***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Vuh ihanan mielikuvan heitit ilmaan näin illaks :D Oliko unessa meillä pulleet masut kans. :whistle: Alkoi kyl naurattaa kun mietinkin tätä porukkaa koiranpentuina nimilaput kaulassa :LOL:

Mä oon tässä pitkin päivää lueskellu vaan juttuja, kun tuntuu, että koko ajan soi puhelin ja muuten vaan sitte on porukkaa käynyt ja touhua riittänyt. Hyvä se vaan on, että ihmiset on mua käyny piristämässä, kun ukkokin on iltavuorossa taas viikonlopun. :)

Ail Sinun vaivat kuulostaa kyllä ikäviltä :/ Voimia lähettelen :hug: Ite kans aika turvoksissa päivän touhuilusta ja just otin nilkasta siteen pois, niin kauheet jäljet jäi jalkaan, kun se nyt sit eniten turvoksissa on. :|

Äiti ja nainen Se on tosiaan tärkeä tuntea itsensä myös naiseksi äitiyden myötä. Minust on ainakin ihana välillä olla se "heikko" nainen ja käpertyä miehen syliin ja antaa sen pitää musta huolta. :heart: Äitinä kun tulee kuitenkin koko ajan oltua se joka huolehtii ja hoivaa...
Ja etenkin siellä peiton alla on ihana päästää se nainen itsestään irti ja unohtaa hetkeks se äitiys :whistle: Alkuun vaan vuotavien rintojen kanssa vähän vaikeeta, mutta pitää sitte koittaa olla huomaamatta sitä seikkaa. :D

Käännöspuhurit :whistle: lähetellään perätilassa oleville masukeille =)

Hexa ihanan kuuloisen paketin annoit ja hyvä kun oli mieluisa =)

Nyt jumittu ajatus :xmas: kun mielessä siintää jo se, että ukko tulee kohta töistä ja lupas mennä hesen kautta :whistle: :p

Jospa huomenna sitte lisää jorinaa :wave: ja toivottavasti pian saadaan lisää vauvakuulumisia pinoon :heart:
 
Örph... kyllä raskaana oleva nainen on tyhmä... varsinkin jos on viikonloppuleskenä... hain tietenkin kaupasta suklaata ja turkinpippureita ja aloin kattomaan gilmoren tyttöjä dvd:ltä... nyt en pysty liikkuu. ähky. ja supistelee. aatella, jos vahingossa aiheutan synnytyksen käynnistyksen, jos syön liikaa turkinpippureita! heh, no ei kai sentäs... mutta supistuksia (edelleen kivuttomia) ne kyllä tais aiheuttaa. taitaa myös sillä herneellä mun nenässä olla osuutensa supistuksiin..
nojoo, huomenna vois lähteä kaupoille... öitä masut!
 
Ail: jospa se olisi synnytys sinulla tosiaankin lähellä, kun nuin ottelee!!!

Tuo minun ukkoseni taitaa joko käydä lukemassa näitä kaksplussan sivuja tai sitten hän on hyvä aistimaan minun mielialoja... Tuli töistä kotio ja olen tämän iltaa saanut kokea olevani Nainen...! Vain ja ainoastaan minua on huomattu ja haluttu! Kiitokset kaikille, jotka kommentoivat mietteitäni aiheen tiimoilta! Ja Vuh, olen samaa mieltä, että kannattanee yrittää pysytellä omissa nimissä, eikä äitinä ja isänä toisillemme. Vaikka se houkuttelevaa olisikin toista kutsua isukiksi tms.

Ja vielä Vuh: mainio uni!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Imetysrintsikoita olen uskaltanut ostaa vasta yhdet. Kun ei yhtään jotenkaan tiedä, jotta mitenkä ne nuo rinnat tuosta muuttuu maidon nousun myötä. Ajattelin pärjätä noilla yksillä siihen saakka, kunnes tissien tilanne tasottuu ja on oikea koko tiedossa. Ystävältäni sain öitä varten sellaisen neuvon, jotta voi käyttää sopivasti piukkoja narutoppeja imetysliiivien sijasta: helppo raottaa imetystä varten ja piukan kankaan ja tisun väliin saap liivinsuojuksen napakasti.

Imetyspaitojakaan minulla ei ole kuin yksi. Ihan tavallisten paitojen kera varmaan toki pärjää, mutta ajattelin kuitenkin hankkia joitakin vallan imetykseen tarkoitettuja, kun vaikuttavat niin käteviltä. Lähden siis näköjään siitä oletuksesta, että imetys ilman muuta onnistuu... Toivottavasti en aseta itselleni rimaa liian korkealle ja tunne itseäni sitten epäonnistujaksi, mikäli homma ei luistakaan.

Nyt palaan miehen kainaloiseen! Öitä!
 
Minulla on vasta tosiaan yhdet imetysliivit. Pakko hankkia toiset mutta ajattelin että sitten vasta kun vaava on maailmassa niin tietää mitä koko jotta niissä olisi mahdollisismman hyvät oltavat. Imetyspaitoja minulla ei ole yhtään :/ mutta jos hankin niin korkeintaan kaksi. (todennäköisesti innostun ostamaan useamman :) ) en ole edes aiemmin ajatellut koko imetyspaita asiaa :) mutta kuulostaa sen verran kätevältä että oisihan niitä sitten mukava käyttää :)

öitä
 
Ihania uutisia sitte viel saatiin tähän iltaan :heart: Onnittelut tuoreille vanhemmille pikkuisesta pojasta :heart:

Voi että...ihan mahasta kouraisi, kun sai näin ihanan uutisen lukea :D Kiitos tuoreelle isille, että jaksoit tulla meille ilouutisen kertomaan... me kun ollaan oltu täällä kuin tulisilla hiilillä kaikki :D
 
Pieni ruusunnuppu syntyi tänään aamulla klo 6.22. Pituutta on neidillä 46,5cm ja painoa 2.9kg. Äiti ja vauva voivat hyvin. Tinii varmasti raportoi sitten lisää :) :heart:

Tsemppiä teille muille vielä odotukseen, enää ei ookaan montaa päivää jäljellä :hug:

Terkuin
Ronja heinäkuun tuplamammoista
 
Onneksi tulin vielä piipahtamaan täällä, oli tullut niin ihkuja uutisia!! Hurrjasti vauvantuoksuisia onnitteluja Diorille & isille sekä Tiniille!! Eiköhän me muutkin täältä perästä tulla, ennen pitkää...
 
Isot onittelut Dior+ isi :flower:  =) !Aivan ihana päästä lukemaan näitä vauva uutisia =) !!!Kunpa itekkin jo pääsis kohta tositoimiin...on niin kypsä jo!Sattuu,ahistaa,supistaa,turvottaa...tänään tehty suursiivous ja ikkunoiden pesu,mun tuurilla ei tuu kun selkä kipeeks :headwall: !Onko muita väsyttäny?Oon ollu ihan tolkuttoman väsy,hemppa oli ke vaan 106...hain uudet raudat ja mahan se sekasin laitto.Ikinä ei hyvä olla!Mulla oli vaavi laskeutunu jo tosi alas ja terkka kyseli onko laukku jo pakattu?Sanoin et on, mut mun tuurilla tää on sisällä vielä kuukauden päästäkin!Moni on jo saanu kaiken vauvalle laitettua valmiiks,samoin minä,enää ei puutu kun itse päätähti!Toi 20.8-2008 ois muuten aika kiva syntymäpäivä...Jännä vielä ootella noita Tiniin uutisia mut kyllä se vaavi sielläkin jo on =) !ai ihanaa!Täällä käyn useasti päivän mittaan lueskelemassa kuulumisia,ite vaan oon tosi laiska kirjottaja,mut kaikille tasapuolisesti vointeja ja jaksamisia :heart: !!!
Piizu ja masukki 37+4
 
snodgrass
Ihania uutisia tullut illan mittaan!

Onnea Dior ja isi !! :flower: :heart: :heart:

Ja Onnea Tinii pikku prinsessasta! :flower: :heart: :heart:

Kyllähän täs alkaa itsekin jo odotella kaihoisasti et koskas pääsis hommiin...
 
Voi KÄÄK! Ihan mielettömästi onnea Dior ja Tinii!!! Nyt tämä on sitten alkanu, vauvoja tupsahtelee.. sniif, liikutun :)
Olipas molempien nyytit hyvän kokosia viikkoihin nähden, että varmasti alkaa arkikin sujumaan sitten mukavasti. Ihanaa! Nyt menen näkemään vauvaunia, vaikka kyllä tuo masukki saisi vielä viikon pari masussa kasvaa :)
 
Aivan ihania uutisia tullut!
Paljon onnea pienistä nyyteistä Dior ja Tiini! :flower: :heart:

Itse en ole tänne montaa kertaa kirjoitellut, mutta päivittäin kyllä luen juttujanne ja nyt oli aivan pakko tulla onnittelemaan. Itsellä ei vielä minkäänlaisia merkkejä, että masuasukki olisi ulos haluamassa, joten varmasti mennään reippaasti yli lasketunajan....

Zalsa 37+3
 
ONNEA Dior ja isi sekä Tinii!!! :heart: :heart: :heart:

Näin alkaa tapahtua meidänkin pinossa! :) Toivottavasti joku muukin aikoo vielä roikkua täällä, omalla kohdalla ei ole kyllä odotettavissa vielä pitkään aikaan mitään, näin luulen ja viikotki niin vähän.

Ailille jaksamisia turvotuksen kanssa ja Katjuskalle myös! Omatkin varpaat taas tosi naisellisen näköiset, kun ei meinaa taipua :|

Kiitos kaikille kääntötoivotuksista! Jospa tässä vielä kävis ihan hyvin =)

Kaunoisia unia kaikille tasapuolisesti! Onkohan yhtä villit unet ku Vuhilla viime yönä :LOL:

Mayah ja pikkuinen 34+6 :heart:
(vuorokausi vaihtui, ei tuu kymmentä kertaa samat viikot ja voin teeskennellä, etten ole riippuvainen palstasta :whistle: )
 
Tiniille ja Diorille onnittelut!

Omaa napaa: taitaa koirat ja emännät olla ihan toistensa kuvia. Meillä kummallakin punaset karvat, pitkä selkä, lyhyet jalat jotka pettää alta. Oli liian rankkaa kyllä käydä kaupoilla ja nyt ei ole jalat tahtoneet liikkua.

Hexa ja pikkusisko, 37+0
 
Dior voi onnea!!Ihanaa.Onnittelut myös tuoreelle isille!
Tiniille myös suuren suuret onnittelut!

onneksi saatiin kuulumiset ettei tuu hullut vielä hullummaks jännityksestä :D
pakko myöntää että olen kateellinen, mäkin olisin jo valmis luopumaan mahasta ja sen tuomista vaivoista...mutta niinkuin ail sanoi taitaa nää munkin suppailut ja muut vaivat vaan lisätä kohdunkaulaa ja kiinteyttää paikkoja ja täällä ollaan vielä syyskuun puolessa välissäkin :headwall:

kääntymistuulia lähetellään täältäkin, ymmärtäis nyt vauvelit vaan järkipuhetta...

ihosta mulla on aina ollut melko huono iho mutta kummassakin loppuraskaudessa iho on tosi hyvässä kunnossa!!kohta sekin on mennyt ilo, imetysaikana mun iho oli kun aknen kourissa, aivan kaamee!!ja hiukset lähti tukkoina, mulla kun muutenkaan ei oo mikään paksu tukka..sillon jouduinkin leikkaamaan puoleen selkään ulottuvat kutrini kun kampaajakaan ei saanut niitä pelastettua :'( nyt hiukset kasvaneet olkapäille, saa nähä kuin niiden nyt käy.
kampaajalle en kuitenkaan aijo mennä kun vasta ennen ristiäisiä.

imetysliivejä multa löytyy kolmet ja kyllä ne riitti, en kuitenkaan niitä koko ajan pitänyt, tavallisiakin liivejä saa sen verran laskettua että niitä käytin ihmisten ilmoilla useimmiten.
imetyspaita taitaa löytyä myös, en kyllä tiedä onko enää sopiva vai ei...

naiseus, mulla ei oo siitä onneks ollut ongelmaa,mua lapsellisesti pelotti että mies ei halua seksiä enää ikinä kun näkee synnytyksen (kattoi siis ihan siellä jalkopäässäkin) mutta eipä siinä montaa viikkoa mennyt kun tuo alkoi jo osoittamaan kiinnostuksen merkkejä...tai oikeestaan ehdotteli jo perhehuoneessa, mutta ihan vitsillä kuitenkin vielä siinä vaiheessa :LOL: me sanotaan toisiamme isiks/äidiks jos puhutaan pojalle, pojalla on ollut vaikeuksia sanoa isiä isiks (viime päiviin asti isi on ollut "toinen äiti" tai vaan "äiti") niin kovasti ollaan tuota isiä hoettu ja nyt sieltä tuleekin jo söpö "iti".Pakko vielä hehkuttaa kun isi opetti pojan myös kertomaan oman nimensä ja näyttämään ikänsä!
mutta tosiaan muuten kutsutaan kyllä toisiamme nimeltä ja koitetaan muistaa että se toinen on myös puoliso, ei vaan vanhempi.

hilbert muakin toi lähtö vaan mietityttää, kai senkin takia että meneekö samanlailla kun viimeks ja kuin sitten muistaa esikonkin tavarat pakata jne..

nyt mä vielä valitan loppuun, jalat turvonneet, kädet turvonneet, selkä tajuttoman kipeä ja ylämahaa+ rintoja kiertää puristava vanne!mitä helvettiä!
esikoista odottaessa mua ei tälläsillä vaivoilla rankaistu, nyt kyllä oon jotain tuhmaa tehnyt kun jatkuvasti jotain vaivaa on...
syntyis perkele vaan jo.

d. ja pipana 37+4
 
Mikä ihana aamun aloitus, kun sai lukea ilouutisia heti kärkeen!!! :heart:
:heart: Onnitteluja Diorille & Isille sekä Tiniin poppoolle!!! :heart:

Mayah: Enköhän minäkin täällä roiku vielä piiiitkään! Enstenkin, kun laskettu aika on vasta 23.9. ja toiseksi, kun ei kaveri ole lähetellyt mitään merkkejä halustaan tulla ulkomaalimaan. Tiistaina on lääkärineuvola, joten silloin saapi tietää tuosta kohdunsuun tilanteesta tarkemmin. Epäilen, ettei mitään muutoksia ole vielä ilmassa.
 
Huomenta ja haukotus :) Väsyttää ihan tolkuttomasti :$ Joskus puolen yön paikkeilla menin nukkumaan ja sitte puol neljän jälkeen en enää kunnolla unta saanutkaan, kun jalat kutisi ja nilkka ja varpaat jomotti :headwall: On kyllä niin tolkuttoman huonossa kunnossa tää iho tällä hetkellä ja osaks ainakin johtuu siitä kun tuo pujo kukkii :snotty:

kaikille muillekin kremppaisille taas :hug: pitäs muistaa taas sit ku seuraavaks tulee vauvakuume, että mitä kaikkee se raskaus tuo tullessaan :kieh: Mutta niin se vaan menee, että kaikki krempat ja vaivat pyyhkiytyy mielestä pois, samoin kun synnytyskipukin ja jäljelle jää vaan ne ruusuiset muistot :whistle:

Imetysliivejä en oo ees miettinyt, kun ei oo imetys koskaan onnistunut... jos vaikka nyt onnistuis, kun en mitään liivejäkään ees ajattele ;)

Mua kans mietityttää hirveesti se, että miten se synnytys tällä kertaa käynnistyykään ja ehtiikö sitä muut muksut sitte viemään ja jos käynnistyy silleen et ukko töissä, niin kuinka nopeesti se sieltä sitte pääsee tulemaan ja muutenkin, että miten se synnytys sitte meneekään tällä kertaa...

Kukas seuraavaksi mahtaa nyytin syliin saada :whistle: Oiskohan Ninnipo ja Aatumaria :D

Katjuska ja Vilpertti 36+2 :heart:
 

Yhteistyössä