Plussanneet Viilaajat! (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monsku79

Vieras
Taasen aika laittaa uutta ketjua plussanneille viilailijoille!

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Ilona 27.10.2007 Tays
Entu LA ? KYS

Minä onneton en löydä Entun laskettua aikaa mistään!? Lisäilkää se jookosta?

Plussanneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays

Nyt heitin kylllä ihan ulkomuistista, toivottavasti oikein! :-)

Sitten vielä vähän tarinan tynkää..

Eli suuresti onnea Entun pikkuiselle! Saatkin sitten järkätä oikein kunnon pippalot - mä olisin ihan onneton tuollaisessa :) Mitä aiotte antaa pikku-prinsessalle lahjaksi?

Aava-haaveilija saisi kyllä alkaa siirtymään jo tälle puolelle! Pitääkin taas käydä tsempittämässä tuolla toisella puolella. Kiva kun kävit moikkaamassa :)

Joannakin vihdoin saanut mahan :) Hyvä hyvä.

Neuvolaterkut; mahani pääsi normaalikäyrille!!! Ei siis olekaan liian iso :) Ja kymmentä kiloa neuvolan mukaan ei olekaan ihan vielä mennyt rikki, joten painonnousukin ihan jees. Hemoglobiini 110 eli laskenut, mutta en tiedä mitä tehdä, kun IHAN KAIKKI rautavalmisteet laittaa ummelle. Oon juonut pari päivää jotain litkua, jonka pitäisi olla vatsaystävällinen, mutta mulla ei auta. Ummettaa heti vaikka otan ylläpitoannoksen Levolacia päivittäin. Mitä himskattia tässä seuraavaksi keksis?

Tänä aamuna vierailin vaihteeksi labrassa. Piti ottaa paastosokeri, kun nähtävästi verensokeri on alhaaalla jatkuvasti. Oli kiva raahautua 12 h syömättä olon jälkeen 45 minuutiksi terveyskeskukseen jonottamaan ja verikokeen jälkeen ei edes sokeripalaa herunut, vaikka pyysin!

Kaverin isosisko soitteli eilen, että voisin tulla häneltä hakemaan kaikki vanhat äitiysvaattet ja vauvantavarat! voi hitsi, että olen iloinen. Ei yhtään innostaisi ostaa lisää mammavaatteita ja vauvantarvikkeitakin on kiva saada, ettei tartte kaikkea ostaa :)

Siilit on muuten heränneet talviunilta :)

Monsku & Villi 27+2 (kai...)

Täällä on työmotivaatio vaihteeksi ihan nollassa. Ihmeen huono olokin ollut taas koko aamupäivän :-/ Sais kyllä jo loppua tällainen!

Pari päivää sitten kävin katsomassa ystäväni kaksiviikkoista vauvaa. Kyllä oli hirmu suloinen ja ihana! :-) Mutta hiukan alkoi taas mietityttää, kuinka sitä sitten itse pärjätään sellaisen rääpäleen kanssa. Mä en ole hoitanut vauvaa yli kymmeneen vuoteen (sen jälkeen, kun siskon lapset oli pieniä) ja mies ei oikeastaan koskaan. Mutta kai me saadaan hiukan tuolla ystäväni pikkukaverilla harjoitella :-) Tosi rankoilta kyllä kuulostivat sekä valvotut yöt että synnytyskokemus… Ei todellakaan helpottanut mun pelkotilojani :-/ Mutta kai se on parempi koittaa olla tässä vaiheessa murehtimatta moisia. Keskityn nyt vain odottamaan viikon päästä olevaa ultraa. Tuntuu ihan kamalalta, kun en ole yli kolmeen viikkoon kuullut Ipanan sydänääniä… Toivottavasti pikkuisella kuitenkin on kaikki hyvin!

Ilona & Ipana 13+6

Pitkästä aikaa kävin tuonne lokakuisiinkin ilmoittautumassa, niin pitää jotain nyt tännekin. Ei vaan ole kyllä mitään kirjoittamista aikaa tässä tapan, kun tyttö nukkuu. Synttäreille ollaan lähdössä kunhan neiti herää ja innolla odotan! Makeahammasta nimittäin kolottaa oikein kunnolla, eli kakkua ja muita tarjoutuksia aion ahmia aivan holtittomasti. Enkä aio potea huonoa omaatuntoa herkuttelustani!!

Entu ja Löydös rv14+3

klara vappen kaikille!

Meidän vappuhuuma oli ylimmillään kun eilen illalla saunan jälkeen avattiin simapullo ja katsottiin Uuno Turhapuroa... Mies meni tänään töihin klo 6, joten ei tosiaan tehty mitään ihmeellistä.

Mulla oli päänsäärkyä sunnuntaina ja eilen ja eilen tuli vähäksi aikaa sahalaitaista reunaa näkökentään. Luin paria kirjaa ja niiden mukaan molemmat oireet viittaa raskausmyrkytykseen, tosin kuuluupa siihen monta muutakin oiretta. Verenpaine ei ole noussut ja se olis varmaan vakavampi oire. Onneks huomenaamulla on neuvola, jolloin tarkistetaan valkuaisarvot. Ehkäpä vaan taas hätäilen liikaa, eikä tänään ole päänsärkyä lainkaan.

Aion kuitenkin ottaa tämän päivän ihan iisiisti ennenkuin mies kotiutuu; syön herkkuja ja luen hömppäpokkaria (tosin englanniksi, se tekee siitä suorastaan opettavaista :-)

Meidän kaveripiirissä Ullanlinnanmäen piknik oli ihan must reilut 10 vuotta, mutta nyt parina viime vuonna se on jäänyt ihan unholaan pienten lasten takia. Ehkäpä herätämme perinteen taas kunniaan parin vuoden kuluttua. Niin, ja toinen sitä seurannut traditio oli kävely Cantina Westiin mansikka Margaritoille, mutta jätän senkin tänä vuonna suosiolla väliin. Holiton versio siitä oli nimittäin ihan kauheeta mansikkamehua, sitä tuli maistettua jo tammikuussa duunikaverin läksiäisissä. Löysin eilen Cittarista alkoholitonta Kopparbergin siideriä sekä aivan ihanaa 1%:sta Stowford Press-enkkusiideriä. Tulevina viikonloppuina juhannukseen saakka on luvassa jotain menoa ja meininkiä, joten on kiva että itsekin voi korkkailla tölkkejä ja pulloja, vaikkakin holittomia sellaisia. Kaikki light-limut on jo testattu.

Monsku, sulla on varmaan pitänyt kiirettä muuton kanssa, mutta nyt lienette jo kotiutuneet uuteen kotiin. Toivottavasti nettipimennostasi ei tule kovin pitkää.

Mites Ewa, joko vauva potkii? Meidän Jaska on kyllä edelleen tosi laiska, mutta joka päivä viitsii sentäs jonkin verran elämöidä, mutta ei silleen että ehtisin saamaan miehen niitä potkuja tunnistamaan. Pari potkua alas vasemmalle ja vartin kuluttua pari eri kohtaan.. Hohhoijaa - sanoo Jaska - ei sitä enempää jaksa..

Nyt loput kaffet kuppiin ja kirjan kimppuun!

Joanna & Jaska 26+2

Heippa,

Siinä se vappu sitten tuli ja meni :) Meni meiltäkin ohi lähes huomaamatta. Aattona tuijoteltiin leffaa kotisohvalta ja eilen käytiin vähän kaupungilla kävelemässä ja syömässä ja terassilla "olusilla". Minä join iänikuista fantaa. Se 1% Stowford Press on muuten tosi hyvää! Olen sitä pari kertaa saunasiideriksi nauttinut ja muistaakseni uutena vuotena kun juuri kukaan ei vielä tiennyt raskaudestani. Maistuu oikeesti siiderille kun muut holittomat maistuu lähinnä smurffilimulle.

Voi Joanna! Toivotaan, että päänsärky ym. oireet eivät nyt vaan viittaa siihen raskausmyrkytykseen. Tosi inhottavaa silti! Onneksi sulla on se neuvola, tule sitten kertomaan kuulumiset.

Mulla päällimmäisenä tunteena on juuri nyt väsymys. Tähän mennessä olen nukkunut ihan hyvin mutta pari viime yötä olen ollut todella kuumissani ja olen herännyt aianakin seitsemän kertaa yössä Villin potkuihin.... kivahan se on että potkii, mutta... olen nyt varmaan kymmeneltä ihmiseltä kuullut sitä teoriaa, että millainen vauva vatsassa sellainen myös syntymän jälkeen. Että teille on Joanna tulossa mukava ja rauhallinen vauveli ja meille joku pikku paholainen :)
Niin, minkäslainen se Ewan masukki on luonteeltaan?

Ilonalle tsemppiä huonon olon selättämiseen! Luulisi pahimman jo pian loppuvan.
Mullakin on pikkuhiljaa taas alkanut herätä pelot siitä, että en osaakaan tai jaksa hoitaa vauvaa. Olen välillä ihan satavarma, että esim. imettämisestä ei tule mitään... ja toisaalta tiedän, että kyllähän sitä oppii ja kyllä siitä selviää. Mitenkäs teillä muuten; aikovatko isukit pitää isyysvapaita? Meillä mies on kotona syntymästä sen 18 päivää.

Äitiyspakkaus tuli! Se on vuoden 2006 ja aivan ihana! Lisäksi sain kaverin siskolta ainakin 20 paria äitiyshousuja (nyt riittää!) ja neljä laatikollista aivan ihania vauvan kuteita ja muuta kamaa. Niitä hypistellessä menikin koko viime viikonloppu!

Ja ei muuten olla vielä(kään) muutettu, sillä asunto vaati kuitenkin maalausta paikoitellen. Muutetaan ensi keskiviikkona ja kaikki on kesken! En vaan jaksa.... Perjantaina pitäisi mennä takaisin töihinkin - PLÄÄH! Evvk.

Nyt kaffelle.
T. Monsku & Villi 28+0

heissan,

kaikki hyvin neuvolassa. Päänsärky on mennyttä, eikä verenpainekaan ollut mikään mahdoton (alapaine alle 90). Systeri kertoi, että hänellä oli raskauden aikana pari migreenikohtausta, joten voipi olla että mun sahalaitaoireet oli orastavaa migreeniä. Hemoglobiini oli noussut 111->122 rautakuurin ansiosta. Painoa oli tullut kuukaudessa 2kg, joten nyt pitää alkaa syömään herkkuja vain karkkipäivänä. Heti kun suklaa alkoi maistumaan, näkyy se painossakin :-(

Nyt pitää varata aika sokerirasitustestiin ja toukokuun lopulla alkaakin sitten jo synnytysvalmennuskurssi neuvolassa!

Tsemppiä Monskulle muuttorumbaan ja väsymykseen.Sullahan on muuten alkanut jo viimeinen kolmannes, eikös niin. Mulla tosin ei ole ihan tarkkaa havaintoa milloin se oikein vaihtuukaan. Miten muuten laskette raskauskuukaudet? Muistan ennen omaa raskautta aina kysyneeni raskaana olevilta millä kuulla ovat menossa ja pyörittelin vaan silmiä kun sain vastaukseksi viikkoja plus päiviä. Jonkun laskukaavan mukaan 40 raskausviikkoa on jaettu kymmeneksi kuukaudeksi, eli viikot 37-40 ois kymmenes raskauskuukausi, mutta tuntuis tyhmältä sanoa ennen laskettua aikaa olevansa 10. kuukaudella..

Terkuin,

Joanna & Jaska 26+3

Hei kaikille!

Monsku, yksi kaverini kehui että raskaana muuttaminen on kivaa, kun voi itse toimia vaan päällysmiehenä ja teetättää varsinaiset hommat muilla :D. Sulla kun niitä suppareitakin ollut niin nyt otat vaan megafonin, mukavan istuimen ja komentelet läpi muuton! Voi olla että erinäiset ihmiset inhoavat sinua sen jälkeen, mutta Villin parhaaksi ;D.

Joanna, noinhan ne kuukaudet kai menee. Sen kymmenennen kuukauden sisällä vauva on valmis maailmaan milloin vaan, se laskettu aika on kuitenkin vaan arvio. Minä en tiedä yhtään vauvaa, joka olisi syntynyt laskettuna päivänä. Sitä päivää on vaan niin vaikea olla tuijottamatta, tuntuu että pakkohan silloin on jotain tapahtua! No viimeksi ei päästy ihan sinne asti neiti syntyi rv39+4 ja siinä vaiheessa oli jo niiiiiiiin kypsä synnyttämään, voin vaan kuvitella miten paljon kypsyttää jos menee yli lasketun ajan!

Monskulle vielä, että älä suotta murehdi sitä vauvan hoitoa. Sinä olet kuitenkin ihan perusjärkevä ihminen ja sulla on mies tukenasi! Se alku pienen ihmisen kanssa on aika epävarmaa, kun ei vielä kunnolla tunne toista eikä osaa tulkita itkuja yms... Mutta sitä ollaan niin tiiviisti yksissä vaavin kanssa, että äkkiä sen oppii ja on tosi hyvä, että miehesi on aluksi kotona! Ehditte oikeasti tutustua vaavin kanssa ennen kuin jäätte kahden. Siinä pitää vaan muistaa olla armollinen itselleen ja muistaa että kaikki tunteet on sallittuja, siinä alussa saattaa nimittäin heitellä aika tavalla :/ onnesta epätoivoon jne... Ei voi olettaa, että heti samalla sekunnilla kun kotiutuu vauvan kanssa kaikki hommat olisi hanskassa, kaikki uusi kun kuitenkin vaatii sitä opettelua. Toivottavasti saat muuton yhteydessä kivan neuvolan terkan, jonka kanssa voi kaikesta tuollaisesta keskustella!

Vielä loppu hehkutus!! Meille tulee viikonloppuna uusi auto!! Jihuu, en malta odottaa! Harmi vaan että kunnon koeajut jää myöhemmälle, kun viikonloppuna pitää alkaa siivota ja leipoa neidin juhlia varten. Vieraita on odotettavissa vähän pitkin ensiviikkoa.

Entu joka on jossain vaiheessa livennyt jo rv:lle 15!

Tervehdys!

Vikaa päivää sairaslomalla! Onpas aika mennyt nopeasti - mitä ihmettä mä olen puuhastellut :) Tästä sitä alkaakin oikein kunnon rumba; huomenna töihin, viikonlopuksi sukulaisiin, ensi viikolla muutto...

Oon ihan kade Entulle uudesta autosta :) Meidän bilikka toimitetaan vasta viimeistään juhannuksena, että sitä odotellessa... onpas Entukin tosiaan jo pitkällä! Niin se aika rientää. Paitsi että heinäkuun loppu ei tule varmaan koskaan! Noista raskauskuukausista vielä; "hassustihan" ne tosiaan menee. Siksi mäkin puhun ennemmin viikoista, mutta muistan kyllä, että aiemmin "maallikkona" ei paljon viikot ja ja päivät auenneet :) Mutta tosiaan; ihan just olenkin sitten jo kahdeksannella! Olen muuten melko varma, että mun tuurilla Villi vetää yli lasketun ja olen hermoraunio lopulta ja Joannakin ihan varmaan synnyttää aikaisemmin :)
Meilläkin alkaa valmennus toukokuun lopulla!

Eilen olin yhteydessä uuteen neuvolaan, jossa oli oikein mukavan ja täyspäisen kuuloinen täti. Seuraava aika onkin jo 14.5. Nyt siis tihenevät noi käynnit. Ihan kiva. On aina vähän turvallisempi olo, kun tietää, että seuraava käynti on pian.
Vaikka nyt meneekin ihan hyvin; ei juuri supistelekaan. Yritän epätoivoisesti nostaa hemppaa jollain pirun rautalitkulla, jotta pahin väsymys väistyisi. Ikävä hengenahdistus vaivaa aika ajoin, mutta siihen olen jotenkin jo tottunut... Sitten sillä lailla ikävästi "keinuttaa" eli ei nyt suoranaisesti huimaa, mutta heittää päässä. Se on tosi inhottavaa!!! Olen nyt neljänä päivänä yrittänyt soittoaikana tavoittaa sitä aiempaa neuvolantätiä, jotta saisin ne labratulokset siitä paastosokerista, mutta tyyppi ei vastaa edes soittoaikana! En siis ikinä saa tietää, onko sokereissa jotain vikaa :( Huokaus. Onneksi pääsee siitä muijasta.

Noh, nyt lähden vielä katsomaan, josko selkä kestäis parin muuttolaatikon pakkaamisen. Muuten keskittyisin lähinnä määräilemään, mutta mies tuntuu luulevan, että kamat lentää laatikoihin itsestään...

No niin, kissa kaatoi kurkumapussin, joka oli tiskipöydällä ja meillä on nyt kirkkaankeltainen kisu :) Pitää mennä siis.

Monsku & Villi 28+1

Käyn nostelemassa teitä ylöspäin ettette huku toiselle sivulle..

Meillä tuolla haavelijoiden puolella on taas jännät viikot edessä...

Prinressa haaveilevista viilaajista..

heissan!

Ihanaa, on perjantaiiii! Viikonlopuksi ei ole muuta ohjelmaa kuin pihatalkoot huomenna. Saa nukkua just niin paljon kuin nukuttaa. Viime yö meni vaihteeks hyvin, mutta kahtena edellisenä en ehtinyt yövalvomisen takia nukkua kuin kuusi tuntia per yö. Ja sehän ei mulle riitä alkuunkaan. Viime yönäkin olin toki hereillä, mutta vain vajaan tunnin, joten unta kertyi melkein 8 tuntia. Jee! Pienistä asioista sitä onkin iloinen. Jaska pitää mulle öisin seuraa, joten katsotaan joskos meille tulee rauhallinen lapsi, joka on mieltynyt yöllä valvomiseen...

Viime yönä ja tänä aamuna tunsin ekaa kertaa potkuja navan yläpuolella, on Jaska tainnut vaihtaa asentoa, sillä ennen kaikki (laiskat) potkut on tuntuneet ihan kohdun alaosassa. Kovin on vielä potkut hentoja, vielä en voi kuvitellakaan että potkut vois jossain vaiheessa olla niin kovia että ne ihan sattuu.

Saitko Monsku Karvisenne pestyä :-) Miltäs työt maistuu saikun jälkeen.. voin vaan kuvitella... Oletko vieläkään saanut sokerituloksia?

Niin, ja onnittelut Entulle uuden auton johdosta. Meillä on toukokuun ohjelmistossa auton vaihtaminen. Älytöntä, että "pitää" vaihtaa farmariin kun auton käyttäjäkunta lisääntyy alle metrin mittaisella kaverilla...

Päivänjatkoja,

Joanna & Jaska 26+5

Pikaisesti töiden keskeltä: aamulla oli vihdoin ultra ja kaikki ok! Tosin ultrannut lääkäri oli aika kummallinen, tuntui lähinnä höpisevän itsekseen. Mutta mikäli sitä mutinaa nyt oikein tulkittiin, oli Ipanalla kaikki kunnossa. :-) Koko vastasi viikkoja 15+1 eli pari-kolme päivää ollaan edellä kuukautisista laskettua. Taidan kuitenkin edelleen laskea tuon neuvolan systeemin ja vanhan lasketunajan mukaan…

Ilona & Ipana 14+5

Vitsit saa nähdä kunpi poksahtaa ensin, Ilona vai minä, kun tuo Ilonan vaavi vaikuttaakin olevan vain päivää nuorempi! Aika kaukaiselta kyllä tuntuu tuo synnytys vielä, kun ei edes puolessa välissä olla.

Tänään aloitin jo synttäreitä varten leipomisen, tein suolaista piirakkaa pakkaseen. Olen fiksuna tyttönä buukannut ensi viikon tekemistä täyteen saattaa hiukka kiiru tulla jossain vaiheessa leipomisten ja siivousten kanssa. Synttäreillehän on tulossa ihan vaan meidän perheet ja yksi kaverini lapsineen, mutta silti vieraita kasaantuu jo n.25 ja kaikille pitäisi jotain suun ja mahan täytettä löytyä. Älysin tuossa etten ole vielä ehtinyt edes miettimään mitä me annetaan tytsylle lahjaksi, eli sekin pitää ensi viikolla keksiä ja hankkia. Olen kuitenkin toisaalta ihan innoissani tulevista juhlista! On se vaan niin ihmeellistä, että oma pieni täyttää jo vuoden!!

Pikku Löydöksenikin on alkanut ihan oikeasti antamaan elonmerkkejä itsestään :). Eilen nukkumaan mennessä tuntui selkeitä, joskin tooosiiiii heiveröisiä liikkeitä masussa. Hymy naamalla varmaan nukahdin :):).

Onpa hyvä, että Jaskan potkut tuntuu ylhäällä! Sehän meinaa, että pikkuinen on "oikein päin masussa", tietty ehtii vaikka kääntymäänkin, mutta neitini ainakin köllötteli uskollisesti raivotarjonnassa jo rakenneultrasta lähtien. Olisi ainakin yksi jännättävä pois synnytyksen lähestyessä, kun tietäisi, että kaveri on oikein päin tulossa.

Hyvää viikonlopppua toivottavat Entu ja Löydös rv15+2 ja maailman pienin isosisko.

Töissä jälleen. Mutta katsotaan, josko ehtisin silti kirjoitella hiukan enemmän kuin eilen…

Viime viikonloppu ja vappu menivät vatsatautia sairastaessa. Ja vaikka kotona sairastaessa netissä roikuinkin, olin niin poikki, että en jaksanut itse kirjoitella. Painokin putosi tuossa sairastaessa kilon-kaksi alemmas kuin se oli ekalla neuvolareissulla. Saas nähdä, mitä vaaka näyttää ensi pe kun on toinen neuvola. Nyt ainakin ruoka maistuu sen verran hyvin, että eiköhän ne karanneet kilot tule takaisin muutaman kaverin kanssa hyvin äkkiä :-)Painon putoamisesta huolimatta maha on nyt selvästi kasvanut. Ei sitä (kai) vielä kukaan ulkopuolinen ole huomannut, mutta mies kyllä jo naureskelee mun ”möhikselleni”.

Entulle tsemppiä juhlajärjestelyihin. Mun piti kans nyt viikoloppuna olla tosi tehokas (kun kerran viime viikonloppu ja vappu meni vain maatessa) ja leipoa, siivota sekä laittaa pihaa kesäkuntoon. Mutta taitaa sittenkin siirtyä touhut eteenpäin. Onnistuin nimittäin eilen leikkaamaan oikein kunnon haavan tuohon peukalon juureen. Ja nyt ei sit voi oikein mihinkään tarttua toisella kädellä, kun haava aukeaa heti, jos peukalolla puristaa. Eli täytynee yrittää antaa sen rauhassa parantua pari päivää. Mä en tiedä voiko tää liittyä jotenkin raskauteen, mutta mä olen olut ihan toivoton tohelo viime aikoina. Tämä oli nyt parin kuukauden sisään KOLMAS kerta, kun leikkasin sormeeni. (Ja sitä edeltävästä kerrasta puolestaan on useita vuosia eli ei mulla normaalisti ole tapana itseäni jatkuvasti viillellä…). No, eiköhän ala tuo mieskin vähitellen oppia, että nälkäistä ja väsynyttä vaimoa ei päästetä veitsen varteen vaan passataan suosiolla paremmin :-)

Me ei olla edelleenkään kerrottu Ipanasta sukulaisille. Mies haluaisi odottaa äitienpäivää (johon ei ole enää kuin viiko!), mutta mulla on eilisestä ultrasta lähtien ollut sellainen olo, etten haluaisi enää salailla. Varsinkin kun tuo maha alkaa ainakin omasta mielestäni jo näkyä. Saa nyt sitten nähdä, koska uutiset kerrotaan...

Entulle vielä onnittelut Löydöksen liikkeistä! Olen kyllä vähän kade… Täällä ei taida olla toivoakaan tuntea mitään vielä pitkään aikaan, kun istukkakin on edessä. Mutta kaipa ne Ipanankin liikkeet jossain vaiheessa alkaa tuntua. Kyllä hän kaikenlaista ainakin eilisessä ultrassa näytti touhuilevan :-)

Ja Monskulle onnea uuteen kotiin!

Mutta nyt on pakko keskittyä taas töihin… Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ilona & Ipana 15

Heipparallaa! Tulipas vietettyä viikko siellä Suomessa ja kivaa oli! Perhe ihasteli masuani ja melkein kaikki kaveritkin kerkesin tavata. Ystäviltäni sainkin jo hoitopöydän, ihan uuden veroiset vaunut (Ora) ja kuljetuskopan - että hyvä oli, ettei tullut itse vielä mitään hommattua.

Saman tien kun pe:na kotiuduttiin tänne Tukholmaan tuli kutsu kavereitten mökille, eli ei kun pakattiin uudestaan ja menoksi. Onneksi mökki oli saaressa: ei ollut niin väliä, mitä romppeita hätäpäissään niskaansa veti. Täytyy varmaan käydä ostoksilla ja/tai raahata kesävaatteet kellarista lajiteltaviksi. Taas tuntuu, että jää tavallisia vaatteita pieneksi kasvavan masun tieltä :-)

Juu, kiitos kysymästä: vauva potkii päivittäin ja yleensä tietty illalla kun meikäläinen haluaisi nukahtaa! Nyt Suomen reissulla tunsi mieskin ekan kerran potkut ulkopuolelle...oli ihan innoissaan ja on vähän väliä käpälä tai korva mahassa kiinni.

Mukavaa, että neuvola ja ultrakäynnit on kaikilta sujuneet ilman mitään hälyttävää. Ja että Entu ja Ilona on jo noin pitkällä!!!

Monskulle empaattiset osanottoni: muutto ja remppa on tässä meitäkin stresanneet jo jonkun aikaa ja kaikki tuntuu tapahtuvan (liian) vähitellen. Rempareiskamme on varannut heinäkuun kaksi ekaa viikkoa tositoimiin ja sen jälkeen sitten ehkä pääsee varsinaisesti sisustamaan.

Joanna: kyllä se miehesikin pian tuntee liikkeet. Meilläkin oli monta harhayritystä, kun potkut tuntui loppuvan heti, kun mieheni lähestyi mahaa. Mutta vihdoin ja viimein onnisti! Ja sama rumba autonvaihdossa on täälläkin. Tuntuu tosiaan hupsulta, että pikkukaverin takia on vaihdettava isompaan. Mutta ei kai se niinkään ole se vauva, vaan vaunut ja kaikki "tarpeellinen", minkä on mahduttava mukaan. Vaikuttaa aikamoiselta sirkukselta joka kerta, kun lapsiperhe päättää jonnekkin lähteä :-)

Aurinkoiset kevätterveiset kaikille +viilaajille ja Minjalle tervetuloa joukkoon kunhan uskaltautuu! Ensi viikolla sitten taas!

Ewa 24+4 (tulikohan oikein???)

Terve,

Täällä ollaan ihan puhki... ei tuo työnteko ota tauon jälkeen oikein sujuakseen ja olen tosiaan nytkin työpäivän jälkeen ihan poikki... vähän huvittavaa, että porukka lappaa luonani juttelemassa, että muista nyt ajatella itseäsi äläkä vaan tee liikaa töitä ja samalla kasaavat lisää duunia ja delegoivat ja pyytävät apua minkä ehtivät!
Ja iltaisin pitäisi pakata muuttoa varten... ihan suosiolla siirrettiin muuttoa muutamalla päivällä ja lauantaina olisi sitten suuri koitos!

Upeeta, että Ilonan ultrassa kaikki hienosti! Ja Entu tuntee jo potkuja - hulppeeta :)
Ewastakin oli ihanaa kuulla pitkästä aikaa! Ewakin jo tosi pitkällä!

Joanna; onko Jaska asettunut ihan lopullisesti pää alaspäin vai tuntuuko potkuja edelleen muuallakin? Villi ainakin vaihtelee asentoa vielä useamman kerran päivässä... pää ylöspäin hengatessa ahdistaa henkeä helpommin, joten parempi olisi jos viitsisi hengailla pää alaspäin... noh, poikittain se vasta tuskaisaa onkin :)

Kävin muuten korvalääkäriäkin taas morjestamassa. Sain vihdoin paastosokerin tulokset ja se oli ihan normaali. Verenpaine on ok eikä se hemokaan mikään hirvittävän alhainen ollut joten ajattelin vielä tsekata korvat sen huimauksen takia. Ei näkynyt sielläkään mitään, joten lääkäri oli sitä mieltä, että nestetasapainon muuttuessa, tasapainoaisti toimii jotenkin huonosti ja siitä johtuu tuo jatkuva keinutus. Eli ei mitään vaarallista, mutta sitäkin ärsyttävämpää!
Tulipas taas tuota omaa napaa, sorry!

Hienoa, että Minja on plussannut!!! Ja toivottavasti löytää pian tiensä tänne!

Nää painuu varmaan kohta koisimaan, on niin pirun väsy,
Monsku & Villi 28+5

huomenia,

nyt alkaa työnteko kypsyttämään ihan kunnolla. Ei huvittais millään raahautua tänne, varsinkin kun tuli taas valvottua yöllä kaks tuntia, tai viime yön valvominen tarkoitti sitä, että heräsin klo 4 ja olin hereillä noin kuuteen ja klo 6.10 soi herätyskello. Nyt on ihan zombie-olo. Mun lomakammassa on vielä yli 30 piikkiä, plääh.

Ei se Jaska pysy paikoillaan, mutta en tiedä missä asennossa milloinkin on ennenkuin alkaa potkimaan. Eilenkin kun oli ihan vaisu koko illlan kun röhnötin nojatuolissa melkein makuuasennossa, mutta heti kun siirryin sänkyyn, niin alkoi potkimaan (erittäin vaisusti, tuttuun tapaansa). Nyt potkut tuntui enemmän alhaalla, joten taitaapa siellä heitellä voltteja minkä ehtii.

Kiva kuulla Ewa, että teidän tyttökin jo potkii. Kyllä muuten mun mies on bongannut potkuja, itse asiassa jo ekan "sarjatulituksen", jotka itsekin varmasti tunnistin potkuiksi pääsiäissunnuntaina.

Saatteko te muuten paljon extrahuomiota mieheltänne? Mun special-huomiot on melko minimissä, mutta saan varmaan syyttää siitä itseäni, olen mainostanut olevani niin elinvoimainen, että pystyn tekemään mitä tahansa. Eilen illalla mies katseli mun jalkojen rasvausta sängyssä makuulla ja kysyi yllänkö kaikkialle. Argh, mitä väliä jos vaikka ylentänkin, kyllä mua saa ihan "syyttäkin" rasvata... Jätän kuitenkin tällaiset kommentit sanomatta ääneen ja sitten vain purnaan mielessäni kun mitään ei tapahdu. No, oli mies aamulla ihan herttainen kun näki mun väsyneen olemuksen heitettyäni hänet töihin ja sanoi, että jos en jaksa olla päivää töissä niin mun pitäis mennä kotiin nukkumaan. Tiedän vaan, etten saa aikaiseksi lähdettyä töistä moisen takia, vaikka kuinka ramasee.

Pitänee alkaa tekemään töitäkin vähitellen, evvk.

Päivänjatkoja ja laittakaahan muut jotain vähän piristävämpää tekstiä!

Pitää vielä loppuun kehittää jotain positiivistä; meillä kaikilla lähestyy eka "epävirallinen" äitienpäivä (Entu tosin on jo vanha tekijä :-) Odotatteko miehenne huomioivan teidät jotekin? Pöh, taas pääsin tähän huomioimisasiaan.. Saas nähdä kuinka omalla kohdalla käy, olen jo vähän vihjannut että mitähän se Jaska mulle hommaa...

Joanna & Jaska 27+2

Juu äitienpäivänä ei varmaan ihmeesti juhlita, lauantaina kun on tytsyn yksi-vuotiset. Viime äitienpäivän olin sairaalassa hoitelemassa 2 päivää vanhaa vaaviani. Mies toi sinne kukkia ja kakkua. Sitä paitsi on tässä tullut osteltua itselle uutta kännykkää ja terassikalustoa ja se autokin tuli sunnuntaina, eli en kyllä odota mitään. Ainut vaan että aion nukkua ja haluan ne kaffet sinne sänkyyn!

Eipä se mies meilläkään mitenkään erityisesti huomioi... Esikosta huomioi kyllä paljon enemmän, ei antanut kauppakasseja kantaa ja hieroi jalkoja, nyt saattaa lykätä tytsyn mulle kannettavaksi, kun "vähän selkään juilii" :D. Meitsi superkantaja sitten laahaa taaperoa ja mahaansa. No ei tuota mahaa kylläkään nyt vielä kovin hirveästi ole. Viimeviikolla tosin aika lailla pullahti esiin ja eilen ja eilen mieskin totesi myhäillen, että "kullalla on maha kasvanut". Onnittelujakin sain tänään asioilla käydessäni jo ihan vatsan perusteella.

Monskulle hirveästi tsemppiä töihin ja muuttoon! On se sitten ihana, kun uusi koti laitettu kivaksi ja voi alkaa vauvatamineita sinne laittelemaan :). Niin ja Joannalle tietysti myös jaksuja töihin! Kävin tänään työpaikallani sopimassa syksylle vähän lisää hoitovapaata, eikä kyllä tullut yhtään ikävä sinne!

Ihana kuulla, että Ewallakin maha kasvaa ja tyttö potkiion ja Ilonallakin alkaa vatsa pullistumaan :)! Mulla tämä maha on kyllä kasvanut tooosi paljon nopeammin kuin "ekalla kierroksella". Ei silloin näillä viikoilla ulkopuoliset vielä mitään arvanneet.

Kiva kuulla, että haave-puolelle on saatu plussa! Onkin ihan liian pitkäaika edellisestä!

Entu rv 15+6

Heippa,

Joanna; otan suuresti osaa yövalvomiseen! Itselläkin taas valvottu yö takana. Villi on nyt asettunut jotenkin niin, että painaa keuhoja ihan kamalasti, enkä saa henkeä!!! Tää on ihan kamalaa. En pysty olemaan makuulla ja yritin sohvalla istuen nukkua pari tuntia mutta eihän siitä mitään tullut :(

ÄH. Nytkin ihan totta ahdistaa niin paljon, etten jaksakaan kirjoittaa.
Palaan myöhemmin!

Monsku & Villi 28+6

Heippa taas,

Otan tänään uusiksi, kun pystyy vähän hengittämäänkin :)
eilinen päivä oli kyllä yhtä tuskaa, mutta illalla Villi ilmeisesti vähän käännähti niin, ettei enää paina niin paljon. toki tuskan hetkiä tulee, mutta menevät ohi eikä jatkuvasti tartte olla kuin kuolemaisillaan oleva kala kuivalla maalla.

Ei kyllä tullut viime yönäkään hirveästi nukuttua... Olen kyllä kuullut, että luonto "opettaa" yöheräämisiin, mutta eipä sen tarvitsisi ihan näin aikaisin alkaa :(

Miten Joanna sulla on olo? Muistat sitten hakea sairista, jos et töissä jaksa!
Mulle työnteko hetkellisesti on alkanut jopa maittaa, kun sen parissa saa päivät kuitenkin kulumaan vähän paremmin kuin sairiksella... saas nähdä kuinka kauan.

Muutto lähenee! Jaiks. Pakkaaminen vaan edelleenkin hidasta... katsotaan miten meidän käy. Odotan kyllä kovasti juuri sitä, että saan alkaa purkaa Villin kamoja, pestä pikkuvaatteita, entisöidä pinnasänkyä jne. :)

Sitten tuosta extrahuomiosta... olen saanut sitä kyllä koko raskausaikani, mutta täytyy sanoa, että olen sitä kyllä vaatinutkin! Ei ole päivääkään tässä raskaudessa ollut, etten jotain vaivaa olis valitellut ja olen myös selväksi tehnyt, että mua pitää hemmotella. Ja siltikin on pari päässyt unohtumaan, että meikätyttö on aikas paksuna. Muistan eräänkin aamun, kun mies juoksi junaan ja minä jäin junasta. Näillä viikoilla kun ei enää mitään kilpajuoksua harrasteta :) Että kyllä sitä spontaania huomiointia kaipaisi välillä... saas nähdä miten äitienpäivänä käy. Olen vähän siihen suuntaan vihjaillut, että sais muistaa jotenkin.

Argh kun toivoisin, että Villi kääntyis ja pysyis kääntyneenä.
Pistäkääs peukut pystyyn, että se tapahtuu pian, jookos?

Monsku & Villi 29+0

huomenia,

voi Monsku, onpas ikävää, että sulla on tukala olo ja hengittäminen on vaikeaa. Aikamoinen Villi-viipeltäjä teille on tulossa!Mä en voi "syyttää" Jaskaa uniongelmista. Nyt olen saanut pari yötä nukuttua suht hyvin ja on paljon parempi fiilis myös työnteon suhteen. Aamukampa on vielä tekemättä, mutta olen kyllä hyvinkin tietoinen montako aamua on vielä kammettava töihin.

Töissä pitää sen verran kiirettä, etten ehdi oikein mitään kirjoittamaan. Aloitin tämän rustaamisen klo 8, enkä nyt klo 11 mennessä ole saanut montakaan riviä kasaan. Palaan asiaan kotikoneelta paremmalla ajalla.

Joanna & Jaska 27+4