*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Helmikuussa

Pistäkää päivityspyynnöt punaisella, niin hoksaan paremmin laittaa kaikkien tiedot kohilleen. Yritän kyllä huomata myös ei punaisella laitetut päivitykset, mutta jos en huomaa, niin pistähän vaikkapa yv:tä! =)

Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS

29.4
Nöösi----2.----EKKS

30.4
katinkas----5.----OYS poikalupaus

1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikalupaus

2.5
valdemaria----2.----KYS poikalupaus
enkuli85----3.----?

3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS
Mupukka----3.----KYS tyttölupaus

4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS poikalupaus

5.5
teddybear-----1.----SeKS poikalupaus

6.5
mivita----2.----OYS

7.5
tatskattu----2.----KOS tyttölupaus
Tuuli71----1.----?

8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS
fariini----4.----ÅCS poikalupaus

9.5
Marjukka_29----3.----PHKS

10.5
Sanasa----1.----JS poikalupaus
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----? poikalupaus

11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS tyttölupaus

12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS tyttölupaus
mustajuuri----2.----?
Marsku----3.----JS
tanttis----4.----VKS

13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS tyttölupaus

14.5
MaiMei----1.----NKL poikalupaus
Enie----5.----KYS

15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikalupaus

16.5
Tiipula----1.----?
Poppana86----1.----KOS tyttölupaus
piuh-78----2.----?

17.5
leena77----3.----OYS poikalupaus
felis catus80----?----SatKS
mikäkesä----4.----SeKS
tutti_fruit----1.----Kys poikalupaus

18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttölupaus
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo

19.5
Lilya----2.----K-HKS tyttölupaus
Catalia----2.----KOS tyttölupaus
Linttu----2.----?

20.5
Calypso----2.----TYKS tyttölupaus
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?
Innukka----3.----?

21.5
fyssari86----1.----LKS tyttöolo

22.5
rikupi----1.----VKS poikalupaus
Vilhelmiina83----4.----MKS poikaolo

23.5
TOUKKA----2.----KAKS poikalupaus

24.5
Diipeli----2.----OYS tyttölupaus
Pieni tiikeri----1.----KOS
haaveilija87----1.----TYKS poikalupaus
Haidih----3.----HYS tyttölupaus

25.5
lyrae----1.----KOS poikaolo
JA82----3.----LS tyttölupaus
Tiudeliini----1.----K-SKS poikalupaus
ciba----2.----JS tyttölupaus
TUUtikiks----2.----NKL? poikalupaus
Lily_85----1.----TYKS poikalupaus

26.5
Ansukka----2.----MKS tyttölupaus

27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS

28.5
rusina+mama----2.----?
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo
mama-84----3.----SatKS
Nannaliina76----6.----TYKS poikalupaus

29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----Ras poikalupaus
Chira----6.----LS

30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo
Luomuvaimo----2.----ulkomailla poikalupaus
vattula----2.----KHKS tyttölupaus

31.5
Supuliini----1.----TAYS
Minsku82----2.----PS tyttölupaus

Laskettuaika ei vielä tiedossa???

siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?

Toukokuisia jo 93! (+6 ilman LA:ta)

Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...11-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1884717-toukokuun-toivotut-2011-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1899737-toukokuun-toiveet-2011-tammikuussa/

Surun kohdanneet :hug:

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz
äiti x4

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Viimeksi muokattu:
Helmikuuta kaikille, h-hetki alkaa lähestyä!

Kantorepuista meillä vanhanmallinen Ergo-reppu, mikä on toiminut moiteettomasti. Niitä saa kai jo halvemmalla kuin Manducaa huuto.netistä. Maksoin omastani pari vuotta sitten kolmekymppiä.

Rattaista Meillä on juurikin sellaiset missä on pienet etupyörät (bugaboo). Helsingissä pärjäsin niillä mainiosti ensimäisen talven joka oli vähäluminen. Toisena talvena lunta tuli enemmän niin ostin lisävarusteena talvipyörät joitten kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia.

Lenkkeilystä olen pystynyt vielä reippaasti tai vähemmän reippaasti käymään joka päivä 5-8km kävelylenkillä. Välillä iltaisin liitoskivut vaivaa niin että esim. lattialta noustessa pitää peruuttaa pylly pystyssä ylös..kipu on ikäänkuin häpyluun päällä. Öisin kun käännän kylkeä niin häpyliitokset ja muut lantion luut paukkuu, ilkeän kuulota mutta ei käy kipeää. Nyt käännänkin kylkeä polvet tiukasti yhdessä ja hyvin rauhallisesti. Lonkat vaan kipeytyvät yön mittaan niin paljon että kylkeä on käännettävä jatkuvasti. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään vaivoja, nyt näitä pieniä vaivoja riittää!

Painostakin oli puhetta aiemmin, mullakin tullut jo 8kg. Erään nettisivuston mukaan ihan normaalia tahtia paino nousee, vaan omasta mielestä oman kropan tuntien on rasvaa tullut ja kunnolla.

Potkut
näkyy ulospäin jo täälläkin!

Harmi että täällä oli eroa ja muuta harmia ilmassa kanssaodottajilla, toivon että tilanteeet selviää parhainpäin!

mustajuuri 25+5

Heipparallaa. Ei ole juuri jaksanut kirjoitella, on ollut kovin kova opiskelu-urakka meneillään ja edelleen jatkuu. Sain räätälöityä opinnot itselleni niin, että valmistun maaliskuun lopulla, kun muut valmistuvat toukokuussa. Se onkin sitten pitänyt kiirettä.

Pikaisesti kommentoin keskusteluita joita muistan tosta äkkisältään lukeneeni... me saadaan siskoltani Emmaljungan vaunut... en muista oliko ne nyt city crossit vai mitkä, enkä mä ole niin noiden juttujen perään että haluaisin uusinta ja kalleinta Mutta ovat vissiin 2009 tai 2010 vuoden vaunut, hienossa kunnossa, sellaisella vaaleanharmaalla maastokuosilla. Ja jos ja kun se tyttö tulee, niin ripustan vaaleanpunaisen lelun roikkumaan kuomuun

Kaukaloksi ostin juuri käytetyn, mutta todella hyvässä kunnossa olevan Gracon kaukalon telakalla. Kankaat ovat ihan kuin uudet, jos jostain näkee että se on käytössä ollut, on nuo muoviosat missä oli pikkasen jotain kolausta käynyt.

Siskolta tulee myös Babybjörnin rintareppu, pinnasänky tummaa puuta ja siihen patja jne, sit sellanen leikkicentteri.... ja sellasta. Tän viikon torstaina tulee äitiysavustus jolla lähden sit shoppailemaan sellasta pikku tykötarvetta kuten vaippoja, liivinsuojuksia joita tiedän tarvitsevani jumalattoman paljon, maidonkerääjää ja rintapumppua sun muuta mitä keksin

Oma napa: Aih, aih, voih... sängyssä tosi hankala kääntyä, liitoskivut sun muut vaivaa, ja alkaapa mulla tulla samanlaisia oireita kun oli viime raskaudessakin, että joko häpyluussa tai sitten jossain ihme istuinluussa joku rusahtaa kun vaihdan asentoa kyljeltä selälle, ja se SATTUU. Neukkutäti lupas jo ekalla käyntikerralla kun niistä vaivoista mainitsin mitä joskus oli ollut, että sit laitetaan lähete fysioterapeutille. Mut katsotaan. Kumartuminen vihloo häpyluuta, jalan nostaminen, kävely, jne. Supistaa usein... kaikkea tällasta. Valivali, uliuli.
Potkut näkyy ulospäin ja mulle on tullut painoa lisää sellainen 5-6 kg.

Nyt ei jaksa muuta kirjottaa, sori jos on kirjoitusvirheitä tai hassua tekstiä, mua niiiiin väsyttää.

Haidih ja tyllerö rv 24+1

Viimeksi muokattu:
Tänään alkoi raskauden viimeinen kolmannes:) kylläpä aika juoksee tosin kyllä tuntuu et tonne toukokuulle on silti viel matkaa:p

Eilen kävin sokerirasitukses, eikä se nyt niin kauheeta ollut vähä alko vaan lopus heikottaa ku niin pitkään piti olla syömättä ja se litkukin oli ihan kokiksen makust ilman happoja tosin...Tulokset tulee vast ens tiistain ku menen neuvolalääkärille...

Kantovälineistä on ollu puhetta ja mulla itelläni on Deuter kidd 2 kantorinkka, se on tosi kätevä ollut metsässä koiran kanssa rämpiessä eipä muuta tarvetta kantovälineille ole ollukkaan...omistan myös jonkun vanhan baby björnin rintarepun,mut vissiin kerran kokeilin lasta siinä kuljettaa eikä se ollu kummastakaan kivaa, tuntu et ne hihnat pettää ja lapsi tippuu:O

Enää kaks viikkoa töitä tän viikon lisäksi ja sit loma alkaa:D ihanaa... sit ajattelin alkaa käymään esikon kans taas uimahallissa..

Taas kivat lumihommat odotti aamulla et vaik kaikenlaisia kipuiluja on ni pakko raataa ku mies viikot poissa kotoa..ja koirakin pitää aina lenkittää et eipä ole vaihtoehtoa olla harrastamatta liikuntaa:p

Heissu ja juuli rv 26 tasan

Helmikuiset tervehdykset tännekin!

Mustajuuri Ohhoh, miten pitkiä lenkkejä jaksatkaan tehdä! :) Jos joku ehdottaisi tällä hetkellä mulle tollaista lenkkiä, mua lähinnä alkaisi naurattaa! Sen verran epämiellyttävälle vatsassa tuntuu jo muutaman kilometrin kävely. En ole varma olisiko se sitten vatsan kovettumista ts. kivuttomia supistuksia. Mutta kuitenkin semmoisia ettei tee mieli ainakaan liikaa liikkua. Ja sen näkee sitten myös tuossa painossa.. Huimat 12 kg jo tullut! Mä varmaan "voitan" teidät kaikki muut tuolla painonnousullani, jahka pääsen sinne kesäkuulle yliaikaisena synnyttämään... :headwall: :whistle: No, luotan että ne sitten karisee yhtä helposti kuin ovat tulleetkin... : /

Heissu Mun mies haaveilee jostain vauvan kantorinkasta. Sillä on omasta lapsuudesta hauskoja kuvia, jossa sitä on pikkuisena myös kannettu rinkassa. :) Kai se on vähän partiolaiselle semmonen must juttu! :D Itselläni kokemusta trikoisesta liinasta joka pikkuiselle vauvalle oli hyvä. Mutta tuo Manduca tms. kantoreppu kiinnostaisi! Ehkäpä semmoista on päästävä sovittelemaan!

Itse en ole vielä saanut aikaiseksi viedä kelalle todistusta ja lappuja. Hassua, miten rauhallinen sitä nyt tässä raskaudessa on. Ekalla kerralla oli kiire saada neuvola-aika heti 22 viikolle ja seuraavana päivänä jo laput kelaan.. ;) ¨

Muoks Kiitos Nöösille uudesta pinosta! Kuukaudet senkun vähenee!!

Ansukka 23+6

Viimeksi muokattu:
Tänne iski sikainfluenssa koko 7-henkiseen perheeseen,aika kammottava tauti. Itse sain Tamiflu-kuurin,en tiedä ehtikö ajoissa,toivotaan.
Eniten tässä tekee pahaa lasten puolesta ja omien treenien,mä en osaa olla liikkumatta lähes joka päivä ja nyt on sitten tällaista pakkopullaa ja mökkihöperyyttä tiedossa ties kuinka kauan. Noh,pitänee aloitella liikunta sitten taas rauhallisesti kun tästä tokenee. =)

Nannaliina 23+4

Viimeksi muokattu:
Oma esittelytekstini taisi myös jäädä tuonne tammikuun puolelle, mutta Nöösi ystävällisesti nappasi sieltä tietoni. Kiitos siitä - ja uudesta pinosta! :)

Meillä oli tänään se rakennultra, eikä sitten maltettu kuitenkaan olla kysymättä sukupuolta... Eli poikaolo vahvistui poikalupaukseksi. Pikkuveljeä siis odotellaan. :)

mustajuuri tosiaan vedät aika kunnioitettavia lenkkejä! Haluaisin uskoa, että jos täällä olisi kunnon ulkoilumahdollisuudet, mäkin kävelisin enemmän, mutta enpä tiedä... Nyt talvella saa noi kuntosali, spinni ja uinti riittää. Painoa on tullut nyt kuutisen kiloa, aika samoissa mennään kuin esikoispojan kanssa näillä viikoilla. Toivon kyllä, että ei lähtisi toi paino tällä kertaa samalla lailla vauhtinousuun kuin esikoisesta, koska silloin tuli totaaliksi 21 kg... Puolessa vuodessa lähti kyllä 30 kg synnytyksen jälkeen, joten en sinänsä huolehdi. Ja onneksi täällä tulee kevät nopeammin kuin Suomessa niin päästään pian kunnon lenkeille rattaiden kanssa. :)

Nannaliina, pikaisia paranemisia! Inhottava katsoa vierestä, kun lapset sairastaa... :/ Sitä ottaisi itselleen sen kaiken kivun ja säryn, jos vaan voisi.

Luomuvaimo & baby 23+

Nannaliinalle iso:hug::hug::hug: ja voimia koko perheelle! Toivotaan että paranette pian kaikki.

Nöösille kiitokset uudesta pinosta :) Kertoisijo joku miten tekstin saa värjättyä? Minulla on tyttölupaus mutten osaa värjätä sitä.

On: Täällä ei mitään uutta, samoja raskausvaivoja tuntuu olevan kuin muillakin :) Vaunuja olen katsellut netistä. Ajattelin tilata sellaiset halpikset Akjax- merkkiset vaunut Lauran lastentarvikkeen nettisivuilta, pinkit mikäli seuraavakin ultra näyttää tyttöä :) Meillä on ennestään brion tummansiniset mutta uusia halajan silti. Meillä käytettiin viimeksi yhdistelmiä vaan 10kk kunnes siirryttiin emmaljungan scootereihin joten varmaan halvatkin välttävät sen aikaa.

Kamala nälkä koko ajan! Velliä, puuroa, marjoja ja ihan lämmintä ruokaakin menee selvästi useammin, sekä vettä litratolkulla kun tuntuu että janottaa jatkuvasti. Toivottavasti vaan ei viittaa raskausdiabetekseen.
Harmittaa tuo neuvola, terkka oli olevinaan laittanut mulle lähetteet hiivan ym tsekkaamiseen suppareiden takia mutta ei kuitenkaan ollut kuin kilpirauhaslähete kun labraan menin eikä terkka muistanut mitään lähetteitä luvanneensakaan.
Siitäkin terkka sanoi että täysin ok mutta tänään soitellessamme sanoi kysyneensä lääkäriltä ja lääkitystä olisi pitänyt lisätä jo 1kk sitten. Lisäksi aikoja ei meinaa sinne saada, tosi paljon ruuhkaa nyt tuolla meidän äippäneuvolassa. Mulla proteiinit koholla jatkuvasti ja haluaisin niitä seurailla ja keskustella terkan kanssa, mutta vasta 2 viikon päähän sain ajan, joulukuussa viimeksi olin.

Sokerirasitushan pitäisi tehdä viim. rv 28 eikö niin? Mulla on silloin tuo rv 28 ja terkka lupasi laittaa tuolloin lähetteen, ehtiiköhän kokeeseen silti aijoissa? tätä vähän jänskään. Tuolloin pitäisi myös vihdoin saada kelan paperit kuntoon.
Proteiineista olen siksi niin tarkka itse kun viimeksi raskausmyrkytys alkoi kohonneilla proteiineilla puolen välin jälkeen.

Siinäpä omanapaisuutta taas :)

Lilya ja murmeli rv 24+5

Neuvolaterveisiä! Eilen tuli sielläkin käytyä ja samoin lääkärissä. Olipas hyvä reissu, jos niin voi sanoa. Lääkäri oli aivan mahtava ja otti tosissaan mun kivut ja säryt ja supistukset. Mulla on nimittäin ollut aika lailla supisteluja ja kipuja ja tietty ne vähän huolettaa, mutta ihana lääkäri jaksoi tutkia kunnolla ja vielä ultrasikin kohdunkaulan. Hänellä ei ollut mihinkään kiire vaan aikaa just mulle ja pikkuiselle. Joskus nimittäin tuntuu, että me mammat mennään liukuhihnalla...

Painoa on tullut koko raskauden aikana muutama kilo ja hyvä niin, sitä kun on muutenkin ihan tarpeeks. Jospa sitten sais otettua itseään niskasta kiinni ja sais kesällä tiputettua muutkin kun raskauskilot...

Viikkoja on nyt tänään tasan 26, miten tuo aika on mennyt niin nopeesti!? Eilen miehelle saunassa totesin, että voiton puolella ollaan, johon tuo naurahti, että ollaan oltu jo jonkun aikaa :)

Vaunuista ja muista on ollut puhetta. Mä en edes muista minkä merkkiset nuo on, mutta aivan hirmuisen kalliit ne silloin oli kun edelliselle ne ostettiin (siis anoppi osti...). Niissä on tosi hyvät renkaat, joten niitä on hyvä työntää. Rintareppu oli ahkerassa käytössä (Baby björn) edelliselläkin ja varmasti tämän pikkuisenkin kanssa. Me yleensä reissataan kesäisin kovasti, joten tuolla repulla kantaa pikkuista jos ja kun joka paikkaan ei vaunuilla pääse.

No mut pitää taas lähteä töihin kävelemään (matkaa 4 km) ja samalla saan hakea teinin (14v.) läppärin huollosta. Oli mokoma saanut siihen viruksen :mad:

Minäkään en saa laitettua väriä tekstiini millään...

Kiva kuulla että Marskulla on ollut mukava lääkärikäynti. Mä jo jännitän omaani vaikka sitä ei ole vielä tiedossakaan,lääkäri on todella tympeä ja epäkohtelias ja haluaa aina että paikalla on lauma opiskelijoita tutkimassa ja paikalla. Itse en tällä kertaa sitä halua koska mieltäni painavat muutamat kysymykset ja muutenkaan en halua mitään turhia sisätutkimuksia itselleni. Eiköhän tässä olla jo viisi kertaa ehditty olla muiden tutkittavana muissa raskauksissa.

Olo on todella kammottava possuflunssassa mutta ei auta,pakko alkaa laittaa kämppää järjestykseen ja pötyä pöytään.

Nannaliina 23+5

Heippa!

Tekstin saa värjättyä samoin kuin nuo lihavoinnit oli tehty, eli esikatselutilassa maalataan (klikkaa ennen sanaa ja hiiri pohjassa vedä sanan yli) lause/sana ja valitaan värivaihtoehto ylhäältä missä on iso A-kirjain. :p

Täälläkin nyt käyty sokerirasituksessa ja odottelen tuloksia seuraavalla neuvolakäynnillä. Voisin tietty soittaakin mutta ei niin paljoa kiinnosta ;) Samalla on sitten lääkärikin. Rasitus meni ihan hyvin, oli hyvänmakuista juomaa kun olin odottanut jotain ällömakeaa.

Tässä koneella istuminen alkaa sattua kylkiin, joutuu venkoilemaan koko ajan että löytyisi hyvä asento vaikka tuolin pitäisi olla ergonominen. Ylävatsa kipuilee ja vatsa tuntuu kireältä. En viitsis hakea saikkuakaan vaikka työssäolo alkaa loppuviikkoa kohti olee raskasta. Ehkä sitten tulevina viikkoina on pakko. (en ole saikkua vierastava muutenkaan.. ;) ) Toivottavasti mitään flunssaa ei tule!

Äitiyspakkaus on luvattu parin viikon sisällä tulevaksi. :D Kelan papereiden kanssa tuskailin aiemmin ja olihan niistä sitten jäänyt puuttumaan tietoja mitä sitten kyseltiin jälkeenpäin. No, onneksi selvisi. Vihaan virallisia lomakkeita..

pikainen moikkaus taas
cissus 25+4

Mua jännittää kun on ensviikolla se lääkärintarkastus ja joutuu jalkojaan levittelemään pitkästä aikaa :D...
Mulla on parin päivän aikana ollu itseasiassa aika hyvä olo, selkäkipuja ei sen jälkeen kauheammin ole ollut, kun mies hieroi selkää. Pari kertaa hierontaa viikossa, helpottaa kummasti :).

Tiia ja toukka rv 24+1.

Helmikuuta kaikille!

Kiitos Nöösille uudesta pinosta! Ihanaa huomata, että nää kuukaudet vaihtuu sittenkin... Eihän tässä enää kauaa ole niin tulee jo kevät ja toukokuu!

Voi Nannaliina kylläpä on teidän perhettä koeteltu! Lämpimät halaukset sinne ja toivottavasti kaikki on jo parempaan päin!

Tervetuloa uusille, ainakin Luomuvaimo oli liittynyt joukkoon!

Kiva kuulla, että hyviä lääkäri- ja neuvolakäyntejä oli ollut.

Ä-pakkaus tuli nopeasti, maanantaina sain jo hakea postista ja hakemukset laitoin tammikuun puolivälissä. Olin positiivisesti yllättynyt pakkauksesta kun kuvista päätellen en odottanut mitään kovin ihanuuksia. Mutta olihan suurin osa sitten kuitenkin mieleisiä. Hieman enemmän tuntuisi olevan pojan tyyppistä vaatetta jos pitää jotain ajatella värimaailmasta, mutta hyvin nuo tytöllekin menee. Hienoa on, että meillä tuollainen pakkaus on mahdollinen ylipäätään täällä Suomessa. Päätökset rahoista on tulleet myöskin jo joku aika sitten.

Täällä ei kyllä tulis yhtään mitään pitkistä kävelylenkeistä kun jo pojan päiväkodista hakeminen tekee tiukkaa ja matkaa sentään yhteensä varmaan 1km :ashamed: Hienoa, että jotkut vielä pystyy reippailemaan. Ei mulla kyllä koulussa istuminenkaan liiemmin hyvältä tunnu jos on pitkä päivä. Tuntuu, että joka paikkaa jo muutenkin kolottaa. Issiastyyppistä kipua on jatkuvasti. Pakarassa "repii" joku koko ajan, tuntuu hermoon käyvän ja sitten nivuset kipuilee myös. Ei tuo selkäkään huippukunnossa ole. Mutta kaiken tämän jaksaa kun luvassa on mitä parhain palkinto.

Mä kävin tänään diabeteshoitajalla. Tuttua puuhaa esikoisen raskaudesta. Mulla se paastoarvo on ongelma, kaikki muut aterian jälkeiset arvot on ihan priimaa. Mutta aamusokeri on koholla lähes joka mittauksella. Siihen kun ei mikään muu auttaisi kuin yöllä syöminen niin odotetusti oli edessä insuliinin aloitus, pistoksilla. Nyt aloitan tosi pienellä määrällä ja seuraan päivittäin aamuarvoja ja nostelen sitten sitä mukaa niin kauan että saadaan arvot hyviksi. Esikoisen raskaudessa mulla aloitettiin insuliini rv28 eli nyt jo sit hyvissä ajoin kun tietäähän sen, ettei se siitä muuksi muutu. Muuten olen tyytyväinen kun painoa ei ole tullut lisää, edellisessä neuvolassa oli pudonnut jonkun verran. Ilmeisesti ruokavalioon huomion kiinnittäminen on auttanut vähän ainakin.

Noh, nyt se on sitten taas jo ruvettava ruoanlaittoon.

-Catalia ja HyaSintti 25+0

Nonni!!

Tänään tuli äitiysavustus. Nyt mulla on kaappi täynnä, ainakin alkuun korviketta, vaippoja, harsoja, bebapyyhkeitä, muovisuoja, tuttipulloja, tutteja, rintapumppu, maidonkerääjä jnejnejne. Vielä puuttuu Pebanthen ja peitto ja petivaatteita ja imetysliivejä ja sellasta jotain pientä.

Oon höyrynny taas tänään niin paljon että se kostautuu ton nivuskivun voimistumisella, nyt täytyy mennä maate vähäks aikaa :)

Haidih ja tyllerö 24+2

Voi kun sais täälläkin pakkauksen! Tai no, en tiedä oltaisko tälle toiselle sitä otettu kun on niin paljon jo valmiina, että varmaan sit rahana, mutta muistan miten ihanaa se oli selkä juntturassa kantaa se paketti kotiin ja hypistellä loppuviikko niitä vaatteita! :D

Piti vaan tulla vielä vaan kertomaan, että sain tänään "full report"in kätilöiltä ultraa koskien, ja kaiken pitäisi olla oikein mallikkaasti. Istukka ei blokkaa kohdunsuuta eikä mitään muutakaan vikaa löytynyt. Hyviä uutisia siis, oon kuullut viime aikoina ihan liikaa ikävistä ultrakuulumisista, että vähän kevensi mieltä. :)

Ja piti tulla myös valittelemaan vaivoja, kun tähän saakka oon saanut vaan hehkuttaa loistavaa oloa. Nimittän nivuskivut saapuivat tännekin! Eivät kyllä pahasti olemista tai liikkumista häiritse, mutta ikävä paineen tunne tuolla häpyluussa, kun yritän vaikka rattaiden jarrua potkaista (on niin tiukka) tai muuten rehkiä. Mut enpä kehtaa kovasti valittaa, olo on silti tosi hyvä. :)

Mä en olisi Suomessa joutunut sokerirasitukseen (ei oo sukurasitteita, ei ongelmia edellisessä raskaudessa, ei ylipainoa tai muitakaan riskitekijöitä), mutta täällä se taidetaan tehdä automaattisesti kaikille... Saan toki siitä kieltäytyä, ja se olikin aikomuksena, mutta nyt en enää tiedä. Täällä oli hyvin sitäkin kommentoitu, että kun sitä ei oikeasti koskaan tiedä kenelle se RD napsahtaa. Mä pyrin kyllä välttämään turhia hiilareita muutenkin, että en usko että se dieetti olisi suuri ongelma, jos niikseen kävisi. Ehkä siis meen, ehkä en. :)

Iltaa!

Tervetuloa uusille minunkin puolestani ja Nöösille kiitos uudesta pinosta. :)

Sokerirasitus käyty tiistaina, meni jopa paremmin kuin viime kerralla. Ei tullut ollenkaan huono olo ja litkukin maistui ihan siedettävältä. Paastoarvo pikamittauksella oli hyvä, mutta muuten en ole tuloksia jaksanut kysellä vielä. Neuvolalääkärissä sitten parin viikon päästä. Sokerirasituksen jälkeen oli kyllä yhtä jumia päivä, vaikka vähän enemmän sainkin nukuttua kuin edellistä ennen. Ja tällä kertaa jaksoin/pystyin itse ajamaan labralle ja rasituksen jälkeen kotiin. Edellisellä kerralla pyysin miehen ajelemaan, kun ei tiennyt millainen olo rasituksen jäljiltä olisi.

Oon aika ylpeä itsestäni, sillä olen saanut pidettyä VHH-ruokavalion suht hyvin. Joskus oon palasen suklaata maistanut, mutta yleensä hiilarit päivän aikana on pysyneet siinä 70g / päivä tuntumassa. :) Olossa kyllä huomaa.

Pitäisi alkaa hankintoja tekemään, ennen kuin olo käy liian tukalaksi kaupoilla liikkumiseen. Olisi vaan kiva, jos olisi mammakavereita (muutenkin kuin näin netissä :)), mutta lähes kaikki kaverit ja tutut ovat vielä lapsettomia. Sen siitä saa, kun aloittaa aikaisin...

lyrae ja sumusireeni 24+2

Ai niin, se sokerirasitus.. Ens viikolla pitäisi kai mennä. Luomuvaimo, meidän alueella Helsingissä kanssa kaikki menevät (tai no ei kukaan pakota), ei mullakaan ole mitään "syytä". Kai sen voisi käydä, "huvikseen".

Viime yönä särki ekan kerran lonkkia. Muutenkin tuntuu, että nyt on erilaisia särkyjä alkanut. Tähän asti ollut niin hyvä olla. Nooo, reilu 3kk :)

Äitiyspakkaus odottaa postissa, mutta millähän sen sieltä roudaisi. Täytyy ottaa mies juhdaksi joku arki-ilta, posti on nimittäin kaukana, eikä autoa ole, vielä.

Kaunista päivää kaikille!

MaiMei 25+4

MaiMei, mä kävin yhden neuvolakäynnin Espoossa marraskuussa, ja siellä sanoivat, että kriteerit ovat kyllä tiukentuneet eli yhä useampi siihen sokerirasitukseen joutuu/pääsee, mutta mä jäin vielä niiden kriteerien ulkopuolelle. Varmaan pian leviää siis Espooseenkin tuo, että kaikille tehdään, jos kerran Helsingissäkin. Ymmärrän kyllä sikäli, että (raskaus)diabetes on yleistynyt väestössä niin paljon, että haluavat kaikki tarkistaa.

Huoh, esikoispoika taas potki mut hereille ennen neljää aamulla enkä sit saanut unta ennen kuutta, seitsämältä soi miehen herätyskello... Haukotus. Pitäis todellakin opettaa toi jässikkä pysymään omassa sängyssään koko yö, mutta ollaan oltu niin laiskoja ettei olla jaksettu lähteä palauttamaan omaan huoneeseen keskellä yötä. Nyt alkaa vaan molemmilla mennä hermot totaalisesti, kun potkuja ja iskuja satelee läpi yön. Ja toon 140-senttiseen sänkyyn ei kyllä vauva taida enää mahtua, jos esikoinenkin vielä siellä koisii... Plääh, pitäis vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja alottaa treenit.

Ai, piti muuten ilmoittautua myös kestoilijaksi! :) Esikoisen kanssa osakestoiltiin melkein vuosi siten, että öisin ja matkoilla oli sellanen biohajoava kertis (joka ei vissiin edes hajoa niin hyvin kuin väittävät). Vasta joskus 1-vuotispäivän tienoilla löysin oikeanlaisen yövaipan, ja lopetettiin sitten kokonaan kertikset. Tosin poika oli päiväkuiva 1v4kk iässä. Nyt vielä yövaippa kastuu 4-5 kertaa viikossa, joskus harvemmin, ja päikkärivaippa kastuu ehkä 1-2 kertaa viikossa. Eli melko hyvässä vaiheessa ollaan, vaippoja pesen ehkä kerran-kaksi viikossa. Mitenköhän se taas sujuu kun niitä saa pestä joka toinen päivä, ja on sitä kakkaakin joka paikassa. :D (Nimim. en oo kakkavaippaa pessy noin vuoteen...)

Meille on kuudes tulossa ja kakkosen kanssa aloitettiin kestoilu,tosin vasta 8kk iässä mutta siitä asti on muksuja kestotettu :)
Täällä possuflunssa ei hellitä otettaan,varmaan pitää tuskaisten 4v ja 5v tyttösten kanssa lähteä viikonloippuna päivystykseen istumaan kun heillä on jo 7.korkea kuume päivä. Kuume on koko ajan lähempänä 39 ellei ylikin ja pahemmaksi vaan menee koko ajan.
Itse sain tänään antibiootit vielä korvatulehdukseenkin,tuntuu ettei tämä mene ikinä ohitse :(
Kaiken huippu oli ihme lääkäri jonka ohje 24/7 jatkuvaan kipuun oli että Panadolia vaan ja pitää yrittää kestää...No,en kyllä Panadolilla millään kestä kun se ei vie kipua yhtään pois ja en näe jatkuvaa kipua mitenkään hyvänä odottajalle,pakko saada välillä nukuttuakin ja kivussa ei uni kyllä itselle tule. Saatikka että kuumeen laskisi.

Nannaliina 23+6

Viimeksi muokattu:
Oliko teistä kuinka moni jo ottanut vauvavakuutuksen syntymättömälle lapselle? Katsoin, että ne ovat aika hurjan hintaisia, mutta toisaalta jos jotain on, niin olisi joku turva... Onko täällä muuten yhtään odottajia Helsingin koilliselta puolelta tai lähialueilta ?

Sokerirasitus mulla meni jo toisen kerran pieleen. Elikkäs oksensin pois ennen kuin ehditiin kattoa arvoja. En ymmärrä miksei se pysy mulla sisällä. Tällä kertaa taisin jaksaa 40min kauemmin kuin viimeksi:)

Äitiysavustus: Saatiin paketti keskiviikkona ja on sitä tullut hypisteltyä. Tulevat mummatkin on jo sen ihastellut. Ollaan molempien perheessä ensimmäisiä, jotka saavat vauvan niin on kaikille niin uutta ja ihanaa tää kaikki!:)

Vauvavakuutus: Me otettiin Fennialta semmonen paketti, johon sisältyi vauvavakuutus, kotivakuutus, oikeusturvavakuutus ja vielä joku, mitä en nyt muista. Mut tää paketti ei todellakaan ollut kallis ja se halpenee pikkuhiljaa. Lapsen täyttäessä 7v sitä vauvavakuutusta tartti maksaa enää 93€/ vuosi ja sekin neljässä erässä. Vertailin noita kaikkia vakuutuksia aivan himona netissä ja sitten kävin vielä Pohjolassa, Tapiolassa ja Fenniassa kuuntelemassa ehdotuksia ja tarjouksia. Noista kolmesta Fennia tuli meille halvimmaksi ja oli kyllä aika rutkastikin halvempi kuin esim. Tapiolalla.
Nää vakuutukset piti ottaa 3kk ennen laskettua ja mulla oli jo pikkasen kiirus ja stressi, kun se 3kk tuli siis tänään ja nää vakuutukset sain hoidettua just ennen viikonloppua. Ihanaa, kun ei tarvi enää miettiä niitä:)

Lenkkeily: Mulla ei hirveesti tuu mitään kipuja ja oon vielä lenkillä ollessani tehnyt myös semmoisia 200-400m hölkkäys spurtteja. Tuntuu välillä, että energiaa on aivan hirveesti!!:)

Tänään oli perhevalmennus ja jotenkin koin sen turhaksi, koska se kaikki tieto oli niin semmosta perusjuttua. Mutta tulipa nyt käytyä!:)

Teddybear + vaaveli 27+2

Tuosta vakuutusasiasta tulin pikaisesti kommentoimaan ettäun mielestä sitä hintaa tärkeämpää on katsoa korvausperusteita. Eli miten omavastuu määräytyy milläkin firmalla. Tapiolassa on niin että voi laittaa vaikka netin kautta kaikki korvaushakemukset lääkärikäynneistä ja omavastuu maksetaan kerran vuodessa olipa niitä käyntejä kuinka monta tahansa. Fenniassa se omavastuu on sairauskohtainen. Eli kun on kerran maksanut omavastuun jonkin tietyn sairauden takia käydystä käynnistä ei sitä enää tarvitse uudestaan saman sairauden takia maksaa. Tää tosin saattaa koskea vaan jotain isompaa perussairautta eli jos todetaan astmaa tmv. Jossain toisessa yhtiössä maksat omavastuun jokaikisestä lääkärikäynnistä mikä on mun mielestä todella huono juttu tässä lapsivakuutuksessa. Tällä perusteella mun mielestä se vuosihinta vakuutuksesta ei merkitse niin paljoa kuin se miten omavastuuta sitten käynneistä maksetaan jos lääkärillä joutuu vähänkin useammin kuin pari kertaa vuodessa käymään. Esikoisen kohdalla on ollut ihanan helpottavaa pienenkin vaivan ja huolen takia käydä aina yksityisellä.

Jotkut joskus miettivät vakuutusta sen takia että jos jotain ihan kauheaa tapahtuu niin saa sitten lapselle hoitoa pikaisesti mutta kyllä ne graavit tapaukset hoidetaan pikaisesti muutenkin. Hinta on toki eri pointti sitten jo. Mutta kyllä yliopistosairaalaan hoitoon otetaan ilman vakuutustakin. Meillä vakuutus on helpottanut ihan normisairaustapauksissa kun on voinut lähes milloin vaan viedä yksityiselle ja varsilla netistä aikoja.

Viimeksi muokattu:
Vakuutusasioita halusin vaan pikaisesti kommentoida sen verran, että nythän meillä on pakko olla vakuutus täällä Jenkkilässä, mutta Suomessa me ei koskaan edes harkittu esikoiselle vakuutusta. Ei koettu sitä millään tapaa tarpeelliseksi, kun on kuitenkin julkinen terveydenhuolto käytössä. Sain aina ajan samalle päivälle, jos piti esim. pojan korvia käydä näyttämässä. Kerran poika kumautti päähänsä sen verran ikävän haavan, että piti viedä lastenklinikan päivystykseen, jossa sielläkään ei jouduttu odottamaan juuri lainkaan (tosin ei tarvittu lääkäriä vaan hoitaja liimasi haavan).

Meidän poika on tosin ollut superterve koko ikänsä (ei ne korvatkaan koskaan olleet tulehtuneet), en sitten tiedä olisiko vakuutus ollut hyvä olla, JOS jotain kroonista olisi todettu. Amerikkalaiseen järjestelmään perusteellisesti tutustuneena olen kyllä nykyään niin intohimoinen julkisen terveydenhuollon puolustaja, että ihan siitäkään syystä en halua tukea yksityiseen vakuutukseen siirtymisen trendiä. Mutta tässä mennään jo melkein politikointiin, joten suljen suuni. :D

(.) Ihana mieheni antoi mun nukkua aamulla pitkään ja oli vielä siivonnut keittiönkin, kun vihdoin nousin ylös. :) <3

Me ollaan myös otettu vauvavakuutus (Tryg). Kallishan se tavallaan on, mutta en osaa sitä sillä tavalla ajatella. En 'kilpailuttanut' sitä, koska pari vakuutusyhtiötä on männä vuosina hylännyt mun sairaus-ja tapaturmavakuutuksen vedoten mun perussairauteen (lievä SLE). Pelkäsin että meidän vauva ei vakuutusta saisi ollenkaan tämän vuoksi, joten olen tyytyväinen että sellainen myönnettiin ilman mitään reunaehtoja =)

Kestoilua on mietitty täälläkin. Töissä kun olen asiasta maininnut niin kommentit on olleet tyyliin, että kuka niitä jaksaa pestä kun on vauvakin huolehdittavana. En ajatellut paljoa noita mielipiteitä ottaa huomioon, koska ne tulivat lähinnä n. 10 vuotta lapsen saaneilta tai lapsettomilta. Vähintäänkin aion tätä kokeilla, ei mua noin vain lannisteta!

Sain myös tällä viikolla vihdoin paperit Kelaan. Mulle oli kanssa jotenkin vaikeeta täytellä lomaketta parin kohdan kanssa... loppupelissä ajatellin että kyllä ne perään soittelee jos jotain puuttu tai on epäselvää. Oi, kun sain kuoren kiinni ja postiin, niin johan stressi helpotti. Kävin just kurkkaamassa Kelan nettisivujen kautta ja ne on ehtineet jo myöntää aitiyspakkauksen ja lapsilisän. Jännää! Vielä kun tietäisi mitä ne maksaa kun työpaikka lopettaa palkan maksun.

Meidän kunnassa kaikki yli 25 vuotiaat passitetaan sokerirasitukseen. Vielä ei ole mistään ajankohdasta puhuttu, mutta mulla on neuvolalääkäri kahden viikon päästä, joten ehkä siihen sitten ollaan menossa aika pian sen jälkeen. Ymmärsin jostakin keskustelusta, että siinäkin olis joku tietty viikko johon mennessä se pitäisi tehdä.

Kaveri mahassa on ollut tällä viikolla todella aktiivinen ja eilen näin vasta ensimmäisen kerran liikeet mahan päältä! Mieskin tunsi liikkeet ensimmäisen kerran =) Huh, tää on viimeistään niin todellista kun vain voi olla, ja hyvä niin.

Kai sitä on taas lähdettävä sohvalle kuulostelemaan masukin iltajumppaa. Tosin se voi keskeytyä kun molemmilla rekuilla näyttäisi olevan ripuli...eilen alkoi toisella ja mies huudahti just oven raosta että siellä se toinenkin ruikkii. Taitaa olla joku virus :-/ No, hyvää harjoitusta tulevaan ;-)

Miiku 25+?

Yhteistyössä