Lokakuiset 2007 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinasitteko muuten antaa laittaa BCG-rokotusta (tuberkuloosia vastaan) sitten sairaalassa tulevalle vauvalle. Vuosi sitten on kuulema vaihtunut, niin ettei sitä enää automaattisesti vastasyntyneelle anneta. Vielä meidän esikoiselle se laitettiin ennen kotiin lähtöä. Mietin vaan ettei me varmaan käydä missään tuberkuloosi alueella, kuten venäjällä, niin ei varmaan laiteta sitä ollenkaan. Oon miettinyt kyllä, että vesirokkoon laitettaisiin rokotteet kaikille lapsille, mutta pitää sitä vielä miettiä tarkemmin.

Rokotuksia ei oo vielä tullut ajateltua. Nyt tuli ultra-aika synnärisairaalaan (oletettuun) ja se on viikko (neuvolan) lääkäristä... hmmm... aika jännästi peräkkäin.

Heips!
Lumi: Ihanaa, että oli noin hyvät ultrakuulumiset!! Nyt voit rauhallisin mielin Nauttia!!

Niiskulainen: tässä tilassa nuo mielialat tuppaa itse kullakin heitellä.. Jos tulee kiukuteltua miehelle välillä, ei se haittaa, itse sitten leppyneenä muistutan mistä mielenheittelyt johtuu..

Täällä kaameaa väsymystä, ja huono oloisuutta! Koulussa ei tahdo hereillä pysyä, mut Pikku Kakkosen aikaan saa hyvin lepäiltyä, kun esikoinen katselee sitä. Yököttää monet hajut..mieli tekis vain syödä hedelmiä, mehua ja salmiakkia, näin oli myös esikoista odottaessa. Maha turvoksissa, pian en enää farkkuja voi käyttää. Jos olo tälläsenä jatkuu, ei tämä kauaa salassa pysy..

Yökötystä täälläkin ja ihme turvotusta vatsan alueella. Olo on muuten parantunut, maha ei ainakaan ole enää kuralla. Tosin sekin oli mulla yleistä esikoista odottaessa, varsinkin sitten kun piti alkaa rautatabletteja syömään. No, siihen on onneksi pitkä matka. Neuvolassa hemppa oli hyvä, 137, joten väsymys ei ainakaan siitä voi johtua.

Odottavan aika on pitkä, ei voi muuta sanoa. Kunhan viikonvaihteesta selviää, niin a vot.

Laittakaa muutkin rv:nne lopuksi, jos muistatte. Ihan mielenkiinoista seurata, missä vaiheessa kukin menee.

Ultsu, rv 6+6

Hei!

Vieläkö saa uusi tulokas liittyä mukaan listaanne?

Mulla/meillä on pitkälti sama tausta kuin Jellillä, mutta molempien ikää ja vissiin myös lapsettomuutta enemmän. Eli 3,5 vuoden odotuksen jälkeen ensimmäinen ivf-hoito tuotti tulosta samana päivänäkin kuin Jellillä eli LA olisi 23.10. Mä en vaan uskaltanut heti tänne ilmoittautua, mutta nyt alkaa jo tuntua varmemmalta, kun peräti viikko ollaan jo oltu plussa tiedossa. Meilläkin on mahdollisuus kahteen, mutta se selviää sitten 8.3. tehtävässä ultrassa. Hoitojen turvotus alkaa vihdoin laantua, jolloin olen nyt paremmassa kunnossa kuin moneen viikkoon. Jännittyneen ja innostuneen ilmapiirin lisäksi en paljon muita oireita vielä ole päässyt kokemaan. Mutta mielenkiinnolla olen tässä muutaman päivän seurannut kirjoitteluanne ja miettinyt, mitäköhän itsellä alkais missäkin vaiheessa tapahtua.

Iikka, rv 5+3

Tervetuloa, likka76 ja onnea raskautumisesta!!! Oletko mistä päin Suomea, jos saa udella? Laita itsesi ihmeessä listaan, jos yhtään tuntuu siltä.

Mulla on nyt vaihteeksi suht normaali olo eli ei yökötä eikä väsytäkään. Onneksi tytsy antoi tänä aamuna nukkua melkein 8:aan. Yleensä hän on tikkana jo klo 7. Uni ja lepo auttavat mua hirveästi. Täytyy sanoa, että onneksi en ole töissä tällä hetkellä. Jotenkin ekan kohdalla kaikki meni ok, mutta nyt olen iloinen kun olen kotosalla neidin kanssa. Voi tosin olla, että kesän jälkeen laitamme hänet päivähoitoon, ainakin osa-aikaiseen, sitten kun mulla alkaa äippäloma. Mutta katsotaan nyt rauhassa, miten raskaus etenee.

Taidan kuitenkin mennä nyt vähän lepäilemään tytsyn viereen kun hän nukkuu päikkäreitä, eipähän ole iltapäivällä niin ryytynyt olo.

Päivänjatkoja...

Ultsu, rv 7+0

Minulla ensimmäinen neuvola 8.3. eikä ollut puhetta, että kuunnellaanko siellä sydänääniä. Siis pohjustan tällä sitä, että mulla on kamala huoli tuulimunasta ja keskenmenoista.. Että todella haluaisin jonkin varmistuksen siitä, että onko siellä joku. Ensimmäistä odotan, niin kertokaa te kokemusta enemmän omaavat, että paljon suunnilleen tulisi maksamaan varhaisraskauden ultra yksityisellä. Ei tarvitse sentilleen tietää, suuntia vaan. Kajaaniin olisin yksityiselle menossa, että vielä parempi jos joku tietäisi sieltä yksityisiä minne soitella. Oltiin aiottu pitää tämä salaisuutena noin 12. viikolle saakka, mutta tuleva isä on se verran juorukello, eikä malttanut kertakaikkiaan enää pitää suutaan kiinni. Nyt sitten molempien perheet jo tietää ja meikäläistä ahdistaa kun tämä on niin alussa ja pelottaa, että jos kaikki ei menekään hyvin.

Jellybean, rv 6+5

Jellybean: mun ultraus yksityisellä ei tullut maksamaan kuin noin 55 euroa. Tuosta hinnasta on jo vähennetty kelan osuus. Kun soittelin ja kyselin hintoja minulle sanottiin, että 120 euroa miinus kelan osuus. Lääkäri veloitti kai vain lääkärikäynnin, eikä ultrausta ollenkaan...
Tänään on ollut vähän parempi olo, eilen oli aivan kauhea... Toisena päivänä toisin.. onneksi välillä näin...

Lissu rv 7+4

Jos nyt listautuisin rohkeasti vaan! ;)

LISTA
Lokakuiset 2007 (2)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo