***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

HUI KU MUA JÄNSKÄTTÄÄ :eek: :D Tsemppiä Dior!!

Ja voi järkytys ku on tullu tekstiä paljon... nyt koitan pikaseen :eek:

Katjuska Voihan nilkaa... pentelettäkös sekin pettää :(

Peräruiske Täällä K-PKS ne kyseli viime aikojen kakkostuotokset siihen malliin et peräruiske annetaan jos on tarvetta, itselläni tais olla suoli sopivasti tyhjentyny, ei ainaskaan synnytyksessä ( tainnu ) tulla kakkaa.
Neuvolan täti Meillä siis kotikäynnin n. 2 vko synnytyksestä hoitaa ä-neulovan täti ja siitä sitten siirrytään lastenneuvolan puolelle, jossa on eri täti. Onneks on Pojan kanssa täti tullu jo tutuksi ja mukava on!
Pelot Juu on lisiny, musta tuntuu et se kertoo siitä etten ole vielä valmis synnyttämään.
Pitää vaan käsitellä pelkoja ja koittaa rauhottaa oma mieli synnytystä varten. Kovasti oon miettiny et jos pääsis avautumisvaiheessa altaaseen. Epäilen et onko osava henkilökunta just sillon paikalla. Mut aina voi kysyä.
Vauvan asento Tuntuu et Vatta-apina vaihtelee asentoaan, mut neuvolassa oli rt:ssä ainakin vielä...
Perätila Kerron vähän äitini kertomaa perätilasynnytystä, kuten kerroin jo aikasemmin olen syntynyt perätilassa! 5 päivää ennen syntymääni äiti oli tarkkailussa synnärillä, supistusten takia. Mitään tietoa ei ollu perätilastani. H-hetki koitti muutama päivä myöhemmin ja olin äitini huomaamatta kääntyny perätilaan. Lääkäri ultrasi ja tarkisti asian ja ei muutakuin synnyttämään, oli nimittäin aika kiire. Olisko ollu niin pitkällä jo synnytys!?!
Äitini ei kerenny saada ( siihen aikaan yleinen ) peräruisketta ja hän oli ollu kovin tukossa ennen synnytystä. Hän kuulemma repesi todella pahasti, mutta tokeentu siis hyvin ja ei jääny mitään pysyviä haittoja. En viitsi tarkemmin sepustella tätä asiaa. Koska synnytykset ja synnyttäjät on yksilöllisiä. Mutta itse olen "päättänyt" jos vauva päättää kääntyä perätilaan ja fysiikkani on kaikinpuolin ok... Lähden synnyttämään alakautta. Tietty se vaati tarkkoja tutkimuksia lantion koosta ja tietty vauvan terveys menee edelle!!

Nyt koisimaan ja huamenna uudestaan!!
R iikka
 
Jopas täälläkin rupes jännittään Diorin puolesta! Eli tsemppiä siis sinne!!!
Piti tulla kunnolla kirjoittelemaan ja kommentoimaan, mutta lopulta kun sain kaiken luettua ja viimeisenä Diorin lähtökuulumiset, niin pää tyhjeni kuin joku olisi kaikki ajatukset sieltä imuroinut....
Jos nyt jotain tulis mieleen...ainaskin peräruiskeista oli puhetta ja olin kyllä ollut ihan siinä uskossa, että sen saa automaattisesti...täytyy siis sitten NKL:lla itse muistaa pyytää...
Hikoilusta..mua ei hikoilututa juuri yhtään, mut on vaan pirun kuuma...yöllä ei tosiaankaan voi pitää peittoa, joten nukun vaan lakanalla ja varsinkin nilkat on ihan kuumina ja pidänkin niitä yöllä paljon ylhäällä...
Ens kerralla skarppaan paremmin kommentteja!
Huomenna neuvolaan...jännittää hypätä puntariin, inhoan sitä!!!
Palailen huomenna siis kera neuvolakuulumisten.
Hyviä vointeja kaikille ja öitä!
MusuMasu 34+2 :wave:
 
Huomenta!

Täälläkin jänskätään Diorin puolesta. Tsemppiä.
Pääsispä itsekin jo tositoimiin. Täällä ollaan niin kypsiä tähän raskaanaoloon. Mutta jos neljä viidestä on syntynyt laskettuna päivänä ja yksi kolme viikkoa etujassa, niin aika todennnäköistä on että vielä kökitään valaana miltei neljä viikkoa :headwall:

Ja peräpukamat vaivaa, ja on niin v**** kipeät. Istuminen sattuu, kävely sattuu, ylös nousu sattuu.....koko ajan takalisto mielessä. Onneksi vaiva poistuu vauvan synnyttyä mutta silti.

Peräruiskeesta oli puhetta. Kaksi ekaa synnytin tays:ssa ja siellä annettiin ainaskin silloin automaattisesti peräruiske. Vammalassa ei anneta. Mutta mulla kanssa suoli tyhjenee automaattisesti kun synnytys alkaa käynnistymään.

Kohta lääkäriin ja lääkäri varmaan toteaa, että paikat vielä tiukasti kiinni........
Kateellisema öuen kuinka muut pääsee vielä tässä vaiheessa ultraan. Ei täällä vaan. Viimeksi käynyt viikolla 21.

Miia ja masu 36+1
 
Dior tsemppaukset täältäkin!!onkohan siellä jo vauva sylissä!?!
katjuska kurjaa että tommonenkin vaiva sit vielä tuli muiden vaivojen lisäks!
Hilbert sama karvankasvu ongelma täälläkin, ennen riitti kun pari kertaa viikossa ajoi, nyt jo päivässä sänki :kieh: täytyy vaan sokkona sörkkiä, jälki ei tosin ehkä oo ihan kauneinta...
Taivaannasta mullakin tuli tosi nopeesti päätökset mutta pk-seudulla kuulemma saattaa kestää kauanki.Kannattaa tosiaan soittaa hetimiten ettei rahojen saaminen veny..

koulu alkoi ihan mukavasti ja jaksoin istuakin, kaveri vaan tunkee jalkaansa koko ajan tuonne kylkiluun alle, joten istuminen "normaalisti" aika inhottavaa.mutta mukava oli saada muuta ajateltavaa kun oma olo ja pojan rutiinit.
Saatiin sitten ekat etätehtävätkin, yhteensä väh. 20 sivua, ja palautus syyskuun alussa...saa nähä saanko siihen mennessä tehtyä!
Nyt jos alkais laittaan itteensä...

d. ja pipana 37+2
 
KÄÄK! Onkohan Diorilla jo vauveli!! Ihan liian jännää! Älkää nyt hyvät ihmiset vielä synnyttäkö! :D Ei vais, synnyttäkää vaan jos siltä tuntuu! Kulispa vaan äkkiä uutisia Diorista!

Meikäläinen oli eilen neuvolassa, elikkäs rv36+0:
Hb 139
Pissa puhdas
RR 118/82
paino +600g kahdessa viikossa, eli ihan jees.
turvotusta ei ole
sf 32cm (sama kuin viimeksi, eli on palattu takas keskikäyrälle)
syke 130-157
liikkeet ++
ja tarjonta RT

Tädin mukaan vauva ei ainakaan käteen tuntunut isolta, mutta eni viikolla matkamme käy synnytystapa-arvioon...ja koska siellä kätilö tutkii samat jutut kuin neuvolassa yleensä, ensi viikolla ei ole omaa neuvolaa. Ja täti veikkasi, että vielä kahden viikon päästä nähdään kyllä normi-neuvolassa. sama fiilis se on mullakin, ja mielelläni vauvan vielä pari viikkoa masussa pitäisinkin.

Päätä taas särkee inhottavasti... ja vatsa on ollu löysällä pari päivää... käynko mä nyt kaikki taudit läpi tässä putkeen... hitto sentään!

viikon jatkoja syysmassukoille!

suhveli 36+1
 
Huomenta masumammat,
voi Dior, en jaksa odottaa kuulumisia.

Pelaamisesta, meillä mies tekee työkseen konsolipelejä, joten pelaaminen ja kaikki peleihin liittyvä tulee tietysti töiden mukana myös kotiin. Toisaalta, koska hän töissä pelaa, suunnittelee ja testaa pelejä jatkuvasti, niin kotona pelaaminen on yllättävän vähäistä. Tähän saattaa tietysti vaikuttaa myös vaimo (onpa outoa kutsua itseään vaimoksi :kieh: ), jota ei pelaaminen tai sen seuraaminen paljon kiinnosta. Asiasta ei ole siis meillä tarvinnut paljon riidellä tai keskustella. Tällä hetkellä vielä yksi konsoli on lainassa miehen veljellä ja toinen huollossa, joten meillä on niin outo tilanne, ettei kotona ole toimivaa konsolia jolla pelata :p

Katjuska, nilkkakipusi kuulostaa todella ikävältä. Itse olen säästänyt suurimmilta kivuilta, mutta viime päivinä vauva on pyrkinyt tulemaan jalat edellä ulos vasemmasta kyljestä. Olin koiran kanssa lenkillä ja jouduin huilaamaan lähes jokaisella penkillä joka tuli vastaan. Koira ihmetteli kun mamma piteli vatsaansa ja huokaili :LOL: Suhvelille tsemppiä mahan ja pään kanssa.

Karvankasvun en ole huomannut lisääntyvän, mutta bikinirajan siistiminen on viime aikoina jäänyt vähemmälle. En kerta kaikkiaan näe mitä olen tekemässä, mutta sama ongelma taitaa olla myös teillä muilla. Mies on luvannut auttaa, täysin pyytteettömästi tietenkin :saint:

Seksistä jotkut juttelivat. Seksiä olemme harrastaneet ihan vanhalla tahdilla, mutta asentojen kanssa on tietenkin täytynyt käyttää hiukan enemmän mielikuvitusta. Tuntuu, että omat halut vain lisääntyvät raskauden loppua kohden :whistle: . Johtuu varmaan siitä, ettei mitään ikäviä loppuraskauden oireita ole vielä tullut.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta en muista mitä. Tulen uudelleen kirjoittelemaan kun tulee mieleen.
 
Hui! Diorilla jännät paikat! :hug:

Täällä suunnitellaan kans vielä kampaajakäyntiä ennen h-hetkeä, ettei ihan heti alkuun alkais näyttää täysin kotirouvalta. :kieh: Sama ongelma muutoin kuin Hilbertillä ja muilla, alapäässä rehottaa eikä oikein edes käsi kunnolla sinne yllä. :headwall: Miehelle taas lisää töitä tonne osastolle välilihan rasvauksen lisäksi ;)

Peräruiskeesta kättärillä kysyttiin siinä synnytyssuunnittelussa ja ilmoitin haluavani sellaisen tarvittaessa. Voisin kyllä ottaa tähänkin kohtaan sen verran ikävästi noi rautatabletit vaikuttaneet - ja ne pukamat.. :(

Neuvolantädistä ei itseasiassa ole tietoa onko sit sama. Jotenkin oon kuvitellut näin. Neuvolantäti just viimeks kehotti välttämään nopeasti sokeria nostavia ruoka-aineita ja eikös eilen satuttu samaan kauppaan ja moikattiin, kun olin just kauhomassa irtokarkkeja! |O Pointtina vielä se, ettei ne OIKEESTI ollut tarkoitettu mulle, vaan lauantaisille vauvakutsuille. Oikeesti. :ashamed:

Jaahas, jos yrittäis taas ryhdistäytyä. Jotenkin tän heräämisen kanssa vaan kestää ja kestää.. Tulee herättyä tossa viiden tai kuuden maissa aamusta ja valvottua n. 1,5 tuntia ja sitten uusille torkuille. Sen jälkeen oon aina jotenkin aivan tokkurassa. Mut onneks sentään saa nukkua! =)

Anoppi olis tulossa huomenna kylään, ekaa kertaa melkein 3 kuukauteen vaikka asuukin vaan vajaan tunnin ajomatkan päässä. Täytyy kai jotain känttyä kehittää tarjolle :kieh:

Katsotaan kuinka moni tänään jakautuu :heart:

Zucchero 35+3
 
:attn: VAROITUS: Luvassa rumaa kielenkäyttöä!!! :attn:

VITTU sanon minä. Taas yks yö meni raapiessa ja nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään. Oireiden pahennuttua päätin soittaa synnärille josta käskivät ottamaan välittömästi neuvolaan yhteyttä että ottaisivat maksa-arvot. Sainkin sitten neuvolatädiltä nopsasti lähetteen labraan ja vielä akuuttiajan lääkärille iltapäiväksi.
Lähdin sitten raapien labraan ja siellä odotti kiva ylläri!
Ensin 20mummoa ja spurgua jonossa ennen mua ja mä istun siellä hinkaten selkääni ja jalkojani penkkiin että kutina helpottuis... ei siinä vielä mitään mutta sitten kun koitti vihdoin mun vuoro niin labrahoitaja kysyin että olenhan ollut 12h paastolla, ANTEEKSI MITÄ?!
mistä mä olisin tiennyt olla paastolla kun just sain käskyn labraan ja eihän mun IDIOOTTI neuvolan sijainen voinut siitä paastosta mulle edes mitään sanoa niin nyt todennäköisesti koko tulos on väärä niiden kolmen karkin takia jotka matkalla suuhuni survoin. JES JES JES!

Voisko olla yhtään vihaisempi?!

Nyt joudun todennäköisesti odottamaan tuloksia pari päivää ja sitten uuteen kokeeseen ja taas odottelemaan tuloksia pari päivää :headwall:
Mä en selviä tästä kutinasta niin pitkään, en millään!

Onneks on se lääkäri tänään 13.40, josko se keksis jotain pientä helpotusta tähän, kaikki ois kotiinpäin...


Anteeksi oma-napaisuuteni mutta nyt ei voi kun purkautua, palaan myöhemmin toivottavasti enempi järjissäni!


Hyvin kiukkuinen Tini ja Pingu rv 37+1

PS. Diorin uutisia täälläkin kuumeillaan kovasti...
 
Heipsan :wave:

Alkoi heti naurattaa, kun mietin Zuccheroa syylisen näköisenä irtokarkkihyllyllä kun terkka tuli vastaan :kieh: :LOL:

Tosiaan ei oo Diorista kuulunut mitään sitte sen lähtöilmoituksen jälkeen joten
jokohan :heart:

Mä kans koetin lukea tossa kaikki eiliset jutut läpi ajatuksella ja ajattelin kommentoida vaikka mitä, mutta loppuun kun pääsi, niin johan oli pää tyhjä :kieh:

No peräruiskeesta Täällä sitä ei yleisesti ainakaan anneta ja itsellä suoli kans tyhjenee yleensä ennen synnytystä. Tytöstä en ainakaan kakkinut pöydälle...pojasta en oo niin varma, kun kaikki tapahtu niin nopiaan lopulta :whistle: Mutta tosiaan...ei kannata siitä stressiä ottaa...voin vakuuttaa, että siinä synnytyksen tiimellyksessä ei paljoo huomaa mitä sieltä alhaalta ulos tulee ja kätilöt on tottuneet kaikkeen ja siivoavat vaan tavarat pois huomaamatta ja homma jatkuu. :D
Ja itse pidän ukon yläpäässä, niin ei sekään nää mitä sieltä ulos tulee :whistle:

Terkasta Täälläkin tuo yleensä vaihtuu, mutta ite oon ainakin anellu, että saisin samalla käydä, kun on ollut mulla jo tytön ollessa pieni niin lastenneuvolan terkkana ja nyt sit ollut terkkana taas siitä asti kun poikaa aloin odottamaan =)

Ninnipolle kans tsempit, jos vaikka saisit tänään jo sairaalaan jäädä :heart:

Ja kaikille vaivaisille ja krempoille :hug: Oma nilkka oli aamusta jo taas niin kipee, että pyysin ukon sitomaan ennen kuin läks töihin...

Nyt sain tytön vaatekaapin kans järjestykseen tossa ja hiki vaan virtaa kun tuli huhkittua...

Nyt pakko mennä antamaan pojalle ruokaa, kun niin känkkää tossa...

Katjuska ja Vilpertti 36+0 :heart: *poksahtelee vaan*
 
Terve taas!

Tosi kurjaa tuo Tiniin kutina. Varmasti menee hermo.
Heti piti tulla katsomaan kuuluuko Dior:sta mitään, kun tulin takas kotiin.

Eipä lääkäri paljon toivoa antanut että vauva syntyisi vielä vähään aikaan, blääh....mä niin toivoin.
Pehmeenä oli paikat, mutta kaulakanavaakin vielä 2cm. Että kaipa tässä laskettuun aikaan mennään ja vauva on 5 kg. Nytkin on jo lähes neljä kiloa.

Kaikki arvot oli ok ja vatsa laskeutunut. Että eipä auta muuta kuin odotella, vali, vali.....

Miia ja masu rv 36+1
 
snodgrass
VOi ei!! Tinii - parka! :hug: Ihan tuli tuskainen olo sun puolesta. Ja tosiaan olis se neuvolan ihminen voinut jotain mainita siitä paastosta. Mutta toivottavasti se lääkäri keksii jotain apua - tollanen kutinahan tekee ihmisen hulluksi alta aikayksikön! Tulehan sitten kertomaan kuinka homma etenee. Ja koita kestää!

miialle tsemppiä loppuraskauteen ja peräpukamien kanssa kipuiluun! Ja komppaan sua tossa ultra-asiassa: kun ei oo mitään poikkeavaa, niin eipä ole asiaa myöskään ultraan, viikolla 20 oon mäkin ollut viimeksi pikkuista kattelemassa.

katjuskalle jaksuja myös! Kurjaa toi nilkkakipu, niin kuin niitä vaivoja ei muuten jo olis tarpeeksi.

Olin tänään neuvolassa, siellä ei ihmeitä. Raivotarjonnassa siellä ollaan edelleen, mulla verenpaineet ok ja pissa puhdas. Painoa tullut nyt yhteensä n. 13kg. Tää sijaistytsy oli ihana, se kysyi vaan et "ethän oo huolissas painosta?" Sanoi et kun niin monet stressaa siitä ja et mulla ei ole syytä siihen. No, ihan kiva näinkin päin, ja varsinkin näillä viikoilla, kun en todellakaan jaksa ottaa paineita enää tässä kohtaa mistään painonnoususta. Tulee se mitä tulee.

Diorista ei vielä ole kuulunut mitään, jännäks menee... Kai tässä tulee taas koneella roikuttua pitkin päivää et sais lukee uutisia.. =)

snodgrass ja neponen 37+0 (poks taas :D )
 
Kiitos Katjuska, snodgrass ja miia :heart:

Nyt lueskelin enempi tosta hepatoosista johon toi kutina viittais ja jos sellanen todetaan niin näköjään käynnistys ois todennäköisesti edessä ja pian.
RV38 jälkeen kohtukuoleman riski kasvaa huomattavasti joten nyt oottelen vaan sitä lääkäriä ja jos päädytään hepatoosiin ni sit synnärille vaatimaan käynnistystä ja äkkiä.

että tällaista kivaa.... :headwall:
 
Oli ihana aamu; vein pojan tarhaan ja siitä suoraan työkaverin kanssa torille auringonpaisteeseen aamukahville ja munkille :p . Närästys tosin on nyt sen mukainen :/ . Huomenna piti olla neuvola, mutta sieltä sijainen soittikin, että se onkin siirretty tälle päivälle eli ennen kolmea menen käymään neuvolassa.

Olis kyllä kiva kuulla Diorista...

Hilbert & Aimo-Orvokki 36+6 (ja huomenna täälläkin poksuu :D )
 
Huomenta! Diorin kuulumisia täälläkin odotellaan..

Tinii Tuo kutina on varmasti raivostuttavaa, yritä kestää ja jaksaa! :hug:

( . ) Pääsin sängystä ylös, vähän rätti olo nimittäin. Iltayöstä supisteli n. 4 h ajan 5 min välein, sit vähän helpotti mut yöllä palas supistukset takas. Siinä kärvistellessäni päätin jo soittaa synn.vast.ottoon ku oli niin tukala olo. No sanoivat että saa tulla jos siltä tuntuu. ONNEKSI supistukset laimeni ja sain aamusta jopa nukuttua. Saapa nähdä. :) Tänään neuvola, kiva tietää onko noi supistukset edistäny tilannetta tuolla alapäässä.

Katjuskalle jaksamista, kurja nilkkakipu! Höh, ylimääräisiä kipuja tähän vielä.

Nyt aamupalalle! :D

syysmama & tyttö (toistaiseksi masussa) rv 36+1 :heart:
 
Oihhh, vauvoja siis tulossa. Tsemppiä Diorille, uskoisin, että siellä ollaankin jo ihan tositoimissa..

Tiniille tsemppiä myös.

Täällä menee hyvin. Nyt kaksi päivää, niin saa jo liikkua enemmänkin. Rakastan, kun syksy tulee, ja ilmat on kirpeän aurinkoisia. Ihanaa saada syysvauva. Syksyssä on aina ollut jotain taikaa, liittyy varmaan tunteeseen uuden alusta. Viime syksynä menin kouluun, nyt tulee vauva...

Nukkuminen on inhottavaa. Mieskin jo kyllästynyt siihen, kun yritän pitkittää meidän kummankin nukkumaan menoa, kun en jaksaisi yksin pyöriä. Aina menee kahteentoista ainakin. Nukun sohvalla, kun siinä saa selän nojattua kylkiasennossa... Mun vatsa on kasvanut niin sivuille, että tuntuu inhottavalta olla kyljellä, kun pikkuinen painaa vastaan. Eipä se sinne litisty, mut jotenkin epämukavaa kummallekin.

Voi että, kun täällä alkaa monella olemaan viikkoja tosi hyvin kasassa. Mä lhetän täältä telepaattisia supistuksia :wave:

Cora ja tyttö 33+5
 
Diorille tsemppiä. Toivottavasti kuullaan pian hyviä uutisia!

Eipä tässä kummoisempaa. Kun saa olla vaan kotona (ja lukea) olo on mitä mainioin.

Kyljellä tai selällä (!!) on hyvä nukkua kokonaisia öitä. Mieskin tulee ajoissa nukkumaan nykyisin.

Syysvauva... niin kuin Cora sanoi. Olis se hurjaa, jos saatais pikkusiskokin kotiin syyskuussa. Esikkokin saatiin kotiin syyskuussa, tosin ihan lopussa. Piha oli vielä lumessa silloin kun hän aikoinaan syntyi. Saman kokoisia lienevät kotiin tullessaan, joten hyvässä lykyssä kengät ja haalarit sopii tulevaisuudessa. Ettei tartte ostaa just väliin jäänyttä kokoa pikkusiskolle. Esim kesäsandaalit esikolla 21-24-26-29.

Hexa ja pikkusisko, 36+5
 
Dior Täälläkin jännitellään josko siel olis pieni syntynyt :heart:

Mitä lähemmäs syyskuuta mennään, niin saadaan kyllä yhtenään päivystää/jännittää täällä kuka on seuraavana

Miten Ninnipojakselee??

Syysmama Ilmottelehan onko supparit edistäneet mitään. Ei ne aina tarvii kipeitäkään olla kun jotain tapahtuu, sekin riittää että suppailee :)

Snanna 36+3 jää taustalle odottelemaan...
 
Hellurei ja hellät tunteet! =)

Täälläkin ihan täpinöissään ootellaan Diorin kuulumisia...ei oo oikein pitää jännityksessä ;) !

Kovasti tullu taasen tekstiä...mutta tosi kiva on lukea teidän kuulumisia!

Cora85: Minä oon myös tosi syksy-ihminen, tykkään niin pimenevistä illoista, vesisateesta,  ja vielä kun tulee ruska-aika niin voi ku on nättiä B). Oon itte syntyny lokakuussa niin voihan sekin vaikuttaa siihen syksy innostukseen.

Katjuska78: Täältä helpottava virtuaali puhallus nilkkaasi :whistle: !

Neuvolatäti: Tosi ihana, monen monta vuotta ollut alalla, kohta kait jää eläkkeelle, ei liian hössö. Sanoi, ettei koko uransa aikana ole nähnyt yhtä pientä riskiä Trisomiaseulasta kuin mitä mulla oli ( se oli 1:100 000 ). Vielä käy kotikäynnillä synnytyksen jälkeen mutta luulen et vaihtuu sen jälkeen.

Hikoilua: Ei laisinkaan! Ja en oo vilukissakaan tällä hetkellä.

Maidon heruminen: Nyt kun sen huomasin vasta, niin ei sitä kyllä paljoa heru, jokunen tippa jos jää tissi puristuksiin.

Tänään oli neuvolakäynti, oma terkkari lomalla, mukava sijainen:
rv 36+1. Painoa tullut +420g/1.5vko:ssa. Yhteensä kiloja tullut alusta 11-13kg (kotona puntarilla näyttää aina vähemmän kuin neuvolassa ), sanoi et on ihan hyvin ja ei haittaa jos vielä nouseekin ( ja varmasti nousee ) kun ei oo turvotusta ollenkaan.
RR: 144/92 ( aina vähän koholla, kotona seurasin, niin "normaali" paineet oli )
Hb: 114
SF 33cm, tarjonta Rt, Syke 138-140 ( oikein vahvan kuuloinen ), liikkeet ++.
Vauvan pää on jo alhaalla mitä jo vähän epäilinkin, kun on aika kevyehkö olo, niinkuin se tässä tilassa vain on mahdollista :D .
Seuraava käynti on jo 21.8 ja käyrä ja synnytystapaultra on 25.8.

Jospas lähtis käymään kirjastossa...

hille+kaveri rv36+1
 
Voi vitsi täällähän tapahtuu!!! Diorille isot synnytys jaksamiset jos nyt kunnon rähinä on päällä!!!Ihanaa vauvoja tulee maailmaan :D
Kaikille vaivasille iso iso :hug: täällä yks vaivanen lisää...
Täytynee mennä laittaa neiti päikkäreille että pääsis itekki si. Viime yö oli yhtä helvettii taas!
Lisää myöhemmin!
elohiiri ja masu 37+1 :heart:
 
vieläkö mahtuis remmiin mukaan yks syyskuuta vartova äityli. Muutama päivä sitte eksyin sivustolle kun neuvolasta määrättiin ottaamaan rauhallisesti ja mielellään vaateri asennossa, laskettu aika kun vasta 27/9. Nyt siis viihdyn ahkeraan täällä teidän kirjoituksia lukemassa eli koukussa ollaan....toista poikaa tässä ootellaan syntyväksi, eka synty 25/06/02.
 
Tervetuloa Lyyli81 mukaan!

Samaa pohtii täällä kuin muutkin eli mikähän tilanne siellä Diorilla on päällä.. jännää. B)

Coran lähettämät supistukset otettu vastaan. Kiitos!

Kuten syysmamalla myös täällä supistellut viime yön reippaasti ja suoli tyhjeni tehokkaasti, kävin kolme kertaa tyhjennyksellä. En saanut nukuttua ennen klo 5 aamulla. Olin niin väsynyt aamulla, että pyysin miehen viemään esikoisen anopin hoiviin, että saan keräillä voimia. Ja kun tuo kultainen anoppi on koko ajan hokenut, että saa tuoda vaikka joka päivä hoitoon, että saan levätä. Huomenna äitiyspolilla synnytystapa-arvio ja kyllä itku tai harmitus tulee jos supistukset ei oo mitään saanut aikaan. Lääkäri sanoo kuitenkin, että paikat napakat ja tiukasti kiinni ja kanavaa jäljellä 10 cm.. Itse asiassa näitä supisteluöitä on ollut tässä jo kolme peräkkäistä, mutta aamun puolella ovat aina rauhoittuneet. Tänään on tuota venyvää limaa tullut, mutta siitä en jaksa innostua kun ekassakin raskaudessa limatulppa irtosi osissa ja sitä kesti viikkoja.

Nyt kun esikoinen on hoidossa niin olen viettänyt niin ihanan rentouttavaa päivää, että on tosi huono omatunto näin nautinnollisista hetkistä. Nukuin aamulla olen katsellut telkkaa ja surffaillut koneella. Näiden varoittelevien öiden vuoksi varasin ajan kampaajalle muutaman tunnin päästä niin en ole sitten ihan pellosta revitty kun aika tulee.

Tiniille jaksamisia kutinan kanssa.. Osaan vain kuvitella kun itse kärsin atooppisesta ihosta kuinka raivostuttavaa kutina on! Katjuskalle jaksamisia nilkan kanssa otahan lunkisti nyt!

snodgrass
meilläkin terkka ihana tuon paino asian kanssa ei olla otettu paineita nousuista.. Ekasta tuli 20 kg ja nyt on tullut ehkä 14 kg tähän mennessä..

Mitähän vielä.. no jotain oli mielessä. Ai niin oisko jollain jaossa hyviä ideoita ja niitä ihania tekstareita joilla ilmoittaa syntymästä. Voisi varmaan kohta puoliin tallettaa puhelimeen valmiiksi.

Terveisin Tyyne ja "Sylvi" 37+2
 

Yhteistyössä