Saunassa pystyn käymään ihan normaalisti, ja melkein joka ilta se lämmitetäänkin. Mulla myös se lämpö vähän auttaa tuohon älyttömän kipeään selkään :/ Paitsi miehen iltavuoroviikolla ei tule käytyä, kun esikoinen ei kauan jaksa saunassa olla vaan haluaa vaan läträtä suihkussa
miimaamuu: Voi miten ihana reissu teillä :heart: Varmasti piristi!
yellow: Onnittelut uudesta kodista :flower:
Sandelle piti vielä sanoa, että ei tosiaan tarvii tuntea itseään huonoksi äidiksi siksi ettei jotain juttua osaa/tykkää tehdä. Sinä osaat sitten jotain muuta paremmin kuin joku toinen
Tuli mieleen noista ammattijutuista, että miten lapset ihailee jossain vaiheessa vanhempiaan ihan täysillä... Yksi tuttuni, joka oli teurastamolla töissä, kertoi kun hänen tyttärensä esikoulussa oli juteltu toiveammateista. Monet lapset olivat sanoneet just sen ammatin, mikä oma äiti tai isä oli, tai sitten jotain ihan perinteistä kuten kaupan täti, prinsessa yms. Mutta hänen tyttönsä oli sanonut "sama mikä äiti, eli TEURASTAJA"
Muut oli vaan kyselleet mikä se on ja opettajakin hieman kakostellen saanut sanottua että jaahas, se onkin aika harvnainen toiveammatiksi
Perhevalmennus on täällä uudelleensynnyttäjille vain kaksi kertaa, meillä ne on parin viikon päästä. Toisen illan aiheena on psykologin pitämä
Perheeseen syntyy uusi vauva ja toisen (fysioterapeutti ja terveydenhoitaja)
Liikunta, lantionpohja ja synnytys.
Esikoista odottaessa oli useamman kerran ja varmaan aika paljon laajemmin asiaa, silloin käytiin kyllä eri neuvolassa kuin mihin nyt mennään.
Ja sitten kun vauvat on syntyneet, taitaa olla vielä sellainen "vauvatapaaminen" tuolla valmennusporukalla.
Imetyspaitoja ostin esikoisen vauva-ajalle ja ne tosiaan oli käteviä! Ei ainakaan minun mielestä turhaa rahastusta. Osa oli sellaisia äitiys-imetyspaidan yhdistelmiä niin tulihan niille käyttöikää kun ostin jo raskauden alkupuolella ja imetin 14,5kk. Mä en oikein tykännyt imettää (varsinkaan muualla kuin kotona) niin että olisi pitänyt nostaa paita ylös niin että maha olisi ollut paljaana :/
erica87:lle synttärionnittelut :flower:
Täällä välillä aika samanlaisia mietteitä kuin mitä
anuaanua kirjoitit :wave:
Eli jännittää vähän miten esikoinen suhtautuu vauvaan ja miten sen ajan saa jaettua ja huomioitua molemmat. Tähän asti oltu niin tiiviisti kahdestaan kun mies töissä, niin on saanut äidin jakamattoman huomion.
Nyt on tullut joku oma-tahto-kausi ihan selvästi, ja kun kaikki ei mene ihan putkeen niin pienelle tulee tosi paha mieli, itkettää kauan aikaa putkeen ja sylissä vaan haluaa olla. Eikä siis pelkästään kieltämisen yms. jälkeen vaan myös vaikka siitä jos ei onnistu laittamaan lego-palikoita yhteen.
Ja sit olen huomannut, että poika on tullut minusta aika mustasukkaiseksi. Tänäänkin kerhossa kun juttelin toiselle lapselle, tuli heti väliin ja syliin, että hei tää on mun äiti :heart:
Sama juttu jos näkee että äiti ja isi halaa, niin on tosi mustis!
Mutta toivottavasti esikoisen elämä ehtii tässä vielä tasoittua ennen kuin vauva tulee, ikää sitten jo 1v9kk.
ELLEN77: Onko sulla kuinka kauan aikaa kun jätit paperit Kelalle? Mulla kesti ja kesti esikoista odottaessa, ja sitten viimein kyselin perään niin lupasivat laittaa "kiireellisen" leiman niihin. Kannattaa kysyä jos kuukausitolkulla kestää.
Nyt tuli tosi nopeesti päätös, viikko siitä kun palautin paperit. Ja siitä viikko niin oli jo äitiyspakkaus postissa, täytyy kiittää miten nopeeta toimintaa kerrankin!
nikunaku: Sama kokemus mullekin tuli, että siellä oli hirveesti tahraisia vaatteita myynnissä, ja vielä kamalan kalliilla hinnalla
Ja ehkä
hieman liian ahdas, meillä vielä poika oli rattaissa mukana niin mies sai väistellä koko ajan muita asiakkaita kun tuntui että on siellä vaan tiellä :/
villahousulle onnittelut sokerirasitus-testin läpäisemisestä :flower: Tosi vähänhän sulla on tuota painoa tullut, niin ei varmaan terkkarilla olisi mitään aihetta siitä motkottaakaan
Oot tehnyt kovan urakan, jos kaikki sivut kahlannut läpi ja kopsannut omat tekstit!
Mulla oli tarkoitus että kopsaisin esikoisen odotusajan pinoista omat kirjoitukset talteen mutta se jäi, ihan niin kuin on jäänyt tälläkin kertaa :/
Esikoisesta sentään kirjoitin raskauspäiväkirjaa siihen Vau'kirjan odotuskirjaan, nyt en ole tehnyt sitäkään.
Täällä Kaksplussalla taitaa kuitenkin nuo vanhatkin ketjut säilyä, et saattais vielä löytyä niitä esikoisenkin odotus-ajan pinoja jos sitä joskus saisi aikaiseksi :saint:
Siksakkia & KultaPieni 30+4