**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 14**

tansuli tervetulotoivotukset minun puolestani ja plussapuhureita teillekin!

samaa mieltä donun kanssa että stressi tekee varmasti tehtävänsä, mutta se on kyllä äärettömän hankalaa olla stressaamattakaan jos kuukausi kuukauden perään joutuu pettymään ja turhautumaan.. meillä tämä viimeisin raskaus alkoi yk11, toivo alkoi olla jo kyllä aika pohjalukemissa, aika tutkimuksiin oli varattuna ja mieli alkoi siirtyä jo tulevaan tutkimusrumbaan ja mahdollisiin hoitoihin, vaan kuinkas sitten kävikään, kaksi viivaa pärähti tikkuun kun sitä vähiten osasin odottaa.. :) hirvittävä harmi vain ettei raskaus sitten jatkunut :( mutta jospa sekin onni meille vielä suotaisiin että se toinen lapsi vielä saataisiin.. :heart:
 
mä haluaisin 3 tai 4 lasta ainaskii =) hitsi, tilasin joku aika sitte jo ovis tikkui, eikä ne ole tulleet vieläkään :snotty: nooh, eipä tuu stressattuu tikkujenkaa, en mä kuitenkaa ovista niillä bongaa :whistle: :p

siiruli tervetuloa ja pahoittelut teidän menetyksestänne :hug:
 
Heissan!!
Mulle voi päivittää kp 1!! Alko menkat!! Oon tosi tyytyväinen sen takia, koska toi kierto veny niin kauheesti, et saa jotain tolkkua tähän hommaan! =) Ja nyt voi alkaa yrittää ihan tosissaan!
Jänskättää kauheesti :D Vaikka syksyllä oli ihan maissa ja ajatteli että en tod. pysty ainakaa parii vuoteen yrittää, mut silti sitä jaksaa innostua näin ja uskoa uuteen mahollisuuteen! Ja niin se pitää ollakki! Täällähän oli muitakin keskenmenon kokeneita!

Mutta niin kolme tai neljä lasta olisi haaveissa =) Mut saas nähä kuinka monta meille suodaan :heart: :heart:

Äiskä80, sulla alkaa olla jännät paikat, onko mitään oireita?
Jees, mutta nyt olis parempi alkaa kattoa nukkumattia, tai muuten on aamulla hankala herätä, tosin se on joka tapauksessa.. :kieh:
 
Tansuli tervetuloa! :flower:

Tuosta lapsiluvusta vielä, neljää tosissaan haaveillaan, mutta tupaan on periaatteessa tehty huonevaraukset niin, että se 13:kin mahtuu. Tästä yhdestäkin olemme kiitollisia ja mikäli lisäystä tulee niin ilolla vastaan otetaan =) Ilmoitin viime viikolla työnantajalle että olen likan kolmevuotispäivään asti hoitovapaalla. Kyllä sitä ihmeteltiin, mutta ollaan ajateltu miehen kanssa, että vaikka vähemmän rahaa on käytössä ja suuremmat reissut jää tekemättä, että tämä on kumminkin antoisaa aikaa meille kaikille ja lapsi saa kasvaa "rauhassa" kotona. Ikäänsä kun ajattelee, niin reilu neljäkymmentä vuotta on vielä eläkeikään aikaa :LOL: ehtiipä tuota töissä käydä monen monta päivää.
 
Heippa!

En ehdi nyt vielä lukea tarkemmin juttujanne, ainoastaan pinon nimen perusteella tulin ilmoittautumaan joukkoon :wave:

Olen 25vee ja meillä on viikon päästä 9kk ikäinen poika ja nyt on sitten se pikkukakkosesta kuumeilu alkanut... :) eli siinä mielessä tulin oikeaan pinoon?

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla! :)
 
Hei taas kaikki!

Uusille kuumeilijoille tervetuloa :wave: . Plussanneille oikein paljon onnea :flower: :) .

Sain tällä viikolla tietää että miehen sisko saa perheenlisäystä ja ikää on melkein 40v. En hältä itseltään vaan vähän mutkien kautta. Pitäs olla onnellinen hänen puolestaan, mutta en pysty. :( Ette usko kuin se korpeaa aina kun hänet näkee sen pyöristyneen mahansa kans.

).( Luulen että ovis on ollu eilen tai toissapäivänä. Nopeaa laskettuna tätiä vois ootella kylään tuossa kp32 tienoilla.Peittoja on pöllyytelty ihan kiitettävästi, joten raskautumisen mahdollisuus on olemassa. Samalla lailla ei ole nipistellyt kun viime kuussa kun tunsin oviksen ihan selvästi. Ei vain tullut just sillon harrasteltua.

Kaikesta huolimatta hyvää kesän alkua kaikille. :)
 
Minä toivoisin neljää lasta :heart:
Ja mies kahdeksaa...
Tosin näin realisesti ajatellen se ei varmaan tule täyttymään koska ikää on jo reilu 30 v ja ainakin tämän ekan kanssa raskautuminen kesti kauan :(

Mutta ikionnellinen olen tietysti tästä yhdestäkin =)


Lumikuningatar Olen kanssa miettinyt tuota ihan samaa. Vaikka kuinka haluaisi iloita toisen raskaudesta on se tosi vaikeaa kun itse toivoo kanssa raskautta, mutta sitä vain ei kuulu. Tiedän, että se on väärin, mutta ainakin kohdallani se on vaikeaa :'(
Tämä siis ihan kasvotusten tavatessa ja oikeiden tuttujen kanssa.

Mulle voisi päivittää sinne alkusivulle kp 3. Keskiviikkona nyt alkoi se ihan oikea vuoto. Melkein kivuton ja tosi runsas. :/

Laskeskelin tuossa, että ovis pitäis tulla 17-20 pvän aikoihin. Jos silloin tärppäisi niin laskettu aika olisi lähes päivälleen sama kuin esikoisella :)
Tosin tässä kierrossa taitaa yritys jäädä suorittamatta koska olemme just 17-20 päivä mökillä ja äitini on siellä mukana ja huoneita vaan yksi...
Täytyy varmaan lähettää mummo pojan kanssa vaunuttelemaan ja koittaa saada ukko houkutella samaan aikaan sisälle remonttipuuhista ;)
 
Pääsin eilen pitelemään päivän vanhaa vauva sylissäni! Sain varmaan vauvasäteitä ja hormonit lähti kierroksille... =)

Vaan enpä usko itsekään tuota äskeistä. Mulla ei valitettavasti mitenkään nouse mitkään primitiiviset aistimukset pintaan muiden vauvoista tai lapsista. Lapset ja vauvat on söpöjä jne., mutta ei ne sykähdytä sillai...tietääkö kukaan millai?

Ensi viikolla meillä vasta lapsia pyöriikin jaloissa kun esikoinen täyttää hurjat viisi vuotta. Juhlitaan vuosia isommalla lapsilaumalla HopLopissa, ihan jo etukäteen pelottaa! Se porukka ei ole rauhallisimmasta päästä, 5-6-vuotiaita poikia kaikkia :whistle:

Juhannuksen jälkeen odotellaan syntyväksi tulevaa kummityttöä, joten kyllä näitä lapsosia tässä riittää, vaikkei omaa alkaisikaan kuulua :LOL: Vaan siltikin, oishan se oma kiva!

:D
 
Täälläkin vaan kuume kovenee päivä päivältä..
Katteletteks te äitiysvaatteita tai ihan pienten vauvojen vaatteita esim. netistä?
Vai oonks mä ainut hömppä täällä? :D
En tietenkää osta, mut kiva kattella.. B)
Mä muistan kanssa et tuntu aika ikävältä kuulla viime syksynä ku oli saannu km. et hyvä kaveri oli raskaana.. ja vielä ei ollu mitenkää suunniteltu juttu.. mut alko tietty höyryämään heti siitä.. vaikka ei se mitä muilla on, ni ole multa pois!!
Viikonloppuja!!
 
Sateista, mutta onnellista kesäkuun alkua kaikille! Haluaisin ilmottautua mukaan, kun olen nyt jo jonkun aikaa aktiivisesti taustalta seurannut keskustelua. Nyt kun mies on veittämässä iltaa kaupungilla uskallan tulla keskusteluun mukaan.

Meillä on poika 11kk ja nyt on toiveissa toinen yhtä suloinen lapsi. Mulla menossa kp 11/27-32 näin raskauden ja imetyksen jälkeen ja yk 1. Esikoinen sai alkunsa heti ensimmäisellä yrittämällä renkaan pois jättämisen jälkeen, vaikka yritin itselleni ja miehelleni uskotella, että ei se heti voi tärpätä, koska luomuna kierto ollut aina säännöllisen epäsäännöllinen ja melko pitkä.

Nyt siis uskomaton kuume ja mieskin naureskeli, että istut kaikki päivät koneella lukemassa noita palstoja... kovasti oon koittanut mahdollisia ovulaatiopäiviä miettiä, mutta testaileman en ala, eikä mies siitä edes tykkäisi. Jospa sitä ahkeralla hellyydellä tulisi tulosta aikaan =) !
 
Tervetuloa uudet ja onnea kovasti plussanneille!!!

:hug: uuteen kiertoon joutuneille, mutta uutta intoa vaan peliin. Jossain vaiheessa yritys ja odottelu palkitaan!

).(
Kp 21... Ovis hyödynnetty mahdollisimman tehokkaasti tällä kertaa mutta enpä tiedä...
Uskaltaisiko sitä olla ihan hiukan toiveikas...? Ei pitäisi mitään tänne ilmoitella... ihmeen taikauskoiseksi sitä jo menee että jos jotain sanoo "ääneen" niin sit ei ainakaan :| :ashamed:

Tilanne on sellainen että en lähde kuvittelemaan mitään oireita vaan perus-pessimistisesti olen liikkeellä. Silti en voi mitään sille että pieni toivonkipinä nostaa päätään. Olen parina viime päivänä palellut aika paljon (ihmekös tuo kun katsoo säätilannetta) mutta mittasin tämän takia äsken lämmön ja se on 37,1 eli lievästi koholla. Meillä on sisällä tosi lämmin (24 astetta) mutta silti vilunväristyksiä tulee silloin tällöin, sama oli töissä.
Esikoista odottaessa ylivoimaisesti pahin ja inhottavin alkuraskauden oire oli järkyttävä palelu mutta se alkoi vasta rv 5 tienoilla. Lämpö oli silloin reilusti koholla eli 37,5-37,8 usean viikon ajan.
Tämä lievä lämmönnousu nyt tarkoittaisi kuitenkin sitä että mitä ilmeisimmin ovis on tapahtunut, että edes jotain hyvää... :)

Muuten ei mitään erityistä, pientä alavatsanipistelyä ajoittain mutta sitä nyt on aina joskus muutenkin että en sitä pidä minään mahdollisena oireiluna.
Kai tässä on rauhassa odotettava vielä reilu viikko vähintään, sittenhän sen tietää.
Kärsivällisyyttä nyt vaan... :kieh:
 
Tervetuloa siis uusille! Ilmoitelkaa kiertopäiviä, esikoisen syntymäkk/vuosi mikäli haluatte ne etusivulle näkyviin ja kiertopäivät ja yrityskierrot rullaamaan. Mukavaa että meitä on jo näin paljon tässä vaiheessa, pian toivottavasti siirrymme sankoin joukoin odottajiin ja vauvautuneisiin. =)

T77, Lumikuningatar mukava kuulla teistäkin "pitkästä aikaa"!

Emmystä ja London callingista kellään havaintoja palstalta??? Ja krisun päivätkin menneet jo pian viikon yli. Mitä sinne kuuluu? *täällä taas jännitetään* Ensimmäinen kesäplussa kun odottaa vielä tuloaan.. Etusivun listan perusteella ensi viikonvaihteessa voi jo plussatuulia puhaltaa tai sitten ensi viikon puolella, toivon kovasti ainakin

:heart: +++ kaikille!
 

tandem mulla samanlaisia ajatuksia ku sulla.. toisten lapset ja vauvat on kyllä söpöjä ja ihania, mut ei ne tosiaan mitään tunneläikähdyksiä täälläkään aiheuta, ehkä se johtuu vaan siitä ku tietää ite sen aidon ja oikean tunteen omaa lastaan kohtaan, tuskin kukaan koskaan voi samalla tavalla tuntea toisen lasta kohtaan, tai jos voi, niin minusta se tuntuisi vähän "luonnonvastaiselta" ja omituiselta.. :/

lumikuningatar mä en kans jotenkaa osaa ihan aidosti oikeesti olla iloinen toisten raskausuutisista.. :( se on toisaalta tosi tympeetä, varmaan paistaa niin läpi mun teennäisen "onnea oikein kovasti" -lausahduksen takaa, mut en vaan voi sille mitään.. tämä pitkä yrittäminen ja pettyminen kerta toisensa jälkeen on vaan tehny musta katkeran, se on vaan ikävä tosi asia.. :(

siiruli mä en enää kattele.. sillon ku yritys alotettiin kattelin ja haaveilin kaikista vauvojen tarvikkeista, vaatteista, vaunuista jne. mut kuten ylläkin kirjoitin pettymykset on tehny vaan musta aika kylmän.. nyt täs edellisessä raskaudessa kattelin kans vaunuja, oikeestaan valitsin jo vaunut, jotka oisin veronpalautuksista ostanu meiän jouluvauvalle, mut seki otettiin meiltä pois.. :'( seuraavassa mahdollisessa raskaudessa en kyl ala hötkyileen ihan yhtään ennen ku kaikki on ihan varmaa ja ollaan selkeesti jo varmoilla vesillä, niin et liikkeet tuntuu jne (vaik voihan sitä senki jälkeen tapahtuu mitä vaan).. eikä varmaan kerrotakaan raskaudesta kenellekään, saavat sit arpoo mahankasvun myötä.. :/

epäusko tervetuloa!

t77 ovisplussatuulia sinne! ja sit eiku peittoja pöllyytteleen! :)

mininalle toivotaan et tärppi ois nyt käyny!

ON: kp4 ja vuotelee vieläki suht reilusti.. ei mitenkään huolestuttavan paljoo, mut normimenkkoja reilusti enemmän kuitenki.. ällöö.. :x mut ihan normia kuulema tyhjennyksen/kmn jälkeen et ekat menkat on runsaammat.. en oo uskaltanu käyttää viel kuukuppiakaan, ku oon ajatellu ku ei jälkivuodossakaa saa.. ehkä jo sit seuraavissa menkoissa käytän taas kuppia, se on niiiiin paljo mukavempi ku nää ällöttävät siteet.. :/

tääl sataa vettä ja tosi kylmä ilma.. mihin ne lämpimät kesäpäivät katos.. ? :/ jospa sit heinäkuu (mulla loma! jeij!) ois lämmin ja aurinkoinen.. :) äiti aiko tulla hakeen tytön tiistaihin asti ku hän on lomalla.. aiko käyttää tyttöö tivolissa tai uimahallissa tms. :) mulla tulee varmaan ikävä.. :)
 
Kellopeliappelsiini Mulla on sama, että meinaa tulla ikävä, vaikka ensin haaveileekin omasta ajasta, mutta sitten miettii lapsensa tekemisiä ja pärjäämisiä :)

myh meillä on aika samat päivät menossa... milloin meinasit testata mahdollista plussaa vai odotatko kuinka pitkälle?

).( Meillä siis esikko on poika 06/08. Mua huoletta, että tuleehan varmasti ns. kaikki tehtyä raskautumisen eteen. Nyt ollaan ahkerasti helitty, mutta taidetaan jatkaa eteenpäin jtp vielä hetken. onhan se riittävästi? Perjantaina olis tarkotus lähteä reissuun, mikä on ihan hyvä ettei liikaa tule tarkkailtua itteensä ja aika kuluu nopeammin. Tänään kyllä oli kohdunkaula enemmän aukinaisen tuntuinen, että ihan odottavaisena ollaan. Mies on varma, että heti ekalla voi tärpätä (kova usko omiin uimareihin :snotty: ), mutta itse olen kyllä pessimistisempi.
 
No symptoms here...

Jos mulla on tosi vähän, jos mitään, menkkaoireita, niin on varmaan tod.näk. ettei mulla ole kauheasti raskausoireitakaan. Siis erityisesti aivan alkuviikoilla. Edellisen raskauden alkuvaiheet kun meni ihan ohi :) Ja ainoat oireet myöhemmin oli heikotus ja himo omenoihin.

Epäusko, moi vaan! Tsemiä yritykseen, vannomatta paras. Kohta kuitenkin huomaat odottavasi kakkosta =) Toivottavasti onni suosii.

Suhvelille kanssa moi :wave: ! Tervetuloa jakamaan fiiliksiä.

Eipä mulla mitään. Kun ei ole mitään, mistä raportoida. Töissä saan ikävä kyllä sydämentykytystä ja koko ajan on pikku paniikki päällä, miten päästä siitä eroon? Onneksi enää kolme viikkoa ja sitten lomalle. Silloin voisi vetää niin johdot pois seinästä, että alkaisi vauvojakin kasvaa masuun!! Viimeistään....
 
Kyllä täällä on aikamoinen vauvakuume. Nykyisin otetaan se ylellä esitettävä kätilöt-sarja talteen katsellaan silloin, kun tyttö nukkuu. Vaikka itse olen synnyttänyt keisarinleikkauksella silti jaksaa jännittää miten käy synnytyksissä.

Kohtapuoliin alkaa jännät päivät, että tuleeko se täti kyläilemään vai ei.
 
Täti tuli (ja vielä ajoissa) eli mulle voi laittaa kp 1 ja yk 2. :'( Vaikka oli aika epätodennäköistä raskautumiseni, niin silti sattuu tosi paljon. En voi edes kuvitella, kuinka pahalta teistä tuntuu, jotka olette kokeneet tämän monta kk:tta putkeen. Tsemppiä erityisesti teille ja tietenkin plussatuulia kaikille! Joskohan meidän perhe löytäisi juhannuksena aikaa tehdä juhannusvauva :LOL: Veneessa 2-vuotiaan kanssa eli ei niin kauhean todennäköistä...
 
Moikka! Olen monesti lukenut tätä teidän palstaa ja nyt ajattelin itsekki kirjoittaa. Oikeastaan olen jo tuolla lapsettomuuspuolella, mutta kun toisesta lapsesta on haaveiltu ja yritystäkin on päällä, niin ajattelin,että josko minä nyt sitten kuumeilisin täälläkin.
Elikkäs meidän taipaleesta tän verran:
Yritystä monta vuotta, Hoitoihin päädyttiin huonojen simppojen takia, Hoitojen (IVF)avulla saatiin poika, joka nyt n, 1.5-v . Nyt sit toinen haaveissa ja 2. IVF tehtiin,josta eka alkionsiirto negaa ja nyt jännätään pakastesiirron tulosta. Torstaina olis testipäivä...! Oikeastaan testasin jo tänään ja negaa näytti, mutta 14 piinapäivää siirrosta pitäis joko tädin tulla tai sitten tehä testi.

Olen tässä miettiny, että, kun toi meidän "hoitopaikka" on kesän kiinni ja jos tästä siirrosta ei tulosta tule, rupeaisin siltikin tikuttaa ovista ja pistettäis peitto heiluu sillon. Vaikka meidän tuomio oli, että mahdollisuudet luomuraskauteen on kovin pienet. Eihän sitä koskaan tiedä...

Mitä ovis/raskaustestejä ootte käyttäny...parhaimmat merkit ...???

Kiitti jo etukäteen ~mammu~ pp11 + tiuhti
 
Menin sitten tänään tyhmyyttäni tekemään täysin turhan negatestin! :headwall: :headwall: :headwall:
Jotenkin vaan tuli sellainen hetken mielijohde ja eikun tuulahdus vaan kävi niin kävelin apteekin ovesta ulos testi laukussa (tarkennuksena että maksettu tietty, en siis varastanut testiä :) ).
Tein sen illalla (kun ei tietenkään malttanut huomisaamuun odottaa) ja odotukset oli jostain syystä korkealla että edes pienenpieni haamu näyttäytyisi - mutta EI. Kirkkaamman valkoista tikunpalaa saa etsiä (kirkkaan punaista kontrolliviivaa lukuun ottamatta). Ihme että pissitty tikku voikin olla niin hohtavan valkea - ei edes värjäydy kellertäväksi? :kieh:
Mieltä lohduttaa nyt ainoastaan se että olin ihan liian aikaisin liikkeellä tikkuni kanssa, mutta silti meni toiveet, en vaan usko että mitään ihmettä enää tapahtuisi.
Että niin sitä kai ryhdytään sit vaan yk 8:a odottelemaan... :(
(Niin ja kierron pituus on normaalisti n. 28-29 että tuo 26 mikä taulukossa on, on enemmänkin poikkeus.)
 

Yhteistyössä