** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa

Vierailijoita mä en kyllä kauheesti sairaalaan mielellään haluis, koska tiedän että tuun olemaan tosi väsyny synnytyksen jälkeen, etten pahemmin jaksa edes mitään.
Omat vanhempani saattavat käydä katsomassa.
Puolison vanhemmat tuskin vaivautuvat tulemaan 130km päästä muutamaksi tunniksi, tahtovat muutenkin lomilla ja viikonloppusin ryypätä niin kauheesti, ettei niistä ole mihinkään sillon. Puolison isä saa vedettyä 3 viinapulloa viikonlopun aikana ja vielä isoa semmosta...
Luulisi silti, että heitäkin kiinnostaisi oman lapsen lapsen syntymä.

Tuolla sairaalassa ei saa osastolle tulla muita kuin isä ja sisarukset vierailuaikana, klo 8-20, jos isovanhempia yms muut haluaa tulla katsomaan, niin vierailuaikana kahvioon tai muualle sairaalaan, mutta osastolle ei saa.

Ja jos se mun hemmetin täti, josta olen ennenkin kertonut, se joka haukkui minut ja mieheni pystyyn ja vastuuntunnottmiksi, on nokkaansa sinne tunkemassa tai muita onnitteluja pistämässä meille tai tavaraa tunkemassa, mitä se jo kerran yritti tehdäkin, niin @!¤$!!!!..............
Kiero ämmä kuin mikä !!

Ja jos ei tulla kunnioittamaan minun pyyntöjäni (väkisin tungetaan sinne sairaalaan heti), niin kyllä mainitsen osastolla, niin saavat poistaa nämä ihmiset sieltä !

Joo ja muakin ärsyttää se, että sellaset ihmiset jotka vähemmän ovat tekemisissä yleensäkin, niin tunkevat heti nokkansa kun on vauva tullut. Olisi kiva jos haluaisivat olla muutenkin tekemisissä !! Ei tarvii sellasten ihmisten tulla kyselemään, joita ei ole ennenkään kiinnostanut.

Minä haluan kanssa, että koti on siisti kun tulee synnäriltä takasin kotiin. Kauheata, jos väsyneenä vauvan kanssa kotiin tulet, niin kaikki on ihan sekasin ja siinä sotkussa sit pitäis elää ja ettiä tavaroita kun on jo valmiiksi väsyny.

Jännitän huomista ä-polia...

Tiia ja toukka rv 36 poks :>.
 
SeKS:ssä on kans niin, että vain isä ja sisarukset saa tulla. Meillä esikko, joten vain poikakaveri mua sitten siellä viihdyttää :) Siis vauvelin lisäksi!! <3 Poikaystävä meinaa kyllä aloittaa isyysloman heti, kun vauva syntyy niin on varmaan koko päivän aina mun kans siellä :)
Haluaisin, että äiti olis saanut tulla käymään sinne, mutta muuten oon kyllä ihan tyytyväinen, ettei koko suku pysty rynnätä sinne sairaalaan. Saa sitten nähä miten paljon porukkaa ramppaa, kun kotiudutaan. Ollaan sovittu jo että kun tullaan kotiin niin molempien perhe saa kerran käydä katsomassa uutta tulokasta, mutta sitten ollaan ainakin viikko ihan rauhassa ja tutustutaan siihen pikkuseen ja opetellaan hoitamaan sitä yms. ilman, että pitää koko ajan olla viihdyttämässä vieraita ja pitämässä kotia siistinä!!

Mulla menee järki, kun ei vieläkään ole mitään suppareita tai mitään, mikä viittais siihen, että tää lapsi vois joskus syntyäkin!!! Toivon vaan, että joku yö ne kaikki vaivat vaan tulee ja sitten mennään ja kovaa!! Viikko aikaa ja sittten ä-polille ja ilmeisesti käynnistykseen :( Niin ne ainakin meinas viikko sitten, ettei päästetä lasketunajan yli!! :(

Teddy ja vaaveli 38+6
 
Neuvolassa / Lääkärissä kaikki ok. Jotenkin oli vaan tyhmä käynti. Tädit siellä juoksenteli kun yksi oli kipeänä, ja mä menin jollekin tuikituntemattomalle tädille sitten.

Lääkäri oli outo ja kovakourainen. Kohdunkaulaa täydet jäljellä ja ulko sekä sisäsuu reilulle sormelle/sormelle auki. Huoh.....

Haidih ja tyllerö 36+1
 
Uusi ilmoittautuu mukaan viime metreillä :wave: Elikkä toista täällä ootellaan syntyväks, LA 22.5 ja viikkoja nyt siis 36+1, näin pitkälle en ekassa raskaudessa päässytkään :whistle: Synnytys tapahtuu Kysissä, ja tyttö on tulossa siinä kai ne päivitettävät tiedot :) Raskaus on sujunut vaihtelevasti, hyviä ja huonoja hetkiä/uutisia tullut mutta tällä hetkellä kaikki ok :) Sylvi on kiinnittynyt, kohdunkaula vähän lyhentynyt ja menkkamainen jomotus alkoi eilen illalla että saa nähdä milloin synnytellään :) Myöhemmin lisäpäivityksiä, nyt luen rauhassa aijempia ketjuja että pääsen vähän kärryille :)
 
Miiku76 Taidettiin olla eilen samalla tutustumiskäynnillä ;) :).

Visiiteistä Itseäni yhtään tuntien, sairaalaan mielummin kuin heti kotiin, haluan sen kotiin tulon sitten rauhoittaa hetkeksi vain meidän omalle perheelle. Luulisin, että sairalaan tulee kummankin vanhempien lisäksi ehkä muutama lähin ystävä sekä miehen sisko. sSekä tietysti omat lapset. Meillä ei ole rajoitettu mitenkään vierailujen aikoja eikä kävijöitä.

ON: Tänään oli synnytystapa arvio, sekä vauvan kasvukontrolli ja tsekkaus miten päin vauva on ja mahd kääntämisen suunnittelua, no tadaa, neiti olikin päättänyt nyt mennä pää alaspäin, oli melko alhaallakin jo, ei tosin kiinnittynyt vielä. Nyt vaan toivon että pysyykin niin. Kasvuspurtti olikin tapahtunut kuten ajattelin, lääkäri mittasi vielä 4x ja sanoi, että saa tosi hyvin mitat kun vauva edullisessa asennossa mittauksiin, ja joka kerta sai samat tulokset, arvio nyt 2,8 kg, eli laskettuna aikana n. 3500 g :). Eikä näillä näkymin esteitä alatiesynnytykselle, joten siihen tähdätään. Mulla oli vettä myöskin paljon, mietti siitä kontrollia vielä, mutta koska vkoja jo niin paljon ja kaikki muutoin hyvin, niin ei tarvitse sitä enään käydä tarkastuttamassa, neuvona oli jos lapsivedet menee tai alkaa edes tihkua, niin vaakatasossa ja mielellään ambulanssilla sairaalaan.En tiedä miten se runsaan veden määrä vaikuttaa tohon asiaan?? Kohdunkaulaa jäljellä vielä, mutta sormelle auki ja pehmennyt, joten jotain tapahtuu hiljaksiin :). Kävin tulomatkalla kotiin ostamassa vielä rintapumpun, rintakumeja, ja kosteuspyyhkeitä ja talkkia vauvalle, nyt pitäisi olla kaikki hankittuina, paitsi niitä siteitä pitää vielä varata vinopino valmiiksi kotiin odottamaan.
Nukun yöt liiankin hyvin, pissalle herään useamman kerran, mutta nukahdan heti uudestaan. Hereillä ollessa vihloo, supistelee ja juilii välillä koko alaselkää ja reisiä, mutta olen niistä oikeastaan enemmin innoissani, vaikka kipeää tekevätkin. Kauratyynyn ja pienen liikkumisen olen huomannut jelppaavan itsellä, ja mies välillä mua hölmön näköisenä katsookin kun sohvalla takapuoli pystyssä heiluttelen itseäni:D.

JA & Nöpsy 36+0 (poks:heart:)
 
Kävin tänään synnytystapa-arviossa ja arvioitu paino oli nyt jo 3800 gr! Synnytys käynnistetään 11.5. eli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Olen kyllä ollut koko ajan sitä mieltä että vauva on "vanhempi" kuin tuo laskettu aika :D Nyt vaan panikoin synnytystä kun luin että se tehdään hyvin samalla tavalla kuin aikoinaan lääkkeellisessä keskenmenossa. Mutta ei auta, jotenkinhan sen on tultava sieltä ulos... Koko raskauden olen saanut pidettyä sokeriarvot aika hyvin kurissa, nyt meinaa väkisin mennä rajojen yläpuolelle... lenkit onneksi laskevat.
Sairaalakassiakaan en ole pakannut kun ei ole ollut minkäänlaisia vaivoja eikä synnytys ole oikein tuntunut vielä todelliselta. Nyt on kai sen aika :D Korviin jäi soimaan lääkärin sanat "nähdään 11.5. ellei jo aiemmin"

rikupi 36 ja vähän yli
 
Voiko ne käynnistää synnytyksen jos vauva on jo aikasemmassa vaiheessa raskautta tosi isokokonen ?
Mulla maanantaina oli vauvalla kokoa jo 3kg ja viikkoja oli sillon 35+5.

Ja sitten toinen kysymys, voiko lapsivettä tihkua vaikkei limatulppa ole vielä mennykkään ?
 
Teddybear Mulla olisi viimeisin tieto minkä neuvolasta mulle sanoivat, että SeKs ottaa vastaan myös isovanhemmat, mutta tiettynä aikana. Viime vuonna oli esikoista synnyttäessä ainakin vain isä ja omat lapset tervetulleita, mut nyt on kuulemma muuttunut niin että saa tulla myös isovanhemmat.

Ja tuosta lapsivedestä ja sen tihkumisesta. Tietääkseni sitä voi tihkua vaikkei ole limatulppa vielä irronnut, mulla ainakin synnytys käynnistyi vesien menolla ja siitä tunnin päästä irtosi vasta limatulppa.

Jennile ja Masukki 35+6
 
Tulen nyt vielä valittamaan siitä eilisestä lääkäristä nimittäin eipähän soitellut tänäänkään! vaikka siis eilen aikoi soittaa joko eilen tai viimeistään tämän päivän aikana :headwall: Ei sillä että sen soitosta mitään hyötyä ois, vituttaa vaan tuommoset pellet jotka käärii massit kouraan osaamatta sen enempää ihmisläheistä työtä!

Ja tosiaan täällä on myös Gefilusmehut ja maitohappobakteeritabut ollu käytössä jo hyvän tovin, vissiin melekonen bakteerikanta tuolla toosassa ku ei mikään auta.:saint:

Tänään ollu ihmeen itkuinen päivä, siis olen pillitellyt muutaman tunnin välein, siis ihan vain liikutuksesta että meille tulee kohta vauva, höpöä tiedän :heart: Vissiin horpat jyllää kehossa...

Diipeli ja tytsy 36+1 :heart:
 
Onnea Valdemaria vauvelista! :) Ihanaa kuulla että teillä kaikki hyvin!

Tiudeliini, tsemppiä lapsiveden poistoon, ei kuulosta mitenkään miellyttävältä toimeenpiteeltä mutta jos se on vauvan hyväksi niin kyllähän sen kestää :)

Diipeli, hohhoijaa mitä palvelualan ammattilaista sä olet joutunut kohtaamaan :( Mulla on myös välillä tuntunut että on joku tulehdus tuolla alhaalla ja olen lääkinnyt itse itseäni Canestenilla ja Lactyl-kapseleilla.

Ansukka, mulla on sama fiilis että haluan vielä ottaa kaiken irti miehen kanssa kahdenkeskisestä ajasta koska pian sen joutuu pistää tauolle kuitenkin ;) On jotenkin ihana kun pystyy nauttimaan siitä että saa olla yhdessä eikä vielä ole kukaan vaatimassa huomiota, samaan aikaan odotan kyllä tuota vauvan tuloakin mutta elän tässä hetkessä just nyt ;)

MaiMei, miten teillä arki sujuu? Kiva jos tuonne vauvaantuneiden puolelle on avattu oma ketju niin voi jatkaa sitten juttua siellä.

Leena77, vai ei teillä yritetty edes kääntämistä, no mutta hyvä että sai tosiaan tuohon asiaan selvyyden niin nyt vaan saa sitten suunnata kaikki ajatukset sektioon :) Vaikka ymmärrän kyllä hyvin että se jännittää.

Ja82, kiva kun teidän vauveli oli tajunnut oman parhaansa ja kääntynyt oikein päin!

Rikupi, tehtiinkö sulle synnytystapa-arvio ultrassa vai ihan "käsikopelolla"? Ihan hyvin vaavi on kerännyt jo sitten painoa että varmaan mielellään menet käynnistykseen ettei kovin isoksi ehdi kasvaa :)

Vierailijoista sairaalassa, Lilya meillä ei myöskään saa sairaalaan tulla kuin puoliso ja lapsen sisarukset eli se ratkaisee vierailijat. Isovanhemmille ehkä voidaan mennä aulaan näyttämään pienokaista jos kunto on hyvä. Mulla ei ole vielä mitään kantaa että koska kotiin saa tulla, kun on esikoinen niin ei tiedä miten väsynyt sitä sitten on kun pääsee kotiin. Uskon kuitenkin että lähipiirissä on sen verran fiksuja ihmisiä ettei heti tunge ovelle kun on kotiuduttu vaan kysyy koska sopii.

Nukkumisesta, mä en myöskään miestä sääli, vaihdan asentoa niin paljon kuin huvittaa. Onneksi pystyn vielä nukkumaan selälläni ja ilman mitään lisätyynyjä niin ei ole se asennon vaihto niin hankalaa. Joku kirjoitti unista niin mua vaivaa ihan äärettömän paljon se että en ole koko raskausaikana nähnyt yhtä kertaa lukuunottamatta unia siitä että meillä olisi vauva. Ja raskaana olevanakaan en hirveästi ole itseäni unissa nähnyt. Joo mä tiedän että unet ei merkkaa mitään mutta mua vaan vaivaa kun yleensä näen laajasti unia asioista mitä ajattelen ja raskaus ja vauva luulisi olevan niitten asioiden mukana...

Täällä on äitiysloma lähtenyt kivasti käyntiin, tylsistymisestä ei tietoakaan niin kuin etukäteen pelkäsin :) Nyt mulla on pääsiäisestä asti jatkunut noi nivusten/sisäreisien "suonenvedot" eli sellaiset ihme kipuilut. Netistä selailin että voisi olla jotain hermosärkyjä jos vauva painaa hetkellisesti hermoon tai sitten että supistukset voi tuntua joillain reisissä? : /
Tänään haravoin ja laitoin puutarhaa melkein koko päivän ja kyllä nyt tuntuu että ei ole enää ihan vetreimmillään, jalkoja ja pakaroita särkee ja pitkin päivää maha kovettui eli oletettavasti supisteli. No nyt vaan rentoutumista sitten ilta :)

En saanut aikaa sittenkään tälle viikolla äitipolille perätilasta kääntämisyritykseen vaan vasta ensi viikolla eli sitten kun on jo 36+5... Ihmettelin vähän tuota että miksi ei käännetä nyt kun on vielä enemmän tilaa mutta kai ne tietävät viisaammat... Pelottaa edelleen tuo kääntäminen eikä vauva ole itsekseenkään kääntynyt :(

Nelli ja Kultahippu 35+2
 
Päivitetty =)

Nyt on vaan ketutuskäyrä korkealla, ennakko-oireita jo viikon verran, mutta ei mitään selkeää. Kiva vielä yli pari viikkoa mietiskellä, et mitäs tää nyt tarkottaa jne. Kun ei osaa olla miettimättä : /

Jaksamisia muille!
 
Nelli79 mulla esikoisesta supistukset tuntui nimenomaan reisissä! Aluksi se tuntu just semmoselta suonenvedolta, siis edellisenä päivänä. Sitten seuraavana päivänä alkoikin aaltoilevat supistukset.

Mä uskon tunnistavani millon on "oikeat" supistukset siitä kun se tosiaan on semmonen aalto mikä VYÖRYY päälle kokonaisvaltaisesti. Nyt ku on nää harjotussupparit koventunu vähän kipeiksi ym. mutta nämä ei silti tunnu semmosilta kunnon aalloilta, heh vaikea selittää =)

( . ) soittihan se lääkäri vihdoin tänäaamuna ja määräsi antibioottigeeliä,ihanaa jospa mä vihdoin saisin edes tän loppuraskauden olla rauhassa kutinalta! :)

MaiMei minä ainakin olen kiinnostunut jatkamaan hörinöitä siellä vauvaantuneiden pinossa jahka tämä nuppunen syntyy.

Diipeli ja tyttönen 36+2 :heart:
 
JA82 kävi kyllä mielessä että onkohan siellä 'tuttuja', koska olen vakoillut onko muita LS:ssä synnyttäjiä toukokuisissa ;) Jäi kyllä hyvä tunnelma siitä käynnistä!

Just tulin äitipolilta ja vauva on hiukan kasvukäyrän yläpuolella. Tämän hetkinen kokoarvio on 3300-3400g! Kuulostaa mun korvaan isolta, mutta kaverilla on kuulema aika siro pää verrattuna muihin mittoihin. Ehdin tietty nanosekunnissa huolestua, mutta se ei kuulema tarkoita mitään. Tuliskohan kuitenkin helpommin ulos...?:confused: LAn kokoarvio on siis vajaa 4000g. Mitat vastaa viikkoja ja kun kyselin että mitäs jos menee pitkäksi, niin lasketaanko virallisesta LA:sta vai 4 päivää aikaisemmasta (mikä kävi ilmi eka ultrasta ja on siis oikea, koska tiedän milloin tämä lapsi sai alkunsa :D ) , niin kuulema virallisesta. Tosin, lääkäri sanoi, että mulla ei anneta mennä liian pitkälle, koska mulla on perussairaus, joka tosin ei ole vaikuttanut millään tavalla vauvaan (voivat olla pienikasvuisia) -onneksi! Tais sanoa että max 42 viikkoa eikä päivääkään yli, mutta se taas riippuu seuraavasta ultrasta, joka on kolmea päivää ennen laskettua aikaa ellen saa kaveria ulos sitä ennen. Toivon kyllä että tulisi mielummin ennemmin kuin myöhemmin. Niin, ja kehtasin tällä kertaa kysäistä että näkyykö kumpaa lajia sieltä on tulossa ja veikkaus oli tyttö kuten tammikuussakin. Tosin priimaa kuvaa ei saanut, joten edelleen se voi olla poikakin.

Kyselin vielä perhehuoneesta ja juu, ei isän tarvitse siellä vankina olla vaan voi käydä lenkittämässä koiria -heh. Tosin, myös normihuoneessa isä voi olla paikalla koko päivän joka tapauksessa eli nyt sitten pitää miettiä kumpaa halutaan.

Miiku ja vempula 37+0
 
Moiks.

Tänään on jotenkin parempi päivä, hyvä niin, koska eilinen meni niin vitutuksen parissa, että huhhuh...Alkaa väsyttää nää raskausvaivat ja remppa/muutto. No enää max.viikko täytyy jaksaa ja sit se oli siinä, huh!

Aamu alkoi 6,5km lenkillä kaverin, vaunujen ja kahen koiran kanssa :) Yllättävän hyvin jaksoin, mutta ihan viimisellä kilometrillä alko alapäätä särkeä ja juilia ja nyt kun sohvalta nousee niin huomaa lenkillä käyneensä. Mutta ihanaa ku saa samalla jutustella ja nauttia kauniista aamusta ja koirakin saa lenkkiä ja kaveriseuraa samalla.

Kävin tossa äsken kattelemassa palkkatietoja ja nyt maksovat mulle noita vuosilomarahoja ulos..Täytyy laittaa ne muutamat sataset visusti säästöön. Muutenkin täytyy alkaa tätä rahankäyttöä nyt tosissaan miettimää meinaan mä tuhlaan ihan kaikki mitä tuleekin. Ja pyhinä oli menny tiliki miinukselle, tuli kiire korjata asia.
Ajattelin, että jos alkais aina viikon alussa nostamaan viikoksi jonkun tietyn summan ja sillä ois pärjättävä..Mikäköhän summa se sit vaa olis...

Mutta semmosia ei-vauva-aiheisia-pohdintoja täällä...
 
Heippa alla :wave:

Tervetuloa porukkaan Lorvikatari!

Kättärille (tieto tosin vähän yli vuoden takaa) saa tulla vierailuaikana 17-19 vieraita ja isä ja sisarukset saa tulla mihin aikaan vaan. Mulla kävi vierailuaikana mutsi, sisko ja yks serkku.

Must siellä sairaalassa on niin tylsää, että mieluusti olen ottanu vieraita vastaan ja tosi mieluusti puhunu puhelimessa :D Ekalla kerralla oli vaan harmi, kun puhelimen laturi oli jääny kotiin. Ja yllättäen akku loppu ekana päivänä :kieh: Onneks mies sit toi sen ku pääsi käymään töiltään.
Kotiin on yleensä parin ekan viikon aikana tullu tietty mun vanhemmat ja sisko sekä miehen vanhemmat (jotka on pari yötä kun tulevat kaukaa) ja sit mun läheisimpiä kavereita on käyny. Ne on tullu ilman perheitään eli vaan pelkät likat. Mut must aika hillitysti porukkaa on käyny, ei oo ehtiny ahdistumaan :)

Oma (.) Vähän on jo supistellu. Ei kovin kipeesti, mut silleen et sen tuntee. Pystyy kuitenkin puhumaan ja liikkumaan. Aina on supistelut sit lakanneet eikä oo mitään säännöllisiä vielä tullu. Ehkä joku 3-4 tunnin aikana. Noissa molemmissa aikaisemmissa raskauksissa se on ollu heti sit menoa, kun on supistukset alkanu tuntumaan ja sekös nyt ärsyttää, kun tällä kertaa on tällaista alkaako vai eikö ala-venkoilua.

Olipa muuten ihanaa, kun oli pitkät vapaat miehellä tossa pääsiäisenä! Saatiin olla perheen kesken enemmän ku pitkään aikaan. Ukkelilla on niin pitkät työpäivät, et ei oikeen viikolla jää aikaa ja usein hän on vielä toisen päivän viikonlopustakin töissä : /

Sit kun beibit on syntyneet, niin tottahan toki jatketaan tuolla toisella puolella!! Täällähän oli urheiluihmisiä/urheiluintoilijoita mukana, jos en väärin muista. Voisitte antaa vinkkejä kuntosaliharjoitteluun. Tarkoitus olis aloittaa. Varmaan vasta kesän jälkeen, jos kesällä on paljon mökillä ja muutenkin pois kaupungista niin ei viiti kalliita jäsen- ja kuukausimaksuja maksella siltä ajalta. Eka ku sais raskauskilot pois ja siihen päälle vaikka aluks -10 kg. Passais mulle!!

Vappua odotellessa! Tekee jo hullusti mieli sipsejä, kun kerran vuodessa on "lupa" niitä ostaa!!

Jadey + vauveli 38+4
 
Tulin poksumaan 38+0 :D

Eilen oltiin neuvolassa ja pikkuisella on kaikki hyvin. Kovasti kääntyili kun kuunneltiin sydänääniä ja muutenkin on vilkas tyyppi. Sf-mitta on huikeat 38cm. Oli ihana kun mieskin ehti mukaan työkiireiltänsä.

Muuten taitaa mun kävelymaratooni ja haravointi ym. tuottaa tulosta. Toissapäivänä oli niin kamalat supistukset, että ajattelin jo sen olevan menoa. Onneksi rauhoittui, mutta taas viimeyönä supisteli oikein mojovasti. Eilen kyllä käveltiin 5 km neuvolaan, joten se kai sitten taas vaikutti asiaan. Nyt on ihan suht normaali olo, siis niin normaali kun vaan voi tässä vaiheessa raskautta olla. Valitin yks päivä anopillekin, että olo on yhtä vaivainen kun vanhalla mummelilla :LOL:

Vieraista on ollut täällä puhetta. Mä en itse asiassa tiedä kuinka meillä sairaalassa nuo säännöt nykyään on. Mulla ei pahemmin ole sairaalassa ihmisiä rampannut, mies vaan. Esikkoa kävi katsomassa silloiset appivanhemmat ja mun täti ja hänen miehensä. Tää toinen syntyi sopivasti jouluna, joten mies oli mun seurana. En usko, että sairaalaan olis kovaa tunkua vieraiden puolesta. Mies ja lapset nyt sinne tietysti tulee, mutta tuskin muut. En usko että kotiinkaan ihan heti kukaan ryntää. Isä ja veli asuu 350km:n päässä (äiti mulla on kuollut) ja appivanhemmat 800km:n päässä, joten kukaan heistä tuskin muutenkaan tulis. Sit kaverit saa tulla kotiin jos ja kun haluavat.

Mutta nyt on pakko ottaa pikkupäikkärit, muuten en selviä tätä päivää loppuun asti ;)
 
Heippa!

Tervetuloa Lorvikatari!!:)
Tiudeliini Mulla ihan samat fiilikset Vierailijoiden suhteen eli en halua kaikkia pällisteleen sairaalaan, suoraan sanottuna en kyllä haluais anoppia ja appea sinne, mutta se kai on heille suotava, viimeks eivät vaan millään tajunneet lähteä pois vaan piti miehen vihjata, että hus hus..
Ja muutenkin just sellaset puolitutut tunkee kattomaan mitä itse en kyllä omille "puolitutuille" ole edes ehdottanut...kyllä ne läheisimmät toki voi tulla ja ihanaahan se on, mutta ne tajuaa kyllä muutenkin kävästä vaan ja niiltä saa tukea ym.

Taas nousee pintaan hieman se ahdistus, kun esikkoa kävi sairaalassa kattomassa ihan liikaa porukkaa ja nyt olen oppinut, että sanon ei saa tulla, kiitos vaan:| Ja voihan sitä heti ovelta sanoa, jos joku änkeemässä, ystävällisesti, että toivon että ymmärrät, mutta en jaksa nyt ottaa vieraita vastaan...voi kyllä vaatia hieman luonnetta tuollainen kommentti!

Miehen äitiin on nyt paljon parempi suhde kuin pari vuotta sitten, ollaan väleissä, mutta ei enää tunge nokkaansa joka paikkaan ym. mutta sellainen herkästi loukkaantuva se yhä on...oli jo ostanut meidän pojalle sairaalasta kotiumisvaatteetkin ja neuvoi ne sitten pukemaan:LOL: Oon kamalan ilkee kai, mutta kiitin ja itekseen vaan mietin, että mulla jo kyllä on meidän poitsulle ihan omat kuteen:saint: No nää on tälläsiä tunneherkkiä juttuja, pieniä tavallaan,mutta suuria kuitenkin kuin elämä ;)

haaveilija ihaillen luin sun urheilusuorituksia...huh, meitsillä jo parin kilsan lenkit on ihan maksimi..

miiku muakin mietityttää kokoarvio, jonka terkka teki, että ois nyt 3600g ja sunnuntaina on jo LA, mutta voi olla että kerkee kasvaa ja kuinka paljon vielä jos menee yli...sano kuitenkin kun esikoinen 3500g että hyvin tulee vaikka ois parisataa grammaa isompi. Niin, parisataa, mutta toivottavasti ei sentään enempää!: /

Synnytyksestä oletteko ehtineet ajatella itse tapahtumaa ja pelottaako se? No ei varmaan muuta pyörikään mielessä tällä hetkellä, mutta mä en ole paljon miettinyt ja nyt on alkanut muisti taas pelaan, että oliko se helvetti edessä sittenkin vaikka hyvät muistot jäi ekasta kerrasta! Huoh...pakko vaan uskoa ja toivoa, että hyvin menee ja löytää itsestä se luja luottamus ja usko!:rolleyes:

Nyt täytyy ehtiä vähnä lepään ennenku tytsi herää taas...

kathe ja vinski 39+4
 
Tiudeliini
Eihän sun vauva vielä mikään hirmu isokoinen ole? Muistaakseni sinulla sama LA kun mulla ja itse olin eilen painoarviossa, joka oli tällä hetkellä 2800 g. Jos tulee laskettunaikana, olisi vauvalla painoa 3500-3600 g eli keskikokoinen poika tulossa ;) Eli eihän sulla ollu kun parisataa gramaa isompi vauveli :)
Kaikki oli meillä muutenkin hyvin ja sain kivan 4D kasvokuvankin :) Ihana! harmi, ettei mies päässy mukaan kun ekaa kertaa lääkäri käytti tuota 4D:tä. Ja hyvät mahdollisuudet on kuulemma alatiesynnytykselle, minullahan on hirmu paniikki, ettei vaan joudu sektioon. Toiset pelkää synnytystä, mutta minä pelkään hulluna sektiota.

Supistelee kyllä jatkuvasti ja vauva onkin todella alhaalla ja kiinnittynyt, että saa nähdä malttaako viihtyä masussa laskettuunaikaan.

Ja onnea kaikille vauvaantuneille, keitä en vielä ole onnitellut!

Lily 36+2
 
Juu, tulkaa sitten ihmeessä Toukovaaveihin juttelemaan vauva-asioita! Vielä siellä on hiljaista, mutta eiköhän noita beibejä ala pian ryöpytä! :)

Meillä on mukavaa vauvailuarkea. Aamulla poikanen teki ihmeteon ja nukkui 4h putkeen mun kainalossa, siis ei edes omalla paikallaan yhteispedissä vaan aivan mun vieressä "tissipaikalla", ilmeisesti sikein uni tulee siinä. Muuten kyllä sitten kukkuikin aina 1,5h välein koko yön syömässä. Mut saipahan nukkua tuon 4h melkein putkeen!

Nyt onkin sitten ollut pirteä toista tuntia, oli tissillä tunnin ja ahkeroi ennätykset, 85ml (meillä on nyt neuvolasta uusi hyvä vaaka lainassa) ja nyt ähisee yhä silmät auki tuossa lootassaan. Päivällä nukutan Kelan somistettuun pahvilaatikkoon, jota roudailen aina pitkin kämppää sinne missä itsekin olen... Öisin siis uinuu vieressä, ja mies sohvalla :) Mun sänkyyni mahtuu vain yksi miekkonen! ;)

Vähän tässä olis vielä omia rästihommia töiden puolesta jäljellä, tänään ajattelin yrittää itsen ylitystä ja tehdä ne pois. Nyt kun on nukkunutkin noin reippaasti. Illalla vieläpä menen hierontaan! Onkin eka vapaailta pariin viikkoon. Lauantaina tulee toinen, kun ystävillä on vappuhäät ja äitini tulee tänne poikasen kanssa muutamaksi tunniksi. Meidän sairaala-alun jälkeen ei tunnu oikein miltään erityiseltä jättää pojua "vieraan" hoiviin, kun sairaalassa hoitajat jatkuvasti vaihtuivat. No ei mummi edes ole enää vieras, kun oli jo täällä meidän kanssa yhden viikonlopun. Toki pojua on ikävä heti, jos kaupassakin vaan käy, ei sen puoleen! :) Pääsiäisenä intouduin pistäytymään kävelylenkin varrella tuossa merenrantaterassilla siiderillä, mutta nopeasti tuli vetäistyä, että pääsi taas äkkiä pojan luo. Virkisti kyllä! :) (en tietty imettänyt sen jälkeen hetkeen)

Itse kävin eilen antamassa neuvolaan näytteet, ja kaikki oli jees. Hemppakin kohonnut 128:aan, sairaalassa oli joku 119. Ens viikolla on jälkitarkastus. Jälkivuoto kesti mulla aika tasan 6 viikkoa. Tosi kauan omasta mielestä, eli nyt vasta pari päivää oon ollut "kuivilla". Vauvaa kävi neuvolatäti katsomassa viime viikolla kotona, mutta enemmän kyseli multa kuin mä siltä. Ei taida olla liiemmin keskosia tällä seudulla. Rota-virusrokotus on sitten 2 viikon päästä (tai suun kautta se annetaan), sitten mennään ekan kerran ulos ja neuvolaan. Ajattelin, että se voisi olla sellainen raja, sen jälkeen aletaan sitten käydä ulkona. Silloin varmaan 3kg on aika lähellä / jo ohitettu ja ulkona tarpeeksi lämmintä.

Onhan tää aika neljän seinän sisällä oloa, mutta toisaalta mulla ois ulkona tosi pahat allergiaoireet eli siinä mielessä pysyn sisällä katselemassa auringonpaistetta ihan mielellään. Imettäessä ei kait saisi oikein allergialääkkeitä nauttia. Eilen hain apteekista silmätippoja ja nenäsuihketta ja vaikka sanoin, että imetän, huomasin kotona, että tuotteissa luki, ettei sovellu imettäville... Ota nyt sitten selvä tuostakin! No emmä niitä uskalla sitten käyttää, ainakaan ennen kuin kysyn lääkäriltä... Koivun siitepöly on siis se juttu. Ulkomailla, Aasiassa, 2 viime vuotta asuessa säästyi tuoltakin piinalta, mutta nyt taas ihanat oireet.

No ei se vieläkään nuku! Viihdytykset on hieman vähissä, kun ei tuo oikein perusta vielä helistimille sun muille... Syöminen tai sylittely on päivän ohjelmat vaipan vaihdon ja nukkumisen ohessa. No aina voi laulella... :)

MaiMei ja poikanen 6 viikkoa 2 päivää (rv 37)
 
Jennile No mun tiedot saattaa olla sitten vääriä. Niin vaan olin kuullut. Oi ihanaa, jos saa sitten äitinkin kutsua sinne niin sen ei tarvi ihan täpinöissään istua kotona ja miettia, mitä meille kuuluu :)

Nyt aion mennä pyöräillen näkötornille ja rampata niitä portaita niin, että varmasti sais jtn. supistuksiakin aikaan! :)

Teddy ja vaaveli 39+0 viikko käynnistykseen!
 

Yhteistyössä