Toukokuiset (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Söin jouluna melko normaalisti. Ainoastaan graaviloheen ja juustoihin en sortunut. Pyysin kyllä miestä maistelemaan juustoja puolestani... =) Kun en syö lihaa muutenkaan koskaan niin maksalaatikosta (yök) oli aika helppo kieltäytyä.. Viiniä meillä ei (ihme kyllä) ollut lainkaan pöydässä. Oli sen verran moni autolla liikkuva syöjä, että ruokajuomana oli vain mehua ja vettä. Mutta juustot... voih. Hetken ajattelin maistella hieman, mutta sitten en pystynytkään. Olisi varmaan tullut "henkinen krapula". Mutta ihan hyvin joulu meni. Välillä vaan ihmettelen näitä kaikkia rajoituksia. Tätini oli aivan äimänkäkenä kun kerroin listeriasta ja ruoka-aine rajoituksista. Kertoi syöneensä paljon homejuustoja raskausaikanaan.. Ja epäili, että kyseessä oli joku uusi sairaus. =) Kyllä hymyilytti, puolin ja toisin...

Minulle ei ole ainaskaan kerrottu et ois tullut mitään uusia kiellettyjä ruokia kolmen vuoden takaa.
Mutta enpä ole sitäkään listaa pahemmin noudattanut. Maksaa syön ihan samalla lailla kuin ennenkin ja pastoroimatonta maitoa tulee käytettyä päivittäin (omasta tankista). No tuota graavi lohta tulee syötyä harvemmin ja ehket? pastoroimattomia juustoja ei ole tullut syötyä. Ja tuota alkomahooliakon on tullut nautittua aina silloin tällöin. Joskus joku kätilö antoi neuvoksikin noihin ennen aikaisiin supisteluihin ottaa ruokalusikallinen konjakkia =).
Toisaalta jos raskaus aikana pelkää kaikkea mitä voi saada tai tapahtua niin jää raskaudesta nauttiminen kokonaan pelon alle.

Heh, mulla onkin jo 5 vuotta väliä... ja muistaakseni se lista oli silloin pienempi, mutta aika normaalisti syön. =D Karkkia ja salmiakkia varsinkin ihan surutta kun mieli tekee.

Kokosin pojalle lego-juna asemaa liiman kanssa (jotta pysyisi edes vähän kauemmin kasassa...) ja en tiedä mitä höyryjä siinäkin oli... koko kämppä tuoksahtelee suloisesti pistävälle liimalle. Pakko oli lopettaa ja jatkaa vaikka myöhemmin (lue yöllä) tai huomenna. Katsoo nyt miten myöhään sitä tulee taas valvottua.... =/

Voi ei, kirjoitin äsken pitkät tovit, mutta teksti hävisi taivaan tuuliin. No, nyt vähän lyhyempi versio:

Ensinnäkin hyvää loppuvuotta kaikille ja koettakaa olla positiivisella mielellä raskauden suhteen. Ei se maha-asukki kokoajan jaksa jumpata vaan nukkuu niinkuin vastasyntynyt suurimman osan päivää. Mutta jos liikkumattomuus vaivaa useita päiviä, itse ainakin soittaisin neuvolaan ja pyytäisin päästä doppleriin. Mulla on istukka edessä eli aina en tunne etupotkuja, mutta viime päivinä niitä on alkanut tuntua eri puolilla, varsinkin ruokailujen jälkeen ja silloin kun käyn lepäämään.

Meillä meni joulu kivasti, esikoinen sai mahdottomasti lahjoja ja heti perään oli vielä hänen 2-vuotissynttärit joten virikkeistä ei ainakaan ole ollut puutetta. Ja tämä joululomatauko päiväkodista on muutenkin tehnyt hänelle hyvää, nuhat ja köhät ovat tipotiessään.

Mulla on alkanut ensimmäiset kunnon raskausvaivat oirehtia: Tänään aloin käyttämään tukisukkia kun jaloissa on useita päiviä jo tuntunut raskaalta, olen tosin paljon seissyt keittiössä ruoanlaiton merkeissä ja toisaalta paljon istunut. Ja rakas iskiasvaivanikin viime raskaudestani alkoi tänä aamuna oirehtia vasemmassa lonkassa. Se on muuten hirveä vaiva kun tuntuu ettei jalka pidä ollenkaan. No, nyt pitää yrittää palata taas normaaliin elämään ja liikkua jonkin verran vaikka ulkona onkin myrsky ja muutenkin ankea ilma.

Siitä huolimatta mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Mari-71, rv 22+2

Heippa kaikki, pitkästä aikaa!!

En oo sit joutanu aikoihin kirjoittaa. Tapahtunu kyllä on. Alotan ennen joulua tapahtuneista. Joulu aattoa edeltävä keskiviikko iltana yhentoista jälkee kävin vessassa isommalla hädällä ja jouduin tosissaan ponnistelemaan, ummetuksen vuoksi!! No silloha lorahti verta kummastaki reiästä! Säikähin iha hirveesti ku verta valuu pönttöö emättimestä, ja eikä mitää vanhaa ruskeaa verta vaa kirkasta. Kerkesin siinä jo aatella kuinka makaan joulun sairaalassa yms. KÄvin siinä sit viel suihkussa ja vuoto alkoi loppua, niin soittelin kuitenki vielä varulta sairaalaa ja kyselin mitä teen. Sanoivat että voin nukkua rauhassa kotona ellei tule supistuksia eikä lisää vuotoa. Käskivät ottaa vettä runsaasti (en tiiä miks?! tietääkö joku?) ja maata ja käydä nukkuu. No eihän sitä unta meinannu tulla. Aamulla menin sitten neuvolaa niin ne ultras ja teki sisätutkimuksen. Mutta kaikki oli onneksi hyvin eikä sille vuodolle selitystä keksitty. Käskivät vaan pitää mahan löysällä. Ettei pitäis kovin ponnistaa. Sairaslomalle se olis pistäny mut, mutta koti äitinä ku oon, niin eipä sitä kovin voi lomalla olla. POika sen verran vilkas että perässä saa juosta. No sitten mulla oli rakenne ultra tän viikon torstaina. Ja siellä oli kaikki hyvin ja normaalisti, vauvalle ei ollu huulihalkiota eikä kampurajalkoja eikä sydän vikoja. Ihana ku terve lapsi näillä näkymin tulossa. Sukupuolta se ei milläää halunnut paljastaa meille, vaikka sitä kuinka kauan yritettii katsoa ja selvittää mutta piti vaan tiukasti jalkoja eikä näyttäny.Ääh!!! Mutta mulla on seuraava neuvola 4 viikon päästä niin pitää kysyä siellä uudellee joko sitten haluais näyttää.. Ehottomasti haluun tietää!!! Mutta nyt on vieraita tulossa ja pitää mennä hieman siivoilee. Hyvää uutta vuotta kaikille ja pitäkää ummetus loitolla!! :)

t. manna-83, rv 21+4

Ähkyiset terveiset!
Minäkin söin jouluna aiksa normaalisti; sen ruokalusikallisen maksalaatikkoa mitä lautaselle muiden laatikoien viereen mahtui, ja join punaviiniä. Olen kyllä juonut lasillisen silloin tällöin muutenkin. Ja homejuustoja (molempia "värejä") olen syönyt pisin matkaa eli en nytkään "sylkenyt juustotarjottimelle" .. Kukin tyylillään, minulle sopii tämä kaikki kohtuudella - linja. Nyt on vaan syöpöttely jäänyt vähän päälle, täksikin illaksi ostin sipsejä. Hmm.. seuraava neuvola ja vaaka alkaa pelottaa! Painan nyt saman verran kuin viimeksi viikolla 30 :DD!
Indima 21+4