Toukokuiset (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirkku32

Vieras
Hemuli päivitys....:Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
Titti70, neljäs, la 8.5. HYS
manna-83, toinen, la 8.5.
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.0
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
Kirsihei, eka, la 25.5.
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS

Mulla alkoi eilen illalla vuotaa verta:(Kävin päivystyksessä,eivät osanneet sanoa mitään.Tänään menen neuvolaan,jonne muutenkin olin menossa ja siellä ultraavat.Sitten selviää mikä on tilanne.....

Voi, toivottavasti ei ole mitään vakavaa... tsemppiä!!

Itse pohdin, pitäisikö soittaa neuvolaan. Mutta mitä sanoisin? Supistaa kun teen sitä ja tätä? Kieltävät tekemästä. Entä supistaa kun istun koneella töitä tekemässä? Kieltävät , älä istu. Plääh, miten tehdä töitä? Pitäis hommata sellainen käännettävä pöytä, jonka saa kallelleen. Voisi maatessa naputella :o)

Toukokuiset (3)
Chansey, toinen, la 5.5.
emmi eka, la 14.5 kuopio
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.0

Päivitin vielä, taisi tuo Kirsihei valitettavasti jäädä meidän matkasta... = ( Toivottavasti sulla Apila kaikki kunnossa!!!

Mut aika uskalias olit Mirkku kun uuden ketjun perustit, mähän edellisen tein enkä enää uskaltanut sitä tehdä kun katsellut noita huhtikuisia ja kesäkuisia millainen tappelu siellä ollut näistä uusista ketjuista!! Hyriseeköhän hormonit meillä odottavilla niin paljon kun pitää jopa siitä raivoisasti tapella?!? Onneksi meillä täällä ollut hyvä porukka.

Nii, hyvää huomenta vaan ja hyvää alkanutta viikkoa!! Taisi tuo hoitolakkokin peruuntua, tosi hyvä!!! Saa nähdä paljonko vaikuttaa normielämiseen nuo palkankorotukset koska jostain se raha on revittävä niin meiltähän se sitten on pois... Kunnallisverot nousevat, terkkamaksut nousee jne... No jääpä nähtäväksi sitten.

Sit aamukaffelle, heippa!!!

Apila85:lle peukkuja! Jospa ei olis mitään vakavaa! Ilmoittelehan sitten.

Titti70: Mitä tappelua on ollut uusista ketjuista? Meidänkö ketjusta? Minusta on vaan kiva välillä saada ketjua lyhyemmäksi, eli ihan jees että aloitettiin uusi ketju.

Nii-in, saapa nähdä, että kuka ne hoitajien palkankorotukset maksaa. Meillä oli jo paikallislehdessä uutinen, että kunnanhallitus on päättänyt nostaa veroäyriä vuoden alusta 0,5% ja suuremmatkin korotukset ovat vielä mahdollisia. Terveyskeskusmaksuja jos vielä nostavat, niin eipä raaski ihan pikkuyskän takia lähteä. En ole kyllä ennenkään mennyt, mutta jos kallistuu, niin sitten menen vasta pää kainalossa ;) Onneksi lapset pääsee veloituksetta!

Omaa napaa: viikonloppuna tuntui ihan selvästi pikkuötökän liikkeet!!! Jee, jo niitä ootinkin =) Tuntui viimeyönäkin kääntyvän jotenkin, kun tuntui sellaisia muljauksia.
Mulla on ainakin kolmesti supistanut tähän mennessä, siis eri päivinä. Hassua kyllä, mulla supistukset tulee levossa, yleensä yöllä olen niihin herännyt.
Tänään pitääkin soittaa neuvolaan niistä hiivatuloksista, eikös ne kaiken maailman tulehdukset (myös hiiva?) voi aiheuttaa noita supistuksiakin?

Viikon kestänyt flunssa alkaa hitusen hellittää. Äänikin on viikonlopun jälkeen palautunut, eilen ei meinannut lähteä pihaustakaan.

Voikaatten hyvin =)
Ulpu 16+3

Hyvä juttu tää uusi ketju, ei tarvii selata ja kelata vanhaa.

Minäkin kävin viime viikolla päivystyksessä kun meinasin useaan otteeseen pyörtyä töissä, huimausta, päänsärkyä ja oksettava olo. (erilaista kuin alkuraskaudessa)
Nyt seurataan sokereita ja otetaan rauhallisesti, mitään tarkaa syytä ei löytynyt.
Vauvalla kaikki hyvin, ultralla katsottiin varmuuden vuoksi.
Hyviä vointeja kaikille.

Ninni74 rv. 14+1

Apila toivottavasti ei mitään vakavaa.

Mirkku Minä ite soitin neuvolaan viime perjantaina ja sain lääkärin ajan torstaille noiden supistelujen takia. Katotaan jäänkö sitten saikulle vai mitenkä. Suosittelen kyllä ottamaan yhteuttä neuvolaan jos supistelee istuiltaankin. Laittavat? saikulle ja lepoon.

Ulpu, ei meillä onneksi ole ollut mitään tappelua mutta siis tuolla huhtimammoissa ja kesäkuisissa on ollut kauheata tappelua jos joku on uskaltanut aloittaa uuden ketjun!! Ei ymmärrä tuota...

Nuista kivuista vielä, viime viikolla siellä sairaalassa lekuri sanoi että kaksi 500 mg Panadolia voi hyvin niihin ottaa. Panacodista kysyessäni sanoi että voi ottaa. Mulle kun tulee huono olo kokonaisesta niin sanoi että ota puolikas Panacod ja yksi Panadol. No en kyl vielä ole ottanut kun kynnys lääkkeitä käyttää on niin iso mulla. Mutta näin kuulemma saa ottaa.

Supistuksiin jossain luin ohjeita että lisää vettä ja jossakin taisi olla jopa että magnesium voi auttaa, sehän auttaa kaikenlaisiin lihaskremppoihin että saattaa suppareihinkin auttaa. Tarvii varmaan kokeilla.

Jouduin väliin keseyttään kirjoittelun =)
Ninni Mitattiinko sinulta verenpainetta siellä lääkärillä? ettei se ole liian matala.

Ulpu Sama haikara paperi se on =)

Minäkin olen nyt tuntenut liikkeitä tuolla mahassa =D

Täytynee soittaa neuvolaan, tai oikeastaan sama soittaa äitiyspolille, kun sinne kuitenkin ohjaavat. Mitään särkylääkkeitä kun en voi syödä (tai siis ainoat ovat ne, joita ei voi ottaa raskauden aikana) ja vettäkin lipittelen pitkin päivää = ravaan vessassa :oD.
Nooh, pitää koittaa ottaa levon kannalta enemmänkin. Kun vain keksis, miten tehdä töitä makuultaan ;oD

Blaah, se on hiivatulehdus, just soitin neuvolaan. Oikein kolmella plussalla, eli ei vissiin mikään lievä. Oireet on kyllä minun mielestäni helpottaneet jo itsestäänkin, mutta kaipa se pitää jokin kuuri hakea.

Viime raskaudessa mulla oli aika paljon(kin) verenvuotoa. Siis n.4-5pv valui kirkasta punaista verta, ei paakkuja tai supistuksia. Neuvolaan eivät ottaneet edes tarkistuttamaan onko kaikki hyvin vaikka olin aivan paniikissa. Menin sitten yksityiselle, jossa ultrattiin ja todettiin, että vauvalla on kaikki hyvin. Verenvuoto oli ehtinyt loppua just edellisenä päivänä. Että jospa Apila sinunkin verenvuoto on jotain samanlaista alkuraskauteen liittyvää. ?? Mun verenvuotoon ei koskaan annettu mitään erityistä syytä. Niin kuulemma voi sattua raskauden aikan ja toisilla kuulemma tulevat menkatkin. Se on kyllä jo julmaa!!! =D

moikka.
Voiskos joku korjata mulle lasketuksi ajaksi 21.5. Täällä kaikki hyvin. Masu kasvaa kovaa vauhtia... ja ylpeänä sitä sitten esittelen :) Neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä se pikkusen sydän kovasti sykki. Seuraava neuvola on vasta tammikuussa. Eli nyt vaan odotellaan... Ja rakenneultraa ajattelin ruveta varailemaan...

mukavaa viikkoa kaikille

Halina RV 13+5

Kuinka sun seuraava neuvola aika on vasta tammikuussa? Mun täytyy käydä kerran kuussa ja sitten vielä erikseen siellä verikokeessa (oikein kivaa). Miten muilla?

Toukokuiset (3)
Chansey, toinen, la 5.5.
emmi eka, la 14.5 kuopio
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 21.5.

Päivitin halinan LA:n

Milla Magia mullakin olisi ollut vasta tammikuussa seuraava neuvola, mutta kun edellisessä raskaudessa puhkesi hepatoosi niin siksi on jo joulukuussa seuraava aika.
Se miksi olisi ollut vasta tammikuussa aika perustuu siihen et olen uudelleen synnyttäjä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Titti70:
Toukokuiset (3)
Chansey, toinen, la 5.5.
emmi eka, la 14.5 kuopio
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.0

Päivitin vielä, taisi tuo Kirsihei valitettavasti jäädä meidän matkasta... = ( Toivottavasti sulla Apila kaikki kunnossa!!!

Mut aika uskalias olit Mirkku kun uuden ketjun perustit, mähän edellisen tein enkä enää uskaltanut sitä tehdä kun katsellut noita huhtikuisia ja kesäkuisia millainen tappelu siellä ollut näistä uusista ketjuista!! Hyriseeköhän hormonit meillä odottavilla niin paljon kun pitää jopa siitä raivoisasti tapella?!? Onneksi meillä täällä ollut hyvä porukka.

Nii, hyvää huomenta vaan ja hyvää alkanutta viikkoa!! Taisi tuo hoitolakkokin peruuntua, tosi hyvä!!! Saa nähdä paljonko vaikuttaa normielämiseen nuo palkankorotukset koska jostain se raha on revittävä niin meiltähän se sitten on pois... Kunnallisverot nousevat, terkkamaksut nousee jne... No jääpä nähtäväksi sitten.

Sit aamukaffelle, heippa!!!

TERVE TERVE!

Ei Huhtikuisissa ole tosiaankaan kertaakaan naristu uuden ketjun aloittamisesta. Asia on sovittu heti ensimmäsisessä ketjussa, että kun 100 menee rikki, niin uutta kehiin. Luetun ymmärtämisessä lienee puutteita...?

-Huhtikuinen :)

Kerran kuukaudessa minäkin olen neuvolassa käynyt, jos lasketaan ultrakäynti mukaan. Eli jos halinallakin tulee rakenneultra tuohon marras-tammikuun väliin, niin sittenhän hänkin käy kerran kuukaudessa. Koska ei meillä ainakaan ollut mitään sen kummempaa esim. sillä np-ultra käynnillä. Ei tadettu edes verenpainetta mitata.

Uudelleen synnyttäjä täälläkin, ja silti neuvola joka kuukausi. Voi tosin johtua siitäkin, että meillä on pieni kunta, ja vähän vauvoja. Tehdään ylimääräisiä testejäkin, ja neuvolaan pääsee aika helposti. Tosin vaikeammat jutut mennään äitiyspolille hoitamaan, mutta sinnekin pääsee yleensä jo samana päivänä tai viimeistään seuraavana.
Mulla on lisäkäyntejä tuon painonkin takia, se kun tippuu reilun 1kg viikkovauhtia. Tarkistellaan sokereita, ja muita arvoja. Kaikki on toistaiseksi ollut kunnossa, ja veriarvotkin todella hyvät.
Emmä sitte mihinkään neuvolaan soittanut, enkä ä-polille. Katsotaan jos suppailut loppuu. Olo muuten on hyvä, eikä tiputtele, eikä edes tuhraa.
Petivaatteiden "pöllytystä" on taasen ilmassa ihan kiitettävästi ;o). Olikin jo aika pitkä hiljainen kausi, käsipeliä vain ;o). Mutta vanhastaan jo tutuksi käynyt tapa, nyt alkaa taas aktiivisempi kausi, kestäen ihan viimeisille viikoille, jos vointi pysyy hyvänä :o)

*Huoh*. Tätä mä vähän mietinkin että uskallanko mainita eripurasta täällä kun heti on joku hyökkimässä päälle... Tää on yksi syy etten jaksa joka päivä täällä kirjoitella kun aina joku on sun sanomisia sorkkimassa. Hirveästi pahaa mieltä näillä sivuilla on aiheutettu monellekin ihmiselle, tässä tilassa kun vielä ei yhtään sitä jaksaisi, ei varmasti kukaan. Pahoittelut että sohaisin muurahaispesää ja sain heti meidän loistavaan ketjuun ikävää mieltä aikaiseksi.

Iltapäivää täältäkin suunnalta! Onpas täällä kaikenlaista sattunut. Musta on hyvä, että uusi ketju perustettiin ja tehdään niin jatkossakin.

Itse olen viime päivinä lähinnä sairastellut. Ensin oli oksennustauti ja nyt on lentsu päällä. Ei ole kovin kivaa yskiä tässä tilassa kun kaikki tuntuu vatsassa voimakkaammalta kuin tavallisesti.

Viikko sitten kävin hemoglobiinimittauksessa kun oli hirmu väsy olo ja olihan se hemppa tullut alas melko vauhtia oksennustaudin myötä. Viikosta 20 eteenpäin pitää kai joka tapauksessa syödä lisärautaa. Tähän asti olen selvinnyt monivitamiinivalmisteilla.

Muuten olo on suht ok, pientä kutittelua ja kuplintaa tuntuu välillä vatsassa, jotain minipotkujakin on tullut, mutta kaipa tuntemukset vahvistuvat kunhan tässä itsekin voi paremmin.

Mukavaa viikonalkua kaikille! Ai niin ja tsemppiä Apilalle, toivottavasti verenvuoto lakkaa ja kaikki on hyvin.

Mari-71, rv 16+3

Mulle tulee neljäs ja silti joudun siellä käymään joka kuukausi. Raskaudessa ei mitään mainittavaa paitsi ne vasta-aineet ja niitä seurataan ihan erikseen verikokeilla. Espoossa asustellaan, joten ei johdu ainakaan pienestä paikkakunnasta toi tiheä käynti. On varmaan paikkakuntaisia eroja kuinka usein juoksuttavat siellä. No en valita. Yksikseen kun saa käydä ja lehtiä vaan lueskella, niin okke! =D

Täytyy nyt mainita ketjuista, että tämä on kyllä ollut oikein mukava ja positiivinen ketju, jossa ei ole muita arvosteltu. En lue muiden kuukausien ketjuja joten niistä en sano mitään. Mutta pidetään me tämä positiivinen linja.