Toukokuiset (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka! Joulu se vaan lähestyy hurjaa vauhtia. Joulukortteja olen kirjoitellut, mutta puuttuu vielä pari korttia ja pari osoitettakin. Perjantaihin mennessähän ne pitäis saada lähtemään, että menis joulumerkeillä.

Rakenneultra oli eilen. Kivan tarkkaan tämä nykyinen ultralääkäri kertoi näkymät. Kaikki näytti olevan hyvin, aivojen ja sydämen rakenteet normaalit, ja vatsalaukku ja munuaisetkin olivat paikoillaan.
Hassua kyllä, en muista hänen maininneen vauvelin pää-perämittaa, eikä hän ollut sitä neuvolakorttiinkaan merkannut. Reisiluun ja jalkapohjan mitat oli merkinnyt. Noiden molempien mittojen mukaan mennään päivälleen lasketun ajan mukaan. Sukupuolikin selvisi, mutta taidetaan pitää vielä salaisuutena... Enkä luota vielä 100% siihen arvioon, vaikka lääkäri sen kyllä niin varmaksi sanoikin...

Mulla oli hb pysynyt vielä ihan hyvänä, se oli 122. Painoa on tullut ekan neuvolakäynnin jälkeen 2,5kg. Yllättävän vähän, sillä esikoisesta olin tälle raskausviikolle mennessä lihonut jo yli 6kg...
Hmm, mitäs muuta. No, pissassa oli sokeria oikein kolmella plussalla, joten uutta näytettä putkeen vaan vielä ennen joulua. Sama hommahan mulla oli ekassakin raskaudessa, että näillä viikoilla alkoi olla sokeria virtsanäytteissä. Tuskinpa nytkään vaatii mitään toimepiteitä, viimeksikään ei sokerirasitustestissä ilmennyt mitään. Täytyy vaan alkaa viedä virtsanäyte paastopissasta =/

Ekakertalaisille sanoisin, että älkää huolehtiko niistä liikkeistä, kyllä ne sieltä ilmaantuu. Ja ne ekat liikkeet on just niitä, että ei tiedä, että vauvako siellä liikkuu vai muutenko suolissa möyryää. Todennäköisesti ne on just niitä liikkeitä. Siitä ne pikkuhiljaa voimistuu.

Ulpu rv 19+5

Heissan. Täällä nuutuneena töitä yritän tehdä, onneksi tärkeimmät on jo tältä viikolta tehty ja huomenna on pikkujoulupäivä, alkaa jo 8.30 ja jatkuu ilta kymmeneen. Helpompi päivä taas tänään, kivut hetkeksi taas helpottaneet, selvästi kivuliaimpina päivinä myös vaaveli hiljaisempi tai sit vaan en kivuiltani huomaa sen potkuja. Mut tänään taas iloisesti kumautellut pienokainen masussa.

Kiva Ulpu että sulla kaikki hyvin ultrassa, mulla se vasta viikon päästä joten vähän vielä jännitettävää. Lähinnä jännittää että näkyykö sukupuoli siellä kun halutaan se tietää. Muuten sit 4D:hen jos ei siellä varmistu. Tai jos menis jokatapauksessa, en tiiä...

Jeh, kitutunti alkaa, yritän vielä jotain tehdä palkkani eteen...

Iltaa. Täällä meinasi iskeä pikku paniikki kun toissailtana huomasin vatsassani ja rinnoissa pienenpieniä punaisia näppylöitä kauttaaltaan ja eilen kuulin, että esikoisen päiväkodissa on parvorokkoa. Heti iski pahimmat pelkoskenariot. No, tänään kävin lääkärissä, joka ei onneksi ainakaan heti mieltänyt mun ihottumaani parvorokoksi. Varmuuden vuoksi kävin kuitenkin verikokeissa vasta-aineseulassa ja tuloksia odotellaan nyt malttamattomina.

En ole edes osannut pelätä mitään lastentauteja, mutta kai niitäkin pitäisi pelätä, varsinkin kun ei ole tietoa, mitä kaikkea on lapsena sairastanut. Ei meidän esikoisella sitä rokkoa ole, mutta jos kerta päiväkodissa sitä on nyt ollut, sehän voi tarttua milloin vain. Ja itämisaika on 1-3 viikkoa, jippii... Ei tässä olisi hätää jos olisin jo viimeisellä kolmanneksella tässä odotuksessa, mutta just nyt tuo tauti voi olla vaarallinen sikiölle. Kaikkea murhetta sitä pitääkin tulla, ettei odotus olisi liian mukavaa...:-(

No, huomenna mulla on joka tapauksessa rakenneultra ja toivotaan, että siellä on kaikki hyvin. Mukavaa, että Sulla, UIpu, kaikki oli ok. Onhan se sellainen jännä paikka sekin.

Eipä muuta, mulla kuitenkin vauvan liikkeet ovat viime päivinä selvästi vahvistuneet eli tunnen liikkeitä istuvassakin asennossa välillä. Mukavaa, on siellä ainakin jotain elämää. Mutta teille muille, jotka ette vielä tunne paljoakaan: Maltti on valttia. Odottakaa parisen viikkoa niin kyllä ne liikkeet teilläkin alkavat varmistua ja vahvistua. Ja sitten se onkin yhtä mylläystä melkein loppuun asti.

Illanjatkoa!

Mari-71, rv 19+5

Toukokuiset (3)
Hemuli päivitys....:Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
Titti70, neljäs, la 8.5. HYS
manna-83, toinen, la 8.5.
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.0
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS

Tässä tän hetkinen lista, päivittäkää tarvittaessa :o)

Mitäs tänne. Jalat on yöllä mahottoman levottomat ettei pahemmin niiden kanssa nukuta. Onneksi olen ollut nyt lomalla muutaman päivän ja vielä lauantain olen lomalla.
Joulua ja toiseksi nuorimmaisen synttäreitä olen täällä laitellut.
Tänään on mulla iltapäivästä rakenneultra. Saas nähä et kertoovatko sukupuolen. Ainaskin aijon kysyä (jos nyt tältä dementialta muistan).
Mut nyt meen tekeen kotitöitä jotka ei ikinä lopu. tuun illalla kertoileen et mitä sanoivat.

Vein aamulla labraan uuden virtsanäytteen ja äsken soitin tuloksen - ei mitään, kaikki OK. Eli taas alkaa vaan se "ralli", että pitää neuvolapäivien aamuna ottaa näyte kotona aamulla, ennenkuin on syönyt yhtään mitään. Se on vähän tylsää hommaa (ja mikä muistaminen!) mutta ei auta itku markkinoilla.

Hah, pojalle kun kerrottiin, että on tulossa ______vauva (siis tyttö vaiko poika), niin eikö jo eilen ukilleen kertonut puhelimessa, että "äitillä on mahassa _____vauva". No, sanottiin ukille, että mahdollisuus on 50-50, että puhuuko poika omiaan vaiko totta...

Väsyttää ihan kamalasti. Neuvolalääkäri sanoi, että tämä vuodenaikakin vaikuttaa, kun on niin pimeää.

Ulpu

Toukokuiset:
Thelma, toinen, la ?
Chansey, toinen, la 5.5.
manna-83, toinen, la 8.5.
emmi eka, la 14.5 kuopio
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.0

Laitoin itsenikin listalle...

Eilen kävin neuvolassa. Sydänäänet kuuluivat ja kaikki oli kunnossa. Hemppakin oli lähellä 140 vaikka olenkin ollut niin kauan sairaana. Painoa oli tullut 140g eli ihan kohtuullisesti.. =D Ensi viikolla otetaan taas verikokeet ja ensi perjantaina onkin rakenneultra. Vielä ei olla saatu täitartuntaa ja toivottavasti ei saadakaan. Ja tänään loppuu lääkekuurikin. Eli tänne kuuluu hyvää.

Mies lähtee töihin joten täytyy mennä viihdyttämään lapsia, etteivät hypi pitkin seiniä.

Nyt on käyty rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin =) Painoakin oli jo n.360g. Istukka on etuseinässä mitä vähän epäiltiinkin viimeksi neuvolassa. Kovasti tää liikkui, mutta hyvin näytti kumpi on. Oli oikein haarat kunnolla leveellä
0VgBsHZcYGHSwIRe9bdXazK9UNSy9Ev!Pp9wJFWNJcNikFCP!
Onnistuukohan tän kuvan laitto?

Hööh ainakaan täällä ei kuva aukene. Kysymysmerkki-laatikko vaan on. Koita vielä, tahtoo nähdä vauvan :)
Täällä kaikki ok masussa, esikoinen vaan kipeänä. Väsyttää siis ja rasittaa ja itseäkin melkein itkettää. Tuollainen vuosikas kun kuumeessa roikkuu vaan sylissä kuin takiainen, ei syö, ei juo tarpeeksi, eikä nuku kunnolla. Siinä on oma jaksaminen koetuksella. Itsekkään kun ei siis pysty em. toimiin kunnolla..
Masuvauva potkii aika tavalla, mikä on aika hassua kun en aluksi tuntenut yhtään mitään. Tai en kerinnyt kai tuntea.. koska sitten yhtenä yönä kun olin käynyt taas nukutusreissulla ja makoilin hereillä sängyssä, niin tuntui oikein "muks-muks" kunnolla. Ja nyt tuntuu monta kertaa päivässä. Parhaiten kun olen syönyt herkkua (suklaata tms.) = vauvakin saa sokeria :)
Ensi viikolla vihdoin ultra ja haluaisinpa minäkin saada sukupuolen tietoon.. jännää!

Tervehdys!
Tänään oli sokerirasitus. En pyörtynyt/oksentanut!!
Olo oli kaikenkaikkiaan aika hyvä, tai siis mitä nyt tietty se öklötys, mutta siis ihan ihmisen näköinenkin olin.
Mittausarvot 4.8, 7.9 ja 7.7, eli tosi hyvät. Olin ihan innoissani. Pissa oli puhdas, verenpaine hyvä ja hb 131, eli pikkuisen laskenut, mutta oli hyvä vieläkin. Sanoivat että jos ei yhtään laske, on se huolestuttavaa.
Omien kotivaaka mittausten mukaan mennään plussatuloksesta -8kg, neuvolan ekasta merkinnästä -6kg.
Kyllä tää tästä. Vielä kun pääsis nukkumaan kunnolla, niin olis kiva. Ensi viikolla rakenneultra, hui :o)

Mirkku32 19+3

Huomenta!
Minäkin kävin juuri sokerirasituksessa. Erilainen juoma kuin neljä vuotta sitten, vähän niinkuin kokista. Olo ihan hyvä, jaksoin kävellä töihinkin ja syödä vasta siellä. Päätä hieman särkee. Arvot oli 5.9, 11.8 ja 7.2 siis ilmeisesti koholla ???
Vauva muksii aina välillä alamasussa. Helpottaisi vaan tämä flunssa, yöllä kun on nenä niin tukossa, että on hengittäminen vaikeaa.
Onneksi on kohta joululoma :)
Mukavaa perjantaipäivää ja viikonloppua kaikille!

Ninni74 17+5

Hei Indima. Menetkö ultraan NKL:lle vai kättärille? Vai johonkin ihan muualle..?! Mietin vaan just tota, että kertooko ne sitä sukupuolta... Itse olen menossa NKL:lle ensi perjantaina ja kovasti haluaisin tietää kumpi tulee. 5 vuotta sitten olisivat halunneet kertoa, mutta olen kuullut, että nykyään eivät enää kertoisikaan..
Ja onkos Ohvalle siis tulossa poika? Kun näkyy niin selvästi siinä kuvassa! Onko teillä ennestään kumpaakin sukupuolta vai vain toista? Meillä on kumpaakin, tyttö tasoittaisi voimasuhteita... =D Nyt ollaan tyttären kanssa vähän altavastaajina näin mies valtaisessa porukassa. =D =D

No OK... meille pitäis olla tulossa tyttö... Lääkäri esitteli ultrakuvaa silleen, että "Tässä kohtaa olisi kivespussit, jos niitä olisi." =)
Esikoinen on poika, joten meillä on ollutkin vähän ukkovalta =D

Milla Maqia: Mun sisko odottelee nyt toistaan ja sen kanssa juttelin siitä, että kertooko lääkäri kunnallisessa kumpi tulossa. Hän oli sitä mieltä, että jokin aikaa sitten ultraajat eivät saaneet kertoa asiasta, mutta nyt asia on kuulemma muuttunut. En tiedä mistä kuullut moista ja onko mitään perää.
Itse olen myös menossa NKL:lle uuden vuoden aattona ja kovasti haluttaisiin tietää kumpi siellä oikein mylleträä=)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

t.Hemuli 17 + 2

Ai Hemulikin tulee Naistenklinikalle. =D Kerron sitten perjantaina josko suostuivat kertomaan sukupuolta. Tosiaan 5 vuotta sitten kun olin siellä viimeksi ultrassa niin olisivat kyllä kertoneet, mutta nyt olen kuullut jotain juoruja, että enää eivät saa kertoa. Toivottavasti kertovat! Koskaan aikaisemmin en ole halunnut tietää, mutta nyt päätin kysyä. Mies hieman vastustelee, mutta sanoin, etten kerro hänelle kumpi tulee. ;D

Hmm... Toi kuva näkyi aamulla ja siitä ois näkynyt selvään et kumpi on meille tulossa, mutta laitan sen näin kirjoitettunakin, kun toi kuva tahtoo aina hävitä. Elikkästä meille on kolmas poika tulossa. Omat tuntemukset piti paikkaansa =)
Koko ajan olen puhunut et muutaman vuon päästä voi pitää kaikkien poikien synttärit yhtä aikaan =)

Toukokuiset:
Thelma, toinen, la ?
Chansey, toinen, la 5.5.
manna-83, toinen, la 7.5
emmi eka, la 14.5 kuopio
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.0

Vaihdoin lasketun ajan päivän. Nyt takas leipoo vaaleita pipareita...vieläkö poika nukkuu niin saa rauhassa tehä..mukavaa joulun odotusta kaikille! Me ei vielä tiietä kumpi tulossa, mutta selviää tammikuun alussa ku on rakenne ultra. Tytön toiveissa ollaan...

Meikäki täälä pitkästä aikaa kirjottelee. Alko kolmen viikon joululoma, ni on aikaa käydä teitäki moikkailees:) Tai alko ja alko, tänään pitää käydä vielä yx palkintojen jakotilaisuus vetämässä, mutta sitte.

Kävin viime viikolla neuvolassa ja ton kurkkuni takia myös lääkärillä. Kurkku ku vaivaa edelleen. Eipä se lekuri mitään syytä siihen keksiny, joskus se vaan kuulemma on tommotii:( Laitto mut kyl vielä verikokeisiin syömättä, joihin pitäis varmaan huomisaamuna mennä. Neuvolan puolella näytti kaikki menevän hienosti. Painoa on tullu vähän vähempi ku edelliseltä eli 600g/v:ssa. RR oli 102/60 ja hb 120. Saa nähä pitääkö alkaa taas syömään rautaa, niin ku viimexki. Liikkeitä KAI tuntuu:), eli ne on niin pieniä et jos en ois toista kertaa asialla, ni en varmaan huomaiska.

Mulla on rakenneultra 3.1., mut en aio nytkään kysyä sukupuolta. Jotain jännitystä pitää jättää. Teistä muista näyttäiski sitte lähes jokainen sen kysyvän.

Kiireistä aikaa. Viimeinen viikko ennen joulua ja tuntuu, että on jokaiselle päivälle jotain hommaa. Keskiviikkona on 4d-ultraan menokin...

Baby liikkuu masussa päivittäin. Yritin kuulostelle, että miten päin hän siellä on, mutta taitaa mahtua vielä pyörimään ympyrää. Välillä tuntuu potkuja ihan alhaalla, välillä navan seutuvilla, välillä ihan sivussa...

Hohhoijaa, töissä on aika kituutusta. Olispa loma, niin sais olla kotona tekemässä joulujuttuja =)

Ulpu 20+3

Moicca kaikille pitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt päivittäin lukemassa kuulumisianne, mutta enpä ole aikaiseksi saanut kirjoitella.
No joo tässä nyt sitten viime kerran kirjoittelusta on ehtinyt tapahtua kaikenlaista ja valitettavasti ei niin mukavia juttujakin. Eli verestä minulta löydettiin noita fosfolipidivasta-aineita. Jotka voivat aiheuttaa siis keskenmenon tekemällä veritulppia mm. istukkaan. :-( Tässä siis on mentävä päivä kerrallaan ja toivottava parasta. Keskiviikkona minulla on aika äitiyspolilla, jossa toivon saavani lisää tietoa miten jatkossa edetään...edellyttäen, että toukallamme on kaikki hyvin. Olen kovasti liikkeitä odotellut, mutta hirveän vaikeaa näin ensikertalaisena tietää, että liikkuuko tuolla masussa joku vai luulenko vain...? Onko muilla kokemuksia noista fosfolipidivasta-aineista?
Työskentelen lasten parissa ja nyt tässä loppusyksystä on ilmennyt muutamalla oppilaalla parvorokko ja sekin tietysti mieltä painaa. Sillä neuvolassa otettiin verikokeet ja minä en ole lapsena parvoa sairastanut, joten riskinä on vielä saada sekin...No mutta sain tämän viikon lääkäriltä lomaa, hirveän uupumuksen ja huonovointisuuden vuoksi. Helpottaa hieman, kun sai aloittaa loman jo viikkoa aikaisemmin. Loppiaisen jälkeen sitten taas takaisin töihin... toivottavasti on fiilikset ja vointi parempi jo silloin. Pakko kyllä myöntää, että noi vasta-aineet ja rokot kyllä valitettavasti saa pienen pääkopan sekaisin ja eipä sitä oikein vielä uskalla siitä vauvasta kauheasti "hehkuttaakaan" kun kaikki on kuitenkin NIIN epävarmaan. Olenkohan ainut tälläinen SUPERSTRESSAAJA?!?!?!
Tämän viikon perjantain pitäisi olla sitten rakenne ultra, siis jos kaikki nyt on kunnossa...kun on jotenkin niin epävarma olo kaikesta. Haluaisin kovasti tietää toukamme sukupuolen, mutta mitä olen näitä palstoja lueskellut, niin minulla kai aika aikaisessa vaiheessa tuo rakenne uä...eli mahtaakohan siellä mitään näkyä???
Anteeksi tämä vuodatukseni, mutta jotenkin on helpottavaa jakaa tämä kaikki...
Tsempillä kuitenkin on mentävä eteenpäin ja toivoa parasta!

Tsemppiä teille kaikille ja ihanaa JOULUN ODOTUSTA! :-)

Tytteli ja toukka 17+6

Kyllä pitäisi näkyä, eriasia on sitten suostuvatko mitään kertomaan. =D

Kyllä muakin on stressannut tämän raskauden aikainen jatkuva sairastaminen ja se ettei liikkeitä vieläkään tunnu. Mutta masuasukilla tuntuisi silti kaikki olemaan ihan ok. Neuvolan mukaan. Ja on jo neljäs raskaus joten luulisi että menisi jo ihan siinä sivussa vanhalla kokemuksella! Mutta tämä onkin sitten se eka raskaus jossa olen näin huolehtinut...
Mulla on veriryhmävasta-aineita ja ekassa raskaudessa jossa niitä todettiin niin olin kovin huolissani ja soitin jopa NKL:lle hoitavalle lääkärille... siellä sitten kovasti lekuri ja sairaanhoitaja rauhoitteli ja vakuutti, että seuraavat koko ajan mun ja vauvan vointia ja jos jotain hälyyttävää ilmenee (tasot nousee) niin heti toimitaan. Eli suosittelen vaan soittelemaan rohkeasti ja hakemaan tietoa. Mua ei ainakaan aikanaan osattu neuvolassa auttaa. Ei tiennyt mitään vasta-aineista joten soitin eteenpäin ja selvittelin asiaa.

Täällä vointi ok. Liitoskivut rassaavat mutta vielä pääsen ihan hyvin eteenpäin. =D Nuha on oikestaan ihan kokonaan takana ja elämä voittaa! Nyt vain odotellaan malttamattomana liikkeitä. Kyllä antaa odottaa itseään! Tosin koskaan ei ole liikkeet tuntuneet kauhean aikaisin mutta sitten kun niitä tuntee niin ne onkin kunnon potkuja. Nyt taas on istukka edessä ja se hidastaa kyllä liikkeiden tuntemista. Tylsää.

Hyvää joulun odotusta kaikille!