Toukokuiset (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurjaa että Titillä tökkii.. Itselläni on sellainen tilanne että kaikki muut ihmissuhteet kyllä sujuu, mutta miehen kanssa vähän takkuilee. Tylsää.. Olen ollut (koko viimeisen vuoden kait) niin väsynyt että parisuhteen hoito on vaan kaunis sanapari. Kaikki päivät menee esikoisen kanssa, ja mies tulee töistä yleensä ilta seitsemeltä. Ei siinä paljon jaksa sitten enää kiehnätä. Me nähdään päivisin mun kavereita, käydään kerhoissa ym. joten sosiaalinen puoli tulee hoidettua ihan muualla kuin kotona. Tiedän, jotain pitäisi tehdä, mutten vaan tiedä mitä. Mieskin on niin väsynyt ja stressaantunut töistään. Typerä yhtälö, kun kuitenkin rakastetaan toisiamme. Eikä tämä kakkonen varmaan arkea helpota. Enkä se hyppäys lapsiperheen arkeen kolmekymppisille cityihmisille otti sittenkin kovemmalla kuin luulinkaan.

Mutta mukavampaan, olen keksinyt maistuvan "vartissa valmista" reseptin! Meillä syödään tätä joka viikkoa, ja kiireessä valmistin tänäänkin kun tultiin muskarista nälkäisenä kotiin: jauhelihaa paistumaan, 5min. kauramakaronit kiehumaan ja ja lopuksi jauhelihan sekaan valion "kolme juustoa" ruokakerma. Avot' bolognese on valmis parhaimmillaan kymmenessä minuutissa :)

Mukavaa päivän jatkoa!!

Moi taas!

Täälläkin ollaan pohdittu, josko raskaushormonit ovat alkaneet vaikuttaa... välillä tuntuu,e ttä "tussahtelen" ihan jatkuvasti. Monet asiat ärsyttää ihan äärettömän paljon, kuten naapurin auton seisottaminen etupihalla... yritän katselle toiseen suuntaan, ettei tule pahasti sanottua... =/ Välillä on niiiin energinenolo ja taas välillä ei muuta jaksais kun makoilla sängyssä kirjan kanssa. Tosin tää flunssa varmaankin väsyttää kun oikeasti henki ei kulje. Nukunkin pastilli suussa ettei tarttis yskiä.. hammas parat!! Ja noi liitoskivut. Auta armias!! Olinkin luullut, että mammat liioittelee niitä kipuja... kolme raskautta on mennyt ilman mitään kipuja, johan olikin aika tulla nyt. =D

Kevät78: Mulla on noita veriryhmävasta-aineita. Niitä seulotaan neuvolassa ekalla kerralla verikokeessa. Oma veriryhmä on ihan tavallinen A+ mutta miehellä on joku veriryhmätekijä K (kell) jonka vauva on perinyt ja johon minä sitten reagoin eli muodostan niitä vasta-aineita. Näitä on ollut jokaisessa raskaudessa, mutta vasta-aine pitoisuudet ovat olleet pieniä. Vasta-aineita seurataan verikokeilla (nyt kerran kuussa ja jos ne lähtee nousemaan niin sitten useammin). Mulla toinen raskaus käynnistettiin vk:lla 39 kun tasot lähti nousuun. Muutenkin on aika tavallista, että yli ei anneta mennä, kun riskit kasvaa, joten tälläkin kertaa odotan kutsua sairaalaan kun laskettu päivä lähestyy.
Sekava selitys... SPR:n sivuilta löytyy lisä infoa, jos kiinnostaa. (rakauden aikaiset veriryhmävasta-aine tutkimukset) Koitan linkittää, mutta en tiedä osaanko... =D
http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=1093&VID=default&SID=695929747079933&S=1&C=26977

Paistan just maustekakkua... ihana tuoksu täyttää talon. Tyttö varmaan ilahtuu kun tulee kohta koulusta. On samanlainen pullahiiri kuin äitinsä...

Hyvää päivän jatkoa kaikille! Ja hyviä vointeja!

Soitin tänään neuvolaan. Ainakaan ne kokeet mitkä on jo valmistuneet ei ollut kohonneet, mutta eihän ne olleet viimeksikään vaan juuri se mikä valmistuu vasta ens viikolla.
Ainakin kutina tuntuu lisääntyneen näiden päivien aikana, et saa olla raapimassa koko ajan itteesä.

Ja jälleen kerran lohdullista lukea, että joskus muillakin tökkii miehen kanssa. Meillä menee kyllä juuri nyt hyvin, mutta välillä tulee aina sellaisia päiviä, että toinen ottaa aivoon niin hemmetisti. Kaipa tää nyt kuitenkin on ihan normaalia parisuhteessa. Johan tässä on kuitenkin kohta 10 vuotta toistemme naamoja katsottu =)
Parisuhteen hoitoa on viikonloppuna(-kin) luvassa, kun lähdetään ihan kaksistaan lähikaupunkiin jouluostoksille, syömään ja sitten vielä hotelliin yöksi =)

Esikoisen syntymän jälkeen sitä on tullut jotenkin niiiiin herkäksi niin herkäksi. Ja raskauskin herkistää vielä lisää. Tippa linssissä luin Iltalehden nettisivuilta, että taas on hukkunut pieni lapsi =( Jäljet johtaa sulaan... Ei kannattais lukea ollenkaan tuollaisia juttuja, jäävät vain painamaan mieltä.

Omassa navassa ei uutta.

Täällä taas, toinen herkistelijä.. Kummitytön päiväkodin pikkujouluissa nostettiin pommac-maljat tulevaisuudelle "joka on nyt tässä, teidän lapsissanne". Voiko enää hienommin sanoa! Enkä ollut ainoa tippa linssissä. :)

Olipa ihanasti sanottu!

Mä en lue iltapäivälehtiä enkä lööppejä (melkein koskaan). Jätin sen jo vuosia sitten... harvoinpa siellä mitään kivaa tai iloista kerrotaan...

Meillä miehen kanssa menee aina riita halut ristiin. Kun mä olisin sillä tuulella, että haluaisin räiskiä ja huutaa niin mies on mitä ymmärtäväisin ja huvittunein mun tilasta.. ja kun mies on huonolla tuulella niin mua vaan huvittaa. Ei olla saatu kunnon riitaa aikaiseksi moneen vuoteen... Toisaalta, kun ollaan molemmat niin kiivaita ja tulisia niin hyvä näin. Ennen lapsia tuli otettua muutaman kerran yhteen niin, että oikeasti meni tavaroita ja astioita rikki... Mutta kai sitä oikeasti sitten pitkässä suhteessa tasaantuu. Ja toisaalta, kun olen huonolla tuulella niin on kiva, että pääsee purkamaan kiukkuaan johonkin joka ei ota sitä henk.koht. Ja jotta tämä ei kuulostaisi liian siirappiselta niin totta kai mekin kinataan ja miehen naama käy välillä nyppimään... Onneksi se voi mennä töihin piiloon...=O]

Toivottavasti Ohvan koe tulokset ovat hyviä. Kuulostaa kamalalta tuo, että kutisee niin, että pitää juuriharjalla itseään raaputtaa!

Taidan mennä laittamaan glögiä... kurkku on niin hiivatin kipeä!! Ja mieskin on siellä töissä eikä hoivaamassa mua... =(

Milla Maqia: kuulostaapa sähäkältä nuo luonteenne :o) kuten sanoit, hyvä etteivät "tuulet" tule samaan aikaan. Onhan toki sanottua, että kunnon riita silloin tällöin puhdistaa ilmaa.
Meillä vain ei tule riitaa juuri mistään. Toki minulla temperamenttisemmalla persoonalla palaa proppulat herkemmin joidenkin asioiden kanssa, mutta meillä riitelee asiat, ei ihmiset. Ja jos huomataan ettei asiat kummene riitelemällä, sivuutetaan koko juttu, ja ollaan ihan normaalisti. Ei siitä jaa kummallekaan mitään hampaankoloon, kun ei olla persoonina tapeltu ;o).
Ja noista "naaman nyppimisistä", jos sellainen olo joskus aniharvoin tulee, niin sattumalta se on molemmilla. Silloin joko minä lähden ostoksille ja jätän lapset kotiin isän kanssa, tai mies painuu autotallilleen puuhastelemaan. Se joka on meillä käynyt, huomaa oitis ettei näitä nyppimisiä ihan usein satu, meinaan on tallikin vielä sen verran vaiheessa, kun ei ole ollut "syytä" lähteä sitä jatkamaan valmiiksi :oD.
Mutta kaikenkaikkiaan on pakko kehua omaa miestäni. Hän on näppärä sormistaan noinniiku kodin remonttihommissa, ja vielä ei ole sellaista autoakaan ollut (vaikka ovat uusia) mitä ei olisi osannut korjata tai huoltaa tarpeen tullen. Ja osaa hän laittaa ruokaakin, ja touhuaa lasten kanssa. Joskus pitää ihan patistaa käymään kavereidensa luona, mutta useimmiten siinä käy niin että hän soittaa kavereille, ja he käyvät sitten meillä ;o) liekö sellainen "kotimies".

Hauska testi, käykääpä kokeilemassa kumpi tulee, tyttö vai poika. Mukavaa perjantaipäivää!
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Ihana toi testi. Mulle se povaa poikaa ja poika olo on itelläkin.
Mites on muilla et onko jompi kumpi olo? Laitetaanko tänne sitten et kumpaa ois ultran mukaan povattu jos sellaista kysyy?

Huomenta!

Tuon kiinalaisen testin mukaan tulossa olisi poika. Edelliset kaksi pitäisi tuon mukaan paikkaansa, ainoastaan esikoinen olisi tuon mukaan poika vaikka onkin tyttö.

Muutoin täällä tänään kaikki ok, kipuja taas vähemmän niin mieli heti pirteämpi. Vaaveli on ollut eilen illalla ja tänä aamuna todella vilkas, mukavalta tuntuu! Herkistelyn paikka kyl on tänään, tasan kymmenen vuotta sitten puhkuttiin alkuhönkäyksiä supistusten kourissa esikoisen kanssa, puoli kahdeksan aikaan illalla oli suuri hetki, tytär sylissä!!! Kyllä tää aika on mennyt tosi nopeasti... Toivottavasti tää seuraava viisi kuukauttakin menee yhtä sukkelaan!!

Titti 17+1

Moi kaikki!
Täällä on alkuviikko käpristelty liitoskipujen kourissa. Eilinen meni hieman helpommin ja tänään on ollut sillä suunnalla rauhallista.

Vauvan liikkeitä en ole edelleenkään tuntenut, yhtenä iltana viime viikolla "ehkä". Sen jälkeen hiljaista. En ole vielä ottanut mitään stressiä tuosta, mutta kyllähän se ilahduttaisi jos juniori ilmoittaisi joskus olemassa olostaan. Siis muutenkin kuin noitten liitoskipujen muodossa. :)

Tuon laskurin mukaan meille olisi tulossa poika. Ultra on tammikuussa, joten katsotaan miten käy. Aijomme siis tiedustella kumpi on tulossa.

Lilja-77 16+4

Oon kattonu tuon jo aiemmin. Esikoisesta povas poikaa ja poikahan meillä onkin. Tulokkaasta povaa taas poikaa, mutta mulla on kyllä tyttöolo =)
Rakenneultra on 1½ viikon päästä ja jos lääkäri suostuu jotain sanomaan, niin mielellämme kuulisimme sukupuoli"arvauksen".

Meillä miehen kanssa tekee hyvää välillä pikkuisen riidellä. Olen niin hyvämuistinen ja pitkävihainen, että jos hampaankoloon jääneitä asioita ei välillä käytäisi läpi, niin räjähtäisin jossain vaiheessa =D
Mutta käsittääkseni meillä on ihan normaali parisuhde iloineen suruineen, ala- ja ylämäkineen, ja aika tasaistakin, suurimmaksi osaksi. Lapsi on lisäksi tuonut lisää sisältöä elämään, olemme oikea perhe. Oma pieni yksikkö, jossa kaikki pitää toisistaan huolta =)
Menipäs hempeilyksi...

Tänään tosiaan lähdetään miehen kanssa hotelliyötä viettämään. Kivaa, pitkästä aikaa ihan kahdenkeskistä aikaa. Poika menee mummilaan hemmoteltavaksi.

18 viikkoa tasan

Ihan hauska kalenteri. Meillä luvassa olisi tyttö, mutta niin olisi pitänyt esikoisenkin olla ja poika tuli silloinkin. Tyttö olisi kyllä tällä kertaa mukava yllätys. Saapa nähdä, paljastuuko rakenneultrassa mitään.

Minunkin mielestäni pieni riita silloin tällöin puhdistaa mukavasti ilmaa. Itse olen sitä tyyppiä, että en suutu helposti vaan hillon tunteita sisälläni ja annan sitten tulla kerralla pitkän ajan ahdistuksen miehen niskaan. Ja silloin toinen tietysti menee helposti puolustuskannalle eikä riitaa voi välttää. Mutta sen jälkeen on taas pitkään kiva olla, kun asiat on puhuttu halki.

Chansey 18+3

Enpä ole ehtinyt paljon netissä pyöriä, joten ei ole tännekkään ehtinyt kurkistaa. Täällä onkin nyt parisuhde pohdintaa menossa. Eipä sitä paljon ehdi parisuhdetta hoitaa kun esikoinen vaatii isin täyden huomion kun tulee yleensä myöhään töistä kotiin. Ihan vähän täytyy olla kateellinen Ulpulle hotelliyöstä. Meillä esikoinen 1,8 v ja eipä ole puolta päivää pidempää eroaikaa vielä ollu.
No meillä on tässä muutto suunnitelmia. Ostettiin talo ihan maalta ja helmikuussa ehkä muutettaisiin. Nyt on nykyinen asunto myynnissä. Toivottavasti menis nopeasti kaupaksi.

Rakenneultrassa kävin jo ke ja kaikki näytti olevan ok. Harmittelin kun en muistanut kysyä edes sukupuoliarvausta. Esikoinen on tyttö joka kiinalaisen kalenterin mukaan olis pitäny olla poika ja nyt arvattiin tyttöä joten nyt on sit varmaan pojan vuoro... saapa nähdä. Niin ja la oli ultrassa nyt 30.4. Enpä taida vaihtaa ketjua kun muutenkin ehdin tänne niin harvoin.
Ja se niistä päikkärestä... äitiiiiiiiiiii

Mukavaa eloa ja oloa kaikille ja joulun odotusta myös!

äiti-06 18+3

Kiva viikonloppu takana =)
Jouluostoksillakäynti sujui hyvin, saatiin ostettua lähes kaikki lahjat, mitä pitikin. Mitään lahjahössöttäjiä ei olla, mutta halutaan muistaa mummit, ukit ja omat sisaruksemme. Niih ja kummilapset tietysti sekä oma lapsukainen.
Syötiin hyvin (ja liikaa...) ja yö vietettiin hotellissa. Nukutti kohtuuhyvin, joskin heräsin jo klo 8, enkä enää saanut unta...
Lauantaina ja sunnuntaina laiteltiin kotiin jo joulua, jouluvaloja ja pieniä koristeita. Leivottiin esikoisen kanssa vähän pipareitakin. Piristävä viikonloppu kaikenkaikkiaan.

Kunnollisia äitiyshousuja en löytänyt kaupunkireissullakaan =( Yhdet vähän-sinnepäin-kelvolliset ostin Lindexistä, mutta ei ne ole sellaiset, joita kaipasin. HM:n äitiysfarkkuhaalarit ois ihanat, mutta just mun koko (S) puuttui! Huuto.netistä yritin sellaisia etsiä, mutta ainoat mitkä löysin, oli aika kalliit. Ottaen huomioon, että uudet maksaa 39,90.

Vauva liikkuu päivittäin, mutta ulospäin ei vielä potkut tunnu. Itsellä olo on ihan jees.

Ulpu rv 18+3

Hellurei!

Täällä ollaan jo pari viikkoa pyöritty mammafarkuissa, muut eivät jalkaan mahdu. Tai oikeemmin jalkaan kyllä, muttei mahan yli :-).
Masu on jo nyt isompi mitä aiemmilla kerroilla, mutta sehän oli kait odotettavissa.
Jonkin verran supisteluja muttei mitään isompaa.
Viikonloppuna leivottiin lasten kanssa torttuja ja pipareita useampi kilo :-)

Meillä ei edelleenkään nukuta. Menee monta yötä 3-4h unilla, sitten jos on oikein hyvä tuuri, voi nukkua jopa 8h! Mutta sittenkin keskimääräinen unimäärä jää todella vähäiseksi. Murheet ja huolet painaa mieltä, huolettaa sekin miten paljon kaikki vaikuttaa vauvaan. Raskaus kun tulisi olla aika stressitöntä aikaa, kuulemma....

Paino jatkaa putoamistaan, nyt pian -7kg. Vaikka mammafarkut ovat tarpeen masun takia, alkaa joustofarkutkin löpsöttämään takapuolen kohdalta. Vaan minkäs teet. Ei auta vaikka kokonaisia sikoja söis, tai, no en kyllä ole syönyt... Mutta siis ihan tavallista ruokaa menee, ja ihan riittäviä määriä.
Huh, ensi viikolla sokerirasitus. Siksi aikaistavat, kun tämä mun painojuttu on aina näin omituinen. Mitenkähän selviän?
Olen sokereita mittäilut silloin tällöin, vaan kun ei ole oikein ollut tunnetta häiriöstä, en ole aktiivinen ollut. Sen vaan tiedän, että ennen raskautta kesti 2e karkkipussi noin 5 minuuttia kunnes oli tyhjä, nyt voi syödä korkeintaan viisi karkkia, ja tulee TOSI huono olo. Saa nähdä pyörrynkö siinä s.testissä. Miksi siinä ei muuten voisi olla makuultaan? Mua kun alkaa heikottaan tosi nopeesti ja tosiaan tuntuu että taju lähtee, puhumattakaan, että oksettaa...

Missäs kaikki on? Minä olen töissä, vaan on niin hiljaista, eikä mitään tekemistä, että vallan joutaa vaikka netissä pyörimään...

Lueskelin tänään vanhoja ketjuja, joihin kirjoittelin esikoista odottaessa v. 2005. Voi että, oli se niin jännää ensikertalaiselle se odotus! Synnytystäkin odotin malttamattomana ja avoimin mielin, kun en tiennyt mitä tuleman pitää... Hah, ja pientä vauvaa toivoin silloin! (Esikoinen painoi syntyessään yli 4kg =D )
Pienempää vauvaa toivon nyt...

Lumisateinen päivä täällä Savossa, taidetaan saada valkoinen joulu.

Ulpu

Minä en ole jaksanut pahemmin kirjoitella. Eilen kävin hammaslääkärillä niin poisti yhen hampaan, kun oli niin risa ja mätä. Hippunen hyppi ja pyöri koko sen ajan mahassa.
Tänäänkin pitäs käydä kaupungissa, mutta enpä taida jaksaa. Jostain kumman syystä koko ajan núkuttaa vaikka nukkus kuinka yöllä hyvin ja pitkään. Saatan sittenkin nukkua päikkäreitä 1-2 tuntia. Onneksi enään viisi päivää navatalla oloa ja sitten ois viisi päivää "lomaa".
jooh jos jotain lähtis tekeen

Haa, eilen illalla tuntui vaavin liikkeet uloskinpäin! Sohvalla makoilin ja alkoi tuntua potkuja tms. liikettä. Laitoin käden mahalle ja kas, liike tuntui käteen! Miehenkin huusin kokeilemaan ja yhden liikkeen sai hänkin bongattua. Itse tunsin vielä monta liikettä sen jälkeen. Oli kyllä mahtavaa!

Ohva, minuakin on alkanut väsyttää, taas. Alkuraskaudessahan sitä oli koko ajan, mutta nyt taas! Yöt olen nukkunut sikeästi, enkä ole herännyt aamuisin, kun mies herää 1,5 tuntia ennemmin töihin. Iltapäivällä alkaa väsyttää armottoman kovaa. Töissä olen, joten päiväuniet ei onnistu.

Ulpu

Voih... mä oon kateellinen teille, joita nukuttaa, tai siis jos pääsette nukkumaan. Mä olen kanssa sikaväsynyt, mutta uneen en pääse. Kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä.

Yhden muksun kanssa on kaikenlaista sählinkiä (tai oikeemmin tarhan kanssa), enkä millään jaksaisi enää yhtään... Jos voisin, ottaisin lapset kotiin nyt heti. Vaan kun on pakko olla vielä töissä. Mutta jos joudun saikulle ennen aikojaan, otan varmasti lapset pois hoidosta, olen niin kyllästynyt kaikkeen, mitä sieltä tulee. Siellä kun samat säännöt ei näytä koskevan kaikkia lapsia, yksi todistus tuli eteeni taas tänä aamuna.
Voih, kumpa kunnassamme olisi edes toinen päiväkoti, vaan kun ei ole kuin tuo ainoa.
Lapsetkaan eivät halua hoitoon enää ollenkaan, tai no tyttö vielä joskus mutta poika ei enää lainkaan. ja sitten vielä ihmettelevät minulle tarhasta, että miksi poika ei viihdy?! Vaikka olen sen satakertaa sanonut, että toiset lapset saa tehdä yhtä, ja toisilta se on taas kielletty. Ja jos toinen kiusaa tai puhuu rumasti lapselleni, ei kukaan aikuinen puutu. Johan siinä lapsella luottamus henkilökuntaankin menee...
Se ei vaan tunnu menevän hoitajien päähän.

Anteeksi taas vuodatus. Voisin kait joskus olla valittamatta. Mutta tämä aika on vaan niin raskasta, eikä tilannetta todellakaan helpota se, että en saa öisin nukuttua.

Meillä muuten ajatellaan sellaista vaihtoehtoa, että mä palaisisin takaisin töihin heti äitiysloman läjkeen, eli mitä se nyt on, 3-4kk? Ja mies jäisi vanhempainvapaalle. Meille voisi olla ihanteellinen ratkaisu, kun teen töitä kotoa käsin aina, niin siinä olisi kaksi vanhempaa kotona. Työni ei myöskään ole aikasidonnainen, joten päivää voi venyttää mihin suuntaan tahansa, ei ole 8-16 työpäivä. Olisi miehellekin lepo poikaa alati kiihtyvässä työelämässämme. Olemme samalla alalla, samassa duunissa, niin voitte arvata, kuinka hyvin tiedetään toisemme työt ja kiireet ;o).
Sitten vanhempainrahakauden jälkeen jäisin hoitovapaalle, ainakin vähintään puoleksi vuodeksi, mielellään kahdeksi vuodeksi ;o).
Tuloissa tai niiden menetyksissä ei suurta eroa tulisi, kun ei tarvitsisi kahta autoa, eikä miehen tarvitsisi ajaa 150km päivittäin. Säästöä sekin, joten loppujen lopuksi olisi ihan sama kumpi on hoitamassa vauvaa ja kumpi töissä.
Mielenkiintoista.

hei vaan! olen 32v yhden lapsen äiti ja toista tässä odotellaan la on 11.5.viikkoja on jo kertynyt 17+3.liikkeitä olen jo tuntenut pari viikkoo, päältäpäin ei viälä tunnu. pari kertaa olen jo ultraan päässy kaikki on näytänyt olevan hyvin.kaikki tuntuu niin uudelta ja jännitävältä kun edelisestä raskaudesta on jo viärähtänyt 13v.olenkin tiivisti lukenut tätä palstaa mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne.