Tahkoojat 164

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma*

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07, 05/07, 06/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 34/29, 9/04, IVF tulossa syksyllä
Manna, 31/31, yritystä 08/04
Molly, 32/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/37, 9/04, 2xIUI, ICSI/PAS
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

Huh huh Sanelma. Hurjaa :( Surulliselta tuntui varmaan todellakin, en voi edes kuvitella. Mä mietin tässä, että jos kiinnittymisessä on ongelmaa, pystytäänkö sitä millään järeimmillä konsteilla auttamaan? Tietty ne luget, mutta... Eihän se auta vaikka miten olisi hyvänlaatuisia ja hedelmöittyisi ja siirrettäisiin montakin jos ne ei suostu kiinnittymään ja jatkamaan siitä. Itse olen ainakin miettinyt miten monta kertaa meidän ajoitus on ollut täydellinen ja jotain on täytynyt tapahtua siellä mutta olisiko siinä kiinnityksessä se ongelma...

Gissan "PAS-tilasto" kuullosti kannustavalta, sekä sun omia tulevia passeja ajatellen, että Sanelman tulevia sellaisia ajatellen. Tsemppiä tytöille!

Voih Sanelma, pahoittelut:( Jaksamisia ja tsemppiä jatkoon! Ja kiitos talokuvista, aivan mahtava miljöö teillä.

Molly, sun kuvaa ei tosiaankaan ollut tullut... Mun osoite on tiitu.tahkooja1@hotmail.com, jos haluat suoraa laittaa.

Noista kierron pituuksista muuten vielä, mulle lekuri on sanonut, että 35 katsotaan vielä normaaliksi, varsinkin jos on välillä pidempiä. Mulle tuollainen on ihan unelma, kun tosiaan välillä se voi olla tyyliin 150 ja risat.

Vettä sataa ihan urakalla taas. No, ehkä se tietää sitä, että tuossa puolentoista viikon päästä alkaa armoton kuukauden kestävä hellejakso;) Keijukaiselle mukavaa lomaa ja ihanaa Italian matkaa!

Ilmeisesti noudattavat sitten joka paikassa tuota välikiertoa, niinkuin mullakin on aina pidetty.
Uskon että ottaa päähän, onhan se odottaminen aina vmäistä. Täytyy kuitenkin sanoa, että uskoisin kropan vaativan sen välikierron ja eikä mene sitten hyvät pakastealkiot hukkaan, jos kroppa ei olekaan kunnossa. Ei tuohon auta kuin aika, mutta koita ajatella niin, että saat nyt kk:n nauttia kesästä ja sitten taas tositoimiin!!! Hali

Joo, oikeasti ihan okhan tää on. Loma ja kaikki niin aika kyllä kuluu siivillä. Sanoivat, että jos olis käytetty luovutettuja soluja, niin sitten tehtäis PAS heti. Mutta koska meillä on omat solut, eikä ole tulevan lain takia kiirettä niin annetaan kropalle aikaa toipua. Toivotaan, että kroppa pelittää nyt odotetulla tavalla ja seuraavat menkat tulee ajallaan.

Hello, sorry kun en ole päässyt aikaisemmin kommentoimaan. Sanelma, puolestasi tuntuu nyt tosi pahalta. Ja vielä odottamaankin joudut, tylsää..mutta, jotenkin näen positiivisena sen että yritystä on kuitenkin ollut, ehkä se kertoisi siitä että toivoa on edessäpäin? Toivotaan että näin!

Tiitu, mä en yhtään muista että laitoinko mä Mollyn kuvan sulle vai Mollylle vaan sun osoitteen, välillä tuo s-posti kyllä tökkii eikä kuvat tule perille. Mutta hyvä, nyt Mollylla on ainakin sun osoite niin kuva löytää perille =)

Kiitos kaikille lomatoivotuksista, tää lähtee ihan kohta...
Sisko on miehineen tulossa meillä grillaamaan (ah, mikä ilma ;)), ja lähdetään systerin kanssa katsomaan hyvää kotimaista jazz-bändiä illalla.

Palaan elokuussa viimeistään!! Oikein hyvää lomaa etukäteen kaikille keillä se on edessäpäin!

Gissalle piti vielä sanoa että helpolla et tosiaan pääse, toimeenpiteeseen tsemppiä ja nauti lomasta täysin siemauksin. 3 viikkoa merellä kuullostaa ihanalta!

Sateista keskiviikkoa. Voih, Sanelman puolesta harmittaa pirusti. Aika hurjalta kuulosti tuo vessajuttu. Sitä tosiaan on yritystä ollut, mutta jostain syystä ei sitten pysynyt matkassa. Välikierto on varmaan ok juttu, koska elimistö varmaan kaipaa aikaa toipua, vaikka fyysisesti ei sitä itse tuntisiskaan. Koita jollakin tavalla rentoutua ja siten valmistautua uuteen yritykseen. Teillä on kyllä hurjan hyvä pakkastilanne ja toivotaan sulatuksen onnistuvan ja seuraavan siirron tuovan tulosta. Mä en noita lukuja onnistumisesta lukenut mistään, mutta itselläni on jossain oppaassa tieto, että 20-40% raskautumisprosentti on yhtä hoitokertaa kohden;lukuhan ei eroa paljoakaan "normaalien" hedelmällisten parien luvuista. Toivotaan parasta ja halaus täältäkin:)
Gissa, toivotaan myös, että kohtu tyhjenisi ja saisit jatkaa eteenpäin. Mun kaverilla tiputti 2-3 vkoa, mutta sitten loppui. Parempi toimenpide kuitenkin tehdä, ettei tule tosiaan mitään kohtutulehduksia. Mä en ole myöskään pomolleni puhunut tästä meidän ongelmasta ja mulla on tulossa kuitenkin useita poissaoloja nyt kesän lopussa, kun on inssiä ja ivf:ää. Saa nyt nähdä, miten mä asian hoidan sitten...
Keijun lomasuunnitelmat kuulostaa ihanalle!! Meidän ystävät asuivat kuukauden Toscanassa vanhassa linnassa viime kesänä. Upeita maisemia,viiniä, ruokaa! Nauttikaa! Villisika oli kuulemma aivan ihanaa siellä:) Olen hiukan vihertävä myös, mutta ei auta, kuin jäädä rannalle soittelemaan. Nauttikaa ja hyvää matkaa!Tiitunin kierto kuulostaa asettuneen. Samasta täälläkin haaveilen, mutta lääkkeillä se mulla asettuu siihen 26-27, muuten tulee 21-23...Rasittavaa, kun ei kroppa toimi!
Mulla oli varmaan joku mahtiovis paripäivää sitten, kun alavatsassa ihan mylvi, mutta varmaan ovis oli tukkeutuneella puolella tai jotain muuta. Clomit varmaan sai aikaan sen elämän munasarjoissa? Huhuh. Ollaan oltu asialla ennen, jälkeen ja samana päivänäkin, joten lääkärin ohjeet on mennyt perille. Mutta to-della skeptinen olen tähän clomikiertoon ja myös tulevaan clomi+inssi-kiertoon. Taitaa matka jatkua kohti ivf:ää ja mahdollisia pas:seja meilläki.
Sanelmako puhui miehen tuesta, en muista? Meillä samaa juttua välillä..Ei mies oikein tajua aina mun pahaa oloa, itkua ja tiuskimista. Oon niin loppu välillä ja tietty tää kaikki kyllästyttää ja mies on neuvoton, kun ei aina oikein ymmärrä, että missä mennään ja mistä puhutaan..Eilen tuli tunteenpurkasu multa ja itkeä pillitin kauan. Lopuksi kuitenkin puhuttiin ja olo helpottui. Mä oon kyllä mestari välillä vaipumaan sääliin, mutta minkäs teet.
Nyt alan leipomaan, sadepäivän iloksi=)
Lomalaisille ihanaa lomaa, helteet on tulossa kyllä!!!

Sateista keskiviikkoa. Voih, Sanelman puolesta harmittaa pirusti. Aika hurjalta kuulosti tuo vessajuttu. Sitä tosiaan on yritystä ollut, mutta jostain syystä ei sitten pysynyt matkassa. Välikierto on varmaan ok juttu, koska elimistö varmaan kaipaa aikaa toipua, vaikka fyysisesti ei sitä itse tuntisiskaan. Koita jollakin tavalla rentoutua ja siten valmistautua uuteen yritykseen. Teillä on kyllä hurjan hyvä pakkastilanne ja toivotaan sulatuksen onnistuvan ja seuraavan siirron tuovan tulosta. Mä en noita lukuja onnistumisesta lukenut mistään, mutta itselläni on jossain oppaassa tieto, että 20-40% raskautumisprosentti on yhtä hoitokertaa kohden;lukuhan ei eroa paljoakaan "normaalien" hedelmällisten parien luvuista. Toivotaan parasta ja halaus täältäkin:)
Gissa, toivotaan myös, että kohtu tyhjenisi ja saisit jatkaa eteenpäin. Mun kaverilla tiputti 2-3 vkoa, mutta sitten loppui. Parempi toimenpide kuitenkin tehdä, ettei tule tosiaan mitään kohtutulehduksia. Mä en ole myöskään pomolleni puhunut tästä meidän ongelmasta ja mulla on tulossa kuitenkin useita poissaoloja nyt kesän lopussa, kun on inssiä ja ivf:ää. Saa nyt nähdä, miten mä asian hoidan sitten...
Keijun lomasuunnitelmat kuulostaa ihanalle!! Meidän ystävät asuivat kuukauden Toscanassa vanhassa linnassa viime kesänä. Upeita maisemia,viiniä, ruokaa! Nauttikaa! Villisika oli kuulemma aivan ihanaa siellä:) Olen hiukan vihertävä myös, mutta ei auta, kuin jäädä rannalle soittelemaan. Nauttikaa ja hyvää matkaa!Tiitunin kierto kuulostaa asettuneen. Samasta täälläkin haaveilen, mutta lääkkeillä se mulla asettuu siihen 26-27, muuten tulee 21-23...Rasittavaa, kun ei kroppa toimi!
Mulla oli varmaan joku mahtiovis paripäivää sitten, kun alavatsassa ihan mylvi, mutta varmaan ovis oli tukkeutuneella puolella tai jotain muuta. Clomit varmaan sai aikaan sen elämän munasarjoissa? Huhuh. Ollaan oltu asialla ennen, jälkeen ja samana päivänäkin, joten lääkärin ohjeet on mennyt perille. Mutta to-della skeptinen olen tähän clomikiertoon ja myös tulevaan clomi+inssi-kiertoon. Taitaa matka jatkua kohti ivf:ää ja mahdollisia pas:seja meilläki.
Sanelmako puhui miehen tuesta, en muista? Meillä samaa juttua välillä..Ei mies oikein tajua aina mun pahaa oloa, itkua ja tiuskimista. Oon niin loppu välillä ja tietty tää kaikki kyllästyttää ja mies on neuvoton, kun ei aina oikein ymmärrä, että missä mennään ja mistä puhutaan..Eilen tuli tunteenpurkasu multa ja itkeä pillitin kauan. Lopuksi kuitenkin puhuttiin ja olo helpottui. Mä oon kyllä mestari välillä vaipumaan sääliin, mutta minkäs teet.

ps. Gissan lomasuunnitelmat kuulosta niiiiin ihanille myös!

Iltaa, voi Sanelma, pahoittelut sulle. On tää välillä niin pirullisen inhottavan vaikeeta ja epäreilua yms..
Olin tänään kylässä entisellä työkaverilla joka intoutui näyttämään mulle vanhoja vauvanvaatteita. Oon kyllä sanonut että vauva saa tulla jos on tullakseen, mutten oo puhunut mitään meidän vaikeuksista. Voi vitsit, olipas siinä kiva kattella vauvanvaatteita.
Mä täällä suunnittelen lomapäivien ajankuluks uutta reissua ens kesäks Lontooseen. Siellä jäi niin paljon näkemättä ja kokematta. Koitetaan sit reissata ja nähdä maailmaa jos ei kerta niitä vauvoja ala tulemaan. Täytyy nää ajatukset suunnata näihin remppajuttuihin. Pitäis mennä katselemaan uusia vaatekaappeja.
Tsemppiä kaikille ja koitetaan jaksaa...

Huomenia!
Ja heti alkuun isot pahoittelut Sanelmalle ja Gissalle! Mitähän tähän sanoisi..muuta kuin jaksamisia ja voimia teille molemille! Kyllä tää on niin väärin, ettei ees pysty käsittään..miksi, miksi??? Ei ymmärrä!
Mannalle tsemppiä tulevaan!!!! Hienoa, että teillä lähti noi hoidot nopeasti käyntiin! Ja toivotaan, että toi inssi ois teiän juttu, ettei isompiin hoitoihin tarttis lähtee. On ne aina varmasti rankempia, niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
Lomailijoille hyvät lomat..keleistä huolimatta! Täällä lomat lusittu, ja paluu arkeen sujunut aikas kivuttomasti..kiitos näiden säiden!

Huijui, Mannalle peukut nyt, että taannoinen mahtiovis tuottaisi clomivauvan! :) Ettei järeimpiin hoitoihin tosiaan tarvisi lähteä. Ja nyyh, mä olen jo monta päivää innoissani ja uteliaana sähköpostiani avannut, mutta ei mitään Mannalta... :) Vitsit kun mulla on jotenkin sellainen kutina, että me ollaan Manna ehkä samalta suunnalta kotoisin. Jännää jos me vaikka tiedettäisi toisemme jostain tai olisi jotain yhteisiä tuttuja tms. Vippen kaa moni asia liippaa läheltä ja Nekun kanssahan me jo löydettiin yhteinen kaveri!! :) Hassua. Ja näin on vissiin monella muullakin käynyt tahkooja/plussien ketjussa. Kuten todettua, kyllä me soulmatet toisemme löydämme tällaiseltakin foorumilta, heh.

Sanelma tais laittaa Tiitulle mun kuvan, saitko Tiitu sen? :)

Ja täällä ei muuten mitään uutta eikä kauheesti asiaa. Niin paitsi mähän aloitan sumut huomenna. Toivottavasti ei tule sivuoireita niistä.

Heips. Kiitos Sanelmalle, Mollyn kuva tuli perille. Ootkin ihan Mollyn näköinen;) Olen vähän epäillytkin, että toi mun hotmail-boksi temppuilee välillä, tyhjensin sitä nyt urakalla josko helpottaisi. Kait sitä voisi teille jo "oikeankin" mailiosoitteen paljastaa, mutta mennään nyt toistaiseksi tuolla.

Sanelma, varmasti ärsyttää odotella yksi kierto, mutta kuten muutkin ovat kommentoineet, on taatusti ihan hyväksi kropalle ja miksei henkisestikin. Hyvä säkä kuitenkin, että on kesä ja loma.

Huih, Mollykin pääsee sitten tositoimiin, tsemppiä:) Toivottavasti ei tule mitään superpahoja sivuoireita. Ja Mannallekin peukkuja, että pelkät clomit tuottaisivat toivotun tuloksen. Toivottavasti Sandemanin viimekesäinen systeemi toistuu, ensin naimisiin ja sitten clomeilla plussa;)

Jes, viikonloppu tulossa ja sitten enää ensi viikko ennen lomaa:) Seison vaikka päälläni ensi viikon, silloin ei stressaa enää mikään. Meillä on kyllä muutenkin taas ollut paremmalla tolalla työjutut ja vielä syksyllä kuulemma kuviot olisivat muuttumassa suuntaan, joka kuulosti tosi hyvältä... Että nyt tuntuu taas siltä, että ei mulla olekaan mikään kiire pois täältä, kuitenkin tykkään itse työstä, työkavereista ja palkasta:)

Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!

Ps. Sivuhuomauttelija; todellakin kannattaa tulla korjaamaan kaikki meidän kiroitusvihreet:D

Joo, jos meidän kirjoitusvirheisiin alkaa puuttumaan niin ei ainakan jää työttömäksi :)

Nyt tosiaan kun olen "rauhoittunut" niin oikeasti tosi hyvä, että tulee tämä välikierto. Saa lomasta nauttia täysin rinnoin, eikä tarvitse muistella mikä nappi mihinkäkin aikaan pitää ottaa/laittaa ja mihin reikään. No olipas karkeasti sanottu, mutta totta.

Mieskin alkaa pikkuhiljaa lämmetä lomareissulle. Kaippa ne nämä epävakaiset säät ovat ruokkineet matkanälkää hänelläkin. Kreikka on suunta, jos matkaan lähdetään. Tänään pitäis illalla ehtiä nettiin katsomaan matkatilanne ja mahdollisesti tehdään varaus samantien. Mä olenkin jo vähän alustavasti tsekkaillut tilannetta ja kyllä sieltä sopivia lähtöjä vielä löytyisi. Ihanaa.

Hyvä että Tiitun työtilanne on vähän rauhoittunut. Mullakin työtilanne on nyt rauhallinen ja ensi viikolla kun olis ahkera, niin lomalta paluukin olis varmaan aika paljon helpompi. Hyvä että Emmi tuli jo takaisin pääkallonpaikalle, niin pysytään maailmankartalla vaikka me muut kukin vuorollamme piipahdamme lomille.

Mannalle tsempit tähän kiertoon. Tutkimattomat ovat luojan tiet, joten ei sitä koskaan tiedä!

Manna, meillä mies siis osannut tukea hyvin. Tosin en mitään suurempia itkukohtauksia ole saanut. Lähinnä olen älyttömän kiukkunen, kun oikein harmittaa. Katalla puolestaan taisi olla toivomisen varaa miehen tuessa silloin hoitojen aikana. Mutta vakka kantensa valitsee ja kukin pari selviää näistä jutuista yleensä omalla tavallaan.

Ihanaa perrrrjantait! Vaikka sataa, niin ei haittaa, huomenna paistaa:)
Sanelma,mä jotenkin kässäsin väärin, että olisit jotenkin miehen tukea vailla; et siis kokonaan, mutta olisi toivomisen varaa siinä. Sorge:) Eikä tosissaan meilläkään ole yksinäistä hommaa tämä, jos sen käsityksen sai, mutta miehellä on paljon kiireitä ja sellainen pysähtyminen asian äärelle välillä jää, jolloin mun huonoina hetkinä joudun huutaa apua ja homma menee mulla överiksi, kun mies ei heti ole tilanteessa mukana :O Mä oon aika läheisriippuvainen, kun on paha olla, vaikka "normaalissa" tilassa olen menevä ja sillai itsenäinen. No, tää raskas asia kyllä koettelee parisuhdetta ja täytyy ihmetellä, että kaikkea tässä on koettu. Muistan kuin eilisen päivän, kun tultiin psn:sta aj sanoin autossa miehelle, että "en ois uskonut, että ollaan joskus tälläisessa tilanteessa." Siitäkin on jo kaksi vuotta :( Silloin olin niin optimistinen, että saadaan apua ja pian olen raskaana..joopajoo...
Hei, ihanaa, että oot positiivisella mielellä. Nyt vain nautit kesästä, saunasta, uimisesta, juomista ja rentoudut. Eikä tarvi tosissaan miettiä, mihin reikiin mitäkin tunget ;) Nauratti tuo kommentti! On se nainen ihme kapistus, kun kaiksesta tässä selvitään:)
Niin se Emminkin loma on mennyt. Nopeasti. Mitä kaikkea touhasitte? Oliko Bulgarian matka ok? En muista kerroitko siitä jo täällä? Puhtia töihin. Onkos teillä nyt inssit tehty ja luomuilette? Hirmuisesti kyssäreitä heti, kun tuut langoille...
Tiitu, hienoo, että työjutut menee paremmin ja mikä parasta: loma edessä! Ihan mukava jäädä hyvällä mielellä lomalle, kun sit vielä tietää, että syksyllä asiat menee parempaan suuntaan töissäkin. Mulla taasen syksyllä pukkaa taas steressiä varmaan, mutta sitä en haluu vielä ajatella. Asiat menee kuinka menee ja haave vuorotteluvapaasta on edelleen mielessä. Kiitos tsempeistä muuten, en tiennytkään, että Sandeman raskautui vain clomeilla. En seurannut juttuja silloin laninkaan, enkä tiedä ko.hlöstä juurikaan mtn. Ihan kiva kuulla, että jollakin onnistaa niin. Omaan mahikseen en usko, sitä tuntee kroppansa. Maha pömpöttä siihen malliin, että kropan tekis mieli valmistautua menkkoihin, mutat Primot jarruttaa kierron päättymistä. "Kunhan nyt syödään clomeja-fiilis" mulla oikeesti on..
Molly, aika hassuu, että epäilet meidän olevan samalta suunnalta. Mä rupesin heti kelaamaan, että ketäs täältäpäin on Hkiinpäin muuttanut :) Oispa jännää! Mulla on kuvia cd:llä niin paljon, että kun alan niitä valkkaileen, niin laitan sit Keijun kautta kyllä tuleen. Mulla kestää....
Nyt nappaan saunan päälle ja otan ihanan mansikka-lime-siiderin, jääkylmän :D

Viikonloppuja siskot!

Heissan!
Manna kiitos kysymästä loma meni ihan kivasti. Eli mökkeilty ja reissailtu ristiin rastiin suomea. Bulgariassa käytiin ja se oli ihan kiva mesta. Ruoka ja juoma oli halpaa. Ja mikä tärkeintä aurinkoa riitti, eli pääasiassa altaalla lojuttu ja nahkaa polteltu.
Nyt täytyy taas orientoitua tähän arkeen..plääh. No elokuussa pidän viikon omaa lomaa, kun meillä esikko lähtee koulutielle, että siellä vielä tiedossa pieni "lomanpätkä".
Juu eiköhän noi meiän inssit ollu tossa. Nyt luomuillaan ja katotaan sitten syksyllä, mitä tehdään...Mä oon kyllä sanonut, että inssejä pidemmälle ei mennä. Mutta jotenkin oon eksynyt lueskeleen noista Ivf:stä..joten vannomatta paras. Toisaalta ne taitaa olla aika kalliita tolla yksityisellä, että pistää vähän mietityttään viittiikö niihin senkään takia lähtee, kun takuuta onnistumisesta ei oo. Mutta mutta toistaiseksi mennään luomulinjalla...
Onkos sulla Manna eka clomikuuri takana??? Miten ne on sulle sopineet? Mähän söin syksyllä sen kolme kiertoo niitä, sillä tuloksella et limis mulla oheni ihan onnettomaksi. Enkä oo sen jälkeen niitä saanukkaan, no toisaalta mä kyllä ovuloinkin ihan hyvin..mutta noihin insseihin ne kyllä oisin mieluusti ottanut. No peukut on pystyssä, jos se tärppi tuliskin vaikka pelkillä clomeilla. Pidähän ajantasalla!!!
Juuh..mutta mun täytyy kohta alkaa hipsiä tonne työmaan suuntaan!! Ah, näitä vuorotyön iloja, että pääsee lauantaisinkin töihin!
Nauttikaahan te tytöt vapaistanne!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma*:
Manna, meillä mies siis osannut tukea hyvin. Tosin en mitään suurempia itkukohtauksia ole saanut. Lähinnä olen älyttömän kiukkunen, kun oikein harmittaa. Katalla puolestaan taisi olla toivomisen varaa miehen tuessa silloin hoitojen aikana. Mutta vakka kantensa valitsee ja kukin pari selviää näistä jutuista yleensä omalla tavallaan.

Sanelmalle sivusta seuranneena vohdutan, että tuo sinun vessakokemuksesi oli raastava, mutta se ei ollut alkio pussissaan ja napanuora, koska niitä et tossa vaiheessa voi vielä havaita, Mutta ikävää kuitenkin ettei onnistunut.

Raskausviikolla neljä alkoin on pienen pisteen kokoinen, mutta jo viidennellä viikolla yhden cm:n mittainen. Mutta miten lie alkeellisen istukan ja muiden "tykötarpeiden" kanssa, kun keskenmeno tapahtuu varhaisessa vaiheessa, niin voikohan jo silloin olla silmillä havaittavan "iso klöntti"..? Kuka tietää?

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2872

Sanelmalle pahoittelut tapahtuneesta! :(

alkoin=alkio

Tässä vielä kuvaus raskausviikolta 5.

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2979

Tsemppiä teille kaikille, juttujanne on mukava lukea, hienoa ettette vaivu epätoivoon vaan jaksatte uskoa onnistumiseenne. Minäkin pyrin siihen..

Niin, tiedä häntä sitten, kun en edes tarkalleen tiedä miten nuo viikot lasketaan alkionsiirrossa. No joka tapauksessa se mitä kuvittelin mahdolliseksi alkioksi oli n. sentin mittainen "limapussukka" (ruskuaispussi ?), jossa oli havaittavissa silmän alkupisteet kuten tuossa %Jeppis%n laittaman linkin takana olvassa kuvassa. Lisäksi pussista lähti n. 2 cm pitkä napanuoran näköinen varsi. Joko oon täysin väärässä tai sitten se oli se alkio. Klinikalle soittelin tuloksesta ja siellä ei ainakaan tyrmätty havaintoani, vaan pidettiin sitä positiivisena merkkinä.

Tervehdys!
Vielä ollaan maisemissa joten tulin katselemaan teidän kuulumisia. Hauskasti säät kohentuivat ainakin täällä etelässä torstaista alkaen kun jäin lomalle =) Oltiin koko to kaupungilla etsimässä miehelle häävaatteita ja itsekin ostin pari paitaa. Porukkaa oli liikenteessä hurjasti ja tietysti kaikki terassit täynnä. Mun on pakko sanoa että mulla alkaa välillä olla mitta ihan täynnä suomalaisten alkoholinkäyttöä. Varsinkin viikonloppuna on Hgin keskusta jotain aivan kamalaa; hoipertelevia, kännisiä, riiteleviä ja tappelevia ihmisiä...yäk.

Perjantaina oli miehen synttärit ja hyvin onnistui yllätys että mentiin syömään ja miehen paras ystävä oli vaimoineen siellä odottamassa :) Että kiitos vaan Manna vinkistä! Ruoka oli hyvää ja puitteet kivat (oltiin Suomenlinnassa). Merimatkakin meni mainiosti kun aurinko paistoi. Sieltä kun tultiin kotiin niin yläkerran pojat tulivat vielä yllärinä kylään ja lauloivat ovella shampanjapullon kera! Minä tiesin siitä, mies ei, joten taas häntä höynäytettiin!
Aamulla meillä toki oli se shampanja-mansikkabrunssi ja lämpimiä croissantteja myös.

Eilen oli sitten kemut ja huh, nyt oon puhki vähäksi aikaa! Vaikka porukkaa ei ollut paljon, onhan siinä laittamista ja huolehtimista että ruokaa ja juomaa on koko ajan pöydässä. Yhdentoista maissa lähdettiin kaupungille mutta kaikki oltiin aika väsyneitä joten tultiin ajoissa kotiin. Siskoni kanssa jorattiin vanhoja discohittejä antaumuksella =)

Sanelma, ihan rohkaisevaa että pitivät klinikalla positiivisena tuota "pussukkaa". Yritystä on tosiaan ainakin ollut ja se on hyvä se vaikkei tietysti tuo sitä toivottua tulosta :/

Kiva että Emmin loma oli mennyt kivasti!

Gissa, ei ollut tarkoitus olla mitenkään väheksyvä kun sanoin että nauti lomasta täysin siemauksin. Eihän se helppoa ole tuon kokemuksen jälkeen mutta koeta rentoutua niin hyvin kuin pystyt. Sitä kun kiireessä kirjoittaa niin voi kuullostaa paljon "tunteettomalta" kuin mitä tarkoittaa. Tuli vaan itselle jälkeenpäin mieleen.

Oikein mukavaa ensi viikkoa kaikille, lomansa aloittajille ja työssäkäyville. Ylihuomenna me lähdetään Italiaan, koetan ehtiä tulla reissun jälkeen vielä kurkkaamaan.