Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Aurinkoista huomenta kaikille kanssa mahoille!

Mulle ei o tullut kuin muutama hassu kilo raskauden aikana, Joulusta sitä tosin jäi kanssa
muutama kilo, jota ei tullut karistettua. Sitä ennen tuli vietettyä hyvinkin hektistä elämää,
kaiken mitä suuhunsa laittoi tuntui jäävän kiinni, vaikka miten treenasi... Nyt on sitten
tullut syöpöteltyä oikeen urakalla, mutta eipä ole onneksi jäänyt kiinni. Ja liikunta on ihan
nollassa, flunssaa on ollut flunssan perään... Oikeen tekis mieli jo hikitreeniä. :)

Doppleria mä kanssa mietin, mutta hylkäsin kanssa ajatuksen, koska tiedän että siihen
härveliin syntyisi riippuvuus.

Sunnuntaina oltiin veljen tyttären synttäreillä ja heillä siellä odotellaan kolmatta, "emäntä"
oli muodoiltaan jo ihan selkeästi vauvaa odottavan näköinen... Ja meillä ei tosiaan ole kuin
päivä eroa la. Kukaan ei edes osannut epäillä minua ;) Mies tosin illalla sanoi, että kyllä sen
minustakin näkee... Tiedä sitten, odottavan aika on pitkä, vaan vielä se maha ehtii monesti
tielläkin olemaan ;)

Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok ja sydänääniä kuunneltiin, sieltä se viuhtoja löytyi 145
sykkeillä. Meillä alkais sitten olla edessä nuo perhevalmennukset... Mielenkiinnolla odotan...
Parin vk päästä sais varata ajan rakenneultraankin, hiukan jänskättää sekin, kaikki kun on
tähän asti mennyt ok, niin onko kellään tietoa, millä todennäköisyydellä tässä puolenvälin
rakenneultrassa voi paljastua kauheuksia?

Stina & Elämänvalo 16+
 
Masu 15+1. Tuntuu ihan "isolta mahalta" jo, mutta eihän tuo niin suurelta näin kuvasta katsottuna näytäkään :D Iltaisin turpoaa tosin isoksi palloksi kun ilmaa kerääntyy niin että tuntuu kuin olisi melonin nielaissut..

Jostain syystä kuva on tuossa tosi pieni, mutta klikkaamalla saa suuremmaksi jos ei näe tihrustaa..



susu_v 15+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: odo ja Delila
Painosta, on noussut (parissa kuukaudessa 1600g). Mutta en ota siitä paineita vaan nautin isosta mahastani ;)

Sokerirasitukseen mut kyllä passitetaan koska on tuota ylipainoa jo valmiiksi, mutta niin olen käynyt edellisissäkin raskauksissa.

Eipä täällä muuta... Liikkeitä odotellessa :)
Mirka J. & AkuElma 17
 
Heips!

Sain ä-polille ultran 7.5, eli pitkään pitäisi vielä odotella sinne pääsyä.. Neuvolan puolesta ilmeisesti pääsen toiseen rakenneultraan jonka jokainen saa kunnan puolesta, sen saa varata itse, joten koitan sen ottaa mahdollisimman aikaisin kun niitä kaksin kappalein suodaan! :D Tää väli vaan tuntuu NIIN pitkältä nt ja rakenneultran välissä.. Edelleen tekis mieli varata muutaman viikon päähän omakustanteinen ultra (tää tuplaodotus on tehnyt musta ihan pöhkön..), mutta toisaalta mitä se oikeestaan hyödyttää mennä, kun kuitenkin on nuo ultrat edessä ja ilmaiseksi..

Doppleria olen ennen pitänyt turhakkeena, eikä sit aikaisemmin ole ollutkaan.. Nyt hankkisin mielenkiinnosta ja ihan ok kapine, joskus tulee kuunneltua mutta ei mitenkään säännöllisesti. Pärjäisi kyllä ilmankin, mutta ihan hauska se on olemassakin! :)

Koska muuten pääsi ä-pakkausta/rahaa tilailemaan, oliko se joskus 5kk:lla? Kumpia olette meinanneet ottaa? Me otettiin ekasta ja tokasta ä-pakkaukset, mutta nyt otan sitten kaikki 3 rahana ja käytetään ne rahat hieman pienentämään turvakaukaloiden tekemää lovea lompakkoon.. (kun nyt näistä kahdesta saa 3. pakkausta)

Entä onko jo vaunu suunnitelmia? Meille taitaa tulla easy walkerit, vaikuttavat parhailta kun verrannut tietoja ja kahlaillut keskusteluja. Täytyy vaan laittaa poitsun vanhat Emmaljungat myyntiin, ne kun oli säästössä kolmatta varten... Harmittaa kun hiton kalleista vaunuista tippui turhaa hinta "seisonnassa", mutta ei tulevaa voi koskaan tietää ja olihan tämä aika onni! :flower:

Miksa ja tuplakuplat 14+6 (aika menee h-i-t-a-a-s-t-i.......)
 
Heips pitkästä aikaa kaikille! En oo jaksanu kirjoitella kun norovirus iski tähän mammaan. :( Kauhee oksennustauti ja päälle vielä yli 38 asteen kuume. Heikko olo ei meinaa lähtee ollenkaan pois. Paino tippu sen 1,5 kg mitä oli alkuraskauden aikana kerenny nousemaan mut eiköhän se pian tule takas.

Me otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus kun lapsi on ensimmäinen. Vaunuasioissa oon vielä vähän pihalla mut siis jotkut yhdistelmävaunut käytettynä ois kivat.

Missäs vaiheeessa ne muuten neuvolassa suosittelee rautalääkityksen aloittamista eli paljonko se hb pitää sillon olla? Mulla oli laskenu 140:stä 128 mut vielä ei tarvii.

Ja Mirka J: et kyllä näytä yhtään ylipainoiselta, ihan normaalivartaloiselta ton kuvan perusteella. :)

Liikkeitä en mäkään vielä tunne. :'(

Onko muilta löytyny virtsasta proteiinia? Multa löyty. Verenpaine aika alhainen. Voisko olla pissatulehdus?

Leppisaa pääsiäistä kaikille!

tiituli85+vaavi 14+6
 
Onpas taas pitkä aika siitä kun on ite tänne jotain kirjotellut, tais olla maaliskuun alussa.. Oon käynyt kyllä lähes päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mut oma osallistuminen meinaa jäädä aina jonkun syyn takia, millon päätä särkee, milloin väsyttää tai on muuten vaan niin kiire.

Täällä puhuttiin synnytyksestä jonkun verran jo. Itse ensikertalaisena koitan pitää mielen mahdollisimman avoimena, otetaan vastaan mitä tulee. Toki olen käynyt lukemassa hirveesti synnytyskertomuksia jne. jotta saisi vähän jotain tietoa. Ymmärrän kyllä, että synnytykset aina erilaisia, ei voi verrata toisten kokemuksiin. Odotan jo innolla, että pääsee sairaalakassia pakkailemaan ja joskus sitten tositoimiinkin.

Äitiyspakkaus jää meiltä varmaankin ottamatta, kun ei se sisältö oikein miellytä silmää. Toki siellä on niitä hygieniatarvikkeita, mutta tuntuu kovalta hinnalta "maksaa" laatikosta ja muutamasta hygieniatarvikkeesta sen verran. Tai siis ä-pakkauksen rahalla saadaan varmasti enemmän sellaista mikä omaa silmää miellyttää :)

Vaunuista Ollaan päädytty Emmaljungan Mondial Duo Combeihin. Mielestäni ihanan yksinkertaiset, tykkään isoista pyöristä ja kovasta erillisestä kopasta. Lisäksi kyseiset vaunut kivat, kun on korkeat vaunut vaikka en itse mikään pitkä olekaan. Nämä kaikki tottakai mielipide kysymyksiä ;)

ON. Väsyttää ja päätä särkee. Panadolia olen ottanut, käynyt hierojalla, koittanut venytellä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kovasti odottelen vauvan liikkeitä. Muutaman kerran tuntunut siltä, että joko nyt mut eipä tässä voi olla varma kun ei tiedä miltä sen sitten oikeesti pitäisi tuntua, eikä vaan kuvittele omia.

Niin ja olis tosiaan kiva kuulla, onko muilla jo tullut vaunujen suhteen jotain päätöksia? Ja perusteluja ois myös kiva kuulla ihan mielenkiinnosta :)

lisasin 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Iisasin tuo vaunu valinta kuulostaa hyvältä, meillä oli Emmaljungan duo edget sport alut ja tykkäsin kovasti just kun oli korkeat ja vaunukoppa ja ratasosa oli erilliset.

Jos jollain kiinnostusta niin voisin vaikka nyt tässäkin jo etukäteen kaupata meidän vanhoja vaunuja jotka siis ovat: Emmaljunga Duo Edge sport alu, värinä camo beige ja samaan sarjaan hoitokassi. Ovat vuodelta 2008, melkoisen vähän käytetyt.. lähinnä nukutukseen. Sisaruslaudan saa myös mukaan.

Miksa
 
Moikka :) Ja hyvää kiirastorstaita ja pääsiäistä ylipäätään.

Kävin aamulla mielenkiinnosta puntarilla, 69,5 näytti. Alkupaino siis 73,2 eli alaspäin menty, MUTTA työpaikan vaihto varmaan vaikuttaa paljon asiaan, entisessä työssä joka päivä frittiruokaa ja muuta mättöä (keksejä, kaakaoo...) kun taas nykyisessä saa syödä terveellisemmin :) ... mutta silti, hyvästi farkut :( En mahdu yhtiinkään housuihini mitkä aiemmin oli ok. Maha on kasvanu vähän jo, iha kiva. Saa nähdä koska meidän tutut/kaverit alkaa huomata, ei olla heille kerrottukkaan eikä varmaan kerrotakkaan vaan annetaan itte tajuta. Hauskaa :)

Aamuisin myllää kauheasti masua, nipistelee ja supistelee jonku tunnin verran, tiedä sitte onko tuolla ipanalla aamujumppa menossa vai mikä.

Rv 14+1 pyörähtää tästä..
 
Vaunuista Ajattelin ensin että haluan tällä kertaa nelipyöräiset, mutta olen nyt mieltynyt Gesslein F3-rattaisiin (niihin sitten kantokassi tms.) Saksasta saisi tilattua melko edullisesti. Muut mitä olen katsellut ovat Teutonia Fun (ihanan kapeat, 54cm!) ja Emmaljunga Ozone (nämä liian hintavat), mutta noissa molemmissa on pienet etupyörät.

tiituli85 Mulla tuli meidän poikaa odottaessa proteiinia virtsaan vähän ennen laskettua aikaa, ja raskausmyrkytys todettiin. Lisäksi oli kova turvotus ja verenpaine koholla (koko raskauden oikeastaan). En tiedä, mistä muusta tuo proteiini voi olla merkki.

Lisärautaa mulle suositeltiin viimeksi rv 23 alussa, silloin hb oli 118. Obsidan auttoikin hyvin. Nyt en edes tiedä hemoglobiinia, mitataan varmaan toisessa neuvolassa, johon 2½ viikkoa. :)

Äitiyspakkausta/-avustusta voi hakea, kun on 22 viikkoa täynnä. Silloin saa raskaustodistuksen neuvolasta.

Empuuu rv 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sharona poikalupauksesta! :heart: Meillähän on muuten esikoiset samaa ikäluokkaa, kun meilläkin tuli ensimmäinen vuosi täyteen nyt maaliskuussa :)

syysbeibi Heti alkois kiinnostamaan tämä teidän 99% arvio sukupuolesta!

Mä näköjään kuulun niihin odottajiin, joilla paino nousee heti alusta alkaen! Se ensimmäisen kolmanneksen jatkuva, järkyttävä nälkä on jo onneksi loppunut.

Stina Rakenneultrassa katsotaan mun tietääkseni todella tarkkaan esim. sydäntä ja aivoja, joita ei kai nt-ultrassa voi edes kunnolla katsoa. Korjatkaa, jos olen väärässä! Tokihan sieltä voi paljastua ikäviä yllätyksiä, mutta toivottavasti me kaikki niiltä vältyttäisiin.

tiituli85 Voithan sinä lisärautaa ottaa, jos sinusta tuntuu siltä, että tarvitset sitä? Tai kiinnität huomiota ruokavalioosi siten, että saisit siitä enemmän rautaa. Tuo 128 on mun mielestä vielä ok hb. Eihän kaikki joudu lisäraudalle missään vaiheessa raskautta, nimim. kokemusta on.

Meillä on edessä tuplarattaiden osto, koska ikäeroa muksuille tulee 1v 6kk. Mä kuljen paljon kävellen paikasta toiseen eikä esikoinen varmasti jaksa kävellä pitempiä matkoja. Esikoiselle ostetuista yhdistelmistä ja matkarattaista en tule näillä näkyminen luopumaan. Yhdistelmiin tullaan varmastikin hankkimaan seisomalaudan. Onkohan se hyvä ratkaisu? Kokemuksia? Niin ja tuplista kuulisin myös mielelläni suosituksia!

Vaunujen hankinnassa kannattaa eniten miettiä niitä ominaisuuksia, joita itse ehdottomasti tarvitsee vaunuilta. Esim. tarvitseeko kunnon renkaat lumeen ja loskaan, tarvitseeko työntöaisan korkeudensäätöä, meneekö tarvittaessa pieneen tilaan jne. Kaikkein paras on varmaan käydä liikkeessä kokeilemassa, miltä ne vaunut tuntuu :) Jos käytettynä ostaa, niin itse kiinnittäisin ehdottomasti huomiota vaunujen säilytykseen. Jos ei ole säilytetty lämpimässä, niin voi kankaat mennä nopeasti pilalle...

Äitiyspakkauksesta en ole vielä päätöstä tehnyt.

Kirskis ja Namu 16+1
 
Lisasin oon sun kanssas samaa mieltä äitiyspakkaus-asiassa! Olishan se tietty ihana kokemus odottaa sitä, hakea postista ja penkoa, mutta sisältö ei miellytä silmääni juuri ollenkaan.
Ostelen mielummin nyt kaikkea pientä vaatetta, haalaria ja tumppua hiljalleen kirppareilta ja edullisesti kaupoista, hygieniatarvikkeet ja muut tarpeelliset jutut myös. Pikkuhiljaa kun hankkii kaikkea, niin ei tule niin isoa lovea lompakkoonkaan :) Olen pienestä asti käyttänyt tätä samaa taktiikkaa monissa asioissa. Olen tietty saanut kommentteja joiltain kaveriäideiltä, että miksi hankin vaatteita ja muuta jo nyt. Vastaus on yksinkertainen: koska sattuu löytymään tosi edullisesti hyväkuntoista ja tarpeellista tavaraa kirpputoreilta :) Kaikki ei minun tapaani ymmärrä, mutta itselleni tämä on luontevin tapa valmistautua pikkuisen tuloon :)
Sen rahan sitten käyttää mielummin johonkin oikeasti tarpeelliseen, mikä miellyttää itseänikin :) Järjellä ajateltuna siis itselleni pakkaus tulisi olemaan melko "turha".
Kestovaippojakaan tuskin tulee käytettyä. En ole sen luontoinen ihminen, että jaksaisin niiden kanssa pelata. Mieli voi tosin muuttua kestoilun suhteen vielä monen monta kertaa :)

Painosta, tasan kilo tullut lisää. En aio ottaa mitään stressiä painonnoususta, tietty katson vähän mitä syön. Lihaällötys vaikeuttaa ruokajuttuja aika paljon.. Ensimmäisen 3kk aikana paino pysyi mukavasti aika samoissa lukemissa. Välillä tipahti pari kiloa, mutta nousi äkkiä takaisin.

Jotain omituisia elohiirimäisiä tökkäyksiä tuntuu alavatsalla, välillä tulee mieleen että voisivatko olla pikkuisen liikkeitä, mutta tuskin vielä.. Jotain ilmaa kuitenkin ;) Vaikka tuntuukin täysin erilaiselta.

Sitten loppuärsytys: en tahdo enää ikinä kuulla kenenkään sanovan minulle tai kenellekään, että raskaus ei ole sairaus :headwall: Ärsyttää tuollainen niin kovin. Ja tietenkään kyseiset ihmiset, jotka tätä hokevat, eivät ole itse olleet koskaan raskaana, tai heillä on ollut oireeton ja kaikinpuolin helppo raskaus. Ja en ole katkera oireettomille, ärsyttää vain ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että raskaudet on todella yksilöllisiä :D Tämä liittyy osittain työkuvioihin, kun työni on henkisesti ja fyysisesti melkoisen raskasta. Pää ei kestä enää. Tietenkin olisin töissä niin pitkään kun vaan kykenisin, mutta nyt vaan vaisto sanoo, että hae sairauslomaa. Onneksi töissä pomo on samaa mieltä kanssani asiasta, on todella ymmärtäväinen ja tukee minua tässä asiassa. Ikävä kyllä ei ole mahdollista muuttaa työnkuvaakaan.

Noh, nyt marinat sikseen, alkoi ihana pitkä viikonloppu! Täytyy koittaa olla miettimättä työasioita liikaa ja keskittyä masutyyppiin ja lepäämiseen. Myöskään tuota kaksilahkeista ei sovi unohtaa :) Kömminkin tästä peiton alle, viettäkää oikein munarikas pääsiäinen! ;)

Piupiuu 14+2
 
Ihanaa pitkäperjantaita mammat :wave:

Täällä on nyt tainnut alkaa se hehkeä keskiraskaus :) En oksentele enää juurikaan, olen ollut jopa töissä viikon (oksensin kahtena päivänä). On aivan mahtavaa kun jaksaa ajatella jo muutakin kuin omaa pahaa oloa ja vessanpönttöä :D Hullua kyllä mutta alkuun kun oksettaminen loppui huolestuin ensimmäiseksi onko nyt kaikki ees hyvin kun olo on tavallinen.. :D

Mulla oli hemoglopiini 120, ei kyllä puhunu mitään lisä raudasta... oiskohan tarpeen kuitenkin??

Äitipoli aika meillä 9.4 ja siellä ultrataan papusta, kiva taas päästä kurkistamaan miten kaverilla menee. Liikkeitä en tunne vielä :( Oih että mä odotan niitä pieniä töytäisyjä ja lopulta jo napakoita potkuja :)

Äitiyspakkauksesta me ajateltii ottaa pakkaus koska esikoisesta on jo 8-vuotta aikaa ja muutenkin minä tykkäsin osasta vaatteista tuossa uudessa pakkauksessa. :)

Mahan kasvusta mulla on ihan tajuttoman kokoinen maha jo vaikk apaino oli laskenu alusta kilon verran. Asiakas sanoi eilen että "johan tuo kohta syntyy sinulla kun noin iso vatsa jo.." :LOL: minä siihen että ei kyllä pitäis kun syyskuun puolella vasta :xmas: Toinen asiakas (joka on 93v rouva jolla 11 omaa lasta) tuumasi että "tyttö sieltä tulee näkee heti päälle päin"... jännityksella ootellaan jos ultrassa jo kuultais onko noin :)

Nyt jaksaa taas hemmotelle tuota miestäkin kun vointi on parempi ;)

Ihanaa pääsiäistä ihanaiset:flower:

Loruliisa 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Eikös tuo raudan tarve määräydy sen mukaan mikä on hb lähtötilanne ja jos se laskee tietyn määrän ni sitten. Mulle joskus th sanoi niin, että ei ole mitään tajaa millon pitää aloittaa, vaan se lähtötilanne ja sit jos siitä laskee liikaa. en vaan muista paljonko on liikaa... söin kolmannessa raskaudessa rautaa, lähtötilanne ollut aina 140 päälle ja laski johki 110 paikkeille ni arvioi, että vois rautakuurin ottaa. Kai se on aina tilanteen mukaan ja tunteen :D

äitiyspakkaus on mulla mielessä, että sen otan. oon viimeks ottanut v 2005 niin nyt haluan taas hakea sen ihanan laatikon =) se raha on kuitenkin niin pieni ettei sillä saa kaikkea ja mä kyllä kelpuutan ne vaatteet. en oo muuten vielä edes katsonut sisältöä kuvista...täytyykin katsoa. Uskon kuitenkin, että tykkään niistä. Saan ostella sit lisäksi "hienompiakin" vaatteita ;)

vaunuja oon myös jo vähän netistä vilkuillut, vaikka vielä en hetkeen oo ostamassa. Käytettynäkin voin ostaa, jos hyvät löytyy =) Miksan vaunut vois myös mua kiinnostaa :attn: mikä väri???

Ihania mahakuvia ootte laittanut :heart: näyttää jo niin vauvamahalta!

Aurinkoista pääsiäistä kaikille !!!!!

Delila 15+4 :heart:
 
Hei vaan.
En oo joutanu kirjottelemaan meillä toi typy8kk kipee joten aika paljon joutuu olee sen kanssa ja kun se nyt liikkuu todella nopsaa paikasta toiseen, pitää silmät olla takapuolessakin :LOL:
painosta oli puhetta: mulla tämän 15viikon aikana tullu tasan kilo painoa :whistle: eipä se pahaa tee kun lähtö paino oli alhainen..
äitiyspakkauksesta: me tottakai otamme sen :)
vaunuista: meillähän tolla typyllä emaljungat edge, erillinen kova kantokoppa ja ratas osa, ostimme viime viikolla miehen kanssa brio ora tuplavaunut johon ostimme erillisen pehmeän kantokopan, meillä typylle ja vaaville tulee 1v2kk ikäeroa niin luonnollisesti hommataan toisetkin vaunut, pidän silti emaljungat koska niissä voi vaavia esim. nukuttaa päikkäreille ja sitte tuplia käytetään kun liikuskelen ulkona yksin lapslauman kanssa :D


kristyr & papana 14+4 :heart:
 
Iihana herätä auringon paisteeseen! Pika aamupala napaan ja kärryjä kaivamaan lumesta. Teki eilinen ratsastuslenkki sen verran huonon olon,että taidan nyt ottaa pollesta enimmät höryt pois kärryillä ja sitten pyhien jälkeen taas hypätä selkään ;)

Mäkin inhoan tota "raskaus ei ole sairaus" kommenttia. Tottahan se on mutta ei sitä tarvitse joka välissä kailottaa ja toiset voivat olla hyvinkin sairaita koko raskauden ajan! Kehotan ja kannustan kuuntelemaan omaa kehoa :)

Eipä muuta kuin aurinkoisia pyhiä!
Mirka J. & AkuElma 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Ihanaa et täällä tuntuu olevan hieman ymmärtäväisempää porukkaa :)
Oma raskauteni nimittäin ei ole helpoimmasta päästä, vaivaa on jos jonkinnäköistä, mutta pahinta on ollut taustalla oleva keskivaikea masennus. Tää on niin outoa, että vaikka raskaus on hyvinkin toivottu ja olen maailman onnellisin, silti tuntuu välillä että masennus meinaa ottaa vallan. Onneksi pomon ja lääkärin kanssa ollaan löydetty isoin vaikuttava tekijä tähän, eli töistä jättäydyn todennäköisesti pois. Etsin tietty kokoajan jotain pätkätyötä tilalle :)

Piupiuu 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: lerppis
Huoh, tajusin kuinka pitkä aika viimeisestä kommentista on (tai ylipäätänsä). Tällä kertaa syytä ihan järjestöjen kevätkokouksia (pöytäkirjoja pitää allekirjoittaa, tase tehdä:kieh:)

Painonnoususta, sitä ei ole tullut kuin kilon mutta maha on kasvanut. Itselläni sukurasituksesta johtuen on välillä hankalaa olla sinut kasvavan mahan kanssa, vaikka tietää mistä se johtuu. Pitää vaan toivoa ettei tule vaikuttamaan alitajuntaisesti syömiseen.

Hankinnoista, me jätetään kaikki kesäkuun jälkeiselle ajalle, sillä olemme silloin muuttamassa. Oma äiti jo soitti että milloin hän saa tuoda tavarat (ja niitä on paljon, sillä ei osaa heittää mitään poissa), mutta piti toppuutella. Ja kun odottelen ensimmäistä, haluan ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen.

ON: käytiin uudestaan np-ultrassa maanataina ja kaikki oli hyvin. Vilkas kaveri, joka ei meinannut antaa ultraajan ottaa koko kuvaa. Saatiinkin jo rakenneultra aika, 20.5. Onneksi tällä kertaa oli eri henkilö ultraamassa, ja olihan se aivan erilainen kokomus. Lähti sieltä paljon onnellisempana.
Mutta nyt taidankin viettää pääsiäslomaa peittojen alla flunssaisena.

Meme ja katkis 13+4
 
Ihana lueskella teidän kirjoituksianne, on niin paljon aktiivista väkeä täällä.

Täällä heräilin tähän pitkäperjantaihin jo ennen 7aa koirien kanssa, ja lähdettiin pitkälle lenkille pellolle. Nyt on koiruudet pesty ja kohta pitäisi jaksaa tarttua taas trimmaussaksiin, vielä sitä täytyy muutamat näyttelyt käydä pyörähtämässä ennenkuin jättäytyy niistä sivuun vähäksi aikaa.

Täällä mennään päivä kerrallaan, vatsa kasvaa ihan kauhiasti, töissä sanoivat, että oletpa yhtäkkiä se sen vatsasi pullauttanut :LOL: ja ihan sama tissit kasvaa, ja meinaa mennä hermo, kun sellaisia mukavia, ja sopivan kokoisia liivejä ei meinaa löytää... Muutoin olen kovasti oireeton, nyt vain ääni on hukkunut viikon aikana, ja vähän flunssaa yrittää pukata päälle täälläkin.

Vaunut haettiin kotiin viime lauantaina, ja tuonne anoppilan varastoonhan ne meni siistissä paketissa syksyä odottamaan. Vaatteita tekisi mieli pienelle ostella, mutta täytyy nyt malttaa tuonne rakenneultraan 7.5. saakka, jos vaikka sen sukupuolen sitten saisi tietää, meillä kun varsinkin tuo mies haluaa sen ehdottomasti tietää juurikin, jotta osaa ostella oikean värisiä tavaroita ja vaatteita. Hassua, musta tuntuu hetkittäin, että se on niin enemmän onnessaan tällä hetkellä kuin minä...

Niin, ja kyllä täällä otetaan äitiysavustuspakkaus, minusta siellä oli mukavannäköisiä vaatteita, ja näin kun ensimmäinen on kyseessä, niin päätös oli helppo.

Seuraava neuvola ois puolentoista viikon päästä, mielenkiintoista nähdä, onko nyt paino lähtenyt nousuun, ruoka kun jotenkin ei vaan maistu.

Pirteää pääsiäisen aikaa ja kaikkea hyvää!

Plamsu75 + Pieni 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! :) Sain esikoisen pitkästä aikaa parvekeunille, kun parani vihdoin kuumeesta, ja nyt nautiskelen tässä sitruunajuustokakkua kaikessa rauhassa. ;)

Hankinnoista; Meillä vaunuhankinnat on jo tehty, kun tarvitsin tuplarattaita myös työn puolesta. Ostimme Bugaboon donkeyt, joista saa kätevästi muokattua myös yhdenistuttavat. Lisäksi meiltä löytyy esikoiselle hankitut Emmaljunga Edget sport rungolla, jotka toimivat nyt parvekevaunuina, joten en taida viitsiä myydä niitä poiskaan. Matkarattaatkin löytyy, ne on Gesslein Swift-merkkiset, ja niihin saa kätevästi turvakaukalon adaptereilla kiinni. Ovat siis pelkästään kauppakäytössä, ja niitä säilytämme autoin takakontissa.

Kaikkea vauvatavaraa emme säästäneet, joten jonkin verran täytyy tehdä hankintoja myös tulokasta varten. Kiirettä en ajatellut pitää, vaan katsellaan sitten rauhassa rakenneultran jälkeen.

Äitiyspakkausta emme tällä kertaa ota, kun viimeksikin jäi suurin osa vaatteista käyttämättä.

ON; Keskiviikkona kävin neuvolassa, ja sydänäänet kuului hyvin. Pissa oli puhdas ja paineet ok, mutta hemoglobiini oli laskenut kuten pelkäsinkin. Normaalisti mulla on 140, ja nyt 110, mikä on vielä toki ihan ok luku. Esikoista odottaessa hb tipahti rv 18 paikkeilla ja pysyi 80-90:ssä ihan viimeisille viikoille asti. Olin silloin tosi väsynyt ja pyörtyilin, joten en toivoisi tällä kertaa samaa. Nyt vaan taas Floradixiä naamaan ja rautaa lisää ruokavalioon, ja toivottavasti tällä kertaa tehoaisi. :)

Paino mulla kerkes oksentelun takia laskea pari kiloa, mutta nyt on taas melkein lähtölukemissa. Eipä sitä vielä tarvitse tullakaan, vauva kyllä ottaa tarvitsemansa. Ruoka on meinannut maistua vähän heikosti, mutta koitan syödä sitäkin useammin pieniä annoksia kerrallaan. Hedelmät ja marjat tekee kyllä kauppansa.

MadDee ja Pöpö rv 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Metuva en ole vielä ehtinyt hintaa miettiä, mun täytyy hiukan katella mitä tuollaisista vaunuista pyydellään ja ilmoitan sitten paremmin.
Delila väri on tuo camo beige, googlella löytyy! =)

Voin ottaa paremmin sitten kuvia jos väri ja hinta ok ja laittaa vaikka sähköpostiin. Ja katsomaan ja kokeilemaan saa tietty tulla ennen ostopäätöstä. Lisää saa kysellä ominaisuuksista jos tarvetta, mutta taitaa olla samat kaikki mitä tän hetkisissä uusissakin on. Lisänä muistaakseni on ylimääräinen sadesuoja ja nuo mainitsemani sisaruslauta ja saman värin hoitolaukku.
 
  • Tykkää
Reactions: metuva
Huomenta kaikille. Täällä jo tunti sitten heränny nälkään)))) näin tänään ensimmäisen unen raskaudesta. Olin unessa ultrassa ja siellä kerrottiin että ootetaan tyttöä. Saa nähä onko uni oikeassa.
Meillä esikoisesta jäljellä kaikka tarvikkeet. Ainun minkä tahdon ostaa on itkuhälytin.
meen takas nukkuu.
Anna ja pupu 14+0 POKS POKS
 
Huomentapäivää!

Mulle on ilmaantunut inhottava yöunia haittaava vaiva.. Onkohan kellään samaa? Kun nukun kyljelläni, lantio/yläreiden alue puutuu aika kipeästi siten, että sitä alkaa särkeä ja pistellä. Pitää koko ajan vaihtaa toiselta kyljeltä toiselle. Oon yrittänyt kaikenlaista peitto-tyyny-viritelmää rakennella että löytyis sellainen asento ettei puudu, mutta aamuyöt on kyllä aikamoista pyörimistä. Ja tämä on ilmestynyt ihan viikon-parin sisään. Mitähän se sitten on kun tuo maha painaa jo kunnolla..!

Muutenkin varsinkin jalat puutuu todella helposti ihan vaan sohvalla istuessakin ym. Kummaa! On nää raskausoireet vaan aika omituisia :D

Rentouttavaa pääsiäistä kaikille!

susu_v 15+3
 

Yhteistyössä