TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Onnea erica87!!! :flower:

Liitoskivuista kärsiville :hug: Itsellänikin ne vaivana, eikä ollenkaan kiva. :$

Esitietolomakkeen minäkin saanut joka kerta neuvolasta.

Suonikohjuilta
olen onneksi säästynyt. Toivottavasti pysyy poissa tämänkin raskauden ajan.

Vauva ainakin oli pää alaspäin vielä päivä-pari sitten, nyt en ole niinkään varma. Taas alkanut tuntuun muksahduksia alhaalla, mutta tuntuu niitä kyllä ylhäällä ja sivuillakin. Ota tuosta nyt sitten selvää. :D No, pääasia että on jotenkin päin. :D Ja toivottavasti kääntyy (jos ei jo ole) raivotarjontaan lähiaikoina. Ja siinä saisi kököttää sitten syntymään asti.

Tosiaan, enää vain 2kk, niin on nyytti sylissä! :heart: Ajattelen näin positiivisesti, oikeesti mulla menee vielä lähemmäs 3kk, kun la vasta 26.5. Mut huijaan itteeni vähäsen... :xmas:

stk ja minivitonen 28+0!! :heart:
 
Anuaanua olen käyttänyt ergo Turkissa :p 40 asteen helteessä ei ole kuuma. Tietty vauva voi lämmittää siinä edessä heh tai takana.

NN: juu kerron sitten miltä se vaikuttaa mutta samaan tapaanhan siinäkin vauva tulee kuin rengasliinassa pieni vauva siis..???
 
Onnittelut ericalle :flower:

Liitoskivuista kärsin minäkin. Varsinkin tallilla jos joutuu jalalla painamaan lapioo, onneksi mies ja likka ovat olleet siivoamassa karsinat.

Jaksamisia kaikille ja tuossa mun yllättäen kasvavasta mahasta kuvaa. Mittasin eilen niin 102cm oli nyt.

K&S 28+6 :heart:
 
Heippa! Kirjotan minäkin, kun olen pitkän aikaa vaan taustaillut ja lukenut mielenkiinnolla teidän kuulumisia.

Saunassa käynnistä nautin! Liian kuuma ei saa olla, mutta yleensä viihdyn lauteilla paljon pidempään kun mies. Se ihmettelee, miten jaksan saunoa niin kauan :LOL:

Seksin kanssa jonkun asteisia ongelmia.. En oikein tunne jaksavani samalla lailla kun ennen. Esim päällä oleminen, joka mukamas ois raskaana oleville "paras", ei onnistu kauaa, koska saattaa alkaa pistämään kyljestä jos vauhti käy liian kovaksi.. Mahakin tuntuu olevan jo liikaa tiellä muutenkin! Sitten nuo ajatukset vaikuttaa siihen, kuinka paljon haluan edes seksiä... huokaus! Onneksi mies on (kai) ymmärtäväinen, niin ainakin sanoo.

Nimiehdotuksia on muutama kiva, ihan lopullista päätöstä ei olla tehty vielä.

Vauveli on mahassa kai pää alaspäin, vaikka en minäkään siitä ihan varma ole. Välillä tuntuu olevan niin kiinni oikeassa kyljessä, että ahdistaa oikein. Potkii vasemman kylkiluun alle, ja tuntuu että tila loppuu jo nyt kesken, vaikka toinen kasvaa vielä huomattavasti!!! :eek:

Kylpylälomista oli puhe. Mies ilmotti eilen, että vie mut kylpyläreissulle kunhan äippäloma alkaa!!!! Että saadaan hemmotella toisiamme, nyt kun meitä on vielä kaksi. Mahtavaa.. On se ihana... Tuntuu, että tuon ajatuksen voimalla jaksaa töissäkin viimeset viikot!!

miida + kulta 31+0!!!
 
Onnea erica87 :flower:

Liitoskipuja/lantionlöystymistä on täälläkin. Kyljellään ei voi nukkua ja kävely varsinkin pystyyn nouseminen aiheuttaa suunnatonta tuskaa.

Seksihalut tai no ainakin sekstailu on varmaan jopa lisääntynyt. Tuntuu, että on ainoo liikunnallinen harrastus mitä enää tässä vaiheessa harrastaa :LOL:

Painoa on tullut n.7kg lisää. No huomenna neuvola niin saa sit kuulla taas totuuden.

Tänään alkoi sit virallisesti mammaloma. Kotona tosin olen ollut jo joulukuulta supistelujen takia. Juhlistin sitä heti pesemällä lattiat.... sairasta tiedän...

Onko muille tullut jo tieto äitiysrahasta ???
Mulle ei vaikka toisiaan loma alkoi tänään :headwall:
No mulla Kela on ryssinyt kaiken näissä päätöksissä muutenkin tässä raskaudessa, joten en ihmettele vakken ole päätöstä saanut.
Mielestäni esikoisesta se tuli jo paljon ennen mammalomaa..... ?? Vai muistanko väärin.
 
Sairaslomalle jäin sitten minäkin pariksi viikoksi. Häpyluu on niin arka, että lääkäri kun sitä paineli, niin itkua väänsin tutkimuspöydällä :'(

Suositteli ostamaan housumalliset tukiliivit, mitkä tukee häpyluun seutua. Olen nyt googlettanut ja soittanut moneen alusvaateliikkeeseen/äitiystarvikeliikkeeseen yms. mutta en onnistu löytämään.

Mistä Tampereelta voisi saada ostettua housumalliset tukiliivit
:attn:
 
Siksakkia: joo toi oli se sama kirppis jossa me käytiin. Vaatteet oli mun mielestä liian kalliita suhteessa niien kuntoon. Meinasin ostaa mekon 4½ v se maksoi 8 ?, mutta siinä oli kamala lika tahra rinnuksessa joka näytti siltä ettei lähde pesussa pois. Samoin katselin 1½ v isoa unipussia 10 ?:lla ,mutta siinäkin oli parissa kohtaa kamalia likatahroja. Näytti sille,että joku olis laahannu sitä pitkin pölystä lattiaa. Onneks en ostanu,ku löysin tosi ison unipussi (1-3 v) H&M:stä 14,95?.
Muutenki se oli jotenki tosi ahdas ja täynnä kaikkea.Ainut mitä mä mietin,jos itse veis sinne myyntiin,kun pöydän viikkovuokra oli 26 ? ja he ainakin nettisivuilla mainostaa,että siivoilevat pöytiä.

Sompio
: voi harmi ku en katsellu kunnolla.Mutta Tre stockkalla imetysliivien alla oli paketissa jotain äippäalushousuja ja muistelin,että ku sitä kuvaa katselin ni niissä olis ollu joku "korsetti" tai tukivyöosa.Mutta en paa päätäni pantiksi kun en sitä katsonut kuhan kuvaa vilkaisin.
Niin ja onneksi sait sairaslomaa.Nyt et sitte ala siellä kotona siivoilee vaan yrität lepää minkä miehen hoitamiselta ja auttamiselta kerkeät.:heart: Kömmitte sänkyyn tai sohvalle köllöttää ja katsotte leffan ja tilatkaa pizzat,ottakaa rennosti. Se oli käsky. :)

Seksistä oli puhetta,hmm... onks se jotain syötävää? Haluja ei pahemmin ole.Tuntuu,että joka paikkaan sattuu. Itse yhdyntää ei ole voitu pariin kk harrastaa mielettömien kipujen takia.Siis sen jälkeen olen ollu viikon ihan kamalan kipeä. Mutta selkä/iskias vaivaa,rinnat on turvonneet ja tosi arat.Tunnen itseni lähinnä käveleväksi mursuksi kuin mitenkään hehkeäksi naiseksi.

Kebab rulla on uunissa,vielä 3 h paistoaikaa jäljellä. Googletan just pitäleivän ohjeita tässä samalla.

Mulla ei muuten ole minkäänlaista hajua miten päin vauva on masussa. Johtuukohan se tuosta isosta läskimahastani. Ainakin sellainen tunne mulla on,että vauvalla on hyvin tilaa siellä olla miten päin vaan. Ai mahaa kiristä vielä ollenkaan. Napa ei ole ulos pullistumaan päinkään,koska mun maha on hassu kaksiosainen. :D pikku alamaha ja navan yläpuolella iso pallo maha. :whistle:

jaahas nyt niitä ohjeita katsastaa.....
 
nikunaku Kiitos, täytyy stockkalle soittaa ja kysyä. Täytyy tietää ensin ennenkuin lähtee mihinkään kävelemään ja kiertelemään. Fysioterapeutilla oli soittoajan aikana vastaaja päällä, niin en saanut sitä kiinni. Jätin kyllä viestin, että soittelisi, jos tietää jostain liikeen. Kun tuon selän tukiliivin sain sieltä lainaksi, mutta en usko, että siellä olisi tuollaisia. Vaikuttaa niin henk.koht. liiviltä.
Juu, sängyssä pötkötellään molemmat ja eilistä ruokaa on onneksi lämmittää tälle päivälle. Kyllä on niin kipeä koko alaselkä/alapään alue, että ei tässä tule mieleenkään siivoilla tai muuta.
Just kattelin käsityösivuja, jos alkaisi tekemään päiväpeittoa ristipistoilla. Löysin sellaisen kivan Nalle Puhin, joka on pinnasänkyyn. Ja sitten seuraavaan sänkyynkin siitä voisi saada vielä päiväpeiton, kun ostaisi sinne alle kivan värisen kankaan ja ompelisi jotenkin reunat. Mutta on se aika isotöinen :|
 
Itse tilasin tulevalle poijan köllykälle h&m:n alesta liivi-housu-setin ja kauluspaidan.. on se niin söpö, ja mun mielestä pitää olla "juhlavaatteet" vauvallakin, mut kaikki pukekoon vauvansa miten itsestä tuntuu...

Koita imppu jaksella, ikävä kun olet niin kipeä, itse olen ollut saikulla nyt (vasta 5 vk) ja eilen nla-lääkäri määräsi äippälomaan asti saikun jatkuvaksi.(2.4.2009) supisteluja ollut vk:20 asti, nyt oli kanava pehmentynyt, joskaan ei paljon lyhentynyt... painoarvio oli 1900g, kuulema yli keskikäyrän..viikot nyt 30+2

"Seksi keskustelua" seurannut: haluja ja jaksamistakin on, ihan kauheeta, maha tiellä, mut lähes joka ilta on touhuttava.. isäntäkin tykkää..;) painoa tullut n. 8kg mutta ei ole hidastanut...


ps: esikois-tytär syntyi Kaks:illa, ja eiköhän toinenkin.. =)
 
siis tää mun ihme alaapää kipu on pahentunut päivän mittaan.Sattuu ihan samperin paljon tuohon häpyluuhun.Siis ihan keskelle alapäätä,ei liitoskipujen tapaa.Tää on itseasiassa vielä tuskaisempaa ku liitoskivut.Kun tää sattuu ihan joka askeleella. :eek:
Ja veikkaan,että pahempaan menee kivut mitä isommaksi masu kasvaa. Onneksi se palkinto on maailman ihanin. :heart: kuhan vaan muistais sen näiden kipujen ja vaivojen keskellä.

 
nikunaku Kuulostaa tutulta :wave: Lääkäri painoi tuosta keskeltä häpyluuta ja mä melkein pommasin ilmaan kivusta :hug: Mä kävelen sellaisia pieniä hiirenaskelia, kun ei normaalia askelta pysty ottamaan. Joka askelella joku vääntää puukkoa tuolla häpyluussa. Menee ehkä levolla ohi tai sitten loppuajasta ehkä kävellään kyynärsauvoilla :|
 
ericalle synttärionnittelut!!!


:hug: :hug: kaikille liitoskivuista kärsiville!!! :(

Mulla ei kyllä ole minkäänlaisia seksihaluja... ison mahan kanssa touhuaminen tuntuis niin järettömältä ja koomiselta että ollaan jätetty suosiolla rauhaan...



EM ja Dodoliina tänään 30+0!! :heart:
 
Moikka!

Otetaas tähän alkuun kuulumiset tämän aamusesta neuvolasta..tosin eipä siellä sen ihmeempää ollu.
*pissa puhdas
*RR 128/87, paljon parempina nyt pysyneet paineet kuin edellisessä raskaudessa.
*HB 124, eihän tuo kovin alhainen ole, mutta sain kehotuksen alkaa ottamaan rautaa, kun lähtöhemppa oli kuitenkin 144, että onhan tuo tippunut. Ja kun väsyneempikin olen ollut niin ei varmaan pahitteeksi ole rautaa aloittaa.
*SF-mitta 29 cm, yläkäyrällä menee
*Painoa tullut nyt 600g/vko, en saanut pyyhkeitä kun kuitenkin paino laski tuossa yhessä vaiheessa. Täytyy nyt kuitenkin taas yrittää tsempata ton ruokavalion kanssa. Lähtöpainoon on nyt tullut 1,4kg lisää.
*Syke oli n.145 ja terveydenhoitaja tuumas, että ihan pojan sykkeeltä kuulostaa ;)
*Tarjonta olis terveydenhoitajan mukaan nyt RT.
*Sokerirasitustestin tulokset olivat: 0h 4.0, 1h 7.1, 2h 5.7, eli läpi mentiin :)

Seuraava käynti onkin sitten jo kolmen viikon päästä ja siitä seuraava käynti on sitten jo loppuraskauden lääkärineuvola, vähiin käy kyllä viikot ennenko ollaan jo ihan loppumetreillä!!


miimaamuu kyseli kantoliinoista...Itse tykkäsin henk.koht. kantaa pikkuvauva aikana trikooliinalla, se on jotenkin mukavampi pikkasella. Ja kesäaikaan vilpoisempikin. Mutta tokihan sitä yhdelläkin liinalla pärjää. Mä kannoin tota nelosta joku 8kk varmaan trikooliinalla ja kun se alkoi tuntua liian plöröltä niin siirryin sitten kudottuun liinaan. Ja tosiaan sillä yhdelläkin sidonnalla pärjää ihan mainiosti! Mä kannoin oikeestaan ihan pelkästään kietasuristi2 sidonnassa, siinä pystyy kantamaan sekä kehto-, että pystyasennossa. Kantoliinoista ja kantamisesta saa tosi hyvin infoa kantoliinakanavan sivuilla http://www.kantoliinakanava.fi/ suosittelen tutustumaan niihin!

Sompio mä olen pitäny toppahousuja jotka eivät enää mene kiinni sellasella viritelmällä, että laitoin paksuhkon kumilenkin napinlävestä ja vedin sitten kumilenkin päät nappiin kiinni, näin pysyy housut ylhäällä ja on halpa niksi =) Takki on onneksi sen verran pitkä, että peittää aukinaisen sepaluksen.

Valkovuotoa lorahtelee mullakin ja joskus sitä ihan pelästyy että joko sieltä lapsivettä lirahtelee, mutta kyllä se lienee kuitenkin tuota vv:tä on :x

ELLEN77 mulle on tullu tieto ä-rahasta jo pari viikkoa sitten vaikka lomakin alkaa vasta 6.4.

Mullakin toi häpyluu on tosi hellänä. Kyllä teki niin kipeetä kun sf-mittaakin mitattiin että olis tehny mieli kiljasta ja sanoa, että lopeta jo!

Ericalle synttärionnitteluja! :flower:

Ainiin kahlasin tossa viikonloppuna kaikki tekstini läpi näistä meidän pinoista sieltä syyskuulta alkaen ja kopioin wordille, tulostan sitten tekstit talteen niin on sitten myöhemmin kiva lukea näitä raskausajan juttuja. Täytyy nyt vaan alkaa jo heti saman tein kopioimaan kirjotuksensa niin ei tartte jälkikäteen sitä tehdä, on meinaan aika kova homma! Mutta samalla oli kyllä kiva muistella niitä alkuraskauden aikoja =)

villahousu & Sulo 29+5
 
vilahousu Jos vielä töihin menen, niin voisin kanssa viritellä kumilenkillä housut kiinni :D

Mä olen ajatellut kanssa kopsata nuo omat tekstit, mutta on niin kova homma :ashamed: Ehkä tässä saikulla saisi aikaiseksi, varsinkin jos jo jään sitten loppuajaksi kotiin.
 
Saunassa pystyn käymään ihan normaalisti, ja melkein joka ilta se lämmitetäänkin. Mulla myös se lämpö vähän auttaa tuohon älyttömän kipeään selkään :/ Paitsi miehen iltavuoroviikolla ei tule käytyä, kun esikoinen ei kauan jaksa saunassa olla vaan haluaa vaan läträtä suihkussa :)

miimaamuu: Voi miten ihana reissu teillä :heart: Varmasti piristi!

yellow: Onnittelut uudesta kodista :flower:

Sandelle piti vielä sanoa, että ei tosiaan tarvii tuntea itseään huonoksi äidiksi siksi ettei jotain juttua osaa/tykkää tehdä. Sinä osaat sitten jotain muuta paremmin kuin joku toinen :)

Tuli mieleen noista ammattijutuista, että miten lapset ihailee jossain vaiheessa vanhempiaan ihan täysillä... Yksi tuttuni, joka oli teurastamolla töissä, kertoi kun hänen tyttärensä esikoulussa oli juteltu toiveammateista. Monet lapset olivat sanoneet just sen ammatin, mikä oma äiti tai isä oli, tai sitten jotain ihan perinteistä kuten kaupan täti, prinsessa yms. Mutta hänen tyttönsä oli sanonut "sama mikä äiti, eli TEURASTAJA" :LOL: Muut oli vaan kyselleet mikä se on ja opettajakin hieman kakostellen saanut sanottua että jaahas, se onkin aika harvnainen toiveammatiksi :D

Perhevalmennus on täällä uudelleensynnyttäjille vain kaksi kertaa, meillä ne on parin viikon päästä. Toisen illan aiheena on psykologin pitämä Perheeseen syntyy uusi vauva ja toisen (fysioterapeutti ja terveydenhoitaja) Liikunta, lantionpohja ja synnytys.

Esikoista odottaessa oli useamman kerran ja varmaan aika paljon laajemmin asiaa, silloin käytiin kyllä eri neuvolassa kuin mihin nyt mennään.

Ja sitten kun vauvat on syntyneet, taitaa olla vielä sellainen "vauvatapaaminen" tuolla valmennusporukalla.

Imetyspaitoja ostin esikoisen vauva-ajalle ja ne tosiaan oli käteviä! Ei ainakaan minun mielestä turhaa rahastusta. Osa oli sellaisia äitiys-imetyspaidan yhdistelmiä niin tulihan niille käyttöikää kun ostin jo raskauden alkupuolella ja imetin 14,5kk. Mä en oikein tykännyt imettää (varsinkaan muualla kuin kotona) niin että olisi pitänyt nostaa paita ylös niin että maha olisi ollut paljaana :/

erica87:lle synttärionnittelut :flower: :)

Täällä välillä aika samanlaisia mietteitä kuin mitä anuaanua kirjoitit :wave:
Eli jännittää vähän miten esikoinen suhtautuu vauvaan ja miten sen ajan saa jaettua ja huomioitua molemmat. Tähän asti oltu niin tiiviisti kahdestaan kun mies töissä, niin on saanut äidin jakamattoman huomion.

Nyt on tullut joku oma-tahto-kausi ihan selvästi, ja kun kaikki ei mene ihan putkeen niin pienelle tulee tosi paha mieli, itkettää kauan aikaa putkeen ja sylissä vaan haluaa olla. Eikä siis pelkästään kieltämisen yms. jälkeen vaan myös vaikka siitä jos ei onnistu laittamaan lego-palikoita yhteen.

Ja sit olen huomannut, että poika on tullut minusta aika mustasukkaiseksi. Tänäänkin kerhossa kun juttelin toiselle lapselle, tuli heti väliin ja syliin, että hei tää on mun äiti :heart:
Sama juttu jos näkee että äiti ja isi halaa, niin on tosi mustis!

Mutta toivottavasti esikoisen elämä ehtii tässä vielä tasoittua ennen kuin vauva tulee, ikää sitten jo 1v9kk.

ELLEN77: Onko sulla kuinka kauan aikaa kun jätit paperit Kelalle? Mulla kesti ja kesti esikoista odottaessa, ja sitten viimein kyselin perään niin lupasivat laittaa "kiireellisen" leiman niihin. Kannattaa kysyä jos kuukausitolkulla kestää.
Nyt tuli tosi nopeesti päätös, viikko siitä kun palautin paperit. Ja siitä viikko niin oli jo äitiyspakkaus postissa, täytyy kiittää miten nopeeta toimintaa kerrankin!

nikunaku: Sama kokemus mullekin tuli, että siellä oli hirveesti tahraisia vaatteita myynnissä, ja vielä kamalan kalliilla hinnalla :whistle:
Ja ehkä hieman liian ahdas, meillä vielä poika oli rattaissa mukana niin mies sai väistellä koko ajan muita asiakkaita kun tuntui että on siellä vaan tiellä :/

villahousulle onnittelut sokerirasitus-testin läpäisemisestä :flower: Tosi vähänhän sulla on tuota painoa tullut, niin ei varmaan terkkarilla olisi mitään aihetta siitä motkottaakaan :)
Oot tehnyt kovan urakan, jos kaikki sivut kahlannut läpi ja kopsannut omat tekstit!
Mulla oli tarkoitus että kopsaisin esikoisen odotusajan pinoista omat kirjoitukset talteen mutta se jäi, ihan niin kuin on jäänyt tälläkin kertaa :/
Esikoisesta sentään kirjoitin raskauspäiväkirjaa siihen Vau'kirjan odotuskirjaan, nyt en ole tehnyt sitäkään.
Täällä Kaksplussalla taitaa kuitenkin nuo vanhatkin ketjut säilyä, et saattais vielä löytyä niitä esikoisenkin odotus-ajan pinoja jos sitä joskus saisi aikaiseksi :saint:



Siksakkia & KultaPieni 30+4
 
Järkyttävästi taas tullut juttua :eek: Nyt ei ole aikaa,mutta tuun myöhemmin kommentoimaan tarkemmin :D

Tytti Mä olen myös Haminasta!
Laitas mulle yv:tä,niin voitais treffata joku kerta :wave:

BV ja P 27+2


Sanokaa kehtaanko mä laittaa joku päivä masukuvan,vaikka en mikään hoikkeliini olekaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
siis tää mun ihme alaapää kipu on pahentunut päivän mittaan.Sattuu ihan samperin paljon tuohon häpyluuhun.Siis ihan keskelle alapäätä,ei liitoskipujen tapaa.Tää on itseasiassa vielä tuskaisempaa ku liitoskivut.Kun tää sattuu ihan joka askeleella. :eek:
Ja veikkaan,että pahempaan menee kivut mitä isommaksi masu kasvaa. Onneksi se palkinto on maailman ihanin. :heart: kuhan vaan muistais sen näiden kipujen ja vaivojen keskellä.
Tää kuulostaa ainakin samalta, mitä mullakin on. Lisäksi mulla vihloo välillä sillain keskelle alapäätä sinne syvälle sisäpuolelle. Ihan kuin joku puukolla viiltelis sieltä. Se kipu tulee jos teen jotain vähänkin raskaampaa. Esim. eilen kun vein lapsia kerhoon ja työnsin tuplarattaita lumessa.

 
hei kaikille. nopsaa kirjoitan minäkin. kiire töissä jatkuu ja ihan itseäkin ihmetyttää kuinka sitä jaksaa olla vielä kuukauden töissä tai reilut. nyt on alkanut pystyasento vaivaamaan. mulla kylkikaaret pitkään pystyssä olemisesta tosi kipeet. samoin napa kun viime raskaudessa tuli napatyrä ja nytkin se on pullistunut. liitoskivut on ollu nyt paljon pienemmän kun kahdessa ekassa. toivottavasti pysyykin poissa! illalla ei meinaa kotona jaksaa tehdä mitään, vähän ärsyttää ku isäntä ei vielä kolmannenkaan kohdalla näytä tajuavan miten fyysisesti ottaa voimille pelkkä työssä käynti ( siis mönkiminen pienten lasten kanssa lattialla ja autolla ajaminen 60-150 km päivässä) :kieh:

haluista vaan... että välillä innostaa kovasti ja välillä ei, isäntä kyllä kovasti ihastunut taas pullistuviin muotoihin, itsellä olo lähinnä kuin norsulla ;)

vauva myllää niin kova ja pyörii ettei tahdo tietää miten päin ollaan.

mulla alkaa olla ressi tarpeellisten tavaroiden hankkimisesta. meillä hyvät bertinin yhdistelmävaunut, mutta ilmakumirattaiden muoviosissa löysyyttä ja tarvis saada uusia renkaita, ongelma on etten löydä enää tuon merkin maahan tuojaa. tietääkö teistä kukaa tuodaanko simo bertiiniä vielä ku ei viitsis ostaa uusiakaan. Sänky pitäs paaperolle hankkia. ensi viikolla saan vaatekaapit vihdoin yläkertaan. eli hirveä koko kämpän järjestäminen sekä ylä että alakerrassa. apua !
 

Yhteistyössä