TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

nikunaku Tuolla garnstudiossa on kyllä kaikkea tosi kivaa :D Löysin sieltä sen vaunupeiton virkkausohjeen. Tuo nuken mekko on kirjastosta haettu lehti Moda 4/2007. Mutta sitä pitäisi sitten osata itse suurentaa vauvalle, koska käsittääkseni tuohon kokoon ei mahtuisi. Muutamassa lehdessä taisi olla vauvan mekkoja, tai sitten ne oli isommille. Laitan lehtien numerot myöhemmin, jos ne on mulla vielä lainassa. Osan jo olen palauttanut.

*muoks* Tuossa mekon ohjeessa lukee, että 43-44 cm:lle nukelle.
 
Nivuskipu/ liitoskipu mitä eroa niillä on? Mulle on tullut välillä sellanen pistävä kipu tuonne alapäähän. Tänäänkin kun poikaa vedin pulkassa, yhtäkkiä sellanen oikein pistävä/ viiltävä kipu tuli alapäähän... sinne sisäpuolelle, keskelle. (sorry tarkempi kuvaus :ashamed: ) Kipu pysäytti kuin seinään, ja sekunnin sadasosan mielessä vilahti synnytyskivut. Kun taas liitoskivut on erilaisia, alapäässä sivuilla, oletan että siellä liitoksissa. ;) Se kipu taas ei ole mikään yhtäkkinen viiltävä. Vaan sellanen ihan erilainen.

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!! :wave:

Hikkaa on täälläkin havaittavissa. Koko masu pompahtelee kun vauva siellä hikottelee. :heart: :D

Rinnat
ei ole mullakaan koskaan raskauden (eikä edes imetyksen aikana ) juurikaan kokoaan muuttaneet. Maitoa on tullut aina raskauksien aikana, mutta vielä tässä raskaudessa ei sitäkään ole havaittavissa.

Kellä olikaan la jo ens kuussa?? Hui miten aika menee vauhdilla! :eek: :D

Kevättä täälläkin odotetaan ja vouhotetaan. Tänäänkin oli niin kaunis aurinkoinen ilma, ja se aurinko jo lämmittääkin mukavasti. :D Oli lapsilla hiihtokisat täällä vanhalla kyläkoululla. =)

stk ja minivitonen 27+5 :heart:
 
stk Mä ainakin kirjoitin tuonne nivuskipu/liitoskipu, kun en tiedä onko ne yksi ja sama asia vai miten ne eroavat toisistaan :ashamed:

Mä taas tykkäisin talvikelien jatkumisesta. Töissä on paljon kivempi ulkoilla lasten kanssa, kun on paljon tekemistä ja lumessa telmimistä. Se loska-aika ennen kun pihat on kuivat, on tosi inhottavaa aikaa.
 
Nikunaku Minä ainakin suunnitelin Pavulle nimeksi Sofiaa jos sattuu olemaan tyttö. Minusta se on vain niin kaunis nimi. Vähän olen aina ollut harmissani että minun kolmas nimeni on Sofia. Vanhempieni mielestä se vaan silloin 80-luvun alussa vaikuttu NIIN vanhan aikaiselta :|
Sompio Juu kyllä tulee siistimmät reunat jos jättää ensimmäisen silmukan neulomatta. Ja on huomattavasti helpompi ommella esim eri kappaleet yhteen. Kyllä minulla on kestänyt langan vaihto kohdat ihan hyvin vaikken olekkaan neulonut kummallakin langlla alkua. Päättelet vain hyvin sen langanpätkän. Virkkuukoukulla saa muuten hyvin poimittua pudonneen silmukan takaisin puikolle.
Jaa mutta nyt taidan mennä nukkumaan.
 
Siksakkia ja muutkin, Mamalicious- mallistoa löytyy ainakin Kampin Vero Modasta ja lisäksi muistaakseni myös Bebes- liikkeestä (myöskin Kampissa), joku äitiys/vauvanvaateliike se kuitenkin oli Kampissa. Löysin sieltä vielä tosi hyvät Mamalicious- mammafarkut noin kolmella kympillä.

Se olis huomenna taas työpäivä, enää vajaat 6 viikkoa töitä ja äitiysloma alkaa, ei malttais millään odottaa!!! :heart:

Nyt suihkun kautta unille täydellä vatsalla, tehtiin äsken lettuja kermavaahdolla ja mansikkahillolla.. njam! :)
 
Tytti Kai niissä on monenlaisia mielipiteitä, kuka tykkää mistäkin. Pään kaventamista en sitten osannutkaan, vaikka kysyin äitiltä eilen ohjeet. Jouduin siskolle soittamaan ja kysymään :) Periaatteessa osasin siis ne kaventamiset yms., en vain ymmärtänyt ohjeesta yhtään mitään :D

Nikunaku Ainakin Kauneimmat Käsityöt -lehdessä 2/2008 on suhteellisen helpon (kai?) näköinen ohje mekkoon. Siinä on kokoja 0-4-vuotiaille.
 
Siellä Kampissa tosiaan on se Bebes äitiysvaate kauppa. Siellä olis kaikkea ihanaa. Oon vaan netistä kuolannut niitä juttuja, kun en viitsi ostaa hirmuisesti äitiysvaatteita.

Tänään on taas ollut sellasia kiristyskipuja mahassa.... Vaikea selittää, mutta tuntuu kun jotakin revittäis mahassa...kiristää... Kävin Tyksissä sen vaivan takia ja sanoivat niiden olevan kiinnikkeiden repeämiskipuja. Mulla kun tuota vatsaa on endometrioosin takia operoitu. Nyt vaavi hoitaa mun endometrioosin kuntoon :)

Rockmummy, mä voisin maksaa maltaita tällä hetkellä letuista, hillosta ja kermavaahdosta!!!!!! NAM!!!!!

Kateellinen olen teille, jotka osaatte ommella. Musta tulee surkea äiti, kun en osaa leipoa, enkä ommella!!!! Apua!

Nyt tämä mamma suuntaa unille. Aamulla ajan taas Tampereelle poliisikoululle mahani kanssa. Oon huvittava näky siellä, kun virkavaatteet ei enää mahdu mulle.
Käyn lukemassa kyllä juttujanne.

Sande ja Sara rv 30+2
 
Sande Ei kannata olla kateellinen. Ajattele, kuinka makee ammatti sulla on ja Sara sitten ylpeänä esittelee äitinsä, että mun äiti on poliisi :D Ei minustakaan mikään pullantuoksuinen äiti tule, vaikka yritän ommella ja leipoa yms. Ne kun usein tuppaa epäonnistumaan :D

Unettomuus taas vaivaa :(
 
Tytti83 mä huomasin saman :D
Mistäpäin olet? Jos et halua julkisesti sanoa,niin laita yv:tä :wave: Mäkin kyllä uskon,että käynnistykseen joudutaan,vaikka kovasti toivon että tämä lähtisi itsekseen =)

Mä olen yrittänyt huutiksesta metsästää esikolle seisomalautaa,toivottavasti vielä onnaa tai sitten ostan sen uutena =) Isosisko on reilu 2,5v kun pikkusisko syntyy, niin ei noita tuplarattaita meille tarvitse ostaa.

Voi kunse äitiyspäivärahapäätös tulisi tässä kuussa,tahtoo tietää paljon mä sitä saan.
Mulla kun ei ole nyt yhtään hajua,että minkä mukaan ne mulle laskee,toivotaan että niiden työtulojen mukaan..

BV ja P 27+1
 
Nyt ollaan taas maisemissa. Loma teki hyvää ja kotiin oli ihana tulla. Mutta voi, kun oli tullut tekstiä paljon. En kyl enää muista mitä piti kommentoida :ashamed: Ainakin oli uusia tullut mukaan. Tervetuloa! Jollain oli voimakkaat särkylääkkeet ja kipuja. Voimia hänelle :hug:

Hain ikeasta sen hensvik- pinniksen ja se on nyt kasattuna. Myös samaa sarjaa hoitotaso/hylly lähti mukaan. Ja sitten jotain pientä. Niitä pikkupyyhkeitä ja jotain hauskoja säilytyslaatikoita ym. Tuntuu niin ihanalta saada jo jotain valmiiksi pientä varten :heart: Tuntuu paljon todellisemmalta. Ja jos ei lopuks olekaan hyväs kunnos, niin on parempi, että olis kaikki valmiina.

Haluja on vielä täällä kohtalaisesti. Noin kerta viikossa :D Mulle riittää hvyin ja mies tyytyy siihen ;)

Vauvan hikka on tuntunut viikon ajan useamman kerran päiväs. Ei kovin voimakkaana, mutta hikaks sen tunnistan vanhasta muistista. Kaikki lapset hikanneet paljon.

Vointi täällä hyvä.
Kyljen kääntö yöllä aiheuttaa välillä ilkeän vihlaisun ja neljän aikaan voin olla ihan virkeä. Viime yönäkin istuin keittiössä, luin ja söin. Aamulla olis kyllä nukuttanut.

Astiakaappi on siivottu tälle aamua. kohta kauppaan...

Alhambra + Napero rv 29 =)
 
Mie oon kyl tosi harvoin sit loppupeleissä tänne kirjotellu mutta nyt kun sit oon ä lomaan asti sairaslomalla niin ehket mulla on nyt aikaa tääl keskustella :) Juu eli mulla nyt meneil 28+3 ja on tässä ollunna kaikkee.. Mut jospa se tästä vielä :)

Onko muille tullu tähän mennessä minkä verran painoa ? :) Gallupoin vähän :)

Mut kuullaan :)
 
Neuvola kuulumiset!

Hb vaan laskee vaikka syöny säännöllisesti tubla määrän rautaa joka päivä (113>110)
Painoa tullut +583g/vko Painoa tullut yht. 5,2kg
Paineet 129/78
Sf 28.5
Vaavin syke 148
Kaik OK! =)

Neuvolan täti ei ottanu selvää miten tuo pirpana on tuolla masussa mutta ei ainakaa pääalas päin ja enempi tuolla masun oikealla puolella.. :heart:

Tytsy+masukki 30+1
 
Jotkut kirjoitteli niistä Mamalicious- merkkisistä mammavaatteista, myös Stockmann myy ko. merkkiä. Olin just lauantaina siskon kanssa shoppailemassa ja löysin Stockalta Mamalicious- merkkisen tunika mallisen paitapuseron, joka on aivan ihana :heart: Ostin samalla Aventin maidon ja ruuan lämmittimen ja beige-valkoruudillisen lakanasetin vauvalle, kun oli niitä alennusseteleitä :) Jälkeenpäin tosin mietin, että onkohan tuo lämmitin tarpeellinen kapistus? Onko kellään muulla sellaista?

Perjantaina käytiin miehen kanssa Ikeassa ja ostettiin se Hensvik- pinnasänky ja hoitotaso-hylly-systeemi :) Mutta vielä niitä ei voi kasata valmiiksi, kun meillä on muutto huhtikuun lopussa, jolloin mulla olis viikkoja 37+6 - pikkusen jänskättää, että miten hommat sujuu, jaiks :eek:

Painon noususta oli gallup. Mulle on tullut tähän mennessä painoa yhteensä 4,2kg.

Hikkaa en ole vielä tuntenut, mutta ehkä sitten muutaman viikon päästä sekin tuntuu :)

Mulla olis vielä kolme viikkoa töitä ennen kuin mammaloma alkaa 25.3. Uskomatonta miten nopsaan aika menee. Tällä viikolla saapuu äitiyspakkaus, en malta odottaa, että päästään penkomaan sitä. Äitiysrahapäätös tuli mulle reilu viikko sitten, ja se näyttää ihan hyvältä.

Nimiäme ei olla pojalle vielä päätetty, ollaan kyllä saatu listattua suosikkinimiä paprulle, joista sitten valitaan sopiva. Meidän pojalle tulee kaksi nimeä. Todennäköisesti valitaan sellainen kansainvälinen nimi. Itse olen puoliksi italialainen, mies on adoptoitu vauvana El Salvadorista ja kasvattivanhemmat on ruotsinkielisiä samoin kuin mun äiti.

Kummit on jo valittuna. Kummeiksi tulee mun pikkusisko, miehen pikkusisko ja mun Italian serkku :) Meidän poika kastetaan katoliseksi, ja se edellyttää, että ainakin yksi kummeista on katolinen.

Ihailen teitä, ketkä olette itse tehneet vauvoille vaatteita. Mä en oikeen osaa kutoa, ja virkkaaminen ei onnistu multa ollenkaan :ashamed:

Toivottelen kaikille ihanaa alkanutta viikkoa :flower:

Alex & Baby Boy 30+2
 
Pauzi

Joo-o, se on sitten jo maaliskuu. Vähiin käy aika muttei haittaa. Sitä jotenkin malttamattomana kuitenkin odottaa että vauva syntyy, vaikka tietää jo etukäteen et homma todennäkösesti räjähtää käsiin näitten kaikkien kanssa. Mies ei välttämättä pysty nimittäin isyyslomaa pitämään...

Mulla olis huomenna neuvola, itseasiassa melkonen stressineuvola onkin, siinä on mun neuvola, esikoisen 5v neuvola ja tytön 1,5v neuvola samalla, 3 tuntia on meille varattu aikaa. Huh huh, oon ehkä vähän poikki ku sieltä tullaan!!! Joku painosta kyseli, viime neuvolaan mennessä ei ollut vielä tullut yhtään, mut veikkaan et nyt on tullut. Vähän ainakin ihmettelen jos vaan samassa pysyis koko ajan...

Ei tässä kummempia, meillä melkein kaikki hankinnat onkin jo olemassa, voi olla että muutamia pieniä vauvan vaatteita tulee hankittua, sit onkin vaan tuttipullo ja jotain pientä. Kevään tuloa kovasti jo odottelen.

Pauzi ja Lilli 29+4
 
Suzyanne
Mamalicious-vaatteista, en tiennytkään että niitä on myös Kampin Vero Modassa ja Stockalla, hyvä tietää, itse olen tiennyt vaan että niitä on Jumbon Vero Modassa, mutta sinne on vähän pitkä matka meiltä. Täytyykin mennä jotain paitaa kevääksi katsomaan, kun omat M-kokoiset alkaa jo näyttää makkarankuorilta, varmaan ainakin 1-2 L-kokoista pitäisi hankkia. H&M:llä olen käynyt, yhden lyhythihaisen ostin, mutta pitkähihaisia siellä ei ollut mieleisiäni.

Painoa on tullut kaikkiaan 11 kg, aika reippaasti, mutta ei kuulemma terkan mukaan hätää, kun painoindeksi oli normaalilukemissa ennen raskautta. Keskiviikkona olisi taas neuvola, vähän jännittää mitä terkka sanoo kun vaadin lähetettä pelkopolille, kun viime kerralla ei antanut, vähätteli vaan synnytyspelkoani. Minulle se kuitenkin on erittäin todellinen, ja voimistuu vaan koko ajan, kun viikot vierivät.. :xmas:

Nimi on nyt päätetty. Poikaahan meille on lupailtu, ja eilen illalla mieskin sitten vihdoin ja viimein sanoi, että hän hyväksyy minun ehdotukseni pojan nimeksi. Eli meille tulee Vili. Tytöllekin olemme kuitenkin nimiä miettineet, jos kaksi eri ultraajaa olisi kuitenkin katsoneet väärin. Mutta toisaalta, minä itsekin olen molemmilla ultrauskerroilla nähnyt ihan selvästi kaksi pientä, vierekkäin olevaa pallukkaa vaavin jalkovälissä, eiköhän se Vilipoika siellä masussa siis kelli.:)

Kummeja tulee kaksi, vaikkakin ihan epävirallisia, kun emme ole kirkossa. Mutta pyysimme kuitenkin kummeiksi paria sellaista ystäväämme, jotka tulevat varmasti olemaan melko tiiviisti elämässämme tulevaisuudessakin.

Hankinnoista täälläkin on jo 99% valmiina, enää uupuu hoitopöytä, rasvat, vaipat ja harsot. Hoitotaso-ideasta luovuimme, koska sitten tulisi vauvantarvikkeiden säilytysongelma, laatikollinen hoitopöytä on meille kuitenkin kätevin. Käytettynä meinaamme hankkia, kitsaita kun olemme. :whistle:

Suzyanne & Vili 30+5
 
Huomenta. Tai oikeestaan iltapäivä jo on. :LOL:

Neidillä piti olla tänään 1v neuvola. Ja just meidän tuurilla neukkutäti on kipeenä. Noh niin olen minäkin. Yskinyt melkein pikkupavun ulos. :LOL: No ei sentään mut välillä tuntuu siltä kun yskän puuska yltyy mahdottomuuksiin et kohta tulee toisesta päästä jotain. :kieh:

Ja voitteko uskoa. Kävin apteekissa hakemassa apua tähän tajuttomaan yskään kun meinaa taju lähteä ni apteekkari täti sanoi ettei myy mulle mitään kun ei raskaana saa nauttia yskänlääkkeitä eikä myöskään mitään imeskeltäviä juttuja. Olis kyllä myynyt pussillisen eukalyptys nannoja. :LOL: :LOL:

Että näin meillä. Mut jotenkin hämärästi muistan et olis olemassa jotain yskänlääkettä mitä voi käyttää resi... joku en muista nimeä. Auttakaa hädässä olevaa ;)

Mitä pikkupapuun tulee niin vilkasta on masussa. Kylkiluut illalla ihan solmussa ja en pysty nukkumaan kuin selällään. Ei niin saisi nukkua mutta kylki asennossa on tosi kipeetä pysyä. Tosin viimeyö meni istuessa :kieh:

ylimääräiseen ultraan pääsin tarkistamaan vauvelin tilanteen ja istukan tossa jokin aika sitten. Ja syy vatsan arkuuteen tukalaan oloon ja kohdunsuun epämääräisiin kipuihin oli se että mulla on tavallista isommat eväät tällä vauvalla. Istukka ylettyy ylhäältä edestä alas asti melkein kohdunsuun päälle. :eek: Tätä tietenkin kruunaa se että pikkuinen masussa istuu peppu tiukasti alhaalla.

Synnytystapa arvio joka on millä viikoilla en edes muista... Niin siellä sitten päätetään lähdetäänkö kääntämään vesseliä mutta tällä hetkellä istuu tukevasti.

Häpyluun mikä kuuluisi aueta vasta näillä viikoilla (30) on ollut jo auki viikosta 26 ja tuottanut suurta tuskaa liikkuessani paikasta toiseen.

Että tämmönen odotus. :LOL:

Kaiken se kestää.

:hug: kaikille sairastaville :heart:

Niisku-rouva&neiti 1v+ pikkupapu 29+5 :heart:
 
Kylläpäs on taasen tullut kovasti tekstiä! :D

Eilen oli viiminen työpäivä, eli nyt siis vaan odotellaan pienokaisen tuloa! :heart:

Tämä päivä on mennyt esikoista juoksuttaessa lääkärillä, ja lopultahan se syykin selvisi; HINKUYSKÄ!! Vaikka kuinka on neiti rokotettu... :whistle:

Itsellä on sokerit ihan sekaisin vaikka en rasituksessa kiinni jäänytkään. Tosin tehtiin jo aikoja sitten.. Eilenkin söin lautasellisen rasvattomaan maitoon tehtyä riisipuuroa, arvo aterian jälkeen 8,3!! Ja raja 7,5... :eek: Onneksi ylihuomenna olisi neuvola, joten pitäneepä ottaa asia puheeksi siellä...

Halut on ainakin täällä ihan kohdillaan!! ;) Mutta mies ei oikein jaksa syttyä, ja vetoaa aina siihen, että hän satuttaa vauvaa...
Kummit on valittu ja pyydettykin. Nimistä on vielä keskustelua, kun ei osata päättää...
Painoa on tullut nyt sellainen 12kg, ylihuomennahan sekin taas selviää.

Juups, pitänee tulla tarkemmin kirjoittelemaan sitten keskiviikkona sen neuvolan jälkeen. Nyt pitää alkaa tarkemmin lukemaan teidän sepustuksia, kun taitaa vielä tuolta viime kuunkin puolelta olla muutama sivu tarkemmin lukematta...

On niin ihanaa kun ei tarvitse enää mennä töihin!! Selkä ja jalat on siinä kunnossa, että jos ei olisi nyt alkanut tämä varhaistettu äippäloma, niin saikkua olisi joutunut väkisinkin hakemaan..

Aurinkoista alkavaa maaliskuuta kaikille!! Enää kaksi kuukautta!!!! :D

nasu ja nipsu 30+4
 
moikka

ulkoota just tultu ja syöty. Että tää mun selkä on kipeä,tai siis ei kokoajan vaan tietyissä asenoissa tuntuu ku joku iskis puukon alaselkään.Oli ihan tuskaa istua lattialla ja auttaa lapsille kaikki vaatteet päälle.Onneks isoin pukee jo tosi reippaasti,poika taas haaveilee ni saan nopeammin puettua.Mutta kaikille autan kengät jalkaan.

Alexandra: ihan vinkkinä (enkä nyt moiti ikeaa enkä ketään muuta valmistajaa,tykkään ikean huonekaluista paljon ) ,että kannattaa avaa ne laatikot vaikkei kokoakaan,että siellä varmasti on kaikki osat mukana ja ehjiä. Me silloin ku muutettiin tänne omakotitaloon tehtiin paljon hankintoja muutama kuukausi etukäteen. Ei availtu paketteja ku ajateltiin,että ne on helpompi muttaa. Sitte 4-6 kk myöhemmin niitä koottiin uudessa kodissa ni yks kodin ykkösestä ostettu olohuoneen pöytä oli vähän rikki. Ja jostain ikean jutusta puuttui osia. Oli aikamoinen vääntö ku osto hetkestä oli jo niin kauan.
Naapuri just osti tv tason jyskistä ja kotona avas paketin ni se oli rikki. Meni heti vaihtaa ja voitteko tajuu miten huono tuuri,sekin oli rikki ja kotona vasta sen huomas.Ku haki kolmannen ni tarkistivat jo kaupassa ettei tule rikkinäistä.

BV: mä olen ymmärtäny,että kela tekee äippäpäätöksen aina sen paremman mahdollisen mukaan. Itsekin sain palkkatulojen mukaan kun olen hakenut 04 jäädessäni äippälomalle. Saan sen saman mukaan kun vauvan LA ei ole ennen ku vanhempi lapsi täyttää 3 v. Olen siis saanut sen 04 vuoden jälkeen jo 2 kertaa parempaa äippärahaa ja nyt tästä tuli sama päätös.Jotain positiivista kelasta ja uudistuksista.Eli ei tartte mennä töihin lasten välissä sen takia,että saa parempaa äippärahaa eli ei joudu minimille.

Mies huutelee mesessä,pitää käydä kurkkaa pari juttua sille.

Jatkan kun saan pikkusen päiväunille.

NN rv 26+3
 
Painonnoususta Viime neuvolassa oli lähtöpainoon tullut lisää vaivaiset 400g. Uusi neuvola ja lääkärintarkastus samalla pitäis olla ihan kohta. En vaan vielä ole saanut aikaa sinne. Mutta siis mulla paino laski alussa 5kg pahoinvoinnin takia. Että siitä on sitten kivuttu ylöspäin 5kg400g. + sitten mitä on edellisestä neuvolasta lisää tullut... :whistle:

Mulla on sellasta yhtäkkistä vihlovaa kipua ollut nyt eilen ja tänään tuolla alapäässä, sillain siellä "syvällä sisällä"... Vähän mietityttää, mut onneksi se lääkäri ihan tässä lähiaikoina. Liitoskivuiksi en voi sanoa tuota vihlontaa, tulee ihan eri paikkaan ja ihan eri tavalla. Täytyy tässä ottaa ihan rennosti nyt taas jatkossa, jos vaikka auttais.

Miten te muut pystytte oleen saunassa?? Eilen kävin ja tulin melkein samaa vauhtia pois, kun tuntui että happi loppuu. Tuli ikävästi mieleen aiemmat raskaudet, missä tuo tunne on tullut jossain huonosti ilmastoidussa tai ruuhkaisessa kaupassa. :$

stk ja minivitonen 27+6 :heart:
 
Näin saikulla tätä aikaa rittää kirjoitteluun niin nyt yritän tsempata ja olla aktiivinen täällä tämän loppuraskauden ajan. Olen tuossa meille rakennellut akvaariota. Pari iltaa on mennyt hiekkaa pestessä ja tänään kävin hakemassa starttausaineet ja parit kasvit sekä pumpun ja lämmittimen niin pääsen bakteerikannan kasvatukseen jotta sitten parin viikon päästä saan kalat. Ajattelin että akvaariota on kiva sitten vauvan kanssa katsella:)

Minäkin kuulun siihen sakkiin kenen rinnat eivät oikeastaan ole kasvaneet, ennen kuppikoko oli 85D ja nyt koko raskauden on ollut 90D. Eikä myöskään maitoa täällä tule, voihan se olla että mulla ei tule ollenkaan kun äidillänikään ei ole tullut joten ollaan siskon kanssa tuttelilla kasvettu. Onhan se tietenkin vauvan kannalta parempi juttu jos sitä maito tulisi...

Minäkin tuota kevät takki asiaa olen mietiskellyt että mistä saisi äitiyskevättakin ostettua...Koko talven olen mahtunut vanhoihin takkeihini kun mulla on maha pompsahtanut esille vasta tuossa pari viikkoa sitten. Toinen vaihtoehto tuolle kevät takille on tietysti käyttää neuletta. Itsellä kun on auto koko ajan käytössä niin ei sitä tule niin kylmäkään kun juoksee nopsaa sisältä autoon ja autosta taas sisälle. Muuten suurimman osan äitiysvaatteista olen tilannut espritin nettimyymälästä ja olenkin ollut todella tyytyväinen niihin.

Ristiäisiä täälläkim ollaan alustavasti mietitty että pidettäisiin isot minun vanhempien luona kun heillä on iso omakotitalo ja iso pihan tai sitten ihan vaan vanhempien, sisarrusten sekä kummien kanssa täällä meidän kerrostaloasunnossa. Tarvii nyt katsoa että miten käy. Kummeistä päästin onneksi heti yksimielisesti yhteisymmärrykseen. Vauvan etu ja sukunimi onkin sitten kovan mietinnän alla, onneksi on vielä aikaa ristiäisiin:)

Mä olen kyllä pystynyt olemaan saunassa tosi hyvin. olenkin siellä ahkerasti käynyt kun tuo lämpö auttaa hetkeksi noihin koviin selkäkipuihin. Tosiin enpä missään himolöylyssä pysty kyllä olemaan

Liityn myös teihin ketkä ylistitte että onneksi on jo maaliskuu, toukokuukin on paljon lähempänä kun viimeviikolla helmikuussa. Kyllä sitä kevättä täälläkin todella kovasti odotellaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Käytiin lauantaina Jasminin kanssa katsastamassa se Tampereen lastentarvikekirppis.Oli kyllä aika pettymys.Kumpikaan ei löytäny sieltä mitään ostettavaa. :eek:
Minä kävin siellä myös kun oltiin viime viikolla Tampereella, ja pettymys se oli mullekin :| Siis jos samasta paikasta puhutaan, olikohan nimi PikkuKirppu?
Kuvittelin sen nettisivujen perusteella hieman erilaiseksi. Siellä oikein mainostettiin että edullisia lastenvaatteita :whistle: Mut ei kai ne voi vaikuttaa kun ihmiset itse hinnoittelee tavarat, ja ainakin minun mielestä oli kyllä melkoisen yläkanttiin siellä hinnat. Esim. tahraiset Lindexin vaatteet 4?, ei tulis mieleenkään ostaa kun alesta saa samalla hintaa uusia. Ja sit ne jotka oli siistejä maksoi tyyliin 8?/kpl sisävaatteet jne.

Mutta on mulla paremmin menny kuitenkin kuin teillä, tein sentään yhden mielestäni hyvän löydön, vauvalle ensi talveksi toppapussin turvakaukaloon. Näytti tosi vähän käytetyltä ja hinta oli 8,5?. Sit ostin myös esikoiselle kevättakin 3?.

RockMummy: Mä jätin sen Kampinkin Vero Modan väliin, kun en tiennyt että ko. ketju myy äitiysvaatteita. Bebesissä kävin, meinasin ostaa äitiysuimapuvun, mutta jätin sitten kuitenkin ostamatta kun se maksoi yli 40? ja ajattelin et ehkä ei tulis kuitenkaan kovin montaa kertaa halliin mentyä, viimekskin sain loppuraskaudessa uintikiellon kokonaan.

Farkkuja katselin mut ne maksoi 80? niin ehkä vähän turhan paljon hintaa kun ei tässä enää ole kuin pari kuukautta enkä välttämättä tarvii uusia.

Ja ehkä mä sen takinkin jätän ostamatta, kun täällä varmaan saa vielä maaliskuun loppuun ainakin ulkoilla toppatakilla. Automatkat ja kauppareissut pärjää vaikka villatakilla tai takki auki jos ei mahdu kiinni. Sit olis enää huhtikuu kun mulla la toukokuun 8. niin ei ole järkevää ostaa erikseen mammatakkia, joka sit on liian iso kun vauvamasu poistuu.

Sande: Me majailtiin viime viikolla ihan siinä poliisikoulun nurkalla, kun miehen sisko jonka luona oltiin kylässä asuu siinä tien toisella puolella :wave: Yhtään opiskelijaa ei kyllä näkynyt, olikos teilläkin talviloma?

Heidsu: Mä painoin viimeksi neuvolassa vasta saman verran kuin raskauden alkaessa, mutta rankan pahoinvoinnin ja oksentelun takia tippui paino n. 8kg.

Alexandra-85: Meillä ei ole kokemusta tuollaisesta lämmittimestä, mutta varmaan se on kätevä ainakin jos reissailee paljon :) Meillä kun ei esikoinen suostunut juomaan tuttipullosta ollenkaan niin ei olisi ollut tarvettakaan. Ainakin nuo Aventin tuotteet on laadukkaita ja kestäviä, mulla on samanmerkkinen rintapumppu ym.

Niisku-Rouva: Mä kävin kerran esikoista odottaessa ostamassa miehelle Buranoita apteekista, kun oli kipeänä eikä jaksanut itse sinne mennä. Täti tenttasi pitkään että tiedäthän ettei niitä saa raskaana ollessa käyttää ja vakuutti ettei ne varmasti tule mulle itselleni :whistle: Oli aika vähällä että suostui niitä edes mulle myymään. Ihan hyvähän se tietty on että ovat huolellisia työssään, mutta jos joku odottaja haluaisi "kiellettyjä" aineita käyttää niin eiköhän hän ne saisi hommattua jostain kuitenkin, vaikka apteekkari kieltäytyisikin myymästä :whistle:

 
supistukset mies luki netistä että n 10 kivutonta supparia päivässä on vielä normaalia, mutta että enempi olis jo suositeltavaa tutkituttaa. :eek:

vuodoista mistä tietää onko kirkas vuoto lapsivettä vai kirkasta valkovuotoa? |O

nämä aiheena siksi, että mulla supistelee kymmeniä kertoja päivässä, kivuttomasti, ja tuntuu että vähän väliä alapää tiputtelee jotain märkää. Vuoto on kirkasta. :attn: soitin neuvolaan juuri ennen sen sulkeutumista mutta minä taulapää mainitsin supistukset mutten muistanut vuodosta kysäistä. :ashamed:

Niin joo... ja tunteeko sen jotenkin isompana muljahduksena jos ja kun vauva kääntyy pää alaspäin? :whistle: kaikki vauvan kyljenkääntöjäristykset on tuttuja, poikkeaako alaspäin kääntyminen niistä jotenkin?

kissinminttu & jatkuvasti mylläävä pipana 28+4
 

Yhteistyössä