** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa

Tervetuloa Tammiska! :wave:

Meillä on täällä kotona ihan järkyttävä riehumiskohtaus meneillään näillä lapsukaisilla. Huh, meinaa hermot mennä. Pitäis olla korvatulpat niin ei kävis näin hermolle.

Mä en oo saanu aikaiseksi oikeen mitään valmisteluja vauvalle. Ehkä tässä joku päivä..

Isyyspakkausta en oo ikinä suunnitellu tekeväni. Meillä tuo ukko on sen luonteinen, ettei se sitä osais arvostaa. Ja kai tässä on omaa laiskuuttakin. Mutta kiva idea se on niille joille se sopii.

Miiku laita vaan yksäriä jos haluut treffata!

Jadey + vauva 35+2
 
Heissan! Neuvolakuulumisia tulin kertoilemaan kun semmoinen oli eilen :)

Pikkuinen voi oikein hyvin ja äiti kans. Mulla otettiin pitkästä aikaa hemoglobiini ja se oli 139. Viimeks otettiin joskus tammikuussa. Terkka oli sitä mieltä, että on hyvä katsoa sekin ennen ensi viikon lääkäriä. Muuten kaikki muutkin oli ennallaan. Pikkusydän sykkii 140 vauhdilla, niin kun joka mittauksessa ja sf mitta oli 33 cm.

Minä en ole vielä kasannut pinnistä, ehkä sitten kun pikkuinen on vähän isompi. Nimittäin silloin kun tää neljävuotias oli ihan vastasyntynyt, totesin, että pinnis oli aivan liian iso sänky niin pikkuruiselle ihmiselle (syntymäpaino 3590g ja -pituus 52cm). Silloin poika nukkui vaunun kopassa meidän sängyn vieressä ja totesin, että mitä pienempi tila, sen rauhallisemmin pieni nukkui. Tunsi ilmeisesti olonsa turvalliseksi. Ehtii sitä pinniksessäkin nukkua ihan tarpeeksi :)

Tänään on sitten eka virallinen äippälomapäivä ja sen kunniaksi näyttää aurinkokin paistavan. :cool: Eikun vaan päiväkahvin keittoon ja sohvalle telkkua katsomaan!
 
Pinnis... Haha! Mulla on tästä aika hauska tarina esikoisen odotusajalta. Olin siis ehkä noin rv 35 raskaana ja lainaksi saatu pinnis oli seissyt nurkassa kokoamattomana varmaan jo pari viikkoa. Mua alkoi ahdistaa, halusin jotain konkreettista vauvan tavaraa näkyville, joten sovittiin että mies tiettynä iltana sen vihdoinkin kokoaa. Sitten hän tuli kotiin ja oli aivan naatti koulun ja työn jäljiltä, ja ehdotti että mitä jos siirretään huomiseen tää kokoaminen. Sain aivan tajuttomat raivarit ja aloin heitellä kokoamiseen kaivamiani ruuvimeisseleitä pitkin kämppää; yksi meni ihan miehen pään vierestä ja osui pyykkikoriin, johon jäi kiinni. Oli varmaan milleistä kiinni etten puukottanut miestä sillä meisselillä! :LOL: Hormonit!! Mutta siis tällä kertaa ei edes oteta pinnistä anopilta meidän kämppään, kun muutetaan takaisin Suomeen vauvan ollessa reilu 2-kuinen. Esikoinenkin nukkui vieressä tai ensisängyssä ekat 2-3 kk. Pinnis on tosiaan liian iso vastasyntyneelle.

Supistelee päivittäin silloin tällöin mut ei kipeästi. Epämiellyttävää vaan. Spinnissä eilen piti oikein kädellä kokeilla että onko toi supistus kun en edes tunnista niitä kaikkia enää. Antaa kohdun harjoitella. :)

(.) Ei kai tässä kummempia, kauheen malttamaton olen, en jaksais enää odotella vauvan näkemistä. Enkä jaksais oikein olla enää raskaanakaan... Mut täytyy vaan jaksaa, tuskin tää täältä ilmestyy ennen rv 41 ainakaan! :D

Luomuvaimo 32+1
 
Tervetuloa Tammiska!

Meillä pojalle tuli noro:( Nyt on 5 tuntia ihan putkeen oksentanu ja ripuloinu..mikään ei pysy sisällä..
Kiva oli ne ekat oksennukset siivota lattialta, ku ei kerenny vessaan. Siivouksen jälkeen alko ihan kivasti supistella..piti sen verran kyykkiä ja raahata mattoa kylppäriin jne. Täytyy vaan toivoa, että ite säästyisin tuolta taudilta. Tai jos tulee, niin ei noin rajuna!

Mut eipä nyt kummempia! Taidan lähtä itsekin lepäilemään, kun poikakin nyt tais nukahtaa..
-leena ja mustikka 34+0
 
Leena77 Toivottavasti noro poistuu teiltä nopeasti, kurja tauti!

Tuosta pinnasänkyasiasta. Meillä esikoinen nukkui ekat kuukaudet siinä äitiyspakkauksenlaatikossa joka oli nostettu pinnasänkyyn. Se pinnis tuntuu niin kovin isolta vastasyntyneelle... Ja siihen äitiyspakkauslaatikkoon löytyy kivoja reunuksia, niin ei nyt ihan pahvilaatikossa tarvitse pientä pitää ;). Ja samoin ajattelin toinia tämän toisen kanssa. Mutta ihan vielä en ajatellut sitä koota, ettei lakanat turhaan pölyynny...
Niin ja esikoiselle hommaattiin pinnikseen sellaiset pienen keinujalat. Olivat meille ainakin hyvä ostos. Nukahti nopeasti kun vähän sänkyä keinutteli ;)

Esteri + tytteli 34+3
 
Tervehdys!

Leena77, eikö sinulle aiota yrittää vauvan kääntämistä? Itselläni oli esikoinen perätilassa ja häntä yritettiin kahteen eri kertaa kääntää ulkoapäin. Ensimmäinen kerta taisi olla siinä viikolla 35/36. Kääntämisyritykset eivät vain tuottaneet tulosta joten päädyttiin suunniteltuun sektioon viikolla 40+2.

Innukka ja piskuinen 33+4
 
Innukka ja Leena77, akupunktio hoidolla 98% lapsista kääntyy pois perätilasta, kannattaa kokeilla! Voin suositella hoitajia etelä-suomesta yv:llä jos kiinnostaa.

ON: täälläkin ensimmäinen äitiysvapaapäivä. juhlistin uimareissulla, jäätelöllä ja suklaalla.
edelleen kypsynyt odottamiseen...

mustajuuri 34+5
 
Huomenta

Onnea ja tsemppiä vauvan jo saaneille! :flower:
Luomuvaimon hormoonimuistot ovat mulla nyt arkipäivää. Kiehun joka asiasta! :(

Oma (ja vauvan) napa: Eilen äitiyspoliklinikalla tuumasivat, että vauva painaa nyt 2500g. Eli kuukauden päästä jos hän syntyy, olisi painoa se 3500g. Kuulemma pitäisi onnistua synnytys alateitse, mitä itsekkin toivon. Kuulin niin monta kertaa sanan kunnossa tai hyvä ultrauksen aikana, että tuli tosi hyvä mieli. :) Kyllä tämä hyvin menee.
36+2
 
Viimeksi muokattu:
Innukka: Mulla on tossa pääsiäisen jälkeen rv 37+ kontrollikäynty äitipolille. Siellä sit mietitään käännetäänkö.. Mulla vaan istukka on tossa ihan kohdun etuseinässä ja sanoivat, että se voi olla este kääntämiselle. Kuulema vauvasta ei saa kunnon otetta ja toisekseen onko se istukalle vaarallista?! Mutta olen siis 3 viikon kuluttua taas viisaampi asian suhteen=)

Mustajuuri: Kiitos tarjouksesta=) Mä olen täältä Oulun seudulta kotoisin, joten ei taida onnistua.. En ole kuullut, että täälläpäin ois akupunktiota käytetty. Mutta täytyy vielä neuvolastakin kysellä..

Kiva, että Valdemarialla hyvä poli käynti=)

Pojan oksentelut onneks rauhottuneet..toisesta päästä vielä tulee.. Vielä ei ole muilla oireita, eiköhän se tässä tämän päivän aikana selviä, kuka seuraavana aloittaa..

leena ja mustikka 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta täältäkin :wave:

Leena77: Kurja kun tuo noro iski teihin : / Se on niin viheliäinen tauti muutenkin, saati sitten, jos saisi sen raskausaikana.

Täällä ei kovin kipeitä supistuksia ole vielä ollut, lähinnä vain vatsan kovettumista/kiristymistä. Parin viikon päästä on ä-polikäynti, niin siellähän sen sitten saa tietää, onko kohdunsuulla tapahtunut mitään muutoksia. Vauva on aika alhaalla, joten kävely alkaa tuottaa tuskaa, kun tulee sellaisia "jalat alta" vieviä tuikkasuja tuonne alakertaan :x

Vauvalle ei olla vielä laitettu vaatteita valmiiksi, kun meillä on laajennusprojekti menossa ja tuota raksapölyä tunkeutuu väkisinkin jokapuolelle, niin en halua ottaa vauvan tavaroita vielä esille ja pölyttymään. Joutuisin ne kummiskin vielä pesemään tai ainakin tuulettamaan ennen käyttöä. Saahan ne nopsaan tuolta varastosta esille sitten kun tarvii :)

Jahas, nyt tarvitaan erotuomaria, palataan paremmalla ajalla...
Tammiska 32+3 :heart:
 
Täällä turvottaa nyt melkosta paljon, öisin etenkin, mikä on aika kummallista. Yöllä kun käyn vessassa, niin sormet hyvä kun saa nyrkkiin :( HUomenna ois taas neuvola, saas nähä mitä uutta...
Mulla on alkanu jonkin sortin supistelut, jee!! Tai no ei nyt varsinaisesti, mutta jotain elämää kohdussa on nyt, kun menkkajuilimiset on alkanu. Kuopuksen synnytys alkoi menkkakivuilla ja siitä käynnisty sit kunnon supistukset. Oon niin valmis synnyttään jo vapun aikoihin, tää maha haittaa jo kaikkea elämään.

Isyyslomasta, mies pitääkin nyt vain 1 vkon synnytyksen aikoihin ja loput 2 vkoa elokuussa, kesälomansa lisäksi. Tämä mikäli ei tule sektiota, silloin sitten joutuu kyllä pitään koko 3 vkoa putkeen toukokuussa.

nepula 34+0 poks!
 
Sateista aamupäivää!

Tiudeliinille synttärionnittelut! :flower:

Tuosta pinniksestä vielä, että se kasattiin ja laitettiin kuntoon ja sit pinniksen sisälle se kelan sänky johon kans tuli laitettua ne uudet pehmusteet ja lakanat. :) En sit käytännössä tiedä miten paljon vauveli koko sängyssä edes tulee nukkumaan. Edellinen vauva kun nukkuu vieläkin tuossa kainalossa... Musta oli helppoa kun vauva nukkui vieressä, imettäminenkin onnistui unen ja valveen rajamailla. Mut ajattelin että jospa sen pinniksen sais laitettua tuohon ihan sängyn viereen että olis vähän enemmän tilaa nukkua! =)

Leenan pojalle pikaista paranemista, toivottavasti muu perhe säästyy taudilta...

( . ) Heräsin viime yönä joskus kolmen jälkeen enkä nukuttanut yhtään. Mikälie herätti... Kävin vessassa ja pakkasin tytön uimakoulukassin ja lopulta luin kirjaa jonkun tunnin... Viideltä jatkoin taas uniani. Ihme valvoskelua, ehkä sitä kroppa alkaa varautumaan yöllisiin valveillaoloon tai jotakin. Seiskan jälkeen sitten herättiin tytön kanssa ja vein sen kasiksi eskariin, niillä oli tänään uimakoulupäivä ja piti mennä jo vähän aikaisemmin. Ihan mukava, kun kunta kustantaa eskarilaisille uimakoulun, täällä kun ei omaa uimahallia ole, niin menevät bussilla 80km päähän pulikoimaan. Siellä meneekin sitten koko päivä! Mutta onneksi on mieluista :)

Pitäis alkaa suunnittelemaan tytön viikonlopppuisia synttärijuhlia... Onneksi äitini on lupautunut auttamaan leipomuksien kanssa ja tytön kummitäti on tulossa lastenkutsuille mukaan järkkäilemään leikkejä. Ei tarvi itse stressata niin paljon, kun mies on tämän viikonlopun just poissa.

Ansukka ja Mimmi 32+6
 
Hyvää päivää tänne yleisellekin puolelle!

Ihan vaan pikapikaa huutelen Jadeylle, että laitoin sulle yksityisviestiä kun huomasin tuolta kerhon puolelta että asutaan lähekkäin.... En vaan ole ollenkaan varma, tuliko perille...? Jos vaan suinkin tuli, niin ilmotatko mulle? Kiitos! =)

Eipä ole tosiaan tullut tänne kirjoteltua ollenkaan sen jälkeen kun on vaan tuolla kerhossa "viihtynyt". Lukemassa olen kyllä välillä käynyt pikaiseen...
Täällä on jo siis 3 vauva maailmassa!!!! Pitää käydä lukemassa maaliskuun jutut kunnolla niin pysyy ajantasalla asioissa... Ja sitten paremmalla ajalla itsekin tulla kertomaan kuulumisia.

Maybaby 32+4
 
Pakko tulla kertoon, että meidän pihassa on peippo =) Se on niiin kevään varma merkki tuon vesisateen lisäks, että väkisin tulee hyvälle tuulelle! Olikin niin hullun pitkä talvi, että sais pian lämmetä ja tulla pitkä lämmin kesä :cool:

Aloin leipoon pullaa ja muffineita, että olis sit talkooväelle kaffipullaa, jos vaikka parin viikon päästä päästäis jo maalaushommiin. Talon ulkovuorausta siis :)
 
Juu, tänään aamulla kello 10:45 tuli 19 vuotta täyteen, aikas vähän mutta silti :D heh heh.. Taidan olla palstan nuorin :ashamed:... 17 tuntia minua on kuulema synnytetty ja lopuksi olin kai niin hätääntyny ollu että olin mekonium -sotkussa, joutuivat imemään röörit puhtaiksi :D, sitten tuli kova rääkäisy.
Samaan sairaalaan menen synnyttämään nyt sitten, missä itse synnyin =).

Vauvan huonetta ollaan tänään sisusteltu ja sillain, kun mulla alkaa oikeasti olemaan sellanen tunne jo, että ei ole enää kauaa aikaa :O.
Öisin tulee kipeitä supisteluja niin, että menee maha sekasin ja pakko mennä vessaan. Kauheita liitoskipuja ja häntäluun kohdille sattuu myös.

Kärsiikö kukaan muu yöllisistä kipeistä supisteluista, tai muuten kipeistä supisteluista ?

Ja tänään poksuu 33 rv =).
 
Aiemmin jo kyllä mainitsin, mutta mulla on kans noita pikkasen kipeämpiä supistuksia, mut ei mitään pahoja kuitenkaan! :)

Tänään neuvolassa Sf 34 ja pisti sitten lähetteen siihen painoarvioon! Noh vaikka vähän huolestuttaakin niin parempi se kai on kuitenkin varmistaa, että minkä kokoinen vaaveli siellä sitten todellisuudessa asustaa. :) Toivotaan kuitenin että normaali, en haluais käynnistystä, mutten usko että tuolta mun lantiosta kovin iso ulos pääsisi!!

Painoa oli tullut viikossa 2kg!!! Uskomatonta! Nyt on jo 20kg kasassa enkä malta odottaa, että saa mennä juoksemaan ja alkaa pudotella noita. Neuvolla vinkkasi nätisti pitämään herkkulakkoa synnytykseen asti. :)

AH ihanaa ens viikolla aion jäädä koulusta pois!! :) Äippälomahan on virallisesti alkanut jo 29.3, mutta halusin tehdä tän jakson loppuun ja nyt tän viimeisen jakson teen etätehtävinä :)

Teddy ja vaavi 35+6
 
Hyvää synttäriä Tiudeliinille :flower:

Voi ei Leena77, onpa ikävää tollanen noro-vierailu :( Toivottavasti ei tartu suhun...

Luomuvaimo, mua niin nauratti toi sun pinnis-episodi ja esineiden heittely :LOL: Kyllä sitä kaikenlaista hormonit teettää...

Täällä ei ole pinnistä hankittu ollenkaan, saatiin sellainen jalallinen vauvankori lainaan että siellä ajateltiin pientä ensi kuukaudet pitää nukkumassa. Sitten kesän lopussa varmaan pitää se pinnasänkykin ostaa mutta turhaa vielä ostaa pieneen asuntoon tilan täytteeksi.

Supisteluista niin mä en edelleenkään ole kokenut kivuliaita supistuksia eli en osaa oikein sanoa onko niitä ollut sitten ollenkaan vielä... Maha on kyllä välillä tosi kova että voikohan ne tilanteet sitten olla supistuksia? Mutta luulisi että sen tuntisi jotenkin kun supistaa. En kuitenkaan tuota kovettumistakaan huomaa jos en erikseen tunnustele. Hmm, no kai ne oikeat supistukset sitten tietää kun niitä tulee :D

Kävin eilen pitkästä aikaa lenkillä ja tuloksena oli toiseen pakaraan inhottava jumitus/kiputila. Eli parempi kai jättää lenkit pienempiin käveleskelyihin, ei vaan malttaisi olla nauttimatta ihanista auringonpaisteista :)

Nelli ja Kultahippu 32+2
 
Myöhäiset onnittelut Tiudeliini !:flower:

Joku kertoi valvoneensa yöllä... mulle tämä on nykysin arkipäivää/yötä, heh :whistle: ja minulla myös tulee välillä yöllä kipeämpiä supistuksia, siihen yleensä heräänkin että on pakko mennä vessaan tai muuten lirahtaa supistuksen lomassa. Tai sitten herään vauvan hikkaan. Viimeyön sain nukuttua tosi hyvin ku edellisen sitten valvoinkin klo 02.15-6.15 tai varmaan vähän pidemmällekin mutta muistan katsoneeni kelloa vielä vartiyli kuus! en tosiaankaan maannu vaan sängyssä tuota aikaa vaan tulin sitten koneelle lukemaan vesisynnytyksestä ym. Ja aamulla sitten esikoisen kans kasilta ylös, nice! Nyt on poitsu mummolassa yökylässä ni voin nukkua aamulla ainakin kymmeneen, sitten täytyy lähtiä opparia vääntämään. Toisaalta ihanaa tää mammaloma vaikka samalla teenkin opparia, muuten tuntuis varmaan että aika ei juokse yhtään.

Nitiseekö teillä muilla maha välillä? En muista tätä esikoisen ajalta mutta nyt on parina päivänä kuulunut ihme nitinää samalla kun vauva venyttelee raajojaan, tuntuu aivan kuin kalvot venyis äärimmilleen ja odotan aina että kohta kuuluu poks ja sitten lorisee :popcorn: Toistaiseksi jääny vielä tuohon nitinäasteelle, hyvä niin :)

Mulla on alkanut nyt kiinnostaan tuo Oulaskankaalla synnyttäminen, periaatteessa en sinne kuuluisi vaan Oysiin, mutta Oulaskangas tuli viidenneksi koko Suomen gallupissa luonnonmukaisuudestaan ja siellä voi muun muassa synnyttää veteen. Onko kellään kokemusta veteen synnyttämisestä? Tietysti se ois tilannekohtasta meillä kantsisko lähtiä sinne asti ajamaan (matkaa vajaa 100km) mutta jos menee pidemmän kaavan avautumisvaiheeksi ni sitten hyvinkin.

Minä taidan poiketa lueskelemassa vielä tuolla synnytyspuolella ja koitan sitten mennä takaisin nukkumaan..

Diipeli ja tytsy 33+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiudeliini myöhästyneet onnittelut täältäkin :flower:

Leena77 toivottavasti vältyit norolta ja pojan vointikin on parantunut!

Tammiska tervetuloa :wave:

supistukset Mä olen nyt jonkin aikaa heräillyt öisin supistuksiin. Ei ne kyllä kipeitä ole olleet mutta sen verran napakoita että herättävät kuitenkin. Vähän katkonaisia on yöt olleet muutenkin, kun 2,5 v tyttökin heräilee joka yö.

Äitiysloma alkaa jo vajaan viikon päästä, tuntuu jotenkin uskomattomalta! Samoin kuin se, että "toukokuun toiveet" on jo huhtikuussa - asia oikein konkretisoitui kun näki uuden pinon (kiitos siitä Nöösille :) ). Töissä on viimeiset päivät kyllä tosi kiireisiä, mutta pianhan sitä pääsee sitten järjestelemään paikkoja yms vauvaa varten.
Ensi viikolla on neuvola, ja varmaan varaillaan aikaa kokoarviota varten jonnekin rv 37 tienoille. Jotenkin olisi vaikea uskoa, että vauva olisi erityisen suuri (esikoinenkin kun oli siro tyttö), mutta mistäs sitä ikinä tietää kun mulla on nyt lievä raskausdiabetes. Hyvä siis että pääsee arvioon.

Calypso ja muru rv 34+0 POKS!
 
Tiudeliinille onnittelut täältäkin, parempi myöhään ku ei milloinkaan :whistle:

Neuvolassa käyty, seuraava käynti onkin vasta toukokuussa, kun meen ä-polille tässä välillä. Kaikki oli ihan ok. Paino jopa hiukan laskenut parissa viikossa, mutta se nyt voi olla ihan sitäkin, että nyt oli aamulla neuvola ja edellinen iltapv:llä. Mulla ainakin vaihtelee paino tosi paljon riippuen vuorokaudenajastakin, entäs muilla?

Pää alaspäin pieni siellä asustelee ja on tosiaan pää niin syvällä jo tuolla alhaalla, että eipä taida päästä enää kääntymään. Kovasti liikkuvainen kaveri ja monotti doppleriakin oikein kunnolla, sykkeet menikin sitten 120-160 välillä mittauksen ajan :D Sokeriarvoja terkka ei sit ees katsonut, kun sanoin, että ne on mittauksilla pysyneet koko ajan sallituissa rajoissa. Eikä vauvakaan tunnu mitenkään isolta, parin viikon päästä se sitten ultrassa nähdään.

Diipeli kyseli vatsan nitinästä. niin vielä ei ole nitissyt, mutta aiemmissa raskauksissa loppuaikana on tosiaan kuulunut sellaista jännää nitinää tai napsuntaa, ihankuin vauva venyttäis napanuoraa kuin jousta ja sit poks :LOL:

Tammiska 32+4 :heart:
 
Heippa kaikille!

Maimei, tuutikiks ja Mupukka jo täyttä häkää vaipparallia kurvailleet...=) Miten jakselette pienokaisten kanssa??:hug:

Enie Oisin kysellyt, että miten läkäri arvioi aikaisen synnytyksesi? en ole lukenut aiempia viestejä, sori jos olet siellä jo asiaa selvitellyt.. 37-38 viikot kuulostaa oikein hyviltä viikoilta, mutta miten osasi arvioida?

Itsellä neuvola juuri takana, ei kummempia, veriarvot ym. hyvät itsellä, syke ja liikkeet hyviä poitsulla, maltan tuskin odottaa "the lähtöä" ja lempipuuhia onkin nykyään pohtia miten ja missä synnytys käynnistyy...:)

Esikon kanssa sairaalaan kirjauduttiin ennen aamuseiskaa ja kymmeneltä aamulla oli meidän tyttö syntynyt, joten hieman jännittää, että tuleeko veikka vieläkin nopeammin...mutta kaikki meni hyvin viimeksi,joten täytyy uskoa vaan rauhassa, että hyvin menee ja ottaa rennosti, tosin paikkakunnalta en taida enää uskaltaa lähteä mihinkään..

Kiloja on tullut 15 itselle...olo on kuitenkin iha jees..
Te, jotka odotatte kolmosta millä viikoilla kakkonen syntyi?? entäs esikoinen??

Mukavaa päivää kaikille!:wave:

kathe ja vinski 36+4
 
Onnea Tiudeliinille minunkin puolestani! :flower:

Pikaiset kuulumiset eilisestä perhevalmennuksesta. Oltiin "myöhäisempien" ryhmässä eka käynti, heillä LA elokuun vaihteessa, kun muutto osui juuri niille kohdille kun olisi pitänyt noita perhevalmennuksia selvitellä. Oli ihan hauska käynti, hyödyllistäkin asiaa ja tietysti sellaista yleistä, jonka jo tiesikin. Parisuhdeasioita lähinnä käsiteltiin ja tutustuttiin ryhmän kesken. Aikataulu oli hupaisa, nimittäin tuon ryhmän seuraava tapaaminen on 25.5. (kun mulla on LA) ja paperissa lukikin "25.5. klo 15-17 SYNNYTYS". :D Mies totesi, että aika lyhyen aikaslotin ne on mulle varanneet. :LOL:

Ensi viikolla olis sitte Jorviin tutustuminen ja neuvolalääkäri. Saan vihdoin tietää, että onko tuo kohdunsuu avoinna (ite olen tuntevinani, että olis sormelle ainakin auki). Oon tuosta kyllä neuvolassa maininnu, mutta ne on sanoneet että "odota vaan sitä neuvolalääkäriä". Toisaalta kivuliaita supisteluja ei ole ollut, vaan semmoista menkkamaista jomotusta välillä.

Yöheräämisiä täälläkin. Just aamulla heräsin masuvauvan riehuntaan ja hikkaan. :)

lyrae ja sumusireeni 33+1
 

Yhteistyössä