Moikka!
Tänä aamuna oli lapsivesipunktio - nyt on edessä piinaviikot vastausta odotellessa, mutta varmasti helpommat, kuin tuota punktiota odottaessa (tai miettiessä että menenkö siihen ylipäätään). Ja nyt, koska töissä jo yksi herrankansalainen puuskahti heti, että hän ei ole kyllä niihin seulontoihin mennyt, kun niiii-in usein lapsi onkin ollut terve vaikka kromosomihäiriöistä on ilmoitettu, niin pyydänkin jo tässä vaiheessa, että eihän puututa ja tartuta tähän. Minä annan toisten pitää vakaumuksensa ja toiset antavat muiden mennä testeihin ja seulontoihin, eikös niin?
Mutta se punktio. Pelkäsin sitä -ei siis sitä toimenpidettä, vaan noin yleisesti koko asiaa ja päätöstä- ihan hirvittävästi, parin viikon unet ovat olleet huonoja ja itkut jokapäiväistä. Nyt tuntuu vähän paremmalta ja odotan tuloksia luottavaisena. Ultrassa kaikki oli oikein hyvin, mitään poikkeavaa ei näkynyt. Maha on aika arka ja tuolilta nouseminen /istuminen sattuu. Vettä ei oikein tahtonut tulla ja lääkäri joutui rusikoimaan jonkin verran. Keskenmenoa pelkäsin ehkä eniten, vaikka riski on mitätön, mutta kun monta tuntia on mennyt ja olo on hyvä, niin ei kai tässä mitään...
Tuo mörkö-otsikko johtuu siitä, että olen ollut viime viikot aika kiukkuinen, ja meidän työpaikan palkanlaskijan mielestä varmaan vihoviimeinen pahanilmanlintu... Tästäkin päivästä kun kirjoitetaan sairasloma, mutta työnantajani ei maksa siitä palkkaa, koska raskauteen liittyvistä lääkärikäynneistä ja tutkimuksista vain yksi, se Kelaa varten tehtävä, on maksullinen. No prkl. Totta kai tuo tutkimus on siis omaan piikkiin menevä, mutta että sen jälkeinen loppupäivän työkyvyttömyys myös, niin se on mun mielestäni väärin tulkittu. Mutta sehän ei ole palkanlaskijan vika suinkaan vaan työehtosopimuksen...ja kulutan vain turhaan omaa energiaani kun siitä kiukkuan. Eihän tässä maailmassa mikään ole ilmaista, lapsen saaminen ainakaan.
No, perjantain neuvolaa odotellen ja positiivisempaa otetta tavoitellen
mukavaa loppuviikkoa
t. Kimball 15 + 3
(jk. ihan kuin eilen illalla olis tuntunut pienen pienesti liikkeitä...?)