PLUSSANNEET VIILAAJAT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entu

Vieras
Päivitys:
Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

Uusi ketju. Ehtivätköhän Ipana ja Löydös maailmaan tämän ketjun aikana :)!

Tänne ei mitään uutta Elviiran ultrakuulumisia odottelen. Supistuksia on säännöllisen epäsäännöllisesti ja tuo häpyluukipu tuntuu vaan pahentuvan. Pitää varmaan koittaa auttaisiko Panadol siihen ollenkaan...

Entu&Löydös rv36+6

No niin! Hienosti meni ja kaikki hyvin, on se jo niin vauvan näköinen ja uskomatonta miten tarkasti kaikki näkyy. Ultraaja jaksoi selittää koko ajan mitä etsi ja mikä elin missäkin oli. Vähän kaihoisa olo, seuraavan kerran pääsee näkemään sitten synnytyksen jälkeen:)

Naamaansa ei suostunut näyttämään, mutta peppupuolta sitäkin ahkerammin;) Tietää nyt sitten että minkä värisiä varusteita alkaa hankkia!

Meitä ennen oli pari joilla ei ilmeisesti mennyt kaikki ihan hyvin, vakavat oli ilmeet kun tulivat ulos. Koko päivän olen miettinyt että mitäköhän niillä oli. :(

Ipanalle ja Löydökselle voi vähitellen toivotella tervetuloa maailmaan, ja Entulle ja Ilonalle voimia loppusuoraan.

Keksikääs muuten joku työnimi meidän pallerolle, kun en ole onnistunut itse keksimään mitään.. niin ja pallero ei oikein käy kun näytti niin pitkältä ja hoikalta:D

Nyt siis työnimiä keksimään... Hmmmm... Täytyy laittaa yön yli aivot miettimään...

Kiva kun elviiralla kaikki hyvin. ;-)

(.) Omassa olossa ei kauheesti kehumista. Innolla odotan ens viikon neuvolaa jos vihdoin kuulis sydänäänet..

Nyt saunaan ja sitte koisimaan..

Prinressa ja nöpö rv 13+2

Ihanat ultrakuulumiset oli Elviiralta :)! Etkö aio meille paljastaa kumpaa odotellaan??

Prinressalle jaksamisia! Toivottavasti olosi helpottuu pian.

Täällä ei olotilassa mitään uutta.Tympii nämä "mitään ei kuitenkaantapahdu supparit", ne kun saa olon välillä kovin tukalaksi. Tasan kolme viikkoa olisi laskettuun aikaan, jospa tämäkin vähän ennen sitä syntyisi, esikoinen syntyi 39+4 viikoilla. Ärsyttää kun ei osaa oikein muuta enää edes ajatella, tuleva synnytys on vallannut ajatukset kokonaan.

Mites Ilona? Sinä ilmeisesti alat vähän kallistua sen suunnitellun sektion puoleen, vai olenko tulkinnut väärin?

Entu&Löydös rv37

Elviiralle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Ja Entulle jaksamista! Kyllä mä olen aika varma, että et joudu enää kolmea viikkoa kärvistelemään vaan Löydös tahtoo nähdä päivänvalon jo aikaisemmin.

Juu, kyllä se tällä hetkellä hiukan siltä vaikuttaa, että sektioon mennään. Jotenkin en vaan saa itseäni psyykattua tuohon perätilasynnytykseen. :-/ Ja vaikka lääkärit täällä tuntuvat pitävän sitä ykkösvaihtoehtona niin aika paljon muunkinlaisia kokemuksia/kommentteja olen kuullut. Mm. kuulin erään vuosikausia vastasyntyneidenosastolla työskennelleen ihmisen neuvoneen vastaavassa tilanteessa ollutta ystävää aivan ehdottomasti vaatimaan sektion. Oli ollut sitä mieltä, että perätilasynnytyksessä otetaan aivan turhia riskejä lapsen kannalta. No, mielipiteitähän löytyy vaikka kuinka, mutta jotenkin mulla on vaan sellainen tunne, ettei se alatiesynnytys tule tässä tapauksessa kuitenkaan onnistumaan. Yhtenä syynä mm. tuo hepatoosi, jonka vuoksi synnytys yleensä käynnistetään ennen laskettua aikaa. Ja perätilasynnytyksiähän ei käsittääkseni mielellään käynnistellä… Eli jotenkin tuntuisi helpommalta alkaa jo totutella siihen ajatukseen sektiosta. Mutta en mä todellakaan edelleenkään tiedä… tuntuu, että kaikki vaihtoehdot on ihan yhtä huonoja :-( Ahdistaa ja pelottaa suoraan sanoen aika hemmetisti koko tilanne!

Ilona & Ipana 36+4

Kävinpä tänään sitte lääkärissä kun en enään jaksa tuota joka toinen päivä ripulia yms.. No otettiin nyt kaikkia näytteitä, keliakiaa, lakttosi-intorelanssia yms.. Kun pystytään verestä tutkimaan tänäpäivänä. Vastauksiin menee vaan kax viikkoa. Pitää vielä viedä nuo ulostus näytteet jos onkin joku bakteeri vaan joka kiusaa mua joka pystytään hoitamaan lääkkeillä. Nyt sit vaan odotetaan.

Voi Ilonaa, stemppiä kovasti.

Entuko se olis valmis synnyttämään jo.

Meidän täytyis kyllä saada tänne lisävahvistutsa tuolta haaveilijoista.

Prinressa ja nöpö rv 13+3

Hihiiii, meillä on aamulla ultra, kyllä rupee pikku hiljaa jännäämään... Löysin mulle odotusajan jumpan, Les Millsin uuden bodyvive, joka on suunnattu keski-ikäisille naisille, vähän sama kuin raskaana oleville. Kuntokeskus vastaava sanoi tänään mulle, että on jo odottanut et koska mä kerron et meille tulee vauva, se kuulemma näkyy.... ???? Kummallista!

Siis suosittelen tota jumppaa oli suorastaa lystikästä, niin ja eilinen spinning tuntui suorastaan hyvältä.... pitkästä aikaan.

Ilonalle tsemppiä, Kyllä se sektio on aivan hyvä vaihtoehto =) Mun kaveri ainakin palautui todella hienosti, eikä leikkaushaava kauaan vaivannut, heillä oli samaan aikaa myös miehen olkapääkin leikattu, ja silti koti ja vauvahommat hoitui hyvin.

Entua jännäilen joka päivä kun koneelle tuun, et joko oot lähtenyt synnärille.

Prinsessa toivottavasti saavat ton mahan kuntoon, onhan toi nyt todella kurjaa...

Niin ja Elviralle onnittelut ultranäkymistä....

Tietääkö joku kuinka meidän neuvola ja ultrakäyntien käy jos TEHYläiset menee lakkoon??? oon vähän miettinyt moista.

Terv, Joppuli rv12+4

Kaikki oli hyvin, yksi kaveri siellä potki ja viuhto. kaikki pituudet normaalit ja LA pysyi samana eli 13.4. Pituutta Kaalepilla oli 6.8cm.... Hujoppi

Joppuli 12+6 olisi tänään ultran mukaan

Onnittelut Joppulille hyvien ultrakuulumisten johdosta!

Täälläkin on taas käyty sydänkäyrillä&ultrattavana. Ipanalla kaikki hyvin, painoarvio nyt n. 2800g. Sektio sovittiin parin viikon päähän. Oli taas vaihteeksi eri lääkäri, mutta ihan mukava ja asiallinen ja sanoi, että olisi itsekin minun asemassani tehnyt saman ratkaisun. Eli nyt sitten vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin! Ja tietysti, että nyt sovittu syntymäpäivä sopii Ipanalle eikä hän innostu ottamaan varaslähtöä…

Ilona & Ipana 36+5

Tsemppiä vaan kaikille! Täällä kaikki edelleen hienosti ja Typykkä väläyttelee jo ensimmäisiä hymyjä ja virnistyksiä. On muuten mailman suloisin näky! Mies malttaa hädintuskin käydä töissä... :-)

Saatiin eilen megahuonoja uutisia meidän naapureilta. Perheen isäntä kävi kertomassa, että olivat olleet rakenneultrassa ja vauvan sydämen rakenne oli ollut aivan toivoton. Elikkä olivat joutuneet tekemään abortin viikolla 21 ja esikoinen olisi ollut...Pillitin just äsken isälleni puhelimessa, kun kerroin asiasta. Mieheni kertoi naapurille, että meilläkin oli se kohdunulkoinen ja operaatiosta huolimatta onnistuttiin raskautumaan nopsasti uudelleen. Onko mitään ideoita miten muuten lohduttaa tai auttaa? Vois tietty tarjoutua käymään kaupassa tms. Eivät varmaan halua noin muuten nähdä Typykkää ihan kauheasti lähiviikkoina, vai mitä luulette?

Neuvoja siis lähinnä kaipailen, eikä tarkoitus ole pelotella teitä odottajia. Nämä ns.toivottomat tapaukset on TODELLA harvinaisia: naapurin mukaan vain 1% vauvoista on sydänvikoja ja edelleen vaan 1% näistä ei voida auttaa. Eli ei hätää!

Ilonalle semmosta, että sektio oli ihan oikeasti paljon helpompi juttu kuin kuvittelin. Jos on kysymyksiä, niin mielelläni vastaan!

Ewa ja Typykkä (6vk + 3pv)

Uh-huh, millaisia uutisia Ewan naapurissa :-( Aivan kamalaa! Enpä todellakaan osaa ajatella, kuinka tuollaisessa tilanteessa voisi parhaiten auttaa ja tukea…

Toistaiseksi olen vielä aika pyörällä päästäni, enkä keksi edes mitään kysymyksiä sektioon liittyen, mutta kyllä niitä melko varmasti vielä mieleen tulee… Ihan hyvät ohjeet sain kuitenkin jo polilta mukaani ja anestesialääkärin haastattelussakin kävin, joten eiköhän tämä tästä…

En muista olenko vielä edes onnitellut Elviiraa kirjallisesti rakenneultrastaan, jutun ainakin luin... Pukusuolta et meille paljasta? :) Onnittelut Joppulillekin NP-kuulumisista!

Onpa tosi kurja juttu tuo Ewan tarina, alkoi kyllä pelottaa minua, pakko myöntää. Tommoisessa tilanteessa on kyllä vaikea lohduttaa ja löytää oikeita sanoja, pitää varmaan vaan yrittää olla avuksi käytännön asioissa tarvittaessa.

Vai on Ilonalla jo syntymäpäiväkin selvillä, ellei vauva muuta mieltään. :) Hyvä että olet päässyt ratkaisuun, helpompi sitten sopeutua ajatukseen. Kerrohan meillekin sitten kun lähdet. :)

Toivottavasti prinressan mahavaivat saavat selityksen!

-Inkku, rv ... öö ... hmm... 14+6

Onnittelut joppulille ultrakuulumista...

Eipä täällä erikoisempia olotiloja... Oottelen kovasti ens viikon neuvolaa... Ja niitä sydänäänien kuuntelua..

Prinressa ja nöpö rv 13+4

Ilona: mullekinhan tehtiin sektio, kiireinen sellainen eli en ehtinyt juuri varautua. Hyvä maku kuitenkin jäi loppujenlopuksi. Sain epiduraali- ja spinaalipuudutukset, asento oli vähän epämiellyttävä, ison mahan kanssa hankalahko, mutta tuo olikin epämiellyttävin osuus. Pissakatetri ja tippa laitettiin myös, niitä en tuntenut. Anestesialääkäri kertoi koko ajan mitä tapahtuu ja se rauhotti mieltä jonkun verran, olisi tietty ollut ihana jos mies olisi ollut mukana mutta ei ehditty odottamaan kun vauva oli ahdingossa ja kiire oli... :-( Mutta lääkäri oli ihana, muutkin operaatiossa mukana olleet kävivät tervehtimässä ja mukavilta vaikuttivat, taisin vain olla vähän shokissa niin en muista tarkalleen kuinka paljon siinä oli porukkaa. Tunsin vain pienen paineen kun vauva autettiin ulos, ja kohta kuuluikin iiiihana rääkäisy ja sain tiedon että tyttö tuli. Sitten sain morfiinia, ja pakettiin kääritty tyttö tuotiin rinnalle hetkiseksi, ja sitten kätilö lähti viemään käärön isälle joka ehti paikalle olemaan vaavelin kanssa kun mut kursittiin kokoon ja vietiin heräämöön. Siellä vierähti 2,5 tuntia, sain jossain vaiheessa hirvittävän tärinäkylmäkohtauksen ja sain lämpöpussin päälleni. Kun jalat liikkuivat, kärrättiin mut osastolle, johon kohta saapuivat isä ja vaaveli myös, tytön lämpö oli ollut alhaalla ja oli myös ollut lämpöpussissa. Samana päivänä nousin seisomaan mutta en jaksanut kävellä, seuraavana aamuna sitten pääsin vessaan ja päivällä ah ihanaan suihkuun. Kipulääkkeitä vedin neljän tunnin välein muutaman ekan päivän, vauvaa en jaksanut juurikaan sairaalassa vielä hoitaa, onneksi oli perhehuone ja iskä hoiti vaipanvaihdot. Nelisen viikkoa olin koko ajan vähän kipeä ja särkylääkkeitä meni, yhä edelleen joskus tuntuu jonkinlaista kiristystä/kirvelyä alavatsalla.

Eli kannattaa varautua siihen että kipuja saattaa olla pitkäänkin, ja että vauvanhoito on ensin vähän hankalaa, miehestä oli todellakin suuri apu alussa, varsinkin yöllä, herätin aina vaipanvaihtoon ja nostamaan vauvan syömään viereeni kun liikkuminen oli niin hankalaa ja hidasta. Mutta esim istualtaan imettäminen onnistui heti kotona, alatiesynnytyksen jälkeen ei kai välttämättä se heti onnistu...? Ja pissankarkailuongelmaa ei tullut kun ei päässeet paikat venymään! :) Tsemppiä vaan, hienoa kun pystyt henkisesti valmistautumaan operaatioon, hyvin se menee!

Aikku ja Kiira melkein 4kk

Hyvä että Ilona on päässyt ratkaisuun asiassa nyt voit sitten rauhassa pari viikkoa sopeutua ajatukseen. Jännää että teillä jo syntymäpäivä tiedossa! Minä kerkesin jo viime yönä vähän säpsähtää, että onko meidän vaavin synttärit tänään, mutta paskat, supparit loppui kuin seinään. No mulla on maanantaina se kampaaja ja muutenkin ensi viikolle kaikkea kivaa puuhaa tiedossa, eli ei tässä kiire minnekään sen puoleen ole. Ärsyttää vaan nuo väärät hälytykset ja vähän jänskättää, että tapahtuuko tuolla kohdunsuulla kovasti jotain niiden aikana. Meillä kun sairaalaan matkaa n.50km, eikä huvittais moottoritielle synnyttää :/...

Vilaisepas Inkku viimeisintä kirjoitustasi :D... Mua vähän pisti naurattamaan tuo Elviiran vaavin "pukusuoli" :D:D.

Ewan naapureiden kuulumiset olivat kyllä aivan järkyttäviä. Onneksi tosiaan noin huonosti käy vain aniharvoin. Sitä hirveämpää tosin heille jotka asian joutuvat kohtaamaan :(.

Joppulille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Tosi pitkä tyyppi siellä heiluu ;D.

Prinressalla vaan odottamista...vauvan, neuvolan ja labratulosten. Yritä keksiä jotain extra kivaa itsellesi, käy varmasti aika pitkäksi ja kun olokin sulla vielä kurja. Älyääkö mies edes hemmotella??

MIehistä puheen ollen. Minun siippani sai oikean neronleimauksen tuossa yksi ilta kun minä ähkin jonkin vaivan kanssa. Hän totesi että, "On se kullalle tämä meidän vauvan odotus paljon raskaampaa kuin minulle." . Minä repesin nauruun, hyvä kun viimein hoksasi :D:D!

Entu&Löydös rv37+2

Eipä tuo mun mies oikein oo sellanen hemmottelu tyyppi. Osti se synttäri lahjaksi uuden auton että päästään vaavin kanssa liikkumaan. Heh. Se on itekkin sanonu ettei osaa olla sellanen hemmottelija. Kyllä se aina välillä. Mut nyt sillä on menny koko vapaa ajat vaavin huoneen remontointiin yms. On niin sekamelska meijän talossa että pitää saada äkkiä valmiix remontti että saadaan uudet kaapit ja tavarat kaappeihin. No jos jotain positiivista haluaa ajatella niin kyllä se lupas tulla töistä tänään hakemaan.

Tänään pitäis töihinki mennä pitkästä aikaa. No siellä unohtuu ajatukset kun pitää miettiä työjuttuja ja rupeaa ärsyttämään heti ens alkuun ku näkee työkavereita kun ne ei osaa hoitaa asioita. On niin avuttomia.

Tulipas pitkä valitus teksti. SORY!!!

Prinressa ja nöpö rv 13+5

No se pukusuoli oli se mistä ei voi erehtyä, eikä kyllä mitään tulkinnanvaraa jäänyt:) Poika siis tulossa, päinvastaisesta olosta huolimatta.

Hauskaa kun sen tietää, vaikka jotenkin en edes muistanut että se saattaisi näkyä.

Kaamea kiire, paremmalla ajalla lisää:)

Onnea Elviiralle poikamassusta! Siitäpä tulikin mieleeni: Mä en oo oikein koskaan tajunnut sitä pointtia, miksi jotkut (aika useatkaan) ei sitä halua kertoa isovanhemmille, tutuille yms sukupuolta vaikka sen tietävät. Siis lähinnä en ymmärrä mitä iloa tai hyötyä siitä salaamisesta on.

Ja kyllä mä sen pukusuolen kirjoitin ihan tarkoituksella niin, en muista mistä lie sen oppinut, oisko joltain keskustelupalstalta, mut jossain sitä ihan yleisesti kirjoitetaan noin. :)

-Inkku, rv 15+0, jälleen uusi viikko!

Hyvää viikonloppua kaikille,

Mussa on ollut tänään virtaa ja herännytkin olen jo 7.00, joten kerkesin aamulla pitkään pötköilemään sohvalla. Kävin tossa naapurissa kirppiksellä, mukaan tarttui muutama vaate vauvalle. Huomenna mennään isolle kirppikselle, joten tuomiset varmaan sen mukaiset. Ja Vaippatalkoot jatkuu huomenna, niitä on niin ihana tehdä, suosittelen.

Kävin aamulla uimassa ja se tuntui ihanalta, jotenkin ei häirinnyt oma köntysolo, niin kuin muissa jumpissa. Sitä kai pitää ruveta harrastamaan useammin, saan vielä ilmaseksi uimaliput, joten on myös halpaa. Katsotaan jos illalla pääsisi vielä sauvakävelemään tonne metsään, jos saa vaan kaverin et uskaltaa lähteä.

Se ultra oli kyllä mieletön kokemus, kaaleppi temppuili vatsassa ja jotenkin ei edes uskonut että tämä tapahtuu mussa. Ihan innolla odottelen rakenneultraa. Tein sellaisen tempun että skannasin ultrakuvat ja nyt niitä voi koneella katsella vielä suurempina, ja lähetellä ympäri kyliä kaikille katseltavaksi, kuten mummille ja papalle sekä tädille, kaikki ovat ihan haltioissaan.

Nyt meen siivomaan mun vaatekaapin joka on jotain järkyttävää ja voishan sieltä heitellä turhia vaatteita johonkin jemmaan. On meinaan paljon paitoja mitä en päälle saa, niin ja housuja.

Kaikille hyväää ja aurinkoista viikonloppua,

Joppuli ja kaaleppi 13+1 (mullakin uusi viikko)

Nostetaan meidät takaisin....

Tänään todella hyviä kirppislöytöjä niin kaalepille kuin mullekin, muutama äitiyspaita...

Ja tehtiin niin ihania pikkuvaippoja kokopäivä... Olihan kyllä hauskaa... MEillä on kyllä sellainen tehdas et pitää varmaan laittaa myyntiinkin...=)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, saas nähä tuoko uusi viikko vauvoja tullessaan tai plussia tuolta toiselta puolelta...

T:Joppuli 13+2

Voi Joppuli on löytänyt itselleenkin jotain kirppikseltä...

Omassa navassa ei mitään erityistä. Olin töissä koko viikonlopun ja kyllä sen selässä tuntee kun niitä raskaita asukkaita nostelee... Lauantaina itkien kotiin pääsin ku oli ala selkä jo niin väsyny.. Noh onnex nyt taas monta vapaata...

Keskiviikkona ois neuvola ja sydänääniä ekan kerran pääsen kuuntelemaan. Ihanaa...

Prinressa ja nöpö rv 14+1

Onpas hiljaista meidän ketjussa... Meilläkin viikonloppu meni vihonviimeisiä valmisteluja tehdessä. Siivottiin ja puunattiin oikein kunnolla ja leivoin vähän pakkaseen muffineja ja pullaa on sitten jotain pientä omastakin takaa, kun vauvan katsojia käy. Suurin osa tuo varmaan taas tullessaan jotain, mutta on se kiva tarjota edes jotain omastakin takaa.

Olotilassa ei suuria muutoksia ole. Sellaista erittäin limapitoista vuotoa ollut havaittavissa, eli olisiko ihan peräti limatulppaa joka alkaa pikkuhiljaa irtoilla?? Esikosta se alkoi pikkuhiljaa irtoilla muutamaa päivää ennen synnytystä, mutta joukossa oli silloin ihan pieniä veriviiruja, eli oli selvemmin tunnistettavissa. Niin ja kampaajalla on nyt käyty! Uuden upean tukan kanssa täällä siis synnytystä vaan odotellaan.

Mites Ilonalla alatko pikkuhiljaa olla sinut tulevan sektion kanssa??

Entu&Löydös rv37+5

Voi Entu, loppusuora!

Alan vasta tajuta miten pitkä raskausaika on. Nyt puoliväli, ja mahaan on niin tottunut ettei tajua kuinka paljon se näkyy, valokuvista tulee sellainen täh-olo. Niin ja vanhoista valokuvista kanssa - aikamoinen ahaa-elämys että on ollut niinkin pieni..

Onnea Entun uudelle tukalle, mä voisin leipoa muffineja ihan vaan itselleni:D Kauhea syöpöttely jatkuu. 5 kg ja hiukan päälle tullut alusta, ja neuvolantädin vaakaan tietysti 1,5kg enemmän kun siellä alkumittaus otettiin just pahoinvointiviikkojen lopussa.

Prinressalle kivaa keskiviikon odotusta:)

Niin ja Joppulille ultra-onnea! Oletpas ahkera, meillä kanssa kestoillaan mutta vielä en ole yhtään vaippaa tehnyt. Onhan tässä vielä 4 kuukautta täysiaikaisuuteen:)

Elviira 19+6

Kiitti Elviira, olenkin ihan ihastunut uuteen tukkaani, tämä on omasta mielestäni paras malli mitä mulla on ikinä ollut! Peilailen naurettavan paljon ja hipelöin päätäni koko ajan :D. Aika kiva kun voi olla tyytyväinen edes johonkin kohtaan itsessään, muuten onkin jotenkin kulahtanut olo. Viime öinä olen kyllä saanut nukuttua tosi hyvin ja elättälen tietty toivetta, että olisi sitä kuuluisaa tyyntä myrskyn edellä. Löydöskin on aika rauhallinen, (ei siis huolestuttavan rauhallinen,) eli olon puolesta nyt ei ole valittamista, mutta sitä on vaan niin kypsä....

Eilen muuten otettiin eka(!) kuva mun mahasta! Mies oikein kesken salkkareiden hokasi, että me ei olla otettu yhtään masukuvaa tästä raskaudesta. Hän säntäsi sitten saman tien etsimään kameraa ja napattiin muutama kuva. Tytteliä odottaessa niitä otettiin varmaan joka viikko :D. No on nyt sitten edes pari kuvaa tästäkin odotuksesta ja nekin täysin miehen ansiosta.

Mitähän meidän synnyttäneille kuuluu? Laittakaa jotain kuulumisia, jos ehditte.

Entu&Löydösrv37+6

Aikulle suurkiitokset sektiokokemuksen kertaamisesta! Täytyy tosiaan yrittää varautua siihen, että toipuminen vie aikaa ja varoitella tuota miestäkin jo etukäteen siitä kuinka avuton aluksi luultavasti olen. Täytyy myöntää, että aika paljon helpotti, kun sai tehtyä päätöksen asian suhteen (ja kun tuo mukava lääkäri vielä vakuutteli, että olisi itsekin tehnyt saman ratkaisun). Mutta tokihan tuo sektio edelleen jännittää ja pelottaa aika lailla. Viime päivinä olen kuitenkin taas murehtinut sitäkin enemmän sitä, onko Ipanalla varmasti kaikki hyvin. Sain sairaalasta ohjeet tarkkailla liikkeitä ja hakeutua päivystykseen heti jos niissä tapahtuu muutoksia tai kutina lisääntyy. No, Ipanallahan on aina ollut oma rytminsä (= liikkuu kun huvittaa) ja niitä hiljaisempiakin päiviä on. Jotenkin on tosi vaikeeta tietää, missä vaiheessa on oikeasti syytä huolestua. Ja senhän varmaan arvaattekin, että mitä enemmän näitä asioita mietin, sitä enemmän tuo kutinakin vaivaa… Huokaus. On tämä aika raskasta. Ja huoli sen kuin kasvaa, mitä lähemmäs h-hetkeä mennään…

Entulle onnittelut onnistuneesta uudesta tukasta! Mä kävin kans viime viikolla kampaajalla ja olen samoin harvinaisen tyytyväinen hiuksiini tällä hetkellä :-) Muuten alkaakin olla vähän vähemmän hehkeä olo. Paino ei tosin ole enää moneen viikkoon noussut eikä tuo maha vieläkään ole mitenkään valtava kenenkään muun kuin appiukon mielestä (hän jaksaa joka kerta nähdessään minut päivitellä mahani kokoa!). Mutta siitä huolimatta Ipana painaa välillä tuonne alas aika inhottavasti eikä hyvää nukkuma-asentoa tahdo millään löytyä. Ja heti kun innostuu hiukankin enemmän touhuamaan kipeytyy alaselkä ikävästi. Tuo Entun miehen oivallus oli muuten aika loistava!! :-D Kyllä nuo miehet osaavat välillä olla niin nerokkaita :-D

Minkäslaisia vaippoja se Joppuli on erikoistunut tehtailemaan? Teetkö jollakin tietyllä kaavalla? Sisä- ja kuorivaippoja erikseen vaiko taskuvaippoja? :-) Mä en valitettavasti ole ollenkaan käsityö ihmisiä, joten valmiita vaippoja olen ostellut. Mutta tarkoitus olisi kyllä ainakin joitakin lisäimuja tehtailla itse, kun vaan saisin jostain saumuria lainaksi…

Mites Prinressa, joko olet saanut tuloksia? Ja onko olo helpottanut?

Ja nyt purkamaan pyykit koneesta!

Ilona & Ipana 37+3