Lokakuiset 2007 (4)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö
Mitämitä, onko jossain lunta???? :)
Meillä nurmikot melkein vihertää. Joku pieni jääkökkäre saattaa jossain pihan nurkassa olla.

Eipä arvannu kampaaja vielä mitään, mutta tuumasi, että sulla ei enää kiharru vai, eikä ole sitten luvassa kihartumista??? Huvittavaa, että ihmiset jotenkin osaavat odottaa meidän perheeseen neljättä lasta ja näitä vihjailuja sitten kuulee...

Nyt huushollia raivaamaan, mars!
 
Pia78
UUSI LISTA

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen


 
Niiskulainen
Tehotyttö; Mitä mitä, etelässäkö on lumet sulanut. Täällä meillä päin on vielä lunta varmaan huhtikuulle, vaikka kuinka olis lauhaa... takapihalla on vielä iso lumilinnamäkirakennus, viimeviikolla ukkeli sen tytölle tehtaili...hieno. =).

Likka: Hedelmistä ja muusta ruuasta saatavaa a-vitamiinia voi syödä ihan mielin määrin, määräykset ainoastaan ravintolisistä...

Äss...lihat paistinpannulla ruskistumassa...heippa
 
Niiskulainen
Rupesin tutkimaan tota a-vitamiini juttuja ja täytyy pikkasen perua tuota kirjoittamaani....mut sen käsityksen olen saanut, että suositukset ovat kuitenkin vaan noista ravintolisistä....nyt en kyllä kerkeä enempää asiaa kirjoittaa....
 
Ainu =+x
UUSI LISTA

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
Ainu 25v., LA n.28.10.eka
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen


Lisäsin itseni tähän listaan jos sitä toivoa ja hyvää mieltä saisi näin enemmän!!! Tuosta LA ei voi kyllä lähellekkään varma olla, viimesten kuukautisten mukaan kuitenkin.

 
Iikka76
Onnea Pialle tuplaonniuutisesta! Saatiin tälle listalle siis ensimmäinen tulparaskauskin.

Ja kyllä täällä Päijät-Hämeessäkin eli alle 100 km Helsingistä vielä on lunta, vaikka kylläkin ovat kovaa vauhtia sulamassa. Ostettiin monen vuoden harkinnan jälkeen suksetkin ja sitten tietty talvi alko vasta tammikuun lopussa, jolloin kerittiin hiitämään vain kerran, ennen kuin hoidot alko. Ja tän plussan alkuaikana en uskaltanut lähtee hiihtää, kun maha oli niin arkana. Ja nyt kun maha on rauhoittunut, ne ladut taitaa ollakki jo aika huonossa kunnossa, että tätä menoa hiihdot tais jäädä siihen yhteen kertaan! :(

Mä aattelin raahata sen aterian korvaavan ravintopulverin maanantaina neuvolan tädille katsottavaksi, että minkälaisen tuomion siitä sitten antaa. Viikonloppuna kuitenkin kerkiää hyvin syödä ihan rauhassa normaalin aamu- (tai meillä siis pikemminkin puolenpäivän) palan. Eli täytyy nauttia noista pitkistä viikonlopun yöunistakin niin pitkään, kuin se vaan on mahdollista! :)

Nii, en muuten kertonutkaan esimiehelle vielä mitään, kun ei sitä tietoa mitenkään kerran yrittänytkään urkkia. Sitten pääsiäisen jälkeen vasta aattelin kertoo, kun toinen ultra on ollut ja 12 viikkoa täynnä.

Aurinkoista viikonloppua ja murheetonta masunkasvatusonnea kaikille!

Iikka
 
maxiina
Iltaa!!

mä olin kanssa ihan hämilläni kun joku kirjoitteli että on lumilinnasysteemit ja kaikkea... meillä ainakin täällä satakunnassa meni lumet silmänräpäyksessa, hiekkalaatikolla lapset ovat tämänkin päivän jo leikkineet... vähän on kurasta mutta siitä ne lapset tykkää...

siellä oli sitten pialle tiedossa tuplaonni! onnitelut siitä!! meillä on suvussa aika monta kaksosta joten aina on itselläkin ollut sellainen pieni jännitys että tuplatko tulee mutta ihan yhtä kerrallaan ollaan päästelty ;) ja kuulemma se kulkee miehissä enemmän tuo kaksosten saaminen mutta eihän sitä aina tiedä.

mä kävin tänään siellä lääkärissä. kiva täti oli vaikka ei se nyt niin mukavaa ole kun tuonne alapäähän päästetään jonkun "ulkopuolisen" kurkkailemaan mutta on se tärkeätä että meistä(kin) pidetään huolta. sydänääniä ei saatu kuuluviin vaikka sillä vempaimella sitä sieltä yritetiiin kuulostella. harmittaa ja tietenkin pelottaa että onko kaikki ok. varsinkin kun lääkäri sanoi että kohdun koon puolesta voisi veikata että LA siirtyisi jopa kahdella viikolla aikasempaan, sen verran oli kasvanut kohtu. mutta se sitten selviää ultrassa missä oikein mennään... pakko mennä eteenpäin turhia murehtimatta =) eikä mulla kyllä edellisestäkään lapsesta saatu sydänääniä kuuluviin kuin vasta viikolla 11. kuulemma ne äänet saadaan kuuluviin helpommin kun on tosi hoikka ihminen ja kohtu vielä kallistunut eteenpäin. mulla kun noita "vararenkaita" on pikkuisen tuohon mahan seudulle kertynyt =)

mutta nyt tekemään iltapalaa lapsille ja siinä sivussa itsellekin.. ;)

maxiina ja pikku-I rv 9
 
Niiskulainen
Mulla oli istukka oli kohdun etuseinämässä, että sen takia sydänäänet saatiin mahan päältä tosi myöhään kuulumaan ja siellä neuvolassa missä kävi viime raskauden aikana on kuulema sydänääniä tapana ruveta kuuntelemaan vasta rv 12 jälkeen.

Meilläkin on suvussa tosi paljon kaksosia...äidinäidillä on synnyttänyt kaksoset ja äitini on odottanut kaksosia, mutta niinkuin kerroinkin joskus niin se raskaus päättyi keskenmenoon. Isäni puolella on myös kaksosia. Niin ja mieheni puolella on myös kaksosia, mutta eipä se tutkimustulosten perusteella vaikuta naisen kaksoisraskauteen. Eli näin käsittääkseni asia on, vaikka miehen suvussa on kaksosia, se ei vaikuta miehen lapsiin tai tee naista paremmin odottamaan kaksosia, mutta jos mies saa tyttären, niin tämä tytär voi taasen saada kaksosia. Mies voi siirtää eteenpäin "kaksostensaantigeeniä" mutta se siis aktivoituu vain naisissa. Jos äidin puolella suvussa on kaksosia, kaksosraskauden todennäköisyys kasvaa. Meidän lapsilla on sit hankalampaa ajatella onko heidän suvussa kaksoisraskausgeenejä, kun hedelmöityshoidot ja niiden ohella käytettävät hormonihoidot ovat osaltaan lisäämässä kaksosraskauden mahdollisuutta. Tuntuu, että mä aina selitän ihan liikaa päivänselviä juttuja toivottasti, kukaan ei siitä loukkaannu =))).

Niin ja siitä a-vitamiinista, sen takia just maksaa ei suositella syötäväksi, kun siinä on niin paljon tuota a-vitamiinia. Mut a-vitamiinihan on monien eri aineiden yhteisnimitys, mut ilmeisesti karoteenipitoisia saa syödä niin paljon kun sielu sietää ilman haittoja esimerkiksi porkkanoissa, parsakaalissa, aprikoosissa, kaalissa ja pinaatissa on tota karoteenia (elimistö valmistaa A-vitamiinia tosta karoteenista sit sitä a-vitamiinia)...

Taas oon ihan väsynyt ja voisi jo mennä petiin makoilemaan. Tänään ollaan touhuttu niin paljon, käytiin ostaa kevät puku tytölle ja törkeän kalliit reimatecin välikausihanskat. Yhdet hanskat makoi 25 euroa, tuohon hintaan sietää kyllä olla pirun hyvät hanskat....ainakin kovasti myyjä niitä kehui. Pakko oli ostaa kun huomasin päivällä pihalta sisään tultaessa, että tytön toisessa kurakintaassa oli saumassa reikä mikä päästi veden sisälle. Tänään siskoni kysyli, että meinataanko me kysyä vauvan sukupuolta ja kumpaa me toivotaan...naureskelin että toivotaan tyttöä niin saisi vaatteet kiertoon, kun ovat niin hintavia =). Mutta ihan oikeasti sillä ei ole väliä kumpi meille tulee, kohan nyt vaan tulee.
 
Ainu =+x
Heipä hei kaikki!!

Olisi tälläinen kysymys: Yhdyntä sujui aivan ok, ei kipuja mutta orgasmi tuotti alavatsaan todella kovia kipuja onko normaalia??? Hiukan rupesi tuo asia eilen pelottamaan että miksi noin...

Me ollaan kerrottu vain minun 2 ystävälle, ihan viimekertaa muistellen ettei tarvitse niin monelle sitten kertoa suru uutista. No jospa sitten ensimmäisen ultran jälkeen kertoisi jos kaikki on hyvin... vai sitten vasta np-ultran jälkeen???

Tuollainen tupla plussa uutinen olisi kiva itsekkin saada vaikka mehdollisuudet taitavat siihen kovin pienet olla kun ainoastaan 1 munarakkula kypsy klomifeenilla... No toivottavasti näkyy ultrassa etes yksi vahva plussa ja pysyisi tuonne lokakuuhun asti!!

 
Entu82
Ihanaa täällä joku odottaa kaksosia! Minuakin vähän jännittää maanantaita ajatellen sekin, että montako vaavia löytyy, olen itse kaksonen ja äitini sisaruksissa on yhdet kaksoset. Olisi kyllä aika hillitöntä, jos syksyllä olisi sitten 3 alle kaksivuotiasta vaippapeppua! Mutta mutta ei pidä asioiden edelle, kunhan nyt ensin siellä ultrassa käyn. Enää 2-yötä!!! Maanantaista tulee kyllä ihan karsean piiiitkä päivä, kun ultra on vasta iltapäivällä. Minä olen kyllä niin hillitön jännittäjä, että verenpaineet nousee kohisten. Esikkoa odottaessa oli verenpaine ennen ekaa ultraa 146 ja ultran jälkeen 116, että pikkaisen vaikutti tuo jännitys!

Kyllä täällä Savossa on ihan lunta vielä. Tosin teiden pinnat on paljaat ja siellä täällä nurmi pilkottaa, mutta kyllä lunta riittää ihan kinoksiksi vielä.
 
Tehotyttö
Maxiinalle täytyy pikaisesti kommentoida sen verran, että kummallista, ettei lääkäri ottanut huomioon tuossa kohdun koossa sitä, ettei ole ensimmäinen. Mulla on toisesta raskaudesta lähtien aina kasvanut aluksi tosi nopsaa ja on veikkailtu kaksosia jne. Kasvu on sitten tasoittunut ja tipahtanut alakäyrille vähitellen. Voisikohan sulla Maxiina olla ihan tuosta samasta kyse...

Terkut ja kivat viikonlopun jatkot kaikille!

Tehis rv 9+6
 
Lumi81
Ihanaa kevätpäivää kaikille!!

Pialle onnittelut kaksosista!! Oli kyllä aika jymy-ylläri!
Onnitteluja muillekkin joilla ultrissa kaikki ollut hyvin!

Meillä oli maanantaina eka neuvola. Eipä siellä mitään erikoista ollu. Sydänääniä yritettiin kuunnella mutta ei kuulunu. Viikkoja oli 10+2. Esikoisesta kuului just noihin aikoihin. No, vähän muka sitten huolestuin mutta eiköhän siellä kaikki oo ihan hyvin.
Ens viikon torstaina (eli onko se nyt 22. päivä??) ois np-ultra!! Ootan sitä oikeen innolla!! Tuntuu että aika on kulunut aivan uskomattoman nopeasti! Varmaan johtuu siitä ku on koko ajan töissä ja siitä ku ei oo yhtään paha olo. Oikeastaan mitään muuta raskausoiretta ei oo ku väsymys. :) ihan kiva. Edelleen syön niitä inkivääri-tabletteja. En uskalla lopettaa niitä vielä.
Kerroin töissäkin raskaudesta ja ihan hyvin pomo otti asian. Onnitteli kovasti.

Pitäs muuten taas aukasta uus ketju!! Aukastaan aina ku tulee 100 viestiä täyteen, ok?

Lumi & Aape rv 11+0
 

Yhteistyössä