***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Huomenta! Täällä tosiaan istuskelen työnjohdossa ja katson, kun mies pakkaa huushollia kokoon. Tuossa, kun vähän laittelin pyykkejä, niin jäi kestosupistus päälle.

Finneistä piti kommentoida. Mulla on naama ollut jo nelisen vuotta enemmän ja vähemmän näppyinen, mutta nyt helottaa punaisena finneistä. Kiloineni ja finneineni oon varmasti tosi kaunis ilmestys :D No ei. Kohta jo pääsee enemmän liikkumaan, niin eiköhän kilot lähde. Perheen kommentit tosiaan hieman ärsyttää, ei ne pahaa tarkoita kuiteskaan. Ne on itse sellaisia ripakinttuja että. Oon vaan aina ollut tosi hoikka, niin raskauskilot korostuu kunnolla.

Juup. Pitäis vaan levätä vielä pari viikkoa. Tänään kuitenkin ajattelin lähteä Itikseen ostamaan harsoja, rintakumit, kestovaippoja, rintapumpun ja imetysliivit. Ne viimeiset tarvittavat siis.

Mä muuten huomaan todella helposti, että oon stressaantunut: oikean silmän yläkulmassa väpättää erittäin itsepäinen elohiiri.

Cora ja pieni rv34
 
Kamalaa tää ylenpalttinen syöminen, tuntuu et puputan taas ihan koko ajan jotain. Aamun alotin super terveellisesti kaurapuurolla olin tosi ylpee:) Siitä parin tunnin päästä mentiinkin miehen mummulle ja eikun kermakastiketta ja lihaa ja perunaa napaa si jälkkäriks vähä marjapiirakkaa :p Kotiin kun päästii ni ihan sairas pakko saada jäätelöö ja nyt vedän si karkkii ja suolatikkuja...Huomenna neuvola voi olla neuvolan tantta ylpee ku on varmaa 5kg tullu viikos :ashamed:
Mulla on kans jonkin asteinen masis tai joku. Mikään ei oikein kiinnosta ja koko ajan oon vaan pirun pahalla päällä, kaiketi si vissii joku loppuraskauden oire. Kai se on ku odottaa ja odottaa et jotain tapahtuu ja mitään ei kummiska tapahdu! Mullaki monta viikkoo ollu harjotus suppareit ja välil iha kivuliaitakin masukki on ollu niin pirun alhaalla jo monta viikkoo et vihloo ja jomottaa ja alapää on niin kipee ettei tuu mieleenkään mennä pöyhiin peittoja ukko kullan kans, mut kai se rähinä joskus täälläkin alkaa. Mä varmaan oon kans yks niistä ketä on tääl viel syyskuun puolenvälin aikaan ruikuttamassa olooni!
Ilma on taas ollu monta päivää samanlainen sataa vaan :( ja samanlaista vissii ens viikolla tosi tosi mälsää!!!Onneks ens viikko menee siinä et saa valmistella esikoisen synttäreitä, torstai ehtoona pitäis tulla mummujen ja kummien kahvitteleen, juhlitaan kunnolla sit vasta samas ku ristiäiset on. Kauheeta et mun pienen pieni tyttö täyttää kaks vee :heart: Iso neiti jo, tänään sano isomummulle kun mummu istu vissii tuolil huonosti neiti korotti ääntää ja sano et istu kunnolla. Oppi menny perille tietyissä asioissa :LOL:
Omaa napaa tuli taas kertaallinen määrä ja vali vali valitusta! Anteeks siitä ens kerralla kommentoinki taas enempi =)
elohiiri ja masu 37+4 :heart:
 
Taas täällä... Huomaa ettei oo ukkeli kotona... Lähti sitten aamulla aikasin Kemiin ja äsken kun olin neitokaisen kans päikkäreillä niin kotiutu ja lähti samantien hirviporukan kokoukseen.

Unohtu aamulla tyystin hehkuttaa... Nyt sitten eilen alko virallisesti äippäloma..... Ei enää tarvi saikulla olla ja kokoajan kerjätä lisää.

Ja nyt on myös ensimmäinen vauvauni nähty.. Äsken päikkäreillä ollessa näin unta pienestä pojasta.. :heart: Oli muuten ihana. Siis ei mitään synnytyksestä vaan tulin kotiin pieni ihana poikavauva sylissä.. Nyt sitten kuume ylty tuohon synnytyspuuhaan..
 
Nyt alkaa oleen kyllä toudella puuduttavaa.. Isännälle sanoin eilen, että on niin outoa, kun periaatteessa (nyt kun masukki katsotaan täysiaikaiseksi) masukki voisi tulla koska tahansa, olo ihan älyttömän kärsimätön. Aina välillä on vähän noita menkamaisia särkyjä, mitä esikoisesta oli vasta sinä aamuna, kun syntyi. No, päivä kerrallaan. Pitää vain ajatella, että viimestään kuukauden päästä meillä on nyytti, koska silloin olisi jo yliaikainen.

Tuo TAYSin tilanne tietysti huolestuttaa, neuvolassakin th sanoi, että hänellä on käynyt nyt viime aikoina sellaisia äitejä paljon, jotka ovat joutuneet odottamaan ponnistusvaiheeseen asti käytävällä, kun yksinkertaisesti salit ovat täynnä.. Perhehuoneita TAYSissa ei ole, joten ei tarvitse niitä miettiä, mutta tietty olisi kivempi päästä 2 A tai B:lle, mitkä on rempattuja osastoja ja 2 hh, eikä joutuisi vanhalle osastolle 4A:lle, missä on isompia huoneita. Sen näkee sitten, mihin joutuu.

Esikko kyselee joka päivä " äiti, koska se meidän vauva haluaa tulla sieltä mahasta? " Jaa-a, sen kun tietäisi..

Hilbert & A-O 37+2
 
Hurjan isot onnittelut Diorille sekä Tiniille perheineen vauveleista!!!! :flower: :flower: :flower:
Itse täällä odottelen myös malttamattomana, kuten moni muukin, lähtöä nyytin hakuun....

Iho-ongelmista olitte jutelleet ja tällä erää niitä ei tunnu mitenkään ihmeesti olevan, vaikka esikon aikana olin kuin pahainen teinityttö.
Ihan kiva, kun näyttää naiselta eikä ihomatoiselta teiniltä!

Mahtaako kukaan tietää, mikä on tilanne tuolla TYKSissä synnytysten osalta?
Onko täyttä vai mahtuuko sinne synnyttämään?
Itse olisin ollut halukas käväisemään tutustumassa uudelleen synnytyspuoleen, mutta meitä uudelleenkävijöitä ei sinne kuulemma oteta.

Miesten huomionosoituksista olitte myös jutelleet ja siihen kyllä pitää sanoa, että meillä on molemmilla aina välillä omat jutut harrasteissa, mutta kun ollaan kotona ja yhdessä niin sitten ollaan oikeasti yhdessä.
Mies huomioi minua jatkuvasti ja silittelee ja suukottelee.
Moinen ei ole vähentynyt 10 vuoden naimisissaoloaikana yhtään!
Seksikin maistuu molemmille ja minut huomioidaan niin naisena kuin äitinäkin.

(.) Olo tuntuu jo aika tukalalta ja viime yö taas valvottiin, kun Nappulalla oli bileet klo: 02.00 asti.
Taitaa tulla aika bilettäjä, lauantaiyönä kun noin hurja meno on...
Isiäänkin potkaisi oikein kunnolla käteen, kun massua silitti.

Onko muilla maha löysällä???
Vai voiko se johtua raudan syömisestä?
(Olen kyllä moista syönyt jo 4kk.)
Monena päivänä tässä peräkkäin on tullut oikeasti kiire vessaan kesken kotiaskareiden...

Entäs saatteko nauttia päiväunista?
Minulle ne tuntuvat olevan elinehto...
Iltapäivällä tuntuu silmät vaan auttamattomasti painuvan kiinni ja sellaiset puolen tunnin unoset auttavat kummasti jaksamaan.

Mutta nyt jatkamaan olympialaisten katsomista.
Oli se vaan taas upeaa, kun naiset soutivat hopeaa!!!!!

Jaksamista kaikille meille odottajille vielä!
Mamitus2 ja Nappula 37 POKS!
 
mamitus2: Ainaki viime viikolla tyksissä käydessäni vaikutti tilaa löytyvän ihan mukavasti. Tietenkin tilanne voi olla jo muuttunut, mut toivottavasti ei iske mikään ruuhka sinne ku itelläki voi lähtö sinne tulla koska vaan.
 
Myrtsinä tulin marmattamaan vaan :headwall: Kun alkaa tää liikkuminen olla ihan mahdotonta supistelujen ja tuon nilkan kanssa. Meillä on matkaa puistoon noin 200-300m ja sinne käveltiin pojan kanssa ja puolisen tuntia oltiin ja takaisin tullessa supisteli ihan riittävästi ja nilkka jomottaa kans niin vietävästi :( Oishan se kiva vielä liikkua ihan normaalisti, kun nuo supistukset synnyttämäänkään kuitenkaan vielä vie :kieh: :snotty:
Tässä jo mietin ens viikon neuvolareissua, että mitähän siitäkin tulee, kun bussilla oon menossa ja väkisinkin kävelemään joutuu...

No se siitä marmatuksesta :whistle:

Elohiiri Hyvä se on, että oppi on neidillä perille mennyt ja pitää sitte mummutkin kuosissa :D

Ninetsulle onnittelut äippäloman alkamisesta =)

Kyllä kuulostaa ikävälle tuo Taysin tilanne tosiaan :/ Ei se ois kiva olla missään käytävällä sitä avautumisvaihetta :( Toivottavasti meidän pinolaisilla kävis ainakin hyvä tuuri ja jokin muu soppi löytyis...

Mamitus Enpä tiedä mikä Tyksin tilanne mahtaa olla... Täällä Sasissa tuskin mitään isompaa ruuhkaa tulee...toisaalta kyllä tiedän aika monta, jolla laskettu syyskuussa tälläkin suunnalla ja siihen sitte päälle ne, joita en tiedä :whistle:
Päiväunet pyrin nukkumaan joka päivä...ilman ei jaksais ;) ja mulla raudasta maha kovalla :$

Vois nyt joku taas lähtee synnärille, niin saatais jännäillä :whistle: :kieh: :D
 
Hah! haluutteko muuten kuulla mä-sitten-vihaan-keski-suomessa-synnyttämistä-ja-odottamista huipun? Meillä on lopetettu perhehuoneetkin ja nyt tosiaan se ilokaasu! Siis oikeesti miten mua ei kauheesti yllätä että täällä pyllyreiässä ei ole näitäkään vähäisimpiä palveluista... :kieh: :headwall:
Nyt tekemään herukoista jotka eilen poimittiin mehua ensi talveksi...
 
Iltapäivägallupia:
Kannattako rintapumppua ostaa etukäteen? Ja onks teillä ihan manuaalinen vai sähköinen pumppu?

Käyty cittarissa ostamassa rintakumit, maidonkerääjät, niistäjä ja ihana Tutan velourpuku vauvalle. Kestovaipat oli loppu. Höh

Luonaaksi syöty kebab riisillä. Nam...

Täällä Helsingissä on niin painostava ilma, pää ihan tajuttoman kipeä.


Katjuska, mulla on ihan samanlaista toi supistelu tällä hetkellä. Ei satu, mutta kiristää pirusti. Ja koko ajan kun seisoo tai istuu, on vatsa kivikova. Eipä paljoa liikkua pystyis...
 
Olette jutelleet kovin siitä, että olisi jo kiirus hakemaan pikkuista kotio. Minulle iski eilen illalla pienimuotoinen paniikki. Näin itseni siellä synnytyssalissa ja kaikki meni pieleen ja synnytys ei edennyt ja vauva kuoli ja minä kuolin ja... Eli heitin kaikki kauhuskenaariot kehiin, mitä olla voi. Tähän mennessä en ole liiemmin synnytystä ajatellut, muuta kuin siten, että se menee sitten omalla painollaan ja mitä sitä etukäteen stressaamaan. Eilen karkas kyllä mielikuvitus ihan käsistä ja en meinannut saada itteäni lainkaan rauhottumaan. Olin varma, että EN OSAA synnyttää ja kaikki menee pieleen. Kaippa tämä on vaan sellaista valmentautumista tulevaan: ensin käyn läpi nämä ikävät asiat ja sitten koitosta kohden rauhoitun ja alan uskomaan itseeni ja homma sujuu sitten sillä omalla painollaan. Ainakaan tänään ei ole enää ollut eilisen kaltaisia paniikkioireita.

Joku puhu ylenpalttisesta syömisestä. Mullon jatkuva herkkuhimo ollut nyt muutaman päivän. Nytkin suu napsaa, jotta sipsiä ja jätskiä ja namia olis saatava. Yritin kuoria porkkanoita ja hain pensaasta karviaisia, mutta eipä liiemmin auttanut ( todella omituista... )

Voi sitä Katjuskan nilkkaa! Puuh, puuh, koittaa nyt parantua.

Tämä päivä on mennyt tehokkaasti lölliessä. On lähinnä makoiltu miehen kanssa soffalla ja katsottu urheilua. Nyt mies läks ulos tekemään jotain hyödyllistä ja ajattelin lähteä myös, jotta saapi vähän raitista ilmaa. Jos sais vaikka kävelylenkin aikaiseksi. Tai sitten majoitun vain karviaispensaaseen mussuttamaan.

 
Huh huh, maaliskuun massujen keskustelua. Siellähän on kauhea sotatila päällä. Mä olen niin iloinen, että täällä on asiallisesti kirjoittelevia henkilöitä. Ei ole kertaakaan tullut sellainen olo, että joku on hyökkäävä tai ilkeä tahallaan. Kiitos teille arvon naiset siitä! ;)

Koiramamma, olen itse Jyväskylästä kotoisin ja kaveri odottaa siellä esikoistaan. Olen vähän huolissani seuraillut tätä K-S KS keskustelua sekä täältä palstalta että lehdestä. Inhottavaa, että siellä on asiat noin huonosti :( . En ollut kuullut, että perhehuoneet on lopetettu. Ihme touhua!

Cora85, minua vähän nauratti perheesi kommentit, sillä voisin kuvitella esim. äitini sanomaan samoja juttuja minulle. Hänellä on mm. tapana sanoa usein, että "sinä olit niin kaunis lapsena". Kiva kuulla, mutta mitäs sitä nyt ollaan? :LOL: Joskus on parempi vain sulkea korvansa ja unohtaa kommentit saman tien. Olet oikeassa siinä, että turvotus ja ylimääräiset kilot poistuvat kun vauva on syntynyt. Niitä on turha nyt surra.

Helsingissä on tosiaan aika outo keli. Lämmin, mutta myös painostava. Käytiin silti miehen ja koiran kanssa "seikkailemassa", eli etsimässä uusia paikkoja ja puistoja. Oltiin ulkona lähes 2,5 tuntia. Yritän nauttia vielä liikkumisesta kun pystyy. Eilen taisin saada ensimmäiset harjoitussupparit, tai sitten ne olivat vain jotain muita mahavaivoja :kieh:

Tiinuliini ja vauva 35 + 0
 
Koiramamma: itse olen myös kotoisin Keski-Suomesta ja kuullut paljon juttuja synnärin touhuista. Voin lohduttaa sinua kuitenkin, että ainakin yksi ihminen on ollut erittäin tyytyväinen Jyväskylän toimintaan. Hän on siellä kaksi lastaan synnyttänyt ja molemmilla kerroilla kokenut saaneensa erinomaista palvelua ja synnytyksistä on jäänyt hyvät muistot. Että edes pieni prosentti kokee paikan myös hyvänä. Paljoa ei tuo tietysti auta, mutta jos saisit jotenkin positiivisempaa mieltä kehitettyä.
 
katjuska muakin huolettaa miten pääsen käveleen esikoisen kans neuvolaan 5km...supistaa jo kun kävelee tohon takapihan hiekkikselle!kyä tää aika persettä vaan on jo :kieh: varataan kato molemmat matkaan ainakin tunti niin hipsimällä päästään joskus perillekin!

coramulla on manuaalinen mutta vähän harmitti kun sen oon ostanut, en sitä tarvinnukaan lainkaan kun poika ei pulloo huolinu eikä multa pumppaamalla maitoa tullut lähes yhtään.Mut josko sitä nyt tarttis!ja saahan sen sit myytyäkin jos ei tarviikaan...

elohiirimäkin oon ollut tosi pahalla tuulella, mikään ei oikein oo innostanu ja koko ajan on semmonen olo et "menkää kaikki vaa v'ttuun".mut ehkä se on tää sade-ilmakin, syksy ja sit tää vaivasuus...

mamitus mäkin nukun päikkärit joka päivä sillon kun poikakin.Pakko kun se herää jo 6 aikaan |O jos sais aamulla nukkua pitempään niin ehkä sit ei tarvis päikkäreitä...

yhdyn Tiinuliinin kommenttiin, täällä on mun mielestä hyvä porukka eikä mitään riitoja oo tullut vaikka asioista ollaan oltu eri mieltäkin.Ja silti on voinut kirjoittaa kaikesta mitä mieleen on tullut.Pakko se oli mukin kurkata niiden tupakka-keskusteluja.. :D
typerää kinastella aiheesta joka on jo ihan loppuunkaluttu ja kaikki kuitenkin tietää ettei se tupakka oo kelleen terveellistä.Jopa tupakoitsijat itse ja me entiset tupakoitsijat ;)

Sainpas siivottua, josko ei enää montaa kertaa tarvis mahan kans ihan kunnolla siivota..mulla yleensä tapana kerran viikossa puunata kunnolla ja sit pitkin viikkoa vaan vähän sieltä täältä siistiä..joten ehkäpä ei enää montaa kertaa tarvis ainakaan noita lattioita kontata, oli se sen verran hidasta!
nyt suihkuun :wave:
 
Cora Mulla manuaalinen Ainun pumppu... en nyt sanois, että mikään huippu ois tai sitte se johtuu vaan siitä, kun mulla sitä maitoo ei oo oikeen ees tullut, niin lypsäminenkin sitte tuntunut hiukan hankalalta.
Sairaalan lypsykone on aika mahtava, vaikka ehkä siinä vähän eläimellinen olo tulee :kieh: :D Mutta en mä silläkään kauheesti maitoa rinnoista ulos saanut...mistäs sitä ottaa, kun ei kerta nouse kunnolla :kieh:
Vaikee sanoo kannattaako etukäteen ostaa, kun jos maito hyvin nousee, niin varmaan on tarvetta, mutta jos ei, niin sitten niinkään tarvitse. Tietty silläkin saa ärsytettyä rintoja siihen, että maito alkais nousta, mutta en tiedä miks mulla ei oikein sekään tehoa. :/ Kai se on tää mun rinnanpään mallikin, joka aiheuttaa sen ettei vauvat kunnolla saa otetta...
(no joo...nyt menee jo ihan aiheen vierestä juttu :whistle: )

on tuo tilanne siellä Keski-Suomessa aika mahdoton... itse ainakin oon molemmissa synnytyksissä ilokaasua vetänyt, niin tuskin nytkään ilman osais olla :whistle:
ja että perhehuoneetkin sitte pois :/ itse en perhehuoneessa oo koskaan ollut, mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka sen haluaa...

Lizard Kyllä kai noiden pelkojen läpikäyminen ihan normaalia on. Itsellä kans välillä tullut ihme paniikki päälle, että synnytys jotenkin epäonnistuu ja siitä ajatuksesta ei sit millään meinaa päästä eroon, kun se alkaa päässä jurraamaan. :kieh:

Tiinuliinin mietteisiin on hyvä yhtyä, että on mukavaa, kun meidän pinossa on voitu rakentavasti puhua asiasta kuin asiasta ja kukaan ainakaan tietoisesti ei ketään oo halunnut loukata. Jatketaan samaan malliin. =)

Daydreams Mulla tohon pysäkille on matkaa kans joku 300m ja jo aikaisemmin oon tän raskauden aikana lähteny täältä noin 15-20 minuuttia ennen kuin bussin pitäis olla tossa, niin varmaan se tunti ois nyt ihan passeli aika :kieh: :LOL:

kohta vissiin pitäs pojalle iltapuuroa laittaa. Me muuten saatiin pitkästä pitkästä aikaa pojan kanssa pissa pottaan :D Vähäks ylpee äiti täällä B)
 
Koksissa minulle sanottiin tukihenkilöistä synnytykseen saa ottaa isänlisäksi korkeintaan yhden :) Ja vuodeosastolla isä +sisarukset jos niitä vauvalla on saa hengailla aamusta iltaa. Muuten vierailuaikana saa käydä vain isovanhemmat. :(
 
snodgrass
Hohhoijaa! Nyt on sit viimeisetkin kekkerit (ennen ristiäisiä) saatu pulkkaan! Vähän on väsähtänyt olo, ja toi syksyisen sateinen ilma puolivälissä elokuuta kyllä masentaa vielä lisää.

koiramamma säälis käy sun kylkiluita! Ei taida vakavahenkinen keskustelu pentusen kanssa auttaaa asiaa.. Ja tosta Keski-Suomen tilanteesta tulee mieleen et jokohan pitäis tehdä kantelu johonkin lääninhallitukseen vai hä :eek: Käsittämätöntä toi perhehuoneiden ja varsinkin ilokaasun poistaminen! Tulee kiukku vaikka ei siellä asukaan! |O

Katjuska meiltä kyllä jäi yli vähän kakkua, mustikkapiirakkaa ja voisilmäpullia *lähettelen sinne päin* Enpä mäkään muuten mikään leipoja oo, kekkereitä varten sitten tsemppaa. Tänään tein kolmatta kertaa elämässäni täytekakkua.. =) Siihen nähden se onnistui ihan kohtuullisesti. Ja pakko kertoa kun keksin hassun täytteen toiseen väliin: muussattua banaania ja mangososetta sekaisin, sekä joukkoon vielä raastettua fazerin sinistä :p

cora hassua, mullakin oli just toissapäivänä elohiiri oikeassa silmässä koko päivän! Lisää kivasti ärsytyskerrointa jos muutenkin joku jo ottaa päähän..

elohiiri lohdullista kuulla että jonkun muunkin tekee mieli herkkuja! Parina viime viikkona on kyllä tullut niin paljon syötyä kaikkee namia että... Sitä sitten saa kiittää itteänsä synnärillä kun yrittää punkee jotain jättiläistä ulos minkä on itse ensin lihottanut... ;)

Tiinuliini totta puhuit, täällä on kyllä keskustelu pysyny hyvänä koko ajan. Tosi kiva porukka!

Närästys vaivaa vähän enemmän kuin ennen, mutta muuten ei ole pahoja vaivoja. Siitä huolimatta on jännä että kyllä sitä alkaa olla enemmän tai vähemmän valmis pukertamaan pikkuisen pihalle (tosin olis kiva jos pääsis jo ennen ponnistamista saliin.. :/ ). Ajattelin että nyt kun noista synttäreistä on selvitty ja vauvan tavaratkin alkaa olla kunnossa, otan tämän loppupätkän rennosti, mutta saapi nähdä. Pesänrakennusvietti näköjään jyllää edelleen, kun olen alkanut kehitellä ihme siivousprojekteja, jotain mitä viime joulusiivouksen yhteydessä jäi tekemättä.. Niin outoa meikäläiselle suunnitella ylimääräisiä siivouksia...No, katsotaan kuinka käy.

Levollista yötä hereillä tai valveilla!
snodgrass ja neponen 37+3
 
Tiinuliini oli pakko käydä kanssa kurkistamassa noita maalismasujen kirjoituksia. Huh, mitä sotaa siellä käydään :eek: . Onneksi me syysmammat ollaan tultu sopusointuisasti juttuun!

Cora kyseli rintapumpusta, itse olen sitä mieltä, ettei kannata ennakkoon hommata, kun ei tiedä, kuinka sitä maitoa sitten tulee. Itsekin ostin esikoisesta vasta vähän ajan päästä, kun maito kunnolla vasta nousi. Meillä on ihan se Ainun käsikäyttöinen ja oli meille riittävä.

Kuulostaapa maha2008 kurjalta tuo ja oudolta tuo, ettei saa kuin isovanhemmat käydä vierailuaikana! Täällä TAYSissa saa käydä vierailuaikana kuka tahansa, mutta suositellaan, että vieraat otettaisiin vastaan päivähuoneessa. Isä ja sisarukset saavat olla ilta kasiin asti vapaasti.
 
:D heh... taas täällä!!

Koiramamma Aika kurjan kuullosta toimintaa, miksi näin?? Rahapulan tms takiakko??
Serkun vaimo synnytti ekan keski-suomessa ja toka syntyi oulussa. Olivat siis matkoilla kun toka päätti synty kuukauden "etuajassa". Tuli vaan mieleen, et olikohan suunniteltu juttu :LOL: Tuskinpa nyt oikeesti!!

Olen kans alusta asti viihtynyt tämän porukan keskusteluissa tosi hyvin. Itselläni kun on välillä aikas terävät mielipiteet, mutta hyvä tapaisia naisia kun ollaan niin jokaisen mielipiteitä on kunnioitettu puolin ja toisin. Tätä sen oikean palstailun kuuluu olla, kukaan ei rupea pilkkua viilaileen!! Ja tosiaan Kiitos Teille hyvä tapaiset naiset siitä!! Taitaapi yks kinastelun osapuolista olla entisiä meikäläisiä :whistle:

Kävelyllä kävin tänään toista kilsaa vain, hitaasti pitää kävellä. Alkuun tulee aina parit supparit! Et voin vain samaistua teihin muihinki joille kävely on hankalaa ;)

Lizard Mulla oli kans vähän aikaa sellanen kausi et melkein rupesin pelkäämään synnytystä, mut nyt on alkanu ajatukset tasantumaan.
Paniikkia alkaa tulla kun ei oo mitään valmiina, mut elämä on!?!

Cora Vaikea on etukäteen tietää tarviiko rintapumppua vai ei?
Itse sain ainun käsikäyttösen pumpun mummulta lahjaksi, joten ei tarvinu ostaa. En sitä sitte oikeasti tarvinu ku pari kertaa. Joillakin saattaa vaan valua maito, sillon siitä on hyötyä.
Nii ja tietty jos tulehtuu rinnat :(

Snodgrass Kuullostipas hyvältä täytekakun täytteet :p

Minä kans kovasti herkuttelen...Taisin asiasta jo mainita. Mulla vaan tahtoo kaikki jäädä vyötärölle. Taidan olla sen verta omahyvänen etten anna pienokaisen paljoo maistella makeita :/ Näin kävi ainakin esikoiselta, eikä tämäkään mitenkään suurelta tunnu...

Nyt ei taaskaan voi keskittyä moneen asiaan kerralla... Palaillaan taasen :wave:

R iikka
 
Olikos se nyt Lizard kun kamppaili pelkojen kanssa.
Minulta myös viime viikolla joku kaveri kysyi, että joko synnytys pelottaa, mutta ei se liiemmin vielä vaivaa.
On tullut pikemminkin sellainen olo, että alkaisi koko touhu jo, niin pääsisi koetokseen.
Sellainen olo tuli esikostakin.
Ja sitten, kun ne kaikki kauhuskenaariot tuli mieleen, niin sain itseni psyykattua tosi hyvin päättämällä, että olen TYKSissä hyvissä käsissä ja ettei minkään anneta mennä liian pitkälle ja vikaan.
Lähdin siis rauhallisin mielin koetokseen viimeksi.
Katsotaan miten nyt käy.
Kunhan vaan olisi kiva kätilö, kuten viimeksi, ettei sitä tarttisi kesken kaiken vaihtaa.
Noloa sekin on.
Mutta on myös kamalaa olla tositoimissa sellaisen kätilön kanssa, kun ei taajuudet toimi yhtään yhteen....

Cora taisi pohtia sitä rintapumppua.
Sitä minäkin esikosta pohdin, mutten enää.
Maitoa tuli tuolloin niin hintsusti, että olisi turhaan menneet nekin rahat, jos moisen kapistuksen olisin hankkinut.
Sen varmasti ehtii, kunhan pieni on syntynyt ja näkee, miten maitoa tulee.
Pistää sitten vaikkapa isännän asialle
:LOL:
Ja siitä, että kummanlainen olen kuullut montakin eri kommenttia.
Sähköversio on kuulemma tehokkaampi, eikä rasita imettäjän käsiä (ja hermoja) jos pitää kamalan monta kertaa päivässä pumpata.
Muutakin tekemistä taitaa olla, kun lypsää pitkin päivää.....

Minulla on ihan hirvittävä hinku katsella ja hypistellä noita vauvatarvikkeita tuolla hoitopöydän laatikoissa...
Sairaalakassinkin olen pakannut ja purkanut varmaan jo tuhannesti... :D
Taitaa olla tekemisen puutetta havaittavissa...

Juu, käväisin myös lueskelemassa tuolla "kinastelijoiden" palstalla ja kyllä on niin hieno olo, kun kuuluu tänne suvaitsevien joukkoon.
Kaikillahan meillä on omat mielipiteemme ja ne saa ääneen sanoa, on eri asia miten niihin sitten suhtaudutaan.
Kun on sitä lapsellista arvostelua ja sitten tätä, mitä meidänkin pinossa harrastetaan, että arvostetaan jokaisen mielipidettä vaikka se olisi eriävä kuin oma.
Mutta heillä taitaa olla enemmän tätä hormoonien heittelyä kuin meillä :LOL:

Mamitus2 ja Nappula 37
 
Iltaa!

Kaverin muksun ristiäisistä kotiuduttu ja nyt sen vauvelin tuoksu tuntuu mun nenässä koko ajan kun pidin häntä sylissä kotvasen aikaa... :heart:

Ja sain kuin sainkin pinnasängyn pehmusteineen valmiiksi!!!!!

Ja äitiyspakkauksenlaatikon kans vuorasin ja petasin ja se on siel pinnasängyn sisällä alkuunsa.

Vaatteita kun kattelin ni niitä on kyllä kauheet määrät ja kaikki pojan vaatteita että kait ne täytyy sit myydä pois jos tulee tyttö koska mihin ne tytön vaatteet oikeen mahtuu vaikka joskus viel "hairahtais" sen kolmannenki tekemään... ni liian vähän kaappitilaa... :kieh:

Älkää murehtiko herkkujen syöntiä-täällä ihan sama!Siis ihan järkyttävää mässäilyä,vatsalaukkuki varmaan nii venynyt että mä en tajua miten iki maailmassa pääsen mittoihini enää...kun koko ajan on vaa nälkä!

Mä ostin uuden tyynyn ja siirryin kahteen päänalustyynyyn kerralla ja yks on reisien välissä tukemassa ni johan alkoi yöuni parantua kummasti!

Pissalla juostava 2-3krt. mut siihen on jo tottunut!

Mua ei kyl tää raskausolo mitenkään "haittaa" eilen kun oli kylässä ruoan kanssa viiniä ja yhden lasillisen join ni olin jo ottamassa lisää kun vast "muistin" olevani raskaana! :ashamed:

Jotenki nii tottunut masuun eikä sitä aina ees "muista" että se tuossa mukana roikkuu... :D

Mutta toi ärtyisyys ja kiukkuaminen kuulostaa tutulta että eiköhän se kuulu tähän loppuun että on niin totaalikypsä koko odotukseen jotta sitten mielummin kärsii synnytyksen ja yövalvomiset ym. joku luonnon tapa taas hoitaa näitä juttuja...
:kieh:

Tietääkö kukaan muuten pääkaupunkiseudun synnäreitten tilannetta,Jorvin esim. että onko siellä jotaki ruuhkaa tiedossa..???

Katsoin just niitten sivuja että siel on sekä 2 että 3 hlön huoneita.

Mutta toivottavasti ei sentään tarvitse synnyttää missään käytävällä sentään :eek:

Mullakin on toi ainun käsikäyttönen pumppu ja ihan ok.Ostin vasta synnytyksen jälkeen ja käytin välillä syötön jälkeen ja lypsin tyhjiksi rinnat ja pakastin ja sit mies syötti pullosta pelkkää sitä tai sekoitettuna korvikkeeseen kun kävin 2-3tunnin menoilla vauvan ollessa 3kk vanha.

Ja toki oli pumppu sitten myöhemminkin mukana kuvioissa kun olin bilettämässä ni pumppailin siinä alottelun lomassa liiat pois että saattoi olla koko yön lietsussa :whistle:

Että kyllä mulla ainakin käyttöä pumpulle oli.

Ja kyllä se (suihkussa) käsin lypsäminenkin on hyvä taito opetella sillä pojan ollessa 5kk ja sairastuttua ekaan nuhaansa ei pystynyt imemään oikeen mitenkään rintaa eikä pulloakaan kyllä kun oli nii tukkoinen ni lusikalla syötin ja lypsin käsin kun oltiin tietty just sillon reissussa ja pumppu jäi kotiin.

Eihän se rinta tajua kun yhtäkkiä loppuu syönti ja ne senkun kiristyi kiristymistään ja tukoshan siitä syntyy sitten!

No niin mutta se noista meijerijutuista tältä erää
:LOL:

38+2
 
snodgrass
Jes!Kerrankin onnistui heti lennosta toi masukuvan päivittäminen profiiliin! Eli jos kiinnostaa niin sopii käydä katsomassa kuinka sitä uhmataan kaikkia painovoiman lainalaisuuksia :D En kyllä oikeastikaan käsitä miten tämä pallo pysyy tässä, ihan kuin oman nahan varassa siinä roikkuisi - tai siksi kai niitä arpiakin sit tulee... :kieh: :whistle:
 
snodgrass on kyllä komee!mulla on aika samanmoinen, paitsi et sivuilla on sen verran omaa pehmustetta et hyvin pysyy masu kyydissä :D

pumpusta vielä että tosiaan silleen mäkin sitä kyllä käytin että satunnaisesti pumppasin sillon kun tuntu että rinnat alkoi täyttyä ja sit pakastin..pussit kiikutin mukanani papalle kun poika meni 6kk ikäsenä ekaa kertaa yöks hoitoon kun lähettiin juhlimaan uutta vuotta.Ja tosiaan seuraavana aamuna oli pumppu pelastus kun tissit oli kivikovat maidosta kun poika tuolloin söi öisinkin tiheästi.
Rintatulehduksen aikana en pumppua kärsinyt käyttää vaan käsin lypsin suihkussa.
Että olihan siitä sitten jotain hyötyä, mutta sittenhän sen tosiaan näkee kuin sitä maitoo alkaa tulla.

Jouskari mulla on 4 tyynyä! :ashamed: närästys on niin kaamea et pään alla oltava 3 tyynyä ja yks tuossa selän alla.Sit vielä peitto mytättynä jalkojen väliin.miestäkin naurattaa kun oon niin tavoittelemattomissa että hyvä kun ees ylettyy pussaamaan :D

herkuista mä oon joutunut luopuun lähes kaikesta.Karkeista tulee hiiva, ja sipsit turvottaa jo hirveästi turvonneita jalkoja.Mistään leipomuksista en oikein tykkää mut pakko myöntää et suklaata sujauttelen suuhuni edelleen aika tehokkaasti.Ja kokista.se on mun heikkous!

Laitoin eilen tuplat valmiiksi, taitaa olla toiveajattelua et kohta pääsis niitä jo koeajaan.
poika ehti jo sabotoida tavarakoria kiipeämällä sinne iskän ruuvarin kanssa.Joten sain siimalla paikkailla, toivotaan että kestäisi.
Poika tosi kova nyt työkalujen perään ja jatkuvasti iskän kanssa "korjaa" leluautoja, ukko vaan niin hajamielinen ettei muista aina ottaa työkaluja pois.
Eilen illalla juteltiin mun sairaalassa olosta ja mies on päättänyt että nukkuu pojan kanssa meidän sängyssä sen aikaa kun olen pois.Ettei vaan kumpaakaan sitten pelota.Naureskelin että mitäs teet jos ei poika nukahdakaan tänne (kun ei oo tottunut) niin mies sanoi että kannan sen sitten nukkuvana tänne :D
Mies tykkäis muutenkin että poika nukkuis vielä meidän kanssa ja nyt odottaakin nyyttiä senkin takia että saa taas "kaikku-kaverin".

Täällä oli yöllä kamala ukkonen, meinas oikein pelottaa.Kuun lopussa on muuten täysikuu, jotkut uskoo sen vaikuttavan synnytyksen käynnistymiseen, saa nähä sitten...

Jaksuja kaikille!!
d. ja pipana 37+6
 
Huomenet :)

Komia masu snodgrassilla :heart: Oma masukuva edelleen räpsimättä :whistle: Joskos vaikka tossa torstaina täysiaikaisuuden kunniaksi tai jotain ;)
*mussuttaa tyytyväisenä herkut napaansa* :p

Herkuihin kun päästiin niin...kyllä mullekin ne vaan maistuu :p mut eks se oo sallittuu, kun ei painokaan ollut viimeks yhtään noussut :whistle:

Jouskari Mulla tursuu kaikki kaapit ja varastot muksujen vaatteita, kun en raski niistä luopua :ashamed:

Daydreams meillä kans varmaan poika nukkuu isännän vieressä mun sairaalassa olo ajan. Johan tuo taas viime yönäkin neljän aikaan kipitti väliin nukkumaan :kieh: Mä vaan ihmettelen, että mites me sitte kaikki vauvan synnyttyä mahdutaan tuolla olemaan, kun ainakin imettämisen ajaks pitäs vauvakin saada viereen :whistle: Pitäs vissiin sitkeemmin vaan palauttaa tuo poika omaan sänkyyn nukkumaan, mutta onhan se niin ihanaa, kun tuollainen lämmin pakkaus siinä välissä tuhisee :heart: Tosiasia vaan on, että kohta meidän sängyssä nukkuu lapset ja saadaan ukon kanssa lähtee evakkoon. :LOL:

Poikaa odottaessa mulla oli kans heikkoutena tuo kokis :p

Mulla on kans pari tyynyä pään alla ja välillä yks jalkojen välissä, mutta yleensä siellä on peitto mytyssä ja saatan yrittää viel ukonkin peiton varastaa jossain vaihees yötä :xmas:

Tääl kans oli kunnon valoshow ja jyrinät yöllä. Toisaalta oli ihana oman kullan vieressä makoilla ja kuunnella ukkosta... Siinä sitten jäin mielessäni pohtimaan, että oiskohan kiva synnyttää just kun ois tommonen kunnon ukonilma :whistle: Mistähän tollainen mieleen tupsahti :D

Katjuska ja Vilpertti 36+4 :heart:
 
Olipas Snodgrass kiva masu kuva! Saiskohan sitä tänään sen verta irti, että pyytäis isännän ottaa tästäkin kummusta edes yksi kuva.. Esikoista odottaessa otettiin ainut masu kuva sairaalaan lähtiessä :whistle:

Herkut maistuvat täälläkin.. Nytkin otin aamupalaksi murojen jälkeen kahvia korvapuustin, suklaamuffinsin ja keksin kera :p

Tänne ei mitään kummallista, alkaa meneen kohta kärvistelyksi tämä odottaminen |O
 

Yhteistyössä