Lokakuiset 2007 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uusi lista
LISTA
Lokakuiset 2007 (2)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 5.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen

Täällähän on aktiivista!
Tervetuloa vain minunkin puolesta uusille, vaikka itsekin olen ihan untuvikko...

Pelottaa kyllä kamalasti. Välillä olen aivan varma, ettei alkio(t) ole jatkaneet jakautumista ja joudun kaavintaan ja kaikkea kamalaa. Tämä onni kaiken vastoinkäymisen jälkeen tuntuu kohtuuttoman suurelta.

Entu (?): Sinäkö siitä ratsastamisesta jutustelit? Minulla on tosiaan ratsastuskielto, ihan varuilta. Näin ensimmäiseen ultraan asti, kun nähdään onko kyydissä yksi vai kaksi kaverusta. Itsekin olin tästä ylättynyt ja järkyttynytkin: Olen ratsastanut aina ja omalle hevoselle on vaikea löytää pitkäksi aikaa luotettavaa ratsastajaa. Varsinkin, kun ei viitsisi vielä raskaudesta puhua mitään. Pystyn siis vain keventämään ja laukkaamaan kevyessä istunnassa, mutta selkään nouseminen esimerkiksi vetäisee inhottavasti mahasta. Samoin kipua tuntuu heti, jos istun satulaan ravissa tai laukassa.

Voi, minusta tuntuu, että te kasiviikolla olevat oletta jo turkasen pitkällä itseeni verrattuna...Olisi äkkiä ultra. Onneksi se on jo ekassa neuvolassa meilläpäin.

Jelli 4+6

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille. Kiva kun porukkaa tulee lisää ja toivottavasti kaikki pysyy mukana.

Huomenna on mulla tasan 8 viikko menossa tätä raskautta ja aika usein jopa unohdan olevani raskaana, siis jos sattuu olemaan ettei yökötä. Taitaa olla, että esikoinen (1,7 vuotias) ei anna ajatusten harhailla kovin paljon tässä raskaudessa. Tässä jo äskön haaveilin, että hyvällä tuurilla 15 rv alkaa jo tuntumaan vauvan liikeet nyt kun on toinen raskaus meneillään. Esikoista odotellessa tuntui joskus rv 18 ja oikeastaan en kauheana tuntenut kovia potkuja mahassa koko raskauden aikana, jos en laittanut kättä mahan päälle. Mulla oli esikoista odotellessa istukka jotenkin kohdun edessä, joten toimi aika tehokkaana iskunvaimentimena ja istukassa ei minun tietojen mukaan muutenkaan ainakaan kovin tehokkaita tuntosensoreita.

Noista pakaste marjoista vielä. MInäkin olen käsittänyt, että vain kaupasta ostetut pakastemarjat olisi syytä keittää, mutta itse poimitut pakastemarjat voi huoletta pistää poskeen, ainakin niin olen itse tehnyt.

Huomenta! Ja tervetuloa kaikki uudet!!

Meillä esikoistyttö täyttää parin viikon päästä 5v. Ollaan jo hälle kerrottu vauvasta :) innoissaan odottaa. Välillä taas unohtaa koko jutun.

Mustaki tuntuu että apua! oon jo rv 8!! Aika menee nopeesti ku on koko ajan töissä. Ja nyt varsinki ku ei oo enää sitä pahoinvointia!

Niin niistä raskaus-inkivääri-tableteista piti vielä sanoa, että mulla tosiaan ei oo ollu ollenkaan pahoinvointia sen jälkeen kun aloitin niitä syömään, joten Aurinko sun kantsis varmaan testata!! Apteekkiin mars mars. oon kyllä tosi onnellinen että tajusin alkaa syömään niitä. Oisin jo varmaan sairaslomalla sen pahoinvoinnin kans muuten...

Tänään on iltapäivällä meillä varhaisultra yksityisellä!! Nyt siis rv 7+4. Jännittää ihan pirusti ja kädet hikoo jo nyt! :) pitäkää peukkuja. Mulla on kauhee epävarmuus että ei siellä kuitenkaan mitään oo...pelkään tuulimunaa. siskollani oli se pari vuotta sitten, eikä sen jälkeen ole lasta kuulunut.
Ja sitäkin mietin että loppuiko se pahoinvointi just niitten pillereiden takia vai loppuko sen takia et siellä ei mitään elämää ookkaan....:/ no, muita oireita vielä kyllä on että toivossa eletään :)

Tuun sit heti illemmalla ilmottelemaan et miten siellä meni!! IIK! jännittää!! Varmasti itken jos kaikki on kunnossa. Onneksi mies tulee mukaan.

Hei laittakaa viestin loppuun aina nimimerkki ja vauvan tekonimi (jos on keksitty) ja raskausviikot! On kiva tietää aina tarkalleen missä mennään :) Hauskaa päivää teille!

Lumi & Aape rv 7+4

Onnellisia, jotka pääsevät varhaisultraan! Täälläpäin ei tarjota kuin yksi ultra. Aiotaan mennä siihen n. rvk 12, ihan vain sen vuoksi, että saamme asukin nähdä! Loppujen lopuksi sekin tulee aika nopeesti. Olen tyytyväinen siihen, et neuvolassa kuunnellaan sydänäänet vk 10, jolloin eka neuvolakäynti pitäis olla. Mitään en vielä ole uskaltanut varata.
Välillä on niin oireeton, et alkaa jo epäillä onko sitä edes raskaana. Mut nenä tosiaan toimii 110%, niinkuin joku sanoi. :) Mulla tuntuu rinnat aroilta vain nukkuessa tietyssä asennossa.
En halua ajatella mitään tekonimiä vielä, ennenkö asukki on kuultu tai nähty.

Ninni83 rv 5+3

Niin ja onnea tietysti siihen varhaisultraan!!!! Kyllä sieltä elämää löytyy. :)

Mun kaverilla selvis rv 12 ultrassa, että olikin tuulimuna ja joitui ensin lääkkeelliseen tyhjennykseen ja vielä kaavintaan, mutta puolen vuoden sisässä tuli uudelleen raskaaksi ja nyt lapsi jo 2vuotta. Mutta todella ikävää, jos tälläisiä joutuu kokemaan.

Kylläpäs olen hajamielinen.. Piti vielä sanoa, että meillä ei siis yksityiselle ole varaa mennä kuin ehkä kerran sitten rv 18. Mutta onnellisia ne jotka pääsevät!

Joko teiltä kysyttiin synnytyspaikkatoivetta? Meillä joo. Tosin en tiedä mitään vaihtoehdoista, joten onneksi saa vaihtaa;-) Tekonimiä en myöskään ryhdy keksimään, koska homma on aika alussa ja mitä vaan voi sattua vielä. Enkä ehkä muutenkaan ole sentyyppinen, sorry;-)))
rv 9 alkoi...

Täälläkin porskutellaan ilman ultria sinne rv18 asti, pääasia että kuulee aina sydänäänet ;)

Taidan Sofianna minäkin reippaasti popsia niitä omia pakastemarjoja sitten, ei tule niin hulluna vihanneksiakaan syötyä niin ompahan jokin vitamiininlähde :)
Oireet ovat tosiaan tiessään, ei auta kuin peukutaa että myky pysyy mukana.
Ainoa kiusallinen asia, että olen huomannut hikoilevani enemmän, ja pieruttaa aika pirusti xD

Sunni rv 5+4

Noniin, eilen illalla sitä veristä vuotoa sitten alkoi pikkasen tulla tääläkin. Ei onneksi paljon, ihan vaan pyyhittäessä ja yöllä oli pikku tippa tullut siteeseen. Ei auta kun odotella ja ihmetellä ja toivoa, ettei tämän suuremmin ala vuotamaan. Hiukan lohduttaa, että verta tuli myös esikoista odottaessa. Jospa tämäkin tästä.... kauhea huoli vaan kokoajan päällä.

Sofianna rv7+6

Sofianne: Eräs opettajani terveydenhoito opinnoissa oli tosi huolissaan tyttöjen/ naisten pikkuhousunsuojien runsaasta käytöstä, hän jopa uskalsi sanoa, että lähes kaikki alapääntulehdukset johtuisi niiden käytöstä ja tietenkin aina alapääntulehdusten haitta raskaana olessa on suurempi, kun saattaa lisätä keskenmenon vaaraa. Itse en mitään käytä, mutta tiedän, että raskauden aikana valkovuoto voi olla niin runsasta, että jollain olisi mukava pikkuhousut suojata ja luin jostain, että puuvillaiset kestositeet olisi hyvä ratkaisu, jos haluaa säästyä tulehduksilta. Pakko oli kertoa tuo vaikkei sitä nyt kukaan kysynytkään ja toivottavasti ei kukaan ota nokkiin jos mainitsin tuosta. Mutta jopsa se veri Sofianna ei olisi mitään vakaavaa ja jos jatkuu vielä niin vaadi päästä käymään lääkärillä ultrassa ja näkeehän siellä samalla pikkuisenkin ja saa huolen pois. =)

Meen nyt ottaa päikkäreitä, kun sain esikoisen nukkumaan.

Sofianna: toivotaan ettei mistään ikävästä ole kyse. Onhan noita harmittomia vuotoja loppujenlopuksi aika monella alkuraskaudessa ja kerta sulla on edellisessä raskaudessakin ollut, niin luotetaan että on vaaratonta!

Niiskulainen: minä ainakin aion ottaa vinkista vaarin oli nimittäin esikkoa odottaessa toinen toisensa noita alapääntulehduksia ja niiden seurauksena supisteli viikoilta 23+ jatkuvasti. Kaikki keinot siis nyt koetetaan, jotta mokomilta välttyisin.

Entu ei tietoa rv:sta

Mullakin vähän jänskättää nuo alapäätulehdukset raskauden aikana kun ei olekkaan enää sitä "puhdistavaa" kuukautisvuotoa...

Sitten tuli mieleen sekin, kun täälä tuntuu olevan aika paljon toista lasta odottavia, niin miten on verrattavissa raskauden aikainen pahoinvointi itse tulokseen, tällä tarkoitan sitä kun yleensä sanotaan että pojat hellivät äitiä raskauden aikana, ei pahoinvointia, tukka loistaa ym ym ja tytöt taas kaltoinkohtelee eli paljon pahaa oloa, tukka lähtee päästä ym ym..
Olisi mielenkiintoista tietää onko vanhanajan merkit pitäneet yhtänä paikkaansa :)

Mulla ei pitänyt laisinkaan paikkansa nuo uskomukset. Meillä syntyi tyttö, mutta mielestäni ja monen muunkin mieletäni olin kaunis odottaja, hiukset ja iso oli tosi hyvässä kunnossa. Hormooniviiva oli tosi vahva ja "leikkasi" koko masun läpi. Maha oli poikamaha ja kaikki sanoi mulle, että selvästi poika tulossa. Sydänäänet olivat hitaat noin155. Pahoinvointia kyllä oli alussa, eli se taisi olla ainut merkki tytöstä. Ja tosiaan rupesin tykkäämään pinkistä väristä, vaikka ennen en voinut sitä sietää ja tietenkin itselläni oli loppuraskautta kohden mentäessä sellainen olo, että tyttö on tulossa.

Nyt muuten on sellanen olo, että mielummin pukeudun tummempiin vaatteisiin, kuin mitä esikoista odotellessa, olisihan se ihan kiva saada poikavauvakin tähän taloon.

Ei nyt sitten saanut millään otetuksi päivänokosia, kun niin paljon pyörii päässä kaikenlaista. Oon alkanut miettiä, että miten ärsyttävä mies osaa välillä olla ja perusluonteeltaan hän on tosi kovapäinen, vähän niinkuin minäkin. Niin lähinnä miettiä sitä, että mitä jos me ei pärjätäkkään miehen kanssa, kun ollaan niin samanlaisia. Ja minun mielestäni miehen piätisi tasoittaa ja rauhoittaa raskaana olevaa naista, kun hormoonit jyllää ja silloin tulee sanottua kaikkea, miehen ei pitäisi lähteä mukaan kiukutteluun, kun siitä seuraa yleensä kahta kauheampi myrsky ja pahamieli. Oon sanut miehelle, että koittaisi ymmärtää ja kestää tämä pieni aika ja purra hampaat yhteen oman kiukun edessä. Siis en tietenkään kiellä ettei omia tunteitaan saa näyttää meillä, mutta toisen "joniin joutavaan" kiukutteluun mukaan lähtö ei ole hyvä.

Meillä siis esikoinen tyttö, lievää pahoinvointia koko raskaus. Hiukset ja iho parhaimmillaan. Eli meillä ei pitännyt paikkaansa.

Mulle iski äsken tosi epävarma olo, en uskalla vielä yhtään nauttia raskaudesta, pelkään vain kokoajan, et milloin vuoto alkaa.. Tää alkoi siitä kun valkovuodon seassa oli hieman beigeä vuotoa, tuli sellanen fiilis, et kesken menee, VAIKKEI edes verta, eli ymmärrän hyvin huolesi Sofianna! Tää on aikas ikävää tää huolehtiminen.. Niin ja valkovuotoa on tähän saakka tullut joka vessareissulla runsaasti, nyt loppui. En kyllä millään kestäis uutta keskenmenoa, vaikka olen jotenkin varautunut siihen paremmin, jos niin käy. Kunpa osais vaan ottaa rennosti!

Ninni83 rv 5+3

Jaaha, oisko poika tulossa sit kun ei huonoja oloja...;) Nuorempana aina ajattelin että tyttö ois kivempi, mutta nyt toki kumpi vaan ja mitä olen huomannut, monilla äideillä on helpompi pojan kanssa ja isällä tytön, siis murrosiässä jne. Mutta miten vaan! Kumpikin tervetullut. Kaverin enneunen mukaan on poika...

Iltaa! Täällä on yksi huonovointinen mamma, ollut koko päivän. Liekö jokin vatsapöpö tms. Aamupäivällä oli maha kuralla, päivällä palelsi aivan vietävästi ja koko päivän on yököttänyt melkoisesti. Ja välillä sattuu mahasta, ei tosin alavatsasta vaan on sellaista pientä kipuilua suoliston seutuvilla niinkuin silloin kun on vatsa sekaisin. Voi siis olla, ettei tämä liity raskauteen mitenkään. Verta ei ole tänään tullut onneksi eli sillä rintamalla ei mitään hälyyttävää. On vain ollut melko voimaton olo ja kun pitää tuon esikoisenkin kanssa jaksaa jotain puuhastella. Onneksi nyt mies otti vastuuvuoron kun tuli töistä.

Itsekin odotan kyllä ensi maanantain ultraa kuin kuuta nousevaa kun on niin kummallinen olo. Eikä olo ollut tällainen esikoista odottaessa. No, turha tässä miettiä mitään. Ensi viikolla ollaan viisaampia...

Ultsu, rv 6+5

Käytiin siellä varhaisultrassa. Ja hyviä uutisia!!
Siellä se pieni sydän sykki tuhatta ja sataa ja sikiö oli sentin mittainen. Näytti lähinnä rusinalta :) Vastasi viikkoja. Kaikki siis hyvin! Ja yksi sikiö oli, ei kahta.

Kylläpä helpotti! Se lääkäri ei uskonu ku sanoin että ne inkivääri-tabletit auttaa pahoinvointiin :) Se oliki semmonen vanha mies....

Sit se lääkäri sano vielä että ku tällai kahdeksannella viikolla kaikki on kunnossa ja sydän sykkii niin on vaan 1% mahdollisuus keskenmenoon, eli 99% varmuudella raskaus menee loppuun asti hyvin. aika uskomatonta..?? Luulin että keskenmenon riski laskee johonki 10-20%, mut ihan hyvä vaan. Kyllä mä luotan siihen lääkäriin. Se oli joku erittäin pätevä montakymmentä vuotta alalla ollut naistentautien erikoislääkäri. Sen sana on laki! :D

Lumi & Ihan-oikeasti-olemassa-oleva Aape rv 7+4 :D

Nyt raskaus konkretisoitui miehellekkin! Jee!

LISTA
Lokakuiset 2007 (2)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen

Hyvä Lumi, että kaikki oli hyvin.

Mulla harmittaa, kun eilen kirjoittelin miehestäni tänne, vaikka hän on ihan uskomaton mies. Auttaa lasten hoidossa ja tekee ruokaa (hyvää sellaista =), auttaa kotitöissä ja yrittää aina kaiken parhaansa mukaan tehdä mulle hyvän olon yms. Tosiaan mulla vaihtuu yhtenään mielialat, välillä oon tosi onnellinen ja välillä tosi surullinen ja mietin kaikkea.

Oi Lumi, ihania ultrauutisia!

Itse tuossa laskin, että omaan ultraan on vielä 23 päivää aaaargh, kun aika kuluu hitaasti. Ainakin näin tytön pitkien päikkyjen aikaan :). Mulla oli tytsystä hillitön paha olo viikolle 16+0 asti, sitten hajosi selkä, seuravaksi alkoivat ne kohdunkaulan tulehdukset ja supistelut, nilkkanivelkin tulehtui, finnit kukoisti, tukka rasvottui jne.... Eli ei tosiaan tyttö päästänyt äippää helpolla. Nyt olenkin sitten ihan, että poika siellä on, kun ei yhtään kuvota. No saa nähdä niin alussa kyllä ollaan, että ehtii kaikki vaivat vielä alkaa........

Niiskulainen: miestä saa välillä haukkua, vaikka olisi kuinka ihana :D. Kyllä minäkin välillä oikein etsimällä etsin haukuttavaa miehestäni, vaikka onkin ihana. Eilen ensitöikseen töistä tultuaan käski minut päiväunille ja syötti ja huolsi tyttöämme koko illan, vaikka oli itsekin vähän flunssainen (minulla ihana nuhakuume paraillaan päällä). Sitä vaan välillä pitää jotain ihmeen yleisketutusta mieheen purkaa, hän kun niin kätevästi siinä lähellä ;D!

Entu tietää LA:n sitten 19.3

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!!

Onko muilla ollut aivan älytöntä väsymystä? Tuntuu, ettei pysy hereillä ja nukataa istualleen. Töissä tämä on aivan kamalaa. Onko vinkkejä, miten saisi tämän helpottamaan. Iltapäivällä helpottaa ja ei väsytä enää samalla lailla kuin aamupäivällä.
Täytyy kokeilla noita inkivääri-tabletteja tuohon huonovointisuuteen, aamuisin on ihan kauhea olo.. Turvotustakin on aika lailla ja hirvittää kuinka kohta alkaa vaatteet ahdistaa..
Uudet rintaliivit täytyy käydä shoppaamassa, alkaa käydä garderobi pieneksi..
Mies toki on iloinen ja naureskelee.. =)
Mulla tuo tiputtelu loppui pikkuhiljaa. Sofianna; tuskin tosiaan mitään vaarallista, toivotaan parasta! =)
Vointeja ja tsemppiä kaikille!

Heippa taas kaikille! Täällä on tänään hieman parempi päivä kuin eilen vaikkei nyt ihan normaali olo vielä olekaan. Olen kuitenkin syönyt varovasti ja kyllä kaikki sisällä pysyy. Väsymystä on täälläkin, onneksi nukuin äsken 1,5 tuntia kun tyttö oli päikyillä (hän nukkuu edelleen). Nyt kun on niin kovat pakkaset, ei häntä voi ulkonakaan päivällä nukuttaa ja ulkoilu on muutenkin jäänyt nyt pariksi päiväksi. Itse palelen sisälläkin herkästi vaikka vällyjä on niskassa.

Joo, kyllä se aika matelee kaiken suhteen. Mulla on onneksi enää viikonloppu välissä, niin pääsen maanantaina ultraan, jee...

Koetetaan vain sinnitellä tässä, täytyy toivoa parasta...

Ei kai siihen väsymykseen auta muukuin aika, pitäisi alkaa helpottaa rv12 jälkeen. Pitää huomenna soittaa neuvolaan ja varata jo aika sinne np-ultraan.

Täällä eletään jänniä viikkoja, kun useimmat pääsee ensimmäistä kertaa ultraan katsomaan mitä siellä kodussa tapahtuu. Onkohan meidän porukassa kukaan saamassa kaksosia =) Jellihän saattaa ollakkin ihan hyvä mahdollisuus kahteen, milloin se eka ultra jellillä olikaan?