Tahkoojat 164

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyhmältä tämä mustakin tuntuu, todellakin :)
Mä vaan niin toivoisin, että oltais saman nimisiä, varsinkin, jos niitä lapsia joskus saadaan.

Rauhallista on täälläkin ja hyvä niin.

Huh, olipas luku-urakka. Oon huomannut, että maanantait on meidän ketjussa vilkkaita päiviä:)
Kastikselle tervetuloa takaisin. Harmi, ettei loma vastannut odotuksia, mutta käsittääkseni se nyt ei ihan penkinkään alle mennyt. Toiset tykkää, toiset ei ja onhan se aika rassaavaa, jos tyyliin "mikään ei toimi". Mä oon ollut vaan Kanarialla, se on mun ainut "espanjan kokemus" ja ruoka nyt ei ollut mitenkään hääviä. Musta espanjalaiset naiset oli eritoten töykeitä, heti Spanairin koneessa tuli töykeää palvelua. Tosin Kanarialaisia ei vissiin voi kutsua espanjalaisiksi?? Noh, toivottavasti pääset kanssa työn vauhtiin. Tuntuu haasulta, että sun loma meni jo, kun tuntuu, että vastahan sä lähdit lomille. Onneksi on olemassa viikonloppuvapaat, niillä saa "jatkettua" lomafiilistä :)
Tiitu, huisaa, että varasitte matkan, Niin sitä pitää. Mä olen käynyt kerran Kyproksella, en varsinaisesti siis Kreikassa, mutta siellä oli myös hyvää ruokaa. Kallis paikka oli, mutta ihan jees. Toi teidän kohde kuulostaa kivalle. Täytyy heti kattoo netistä/esitteestä, miltä siellä näyttää. Santorini on ollut yks sellainen paikka, mihin tekee joskus mieli mennä. Niin, onnea tuleville veneenomistajille :D me myytiin viimekesänä omamme, mutta jos musta on kiinni, niin ostetaan uusi tilalle. Nyt ollan oltu lainaveneellä välillä..
Keiju, teidän yllärit siis meni nappiin. Ihanaa. Eiks lauantai ollut kaunis päivä muutenkin? Me myös grillattiin, oltiin ulkona lauantaina ja nautittiin viiniä..kermalikööriä jne. Eilinen päivä meni makoillessa, mutta oli ihan ok makoilupäivä, kun satoi vettä.
gissalle nimiasia tuottaa päänvaivaa. Ymmärrän. Vaikuttaa siltä, että miehen nimi on ihan mahdoton siis? Onko se niin "karsee" vai? Kyllä mä ymmärrän, ettei haluu ottaa toisen nimeä, mutta oisko kaksoisnimi ihan mahdoton? Jos käytät omaasi vain, mutta tarvittaessa voit kirjoittaa molemmat? Mulla on yhdellä ystävällä sellainen ratkaisu tehtynä ja mietin sitä itsekin. Nyt kuitenkin olen miehen nimellä,vaikka omani on kivepi ja olin siihen niin tottunut, että oon kokenut oikeesti surua siitä luopuessani. Mutta on sillä merkitys olla "me virtaset" (ei oo oikeesti) yhdessä.
Molly, sulla ilmeisesti mennään pitemmän kaavan mukaan? Mä en oikein tajua, että milloin on sumut ja milloin ei? Milloin teillä olis punktio ja siirto? Oon hiukan tippunut, sori. Hyvä, jos sumut sopii, se onkin rassaavaa, jos tulis jotain ikäviä sivuvaikutuksia.
Mitäs muuta..ei varmaan nyt muuta tähän hätään. Palaillaan...

Huomenta. Jesh, taas yksi aamu vähemmän ennen lomaa;)

Mannalla tais mennä vähän nimet sekaisin, me ei varattu matkaa, vaan Sanelma;) Näitä sattuu... Kanarialaisia ei tosiaan vissiin lasketa espanjalaisiksi;) Olen käynyt Las Palmasissa kolme kertaa ja olen kyllä tykännyt. Iso kaupunki, jossa on kaikkea, ranta, nähtävyydet ja shoppailumahdollisuudet ja hyviä ravintoloita.

Tuo meidän venejuttu meni niin, että tuttavapariskunnalla on pieni vauva, joten eivät itse veneile tänä kesänä ja kysyivät sitten meiltä, josko haluttaisiin vene käyttöömme koko kesäksi. Totta mooses haluttiin ja venepaikkakin järjestyi ihan asuinalueemme vierestä. Nyt kävi ilmi, että tuo perhe ovat lähdössä miehen työn vuoksi ulkomaille ainakin muutamaksi vuodeksi, niin olisi sitten saumat ostaa koko vene itsellemme. Ja kyllähän tässä makuun on päässyt, joten kovin houkuttelevaa;) Kassellaan.

Helteistä tiistaita!

Me ollaan käyty kans Kanarialla. Teneriffalla, Puerto de la Gruzissa. Se oli meidän mielestä todella ihana paikka. Kaunista ja turvallista. Ruoka oli hyvää ja ihmiset ystävällisiä. Merivesialtaat oli kivat. Tosin siellähän on todella paljon suomalaisia, joten yhtenäkään iltana ei istuttu ravintolassa niin, etteikö jostain lähipöydästä olis kuulunut suomen kieltä. Ruokalistatkin on suomeksi! Silti tykättiin kovasti. Silloin meitä ei säätkään aivan suosineet. Saarella ei ollut satanut puoleen vuoteen ja meidän kahdesta lomaviikosta toisena satoi joka päivä...

Huomenta!
Vai että sellainen venehistoria Tiitulla. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Itse en ole perehtynyt veneilyn saloihin ja kovemmissa tuulissa meinaa puskea meritautia, joten toistaiseksi se on mulle siis sellainen tuntematon alue. Vielä ei ole tullut kovaa hinkua kokeilla, olen kai sitten enemmän mökki-ihminen. Toki jos jollain kaverilla ois vene, niin ois kiva lähteä jollekin viikonloppureissulle. Kellään ei vaan taida juurikaan olla, kaveripiiristä löytyy enemmän mökki- ja mopoporukkaa.
Mulla siis lähinnä Espanjassa tökkii se hitaus, olen tottunut liian tehokkaaseen toimintaan. Vaikka eihän lomalla ole kiire, mutta silti.. Se positiivinen juttu täytyy tosta paikasta sanoa, että sanaakaan ei kuultu suomea koko reissun aikana, eikä suomalaisia ruokalistojakaan löytynyt. Perus-espanjaa siis :) Kanariallakin on tullut käytyä ja sama tehottumuus/hitaus häiritsi sielläkin. Esim uima-allas baarilla myyjä alkoi tekemään jollekin jotain uunileipää, niin koko sinä aikana kun leipä oli uunissa, ei jono liikkunut. Keneltäkään ei voinut ottaa maksua esim. limupullosta tai myydä olutta. Hip hei. Ja vaikka marmatankin tuosta tehottomuudesta ei se silti tarkoita, etteikö lomalla olisi ollut kivaa. Kyllähän mä auringosta pidän eikä mun lomaa ihan heti joku hidas ja/tai huono/epäystävällinen palvelu pilaa :) Seuraavaksi kuitenkin johonkin muualle, esim. Kreikkaan :) Ei taida meidän Thaikun reissu toteutua vielä ens talvenakaan, mutta ehkä sit sitä seuraavana vihdoin ja viimein.

Manna, miehen nimi on musta "ruma", joten ei onnistu. Tottahan mä sen muuten ottaisin, kun ei ole mitään tarvetta säilyttää omaakaan.

Tiitu, millainen vene se sitten on? Ihmettelin vaan, kun eivät voi veneillä vauvan kanssa? Kiva jos saatte sen ostaa, jos kerran on mieleinen.

Mä olen ollut kerran teininä kanarialla ja ei ollut mun juttu. Silloin tietysti meni, mutta tuskin lähtisin enää sinne. Tietty jos talvella on pakko päästä ja on vaan viikko aikaa, niin ehkä ei ole kauheasti vaihtoehtoja ja maistuuhan se lomalta missä vaan. Tietysti saarissa on varmaan aika paljon eroja keskenäänkin, mä olin gran canarialla, puerto ricossa. Niin ja ehkä lasten kanssa tuollainen olisi hyvä ja turvallinen vaihtoehto. Uskon että olisin aika tyytyväinen missä tahansa, kunhan pääsisi matkustamaan :)

Katselin eilen Sanelman innoittamana matkaa talveksi. En tiedä paljonko niitä on enää jäljelläkään, mutta ajattelin jos ottaisi kesälomaksi esitteet, niin saisi miehen kanssa ihan rauhassa katsoa. Kaukomatkat, Vietnam, Thaimaa jne kiinnostavat. Ihan pakettimatkaa ajattelin, vois sitä sitten joskus myöhemmin ajatella jotain omatoimistakin, mutta tuntuu että eka kertaa Aasiassa tekee mieli käydä jonkun muun järjestämänä :)

Mukavaa työpäivää kaikille!! Keiju ei varmaan käy enää katsomassa, mutta lähti ilm. tänään, joten hyvää ja ihanaa matkaa!!

Vene on sellainen "jenkkivene", moottorivene siis, istumapaikkoja 6 hlölle, nukkumapaikat kahdelle. Kyllähän omistajat varmasti voisivat veneillä vauvankin kanssa, mutta ajattelivat, että ei kannata nostaa vesille, kun ei sen parikuukautisen kanssa varmaan kovin montaa kertaa kesän aikana tulisi kuitenkaan mentyä. Ihan ymmärrettävää minusta, että ei välttämättä halua niin pienen kanssa tuonne "luonnon armoille" ainakaan pidemmille reissuille. Veneessä ei siis ole esim. vessaa.

No ehkä sellaisella veneellä ei tule sitten lähdettyä. Meidän veneellä ei ajatuksena mitenkään mahdoton, mutta tietysti riippuu vauvasta ja omasta asenteesta. Sellaisia "murheita" ei nyt ihan heti ole tulossa :/

Tais mennä Tiitu ja Sanelma sekaisin, sori:) Nyt on jotenkin matkat mielessä, kun luvattu vaan sadetta ja sadetta :( Keskieuroopassa on ollutkin tosi lämmintä. Mä odotan ihan täpöllä Thaikkumatkaamme, miehellä on Italianmatka sitä ennen ja yksi kaukomatka vielä ennen vuodenvaihdettakin. Kiva jäädä rannalle soitteleen, kun se lähtee:) Kas, kun ehtii töissä käydä, hih! Alppiesitteitä katseltiin ja kovasti tekisi mieli lähteä euroopaan laskemaan talvella..(luo: after ja efter ski:lle ;) Menottaa joka paikkaan taas!!!
Tiitu, veneilyyn jää kyllä koukkuun! Onkos teillä mökkiä vai cruisailetteko vain? Me ollaan niin mökki-ihmisiä, mutta ehdottomasti saarimökki-ihmisiä; mun mielestä auto ei sovi mökin pihalle ja jotenkin tykätään venematkoista, niissä on se oma juttunsa. Helpompaahan se olis pakata auto ja ajaa mökille, sitäkin on tehty ja ihan ok, mutta oma viehätys on olla saaressa "veneen varassa."
gissa, sama juttu meillä oli; kesälomalla luettiin esitteitä ja sitten kyllä otettiiin niistä viimeisistä jäljellä olevista tuo häämatka ja haluttiin pakettimatkalle helppouden ja tietyn turvallisuuden vuoksi. Ehkä joskus reppumatkalle Aasiaan, mutta ihan kiva mennä eka kertaa "porukassa."
Niin, Keiju lähti lomille? Ihanaa matkaa!!!

Huh, viestejä oli miljuuna ja nyt en ehdi enää kirjottaa. Mutta takana pari viikkoa totaalista nettipimentoa ja kyllä olittekin saanu tekstiä aikaan.

Pahoittelut Sanelmalle!

Hyvää lomaa lomailijoille, lomille lähteville jne. Mää jatkan vielä reilun viikon lomaa. Tsemppiä töihin palanneille..

Huomenta!

Manna, meillä ei ole mökkiä, eli ihan vain vaneily veneilynä;) Veneessä on kuitenkin nukkumapaikat, niin voi sitten ottaa vähän pidempiäkin reissuja. Me ei oikeastaan olla yhtään mökki-ihmisiä, vanhemmillani on kyllä "kuivan maan" mökki, mutta en ole käynyt siellä vuosikausiin. Toisaalta, jos olisi veden äärellä, niin ehkä tulisikin vietettyä aikaa sielläkin. Mutta nyt, kun asumme veden "vieressä" ja on tuo venekin, niin en ole möksää kaivannut.

Mukavaa keskiviikkoa!

Multa on mennyt jotenkin ihan ohi, että Molly on jo ehtinyt aloittaa hoidot. Huisia. Ja Mannankin nykyinen tilanne on multa ihan pimennossa. Oliko sulla nyt clomit ja koska pitäisi jotain tapahtua?

Mä puolestani olen mökki-ihminen, sellainen autolla pihaan ajettava malli käy oikein hyvin. Musta on ihanaa, että mökillä on ne peruskamat aina valmiina paikallaan, ei tartte raijata kaikkea edestakaisin. Mukavuudenhaluinen kun olen :) Nyt just pohditaan, että lähdetäänkö viikonlopuksi mökille vai jäädäänkö kotiin. Mökillä vois grillata, uida ja saunoa - kotona taas odottaisi ikkunoiden pesua ja leffalippujen käyttämistä. Meneeköhän siellä edes mitään hyvää.. Seuraavana viikonloppuna olen menossa tyttöporukassa yhden kaverin mökille, toivon vaan että kelit ois kohdillaan.

Tiitun veneily kuullostaa oikein hyvältä. Missä päin meinaatte pyöriä ja miten pitkälle sitä yleensäkään pääsee moottoriveneellä esim. päivässä? Että jos menee vaikka 2-3 päiväksi moottoriveneellä veneilemään niin mihin asti sitä voi odottaa pääsevänsä? Vai kruisailetteko vaan jossain ihan kaupungin edustalla/lähellä?

Meillä on kans mökki. Tai siis se ei ole oma, vaan joudutaan sopimaan muutaman muun sukulaisen kanssa kuka on siellä milloinkin, jos ei nyt halua olla "yhtä suurta perhettä", öööh, mutta me yleensä mökkeillään mielummin ystävien kanssa kuin vanhusten... Sukulaisia sielläpäin näkee väkisinkin kyllä, kun niitä asuu siellä lähistöllä, mutta mieluiten sitä on ihan omassa porukassa sit siinä pienessä mökissä.

Manna, teillähän pukkaa reissua! Tai siis miehellä vissiin enemmänkin. Mutta onpa ihanaa kun on Thaimaanliput odottamassa :) Teidän kaikkien reissujutut alkaa muuten vaikuttaa muhun kanssa... Pitäisiköhän alkaa katsomaan jotain syksylle... Tämä tuleva kesäloma ja hoidot + muut hankinnat vie kyllä ison osan säästöjä taas vähäksi aikaa, mutta jostainhan sitä aina repii muutaman satasen kun on matkustamisesta kyse! :)

Joo, Kastis olitkin sen verran pitkään pimennossa että varmasti on mennyt asioita ohi. Meikä siis sumuttelee parhaillaan ja Manna tais kysyä aikataulusta, niin tuossa elokuun puolivälissä sitten pitäisi tapahtua, kun klinikka taas palvelee kesätauon jälkeen. Mutta palaan yksityiskohtiin sitten kun käyn ultrissa ja yritän kyllä päästä linjoille sitten raportoimaan. Tässä vaiheessa ei oikeestaan tapahdu vielä mitään.

Vippelle hauskaa loman jatkoa!

Hemmetin pitkäänhän se hoito sitten kaikkineen kestää, jos nyt jo sumuttelet ja vasta n. kk:n päästä olis punktio. Puuh, hidasta toimintaa mutta toivottavasti ois myös tuloksekasta :)

Kyllä, näin on. Eli jos sitä nyt onnellisesti raskautuisi ihan ekasta hoidosta, niin tuntuisi varmaan noin 10-11 kuukauden raskaudelta sen yhdeksän sijaan... Ei voi kuin toivoa parasta.

Niinhän se on, että hiljaa hyvä tulee ja vaikka olin monesti lukenut hoidon kulun läpi (kun siihen itsekin jonotettiin ex:n kanssa) niin enpä silti muistanut että siinä hulahtaa aikaa noin reippaasti. Vaikka mihinkäs sitä kiire, valmiissa maailmassa.

Nythän mulla oli muuten lyhyt nettitauko (2 vkoa), viime ja edelliskesänä oli 4 vkoa putkeen.

Miten ihmeessä nämä työt eivät meinaa lähteä sujumaan näin loman jälkeen.. Ehkä ne sitten, kun muutkin palaavat töihin ja kunnon tohina alkaa.

Kyllä kait sillä veneellä pääsee vaikka kuinka pitkälle päivän aikana, en osaa kilometrimääriä arvioida. Mutta me posotellaan tuolla saaristossa, ankkuroidutaan johonkin kivaan kohtaan muutamaksi tunniksi ja jatketaan taas matkaa jne. Nyt lomalla olisi sitten tarkoitus pysytellä jossain saaressa pari päivää (tai jos hyvät säät, vaikka viikko;)) ja sitten taas jatkaa matkaa. En viitsi täällä mainita minkä kaupungin saaristossa, enkä niitä saaria, joissa pysytellään, kun en ole paljastanut asunpaikkaani aikaisemminkaan. Toki voin teille sen tuolla sähköpostipuolella kertoa, jos kiinnostaa;)

En ole minäkään muuten tajunnut, että ivf:ssä ne sumut kestää NOIN kauan, huh. No, toivotaan, että ei tarvitse kuin kerran se tehdä;)

Mullekin on jostain syystä jäänyt kuva, että ivf:ssä mennään vähän niinkuin 2-2-2 vkoa (eli ekat sumuja 2 vkoa, sit pistoksia 2 vkoa ja sit kärvistelyä 2 vkoa). Mistä lie jäänytkin niin väärä kuva.. Tai no, melkeinhän se niin menee, jos kuun vaihteessa on ultra - vai onko mulla ajantaju nyt totaalisekaisin?
Kävin käpsyttelemässä tuolla keskustassa ja kylläpä näkyy paljon pallomahoja. Tietty nythän ne huomaa, kevyissä vaatteissa, paremmin.
Olin aina muuten ajatellut Tiitu, että sä asut järven rannalla. No, käyt kuitenkin Hesassa töissä, jollen väärin ole ymmärtänyt? Taidettiin ennen olla ihan naapurissa töissäkin, siis siellä mihin konsernin pääkonttori muutti stadista? Mutta nyt mulle tuli fiilis paikasta jossa päin asuisit, meneekö Hesasta itään ihan väärään suuntaan?

Ei se ivf kyllä musta mitenkään erityisen pitkä hoito ole, tai siis ei se ainakaan kovin pitkältä tunnu. Sumuja 2 viikkoja ja piikkejä sen jälkeen (sumut jatkuu samalla), aikaa meni aika tarkkaan 4 viikkoa. Tai siis näin mulla, voi kai niissä vähän erojakin olla?
Tokassa ivf:ssa jouduin sumuttelemaan ylimääräiset 2 viikkoa, kun oli joku keltarauhanen tms. Se oli tosi vmäistä, siinä ehti jo sivuvaikutuksetkin jylläämään kunnolla. Siitä hoidosta ne kilotkin taisi tulla.

Mökkeily on mustakin ihan jees, vaikka meillä ei koskaan ole mökkiä ollut. Eipä sille ole käyttöä, kun asuu meren rannalla. Saaristossa sen munkin mielestä pitää olla, en mä tajua noita kuivan maan mökkejä ollenkaan.

Hitto, alkaa lomastressi :) No ei, mutta vähän ahdistaa, kun on sekä kotona että töissä vielä kovasti hommia ennen kuin päästään lähtemään.
Huomenna menen aamulla sinne ultraan, pitää toivoa että pääsen tulemaan töihin, en mä voi tällaista kaaosta tänne jättää.

Mä en varmaan kestäisi, jos mun mies matkustaisi noin paljon kuin Mannan! Ei sillä ettenkö voisi olla yksin, mutta olisin ihan kateellinen, kun toinen pääsee joka paikkaan :) Vaikka monella on työmatkat kaukana huvista.
Äh, pakko jatkaa...

Okei, eli olin siis ymmärtänyt tavallaan oikein sen 2-2-2 jos kerran sumut jatkuu samalla. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta miettiä johonkin kuukauden päähän, mutta kuten on nähty, niin äkkikäkös se aika menee.

Mulle kelpaa mökki kuin mökki, mieluummin kuitenkin järven rannalla kuin meren rannalla (lämpimämpi vesi :)). "Oma" mökki ei ole kummallakaan, mutta ei silti kuivankaan maan mökki vaan uimaan pääsee kyllä. Itselleni on tärkeää, että mökillä on ns. perusmukavuudet kuten sähköt ja juokseva vesi. Meillä on niiden lisäksi sisävessa, astianpesukoneet yms että vähän kuin himassa ois.
Mikäs gissa sun olo on? Toivotaan kovasti että kaikki on huomenna ultrassa ok ja pääset "puhtain paperein" loman viettoon.

Pidän kovasti peukkuja, että ultrassa on hyvät näkymät ja pääset lomalle lataamaan akkuja ja vastoinkäymiset ois nyt ohi. Vitsi, sä oot kyllä sissi nainen kun kaiken ton jälkeen vaan porskutat. Ja tietysti eihän se mitään autakaan, jos jää vain tuleen makaamaan. Itseltä ois varmaan hajonnut jo polla, tai sitten niitä voimia ois löytynyt kun ois tarvinnut. Hyvä kuulla, että vointisi on ihan ok.

Moi. Jaksaa sataa ja tuulla.. Käy säälisksi heinäkuun lomalaisia ainakin täällä meilläpäin. Mutta loma kuin loma, satoi tai paistoi. Vaikkakin sää vaikuttaa selkeesti fiilikseen..Nytkin voisi istua terassilla, mutta kuka tonne tarkenee.
Toivotaan, että gissalla kaikki ok ja pääsisit hyvillä mielin lomanviettoon. Oot kyllä sinnikäs, niinkuin Kastis sanoi. Itseasiassa kaikki täällä on huippunaisia.
Mun on pakko marista..Nyt iltapäivästä on vatsaa juilinut, vaikka la otan viimeisen Primon vasta ja menkat kuuluis tulla ma. Ihan sellainen menkkaolo ja käyn vessassa. En oo varma oisko ihan pikkiriikkisen tuhrua. On tää perseestä suoraansanoen. Clomien kanssa siis Kastis menen nyt tän kierron (ilman ultraa) ja reilun kahden vkon kuluttua olis inssi Clomien avulla + ultrat, jos tää kierto nyt päättyy puna-armeijan hyökkäykseen. Mullahan tuntui oviksen aikaan mahtijylläys vatsanpohjalla, mutta en jaksa uskoa, kun mulla on ollut ihan ok progearvot muutenkin, niin Clomit ei mua yksin auta. Pah.
Molly, se elokuu tulee yllättävän pian ja kohta teillä on täys tohina. Vitsit, mä lupaan olla maltillinen hehkuttaja ja toivon tosissaan, että ekasta onnais. Hiljaa hyvä tulee, niinkuin sanoit.
Kiva oli kuulla Vipen "ääni", mukavaa loman jatkoa :D
Missä luuraa Annu? Larek täällä piipahteli kanssa, mutta ei oo aikoihin "näkynyt"??Mökeistä vielä..Mä oon meri-ihminen. Mutta se on niin maku- ja kokemusasia. oon tottunut mereen. Järvet on kanssa ihania, mutta mökki saaressa, meren rannalla on se mun "suomiunelma" :) En kaipaa mökille kuin sähköt, en missään nimessä juoksevaa vettä, saati kaakelilattiaa mihinkään..Sellaista perusmökkeilyä, saunassa vesien kanssa läträämistä ja mustuneita seiniä ja ikkuna merelle..Voih, kun nyt pääsisi mökkisaunaan:)
Tyttöporukan mökkireissu olis ihan kiva, me ei olla harrastettu sellaisia oikeestaan ollenkaan, kun aina on sitten miehet mukana. Kunpa kesässä olis enemmän viikonloppuna, niin ehtisi. Olen kateellinen Kastikselle, kun teillä on sellainen vkonloppu tulossa:)
Gissa, mä oon hiukan kanssa kateellinen miehelle, mutta yrtän pitää itseni aisoissa ja olla iloinen miehen puolesta. Tietenkin odotan tuliaisia..Mielummin lentokentän TaxFreestä, kuin miehen omia keksintöjä, mitkä ei ihan aina osu kohdalleen ;D

Eihän tuo ole oikeasti kellekään este adoptioon ryhtymiselle tuo nimiasia? Kuulosti vakavamieliseltä, mutta eiköhän se ole tärkeintä se lapsen saaminen, nimi kai on sama vaikka olis "kakka" siinä vaiheessa kun lapsen saa. Tsemppiä kaikille!!

Huomenta! Sori oon rasittava, mutta pakko tuulettaa: ENÄÄ 1 AAMU:D Nopeasti se on tämä viikko mennyt, toivottavasti ensi viikolla hidastuu ajan kulu... (varmaan).

Kastis, jep, Helsingissä oon töissä kuitenkin. Jätetään ne ilmansuunnat arvailujen varaan;)

Gissalle peukut pystyssä, että ultrassa kaikki ok, eikä tulee enää mitään lisävastoinkäymisiä. Torstaita kaikille!