Tahkoojat 131

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan hitsit, Tiitu ja Hertta! ISOT ISOPIT. Ja Gissalle kans, ei ole kivaa ton vuodon kanssa. Toivottavasti se ultra antaisi nyt jotain suuntaan ja ennenkaikkea vuoto loppuis ja tilanne normalisoituisi.

Hertta, sun proge on kyllä tosiaan ollut huima. Kyllä on munis irronnut ellei jopa kaksi. Sääli silti ettei tullut plussaa mutta kyllähän tuo kertoo että asiat on kuitenkin kunnossa ja sekin on hinoa.

Suvi, mun osalta ei tartte jännäillä, meillä on ollut jopa harvinaisen seksitön kierto ja ultran kuulumiset oli aika surkeet joten pistän toivoni (myös) clomeihin...nyt vaan odottelen siis menkkoja että pääsisin varaamaan sitä ultraa.

Harmitus Kata ja Gissa siitä kränäämisestä, kyllä ne miehet tosiaan olla jääräpäisiä vaikka itse olisi jo valmis unohtamaan koko riidan. Tsemppiä.

Mukavaa viikkoa kaikille maanantaista huolimatta!

Terveeks vaan tyttöset!
Maalta on palattu, puolitoista ämpärillistä korvasieniä mukana, nam! Ahkeria on oltu mutta myös tota samaa känkkäränkkää liikkeellä, ei napannut yhtään miehen kanssa oleminen, pikkuisen tuli sanomista kaikesta ja eilinen kotiintulomatka (4,5 tuntia) istuttiin ihan hiljaa. Tosi great.

).(kp5/28 yhtä juhlaa on siis ollut:-(. Clomeista mä saan niitä hiotuskohtauksia öisin vaikka tässä kierrossa olenkin ottanut ne jo aamulla! PRKLE! Viime yökin meni kääntyillessä ja vuorotellen peittoa pois ja päälle. Ja tuntuu siltä että ne vaikuttaa psyykeeseen koska niin pienestä hermostuin eilenkin että ihan itseänikin ihmetytti. Mies-raukka joutuu koville!

Ens viikolla pitäisi sitten olla inssi jos tässä pysytään sovussa ja kaikki menee nappiin. Mun tuurilla hikoilen taas ihan turhaan:-(.

Kata, mulla auttoi listojen tekeminen hääahdistukseen. Siitä listasta kun ruksasi yli aina tehdyt hommat niin vikana päivänä tajusi että ""Hei , nyt on kaikki tehty mitä voi!"" loput voi jättää ammattilaisten käsiin (pitopalvelu/ravintola, kampaaja etc...) Mulla kesti muuten 3 viikkoa ennenkuin sonera sai perustettua mulle uuden sähköpostiosoitteen (kun halusin säilyttää myös vanhan ja meidän firma niin pieni ettei omaa it-tyyppiä) ja käyntikortit uudella nimellä sain 6 viikon päästä, joten voisi sunkin olla aika varoitella pomoa ja ainaskin sitä it-puolen heeboa??

Suvin kanssa mennään yhtä matkaa vissiin taas, mun kierroksi tuli 28, jos tuossa ennen juhannusta olis meidän vuoro ?

Lordin bileet vaikutti suureellisilta, mutta IHAN OIKEESTI eikö se jo riitä? Kundi voitti yhdet laulukilpailut? Sinänsä ihan oikein että välillä juhlitaan jotain kulttuurivoittoa eikä aina vaan urheilua, mutta pliis?

Äläs nyt Sandeman, kerrankin kun tämä katajainen kansa, jolla on ollut huono itsetunto euroviisuissa menestymättömyyden kanssa, voittaa viisut kerran sadassa vuodessa, niin antaa palaa:) Olen siis vähän samalla ""hehkutus-linjalla"" Keijukaisen kanssa. Ja monessa muussa Euroopan maassa (esim. Ruotsissa) euroviisut ovat todella iso juttu, että hyvää näkyvyyttä Suomi saa. HHH:D

Tervehdys ihanaiset, pitkästä pitkästä aikaa! Olen ollut nettipimennossa useamman kuukauden, mutta nyt on yhteys kunnossa taas. Satunnaisesti olen töistä piipahtanut kuulumisianne pikalukemassa, mutta siellä ei oikein voi rauhassa kirjoitella omia kuulumisia... Ja elämänihän on ollut niin sekaisin, että väliraporttien antaminen olisi tehnyt teidänkin elämästänne yhtä piinaa :D

Harmillisen tiukassa on plussat :( Onneksi monet ovat saaneet apuja yritykseen. Clomeja popsii ilmeisesti jo useampikin? Mullahan tärppäsi kolmannesta clomikierrosta lähes olemattomalla limiksellä. Ja Katalla on tosi jännäilyt käynnissä! PQ kaikille, niinhän se meni!

Sandeman on rouva, kovasti onnea! Ja Katalla on senkin asian suhteen jännää luvassa, vai joko sinäkin astelit alttarille?

Kastis elelee itsenäistä elämää? Oletko onnellinen? Oletko miehesi (siis ex-miehesi...) kanssa tekemisessä ollenkaan? Kaikkea hyvää sinullekin, hinoa että käyt täällä edelleen, vaikka vauvahaaveilut ovat nyt ilmeisesti sivummalla.

Lämmittää kovasti, kun olette minua toisinaan huhuilleet. Takana ovat ehkä elämäni rankimmat neljä kuukautta, jotenkin tästä sorvista on läpi päästy. Asutaan tällä hetkellä yhdessä uudessa kodissa, naimisissa ollaan edelleen. Miehen suhde toiseen naiseen kariutui lopulta vasta huhtikuussa, ei siis kovin kauaa sitten. En tiedä edelleenkään miten tässä lopulta käy, mutta vielä en ole ollut valmis luovuttamaan. Luottamus on mennyt ja pieni alakulo jäänyt varmasti kauaksi aikaa sisälle asumaan. Mutta rakkaus ei kai ole vielä kuollut. Tai sitten mä olen vaan ihan helvetin TYHMÄ. Miehen kanssa menee varmaan niin hyvin kuin olosuhteet huomioiden voi vain mennä. Tuntuu kuitenkin ettei mikään ole ihan niin kuin ennen, mikään ei ole varmaa. Ehkäpä se on ollutkin suurin virheeni; kaiken pitäminen itsestään selvyytenä.

Raskaana olen, toinen vauveli päätti jäädä sinnittelemään, nyt on menossa rv 21+0. Liikkeitä tuntuu ja näkyy ja masukin kasvaa, mistä olen tosi onnellinen. Tänään olisi rk-uä, toivottavasti kaverilla on kaikki osat normaalisti kehittyneet ja paikallaan...

Semmoista tänne, vähän parempaa siis :)

Pitäisi ehkä käydä tuolla odottaja-puolellakin ilmoittautumassa. Jotenkin sitä vain kokee itsensä vieläkin niin pinttyneeksi haaveilijaksi, että raskaana olo on edelleen hieman utopistinen ajatus ;)

Voi Suru, IHANAA kuulla susta! Käy toki ihmeessä useamminkin nyt, kun netti taas toimii. Täällähän me ollaan...you know :)

Toivottavasti tilanteenne selkiytyy kokonaan ja se luottamuskin saadaan jollain tasolla rakennettua. Mielettömästi tsemppiä ultraan, ihanaa kun vauvelin liikkeet jo tuntuu.

Morjensta Suru, vai eikös se nimimerkki pitänyt muuttua Iloksi kun plussa napsahtaa? :-) Nojoo, sun kokemukset ei vois olla paljoa rankempia joten ehkä nimimerkki kertoo siitäkin jotain.

Kuten joskus kerroinkin, hyvälle ystävälleni kävi aivan samoin, mies rakastui toiseen, jopa muutti hänen luokseen, siitä jotenkin kituuttamalla kuitenkin palasivat yhteen vaimon kanssa, luottamuksen rakennus edelleen menossa vaikka tapahtuneesta on jo 5 vuotta, nyt odottavat toista lastaan. Unohtaminen on vaikeaa vaikka arki sujuisikin, mutta vaimo oli luvannut kaikkien edessä että myötä- ja vastamäissä ja elämä pukkasi sitten oikein pystysuoran jyrkänteen:-(. Työtä ja puhetta se vaatii, mutta toivottavasti pikkuisen tuella isi ja äiti pääsevät sovintoon.

Kääk, onko oikein että Suru on tosiaan viimeisin plussaaja ja on jo rv 21????? Pikkuisen masentaa....

Mietin tuossa just että hakisinko yhtä duunia. Kun ei IHAN osu kokemus kohdalleen mutta firma kuulostaa hauskalle, samoin duuni. Toisaalta ei se ota jos ei annakkaan, ja kun ei tässä nyt olla raskaana varmaan vähään aikaan niin olis aikaa opetella uusia juttuja.

Surulle piti vielä sanomani että mun mielestä sä et ole ollenkaan tyhmä vaan sitkeästi taistelet avioliittosi puolesta ja siitä että syntyvällä vauvelilla on molemmat vanhemmat koko ajan luonaan. Niinhän se on että myötä- ja vastoinkäymisissä, monet vaan luovuttaa nykypäivänä vähän turhankin helposti. Toivottavasti miehesi osaa tuota kaikkea arvostaa!!
Koskas sulla Suru onkaan la? Pikaisesti laskin että lokakuussa??

Niin, ja Lordin hehkutuksesta. Mä oon samaa mieltä kuin Tiitu että Euroviisut ei ole mikä tahansa laulukilpailu vaan Suomen sijoituksen kannalta jo niin yleinen vitsi että voitto on jotain uskomatonta. Ja sitten sen tekee vielä moinen hirviöbändi niin tuskin tätä juttua unohdetaan ihan heti. Jos voittaja olisi ollut esim. Tomi Metsäketo, niin tuskin Kauppatorilla olisi ollut edes puolta siitä ihmismäärästä (sori vaan Tomi :) ja itse en olisi todellakaan mennyt paikalle vaikka voitosta olisin toki ollut hurjan iloinen.
Joten, antakaa meidän hehkuttaa ketkä haluaa :)))

Ihanaa, kotiinpääsy lähestyy. Tänään vietän laatuaikaa itseni kanssa, joogaa, saunomista, kasvonaamiota, jalkahoitoa jne. JEES!

Rauha,rauha. Hehkutelkaa rauhassa, minä en vaan jummarra. Biisi ihan jees ja voitto ja silleen mutta miksi suomalaiset ampuu aina yli näissä jutuissa? (Lordi-ekstrat ja nettiadressit) Mua vaan hymyilyttää...

Juu Sandeman, en ottanut hernettä nenään :)
En mäkään näitä nettiadresseja ym. välttämättä ymmärrä mutta onhan se jotenkin herttaista kun bändi toivoo ettei kuvia ilman maskeja julkaista niin kansa on noin totaalisesti puolella :-)
Mutta ainahan juorulehdet julkaisee mitä haluaa kunhan rahaa tulee...

Hehee, en minäkään mitään hernettä nenuun vetäissyt, kunhan lämpimikseni lätisen... Sen verran on kuitenkin vielä Keijun viestiin lisättävä, että jos Tomi M olisi lähetetty matkaan, niin ei olisi tarvinnut mitään juhlia järjestää, siis sieltähän olisi irronnut se tuttu 0 points:D

Älkääs nyt tytöt, Tomi M olis vetäissyt tangoa lähes yläosattomissa (kuten ne kaikki muut mammat siellä) niin olishan sieltä ainaskin Norjalta irronnut ne perinteiset Finland: one points! :-))) Hekoheko.

Ja lisää Lordista: sain juuri tietää että ystäväni, ketä en olekaan nähnyt pariin vuoteen, soittaa Lordissa bassoa! Uskomatonta. Juteltiin äsken puhelimessa!

Surun kuulumisia oli mukava lukea :) Kovasti pidän peukkuja, että kaikki järjestyy parhain päin. Luottamuksen takaisin saaminen on kova ja vaikea paikka ja sitä täytyy molempien haluta. Erityisesti sen, joka on luottamuksensa menettänyt. Ihmeen pitkään miehesi piti peliä toisen kanssa, varsinkin kun ottaa huomioon mikä on elämäntilanne (eli lapsi tulossa). Mutta.. ihmisiähän me vain kaikki ollaan. Luin joskus aikoinaan jostain tutkimuksesta, että pettäminen oli vaurioittanut parisuhdetta pahiten, jos pettäminen oli tapahtunut raskausaikana tai pian synnytyksen jälkeen (molemmat ovat kuulemma valitettavan yleisiä juttuja). Harmi, etten muista siitä tutkimuksesta sen enempää.. Kaipa se on niin, että moni äiti piti pettämistä siinä tilanteessa tosi loukkaavana itsensä lisäksi myös lasta kohtaan - ja onhan se tavallaan sitä. Koitahan Suru tsemppailla. Asioilla on onneksi tapana järjestyä :)

Kyselit, että olenko onnellinen. No, voisi kai sen niinkin sanoa. Ainakin tyytyväinen. Ja joo, onnellinen kai myös. Elämä on ollut viime aikoina niin paljon helpompaa ja koska elämään kuuluu mukavia ja ihania ihmisiä, niin kyllähän tässä passaa hymyillä. Sitähän ei sitten koskaan tiedä, että miten kauan mitäkin kestää, mutta ei auta kuin edetä päivä kerrallaan ja olla nyt murehtimatta tulevia. Nyt on siis ainakin hyvät oltavat :) Ex-miehen kanssa ollaan jonkin verran tekemisissä. Nyt ei olla reiluun viikkoon nähty, mutta viestitellään aina välillä tai soitellaan. Vko sitten la - su yönä mies oli kotona (olen edelleen ylpeä itsestäni, että oltiin ihan ihmisiksi vaatteet päällä) ja pystyttiin ekaa kertaa juttelemaan ja nauramaan kuin ennen vanhaan. Tänään on ollut taas aikamoista jurotusta (ehkä siksi, etten eilen illalla vastannut viestiin), mutta onneksi se ei ole enää mun ongelmani.

Pahoittelut muuten ketjuun, kun se plussa-aalto tuntui edelleen olevan tosi tiukassa :( Mälsää. Ja kun miesten kanssa on ollut kiukkua, sekin on tylsää. No, sellaista se elämä aina välillä on. Onneksi ne kiukut siitä yleensä aina laantuu ja katoaa - jossakin vaiheessa.

Sandemanko se mietti työpaikan vaihtoa? Jos näin ""ulkopuolisena"" voisin antaa vinkin, niin kannattaa elää just niin kuin haluaa, eikä miettiä, että sit jos olen raskaana. Niin elämällä ei Murphyn lakien mukaan mitään tapahdukaan ja hups, yht äkkiä huomaa, että 5 vuotta on mennyt haaveillessa ja elämää pitäessä holdissa. Ei siis kannata, vaan täyttä vauhtia eteenpäin, mitä sitten haluaakaan tehdä. Sitten kun (huom. optimismi) se plussa on tikussa, on siinä hyvin aikaa järkätä vielä asioita, ennen kuin tulokas on käsissä.

Tsemppiä Surulle! Pidä itsestäsi huolta!

Lordi-keskusteluun on pakko osallistua: Musta kans tosi hienoa, että voittivat jee! Mutta onhan se hurjaa, että Lordi-adressiin tulee sata kertaa enemmän nimiä kuin esim. johonkin OIKEASTI

...hups, lähti viesti ennen aikojaan.

Siis oikeasti tärkeihin vetoomuksiin. Ja hei pliis, kuka voi tämän päivän mediayhteiskunnassa vaatia juorulehtiä, ettei meidän kuvia saa julkaista. Ei ne nyt jumalia ole (vaikka aika lähelle, kun voittivat Suomelle viisut!). Ne on julkisuuden henkilöitä, deal with it! Toivomuksia voi toki esittää...

Keiju: Nyt nimmarikauppoja tekemään sillä basistilla! Ei sulla olisi jotain oikeaa kuvaa siitä, seiska voisi maksaa jotain... heh..

).( sitten t-asiaan: Eli kesä mennään luomuillen. En tiedä mitä syksyllä sitten. Tuskin mulle clomeja kannattaa syöttää kun proge noin reipas? Voisiko olla sitten jotain kiinnittymisongelmia? Tuskinpa inssikään tehoaisi. Olen selittämätön, jee...

Vauvaprojekteitanne pidempään seuranneena ensinnäkin mukavat jutut teillä on, kiitos siitä! Toivoisin kyllä viimeinkin onnistumisia teille kaikille!

Kastehelmelle, 10 vuotta yhteiselämää takana ja haaveet lapsen saamisesta kuopattu, onnellinenko? Vaikea uskoa. Kannattaa käydä asiat itsensä kanssa läpi, sillä myöhemmin voi olla edessä aika romahdus jos ei noin kipeitä asioita selvitä. Ei kai nuo ihan pikkujuttuja ihmiselämässä kuitenkaan ole. Ellet sitten kuulu ihmistyyppiin jolla mikään ei tunnu miltään. Mikä olisi aika surullista. Tsemppiä kuitenkin!

Ihmeen pitkään menikin, ettei ole tullut kommenttia :)

Taustailija, ei sulle tullut mieleen, että mä työstin noita asioita syyskuu 2005 - huhtikuu 2006 välisen ajan? Ei siis mikään ihan helppo projekti sekään. Kyllä asioita on mietitty ja niille on koitettu tehdä jotain, mutta kun mikään ei enää auttanut, piti lähteä eri suuntiin. Muistan tasan tarkkaan sen päivän, jolloin päätöksen tein ja se helpotti oloa suuresti. Joten sillä tavalla olen ihan onnellinen, kun ns. taakka jäi harteilta. Ja kyllähän sitä onnea on tuonut ihan uusi ihminen tähän elämään, en kiistä sen vaikutusta.

En mä kuulu niihin ihmisiin, joille mikään ei tunnu miltään. En tosiaan. Joskus toivois, että kuuluis..

Tsemppiä itsellesikin :)

Kiva kuulla Surusta! Voi, raskauskin on jo puolessa välissä. Yritä nyt edes vähän iloita siitäkin, ja josko miehenkin kanssa ajan myötä asiat alkaisivat mennä hyvään suuntaan! Toivon sinulle ja vauvallesi kaikkea hyvää!

Hertalle, Tiitulle ja Sandemanille isopit! Kyllä nyt todellakin on tiukassa, mutta juhannusviikolla nasautetaankin sitten monta plussaa! Eikös vaan! :)

Mites gissan lakko?

Kastehelmelle oli tullut kommenttia. Mäkin taisin vähän tuon suuntaista sulle joskus kommentoida, että pitää käydä asiat läpi vai ajattelinkohan vain? Sen verran olen kuitenkin sua oppinut tässä jo tuntemaan, ettet ole ihan tavanomaisimmasta päästä yleensäkään asioiden käsittelyssä. Siis, tarkoitan nyt hyvällä tavalla. Olet varmasti tosi vahva ja itseellinen naisihminen ja käyt läpi asiat omalla tavallasi. Ja kokonaiskuvaahan asioista ei tältä palstalta varmasti voi saada!

Et ole siis mikään herkkistyyppi, toisin kun esim. minä ja moni muukin on. Mulla ainakin meni tosi kauan päästä irti ex-miehestä ja olimme jo uuden kanssa yhdessä, kun vielä sain hepuleita tämän exän takia. Vasta pari vuotta erosta alkoi tuntua siltä, että olin päässyt eroon. Onneksi nykyinen mieheni on jaksanut rinnallani kulkea, vaikka varmasti sai vaikutelman välillä alkuaikoina, että on vain kakkostyyppi. Vaikka itse olin aloitteentekijä siihen eroon, oli se silti tosi vaikeaa alussa ja välillä muisti vaan ne kaikki hyvät asiat. Nykyään mieleen tulee ennemminkin juuri ne huonot jutut, joiden takia erottiinkin. Näin se vaan meni ainakin mulla...

Murheita on yhdellä, jos toisella, mutta eiköhän me tytöt silti aleta kaikki nauttia tästä Suomen Suvesta (hih) täysin rinnoin!!! Mä ainakin jätän nyt tuon vauvavouhotuksen pikkuisen vähemmälle (toivottavasti olen sitä mieltä myös parin viikon päästä) ja vain nautin!

Kyllä mä olen näitä asioita käynyt läpi. Keskustelemalla, miettimällä, valvomalla öitä (esim. joulukuussa taisi olla pari vkoa putkeen, etten juurikaan nukkunut) jne. Eli siis tiukkaa vääntöä itseni kanssa on kyllä ollut viimeiset puoli vuotta. Ja kyllä niitä heikkoja hetkiä ja surku-fiiliksiä tulee mullekin. Kyllä noissa vuosissa oli toki äärettömän paljon hyvääkin. Ja lopullinen, siis kokonaan eroon pääseminen.. en tiedä, onko se edes mahdollistakaan. Niin kauan, kuin on omaisuutta yhteisomistuksessa, ihminen on hyvin paljon mielessä. Ja ihan varmasti sitten, kun näen ex-miehen jonkun muun kanssa, niin tulee surku ja haikeus. Mutta.. kun ei se tilanne siitä lähtenyt nousuun, niin piti valita. Halusinko elää niin, että olin itse onneton (ja loppupeleissä kumpikin oltiin) vai halusinko katsoa, olisiko elämässä jotain muuta. Eihän sitä tiedä, mähän voi jäädä katkeroituneeksi vanhaksi piiaksi, mutta sitten mä jään :) Mutta toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä, miten asiat tästä kehittyy. Vannomatta siis paras :)

Tätä hommaa kuitenkin helpottaa se, ettei yhteisiä (tai muitakaan) lapsia ole. Nyt on vain 2 ""aikuista"", eli hieman iisimpää menoa.

Jos on jäänyt sellainen kuva, etten olisi näitä asioita miettinyt ja käynyt läpi (voi ystävä-parkojen korvia, kun samoja asioita on vatvottu tunneista ja päivistä toiseen), niin aika väärään osuu. Aika rankka koulu on ollut tämäkin - mutta varmasti elämässä hyödyllinen. Ehkä sekin, etten enää samalla tavalla rakastanut ex-miestä, on helpottanut asioita. Siis rakas ja tärkeä hän on edelleen ja tietyllä tavalla varmaan aina, mutta ei riittävässä määrin ja tietyssä merkitykessä. Ja ero.. se tapahtui myös mun aloitteesta, siis lopullisesti, joten ehkä olin siihen valmiimpi. Siinä vaiheessa kun mies ilmoitti haluavansa takaisin kotiin, ei tehnyt edes tiukkaa (ei tarvinnut siis edes miettiä), kun sanoin ""ei"".

Enkä mä ole mitään uutta elämää aloittamassa --> en siis kiidä eteenpäin ja jatka samoja juttuja, mies vain vaihtuisi (ei tosiaan!). Kyllä mä aion elää yksin ja katsella maailmaa yksin. Siis en parisuhteessa. Mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö voisi olla hyvää ja läheistä seuraa. Kyllä kai jokainen kaipaa hellyyttä ja läheisyyttä, sekä ihmisen, jonka kanssa voi jutella mistä vaan ja nauraa tai itkeä - miltä sitten tuntuukin. Se on sitten eri asia mitä siitä seuraa, vai seuraako mitään. Ollaanko kohta niin huonoissa väleissä, ettei edes puhuta vai tullaanko hyviksi ystäviksi (pelkiksi ystäviksi) - vai ehkä jotain muuta. En tiedä, eikä sitä tarvitse nyt tietääkään. Nyt on ihan hyvä olla näin :)

Niin ja herkkistyyppi en tosiaan ole. Ehkä se mun suhteellisen rankka elämänkoulu on jotain opettanut. Mutta eihän se sitä tarkoita, että olisin tunteeton. Ei tosiaan.

Kastehelmi, ihan hyvällä minä vain kommentoin. Olethan sinä asioita työstänyt varmasti ja nimenomaan omalla tavallasi. Välillä vain kun pohdintojasi lukee, tulee mieleen, että ikäänkuin hieman tahtoisit antaa sen kuvan että menisi paremmin kuin oikeasti meneekään.

Ja myös lapsiasian suhteen vakuuttelut siitä, ettet oikeastaan ole hirveästi lapsia koskaan halunnutkaan, tuntuvat hieman oudoilta. Jos kuitenkin olette usean vuoden ajan yrittäneet niin surun kuvittelisi olevan suurempi... Ei kai lapsia nyt sentään ihan huvin vuoksikaan tehdä? Ja kun kysymys on kuitenkin ns. elämän suurista kysymyksistä, ainakin useimmille meistä. En vain ole tavoittanut sinun pohdinnoistasi kovin paljoa surua tai tuskaa minkään suhteen, asioiden saatua noinkin rankat päätökset? Sitä olen vain ihmetellyt. Itse kun olisin varmasti sinun tilanteessasi aika rikki.

Mutta tämän kanavan välityksellä nyt ei tietystikään voi kovin syvällistä ja todellista kuvaa saada kenenkään surun määrästä, että siinä mielin...

Ja miten olen ymmärtänyt niin, ettei uudessa suhteessasi ole sen suuremmasta rakkaudesta kuitenkaan kysymys. Kun olet kuvaillut häntä sanoin ""ikuinen citysinkku"" :) Ei silti, myös ystävyys ja ns. sielunkumppanuus voivat tuoda elämään suurta tyydytystä jos nyt sitten kysymys on vaikka siitä. Eihän asiat minulle kuulu, mutta joskus on vain pakko kommentoida.

Kaikkea hyvää :)

Täällähän on vilkasta keskustelua! Mä en pysty tuollaiseen arvosteluun kuin taustailija, koska en tiedä asiasta kaikkea! ;) Minä olen saanut sinusta vahvan kuvan ja tiedän, että sellaisia ihmisiä todella on olemassa, kuin sinä. Eli ottaa elämän vastaan sellaisena kuin se tulee, ei heilu kuin tuuliviiri juupas-eipäs leikkiä. Teit rohkeasti ratkaisusi, vaikka se ei varmasti ollut helppoa. Ja tuosta lapsiasiasta, ehkä et halua täällä ihan kaikkea kertoa, mutta kuten taustailija sanoi, en minäkään usko, että se pelkällä olan kohautuksella menee, kun kuitenkin yritystä niinkin pitkään. Mutta jos niin on, ettet todella enää edes ajattele lapsen saamista, niin onnittelut siitäkin asiasta, että olet päässyt yli!?

Joskus oikein heikkoina hetkinä itsekin ajattelee, että mitä jos aloittais kaiken ihan alusta. Vielä kolmekymppisenähän se on mahdollista. Sitten kun järki palaa mukaan kuvioihin, haluan kuitenkin tyytyä tähän nykyiseen elämään. En tiedä vuoden, parin päästä, jos meillä ei edelleenkään ole lasta ja että pysymmekö sitten yhdessä lapsettomina? Mutta liikaa en ala asioita pohtia, koska niitä asioita kun ei voi ennalta kuitenkaan tietää.

Mutta elämä on tässä ja nyt! Tästä hetkestä pitäisi oppia nauttimaan, huomisesta ei tiedä, mitä tuskaa se tullessaan tuo. Ja vielä tuohon Sandemanin mietteeseen työpaikan vaihdosta... Olen myös huomannut, että olen elänyt kovin tämän vauvaprojektin määräämänä elämääni nämä kohta 2,5 vuotta. En uskalla vaihtaa työpaikkaa, en tehdä joitakin muita ratkaisuja, jos se lapsi vaikka tulee ensi kuussa... Ihan hölmöä, mutta niin se vain vähän menee.

Varmasti olisi muitakin työpaikkoja tarjolla, mutta ei ehkä vakituista. Ja olisihan se mukavampi jäädä vakkaripaikasta äippälomille. Mutta se varahaavehan mulla on jäädä vuodeksi sapattivapaalle lähitulevaisuudessa eli jos vauvaa ei kuulu, otan piiiiitkän loman. Sen jälkeen mietin sitten kuvioita uusiksi. Mutta siis tällä hetkellä mulla on kaksi syytä pysytellä nykyisessä duunissa.

Vapaiden jälkeen alan sitten luomaan uraputkea ja ajan moottoripyöräkortin ja ostan pyörän! :) Suunnitelmat ovat siis myös sen varalle, ettei lasta tule. Ja vielä kun keksin lisää kaikkea kivaa, alkaa tuntua, että onko se nyt sitten niin välttämätöntä lasta saadakaan. (Ja nyt minä saan taas jonkun taustailijan kimppuuni, mutta mitä siitä, jotenkin mun on pääni pidettävä kasassa ja suunnattava suunnitelmat myös muille tahoille)

Niin, ja tukka lähtee päästä... :))) On tämä naisen elämä sitten auvoista ja ihanaa! Kyllä mä kohta heitän vesilintua noilla hormonipilsuilla. Ei ole kivaa ajella sitä moottoripyörääkään sitten kalju loistaen. :)

Olen minä ollut surullinen, oikeastaan syyskuusta huhtikuuhun. Mutta se sai riittää. Ei sitä voi velloa jatkuvasti surussa. Jos/kun asioita ei voi enää korjata, on mentävä eteenpäin. Ei niissä tilanteissa itku auta. Ja tiedän, että monet olisivat mun tilanteessa ihan rikki. Itse en vain näe mitään sen suurempaa syytä moiseen. Mitä se auttaisi? Enkä tosiaan aio pyytää anteeksi, että olen suht ok enkä koe sitä mitenkään huonona. Tämä homma ei selvinnyt mitenkään yhdessä yössä tai muutenkaan nopeasti, vaan koko ton syksyn ja talven ajan tuli oltua enemmän tai vähemmän rikki - joskus tulee vaan raja vastaan.

Ei mulla ole tarvetta vakuutella, että helvetin hyvin menee. Ei aina mene. Eikä tarttekaan. Pääfiilis on kuitenkin ihan ok (no joo, rahaa voisi olla enemmän ja töissä kevyempää, mutta muuten elämä tuntuu ihan hyvältä). En tajua, miksi minun(kin) pitäisi olla sellainen, etten voisi selvitä tästä asiasta suhteellisen helposti jatkamaan elämää? Kaikilla ei ole samanlaisia tapoja surra tai käsitellä asioita, mutta ei se tarkoita, etteivätkö ne ihmiset surisi tai käsittelisi. Eikä se myöskään tarkoita sitä, että jos nyt pystyn jatkamaan elämää näin, niin myöhemmin tulee takuuvarmasti romahdus. Voi tulla, mutta voi myös olla tulematta (itse veikkaan, että jää tulematta).

Tekeehän monet niin, että etsivät vanhan suhteen aikana uuden ihmisen, jonka kanssa muuttavat samantein yhteen ja tyyliin häät ovat seuraavana mahdollisena kesänä. Eikä siinäkään mitään, mun puolesta. Se ei vaan olisi mun tapa elää. Mutta en mä myöskään koe, että mun pitäisi elää siveysvyön kanssa surupuvussa yksin. Jos tämä tuntuu hyvältä, niin ok. Ehkä tämä uusi ""juttu"" auttaa myös mua tavallaan eteenpäin, kun ei tosiaan tartte velloa missään surussa. Se olisi sitten eri homma, jos ei kokisi olevansa valmis mihinkään tai ei yksinkertaisesti näkisi mitään/ketään muuta. Niinkin voi käydä. Mutta mulle ei nyt tällä kertaa käynyt.

Ex-miehen kanssa ollaan asuttu erossa ennenkin, eli ehkä se oli tavallaan harjoitusta tätä varten. En mä tosin silloinkaan ollut sen kummemmin rikki. Tietysti surullinen ja maassa, mutta ihan elävien kirjoissa kuitenkin.

Ja mitä tulee lapsiin, niin mä en tosiaan ole ollut koskaan mikään järin lapsirakas. Veljen lapset ovat oikeastaan ainoat, joista voin sanoa pitäväni. Usein olen ilmoittanut kannaksi, etten halua lapsia - ja olen ollut oikeasti sitä mieltä. Lapset eivät ehkä ole vain mun juttu. Ja niinhän se luontokin osoitti. Yritystä oli n. 1,5 vuotta ja sekin lähinnä sen takia, että tuli tunne, että miksei (eihän tässä enää nuorruta jne).. Mieshän niitä lapsia halusi aina. Sitten kun siihen hommaan lähti mukaan, mutta ei onnistunutkaan, niin ottihan se koville. Tuli jotenkin tunne, että tässä on onnistuttava. Mutta viime kesänä, vikan inssin jälkeen, annoin periksi. Toivosta en luopunut ikinä, mutta en enää jaksanut ajatella ja miettiä asiaa. Mutta lopputuloshan oli silti ihan sama. Kummallista kyllä, mutta ei tämä tunnu mitenkään hirveältä. Sitten, kun ikää on 35 tai yli, voi alkaa tuntumaan, ettei niitä lapsia ole enää edes mahdollista saada. Mutta siihen on vielä vuosia ja kuten kaikki tiedämme, vuodessakin voi tapahtua jo paljon :) Muistin tuossa äsken, että meillä olisi ollut tänään ivf-hoidon suunnittelukäynti. Eikä senkään ajatteleminen tuntunut mitenkään hirveältä. Ehkä tämä on sitä, että mä yksinkertaisesti hyväksyn ne asiat, joihin en voi nyt enää vaikuttaa. Eihän se silti tarkoita sitä, että mun kortit olisi pelattu koko elämän osalta ja tämä olisi tässä. Silloinhan ei voisi muuta ollakaan kuin surullinen. Nyt voi - katse on suunnattu eteenpäin ja olen ihan luottavaisin mielin. Kun sitä ei tosiaan koskaan tiedä, mitä meille kullekin tapahtuu..

Mä en oikeastaan puhuisi myöskään uudesta suhteesta. On hieman hankalaa, kun ei olla määritelty hommaa mitenkään. Muutama yhteinen ""pelisääntö"" meillä on ja sen tiedän, että molemmat kokevat toisen läheisenä ja tärkeänä. Miksi kaiken pitäisi olla ns. elämää suurempaa ja rakkautta? Miten kukakin yleensäkään määrittelee rakkauden? Kyllä se ihminen on mulle äärimmäisen rakas tietyllä tavalla, mutta ei tässä nyt mitään häitä todellakaan ajatella. Eiköhän nyt ole oikeasti aika olla ""yksin"", siis ilman parisuhdetta. Hassua, että se on jonkin mielestä outoa. Tietysti, jos joku haluaa ""surra"" yksin, niin mikäs siinä. Mä en koe sitä tarpeellisena.

Ikävää, jos monet ottavat asiat raskaammin. Heidän puolestaan olen surullinen, kun ei sitä ystävän surua ole helppo katsoa vierestäkään. Mutta.. jos mä en sure enää tän suuremmin (puol vuotta riitti), niin eikös sen pitäisi olla ihan hyvä asia? Voihan se olla, että nämä asiat tulevat esiin 5 tai 10 vuoden päästä, mutta ei sitäkään kannata surra nyt.

Kaikkea hyvää sinullekin :)

ps. sori muut Tahkoojat, kun tulee taas tälläistä..