*Tammikuu2008*SYYSKUU

Tuli nyt käytyä siellä rakenneultrassa.Siitä jäi kyllä jokseenkin tyhjä olo,kun lääkäri oli jotenkin niin tyly ja vähäpuheinen.Nyt jäin jopa ihmettelemään sitä,että istukan paikkaakaan ei edes sanottu...
Sydämen rakennetta tuntui tutkailevan ahkerasti ja se oli ihan ok.Muutenpa ei juuri mitään kommentoinut :/

No pääasia varmaan se,että kaikki ihan kunnossa ja vastasi viikkoja.Tuota raskauskorttia tutkiessani huomasin,että jonkun mitan mukaan ois pari päivää edellä,mutta noin pienten heittojen mukaan laskettua aikaa ei ruveta muuttamaan.

Itsellä kuitenkin ihan helpottunut olo kaikkinensa.Nyt uskaltaa jo antaa vatsan näkyä,kävin itse asiassa ostamassa äitiysfarkutkin tänään.Jokseenkin oudon malliset,mutta ajaa asiansa ilmojen viiletessä.

Uusille tulokkaille tervetulon toivotukset minunkin puolelta :flower:

tällasta siis tälle illalle

nintendo 19+5
 
Huomenta hei!
Ja tervetuloa uusille! Ompa kiva että meitä vieläkin löytynee =)

Cattie Noi mun ohjeet löytynee Suuri Käsityö nro 9 elokuu 2004, nro 1 tammikuu 2005 ja nro 6-7 kesä-heinäkuu 2007 En tiä, taidan itse päätyä tuohon sammakkomalliin:) Ku tälläinen sammakkofriikki olen :LOL:

Eilen sitten kuitennin vaivasena menin töihin. Esimiehen kanssa juteltiin ja nyt koitetaan joskos olis helpompaa olla toisessa työtoimessa. Esimies sanoi että sano/kokeile missä on helpoin ja paras olla, niin järkätää hommat mulle niin. Onneksi ei tullut ongelmia, ku kuiten tarvitaan järkkäilyjä, ku tätä mun työtä ei tee kukaan muu kuin minä ja näillä työtunneilla ja multa ei voi tuntejakaa vähentää vaikka toista hommaa alkaisinkin tekemään ja sitten mun hommiin tarvii sitten kuitenni jonkun toisen. Nyt alkuu mä aloitan hommat omissa hommissa ja sitten kun tulee taloon lisää porukkata niin siirryn ite muihin hommiin ja joku tulee mun tilalla. Saikohan mitää selkoa. Meillä on aina niin hyvin onnistunut esimiehen kanssa sovittelut. Vaikka eri hommissa olinkin sitten eilisen ei olossa ole paljoakaan kehumista, nyt on noi issias vaivat vain pahentuneet. Pitänee ens viikolla sitte varailla lääkäriä, jos on yhtä tukalaa.
Mä tein kanssa itelle tuollaisen tickerin, se vaan antaa pävän vähemmän.. mut eipä tuo haitannee... :) Kiitos linkistä!

Saaru ja Aattomiäs 24+0
 
Kävin viime viikolla rakenneultrassa ja viikkoja piti olla 18+3, mutta koon mukaan oli 19+5. Supersäännöllisten kuukautisteni takia tiedän ettei ole mahdollista että hedelmöittyminen olisi tapahtunut yli viikkoa aikaisemmin. Tästä päättelen, että vauva vaan kasvaa tavallista nopeammin. Masu minulla on kyllä tosi pieni, kukaan ei sitä edes huomaa, jos en ole kertonut olevani raskaana. Laskettua aikaa ei muutettu, vaikka vauva oli viikon ja 2 päivää isompi. Onko jollain muulla vastaavaa tilannetta? Onko laskettua aikaa muutettu rakenneultran jälkeen? Onko sanottu mitään syytä miksi vauva on selkeästi isompi?

T: Toukomaa ja Nuppu 19+6 tai 21+1
 
Lasketun ajan muuttuminen: Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa la siirtynyt myöhemmäksi eli raskausviikot vähentyneet rakenneultran perusteella. Lisäksi molemmat lapset ovat lopulta syntyneet vieläkin myöhemmin. Tällä kertaa la pysyi ihme kyllä samana. Mutta, Toukomaa, eikös se ole ihan mukava kun onkin raskaus jo pidemmällä!

Meillä ollut yöt katkonaisia nelivuotiaan pissiongelmien takia. Hoh-hoijaa! Univelkaa lukuunottamatta oma vointi on ollut hyvä ja mahaa sen kun kasvattelen. Luitteko muuten uusimmasta Kaksplussasta probioottijutun? Minä olen niin ihastunut tuohon gefiluspiimään ja olipa mukava lukea sen hyödyistä raskaanaolevillekkin.

Vauvanvaatteet tuli haettua varastosta ja paljon poikien vaatettahan sieltä löytyi. Jos nyt tulokas sitten on poika, niin kampetta löytyy. Tulin siihen tulokseen, etten ota äitiyspakkausta, vaikka olisihan siinä varmaan suloisia vaatteita. Ostan jotain uutta mieluista itse. Lapset ovat innoissaan järjestelleet vaatekaappeja kanssani. Vauvalle on jätetty omat hyllyt.

Voikaahan kaikki hyvin! Mukava saada uusia odottajia joukkoon!
 
Tänään taas neuvolassa käyty. Kelan paperit sain ja vähän yrittänyt niihin tutustua niin sais ne täytettyy ja jäädä oottelee pakkauksen saapumista. :) Kaikki oli oikeen hyvin. Verenpaine oli hyvä ja hemppakin vielä 121. Painoa oli tullu 350g/vko. Eli tasasesti nousee. Nyt mitattiin ekaa kertaa sf-mitta ja se oli 18cm. Sykkeet oli vahvan kuuloset ja 150 molemmin puolin sydän löi.

Sukupuolta ei siis tiedetä ja jotenkaan en osaa ees sanoa onko tyttö vai poika olo. Poikaa ehkä pikkusen enemmän toivotaan, että jos sitten poikaolo ois kumminkin vähän enemmän. Tammikuussa sitten selviää.

Täällä samanlaisia tuntemuksia kuin pikkugreipillä, että vessa hätä tulee ihan yllättäen ja tosi kovana että tuntuu kuin ei voisi pidätellä yhtään. Muuten olo on edelleenkin mitä mainioin. Välillä kyllä supistelee ja alamahassa outoa tunnetta, mutta pääasiassa kaikki siis hyvin ja masu vain kasvaa. =)

Yhden ärsyttävän asian oon kyllä huomannu, mulla menee korvat tosi useesti lukkoon. Varsinkin jos kävelee reippaamman lenkin tai ajaa vaikka pyörällä ja joutuu hengittelee enemmän niin korvat on aivan lukossa. :| Ja ne voi olla tosi pitkään sen lenkin jälkeenkin. Se se on ärsyttävää. Piti neuvolassa tänään kysyä mistä vois johtua mutta enhän mä siellä muistanu. Ja tämmöstä ei kyllä oo ollu ennen tätä raskautta.

Parina päivänä ollu masussa aika hiljasta enkä montaa potkuu oo tuntenu, mutta nyt taas käy ihana myllerrys. Luultavasti vaan ollu jotenkin toisin päin etten oo liikkeitä niin hyvin tuntenu.

Tänään lähetään illalla miehen siskon häihin. Syömään ja... syömään hyvin :D

Uusille tervetulotoivotus täältäkin :flower:

Pippuri ja taavi-tuutikki 22+2
 
Toukomaa: Meille sanottiin ultrassa, ettei tuota laskettua aikaa enää ruveta muuttamaan, ellei ole yli kahden viikon heitto. Vauvat on kuitenkin yksilöitä, myös kokonsa suhteen.

Täällä siivottu koko aamupäivä. Sunnuntaina on asuntoesittely ja huomena lähetään ite Tampereen suuntaan asuntoja kierteleen.

Nyt kutsuu kakkavaipan vaihto.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

S + kakkosnelonen
 
niin mulle sanottiin kun kysyin tuosta koko asiasta et menevät sen 10-12viikolla tehdyn ultran mukaan,elleis it rakenneultrassa viikkoja ole todella enempi tai vähempi... tämä kuulemma juuri siksi että se vauva on kokonais pituudeltaan helpompi ja tarkempi mitata noilla alkuviikoilla ja sit tuolla rakenneultrassa ne mitat mitä otetaa rupee olemaan yksilökohtaisia... kuulemma alkuviikoilla ne kasvavat suht samaa vauhtia et nää yksilölliset kasvut rupeaa tulee siellä 20viikon tienoila... :)

minä ajattelin kans ruveta nyt kutomaan ja yhet pikku sukat sainkin jo aikaiseksi... :D vielä tumput ja muutamat sukat ajattelin väsätä lisää.. lankojakin piti piipahtaa hakee ku ei sellaisia nyt mistää jemmasta kotoa löytynyt... samoin nyt viikonloppuna on makkarin "uudistamista" uus sängynpääty pitäisi laittaa, on samaa tyyliä/väriä ku pinnis ja laittaa vähän boordia jne... kivaa tuo sisustaminen... :heart:
lisäks vielä pitäs vetästä eteiseen ja keittiöön boordia, tuovat mielestäni kivasti ilmettä pienellä vaivalla... :)

sellaisia suunnitelmia tänää, eilen iski siivous vimma, ja siivosinkin kämpän katosta lattiaan, jopa kylppärin seiniä myöten.. :LOL: mulle on iso kynnys tää oikein kunnon siivous... nyt sit ku rupeaa tulee vauvan tavaraa ni ihana laittaa kaikkea... :D

huomenissa oliskin sit illasta kummitytön äiteen syntskärit ja nitä pitäisi kuulemma lähteä juhlistaa... :) katotaa kui käy ku koko päivän touhuaa tuon sisustamisen parissa.. iskeekö väsy vai jaksaako sitä jopa lähteä... :)

me muute eilen mietittii pitkää noita työnimi hommia... ja päädyttii sit miehen alkuperäsee nimeen mikä oli topi.. se on hyvä ku poika on tulossa ja sopii kuulemma paremmin tulokkaalle kun nilla-olavi...tiedä sit.. miehestä on kuulemma parempi puhua tulokkaasta nimellä ku et vaan vauva... :LOL:

peikko ja topi 22+0 :heart:
 
Ai maailma mun maha tuntuu ja näkyy!!! Aivan hirvittävä pallo! Ja oksettaa (edelleen!!!) painaa, vihloo ja yököttää ja inhottaa ja kävely on tukiliivien kerakin hankalaa. Hemmettiin MUKA ihana keskiraskaus. Aikasemmat kaks raskautta ei olleet kyllä näin tuhottoman hankalia. Ja vasta viikolla 20 mennään!!! :eek:

Joopa joo. Silti ihan ok olo, noin niinku muuten. "Allu" potkii ja myhkyää mukavasti ja tulevat veljet kuuntelee mahan läpi, etä mitähän se siellä höpöttelee. :) Tämä hankala oleminen vaan vähän verottaa jaksamista ja pinna on kireämmällä kuin aiemmin. Ja vasta joulukuussa äitiyslomalle!!

Rakenneultra on 12. päivä, joten kirjottelen sitten kuulumisia uudelleen. Tulee vaan niin harvoin kirjoteltua, että vaivun kohta unholaan tällä palstalla. Luen ahkerammin, kuiteski.

KIITOS!, kun olette siellä jossain päätteittenne edessä lukemassa ja jakamassa tuntemuksia. Mukava valittaa (aina näin välillä), kun muut tietää miltä ehkä olo saattaa tuntua. :hug:

johnu ja allu (ja puolenvälin tienoilla siis mennään)
 
Kiitos Saaru :flower: riennän joskus katsomaan niitä
=)
Meillä on kans ilmaantunu siivous ja järjestelyintoa :LOL: Olen tässä saikku viikolla nyt joka päivä tehnyt jotain pientä. Jos huomenna tuntuu hyvältä niin pesen viä kylppärin. Vähän ottaa päähän se ahtaus. Oliskohan kannattavaa hankkia muuten ammeeseen jalat.. hmm.. tällaista pohdintaa. No nyt rupee oleen siistiä, ja neuletakki on valmis, siis nappeja vailla :D JEE! Ja pipa hyvässä alussa =)
Kelan paperit vein sitten tänään =) Hakemusta käsitellään kai noin kuukausi ja siitä pari viikkoo ni tulee pakkaus postiin :D Sitä jo niiiiiiiiiiiiin odotellaan..
Joo, ei kummempaa tänne, vanukasta mussutan tässä samalla jälkkäriksi. Ens viikolla töitä ja väsymystä tiedossa, onneksi ennen sitä saa naatiskella viikonlopusta =)

Siis hauskaa viikonloppua mammat =)

Cattie ja Osku-poika 22
 
hei cattie (voin kyllä hankkia lehden käsiini, mutta) jos haluat tietää miten y-viestiä voi lähettää, niin tän viestin vasemmassa reunassa on mun nikki ja sen alla kirjekuoren kuva, kun klikkaat sitä voit kirjoittaa mulle yv:tä ja lähettää sen ja se tulee mulle sivun yläreunan palkkiin nikin viereen näkyviin :) :flower:
 
on tullu tässä monta päivää tullu herkuteltua :ashamed: vähän omatuntopäinaa että ei niin paljon herkkuja..,pitäs varmaan otta käytäntö että vaan yks karkkipäivä viikossa,jos helpottais...

kaikki täällä siis siivous intoilee,sisustelee ja tekee kaappeihin tilaa.. kumpa ite voisin saman tehä.. no voisinhan mutta pitäs päästä muuttaa ennnen vauvan syntymää mutta saas nähä tarjotaanko asuntoa ennen syntymää.. PAREMPI OIS,kaikki oon sen varaan laskenu et siks ei mitään vauvan järjestelyjä oo tehty.. ja jos köykin nin että vauva syntyy tähän asuntoon niin täältä joutuu ties mitä tavaraa heittää roskiin koska ei tila riitä yksinkertaisesti..
mut me mennäänn nyt ton touhuuvan pojan kanssa kattoo salkkareita

nasu masuasuki ihaa 21 tasan :D
 
Toukomaa Meillä kävi puolestaan niin, että viikot vähenivät rakenneuä:ssä. Kirjoittelinkin tästä jo silloin ultran jälkeen. Eli siis np-ultran mukaan heittoa olisi -2pv ja nyt rakenneultrassa heittoa oli -6 pv. Kätilö mietti pitkään siirretäänkö laskettuapäivää, mutta ei sitten kuitenkaan muuttanut. Tiedän melko tarkkaan ovulaatio päivän, joka oli 2 päivää myöhemmin, kuin norm 28 kp:n kierrossa. Lisäksi meillä ei peittoja heiluteltu enää ovulaation jälkeen, joten jos ovulaatio olisi ollut vasta 6 päivää siitä mitä luulin, niin sitten on kyllä tapahtunut melko iso ihme! :D Eli jos tästä sepustuksesta nyt mitään saa irti niin en myöskään usko rakenneultran antamiin tuloksiin. Voi olla, että Nuutti sitten vain kasvaa hitaammin. Meille kätilö väitti, että np-ultrassa vauva voi olla kippurassa (?) ja siksi mitat saattavat muuttua vielä myöhemmin.
Uskon kyllä enemmän pikkupeikon teoriaan, että rakenneultrassa mitat alkavat olla yksilöllisempiä.
Kauheaa kun tuli paljon paljon tekstiä..

Hyvää viikoloppua kaikille! Maanantaina on sitten neuvola ja saan minäkin ne kelan paperit. En tiedä yhtään mitä tehdä sen äitiyspakkauksen kanssa..

Iita ja Nuutti 21+5
 
...tänään oli sitten ihan pakko päästä hiukan ostoksille työpäivän jälkeen. Rahaa sain kulumaan ihan kiitettävästi, mutta sain kuitenkin kassillisen kaikkea ihanaa. Tulevalle pojalle ostin hiukan söpöjä vaatteita ja itelleni löysin H&M:ltä kivat mustat mamma housut.

Eilen kävin minäkin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Kelan papereita tuli tännekin täytettäväksi...toivottavasti osaan niitä täytellä... :/

Unohdinkin aiemmin mainita, että synnytyssairaalana meillä on TYKS
 
rakenneultrassa käyty ja kätilö totesi että erinomaiset rakenteet :)
sukupuolta ei kysytty , jännitetään loppuun asti.
mullekin vois päivittää että synnyrisairaala on tays.
aamuisin vieläkin huonoa oloa ja painoa ei oo tullut yhtään, mutta kai sitä jossain vaiheessa tulee.
tyttönen ja tyyppi 20+5
 
Heippa vaan kaikille. Mekin sitten käytiin rakenne ultrassa torstaina ja huono maku jäi. Kätilö ei nähnyt mitään: oli kuulemma todella huono näkyvyys!! Laitteissa vikaa ja aikataulukin pettämässä... Jouduttiin vaihtamaan huonetta ja laitetta kun mittoja ei tuntunut löytyvän. Tämä nainen paino vatsaakin niin lujaa, että sattui. Sitten mielestäni etsikin pienokaista kaikesta huolimatta väärästä kohdasta. Eli lantion luun alta?!! Hän sitten joutui tosiaan soittamaan lääkärillekkin ja kysymään mitä tehdään. No lääkäri, erittäin muka vanhempi mies sitten katsoi uudelleen ja siellähän sé pieni näkyi loistavasti. Ei tarvinnut edes käyttää voimaa ja katsottiinkin AIVAN eri kohdasta. HUH HUH :whistle: .

Sai onneksi oikeat mitat ja viikolla 21+3 mennään, eli la aika aikaistu. La 17.1.08 nyt sitten ja sairaala on Kätilöopisto.

Emme pystyneet kyselemään edes mitään mieltä painavia asioita, kun tällä naisella oli niin kiirus. Olisin halunnut tietää näistä käsien puutumisista ja vauvan pituuskin olisi ollut kiva tietää. No maanantain neuvola käynnillä sitten kyselen.

Meillä ei ole tuntunut oikein liikkeitä, mutta kuulemma johtuu siitä, että istukka niin etuseinässä ja se vaimentaa liikkeet. Toivottavasti kuitenkin ne alkaisi pian tuntumaan!!

No nyt sitten sai oikein purkaa tunteita. MUKAVIA viikonloppuja kaikille ja hyviä vointeja!

Säihky74 ja mini-me 21+3 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
on tullu tässä monta päivää tullu herkuteltua :ashamed: vähän omatuntopäinaa että ei niin paljon herkkuja..,pitäs varmaan otta käytäntö että vaan yks karkkipäivä viikossa,jos helpottais...

kaikki täällä siis siivous intoilee,sisustelee ja tekee kaappeihin tilaa.. kumpa ite voisin saman tehä.. no voisinhan mutta pitäs päästä muuttaa ennnen vauvan syntymää mutta saas nähä tarjotaanko asuntoa ennen syntymää.. PAREMPI OIS,kaikki oon sen varaan laskenu et siks ei mitään vauvan järjestelyjä oo tehty.. ja jos köykin nin että vauva syntyy tähän asuntoon niin täältä joutuu ties mitä tavaraa heittää roskiin koska ei tila riitä yksinkertaisesti..
mut me mennäänn nyt ton touhuuvan pojan kanssa kattoo salkkareita

nasu masuasuki ihaa 21 tasan :D
Mulla oli viimeksi sama, en päässyt toteuttamaan pesiytymisviettiä koska me muutettiin vasta 3 vko ennen LA:ta ja lapsi syntyi sitten 5 pvä ennen LA:TA. Koti oli valmiina, mut mun pesiytyminen jäi viimiseen 2 viikkoon, mihin sisältyi mun lakkiaiset mamman luona juhlittuna... Tuli hiukan kiire saada kämppäkuntoon, varmaan juuriharjalla kontallaan lattioiden pesu jne.. auttoi että synnytys alkoi ennen LA:ta ja oli mun eka, olin luullut et menee tietty 2vko yli tms.. :D Nyt vaan neulon mitä kouluta kerkeen ja kaappeihin on tehty tilaa, yks pipo ostettuna ja joku päivä tongin äitin poikavauvan vaatteet niitten kaapeista :D

PrincessOfAcco ja Ali rv: 23+2
 
säihky74:

En tiedä tarkalleen millasta käsien puutumista sulla on, mutta jos siihen liittyy varsinkin sellasta että oot vähänkin huonossa sennossa, nojaat johonkin, makaat kyljellään tms.. ja kädet (ehkö jalatkin) puutuu ihan hetkessä kauheesti, niin se on raskaana ihan normaalia. Verenkierron pitää pitää huolta sinun ja vauvan verenkierrosta, tai siis sinun ja istukan.. Vrimäärä raskaana on isompi, mutta jostain syystä helposti raajat puutuu, kun ei vaan pumppausvoima riitä kaikkialle, jos on vähänkin painetta sen jäsenen päällä.. Kun jalat ja kädet on niitä ääreisverenkierron osia. Mulla on ollut tätä molemmissa raskauksissa, mun äidillä kaikissa seittemässä, että on ainakin tällanen puutuminen normaalia. Kaikille sitä ei tule.. jotkut ei taas huomaa sitä jos on tosi lievää..
 
Voi kauhia ku kolottaa ja jomottaa! Ihan kauhia väsykin koko ajan. MOnta huonosti nukuttua yötä takana. Ei yhtään nyt tää työ sovi tähän mun kuvioon ja tilaan. Vaikka kuin koitan apuria käyttää nosteluissa yms ja vaikka vaihdoin työhommiakin, niin olo ei yhtään parane. Nyt kaiken lisäksi molemmat pojat nuhii ja yskii. Viime yönä ei tullut kummallakaa nukkumisesta mitään.
Kuinka moni meistä muuten on työelämässä? Saikulla? Koulussa? Kotona?
Mä oon töissä ja ikuista iltavuoroa teen.. :/
Pakko varmaa turvautua ens viikolla sitten saikulle, ku muutenki tulee raskaampi viikko, ku autoa ei ole aamuisin käytössä (kerho, neukkamatkat yms. sitten kävellen) ja poikien hoito yksin.
Mulla issiaskivut on kyllä nyt vaa pahenee päivä päivältä :ashamed: Ei kiva ei!
Voi että menipä taas valitteluksi:( Jospa ens yönä sais nukuttua paremmin ja huominen ois parempi päivä. Esikollakin alkaa Kärppien kiekkokoulu. Toinen ihan tohkeissaan kaikkineen varusteineen odottanu sunnuntaita.
Mut lepposta lauantaita!

Saaru ja Aattomiäs
 
Saaru: mä oon viikolla ainakin 4-5 päivää töissä, riippuu vähän tarpeesta. Oon pienessä firmassa myymässä ja riippuen omistajan menoista menen töihin sovittuina päivinä. Tiistai mulla on aina vapaa, kun silloin mulla on mammajumppa ja parin viikon päästä alkaa perhevalmennus, joka on myöskin tiistaisin.
Mulla on ruvennut vetämään suonta öisin pohkeista. Ensin vasemmasta ja sitten oikeasta. Viime yönä teki tosi kipeetä, silloin tuntui se vajaa minuutti ikuisuudelta. Pikkuinen sen sijaan kiusaa mua päivittäin potkimalla rakkoon, mutta onneksi riittävän hiljaa ettei tuu pissi housuun :LOL: No onneksi vauvat yleensä kääntyy nurinpäin ennenkuin potkut käy liian voimakkaiksi.

Napsukka ja Abbath 23+1
 
Saaru kyselit töissä olosta: Kuten napsukkakin olen töissä pienessä firmassa myyjänä 5 pv viikossa joista 1 on lauantai ja viikolla saan suht vapaasti valita vapaapäiväni. Aika paljon olen yksin töissä ja nyt olen päättänyt lopettaa painavimpien tavaroiden nostelun. Pomo ei ole vielä kysynyt mahasta mitään vaikka työkaveri sano että sokeakin näkee silmillänsä että meikäläinen on raskaana. No ens viikolla ajattelin sitten mainita asiasta vaikka ei kyllä ole tilaani voinut olla huomaamatta, ehkä odottaa että itse kerron.

Töissä seisominen ottaa jo nyt tosi paljon jalkojen päälle joten uudet työkengät on varmaan pakko ostaa. Onneksi pystyn suht paljon istuksimaan joten se helpottaa. Mikrossa lämmitettävä kauratyyny on kanssa kova sana. Sitä kannattaa kokeilla auttaa mulla ainakin suonenvetoihin, pinkeeseen vattaa ja alaselän kipuihin. Ite meen yleensä kauratyynyn kanssa nukkumaan niin ei "kolotukset" vaivaa yöllä niin paljon.

Vauveli ei paljoa edelleenkään potki, mutta sen verran kuitenkin että tuskin on syytä huoleen.

Maximilian ja vauva 19+6
 
Töissäolosta: Suht normaalisti olen vielä pystynyt töissä olemaan, työkaverit välillä kyllä toppuuttelee ja antaa mulle vapautusta ettei tartte kaikkein vaikeimpien asiakkaiden luokse mennä (vanhainkodissa) Yövuorot nyt kyllä ajattelin lopettaa, sillä viimeksi oli pakko hakea sairaslomaa kun heti ensimmäisenä yönä vatsassa alkoi nipistelemään aika reippaasti. Lääkäri teki tuolloin kaikki tutkimukset ja totesi että vauvalla on kaikki hyvin.
Mulla myös tuo issias vaivaa ja se tottakai vaikeuttaa jonkin verran työntekoa, koko päivä kun pitää olla jaloillaan. Alkuraskaudesta olin issiavaivan takia saikulla parisen viikkoa.

No koitetaan huomenna taas pärjätä, iltavuoro odottaa :)
 
Töissä ollaan ja kolmivuorotyötä teen sairaanhoitajana. Vielä jaksan yövuoroja jotenkin, mutta en varmaan kauaa tee. Nytkin olen yövuorossa joka on alkanut 16.15... |O . Onneksi on huominen nukkuma päivä ja ylihuominen vapaa. :D Saa kerätä voimia tiistain aamuvuoroa varten. Yhtä yötä olen enää listaan pyytänyt.

Asuntokauppa asiat pyörii mielessä jatkuvasti. Tarjous on vetämässä yhdestä omakotitalosta joka ei kyllä mene läpi, mutta vasta tarjousta odotellaan. Aloitettiin melko matalasta tarjouksesta. Eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka läpi meniskin. No hieman on varaa nostaa. :D Voi kun on nääntävää ja stressaavaa aikaa, meinaa ihan pakahtua. Mä niin haluan sen talon. :kieh: Missä se mun kärsivällisyys nyt oikein piileksii. Tahtoo kaikki mulle ja heti. :p

Lellu rv23+0 :heart:
 
olen minäkin ja ihan normaalia viikkoa teen. Nyt jouduin olemaan kuusi päivää putkeen ja sen huomaa jaloissa. Heti jos joudun pidempään seisomaan niin sitten on pakko istahtaa, tuntuu ettei jalat kanna. Kävellä kyllä voin ihan hyvin, mutta tuo paikoillaan seisominen on aivan kamalaa. Onneksi esimiesasemassa voin itse vaikuttaa työhöni huomattavasti, mutta en kuitenkaan tarpeeksi. Sitten olen huomannut, että levottomat jalat ovat alkaneet vaivata, kun pitäisi käydä nukkumaan. Ja nukkua voisin koko ajan, katsotaan miten käy kun mies lähtee työmatkalle ensi viikoksi ja jäädään pojan kanssa kahdestaan. No siinäpä niitä meikäläisen vaivoja, ai niin ja jouda voisin pillillä vettä koko ajan. Eli siis toivon, ettei sokerinrasitus tuo uusia kuvioita tähän tilanteeseen.


Nuuskis ja Ville jotain yli 20

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lellu1:
Töissä ollaan ja kolmivuorotyötä teen sairaanhoitajana. Vielä jaksan yövuoroja jotenkin, mutta en varmaan kauaa tee. Nytkin olen yövuorossa joka on alkanut 16.15... |O . Onneksi on huominen nukkuma päivä ja ylihuominen vapaa. :D Saa kerätä voimia tiistain aamuvuoroa varten. Yhtä yötä olen enää listaan pyytänyt.

Asuntokauppa asiat pyörii mielessä jatkuvasti. Tarjous on vetämässä yhdestä omakotitalosta joka ei kyllä mene läpi, mutta vasta tarjousta odotellaan. Aloitettiin melko matalasta tarjouksesta. Eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka läpi meniskin. No hieman on varaa nostaa. :D Voi kun on nääntävää ja stressaavaa aikaa, meinaa ihan pakahtua. Mä niin haluan sen talon. :kieh: Missä se mun kärsivällisyys nyt oikein piileksii. Tahtoo kaikki mulle ja heti. :p

Lellu rv23+0 :heart:
millasta luulet että on olla harjoittelussa tyksin akuutilla sisätautiosastolla rv 26--->32? Kiireistä ja rankkaa varmaan.... :/ Mulla olis se edessä kolmisen viikon kuluttua toi... :eek:
 
Töissä olen minäkin. Sairaanhoitajana välillä melko kiireisellä osastolla. Kolmivuorotyötä olen tehnyt tähän saakka, mutta yövuorot olen ajatellut lopettaa näiden listojen jälkeen (vielä 5 viikkoa). Tuplavuoroja tein viimeksi kesäkuun alussa ja nyt mulle oli laitettu ensi viiikolle vielä yksi sellainen (vaikka en siis ole toivonut enää sellaisia). No,ehkä se oli vahinko listantekijältä (ei tod näk tiennyt että olen raskaana), joka tekee muuten ihan loistavia listoja. Nyt kun palasin lomalta elokuun lopussa niin on ollut kiva huomata, että työkaverit kyllä ottaa mun raskauden huomiin (ei tarvitse nostella potilaita, ei tarvitse mennä arvaamattomien potilaiden luo jne.). Toistaiseksi en ole ollut raskauden takia vielä sairaslomalla, mutta vielähän sitä ehtii tapahtua vaikka mitä :whistle:

Lellu1: meillä vähän sama tilanne, mutta juuri siitä toisesta näkökulmasta. Eli asuntoa ollaan myymässä ja maanantaina ensimmäiset ostajaehdokkaat ilmoittavat haluavatko asuntomme/tekevät tarjouksen. Eli olo on kyllä välillä melko jännittynyt.

Nuuskis: mulla myös ihan sama juttu jalkojen puutumisen kanssa jos pitää seistä kauan aikaa. Istumaan pitää päästä.

Afu ja mini 20+6 yövuorossa
 

Yhteistyössä