***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Voi Nyyttimyy!!! Miten joskus voikin kaikki se tapahtua, mitä vaan voi! Tai niinhän se itseasiassa melko useinkin menee. Irtohermoja sinne!

Jopas nyt jotakin: tälläkin vaaka-rouvalla on oinas-mies! :heart: Paras mahdollinen luonne minun tyyppiselle!
 
=)
Diorista kuullaan varmaan muutaman päivän päästä, taitaa olla perheeseen tullunna lisää väkeä :heart:

Nyyttimyy Kyllä noita pyllypäiviä joskus vaan on :kieh: vaikka ei haluais!! Tsemppiä =) :hug:

Tiinille Myös tsemppiä... Taidat tulla kotiin vasta nyytin kanssa :heart: Onneksi sait nopeasti apua vaivaan!!

Syysmama Toivotaan ( ja uskon ) ettei beibi enään päätä pyörähtää!! Onneksi nyt "hoitu itsestään"

Hikoilusta Jep... Siitä joutuu kärsiä prkl!! Yöt on tuskaa ja jalat varsinki käy kuumana.

(.) ja paljon...
Ja ei hemmetti ku turvottaa ja aika paljonki. Aamulla heräsin ja olin lakanan painaumia täynnä polvista kaulaan asti :( Ihan järkyttävää. Ja Kädet puutuu tosi useesti yössä ja jalat samoten istuessa. Kauan ei tarvi istua ku ainaki varpaat puutuu. Nyt on taas pää kipeenä... voi rähämä :kieh: Täytyy vetästä iltapalaks ananasta purkillinen ja litra vettä. Koko ajan yritän kyllä juoda. Kaupungilla pörräsin tänään ja vesipullo oli kyllä mukana.
Ja minulle on 2 tuntia sitten syntyny serkkupoika. Setä vaimoineen sai pojan tänään =) :flower:
Ja mua on alkanu ketuttaan tää mun paino ja mässäily. Nyt painan melkein saman verran ku esikolta lähdin laitokselle :kieh: Päätin et herkkujen osto loppuu kun arki alkaa taas rullaamaan, eli poika ja isäntä palaa sorvin ääreen. No on sitte ollu synttäreitä ja ties vaikka mitä kissan ristiäisiä :( Ja pakko oli kotia ostaa "laittomuuksia" ku isännällä oli eilen synttärit ja tietty sitte läheiset halus kahvia... Vaikka olishan ne pelkät kahvit saanu luvan riittää, mut ei vaan kehtaa olla laittamatta mitään. Kiitos kuuluu vaasan&vaasan pakasteherkuille :D
Ei helvata, sitte kun saa herkkuja nenän eteen niin on "pakko" syödä enemmän ku napa vetää HÖH :eek: Mää oon nyt vihanen ittelleni :kieh:

Elohiiri Laita vaan miehes järjestykseen nyt ja ei kannata tämän asian kanssa odottaa kovin pitkään!! Voimia "vääntöön" :hug:
Ja toivottavasti Daydreamskin on saanut ukkokultansa järjestykseen :flower:
On se kumma kuin ne ukot voi välillä olla niin hemmetin lapsellisia... onneksi me naiset ollaan aina niiiiin fiksuja. Ja tietty jos äkäilyttää niin voidaan syyttää hormooneja =)

Nyt täytyy ruveta valmisteleen poikaa yöunille moi moi :wave:
R iikka taitaa olla 34+0
 
Diorin ja Tiniin uutisia taitaa kaikki täällä kyttäillä..
Mutta olihan päivä Nyytimyyllä.

Ihan niin kuin Elohiiri, mietin kuinka uskaltaa jättää esikon miehelle. Mutta lähinnä tosiaan siitä syystä, että miehellä on niin paljon nyt töitä (tänään yli 12h) ja kuinka hän ehtii hakea lapsen tarhasta ja miten saa nukuttua yöt. Omat vanhempani ovat kyllä lähellä mutta kun isä tosiaan on 93v ja dementikko/alzhaimer niin pelkään antaa edes sinne mummolaan lasta kun vaarista ei tiedä yhtään mikä hänen henkinen tilansa on. Naapurit kyllä käskivät soittamaan ovikelloa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Onneksi rouva on vielä päivät kotona opintovapaalla.

Toivottavasti Mayah teillä vauva kääntyy. Ja pääsette perhehuoneeseen. Se, mitä äitiyskortista sanottiin ei ihan tunnu loogiselta. Siihen on rastitettu allergiat, mutta ei kirjattu mitä ne ovat. Ekalla neuvolakerralla kyllä jotain lomaketta täytettiin mutta mitä kaikkea siihen kirjattiinkaan? Esikon kohdalla oli jotain faksattu sitten naikkarille.

jätskiauto tulee!
 
no niin tänään kävin itse neuvolassa ja viikkoja on jo peräti 36 ja ensi viikolla mennään taas kotkaan kuulema miten masussa voidaan :flower: kova on ainakin potkimaan välillä tuntuu että lähtee tuo mahan kumpu liikkeelle ku heiluttelee jalkojaan masussa sain tänään tietää et on aika iso kokoinen mut eiköhän täs enään muutaman viikon vielä jaksa
tsemppiä muille odottajille myös :flower:
 
Nyyttimyyllä tosiaan ollut kaamee päivä :kieh: Mut sais varmaan tossa vaiheessa jo viedä lataukseen :xmas: Tosin niin se yleensä on, että kaikki kökkö kasautuu samaan päivään. No jos huominen ois aurinkoisempi :hug: =)

Taivaannasta Hyvä, että kela päätöksensä on saanut tehtyä :)

Esitietolomake Täällä sen saa neuvolasta... Jätin viimeks sen synnärille, kun siellä käytiin. Siinä käyrällä ollessa vielä täyteltiin nimi kohtaa :D

Syysmama Hyvä juttu, että sielläkin masussa ollaan nyt pää edellä :D

R iikalle onnittelut serkkupojasta =) :flower: ja tsemppiä taistelussa herkkuja vastaan :whistle:

Elohiirelle täältä kans voimia :hug: toivottavasti keskustelu auttais tilanteeseen :)

Täällä taas lasten kanssa häsäehtoo |O kaikki tuntuu olevan vaikeeta...niin syöminen kuin nukkumaan meneminen :headwall: Ja vanhemmat väsyneitä ja kärttysiä...ah mikä ihana tunnelma :kieh:

Horoskoopeistakin juttuu ollut, niin meitä löytyy täältä minä tuuliviiri kaksonen ja ukko jääräpää leijona ja molemmat muksut oikukkaita vesimiehiä ja nyt sitte ootellaan, että saadaan viel neitsyt tätä soppaa hämmentämään :whistle:

nyt ei järki juokse taa yhtään :xmas: paree ois ku nukkumaan pääsis, mutta toiveajattelua se viel on :kieh: :wave:
 
Nyyttimyy, toivottavasti loppupäiväsi olisi jo mukavampi. Kaikkea sitä voikin sattua yhden päivän aikana.

Diorin ja Tiniin uutisia odottelen minäkin jännityksellä. Mulla ei ole vielä tuntunut mitään synnytykseen liittyvää, joten toivottavasti joku muukin malttaisi odottaa tohon syyskuuhun asti =)

Syksy on ehdottomasti minunkin lempi vuodenaika ja on ihanaa saada syysvauva. Syksyllä on niin tunnelmallista poltella kynttilöitä ja alkaa odottelemaan joulua... ihanaa! Ja tänä jouluna onkin sitten uusi perheenjäsen mukana jakamassa juhlaa.

Kampaaja olikin hyvä idea, pitääpi varata aika pikapuolin. Mulla on myös käyttämätön jalkahoitajan lahjakortti, jonka aion nyt käyttää. On ollut vähän ongelmia ylettyä enää edes leikkaamaan varpaankynsiä saatikka mitään muuta tekemään niille. :kieh:

Miialle piti sanoa, että voipi olla etteivät peräpukamavaivat lopu synnytykseen! Joskus niitä täytyy leikata, kun vaivaavat niin paljon. Mutta toivotaan etteivät vaivaisi enää synnytyksen jälkeen. Mulla on jo leikattu peräpukamat ja nyt odotan kauhulla, että saanko viimeistään synnytyksessä aikaiseksi uudet perikset :kieh:

Ihania masukuvia olitte laittaneet! Kyllä odottavan äidin masu on söpö!!

Sitten sitä omaa napaa: Viimeinen työpäivä oli tiistaina. Oli aika ristiriitaiset tunnelmat; toisaalta ihanaa mutta samalla haikeata. Mutta nyt siis nautin äitiyslomasta vihdoinkin...

Sitten se tärkein, vauva on vihdoinkin kääntynyt raivotarjontaan... joten nyt pidetään kaikki peukut pystyssä, että pysyy siinä asennossa loppuun asti.

Vielä eiliset neuvolakuulumiset:
paino +360/vko (yhteensä tullut 7,5kg)
RR 112/72
Hb 130 (mulla ei ikinä ole ollut noin korkea, kuka sanoikaan että toi voi ennustaa tulevaa synnytysta :) )
masumitta 30cm
turvotus -
RT (yes!)

Kaiken kaikkiaan oikein mieltä piristävä neuvolakäynti. Ainoa mikä harmitti niin taas pitkä väli seuraavaan neuvolakäyntiin, eli seuraava neuvola on 3 viikon kuluttua!!! Sen jälkeen on kuulemma viikon välein, hah!!! Eli sitä odotellessa....

Haleja kaikille vaivaisille! Koittakaa jaksaa, ei enää kauan!

Katti ja vaavi 35 (POKS :heart: )
 
Täälläkin neuvola takana ja huomenna meen sit takasin ku verenpainenoussut. Pikku kaveri oli edelleen perätilassa eli ens viikolla tulee sit lähete käännösyritykseen kättärille. Ärsyttää että lääkäri on vasta sillo 36+1 joka antaa lähetteen kättärille ja kauan sitä pitää sit odottaa (eikö kaikki käännösyritykset kuitenki tehdä vkolla 36?) ja kun tiedän että on tulossa iso vauva (eli yli sen 4kg) niin miksei voi yrittää kääntää heti sillo 36+0 tai vaiks 35 eli nyt heti. En todellakaan halua sektiota mutta en voi kuvitellakkaan synnyttäväni jalat edellä tai persus edellä tulevaa... Mäkin sain neuvon että mikäli lapsivedet menee niin makaamaan ja ambulanssia soittamaan heti että sit ei saa mennä miehen kyydillä vaan on mentävä ambulanssilla... KIVAA :attn:

Kuinkakohan tiiniillä ja diorilla mennyt.. hui pysyis tää nyt sen aikaa et oon saanu uuden koko arvion ja lisää tietoa niin siitä sektiosta kuin perätilasynnytyksestä ja kaveri mielellään vaikka käännettyäkin(tällä hetkellä aivan varma että siihen kuolen leikkauspöydälle, kiitos ison lehtijutun) plääh... kylläpä harmittaa....
 
Iltaa massukat!!
Äippäpolilla käyty ja lääkäri oli kahen vaiheilla ottaako sisään mutta päästi vielä kotia....
Painoarvio pikkuisesta oli 3250g ja syntyä saa vaikka heti...
Paikat ei ollu auennu sen enempää mitä oli ollukaan eli reilu 3 sormelle auki mutta kohdunkaulakanavaa ei juuri ollenkaan enään ollut....
Olo on sellainen että voisi vaikka nukkua vuorokauden jos ei supistelis väliin niin kipeesti...
Laitettiin tuossa pikkuisen nukkumapaikka valmiiksi....ensimmäiset viikot saa uinua tuossa äippäpakkauksen laatikossa....
Se musta möykky on hoitolaukku joka valmiina lähtöön.... :LOL: :LOL:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Puuma77&image_id=87734362

Mutta nyt leffan pariin ja hieman herkutteleen.....
Ninnipo ja :heart: masukki 36+2 :heart:
 
vuh
No on oltu sitten ahkeria kirjoittajia! Mistäs lähtis kommentoimaan:

Tiniiltä ja Diorilta odottelen kanssa täysillä kuulumisia, apua, jee, ihanaa! =)

Miia Jos peräpukamat vaivaa, kannattaa hakee lääkäriltä resepti, jota saa raskaanakin käyttää. Pukamat on ihan vihoviimeset asiat, mutta mä sain ne lääkkeillä parissa päivässä katoamaan. Ja voisko olla niinkin, että mitä kauemmin ne on tuolla, sitä vaikeempi niitä olis saada katoamaan...? Tai sit ei. :xmas:

Jouskari Päästä vaan se mies sorsametälle, jos kerran sulla olo tuntuu hyvältä. Mäkin ajan tuon ukon viikonlopuksi joelle leirin purkuun. Nyt sen on sitä paitsi mentävä, kun myöhemmin se ei sit käy! Katotaan kuka on meistä viimeinen synnyttäjä: Jouskari, Hille vai minä? Muut tuntuvat enemmän tai vähemmän jakautumisoloisilta jo! :)

Nyyttimyylle :hug: Ne päivät on just "parhaita", kun alkaa melkein itteäkin naurattaa se, miten voikin mennä kaikki päin persusta. Toista tollasta ei yksinkertaisesti voi olla tässä ihan lähiaikoina tiedossa!

Syksy Johtuukohan teidän syysintoisten syksyrakkaus just siitä, että te olette syntyneet syksyllä? Mä oon syntynyt joulukuussa ja musta oli maailman ihaninta synnyttää poika joulukuussa. Syksy on mulle sellasta surullista ja luopumisen aikaa, ei yhtään reipasta tai uuden alkua. Niin me vaan ollaan erilaisia!

Elohiirelle jaksamista miehen kanssa. :hug: Juteltkaa asioista (näköjään mun lempineuvo...) jo nyt, niin ei tarvii sun lähteä synnärille huolestuneena. Joskus jutteleminen voi jopa auttaa mieheen...?!

Itellä normi-ok-olo. Tänään kyllä huusin kuin vähäjärkinen naapurin KAKAROILLE, jotka herätteli pentuja tuolla aitauksessa, kolisteli aitoja, heitteli kiviä ja huuteli toisiaan huoriksi meidän pihassa. Kuulostin tosiaan ihan vanhan ajan Suomi-filmin talonmiehen akalta. Oi niitä aikoja, kun olin aina iloinen ja hyväntuulinen, simpsakan (heh) näköinen sinkku... :D Hyvät yöt ihan jokaiselle! vuh ja vatta-asukki
 
Piti tulla vielä kysymään kun alko vaivaamaan: teillä joilla on ollu viimeinen lääkärineuvolakäynti ennen synnytystä, niin mitä juttuja tehtiin/mistä juteltiin? Kun mä luulin että saan vauvasta painoarvion, että lantion tilavuutta synnytystä ajatellen jotenki selvitellään ja muutenki "valmiutta" synnytykseen. Niin ei mitään. Vai oonkohan mä ihan väärässä, arvioidaanko tuota lantion tilavuutta ym. vaan sitten jos on erityinen aihe epäillä että se on ahdas?
Ja vielä: voinko mä luottaa siihen että ultra näytti vauvan pään paikan oikeen? :) Kun ylhäällä tuntuu pyöreä pallo ja siinä hikka. Takapuoliko vauvalla hikottelee? Ei kai ultra voi valehdella..
Hyvää yötä, ja koittakaa nyt saada nukuttua!
 
Thahah! :LOL: syysmama vähä repesin vauvan hikottelevalle takapuolelle :D oijoi... mutta ei se hikka mullakaan tunnu ihan alhaalla vaan monta viikkoa tuntunut tossa vasemmalla suht keskellä ja silti vauva ollut rt:ssa jo kauan... ja peppu tuntuu kans aikamoisena pallona monesti, että eilenki neuvolatätiä käskin vielä varmistamaan, että onks se pää nyt varmasti siellä alhaalla. mutta oli se kuulemma! taitaa olla vaan muhkeeperänen vauva meillä, vaikka en tiedä miten positiivista se on kun on poika tulossa :D
Nii ja ei meillä lekuri ainakaan lantion tilavuutta tutki, ellei oo erityistä epäilystä, että vauva ei mahdu.. ja sitä ei ees tee meidän oma lääkäri täällä vaan saadaan erillinen lähete vaasaan. ja sinne käy siis meikäläisenkin matka ens viikolla.

ja kaikille, jotka ei halua vielä elovauvoja, niin tää mami ainakin pysyy täällä vielä syyskuuhun saakka seurana! ei oo merkkejä synnytyksestä! supistukset on samanlaisia kuin ne on ollu jostain puolesta välistä saakka, eli kivuttomia (joskin välillä ottavat henkeen). ens viikolla selvii tuolla arviossa toi alapään tilannekin, mutta veikkaan kans, että ei muutosta. varmaan pidentyny johki puoleen metriin, jos jotain muutosta haluaa hakea. damn. :headwall:

nojo, pehkuihin pyörimään unettomana... onneksi sade ropisee ihanasti kattoon, kumpa se jatkuis niin kauan, että saan unesta kiinni... huomiseen!
 
snodgrass
Iltaa vielä!

Diorin ja Tiniin uutisia tässä saakin nyt näköjään sit ootella ihan tosissaan. Mahtavaa :heart: Mutta kaipa siinä sitten muutama päivä voi mennä ennen kuin kotiutuvat...

nyyttimyy uskomatonta mikä päivä! Ja ihme että olet kuitenkin vielä järjissäs =) Jospa sitten huomenna olis jo taas vähän mukavampaa.

taivaannasta hyvä että se kelan päätös oli tullut!

elohiiri tsemppiä sen miehen kanssa! Oon samaa mieltä kun vuh, heti vaan asia puheeks ja mieluummin sellasessa kohtaa kun molemmat ootte ihan rauhallisessa ja järjellisessä mielentilassa.

syysmama siis meillähän ei oo edes mitään ultraa siellä neuvolalääkärissä. Molemmista on lääkäri vaan käsipelillä kokeillut sitä lantion luiden tilavuutta, tarkastanut kohdunsuun tilanteen ja tarjonnan, mutta mitään kokoarvioo en oo saanut kummastakaan. Vaikea kuvitella, että ultrasta ei tunnistais kumpi on pää ja kumpi peppu. En sit tiedä tosta hikan tuntumisesta.

koiramamma onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Tota on kyl tosi vaikee pidätellä sit kun tulee se fiilis et nyt sais kohta vauva syntyä =) Mutta varoituksen sana: Mun kaverille sanottiin jo kuukausi ennen laskettua aikaa et paikat on pehmenneet ja pitää olla hissuksiin yms, että voi syntyä piankin. Pian neuvolantäti sanoi joka kerta et varataan sulle nyt vielä aika, mutta tuskinpa sitä tarvitaan. Lopulta vauva syntyi viikolla 41+ jotain... No joo, kunhan nyt vähän pilke silmäkulmassa pelottelen.. ;) Mutta arvaamattomiahan nää on, ei koskaan voi tietää.

Hyvää yötä, lähetän kaikille unihiekkaa! :wave:
 
Voi luoja! Ette kyllä usko, mutta mun päivä jatkui vielä tonkin jälkeen. Itku meinas tulla ku poltin sit viel riisit kattilaan!!! Tää ei oo kyllä ollu mun päivä yhtään. MUTTA jotain positiivistakin. Sain kaverin houkuteltua lähtee lauantaina mun kanssa syömään mun valitsemaan ravintolaan. Eli tälle mammalle on tulossa ihan oma vapaailta lauantaina (ollu kotona lomalla neidin kanssa jo 6 viikkoa ni on se jo aikakin päästä vähän viihteelle heh)

Puuh. Nyt oon jo niin väsy että luovutan ja menen nukkumaan. Huomenna jos jaksais keskittyy ja kommentoida muutakin ku omaa p*skaa päiväänsä heh.

Nyyttimyy ja murmeli
 
Kamalasti kerkeää tulla tekstiä päivän aikana :)
Tiistaina olin neuvolassa ja nyt on sitten yhteensä tullu 15kg koko raskauden aikana. Hikoilein vaikka en edes tee mitään. Maidosta sen verran että mulla alkoi tulemaan jo tippoja vissiin ennen 20 viikkoa tosin vain öisin. Nyt vaikka rinnat eivät ole puristuksessa niin silti tiputtaa :( Karvoituksesta myös että on joo aika hankalaa bikinirajojen sheivailu :( ei nää mahan takia yhtään mitään :/ Puhelimestakii loppu tänään puheaika (siis saldo meni kiinni) niin pakko huomenna käydä ostamassa prepaid-liittymä ku mun tuurilla synnytys käynnistyy juuri silloin ku ei voi soittaa edes taksia :( onneksi tuleva vaari asuu naapuri rapussa niin voi sinne mennä kolkuttelemaan oven taakse jos hätä tulee :)

Mutta voikaa hyvin :)
maha08 ja pontus 34+3 :heart:
 
Oi voi. Olis ollut kiva päästä tapaamaan, mutta esikon balettitunti on keskiviikkona Malmilla klo 17, joten en pääse. Ruuhkassa ei tunnissa ehdi ajaa häntä hakemaan hoidosta ja heittämään tunnille + vaihtamaan vaatteita. Vaikka sanomatalon eteen sais auton parkkiin, saako? 100m kun on maksimi, minkä kävelemään ilman suppareita pystyy. Kaikkialle pitää siis päästä autolla oven eteen. Arvaatte varmaan ettei vihreä aate tällä hetkellä muuta kuin katkeroita.

Kehäkukan pieni näytti söpöltä. Tosin meidän jäniksiin suuntautunut dementikko (se karvainen, ei isäni) olisi todella innostunut tapaamaan.

Öitä kaikille!

Hexa ja pikkusisko, 36+6 (huomenna täysiaikainen!)
 
ninnipo ihana tuo teidän haukun vaaleansininen paita jossa pääkallo!Iik kuin söötti, täytyiskö hommata sama vaaleenpunasena tolle meidän vanhalle rouvalle :D
Nyyttimyy voi ei mikä päivä!!Parempia tuulia nyt sinne päin!
vuh mulle iskee usein syysmasis.Toivotaan ettei nyt tuu...oon ite kesän lapsi, mut tykkään kyl talvestakin, syksy vaan ei iske...sillon tuntuu että kaikki menee aina surkeempaan suuntaan ja fiilikset ihan maassa.
syysmama ei täälläkään paino-arvioo anneta,kun vaan synnytystapa-arviossa ja sielläkin arvioidaan vaan paljon vauva sillon painaa, ei tulevaa syntymä-painoa.lantio tsekataan sormella sisäkautta.Mutta tosiaan jos ei tuota arvioo oo niin sit ei tehdä noita "toimenpiteitä".kyllä mä ainakin ultraan luottaisin...

syntymä-tekstareista: me aijotaan ilmottaa siten että "tänään syntyi klo xxx Eemulle ihana pieni pikkuveli.Poika painoi xxx ja oli xxx pitkä, ja sit vielä loppuun jotain..."
pojasta taidettiin laittaa että "nyt tuli vihdoin kahdesta kolme, Poika syntyi 14.05, 3430g ja 52cm.T: onnelliset vanhemmat"
Mä en oikein perusta mistään "siloposki, suppusuu, ihanaa röyhelöä-jutuista" joten ihan perus-viestit vaan laitettiin.

esitieto-lomake annetaan täällä jo siellä "kela-neuvolassa" se kun tarvii olla lähetettynä hämeenlinnaan jo ennen rv 30.
saa nähä pysyykö nimi-ehdotelma samana kun se mikä siihen laitettiin, pojalla ainakin vaihdettiin vielä.

nyt kysyn vielä teiltä keillä paikat jo auennut että onko teiltä kielletty seksi?
Mulle se ei sanonut mitään, enkä hokannut kysyä ja tulihan sitä ukon kanssa vähän tomuteltua patjaa tossa..aattelin vaan että onkohan siinä joku tulehdusriski?
No, naureskeltiin miehen kanssa kyllä sen jälkeen että olipas hassun tuntusta, semmosta pehmeetä mössöä kyllä tuo alapää että tais jäädä vikas varsinaiseks seksi-kerraks ennen synnytystä...

kai sitä tars sit poistua tästä koneelta, pitäis mennä mun äidin ja pojan kanssa ettiin mulle housuja koulun laboraatio-tunteja varten.siellä kun on pakko olla housut ja mulla ei oo yksiäkään housuja!olen siis hame-ihmisiä ja ainoot housut mitä jalassa on ollut ainakaan 5 vuoteen on sukkahousut ja pyjama-housut enkä taida niillä kehata mennä kouluun :LOL:

illalla kyllä haikeudella luovutan ja laitan huuto.nettiin nuo ihanuudet mitä oon tyttöä ajatellen kerännyt nyt ja esikoisen odotus-aikana, haikeeta.
Sit ostin alkuraskaudessa H&M pitkähihasen äitiyspaidan kokoo M mutta se on vieläkin iso!oon niin pirun lyhyt.että senkin saan sitten myydä, ja masutuubin joka jäi kans käyttämättömäks kun on sekin liian iso.ei pitäs ostaa mitään etukäteen.

nyt sit aamupuuhiin, mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!
d. ja pipana 37+3
 
syysmama ei täälläkään viimeisessä lääkärissä ole ultraa, eikä tutkita lantiota tms. Tekeepi vain sisätutkimuksen siltä osin, että tarkistaa, missä tilassa paikat on.
Te, joilla tuntuu synnytykseen meno lähestyvän, niin oletteko pakanneet jo vauvan kotiintulokassin tai mitä ajattelitte laittaa? Itse ajattelin laittaa kassiin bodyn, puolipotkarit, myssyn ja sitten sellaisen velourisen takin & housut, eiköhän niillä pärjää kotimatkan. Laittaa varuiksi vielä viltin mukaan, jos sattuukin olemaan viileämpi ilma silloin, niin saa laitettua kaukalon päälle. Tosin autollahan sitä sitten mennään, eikä autossa kylmä ole.. Muutenkin olen jo mietiskellyt tämän syysvauvan vaatettamista. Esikoinen kun on toukovauva ja silloin oli todellinen helle kesä, niin ei tarvinnut paljoa miettiä pukemisia, kun pärjäsi niin vähällä.

daydreams Itsekään en välitä noista valmiista textaririmpsuista. Ihan vapaasti siis muut saa niitä käyttää, mutta se ei vain ole meidän juttu. Me laitettiin silloin esikoisesta jotain, että "Ilves sai pakkivahvistuksen, jäntevä poika (xx cm, xx kg) syntyi klo xx. Poika ja vanhukset voivat loistavasti".
Tuohon peittojen heilutteluun vielä kanssa, että itse olen miettinyt ihan samaa asiaa. Itse asiassa yritin netistä hakea tietoa eilen, kun en tosiaan neuvolassakaan hokannut kysyä, onko siitä jotain haittaa. No, isännän kanssa tuli kanssa joka tapauksessa hommailtua eilen eli no, tehty sitten mikä tehty. Enpä kyllä enää kovin siitä nauttinut, joten eiköhän sitten seuraavan kerran vasta joskus synnytyksen jälkeen.
 
Hilbert mullakin tuottaa päänvaivaa, poika syntyi kesäkuussa niin ei osaa yhtään aatella kuin paljon tarvis vaatettaa...mut mulla on tuolla synnäri-kassissa body (josta hihat saa käännettyä tumpuiks) ja puolipotkari +myssy ja sit semmonen ohuempi haalari.Et kyllä luulis niillä pärjäävän vaikka automatka kyllä sen tunnin...muuta ei sit kassissa vielä ookaan!ehkä pitäis jo sitäkin ruveta aatteleen...
 
daydreams Itsekin mietin, että pitäisiköhän sitä sairaalakassia kattella valmiiksi. Esikoisesta supparit alkoi aamulla kasin maissa, kolmen jälkeen päivällä meni vedet. Siinä oli koko päivä aikaa miettiä suppareiden välissä, mitä ottaa mukaan. Nyt aloin miettiin, että jos nyt joutuiskin lähteen yöllä, niin mitään ei olisi valmiina. Tuo esikoinen kun tuli pari viikkoa etuajassa, ei ollut osannut stressata sitä mitenkään. Kumma, vaikka tätä toista raskautta ei ole muuten stressannut, niin nyt tuo lähtö alkaa mietityttään.
 
Huomenta :)

Katti Hieno juttu, että vaavi siellä tajus kääntyä =)

Nawille Toivois kans kovasti samaa onnea, mutta jos ei, niin toivotaan, että käännösyritys onnistuu. :)

Seksistä, kun paikat on auki hmmm...enpä varmaks osaa sanoo, mutta luulisin kuitenkin ettei mitenkään kiellettyä ois. Mutta tosiaan varmaan aika yleistä jo siinä vaiheessa ettei enää niin makoisalta koko hommakaan maistu. :whistle:

Vauvan vaatteista Mulla oottaa tuolla kans samanmoinen body kun daydreamsillä, sitte sellainen lämpöinen potkari, lakki, tumput, töppöset ja villanuttu ja jos oikeen kylmä ois, niin kevyttoppis...

Täällä ei supistele enää oikeestaan ollenkaan :kieh: että varmaan oon kasassa vielä syyskuun lopullakin :whistle: en tiedä mikä on, kun tähän asti tosi herkästikin supistellut ja nyt sit ei pahemmin mitään kun sais jo supistella :snotty:

Katjuska ja Vilpertti 36+1 :heart:
 
Sitä viel piti kysyy, että mites muilla ihon kanssa? Mulla iskenyt päälle taas joku myöhäinen murkkuikä, kun naamakin on näppyä täynnä :kieh: Etenkin leuan alueella noita finnejä näyttää olevan... Ihan on teinifiilis, kun mulla ei koskaan oo kauheesti finnejä ollut... ei ees silloin murkkuna :snotty:
 
Katjuska minäkin löysin aamulla peilistäkatsoessani FINNIN! Ihan nenän alta,,, ja mulla niitä on aika harvoin (liekö asiaa auttanut runsas suklaan syönti) :ashamed:

Sairaalakassi on pakattu. sieltä löytyy myös mun ja vauvan kotiutumisvaatteet, kun ei oikein luota, että tuo isukki muistais ottaa laukun matkaan kun lähtee meitä hakemaan. Ite lähen Rovaniemelle jo ensperjantaina kun ois koulua ja luentoja viikonloppuna. Tekemistä siis riittää. Tuleva isukki vaan säälittää kun joutuu tuota pitkää matkaa ravaamaan. Eka ajaa autolla tai motskarilla 300 km edestakaisin tsemppaamaan mua synnytyksessä, sit lähtee kotiin viettään varpajaisia, sit ku päästään vauvan kaa kotiin niin mies tulee viel taksin kyytissä hakemaan meitä. Noh, on mullakin kestämistä, vaikka saan yhessä paikassa möllöttää :kieh:
 
Voi, mäkin riensin heti herättyäni katsomaan, onko vihdoin uutisia.... Nope. No, odottelu palkitaan.

Minkäs kokoisia vaatteita ootte pakanneet vauvalle sairaalakassiin? Mulla on jonkun verran ihan 50 senttisiä, kun sain sieltä babyshoweresita. Olisko paras joku sellainen helppo kokopuku vai puolipotkarit ja body? Ääh. Ja onko teillä jotain alusvaatteita vauvalle, siis ruskovilloja tms.? Ja tarvitseeko vauvalle jotain muuta mukaan?

Pakko vielä purkautua tänne, kun eilen illalla oli niin kamala olo. Supisteli ihan kauheesti ja reisissä, selässä ja alavatsalla oli ihan kauheat kuukautiskivut. Sitten mua alkoi pierettämään, eli ilmeisesti suoli oli vaan liian täynnä ilmaa. Siis voiko siitäkin tulla menkkakipuja? Ilmeisesti ne suolet on nyt vaan niin puristuksissa.

Nyt serranoa. hmm.... tete ja manu. mielenkiintoista :p
 
Voi hikotteleva takapuoli!!! :D Jospa minullakin oli kyse vain siitä ja Verneri on oikein päin koko ajan. Toivotaan niin. Tajusin tuossa aamulla peiliin katsoessani, että mielestäni olen aika pienivatsainen näihin viikkoihin nähden. Masun ympärys ja sf-mitta kertovat, jotta olen ihan normikokoinen, mutta jotenkin ajattelin, että muistuttaisin enempi norsua tässä vaiheessa. Muutenkin olotila yllättävän "ketterä" viikkoihin nähden.

Iho-ongelmia ei ole ilmennyt täällä päin. Iho on ollut alun kolmanneksen jälkeen parempi kuin sitten teinivuosien. Ja hiukset on sileämmät ja terveemmät. Latvat tuntuu tosin haarottuvan nopeammin, mutta silti näyttävät paksummilta ja elinvoimasemmilta kuin normaalisti. Minulla on pitkät hiukset ja ne on normaalisti takkuuntuvaa laatua eli joudun pitämään ne yleensä aina kiinni, mutta nyt olen saanut leuhutella tukka hulmuten, kosk takkuja ei tule. Nautin siitä siis vielä toistaiseksi. Mikä lie hamppukasa on sitten vauvan syntymän jälkeen.

Daydreamsin tyyppinen varustus on minullakin pakattuna vauvan kotiutumista varten.

Esitietolomakkeesta olette keskustelleet ja mietin, jotta minähän jouduin palauttamaan sen jo kun rakenneultraan menin. Mutta se ilmeisesti on Hämeenlinnan käytäntö, kuten Daydreams asiaa valaisi. Tuntui ihan hullulta kyllä palautella sitä silloin, koska ei ollut mitään sanottavaa vielä kohtaan, jossa olisi saanut esittää toiveita synnytyksen osalta. Mehän ihmeteltiin siinä vaiheessa vielä, että ollaanko me oikeasti raskaana ja että synnytyksestä ei saa mainitakkaan vielä moneen aikaan. Keskitytään nyt vaan pitämään tämä ihmisen alku sisällä! Voikohan siihen lomakkeeseen tehdä vielä lisäyksiä? Esmes huomenna, kun menemme tutustumaan synnärille.

Tunnen itseni tällä hetkellä ihan lapselliseksi ja typeräksi. Olen kateellinen teille, joilla seksi sujuu ja maistuu! En edes muista, milloin olemme viimeksi harjoittaneet moista. Mies ei edes yritä mitään sinne suuntaankaan ja oma olotila ei jotenkaan anna myöten olla aina se aloitteen tekijä. Totuuden nimessä on sanottava, ettei minua itseänikään mitenkään mahdottomasti haluta -ja tässä tulee se lapsellinen ja typerä osio- mutta haluaisin, että mies osoittaisi haluavansa minua... Hellyyttä meillä piisaa ja yhdessä viihdytään ja koko ajan on sinällään hyvä olla. Mutta, eilen illalla sain itseni kiinni ärsyyntymisestä, kun nukkumaan käydessä mies silitteli masua ja toivotteli pienelle kullallensa hyviä öitä. Suloista ja ihanaa, eikö totta?! Mutta, minä olin ikään kuin mustasukkainen. Äh, että sitä voi olla typerä! Olisin siis toivonut, että mies olisi hellinyt ja halunnut VAIN minua. Iski sellainen pelko, että olenko nyt vain hänen lapsensa äiti ja siksi rakas, mutta en enää omana itsenäni, naisena? Olemme halunneet tätä lasta monta vuotta ja hän on ja tulee olemaan mielettömän rakas ja se tärkein asia, mutta silti haluaisin säilyttää myös oman naiseuteni ja tärkeyteni minuna. Itsekästä??? Taisi iskeä jokin heikon itsetunnon puuska tai jotain. Onneksi teille voi purkaa tällaisiakin mietteitä. Ja saa sanoa suoraan, että olen keskenkasvuinen ja typerä ajatuksineni, siltä minusta itsestäkin tuntuu!

Ja miten voikin olla näin malttamaton Tiniin ja Diorin kuulumisten suhteen???

Lizard & Verneri 34+3
 

Yhteistyössä