Onnittelut Jellybeanin perheelle! Itsekin pelästyin alkaessani lukemaan viestiäsi, että apua mitä nyt, mutta onneksi uutiset olikin hyviä, vaikkakin yllättäviä. Kuulostaa hyvältä, että vauva ei joutunut olemaan kuin hetken hengityskoneessa. Kaverin kaksosista toinen oli aikanaan vaan 1300 g ja tomera poika hänestä kasvoi, vaikka alku oli tietysti vaikeampaa sekä vauvalle että vanhemmille.
Itsellä on ollut persus niin kipeenä, että en meinannut päästä eilen kävelemään. Kipu säteili tuosta jostain oikealta alapäästä koko oikeaan takareiteen ja hetken pystyssä oltuani piti mennä aina pitkälleen. Vessassa käynti oli myös ihan tuskaa ja mökillä en edes pystynyt ulkovessassa käymään, vaan oli pakko kykistellä metsässä, vaikka vois kuvitella sen olevan vaikeampaa. No onneks nyt yöllä kivut helpotti ja pystyy taas järjellisesti kävelemään.
Toinen lähinnä esteettinen, mutta ärsyttävä riesa on jatkuvasti maitoa (tai mitä lie vettä tässä vaiheessa?) valuvat rinnat. Perjantaina oli koko päivän vaivautunut olo töissä, kun unohdin liivinsuojat ja sitten kun asiakkaat tietysti katteli mun mahaa, niin itse kuvittelin koko ajan tissien kohtien olevan ihan märät, kun vielä hikoilin hulluna. Sitten mentiin perjantaina illalla vielä mökiltä käymään miehen kanssa yksillä paikallisessa (tai mä tietysti join limsaa) ja kuis ollakaan, mies sitten yhdessä vaiheesa totes, että sulla muuten taas valuu maito läpi. No onneksi oli vaan sukulaisia sillä kertaa samassa pöydässä. Nyt pitää yrittää kyllä liivinsuojia muistaa käyttää ja ostaa lisää. Sinänsä hassua, että esikoisen itku saa myös aina maidontulon liikkeelle, vaikka meillä imetys loppui kokonaan 8 kk ikäisenä.
Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua yhden 4 tunnin pätkän ja nyt on huomattavasti levänneempi olo. Viikon verran olinkin nukkunut max 5 tuntia yössä jatkuvasti heräillen. Masuasukki on myös muuttanut rytmiään niin, että riehuu öisin ja se tietysti häiritsee mun unia.
Itse en ole vielä sairaalakassin pakkaamista ajatellut. Sinänsä olen miettinyt, että odottavan aika on aika jännää, kun vauvahan vois nyt periaatteessa syntyä jo 6 viikon päästä vähän etuaikaisena tai 10 viikon päästä yliaikaisena tai sitten siinä välillä, kaikkihan on siis mahdollista.
Juu mutta nyt täytyy mennä pakkamaan reissureppu. Lähdetään pojan kanssa käymään papalla keräämässä vähän karviaisia, kun mies lähti katsomaan taas jotain pärinäkisoja