*Tammikuu2008*SYYSKUU

Heipsan. Vieläkö mahtuu mukaan? Tuntuu, että olisin jotenkin myöhässä liikkeellä... ekaa kertaa meinasin liittyä johonkin jutustelu ryhmään ja mikäs sen parempi paikka kun täällä "kaltaisteni"joukossa.
Katselin että tammikuisia on jo aika määrä ja saas nähdä miten meilläkin käy tuon synnytysajankohdan kanssa kun molemmat edellisetkin on menneet yli. :) LA olis 30.1 ja synnytyspaikka KOKS tai KYLAKS se varmaan nykyään on. Onko muita samassa sairaalassa synnyttäviä tammikuisia? Listalta en löytänyt.
 
Oih, täällä jo monet saanu/odotteleen pakkausta. Mä en oo vielä saanu eted aikaseksi veityä lappuja töihin. Mulla laput menee oman palkkauksen kautta kelaan. Melkeen oon ne kokonaan täyttäny, mut jospa tänään kattelis ne loppuun ja antais esimiehelle. Mä oon ollu nii vätys!
Tällä viikolla ois taas kuiten tarkoitus saada jotain aikaseen ja ostettua. Ammeen jalkoineen sekä varmaa pinnis. Sitten vauvanvaatteet kaapitettua (tuli noista hyllylevyistä pitempi projekti ku olin ajatellu)
Meinaako joku/onko moni hankkinu semmosen pinniksen missä menee reuna kiskoja pitkin alas? Ihan sikahintasia sellaiset verrattuna tavalliseen sänkyyn. Meille tulee ihan tavallinen pinnis, jälkikäyttöä ainakaa meiän perheessä ei sille enää ole ja toiseksi sitten pelottaa ettei noi veljet saa päähänsä mennä sitten sieltä nosteleen pikkuista, jos saavat reunan alas.
Tälläiseen pinnikseen ollaan päädytty:

Ilman tollaisia verhoja kylläkin

ja ihanan ammeenkin löysin, siin on kivat tassut pohjaan:)


Mullakin viikko vielä niin pääsee neukkalääkärille:) *sitä odotellessa*

Ainii, oli anoppikin jo aloittanu tekemään Aatolle sitä sammakkovillapuku settiä:) Tulee sitten joulupakettiin.

Saaru ja Aattomiäs 25+4
 
jennis kiitus vastauksesta kela juttuun, ja tosiaa mä huitelen kans sfmmitassa siellä ihan yläkäyrän yläpuolella... :eek: ja toi et nelikiloinen ei mahtus sisälle nikuule kummasti ne itellee tilaa tekee... :D mun äitee on kans 160cm pitkä ja painanu ennen raskautta sellaiset 55kg.. et tsillain..

meillä alko ylösnousemisen jälkee tänää ihan älyttömät potkuttelu bileet tuolla yksiössä.. voi tsiisus.. eikä meinaa edes rauhotua sillä et lähtis ite liikkeelle.. on vissii hyvin nukuttu yöunet ku nyt on virtaa :D

ni ja viimeisenä mut ei toki vähäisimpänä tervetuloa uudelle tammimasulle... ihanaa ku kasvaa aina vaan joukko... :heart:

peikko ja poitsu 23+4
 
Saaru: Täälläkin ollaan pähkäilty kovasti tota pinnasänkyä, muutamaa oltiin jo kattomassa, mutta eipä oikeen meikäläisen silmää miellyttänyt.
Mistäs te tuon pinniksen hommasitte, on kyllä tosi suloinen. Ja tuo amme vasta hauska onkin :)

Meillä on vielä isommat hankinnat tekemättä. Pinnasänky puuttuu samaten puuttuvat vaunut...mitäs siitäkin mahtaa seurata kun niitä lähdetään ostelemaan...

 
hei sellaisessa osoitteessa ku www.babystyle.fi oli pinnasänkyjä myytävänä.. samoin vaunuja istuimia kaikeea.. oli suht edulliset hinnatkin musta ja ihan hyvä valikoima... käykääs kurkkaa.. siellä oli ainakin joku aika sit pinnnisaleja...
 
Tervetuloa vain mirkkuli Mukaan mahtuu aina:) Ei muuta ku kirjoittelemaan.
Niipa Toi sänky on semmosesta Lastentarvike-nimisesta lastentarvikeliikkeestä(löytyy netistäkin www.lastentarvike.fi). Hintaa sillä on ilman noita renkaita 79e ja siihen saa vielä samaa väri olevat hoitoalustan (29e) joka laitetaan siihen pinniksen päälle. Ja Amme on Baby style:stä jalkoineen setti maksaa 55e.
Jos ei muuta niin ainaki iso lasku tulee kun kaikki hommaa kerralla :LOL:
Siksi itse suosin pikkuhiljaa ostelua:) Ja mun äiti maksaa tuon sängyn (varmaankin):)

Saaru ja Aatto
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
hei sellaisessa osoitteessa ku www.babystyle.fi oli pinnasänkyjä myytävänä.. samoin vaunuja istuimia kaikeea.. oli suht edulliset hinnatkin musta ja ihan hyvä valikoima... käykääs kurkkaa.. siellä oli ainakin joku aika sit pinnnisaleja...

Siellä olikin tarjouksessa yks pinnis 85e, mut siellä ei ollut yhtää kunnon tummaa sänkyä eikä kirsikan väristä. Ja amme on sieltä. Siellä oli myös aventin rintapumppu vain 49e

Saaru edelleen :LOL:
 
Mirkkuli: tervetuloa mukaan joukkoon. Meitä kyllä on jo melkoinen määrä täällä, mutta mukaan mahtuu aina :flower:

Saaru: huomasin tuon saman Aventin rintapumpun, oli kyllä ihan ok hintainen (muualla n.60£). On kyllä harkinnassa.

Pinnasängystä: meille tulee sellainen Brion Moon Lux valkoisena. Siitä saa sen reunan laskettua alas, ja hinta n.150-170? riippuen paikasta. Aluksi kyllä ollaan ajateltu vuokrata se ensisänky Vaavilta (www.vaavi.fi), koska meidän tulevassa vuokra-asunnossa ei ole kovinkaan paljon tilaa makuuhuoneessa. Naapurilla on ollut sellainen lainassa ja on kyllä hyväksi todennut sen. Jos tilaa olisi ollut niin pikkuinen olisi saanut nukkua alkuksi siinä äp-laatikossa.

Kävin eilen ostamassa kangaskaupasta paljon erilaisia kankaita. Nyt on siiten tehtynä 10kpl harsorättejä, 2kpl valkoisia aluslakanoita, vauvan fleece-peitto (vielä vähän vaiheessa) sekä melkein valmiina pinnasängyn pehmusteet. Muovitettufrotee odottaa vain leikkaamista oikean kokoisiin paloihin.
Kävin myös samalla Lindexissä katsomassa vauvanvaatteita, ja aivan ihana ruskea fleece/pörrö haalari lähti mukaan, koko 56. Ajattelin, että se ainakin on kotiintulovaate sitten joskus. Laitan kuvaa, kunhan saan digikameran takaisin kotiin mieheltäni. Ostin myös 50cm kietaisubodyn (valko-ruskea) ja vaaleat housut. Nämä myös mahdollisesti kotiintulovaatteet. Sopivat hyvin molemmille sukupuolille :) Ehkä vielä toisen vaatekerran ostan kokoa 50, mutta muuten kyllä saa olla sitten isompaa 56-62:sta.

Afu ja mini 22+1
 
ennenkun unohana nää muutamat jtut mitä tuli tossa lukiessa mieleen niin kirjotan ennen kun loppuun luen kaikki.. :)

KESTOILUSTA: eli niin se ei tosiaankaan oo avaikeeta... meillä on kierrätys tavarasta tehty vaipat eikolle eli ite tehtyjä.. no helpommalla ja kalliimmalla pääsee kun menee kauppaan ja ostaa..
mutta 3päivän välein meillä vaippa pyykki pestään ja kaikki kakkavaipat pestään ja laitetaan kylmään veteen ämpäriin likoomaan pesua ja pissa vaipat toiseen ämpäriin ilman vettä.. ei niistä hajua lähe pahemmin vaikka ei sitä etikkaa käytä,jossei liian pitkään annna vaipojen olla pesemättöminä..

ja tuosta kuivaksi opettelusta niin musta tuntuu että kun kestoja käyttää niin lapsi vaistoo helpommin millon tulee pisu ja kakka koska meijän huomenna 2v täyttävä poju kertoo kun kakka tulee jos on kestot ja koska vaippa kastuu enemmän nin on helpompi tunnistaa.. ja poika on hyvin tässä oppinut ollessaan ilman vaippaa niin tekemään kaikki tarpeet pottaan :)

maximilian kerroppas hyviä vinkkejä mite olet tän sun 2v poikas saanut vaipattomaks? meillä treenaillaan sitä kotona ja poika niinkun äseken mainitsin niin tekee tarpeet pottaan mutta miten saisin sen tekemään myös sillon kun on pöksyt jalassa että ottas ne pois.. sillon ei osaa potalle mennä..

pesuaineista oli puhetta niin eiskon kaikki vaatteet alussa ja itseasiassa koko ensimmäisen vuoden pesin erisanilla kun hänellä oli herkkä iho mutta nyt olen pessyt vauvan vaatteet valmiiksi bioluvililla kun sitä tuli kerran ostettua,jatkossa en sitä aijo ostaa kun se tekee pyykin kovaksi ja siinä on voimakas haju vaikka on hajusteeton.. ajattelin että käytössä näkee sit että tuleeko vauvalle mitään. jos tulee iholle punotusta tai muuta nin sit pestään vaatteet taas erisanilla koska se on hyvä pesuaine mutta niin pirun kallis vaan.

nasu 22+4
 
kaikki jotka omistaa omeplukoneen tai tietää näistä kangas asioista enmmän nin semmosta asiaa halusin kysyä kun meillä oisin harsojen osto niitä ei oikeen taho käytettynä löytää nin mietin että kumpi tulee halvemmaksi ja kumat on vat parempia joko ostaa kangaskaupasta (meilläpäin eurokangas) harsoa ja leikata ja ommella ite vai sitten ostaa kuapasta?
että kumpi tulisi sitten loppujen lopuksi halvemmaksi kun me kuitenkin semmonne 20 harsoa tarvittaisiin ihan tohon kestoiluun kun omasta takaa vaan 12
 
ajattelin nyt itse näin siipi maahan lyötynä kertoa teillekin et oletteko huomioineet sen et te jotka olette työssä ja saatte palkan kuukauden alussa ns etukäteen ni olette sit myös rahatta joulukuun kun siirrytte äitiyslomalle?? :attn: :attn: ilmeisestikin meille tammikuisille suurimmalle osalle joilla alkaa mammaloma joulukuun alussa maksetaan kelan äitiyspäivä raha sit vasta tammikuun alkupuolella...

voi prkl... tuli aika hyvät saldot joululahjojen tms hankkimiselle... ja ilmeisesti kun ei mitää muutakaa rahaa voi hakea koska on äitiyslomalla... :kieh:

ja ilmeisesti ne jotka on nyt työttöminä ennen mammaloman alkua ni teillä sama juttu... eli suosittelen tarkistelee noi maksu jutut kelasta...

ei osaa taas sanoa mitää.. Vi**uttaa suoraa sanottuna ni lahjakkaasti nyt... et joo kyllä se on kaiken perusta et pitää olla vakituinen työ ennen kuin lapsia hankkii ja olla töissä ni saa paremmat edut kun jää lomalle vauvan takia sit jne... jeejee!! mun äippärahakin on todella lähelle vastaava mun palkkaan??? 30,43e/pvältä ja kumminkin töissä ku on ni rahaa tulee se 1200e/kk vähintää.. ni ei ni ei... ni nyt tulee hätäsee ilmeisesti puolet palkasta ni ku ku jään äitiyslomalle...

ja kuka työnantaja vielä tyhmänä maksaisi palkkaa äitiysloman ajalta, jos ottais takkiinsa 600e/kk siinä??

kyllä sanon et on syvältä sieltä koko tää järjestelmä....!!!!! :'(
 
tuota pikkupeikon juttua. Oon määräaikainen työntekijä, mutta saan palkaa kolmelta kuukaudelta äitiysloman jälkeen. Tai siis onhan se jotakin alennettua, mutta kuitenkin. Mutta palkkakin maksetaan aina viimeinen päivä. Onkohan tämä nyt joku poikkeus vai olenko ymmärtänyt väärin. Ainakin edelliseltä lapselta sain palkan ja tein ihan samaa hommaa. Toisaalta mun palkka on niin olematon, että se ei suurta lovea tee kenenkään työnantajan pussiin. Oon kouluavustaja. Bruttopalkka 1170 ?. (MUISTAKAA VÄHENTÄÄ VEROT!!!) Mutta otan osaa vi**tukseen!!! Aina saa takuta rahojen kanssa!!!! Se on ihan perseestä, myönnetään!!!!! Ja mitä vähemmän sitä tienaa sitä enemmän saa takuta. Ja eikös valtion pitäisi tukea lapsiperheitä, että on niitä tulevia veronmaksajia!! Vaikka tuskinpa vauvoja tehdään rahakiilto silmissä :) silti pistää ärsyttämään ja mietityttämään nämä koukerot... Kummasti sitä vaan pärjää, kun on pakko!

Noustaanko barrikaadeille!!! :D

johnu (aina valmis taistelemaan ajatusten puolesta)
 
No voi sun P**KELE tota kelan touhua!!!! Vaikka toi ei varsinaisesti koske muo (liksa tulee kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta ihan normisti), niin silti se suututtaa!
Ja jos nyt kävisi niin että joku menisi hakemaan esim. tilapäistä toimeentulotukea sossusta, niin sieltä kerrottaisiin ymmärtäväisesti että kyllä sitä rahaa olisi pitänyt säästää etukäteen, ettei mene niin tiukille. Niinkuin raha kasvaisi puussa?

Mä ajattelin itse joskus nuorempana että pitää olla ensin hyväpalkkainen vakituinen työ ennenkuin lapsia voi "hankkia" ja elin siis tämän ajatuksen mukaan ja kuinkas ollakkaan meinasi käydä niin että niitä lapsia ei vaan tulekkaan. Onneksi me saatiin lääketieteestä apua, mutta kuitenkin. Ja mikäs työ sitten on muka hyväpalkkainen? Ei meikäläisen ainakaan.

Pikkupeikko vaikka V**UTTAA, niin kyllä te jollain konstilla pärjäätte. Ja vaikka se ei tosiaankaan ole helppoa, niin uskon että tammikuussa sitten unohtuu toi Kelan P**KAMAINEN toiminta.

Johnu noustaan vaan barrikaadeille. Mun mielestä olisi ihan oikeasti jo korkea aika saada noita Kelan asioita lähemmäksi ihmistä. Kaiken tiedon pitäisi olla niin selkeää, ettei kenellekkään tule mitään epäselvyyksiä ja tiedon pitäisi olla helposti saatavilla.

no niin, tiistaina tällaiset pulinat.

pötkylä ja pikkuElvis 22+5
 
No en minä ainakaan joudu rahattomana olemaan joulukuuta, vaikka työttömänä nyt olenkin. Tai siis varsinaisesti ei joulukuun puolella tule rahaa, mutta viimeiset työmarkkinatuet tulee 28.11. eli periaatteessa joulukuun tuloja kun maksupäivä niin lähellä joulukuun alkua. Työmarkkinatukihan maksetaan aina kuukausi jälkikäteen, ei etukäteen! Mulla alkaa siis äitiysloma 24.11. Ja ekat äitiyspäivärahat tulee sit 2.1. ja se on vähä isompi tuo eka erä, kun se tulee 30:ltä päivältä.
 
eipä satu tulemaa huonostikaa.. tais 8e tulla palautuksia... :D eikä miehellekää tuu... mut mä saan lomalta paluu rahat nyt sit 1.12 et ne helpottaa,on kuiteski reippaat 700?.. et ei ihan rahatta...

nyt on kiukut jo hiukan laantunu ku ajatteli asioita ni eiköhän tää tästä.. taas voin sanoa et kela on perseestä!! :kieh:
 
PikkuGreippi: Meidän 2-vuotiaan vaipattomuus juontaa juurensa siihen kun herralta jouduin kestot lopettamaan hänen mennessä hoitoon alle vuoden vanhana. Pojan peppu meni ihan ruvelle ja jopa antibioottia syötiin siihen. Joten ei auttanut kun pitää illat ja viikonloput ilman vaippaa. Aluksi poika pissi kirjaimellisesti pitkin nurkkia. Mutta potalle nostelin ja kun rupes homman tajuamaan aloin torua (asiallisesti) jos lorotteli lattialle tai housuun. Meillä tuo kesä auttoi pääsemään lopullisesti vaipoista annoin juosta ilman housuja ja norotella pitkin pihaa. Onneksi katseli mallia isoveljeltään ja rupes sitten laskemaan housujaankin kun sanoin ettei äiti aina kerkeä niitä housuja laskemaan.

Esikoinen oppi aikanansa kuivaksi myöskin kahden vanhana isovanhempien avustuksella. Kerran kun oltiin kyläilemässä mummi rupes vaan nostelemaan poikaa potalle ja sano että nyt pissitään tähän. Ja jätkähän pissi! Kotona jatkoin sitten niin että PuuhaPete pyöriin ja potta telkun eteen, rupes pisut tuleen kun huomaamatta pottaan.

Enpä tiedä onko näistä neuvoista apua. Mutta ainakin tota isovanhempien apua kannattaa kokeilla.
Ja yksi kaveri käytti tarrataulua onnistuneesti: eli kun tulee pissa tai kakka pottaan muksu saa valita tarran ja laittaa sen tauluun/vihkoon tms. Luulen että tämäkin toimis hyvin.

 
pikkuGreippi: ostin itse eilen 8m harsokangasta. Se oli 80cm leveää. Tein siitä sitten yhteensä 10kpl 80x80cm "rättejä". Hintaa oli 1,70?/m eli yhden harson hinnaksi tuli 1,36? (olipas melko kallis, laskin ihan juuri vasta.. :whistle: ). Mutta netissä mitö löysin niin harsorättien hinnat ovat olleet koosta riippuen 1,65-2,15?/kpl eli vähän halvemmalla kyllä pääseen. Ja olihan se kiva tehdä niitä, kun sai ajatella tekevänsä sen omalle vauvalle =) . Itse ompelin vain kahdelle reunalle saumat, kaksi reunaa oli valmiiksi tarpeeksi hyviä. Jos omistaisin saumurin, niin olisi mennyt ompeleminen vielä nopeammin :wave: . AInut huono puoli harsoissa oli se, että niitä oli vähän hankala leikata kun se kangas on niin venyvää (ostin sitten kunnon kangassakset kaupasta ja leikkaaminen onnistui sen jälkeen oikein hyvin =) )
Muovitettufrotee tulee jonkin verran halvemmaksi ostaa kangaskaupasta ja leikata itse haluttuun kokoon.

Afu ja mini 22+1
 
Tidilittan,

Jos poikaamme on uskominen on koko perheemme raskaana :whistle: Eilen kun koitimme jallittaa häntä nukkumaan, niin sanoin jo että katso vauva masussakin nukkuu jo. Siitä innostuneena hän alkoi näyttämään omaa napaa ja isän napaa ja kertomaan että vauvat nukkuu... Täytyykin sitten joskus kertoa totuus!

Harsoista, ne on kyllä yllättävän hintavia ja ihmettelenkin mikäköhän on syynä? Mutta olen huomannut käytössä että on muuten eroa myös niissä. Esim Ruskovillan harso on mun ehdoton suosikki, se on reilun kokoinen, napakka ja imukyky hyvä.
Huuto.netistähän aina välillä myynnissä olevia harsoja voi bongata....
Ja varmaan edullisesti niitä saisi esim Virosta, siellähän käytetään kestoja kanssa aika paljon (kuoria ei ehkä kannata ostaa sieltä, koska ne ovat semmosia umpimuovisia=eivät hengitä).

Jep jep - mutta nyt täytyy alkaa pyytelemään tarjouksia muuttoa varten ja muita pikku hommeleita...

JonnaP ja PikkuPablo

P.S MeNaisissa oli tämmönen testi tulevan vauvan sukupuolesta, jos jotakuta vielä kiinnostaa moinen "hömppä" ;) ..poikaa tänne edelleen povataan. http://www.sexratio.com/test.php
 
Hmm.. rupesi tässä mietityttämään lukiessa teidän rahajuttujanne.. Taitaa mullekin pläjähtää surkea äitiyspäiväraha. Oon osa-aikaisena eli taloudellinen hyöty on tosi surkea. Varmaan pienin mahdollinen tuki irtoaa. Noh, onhan se minimirahakin tyhjää parempi. Se on kyllä kummallista, että työttömyyskorvauskin on isompi kuin äippäraha. Valtio toivoo kovasti lisää kansalaisia eläköityvään maahamme, ja näin siihen sitten kannustetaan. Surkeilla tukirahoilla ja pienemmillä palkoilla. Ööh.. hieman vääristynyt käsitys kannustamisesta. Onneksi sentään joulukuussa tulee n.350 euron veronpalautukset. Miehelle tarvis löytää jotain hommia, mutta kun se on niin nirso. Insinööri kun muka ei voi tehdä mitään muuta kuin jotain koulutusta vastavaa. Onko sitten parempi istua kotona työttömyysrahoilla, kuin mennä "ei niin hienoon" työhön? Ei kaikki voi hypätä suoraan johtajan pallille. Ärsyttävää. Niin kauan kun asutaan tässä pihikinnaskylässä, niin on pakko ottaa jotain paskaduunia vastaan. Suhteita ei ole, joten vähän heikkoa on saada mitään hienoa työtä. Enpä ole itsekään (oon puuartesaani) paljoa koulutusta vastaavaa työtä tehnyt täällä, ja tuskin tulen ikinä tekemäänkään. Hanttihommia lähinnä. Juu, valivalli..
Meille tulee n. 35 vuotta vanha pinnis. Ollaan maalattu sitä kirkkaan oranssiksi. Ihan vinkeä siitä tulee.. Ompelin siihen sivuverhot vaaleenharmaasta kankaasta, jossa juoksee valkoisia ja mustia lampaita. Pinnasuojatkin vielä tarvitsisi ommella sitten kun vain saisi itsestä jotain puhtia irti.. Puhumattakaan niistä vaippojen ompelusta. Äitiltä saan onneksi jotain 10 harsoa, säästääpä siinäkin. Äippä on sellaista säästäjätyyppiä.. Vanhimman veljeni (vm73) jäljiltäkin löytyy vielä vaatteita, peittoja, leluja yms. Lisäksi löytyy mun ja kahden muun veljeni jäljiltä lisää vaatteita, kantokoppa, tuttipulloja, rintapumppu yms. Tykkään muutenkin retrokamasta, joten nuo ovat ihan omiaan mulle :D

Nappis & Abbath
 
Pikkupeikko85, minäkin olen huomannut kelan kanssa neuvoteltaessa ettei työn teko aina kannata. Minulla siis hurjat työmatkat suuntaan jotka tietenkin vähennetään mun äippärahasta. Eli siis nyt kun olen töissä olen omasta pussista maksanut hurjat bensarahat (huomioonottamatta auton omistuksen kalleutta ja muita huolto- ja vakuutuskustannuksia) ja nyt kun jään pois töistä kotiin eikä näitä minun itseni maksamia kuluja enää tule, oikeuttaa se kelan ottamaan vastaavan määrän pois tuista. Mua niin ottaa aivoon, jos sen olisin taas tienny, olisin menny lähemmäksi töihin viimeiseksi puoleksi vuodeksi..... Aargh. Päätin ottaa 2 viikkoo time-outtii Kelasta ja miettiä asiaa uudestaan lokakuussa. Ymmärrän täysin turhautumisesi. Ja lisäksi hotelli-ja ravintola-alalla olen minäkin, eikä ta maksa palkkaa äippälomalla.
Muuten kaikki raskauden suhteen hienosti. Neuvolassa tullut käytyä ja syke edelleen vahva 150. Painoa tullut koko raskauden aikana tähän mennessä 5 kg. Mun rinnat on kyllä kasvanu kolme kuppikokoa, eli olisiko se ainakin 2 kiloo, hih.
Minuakin kestovaippaus kiinnostaa ja taidan siitä ehkä innostuakkin kun rakastan pyykinpesua. Ja lisäksi ylä-Lapissa surkea jätehuolto (kerran kk haetaan). Me kyllä poltetaan roskat, jotka voi, mutta kakkavaipoista en tiiä. Tietääkö joku? Voiko polttaa, ei kai?
Nyt pitää lähteä koirien kanssa aurinkoon pitkästä aikaa.
Blanca ja Boxi 21 tasan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Hmm.. rupesi tässä mietityttämään lukiessa teidän rahajuttujanne.. Taitaa mullekin pläjähtää surkea äitiyspäiväraha. Oon osa-aikaisena eli taloudellinen hyöty on tosi surkea. Varmaan pienin mahdollinen tuki irtoaa. Noh, onhan se minimirahakin tyhjää parempi. Se on kyllä kummallista, että työttömyyskorvauskin on isompi kuin äippäraha. Valtio toivoo kovasti lisää kansalaisia eläköityvään maahamme, ja näin siihen sitten kannustetaan. Surkeilla tukirahoilla ja pienemmillä palkoilla. Ööh.. hieman vääristynyt käsitys kannustamisesta. Onneksi sentään joulukuussa tulee n.350 euron veronpalautukset. Miehelle tarvis löytää jotain hommia, mutta kun se on niin nirso. Insinööri kun muka ei voi tehdä mitään muuta kuin jotain koulutusta vastavaa. Onko sitten parempi istua kotona työttömyysrahoilla, kuin mennä "ei niin hienoon" työhön? Ei kaikki voi hypätä suoraan johtajan pallille. Ärsyttävää. Niin kauan kun asutaan tässä pihikinnaskylässä, niin on pakko ottaa jotain paskaduunia vastaan. Suhteita ei ole, joten vähän heikkoa on saada mitään hienoa työtä. Enpä ole itsekään (oon puuartesaani) paljoa koulutusta vastaavaa työtä tehnyt täällä, ja tuskin tulen ikinä tekemäänkään. Hanttihommia lähinnä. Juu, valivalli..
Meille tulee n. 35 vuotta vanha pinnis. Ollaan maalattu sitä kirkkaan oranssiksi. Ihan vinkeä siitä tulee.. Ompelin siihen sivuverhot vaaleenharmaasta kankaasta, jossa juoksee valkoisia ja mustia lampaita. Pinnasuojatkin vielä tarvitsisi ommella sitten kun vain saisi itsestä jotain puhtia irti.. Puhumattakaan niistä vaippojen ompelusta. Äitiltä saan onneksi jotain 10 harsoa, säästääpä siinäkin. Äippä on sellaista säästäjätyyppiä.. Vanhimman veljeni (vm73) jäljiltäkin löytyy vielä vaatteita, peittoja, leluja yms. Lisäksi löytyy mun ja kahden muun veljeni jäljiltä lisää vaatteita, kantokoppa, tuttipulloja, rintapumppu yms. Tykkään muutenkin retrokamasta, joten nuo ovat ihan omiaan mulle :D

Nappis & Abbath

Tuohon kommentoisin, että äitiyspäiväraha ois työttömyyskorvausta pienempi, niin mulla oli laskettu tuo äitiyspäiväraha työmarkkinatuen perusteella eli se on 86% siitä päiväsummasta, mut koska äitiyspäivärahaa maksetaan myös lauantailta, niin on tuo äitiyspäiväraha kuitenkin kuukaudessa vähän isompi mulla mitä työmarkkinatuki.
 
tiesittekö et kun sunnuntailta ei makseta äippärahaa silloin voi tehdä töitä ilman et se vaikuttaa kelan maksamiin rahoihin? :) ite kyllä varmaa otan satunnaisia vuoroja sunnuntaille, kunhan vauva ja isi tulevat toimeen keskenään.. mun työpaikka 4km päässä kotoa ni uskaltaa lähteäkin sit joskus.... :D

muute ei mitää, kiukku meni jo, mä myös ajattein olla ajattelematta koko kelaa nyt hetken... :D

taas se olsi jo keskiviikko... :eek: voi dääm kuka näitä päibiä vierittää näin kamalaa vauhtia etie päin??

peikko ja poitsu 23+5
 
Eilen oli neuvola.. Kaikki hyvin.. Sf mitattii ekan kerran, oli 18.. Maanantaina olis rakenneultra. Jospa sitä sais selville kumpi tulossa.. Poikaolo kyl ollu kokoajan, mut saa nähä. =)

Hommasin huutonetistä Graco Autobaby turvakaukalon jalustalla, tammikuussa ostettu, käytetty 3 kk, sain 95?:lla. Luotan et on hyväkuntoinen, ainaki kuva näytti siltä. Ja pinnasänkyäki oon hommaamassa huutonetistä ,mut en vielä viitti sanoa mistä ettei tuu kilpailijoita ;)

Sain vähäks aikaa töitä, ku kaveri lähti kouluun ja sen mies töissä niin hoijan nyt sit päivät niitten n. kk ikäistä vauvaa. :) hyvää harjotusta kyl kieltämättä.. Sitä vaa toivois et itellekki tulis noin kiltti vauva, nukkuu ja syö.. :whistle:

Ansku ja (poika??) tasan 21
 
Blanca mulla on kanssa sama juttu, matkavähennyksiä on ja tän vuoden osalta itse asiassa täydet eli jotain yli 4000 euroa vuodessa. Ton ne siis vähentää suoraan mun tuloista! Eli aina kuukauden palkasta jotain yli 300 euroa pois? En mä kuitenkaan mitään veronpalautuksia saa sitten vastaavasti. Mä tässä mietin, että enhän mä vielä ole tämän vuoden verotuksessa vähentänyt matkakustannuksia eli voisiko ne sitten jättää vähentämättä? Onko niitä jotenkin muka pakko vähentää, ei kai? Kun vaan osais laskea, että kumpi kannattais. Onneks mulla työnantaja maksaa suunnilleen kait kolmen kuukauden palkan äitiysloman alussa niin ei ihan pulaan jouduta. Me nimittäin eletään ihan vaan mun tuloilla suunnilleen tällä hetkellä, kun mies opiskelee. Ehkäpä on senkin pakko laittaa opinnot sitten jäihin ja mentävä töihin.

Täytyy vaan yrittää unohtaa noi taloudelliset hommat ja keskittyä tulevaan vauvaan, joka potkii kivasti virtsarakkoon.. Kävin kontrolliultrassa tossa pari viikkoa sitten laajentuneen munuaisaltaan takia ja siellähän se oli edelleen laajentunut. Uus ultra tehdään sitten nyt reilun parin viikon kuluttua. Ei ollut kuitenkaan laajentunut enempää ja virtsarakko oli kuulemma ihan normaali. Lääkäri ei edelleenkään sanonut sukupuolesta mitään, ens kerralla vois varmaan kysyä siitä, silloin ollaankin jo viikolla 27.

Ens maanantaina on mulla sitten neuvola ja saan Kelan paperit.

Bamboo ja vauva rv 24+0
 

Yhteistyössä