***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Voi, miten ihania uutisia taas. Onnea Tiniille ja perheelle :heart: Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin! Voi sniif...

Ei tässä kyllä enää yhtään malttaisi odottaa, vaikka viikkoja on vasta vähän. Odotusaika on vaan niiiiiin pitkä. Ja meillä oli vielä kaksi vuotta odotuksen odotusta... No hetki pieni vielä, niin...



Pakko kertoa vähän nukkumisesta, josta ei siis enää tule ehtään mitään. Vauva on kyllä pää alhaalla, mutta muuten raajat jotenkin niin levällään, että joutuu ikään kuin mun painon alle. Ei tunnu kivalta, ja heti alkaa mieletön vispaaminen, jos vähänkin osun johonkin. Nyt olen kaksi yötä nukkunut puoli-istuvassa asennossa, ja selkä on niin jaskana...

daydreams, mäkin olen miettinyt tota alapääjuttua. Että haluaako sitä, että toinen sinne töllöttää, kun paikat venyy ja verta yms. valuu sieltä? Ja sitten kun olen myös harkinnut, että mun äiti tulisi myös mukaan synnytykseen. (Onnistuukohan?) Ja sitten sekin sinne pällistelee :$

Mutta nyt aamupalaa.

Cora ja pikkuinen rv34
 
Cora, Mulla on äiti ollut kaksi kertaa mukana synntyksessä. Ei siis tuon takia, että että miestä rupeisi jotenkin ei- haluttamaan kun katselee synntystouhuja. Ja mies on kyllä ollut siellä pääpuolessa enemmänkin, silloin kun on mukana ollut. Miestä vaan ei noi sairaalat oikein kiehdo. Ekassa li mies mukana, tietysti. Tokassa oli mun äiti, kolmannessa oli taas mies mukana ja nelosessa olin ihan yksin, kun ei saatu lapsenvahtia tms. Ja yksin oli kyllä kurja olla, vaikka ihanat kätilöt olikin. Ja vitosessa oli taas mun äiti. Nyt näyttää kyllä todennäköiseltä että joudun menemään ihan yksin......

Mies meinaa olla ensi viikolla työreissussa Hesassa kaksi päivää ja yhden yön.........Ja Hesasta siis meille matkaa ainaskin 2 tunnin verran. No anoppi lupasi tulla varmuuden vuoksi siksi yöksi meille.

Miehellä oli taas menoa ja ottaa päähän olla taas täällä yksin lasten kanssa. Hermot on aikas pinnassa kaiken aikaa. Ja sitten tulee yksi ylimääräinen lapsi vielä lisäksi iltapäiväksi.

Ai niin, moni kommentoi mun pukamia :| , niin edelleen ovat ihan sairaan kipeät. Ja joka kerta aiemmin ovat häipyneet synntyksen jälkeen, ja toivon siis että nytkin, mutta saattavat toki jäädäkin. Mutta ennen ovat kyllä vaivanneet miltei koko raskauden ajan, mutta nyt onneksi vasta täällä lopussa.
Viimeksi operoitiin näillä viikoilla ja se vasta hirveää olikin........

Mutta nyt taidan ruveta ajattelemaan ruoanlaittoa.
 
ail
Diorille ja isille sekä Tiniille perheineen valtavat onnittelut nyyteistänne.Kyllä täällä ollaan iloisia puolestanne vaikka pieni kateus nostaakin päätään.Me kremppaset ja toki muutkin koitetaan kestää vielä vaikka kivut alkaa jäsenissä olla sitä luokkaa että järki lähtee.Nyt ei muista mitä piti kirjoittaa kun nuo vauva uutiset sekoitti pään.

ail ja tulen enpäs tule Pipsa 37+1
 
Oi mitä ihania uutisia. :heart:

alkoi heti jännittää, että koskakohan meidän naatti tahtoo ulos....

nyt lyhyesti virsi kaunis..[/b]tässä hyvä linkki, jonka sain naistenklinikalta, synnytykseen liittyvistä kivunlievityksistä.

http://www.say.fi/liitteet/synnytyskipu.pdf


kehäkukka74 + pomelo 37+1
 
Onnea[/b Dior + Isi ja Tinii perheineen...Mä niin arvasin että pikkuset on siellä mammojen hellässä hoivassa :hug:
Ihanaa...Ketähän mahtaa lähteä seuraavaksi???? jänskää :)
Täällä ei taas mitään merkkejä lähdöstä..voinnit siis tulee ja menee, vaikkakin parempi pikkuisen on tuolla vielä hetki levätäkin.

Ei muuta kun odottelemaan seuraavia vauvoja :heart:

Snanna ja 36+5
 
Tiniille ja Diorille suuret onnentoivotukset pienistä nyyteistänne.. :flower: Ihana juttu!
Nyt odotteleen synnytyskertomuksia.. :)

( . ) Viime yön supisteli taas 2 tunnin ajan 4-5 min välein. Ei kuitenkaan NIIN kipeästi että lähtöä olisi pitänyt harkita. Odottelua..

syysmama & pikkuneiti 36+3 :heart:
 
Cora Minä ainakin pidän tuon ukon siellä yläpäässä tukena. Puristan kättä niin, että ukkokin vähän saa tuntea nahoissaan "synnytyskipuja" :kieh: ja viimeksikin pyyhki hikeä otsalta ja antoi juotavaa välillä ja muuten vaan tsemppas mua ihanasti :heart:
Kätilöt jo siellä alakerrassa huseeraa, niin mies saa sitte pitää yläkerran kunnossa :D

Miialle voimia sinne muksujen kanssa :hug:

Ail Sinulle kans sois sen jo, että saisit palkinnon syliin ja kivut ja säryt ja huonot olot menis pois =) Oot kyllä ihan tarpeeks saanut kestää raskauden aikana kaikenlaista :hug:
 
Onnea, onnea, onnea Tinii ja Dior ja isukit!!!
Niin upeaa...mäkin tahdon jo oman nyytin syliin. :heart:
Mutta eipäs merkin merkkiä täälläkään...ja vauva vielä vissiin perätilassa :/

jkoo + Pikkuinen 35+0
 
Mulla oli kans esikoista synnyttäessa mies mukana ja niin tulee olee tälläkin kertaa. Mä olin tehny harvinaisen selväksi että mun kylkee alemmas EI mennä kurkkimaan ja tämä toive meni kyllä miehelle jakeluunkin :) Ja voitte kuvitella millanen reaktio multa tuli ku siihen että huusin ponnistusvaiheessa "tää ei etene" ni kätilö totee että juu "etenee etenee, isi voi tulla vaikka kattomaan" Mä olin ihan että EI OO TULOSSA. :) hitsi olin varmaan tosi herttainen sillon. :LOL:

Mitäs muuta. Aamulla heräsin ku olisin ollu tuhannen krapulassa. Paikkoja särki ja oli tosi pahaolo ja vielä hirvee morkkis ku menin eilen syömään Arnoldsin donitsin puoliski esikoisen kanssa. :( mulle ku sanottiin että voin vaikuttaa siihen syntymäpainoon sen 400-500 g vielä jos vältän lyhyitä hiilihydraatteja ja nyt sit ihan neuroottisena kyttään mitä syön ja mitä uskallan syödä ettei vauva vaan kasvais yli 4 kiloseksi :'( kaikesta herkkujen ajattelemisestakin tulee morkkis. Ja tahtoisin vaan nauttii edes jostain tässä loppuraskaudessa. Sit ku en ees kunnolla tiiä mistä kaikesta saa nopeita hiilarei ni täällä sit mietin että uskallanko syödä ja mitä ja paljonko normaali jugurtissa on sokerii..

Mut hitsi et on muuten ihanaa ku meidän pinossa on jo vauvoja. Tosin toivon kyllä että jokunen sentään on päättäny synnyttää syyskuisensa syyskuussa heh etten jää tänne yksin kirjottelemaan (ei tää jätkä ainakaan etuaikasena tuu, siihen on asennoiduttava)

Nyyttimyy ja murmeli 35+4
 
Mä olen aivan varma, että olen niitä ihan vikoja synnyttämään pääseviä, venyy vielä lokakuun puolelle kun la on vasta 24.9!! Ei ole mitään supisteluja tai muutakaan lähdön lähenemiseen viittaavaa.. No ei kyllä ihan vielä tarvisi syntyäkään ;)

On tainnu pikkanen sitten kääntyä viime yönä jotenkin istuvampaan asentoon kun aamulla hikka tuntui navan kohdilla ja yleensä on tuntunut tuolla alhaalla!! :headwall: ei kai se nyt enää voi väärinpäin kääntyä!!?

Mäkin olen muuten viikonloppuleskenä ja koiran YH:na kun mies lähti viimeiselle möksäreissulle poikien kanssa. Lähtiessään huuteli masuun ettei vielä syntyisi :LOL:
no tosissaan ei varmaan ole sitä pelkoa vielä.. aika kuluu jotenkin hitaasti nyt kun on yksin, vaikka voisi tehdä mitä huvittaa. Jotenkin ei huvita poistua kämpästä mihinkään kun ulkonakin sataa vettä. Olis voinu vaikka kaupoille lähteä :)

No jos viikkailis vaatteet vaikka kaappiin seuraavaksi, pläh.

Jaksuja kaikille masukoille!!!! :wave:
 
:flower: :flower:

Juu nyt vauvoja sitte rupee tulemaan... Onneks, toivottavasti täällä nyt on muitakin mun seurana vielä syyskuun lopullakin.
Itellä vaan turvottaa ja on ahdas olla. Ruokamääriä oon koittanu vähentää ja jollakin tapaa siinä oon onnistunukkin... Ainaski kaks päivää :ashamed: Herkut vaan tuntuu vielä maistuvan.
Nyt ei kerkee ei jaksa ei kykene kirjottelemaan, mut koitan palailla myöhemmin. Tulee tuota tekstiä nykyään NIIIN hurjasti et on oikeen työ pysyä perässä =)

R iikka rv:t jotain... pitää tarkistaa
 
cora mekin oltiin kyllä sovittu et mies olis vaan pääpuolessa mut sit innostu kuitenkin alapäähänki kurkkimaan ja myöhemmin kerto olevansa ilonen että kurkkas, ettei kuulemma mikään niin kamala näky kuitenkaan eikä sitä sillon aatellut että "tossa se puolison römpsä leviää" vaan että "sieltä se meidän vauva syntyy!"
meillä on ainakin sanottu että synnytykseen vain yksi tukihenkilö saa tulla, joten joutuis valitteen, mutta ketään muuta en kyllä ite huolis mukaan kun tuon ukon.
nyyttimyy mullekin kätilö sanoi synnytyksen aikana et "haluaako jompi kumpi kokeilla kun täältä tuntuu jo tukkaa?" ja olin kans varmaan tosi ihana kun melkein karjasin että "ei helvetissä!!Mää haluun sen vaan ulos!"
kyseessä oli siis pitkittynyt ponnistus...
 
Daydreams: joo siinä kohtaa oikeesti haluu mitään kokeilla ku haluu sen ipanan ulos vaan. :) Mullekin sanottiin että kannattaa olla kyljellään ku ponnistus alkaa ja mies voi sit pitää sun jalkaa ylhäällä ettei se väsy. no enhän mä voinu enää ees asentoo vaihtaa ku alko jalka väsyy siinä kökkiessä. Nyt oon sen ainakin päättäny että kyljelläni en ainakaan ponnista ku siinä sit ollaan alusta loppuun ku on alotettu. :kieh: ja tosiaan ponnistusvaihe kesti esikoisenkohdalla sen 45 minsaa (ei mikään hirveen pitkä mut koittakaapa ite olla kyljellään kinttupystyssä melkeen tunti).
 
Onnittelut vauva-uutisista Diorille ja Tiniille !!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower:

Täällä ei varmasti synnytetä ennen syyskuuta joten täällä roikutaan edelleen! :wave: ;)

Sairaalakassia EI ole pakattu,vauvanvaatteet on jossain laatikossa vaatehuoneen perukoilla ja pinnasängyn laitto jäi jotenki "kesken" toissa iltana ja odottaa laittajaansa... :whistle:

Ja mies on sitten ens vkon sorsamettällä...

Täälläkin vedetty irtokarkkeja pussitolkulla kun ei ole oikeen muutakaan "nautintoa" tällä hetkellä... :kieh:

Sit vaan renniee perään ni loppuu polttelu...

Seksi ai mitä se on....olen kyllä meidän parisuhteessa se vilkkaampi osapuoli mutta nyt ei kyl kertakaikkiaan inspaa tuo toiminta...

Sitten oisin kysyny teiltä jotka ootte ja synnyttäneet ja joilla ei oo synnytyksen jälkeen ollut perhehuonetta että miten hoiditte noi suihkussa käynnit ym.että kattooko henkilökunta vauvaa sen aikaa ja montako naista on samaa aikaa huoneessa ja et tuleeko "ruuhkaa" vessassa käymisessä,suihkussa ym.

Kun meillä oli se perhehuone viimeks ni oli nii ihana olla omassa rauhassa ja ukko katteli vauvaa kun olin suihkussa tai söin ym. vaikka se vauva kyl suurimmaks osaks nukkui.

Ja nyt ei sitä sit vissiin oteta/yritetä saadakkaan kun mies on kotona pojan kanssa...

Ja mitäs jos sinne huoneeseen samaa aikaa sattuu joku "kiihkoilija" tmv. ei tuu "toimeen" sen kanssa kun oon niistäkin kuullu kaikenlaista....

No ehkei pitäis olla näin pessimistinen... :kieh:

Mä kyllä nimittäin hälyttelin apua mihin vuorokaudenaikaan tahansa viimeks kun tarttin imetysote apua ym. ja koita siinä sitten nukkua vieressä +jos lapsi itkee ja valoja pitää laittaa päälle ja vaihtaa vaippaa ym.keskellä yötä ni siel varmaan toimitaan vauvan ehdoilla...??

Sori ku taas kyselen tämmösiä tyhmiä... :ashamed:

38+1
 
:heart: Tiinille ja Diorille perheineen oikein oikein paljon onnea!!!! :heart:
Ketäs seuraavaks sit jännätään, on täällä tullu käytyyki ny vähä välii katsomas et joko joko?
Aina ei vaan kerkee kirjottelee mitään. Aattelin tänään oikein repästä viel ja pakata ton esikoisen hoitolaukun valmiiks.Viikkoja kun alkaa oleen iha hyvin jo ja joka päivä tulee kipeempii supistuksii ni ehkä se vauvakin sieltä vielä jossain vaiheessa tulla tupsahtaa=)
Eilen ajattelin jo kun autolla ajelin ja tuli aikas tiuhaanki iha hyvän tuntusii suppareit et josko nyt mentäs mekin sitten jo mut ei, se meni ohi. Innolla odottaa jo ja vähän jännittääkin et kumpi sieltä sitten tulee. Me ei olla kysytty ei kysytty esikoisestaka jotenki haluu si vaan pitää sen yllärinä. Esikoisesta meinas hermot mennä ku kätilö ja hoitsu vaan häsäs jotain ja kukaan ei prkl mulle kertonu et mikä sielt tuli, korotin hiukan ääntäni ni johan tapahtu :LOL: Ainut vaan et olin ihan näppärästi kommentoinu ku ukko sano et tyttö tuli mä olin tokassu vaan et voi ei :LOL: Olinko sit hivenen sekasin synnytyksestä vai mikä mahto kommentti olla:)
Nyt täytynee taas rientää!
elohiiri ja masu 37+3 :heart:
 
Daydreams sama täälläkin ponnistusvaiheessa kätilö sanoi että tukkaa näkyy jo,haluanko koittaa vauvan päätä ..??? Öö.... en...haluan sen vaan kokonaan ulos sieltä!!!!!!

Ja meillä kätilö ei ees antanut miehen olla alapään puolella vaan kehoitti miestä tulemaan mun viereen pääpuolelle...

Ja kun oisin halunnut ponnistaa miehen kädestä kiinni pitäen ni kätilö kehotti kuitenkin pitämään "kiinni" omista sukista/jaloista miehen käden sijaan...

Ja olisikin ollut "entinen" käsi kun sitä olis 38min.voimalla puristanut... :D
 
Voi Nyyttimyy tylsää tuollainen syömisten kyttääminen :( Itse kyllä varmaan oisin ihan samanlainen, jos samassa tilanteessa olisin :kieh: Mutta tuskin se puolikas donitsi ainakaan kauheesti vaikuttaa :hug:

Meripihka jospa vaan oli noussut vähän ylemmäs hikottelemaan =)

Jouskari Mä taisin käydä suihkussa aika usein silloin, kun tuo mies oli paikalla. Tuolla ei suihkua oo ees samassa huoneessa. Myös hoitajat voivat katsoa sen aikaa vauvaa.
Minä ainakin oon tullut aina tosi hyvin toimeen huonekavereiden kanssa ja kaikki ovat olleet ymmärtäväisiä öisten heräämistenkin suhteen.
Itse ainakin tarviin kans apua siinä, että saan vauvan rintaan kiinni, kun rinnanpäät on aika matalat, niin hälyyttelen kyllä kans yölläkin sitä apua ja lisämaitoa ovat hoitajat kans öisin tuoneet. Vaipan oon mennyt vaihtamaan useesti sinne sellaiseen yhteiseen hoitotilaan (entinen vauvala) tai sitte huoneessa vaan vaihtanut.
Viimeks kävin kyllä usein yöllä syöttämässä kans siellä yhteisessä hoitotilassa, kun siel oli niin hyvä pehmee keinutuoli. :D
Ekalla kerralla meitä oli kolme samassa huoneessa ja viimeks meitä oli kaks.
 
Jouskari mäkin oon miettiny samoja juttuja kun sä, oltiin kans viimeks perhehuoneessa.kaveri kertoi että hän oli kyllä jättänyt vauvan vaan sänkyynsä nukkumaan kun oli mennyt suihkuun (ei siis vienyt hoitsuille tms) että niin taidan minäkin tehä...
mutta tosiaan noi yöt varmaan tulee oleen kurjia, mä olen muutenkin huono nukkumaan/nukahtamaan niin miten sitten kun joku häsää siellä koko ajan..no josko pääsis pian kotiin sit.Mä en kyllä hoitsuja hälyttänyt kertaakaan, välillä tulivat "omalla luvalla" kattomaan mutta apua en tarvinnut oikeestaan missään kun vaipan vaihdot oli tuttua puuhaa ja imetyskin alkoi heti luistamaan.
mä synnytin selällään, mies piti toista jalkaa ylhäällä, kätilö toista, kätilön ja miehen maha sai mustelmat mun jaloista ja ite pidin sukista kiinni ja toinen kätilö painoi mahaa ja kolmas vastaanotti vauvaa...tosiaan ponnistusvaihe kesti reilusti yli tunnin eikä kaveri meinannut millään tulla, siinä sitä oltiin jalat ja peppu ilmassa, kätilö runnoi vauvaa mahan päältä niin että mustelmat kesti viikkoja ja tulihan se sieltä sit vihdoin...tais olla viihtyisä yksiö :whistle:
 
Wau, vauvoja tullut! Hienoa, että uusilla äideillä ja pienokaisilla on kaikki hyvin.
Esikoisen synnytyksessä mies taisi koisailla suuren osan ajan avautumisvaiheen ajasta synnytysalin säkkituolissa. No, varsinaisessa äksönvaiheessa kätilö taisi jopa pyytää miestä jotenkin avuksi, hoitoalan immeisiä kun on. En kyllä ihan muista mitä tapahtui, olin sen verran omissa maailmoissa.
Kaverini tosta naapurista kävi muuten tällä viikolla pyöräyttämässä vauvan Taysissa (tai pyöräyttäminen on ehkä väärä sana 4,5 kg pojan tapauksessa...). Oli kuulemma hirmuinen ruuhka. Ja kolmen hengen huoneessa joutui olemaan.
No, lyhyeksi jäi stoori. Pitää mennä leipomaan pullaa pakkaseen ja poitsu on jo kovaa vauhtia ottamassa jauhoja ja munia esille tuolla keittiössä.
 

Yhteistyössä