lukihäiriö mulla...


Ihanaa kevään alkua!

JeAnKa ja Meloni 30+5
 
Heipat!

Ergosta Millainen se on kantaa kuumalla, siis tosi kuumalla ilmalla?? Himottaisi ostaa sitä Turkin reissua ajatellen, kun vauvakin on vasta reilut 3kk ei tarvitsisi aina hilata kaksia rattaita mukana.. Pelottaa vaan kun on muutenkin jo tuota lölleröä ja sitten vielä ne jäljellä olevat vauva-makkarat niin miten läski hikoaa 32:ssa asteessa.. Kuolenko kuumuuteen ?? :D

Viime aikoina olen ihan tosissani miettinyt sitä miten erilaista on odottaa toista lastaan kuin ensimmäistä. Siis siltä kantilta että ykköstä ei unohtanut hetkeksikään, nyt saattaa mennä aikoja että en ehdi miettiä mahaani :LOL: Tiedän kyllä että rakastun vauvaan ihan samantien kun pääsen nuuhkaisu-etäisyydelle, mutta ykköstä rakastin ihan satasella jo ensimmäisestä raskaustestin haamusta lähtien |O Ja kyllähän tämä on ihan tekemällä tehty ja haluttu, mutta jos sittenkin joku paha-äiti valtaa mut ja asetan kuitenkin lapset eriarvoiseen asemaan :eek: Ruoskin itseäni jo ennakkoon.. Ja mitähän tämä äidin maailmannapa tykkää kun maailmaan tunkeekin joku rääpäle sekaan.. Kasvunpaikka meille molemmille :ashamed:

Päivän piristystä.. Mulla on sellanen tapa, että jos joudun kieltämään jatkuvasti samasta asiasta en jaksa kokoajan hokea eitä vaan katson tiukasti silmiin ja murisen. ;) Toimi aikoinaan koiraan ja toimii myös poikaan :LOL: Eilen illalla kun katsottiin ukon kanssa telkkaria poika heräsi huoneessaan. Kurkkasin varovasti ovelta ja totesin että pitää mennä kippaamaan juippi makuulle. Siinä kun laitoin makuuasentoon sanoin, että pää tyynyyn, nyt nukutaan.. Poika katsoi tuimalla ilmeellä ja murisi matalasti |O Olin pissiä housuun, kun tuli niin yllättäen. Olkkarissa ukko hihitteli itsekseen ja tuumasi vaan että pureekohan se kanssa :LOL: Pitää vissiin vähän hillitä tuota omaa murinaa :whistle:

Mukavaa päivää..

Anu rv.27+4 ehkä..
 

Yhteistyössä