Hmm.. rupesi tässä mietityttämään lukiessa teidän rahajuttujanne.. Taitaa mullekin pläjähtää surkea äitiyspäiväraha. Oon osa-aikaisena eli taloudellinen hyöty on tosi surkea. Varmaan pienin mahdollinen tuki irtoaa. Noh, onhan se minimirahakin tyhjää parempi. Se on kyllä kummallista, että työttömyyskorvauskin on isompi kuin äippäraha. Valtio toivoo kovasti lisää kansalaisia eläköityvään maahamme, ja näin siihen sitten kannustetaan. Surkeilla tukirahoilla ja pienemmillä palkoilla. Ööh.. hieman vääristynyt käsitys kannustamisesta. Onneksi sentään joulukuussa tulee n.350 euron veronpalautukset. Miehelle tarvis löytää jotain hommia, mutta kun se on niin nirso. Insinööri kun muka ei voi tehdä mitään muuta kuin jotain koulutusta vastavaa. Onko sitten parempi istua kotona työttömyysrahoilla, kuin mennä "ei niin hienoon" työhön? Ei kaikki voi hypätä suoraan johtajan pallille. Ärsyttävää. Niin kauan kun asutaan tässä pihikinnaskylässä, niin on pakko ottaa jotain paskaduunia vastaan. Suhteita ei ole, joten vähän heikkoa on saada mitään hienoa työtä. Enpä ole itsekään (oon puuartesaani) paljoa koulutusta vastaavaa työtä tehnyt täällä, ja tuskin tulen ikinä tekemäänkään. Hanttihommia lähinnä. Juu, valivalli..
Meille tulee n. 35 vuotta vanha pinnis. Ollaan maalattu sitä kirkkaan oranssiksi. Ihan vinkeä siitä tulee.. Ompelin siihen sivuverhot vaaleenharmaasta kankaasta, jossa juoksee valkoisia ja mustia lampaita. Pinnasuojatkin vielä tarvitsisi ommella sitten kun vain saisi itsestä jotain puhtia irti.. Puhumattakaan niistä vaippojen ompelusta. Äitiltä saan onneksi jotain 10 harsoa, säästääpä siinäkin. Äippä on sellaista säästäjätyyppiä.. Vanhimman veljeni (vm73) jäljiltäkin löytyy vielä vaatteita, peittoja, leluja yms. Lisäksi löytyy mun ja kahden muun veljeni jäljiltä lisää vaatteita, kantokoppa, tuttipulloja, rintapumppu yms. Tykkään muutenkin retrokamasta, joten nuo ovat ihan omiaan mulle
Nappis & Abbath