**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 14**

Alkuperäinen kirjoittaja Donu:
Mikä tilanne emmy83 ja London calling? Kp:t huitelee jo 50 ja ylikin. Onko siis toukoplussia tulossa/tullut?
Samaa olen miettinyt..

antilo, t77 :hug: Kyllä se plussa vielä teillekin tulee! Kesäplussia sitten =)



Tuulia tervetuloa, kesäplussaa sinullekin toivotaan =)

Jos tosiaan viittä plussaa yritettäisiin porukalla saada kasaan, se olisi laskennallisestikin jopa mahdollista.. (kun yksittäisen kierron raskautumistodennäköisyys on noin 20%)
Yritin laittaa meitä vähän kierron mukaan järjestykseen, jotta pysytään jotenkin kärryillä. Monella näkyy olevan ovis juuri tulossa tai menossa, joten eikun peitot heilumaan. Miehetkin varmasti tykkää, kun saavat jotain lisä-actionia makkariin =)

Nyt hyvää pitkää viikonloppua kaikille, sukujuhlat perjantaina etelässä, toivottavasti sunnuntaina palatessani olisi iloisia uutisia luettavaksi!

+++++++++++++++++++++ tuulia kaikille! :heart:
 
alavatsakipuilut senkun jatkuvat, samoin pahoinvointi, etovuus, päänsärky sekä sellanen "täysi" olo.. närästystäkin on ollu, ja yleensä KOSKAAN en siitä kärsi...

tätiä odotellessa ens viikolle..

työterveyshoitaja suositteli tekemään uuden testin.. en tiedä enää uskallanko, ko viime negagin sai itkut aikaan... :'(
 
Nalatus: Kyllä kantsii varmaan silti tehdä se testi tai sitten varata aika vaikka ihan lääkärille. Mä ainakin pidän peukkuja =)

Äiskä80: Ei ne testit oo paljoa kalliimpia, ainakaan netistä tilattavat.

ON: Mulle tuli tänään täti kyläilemään eli voi päivittää listaan kp 1/32.
Sattu vaan niin nolosti, että alkoi kunnolla just kun oltiin miehen kanssa puuhissa :ashamed:
Onneksi tämä ei pienestä hätkähdä.

No hyvä silti, että alkoivat. Nyt ainakin pitäis tietää, että koska seuraavan kerran pitäisi tätiä odotella.

Mitenkäs teillä muilla on kuukautiset "käyttäytyneet" synnytyksen jälkeen:
Onko ekat olleet pitkät, runsaat, kivuliaat tms?
Onko kierto ollut heti säännöllinen vai onko ollut epäsäännöllisyyttä?
Onko oireet muuttuneet verrattuna ennen raskautta oleviin?
 
Mulla taitaa olla ovis meneillään. Eilen tuli "vuolas" valkovuoto...sitäkö se on, oviksen merkki? Mä en tiedä niin tarkkaan näitä naisen kehon juttuja. Olen vaan elellyt itseni kanssa ilman, että tekisin havaintoja joka asiasta, mitä mussa tapahtuu. Nyt on vaan kummasti ruvennut alapään jutut kiinnostamaan :LOL:

Bassetille menkoista raskauden jälkeen: mulla alkoi puoli vuotta synnytyksestä ja ne oli heti suht säännölliset (ei mulla päivälleen koskaan ole mut noin suurin piirtein). Vuoto oli aika samaa luokkaa kuin ennen raskauttakin. Oireita mulla ei ole ollut koskaan juuri ollenkaan.

Yksi minkä huomasin hävinneen raskauden jälkeen on migreeni. Onko muilla samaa? Mä kärsin lapsena ja teininä migreenistä, ja vielä aikuisekin, mutta en muista saaneeni kohtausta tosi moneen vuoteen, ja lapsi on jo 5-v. Toivottavasti tuleva lapsi ei tuo vaivaa takaisin tullessaan. Onkohan se mahdollista...?

Meillä on tänään kahdet ylppärit ja herkkupäivä siis. Tässä vauvaprojektin ohella mulla on toiveena saada muutama läskikilo pois (3 kg) ennen heinäkuun puoltaväliä. Mulla vaan on tosi huono itsehillintä ja -kuri, joten tuskin häviävät mihinkään. Jos raskaaksi tulen, niin toiveena on pysyä samoissa kiloissa alkuraskaus kun jätän kaikki herkut viimeistään kahden viivan jälkeen pois...huoh... :headwall:
 
Heips!

Pitkästä aikaa.Aattelin vaan ilmottaa et minut voi laittaa tonne plussanneisiin.
Tänään tein positiivisen testin,jippii!! =) Kyllähän tuota ehdittiin ootella.Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

Pahoittelut tädin kohdanneille,onnea ens kiertoon.

Toivon paljon lisää plussia tänne ja hyvää kesää kaikille B)

:wave:
 
Tandem: olen ihmetellyt myös tuota migreenin poispysymistä, vaikka muutamat menkat on jo tulleet. Ennen raskautta kärsin vähintään kerran kuussa rajusta migreenistä, teininä viikoittain. Raskausaikana tuli kahdesti, ja nyt synnytyksen jälkeen yritti kerran. Odottelen koko ajan koska entisenlainen jyske ja oksentaminen alkaa.. Positiivista kuulla että migreeni voi pysytellä kauemmankin poissa. =) Ihanaahan se olisi jos vähenisi edes.

Bassets: niin vielä, että menkat olleet erittäin runsaita teini-iän malliin ekojen jälkeen, mutta se migreeni vielä puuttuu..
 
täällä elellään epätoivossa ja hämmennyksessä..

ensi viikolle tätiä kylään odottelen, mutta hämmentävää on, kun välillä on näitä ns raskausoireita, sitten voi olla parikin päivää, ettei ole mitään... en oikein tiedä mitä ajatella..

sitten ERITTÄIN tyhmä kysymys.. mistä tämä täti ilmaisu menkoille oikein on syntynyt?
(itse olen tottunut puhumaan hullun lehmän taudista, punaisen lokakuun metsästyksestä ja peräti japanin lipun ilmaantumisesta...)
 
Huomenta!

Tuntuu, että te kaikki olette niin reippaita ja periksiantamattomia... :flower:

Meillä aloitettiin vajaa kuukausi sitten vasta yritys, yhdet menkat tulleet aloituksen jälkeen, ja tuntuu, että tämähän on tosi rassaavaa puuhaa!!!

Mä olen aina sellainen ennakolta tosi paljon suunnitteleva, en niinkään hetkessä elävä ihminen, ja elän tällä hetkellä ihan kiinni mun kännykän kalenterissa. Lasken otollisia päiviä, menkkapäiviä, päiviä milloin kandee tehdä testi jos ei ala Japanin lippu liehumaan (Nalatus, kiitos uudesta sanonnasta :LOL: ) ja miten monta päivää vielä jäljellä mihinkin...ARGHHGHH!

Miehelle eilen valittelin puuhien lomassa, tai ennen puuhia, ja hän vaan on niin rento, että tulee jos tulee ja jos ei tule niin ei tule...ei voi ottaa paineita! Itseäni vielä pelottaa sekin, että jos on kauhea yritys ja paine päällä, niin ei ainakaan onnistu. Töissäkin ollut AIVAN KAMALA huhti-toukokuu!! Varmaan vaikuttanut kroppaankin jollain lailla. Silmäkulmaan on ainakin iskenyt krooninen elohiiri. Se vaivaa mua nykyään vähintään kerran päivässä. Onko se merkki stressistä?

Sori tämä mun monen teidän mielestänne varmaankin aivan turha kitinä ja ruikutus, mutta olipa nyt ihan pakko johonkin purkaa tuntoja näin aamusta. Silmät vielä ihan ristissä ja töitä pitäisi samalla tehdä
|O
 
Nennu08: Paljon onnea plussasta!

Tandam: Mulla on kanssa aivan hirveä hinku pikkuiseen vaikka kierto ei ole vielä edes kunnolla alkanut. Mulla kävi ennen tätä pikkuista siten, että vauvaa väännettiin suurella innolla pitkään ja hartaasti, mutta elämä yleensäkin ja varsinkin työ oli äärimmäisen stressaavaa eikä pikkuista kuulunut. Heti seuraavaan kiertoon stressin lauettua ja työolojen muututtua kuitenkin tärppäsi ja ainakin itse uskon, että stressi osaltaan vaikeutti raskautumista.

ON: Mulla ei sitten vissiin alkanutkaan menkat, ehkä. Mulla on ollut jo n. 3 viikon ajan silloin tällöin ihan vähän tihkuvuotoa (just paperiin pyhkiessä näkyy ihan kirkasta punaista ja pieniä pisaroita pöksyissä ) ja kovia menkkakipuja. Sitten kivut lakkasi ja muutamien päivien päästä siitä alkoi "vuoto" joka oli niukkaa ja vain yhdynnän jälkeen max puol vuorokautta. Nyt olen ihan ulalla, että mitä ihmettä tämä nyt on. Onneksi on gynen aika keskiviikkona...
 
Nalatus :hug: osanottoni tädistä. Kyllä se plussa (ja vaavi) vielä teillekin tulee =)

Ina ja krisu, mikä tilanne teillä? *helmari jännittää puolestanne oireita*

Bassets: kyselit menkoista synnytyksen jälkeen. Tässä vielä lisää muisteloa. Mulla kävi niin että jälkivuotoa oli eka pari viikkoa, sitten oli taukoa ja yhdynnän jälkeen alkoi pariksi päiväksi tihkumaan uudelleen. Menkat alkoivat sitten parin kuun päästä, ihan normaalina minusta.

ON: tätiä odotellaan loppuviikosta.. Kaverit alkoivat kovaa kyytiä (kuulemma) suunnittelemaan mulle jo polttareita, kun pelkäävät että ison mahan kanssa jäisi pitämättä parin kuun päästä :LOL: Katsotaan kuinka käy =)

Eka viikko kesäkuuta menossa ja plussia jännätään kovasti. Katsotaan montako saadaan!

Erittäin plussaisia tuulia kaikille, nauttikaa valoisista kesäöistä! :flower:
 
Moikka, oltiin vähän reissussa niin en oo päässyt käymään..

Eli tätihän se tuli, ja nyt on jo kp 5, masentelut on masenneltu ja nyt innolla uuteen yritykseen..

kirjottellen ja lueskelen myöhemmin lisää..
 
Jos nyt oikein äkkiseltään muistan, menossa on kp 21 ja vähitellen alkaa jotain ovisliman tapaista näkyillä. Peiton heiluttelua suunnitellaan ahkerasti, toteutus jää välillä puolitiehen kun iltaisin väsyttää niin vietävästi... |O Saas nähdä kuinka tänään käy. :whistle:

Uskon vakaasti plussia tulevan tässä kuussa, joten ei muuta kun peitot heilumaan! Ja jos ei tässä kierrossa tärppää, niin ehkäpä seuraavassa. Harjoitus tekee mestarin, niinhän sitä sanotaan. ;) Mutta siis ihan vakavasti puhuen, mitä jos yritettäisiin näin kesän kunniaksi psyykata toisemme keskittymään puolison hellittelyyn ja työntämään vähän taka-alalle haaveet vauvasta? Jos hellyyttä ja peiton heiluttelua harrastaa ihan vaan rakkaudesta toista kohtaan, voi se uusi rakkauspakkaus tulla "bonuksena". Olen ollut huomaavinani, että toisilla stressiä ja tuskastumista meinaa pukata kun se täti kurvaa paikalle kierto toisensa jälkeen. Enkä yhtään ihmettele!!!!!! Stressin kielteisistä vaikutuksista raskautumiseen olen nähnyt niin monta esimerkkiä, että siksi ehdottelen stressin torjuntaa ja runsasta lemmen harjoittamista! :D
 
bassets: tympeetä tollanen, toivottavasti saat gynellä selvyyden.. epätietosuus on niin inha tunne..

:hug: kaikille tädin yllättämille, ei muuta ku eteenpäin sano mummo lumessa.. *peukutukset*!

kärsimättömille lyhyen ajan yrittäneille: malttia, malttia ja vielä kerran malttia, tiedän että tunne on inhottava, mutta miettikääpä näitä pitkänmatkalaisia tai "kaltoin kohdeltuja" (hoidoista kärsiviä, km/tm/ku tms kokeneita) ja yrittäkää samaistua heidän tuntemuksiinsa ennen kuin valitatte yk2 tai vastaavaa.. sori vaan.. :/

me ollaan yritetty 11/07 asti, petytty pahoin kaks kertaa (tm ja km) ja vielä vaan pitää porskuttaa.. en osaa edes kuvitella miltä tuntuu useamman kmn kokeminen tai kovien pitkien hoitorupeamien läpikäyminen.. :( kovasti nostan hattua heille!

ON: tääl ei mitään uutta.. raastavaa ku ei päästä ees vielä yrittään ku menkat vaan odotuttaa itseään ja tuntuu et aika ei kulu mihinkään.. :p

huomenna tulee 4vkoo tyhjennyksestä, lekurin mukaan 4-5vkon sisällä tyhjennyksestä pitäs menkkojen alkaa, eli käytännössä hetkenä minä hyvänsä voi alkaa, tosin mitään merkkejä ei kyl ole.. :/ :ashamed:
 
Donu yhdyn mielipiteeseesi =)

kellopeliappelsiini Olen kanssasi siinä mielessä erimieltä, että se raskauden odottaminen ja toivominen ja pettyminen kun kuukautiset alkaa voivat olla ihan yhtä suuria, ellei joskus suurempiakin, kuin niillä jotka ovat yrittäneet pitkään. Samoin tunteet voivat olla vastaavia oli sitten kyseessä ensimmäisen tai viidennen lapsen toivominen.
Mielestäni olisi parempi, että jokainen voisi purkaa tuntojaan ja saisi mahdollisesti tukeakin riippumatta siitä, että kauanko yritystä on takana.

Itse olen tosiaan yrittänyt vasta 2 kk ja ne ekat kuukautisetkin puuttuu edellenkin, mutta minulla on tällä hetkellä ihan yhtä suuri vauvan kaipuu kuin silloin kun toivoin esikoista ja toivon, että voisin purkaa tuntojani ja keskustella mieltä askarruttavista asioista täällä palstalla tässäkin tilanteessa.
Esikoista olen toivonut 15 vuotiaasta asti ja häntä on puuhasteltu kahden eri miehen kanssa yhteenä useita vuosia ennekuin tärppäsi. Tähän väliin mahtui kaksi keskenmenoakin, tosin onneksi alkuraskaudesta.
 
Ja vielä vähän omaa napaa: Kävin tänään gynellä. Kummallinen vuoto ja kivut johtuvat vaan hormoonitoiminnan käynnistymisestä joka mahdollisesti junnaa paikallaan koska hormooneja ei vieläkään ole riittävästi ovulaation käynnistymiseen. Nyt vaan odotellaan ja vuodetaan :(
Munasarjat ovat edelleen lepotilassa, mutta kohdussa on hormoonitoiminnan merkkejä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
Lisäksi välilihan leikkaushaava on kasvanut arpikudosta joka vuotaa verta josta osasyy vuotoon (tästä sitten yhdyntöjen jälkeinen vuoto). Aika hassua, että kun puhuin neuvolalääkärille arvesta hän totesi vain, että se on erittäin siisti :|
 
Heippa!!
Haluaisin liittyä joukkoonne! Olen ns. uusvanha, koska reilu vuosi sitten kirjoittelin tänne vähän aikaa, mutta sitten meillä heti tärppäsikin.. mutta np-ultrassa todettiin 13vk;olla ettei sydän lyönyt enää :( ..

Mutta nyt on kova vauvakuume ja toivotaan että nyt kävisi paremmin tällä kertaa.. halu saada pikkukakkonen on meillä kova :heart:
Joo eli siis, mun kp;t normaalisti 30, mutta nyt kierto huitelee stressin takia 45/30.. tänään kävin tästä syystä gynellä, mutta totes kaiken olevan kunnossa.. voi laittaa yk1. ollaan jo pikkuhiljaa alettu harjottelemaan ;) mutta kp;t tosiaan ihan miten sattuu..
mutta siis plussatuulia kaikille ja onnittelut raskautuneille!!

Siiruli
 
mulle nyt sit vois päivitellä kp1/28 yk1 (yritys aloitettu 11/07, tm04/08, km 05/09)

täti kurvasi paikalle aamulla heti sängystä noustuani, päivälleen 4 vkoo tyhjennyksestä, ihana helpotuksen tunne et nyt päästään taas ihan oikeesti yritteleen..
joten nyt ei ku verkkoapteekkiin ovistikkuostoksille.. :LOL:

bassets: minun mielestä lyhyen ja pitkään yrittäneitä (vrt. yk3 tai yk13) ei oikein voi verrata, tottakai vähän aikaa yrittäneilläkin varmasti pettymyksen tunteet ovat vahvoja ja sitä ei kukaan tiedä kuin henkilö itse miltä mikäkin tuntuu, mutta kyllä esim yli vuoden yrittäneillä asia on varmasti keskimäärin raskaampi, jo aika tekee mielelle tehtävänsä.. toisekseen mielestäni ensimmäistä yrittävillä on eräänlainen "suoja" pettymyksia kohtaan, sillä he eivät oikeasti tunnepohjalta tiedä mitä vanhemmuus ja äitiys on, lapsen kaipuu voi toki olla valtava, sitä ei käy kiistäminen, mutta kyllä minun mielestäni sekundäärilapsettomat (tai jo usempia lapsia omaava) kokevat rankempia tunteita, sillä he tasan tarkkaan tietävät mitä raskaus, synnytys, oman lapsen saaminen, huoli, vastuu, äitiys jne. on.. mutta tämä tosiaan on vain _minun_mielipiteeni_

siiruli: tervetuloa puolestani ja pahoittelut menetyksenne johdosta! :hug: toivotaan parempaa onnea seuravalla kertaa..
 
Siiruli tervetuloa! :hug: :n pahoittelut menetyksestänne ja plussaonnea teille!

Donu, puhut aivan asiaa tuosta stressistä ja rakkauden hedelmästä. Meillä esikoinen sai alkunsa normaalin petitouhun yhteydessä (2x siinä kierrossa vain eli ns. erittäin helposti alkunsa saanut), emmekä nytkään aio väkisin aloittaa peittojen heiluttamista. Vauva saa tulla jos niin on tarkoitettu meidän elämässämme. Toki kovasti tykkäisimme että ainakin muutama tenava kodistamme löytyisi (tai ne kaikki haaveilemani 13!) Vaikka onhan se selvää, jos vuosi tai pidempään menee, niin kalenteria tulee varmasti seurattua tarkemmin. :hug: Isännällä on kyllä ollut pientä yrityksen poikasta menossa, koska yleensä harvemmin tekee aloitteita illalla ja nyt on kumminkin ollut useamman kerran viikossa minua lämmittelemässä. Taitanut käynyt lukemassa vauvakuume-palstaa? :LOL: siltä ainakin vaikuttaisi normikäyttäytymiseen verrattuna.. :LOL:

Onko muilla mietteissä tai haaveissa, montako lasta teillä sitten "isona" voisi olla?

:hug: kaikille tädin kohdanneille ja romantiikkaa kesäiltoihin! :heart: :heart: :heart: Donun tavoin uskon että valoisammat illat ja kesä saavat hormonit vauhtiin ja plussia kehiin =)
 
Täällä olisi Tansuli 27v., jolla esikoinen 03/08. Toinen olisi toiveissa ja yk1 päättymäisillään, mutta tuntuu siltä että ainakaan vielä ei ole vauvaa luvassa. Eka sai alkunsa helposti ekasta kierrosta ja pelkään kamalasti, että toisen kanssa tulee olemaan vaikeuksia.

Kirjoititte ihan asiaa tuosta stressaamisesta. Itse koitan olla kovasti sitä mieltä, että lapsia ei tehdä vaan saadaan, ja toivon pienoisen saavan alkunsa ilman kummenpia paineita, tjottailu -meiningillä.

Onnea yritykseen juuri sinulle, joka luit tänne asti. Jutellaan :wave:
 

Yhteistyössä