MarraskuunVauvat 2006

hippo76 harmaana
..meillkin yöt yhtä ähkimistä usein :/ ,neuvolassa kävin tänään ja suositteli maitohappo bakteeria,nestemäistä.kävin hakemassa,täytyy kokeilla kun ei muut keksi.vitooitkin jo vaihdettu jekovittiin. ;) .Kovasti poika kasvaa,syö paljon ja painoa oli nyt 3vko vanhana jo 5140g.isoveikat suhtautuneet hyvin uuteen tulokkaaseen.. :) !!Joudun antamaan jo korvikettakin lisäksi kun ruokahalut valtavat tällä miehen alulla..!Tämä onkin ollut yksi hulina päivä,meille tuli tänään avainkoti ja hetihän sinne sisälle piti mennä katsomaan kun olivat kasaan saaneet,muutto sitten kuukauden päästä joskus...ihanaa...t hippo ja pikkupojat :heart: :heart: :heart:
 
tolki
Onpas toisaalta helpottavaa lueskella täältä teidän muidenkin vauva-arjen ihmetyksiä! :whistle: Me nimittäin painiskellaan kans noiden iltayömasuvaivojen kanssa! Menee kolmisen tuntia itkiessä ja sitten poika sippaa. Jekovitit on jo vaihdettu deetippoihin ja cuplatonit tosiaan käytössä. Mut huomenna soitan vyöhyketerapeutille! Veljen vaimo on käyttänyt molemmat lapset ja apu masuvaivoihin löytyi sieltä. Siitä ei ainakaan oo haittaa, varsinkin kun meidän poika nauttii suunnattomasti hieronnasta. =) Mmun mieskin on käynyt vyöhyketerapiassa ja on tuntunu se aikuisellekin auttavan. Joten kai sitä voi suositella.

Meillä ei ole napatyrää, vaikkakin pitkään kesti napatyngän lähteminen lopullisesti, ku pieni suonenpätkä jäi. Mut meillä on pojalla nestettä tms. kiveksissä ja sitä täytyy seurailla, ettei vaan siellä ole tyrää. Kaikenlaisia vaivoja siis tähän viestiin sisältyi..
:/ :whistle:

Muuten vauva on alkanut näyttää sosiaalisemman hymyn merkkejä- tänään naureskeli oikein kunnolla katsekontaktissa. Ihastuttavaa! :heart:

Ihanaa lunta on satanut. On edes vähän valoisampaa.
=)
tolki ja rasmus 4vkoa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 04:22 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 19:19 Knicke Knackerton kirjoitti:
Mulla oli kuparikierukka ehkäsynä ennen Jereä ja ajattelin nytkin sen laittaa. 5v. kuitenkin ehkäisyteho ja olen onneton muistamaan päivittäin jotain pillereitä tai muita.
mites toi kuparikierukka kun jossain ehkäisyneuvontasivuilla sanotaan sen miinuspuoleksi että sen laittaminen ja poisottaminen koskee,samoin muita miinuksia tuli kuukautisvuodon määrän lisääntymisestä ja kuukautiskipujen voimistumisesta ja kenties nikkeliallergiasta..
ilmeisesti sulle ei ole tullu haitoja kuparikierukasta..


unikuun yölliset mietinnät..
Kaikki nuo miinukset oli mulle kyllä totta. Paitsi, etten tuntenut tuota poisottoa ollenkaan.
Kuukautiset runsastui (ei silti niin paljon, että olisi ihan haitaksi ollut)
Kuukautiskivut myöskin voimistui. i)

Mulla siis suurin syy tuolle ehkäisymuodolle on se, etten halua hormonaalista ehkäisyä ja tämmöset joita pitää muistaa ottaa tms. niin ei minun hatarapäisyyden takia käy, tai sitten on taas tulossa vauvaa, kun tuntuis vähän siltä, että me ollaan miehen kans melko sikiävää sorttia, kun molemmat pojat ovat aika nopeasti alkunsa saaneet.


 
unikuu108
mä mietin kans tuossa ehkäisyssä sitä etten halua hormonaalisia ehkäisyjä ja hatara pää täällä myös.. mutta ehkä mä kuitenkin niistä miinuksista huolimatta päädyn kuparikierukkaan..
mullei ole ollut koskaan runsaita kuukautisia ja ainuat mistä tietää että tulee kuukautiset on et rinnat aristaa ja tulee hormooninäppyjä.ei kipuja joten taidan olla juuri kohderyhmää kuparikierukalle.ainut vaan että jos tuosta saa nikkeli-ihottumaa tai sen laitto koskee niin..

unikuu ja teo-ihanaa se nukkuu jo nyt..
 
Heips ja Onnellista alkanutta vuotta kaikille :heart: Tuosta ehkäisystä...mä haluaisin hormonikierukan, mutta leikkauksesta mulle jäi kova kipu kammo, enkä halua mitään sellasia toimenpiteitä, jotka vois käydä :/ joten tyydyn pillereihin. Lapsia emme aio enää suunnitella...siihenkin syynä tuo leikkaus kokemus sekä tämän viimeisen rankka ja huolta täynnä oleva odotusaika. Ja onhan näissä kolmessa ihan riittävästi puuhaa :D :heart: Meillä on seuraava neuvola 16 päivä, Venla tuolloin 2½kk, viimeksi käytiin 1kk neuvolassa. Hirmuisesti lähetän voima haleja teille, joilla yöt rikkonaisia :hug: Se on kamalaa...!!! Mutta tämä pikku Venla on oikea viilipytty...Nukkuu niin hyvin, herää kerran syömään ja muutama täyspitkä yö on mennyt myös =) Olen ollut ihmeissäni, että voiko vauva olla näin rauhallinen ja ihanan "helppo" :heart: Kaksi ensimmäistä saivat jo varautumaan valvomis rumbaan, mutta Venla vaan nukkuu ja hymyilee ja jokeltelee, ihme pakkaus :heart: unikuu onko se liina sulla sellanen mitä ei tarvii sitoa? Itsekkin haluaisin kantoliinan =) Mukavaa viikonloppua :wave:

Himpula & Venla 2kk 2päivää :heart:
 
Hei Kaikki!

Pitkästä aikaa ehdin tänne päätteelle! Olimme joulu-vuodenvaihde reissulla 2 vko, mummuloissa. Matkaa kertyi yhteensä 1100 km :) Sara jaksoi loistavasti, pidettiin taukoja aika tiuhasti vaikka matka-aika siitä pitenikin huomattavasti \|O

Sara on nyt 7 vko vanha, painoa tullut vain 150 g/2vko ja ollaan käyty tiheään painokontrolleissa, nyt siis painoa 4500 ja 56 cm.

Meillä myös alkanut ensimmäinen nuha, nenän tukkoisuutta ollut jo pari viikkoa. Apteekista olen ostanut imun ja suolatippoja, sillä saa nenän melkoisen puhtaaksi ja imuutetaankin aina molemmat sieraimet ennen syöttöä. Syömispuoli on yhtä taistelua välillä, kun mä olen oikea lehmä :LOL: eli maitoa tulee edelleen tuutin täydeltä. Välillä on joka paikka maidos ja sit saa haistella kun haisee maidolle milloin missäkin :) Iltaitkut kestää 23.00-02.00/03.00, johtunee siitä että maitoa tulee niin kovasti ja Sara joutuu hotkimaan, kun on päivän syönyt niin illalla sitten ilma vääntää vatsassa. Yöunet on jo täydet 8-9 h putkeen eli makoillaan sängyssä sitten aina puoleen päivään!

Onko kellään muulla niskat kipeänä imetyksestä ja selkä vauvan hoidosta??! Meillä kyllä kaikenmaailman apukonstit (reput, liinat, hoitopöydät yms) käytössä mut mulla joka paikka todella kipeänä. Lisäksi iskias vaivaa molemmissa jaloissa, luulin että se helpottaisi synnytyksen myötä mutta pahemmaksi vain menee...

Sinna ja Sara

Onko täällä ketään Elixian asiakasta?? Minkälainen lapsiparkki siellä on?
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 20:09 Sinna kirjoitti:
Meillä myös alkanut ensimmäinen nuha, nenän tukkoisuutta ollut jo pari viikkoa. Apteekista olen ostanut imun ja suolatippoja, sillä saa nenän melkoisen puhtaaksi ja imuutetaankin aina molemmat sieraimet ennen syöttöä.
onko ollu kuumetta? miten alkoi?
meillä alkoi sillä että limaa oli ns kurkussa.ei räkäisyyttä,tukkoisuutta vain..nyt menossa jo toinen pikku pullo keittosuolaliuosta.millasen limaimun ostit?meillä on sellanen pikkuniistäjä muttei sillä saa mitään irti, kun ne räät on siellä syvemmällä.sit ostin sellasen pitkän letkun jota ite imetään ja se onkin villiä puuhaa kun päätä ja käsiä pidetään kiinni ja letku nenään..huh..
meillä myös unet menny ihan sotkuksi tukkoisuuden takia.tänään viimeksi nukkunut ennen kolmee ja kello nyt puol 10.arvaatteko kuinka montaa miljoonaa konstia olen kokeillut..syö ihan ok,muttei syö itteensä tajutttomaksi..niinku yleensä..

unikuu ja teo päivää vaille 7vk<br><br>
 
Tervehdys tosi pitkästä aikaa =)

Meillä ollaan tänään tasan 9 viikon ikäisiä ja elämä maistuu päivisin oikein ihanalle mutta yöt on yhtä tuskaa jatkuvien heräilyjen ja itkuisuuden takia.

Rintamaito on jo vaihtunut kokonaan korvikkeeseen, ei ole riittänyt maito yhdellekään lapsista 2 kuukautta pidempään. Nytkin korviketta menee huimia määriä ja tuntuu ettei tyttö koskaan tule kylläiseksi. Punnittiin päivällä kotivaaálla tyttö, painoa jo reilut 5 ja puoli kiloa.

Meillä on ollut murheita Sirun lonkan takia. Lääkäri löysi 6 vk-tarkastuksessa lonkasta jotain mikä aiheuttaa napsahtavan äänen. Käytiin nyt torstaina tarkemmissa tutkimuksissa ja vasemmassa lonkassa on ilmeisesti jonkun lainen luupiikki, jonka pitäisi kulua pois itsestään. Seuraavan kerran mennään tilannetta katsomaan 4 kk iässä, ja toivon mukaan tuo onkelma poistuu iän myötä itsestään.
Joka tapauksessa säikäytti hieman odotella tietoa mikä pientä vaivaa.

Meillä on myös toinen vauva, joka huomenna täyttää 9 vkoa. Labradorinnoutajan urospentu nimeltä Remu =)

Joten mulla niitä hommia riittää, ei entisissä ollut vielä tarpeeksi. Välillä on olo kyllä niin sippi yövalvomisten ja lasten flunssa-aallon takia, että tuntuu että kaikki kaatuu päälle, mut kummasti sitä vaan jaksaa kun on pakko...

Jälkitarkastuksessa kävin keskiviikkona ja kaikki oli ok. Minipillerit sain kokeiltavaksi koska kierukkaehkäisy ei minulle käy.

Vaikka tällä hetkellä tuntuu että lapsiluku on täynnä, en jotenkin halua sterilisaatiota, vaikka se olisikin helpoin ehkäisykeino. Miehelle olen sitä koittanut markkinoida, mutta jostain syystä ei ole ollenkaan innostunut ajatuksesta =(

Nyt Siru nukkuu, joten lähden katsomaan töllötintä ja jospa kohta itsekkin painuisin vaaka-asentoon, että jaksan taas yöllisen shown :\|

Kati ja Siru 9 vkoa :heart:
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen..Nyt mekin ollaan muutettu, ihanaa isompi asunto =)
Meillä poitsu kanssa nuhassa ja tänää nokka ollu niin tukossa et vaikeuksia ton syömisen kanssa, mut on kumminki ihan hyvin syöny..Huolestuttaa vaa ku toinen tukossa ja hiukka hankala olla :(
Poika kasvaa kauheeta vauhtia, viimeksi oli neuvolassa 58cm(syntyessä 53cm), 5090g(syntyessä 3570g)..
Hymyilee ja flirttailee paljon ja alkanu vähä juttelemaanki, kyl on aina kyynel silmäs ku juttelee ja hymyilee, niin suloinen :)

Nyt hetkeks telkkarin ääreen ja sit nukkumaan...

Öitä
 
mitä tässä nyt on lukenut niin kaikilla vauvoilla tuppaa olemaan jonkinlaista nuhaa,meillä se on kanssa enenmänkin kurkussa.ostin neidille(yhä muille neiti,koska ristiäiset vasta 13.1) semmosen nenä fridan,mut se ei kauhiasti auta ku sil ei oo räkää nenässä vaan tuolla nielussa rohisee,tukkoselta se silti hengittäessä kuulostaa mutta nenä o puhas..

meillä kans kasvanu neiti hyvin..keskikäyrää kuljetaan eli 5110kg(syntyessään 3260kg) ja pituutta 58 cm (syntyessään 48.5cm)


syödään tuttelin omneo jauhetta,mutta se sattu jus perjantai iltana loppumaan ni jouduttiin ostamaan tavallista tuttelia ja sehän lensi kaaressa ulos nenän ja suun kautta..koko 100 ml mun miehen rinnuksilla ja sohvalla(heh) nooh,onnex seuraava satsi pysy sisällä(vähän mä mietin et mitä hittoo mä ny teen jos se oksentaa joka kerta kaiken pois..)

vitsin pyhäpäivät..toivottavasti valinta talosta/siwast saa sitä omneo auhetta(en oo joutunu ostamaan sitä siel ennen ostamaan ni en tiedä kuuluuko se valikoimaan?)
 
Jaahas, en ole kirjoitellut piiiiitkään aikaan, anteeksi siitä. Tässä oli kaikki Joulut ja Uudetvuodet niin on ollut kaikenlaista (seliseli..) :D
Justiin tuossa lueskelin, ettei taida meidän Domi olla ainoa jolla nenä vuotaa, nuhaa siis täälläkin. Tänään oli poika aika lämminkin, mutta ei ollut kuiteskaan kuumetta.

Meillä on sitten ne varsinaiset nimiäiset ensi lauantaina. Pitää aloittaa jo hyvissä ajoin siivoamaan ja leipomaan. Tänään leivoin jo kaksi suklaa-pähkinäpiirakkaa pakastimeen. Koitan tälleen rauhassa viikon aikana näitä jutttuja tehdä. Nyt on viikonloppuna ollut ihana leipoa, kun mies on ollut lasten kanssa :whistle:
Niin mehän vietimme jo sairaalassa Domille pienen nimenantojuhlan, kun haluttiin alkaa kutsumaan häntä sillä nimellä, mutta haluamme pitää myös juhlan jonne tulee ne tutut ja sukulaiset, jotka halutaan kutsua. Sairaalaan kun ei tietenkään voinu koko kööriä viedä :D :xmas:
Arki menee mukavasti ja maito maistuu pojalle niin päivällä kuin yölläkin.
Yönsä hän viettää vaihtelevasti meidän välissä ja omassa sängyssään.

Eipä tässä kai tämän kummempia sitten ollut.
Hyvää 2kk päivää niille kaikille, joilla se liippaa läheltä! (meillä oli eilen)

:flower:
 
kuinkas kauan voi olla jälkivuotoa sektion jälkeen et on vielä normaalirajoissa? Yli 6 viikkoa mennyt ja vielä jää paperiin pyyhittäessä hieman ruskehtavaa. Haava on onneksi parantunut mutta mietityttää et kauanko tota vuotoa voi vielä olla...
 
Bellukka pikana
moikkelis... meillä armoton opetus tutille.. meinaa tota nyrkkiään lutkuttaa toi neiti, noi isommat lapset ei oo ikinä syöny tuttia eikä nyrkkiään mut tää tyttö vetää antaumuksella peukkua suuhun :D masuväänteitä edelleen vähän.. ja edelleen d-vitamiiniannostus on 2 tipassa per vrk.. no jospa sen pikku hiljaa sais nostettua.. meillä kaikissa lapsissa nuha, myös vauvassa vähän.. :/ huomenna ukko vie kirkkoherranvirastoon papille sen lappusen ja 21 päivä on kastajaiset, saa alkaa neitiä kutsumaan nimellä :D joops mutta pitänee kai sitä jotain hommia viel tehä ja sitten viedä lapset saunaan ja unille

Bellukka ja neiti 1kk ja 2 pvä :heart:
 
Iltoja!

Meillä vietettiin eilen toiset nimiäiset (ensimmäiset viikko sitten), ja nyt on sitten koko suku ja tuttavat saaneet tutustua pikkuiseen Alma Lisa Heleneemme. =) Mukavia juhlia ovat molemmat pirskeet olleet, isosisko Eva hoiteli hienosti juhlaohjelmistosta esittämällä milloin kuperkeikkoja, milloin lelujaan ja kaikkea mahdollista... ;)

Huomenna olisi vuorossa 2kk neuvola, onkin jo 4 viikkoa edellisestä käynnistä. Mukavaa saada tietää taas mittoja Almasta, itse veikkailen painon hipovan kuutta kiloa... Pituuttakin on varmaan jo venynyt reippahasti, sillä 62cm:n vaatteetkin alkavat olla jo niukkoja...

Mustasukkaisuus alkaa pikkuhiljaa hiipiä meidänkin arkeemme, Eva kyllä tykkää pikkusiskostaan kovasti, mutta välillä on "pakko" yrittää hiukan vauvaa läpsiä jne. Silmät saa olla selässäkin, että ehtii väliin ajoissa. Hassua, että silloin kun vauva nukkuu, ja olisi aikaa leikkiä isomman kanssa, niin isosiskon on kaikin keinoin koitettava herättää vauva... Se siis siitä laatuajasta isomman lapsen kanssa kahden kesken. No, pienihän tuo isompikin vielä on, kolme vuotta tulee täyteen vasta tämän kuun lopussa.

Bliss ja Alma, 8 viikkoa 2 päivää. :heart:
 
unis harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 08:40 kaisa81 kirjoitti:
mitä tässä nyt on lukenut niin kaikilla vauvoilla tuppaa olemaan jonkinlaista nuhaa,meillä se on kanssa enenmänkin kurkussa.ostin neidille(yhä muille neiti,koska ristiäiset vasta 13.1) semmosen nenä fridan,mut se ei kauhiasti auta ku sil ei oo räkää nenässä vaan tuolla nielussa rohisee,tukkoselta se silti hengittäessä kuulostaa mutta nenä o puhas..
joo.meillä kans eka oli sellanen pikkuniistäjä mutta ei sillä saa mitään irti..mutta jos tuntuu että syöminen takkuaa niin mene ihmeessä lastensairaalaan/osastolle ja pyydä jos ne vois imeä siellä nielusta ne limat koska vauvasion kuitenkin niin pieni että hengittäminen ja syöminen on aika tärkeitä juttuja(onhan ne isommillekin..mutta..)

me käytiin polilla ja ne imi hirveen määrään limaa sellasella pitkällä letkulla nielusta ja nenäonteloista sen jälkeen nukuttiin yöt hyvin ja maitokin meni alas taas samaa mallia..meillä kans lima nielussa enemmän.ei valuvaa räkää ollenkaan.ja nyt röhii miehekkäästi.mut kantsii laittaa suolaliuostippoja kuitenkin irrottamaan sitä kovempaa tavaraa nenäonteloista ja nielusta.se irrottaa hyvin ja on täysin vaaratonta.kokeile ihmeessä..


unikuu ja teo 7vk
 
taru82 sinäkös kyselit napatyrästä....

meillä aikanaan todettiin pojalla neuvolassa napätyrä eikä sille sen kumemaa tehty seurattiin nyt poika on 3v ja risat eikä tuo näytä vaivaavan jos nyt edelleenkin on se napatyrä.....tosin muistaakseni meillä totes nla täti et pieni napatyrä.....

 
jestas kun aika rientää!!! :) meillä oli jaa tossa viikko sitten ristiäiset siis 30.12 ja nedistä tuli siis Anni. juhlat meni oikeen kivasti!!
meillä on ollut ikävä kyllä tuota yövalvomista tuon nitin vattavaivojen takia! yäseurustelusaatinpois nin nyt tää :/ ei kivaa!! kun tuntuu että ei mikään oikeen auta!! no huomenna on neuvola niin kysylempä sieltäkin. jännää nähdä kuis paljon on painoa ja pituutta tullut lisää! seurallinen neiti on ja kovasti jo koittaaa hyvmyilla ja jutella :) mut ilmottelempa huomen mitä neuvolassa taphtui

Katjuska ja anni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 08:40 kaisa81 kirjoitti:
mitä tässä nyt on lukenut niin kaikilla vauvoilla tuppaa olemaan jonkinlaista nuhaa,meillä se on kanssa enenmänkin kurkussa.ostin neidille(yhä muille neiti,koska ristiäiset vasta 13.1) semmosen nenä fridan,mut se ei kauhiasti auta ku sil ei oo räkää nenässä vaan tuolla nielussa rohisee,tukkoselta se silti hengittäessä kuulostaa mutta nenä o puhas..

meillä kans kasvanu neiti hyvin..keskikäyrää kuljetaan eli 5110kg(syntyessään 3260kg) ja pituutta 58 cm (syntyessään 48.5cm)


syödään tuttelin omneo jauhetta,mutta se sattu jus perjantai iltana loppumaan ni jouduttiin ostamaan tavallista tuttelia ja sehän lensi kaaressa ulos nenän ja suun kautta..koko 100 ml mun miehen rinnuksilla ja sohvalla(heh) nooh,onnex seuraava satsi pysy sisällä(vähän mä mietin et mitä hittoo mä ny teen jos se oksentaa joka kerta kaiken pois..)

vitsin pyhäpäivät..toivottavasti valinta talosta/siwast saa sitä omneo auhetta(en oo joutunu ostamaan sitä siel ennen ostamaan ni en tiedä kuuluuko se valikoimaan?)
Saako tuota tutteli omneota kaikista kaupoista, kun sitä suositeltiin tänään meillekin hirveiden ilmavaivojen takia.
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 12:49 HIMPULA23 kirjoitti:
:heart: unikuu onko se liina sulla sellanen mitä ei tarvii sitoa? Itsekkin haluaisin kantoliinan =) Mukavaa viikonloppua :wave:

Himpula & Venla 2kk 2päivää :heart:
mä kävin ostaa joskus eurokankaasta napakkaa trikookangasta 5metriä ja leikkasin sen pituussuunnassa kahtia joten sain 5m x70cm kokoisen suikaleen ja kavensin kankaan kummatkin päät ja surruuttelin saumurilla ympäri.. mulle muuten jai se toinen puolikas joka olis vapaa.emme tee kahdella kantoliinalla mitään.
ja opettelin pari sidontaa.sen kehtosidonnan ja sit jonkun muun jonka nimeä en nyt muista olisko ollu joku ristix tai vastaava.mutta iisi ku mikä ja voi pukea puoliksi päälle ja ujuttaa pojan sitten sinne väliin.teo ainakin tykkää ja tipahtaa heti uneten maille kun siellä vähän aikaa on.

lisäksi mun mies teki omatoimisen vauvakeinun sillä aikaan kun kävin lauantaina kaupungilla.
rattaiden kantokopan, puisen aikidomiekan, kahden tuolin ja muutaman kirjan avulla poika nukkui mun lähdöstä tuloon saakka kuin unelma kuulemma.
vain mies voi keksiä tuollasta.mulle ei olis tullu mieleenkään.kaikki lähti siitä kun teo nukahtaa yleensä kun sitä alkaa pukea ulkovaatteisiin ja vimeistään sitte kun sen pakkaa kantokoppaan niin alkaa olla jo horrosvaihe niin syvä että välillä vaan inisee..
ja jos sen kopan nostaa ja heiluttaa kahvoista niin ininä loppuu heti.
mieheni oli aikansa hyssytelly poikaa ja miettinyt että joutuuko se nyt sitten keikuttaa sitä siinä kantokopassa koko ajan että nukkuu..ja pyöri ympäri asuntoa ettein kattokoukun paikkaa..mutta sitten oli tajunnu rakentaa tän härvelin..
sitä omatekoista "kehtoa" on tässä vaikea selostaa mutta.. koppa siis roikkuu kahvoistaan kahden tuolin välissä aikidomiekan varassa sen verran ilman maasta että siitä tulee heiluva kehto..ja se toimii.. :LOL: :LOL: :LOL:

unikuu ja teo ihanuus..jolle vieläkin mietimme toista nimeä..vaikee on..<br><br>
 
tolki
Heippa.
Rasmus nukkuu yllättäen ulkoeteisessä lenkin jälkeen! On nukkunu jo puol tuntia tulosta. =) Johtuukohan siitä, että laitoin pään alle reilusti koroketta. Ja tänään oon nukuttanu poikaa mahallaan. On nimittäi ollu pari päivää sellaiset mahaväännöt yötä päivää, että meinaa taju lähteä itseltäkin! Illalla edelleen väännellään klo 23-1.30 ja sitten nukutaan pienissä pätkissä ja ähkitään niin mahottomasti, ettei äiti saa silmän täyttä nukuttua.
Huh. Odotan aika paljon apuja huomiselta vyöhyketerapialta. Toivottavasti auttaa!!!!!!
Onko muut masuvaivojen kanssa kamppailevat käyttäneet vauvaa vyöhyketerapiassa??? TUloksia???
Kirsi ja Rasmus 1kk 1pv
 
hippo76 harmaana
Tolkille jaksuja,toivottavasti auttaa!! :hug: Meillä masuväännöt helpottuivat disflatylillä ja maitohappobakteereilla,rela merkkinen!Nyt öisin koisitaan 3-6 h unia putkeen. ;) Eilen oli ristiäiset ja janne mikael pojasta tehtiin.veikat kun on jesse ja joni niin sopinee joukkoon! :heart: Tännää oli neuvola ja painoa huimat 5,4kg ja 57cm pitkä!Iso ja napakka jätkä!!Ihana päästä muuttopuuhiin...aivan ihana muuttaa uuteen omaan taloon tän rivari elämän jälkeen!! =) JAKSUJA KAIKILLE!!T hippo ja pikku-jamppa 1kk1pv :heart:
 
iltaa!

Enpäs ole minäkään tänne kirjoitellut,kun on niin kiireistä arkea.Ei ole oikein tahtonut löytyä sopivaa aikaa koneella istahtamiseen.Mutta nyt näppäilen kyllä jo äkkiä jotakin kuulumisia tänne :)

Meillä typyllä ikää nyt 7vkoa.Hieman jo "juttelee",ihanasti kujertaa :heart: Ja hymyilee kovasti..Ihana..Syö nyt enimmäkseen korviketta,kun ei jaksa enää tissillä olla.Tottunut helppoon näköjään :whistle:Mutta hyvä,että saa masunsa täyteen.

Ristiäiset oli 30.12,eli juuri ja juuri viime vuoden puolella.Nimeksi tuli MILLA-MARI ROOSA.Roosa-nimi on esikoisen keksimä.Hän puhui siitä nimestä jo ennen kuin tiedettiin,kumpi sieltä tulee..Siskot ovat Mea-Maria ja Isa-Noora,eli samaa "väliviivasarjaa" :) Millaksi tuntuvat monet kutsuvan pientä..

Siskot ovat ihan hyvin ottaneet vauvan vastaa.Keskenään vain tappelevat kovasti!Keskimmäisellä ontullut melkoinen uhma ja on joka päivä yhtä taistelua joka asian kanssa..Huh..Ei esikolla ollut tälläista uhmaa ikinä.Mutta kai tämä kakkonen taistelee sitten myös huomiosta.

Meilläkin ollut flunssaa viikkotolkulla..Sitä kurkkukipua ja yskää.Minulla ja kakkosella se on sitkeää lajia.Vauvakin välillä tukkoisen kuuloinen.

Meillä vauvan unirytmi on sitä,että yleensä valvotaan johonkin 2 asti ja sitten nukutaan kymppiin.Toisinaan taas nukahtaa jo ihmisten aikoihin,mutta sitten on levottomampi yö.Syö parin tunnin välein.

Miten teillä vauvat nukahatavat yöunille,millaisin rituaalein?Meillä nukahtaa joko itsekseen sohvalle tai sitten keinuu sitterissä.Maidon ja vaipanvaihdon jälkeen tietty..Asutaan vielä tämä kuukausi kaksitasoisessa asunnossa,joka ainakin meidän mielestä osoittautunut erittäin epäkäytännölliseksi.Sen takia vauvakin nukkuu päivät olkkarin sohvalla,kun ei jaksa raahautua ylös ja sitten kuitenkin miltei heti takaisin alas.Ja sitten,kun yöunille mennään niin kaikki pikkutavarat pitää muistaa raahata mukaan..Saatikaan sitten yöllä maitopullon lämmitys..Ei kun alas vain silmät ristissä :eek: Nuo portaatkin ovat mukavan pitkät,kapeat ja sellaiset kiertävän jyrkät..No,onneksi kohta muutetaan yksitasoiseen ja OMAAN asuntoon,elämä helpottuu huomattavasti :)

Eli meillä tässä hullunmyllyn keksellä vielä muuttokin nyt kuun lopussa.Saa nähdä,miten sitä jaksaa taas kaiken tavarapaljouden kanssa..No mutta ihanaa kuitenkin ajatella sitä aikaa,kun siellä asutaan.Omassa kodissa.

Jaahas,kohta ukkeli tulee töistä ja minä pääsen suihkuun!Eli lopettelenpa tähän..

Kirjoittelemisiin,kun ehtii! :wave:
 
Heipä hei!

Neuvolassa käyty 2kk-tsekkauksessa, melkoisesti olikin Alma taas kasvanut! Pituutta nyt 61,5 cm, ja painoa huimat 6360g! Hyvin on siis syönyt... ;) Plussakäyrillä siis mennään meillä.

Joku (anteeksi, en muista kuka :ashamed: ) kyseli napatyrästä, meillä Almalla on jonkinasteinen, neuvolantädin mukaan luultavimmin napa normalisoituu ajan mukaan mitä todennäköisimmin. Itseäni asia kuitenkin hiukan vaivaa, kaikesta huolimatta. Alman navan saa kuitenkin painamalla "normaaliksi", joka netinkin mukaan tarkoittaa ettei kuroutumisen vaaraa olisi. Mutta silti hiukan huolettaa. :/

Tänään on Alma nukkunut melkein koko päivän, välissä vaan syöpötellyt ja hiukan jutustellut, sitten taas untenmaille. Rotavirusrokotteen sai neuvolakäynnillä, josko uneliaisuus olisi sen syytä. Törkeän kallis rokote kyllä, tarvittavat kaksi annosta maksaa 140?! Mutta esikoisen viime kesänä sairastama, ilmeisesti rota-viruksen aiheuttama vatsatauti ja ripuli oli sitä luokkaa, etten todella halua samaa pienelle Almallemme. Hiukan oli tytön kasvoilla nyrpistelevä ilme, kun lääkkeen suuhunsa sai, mutta nieli sen kuitenkin ihan hyvin, eikä itkeskellyt tai muutenkaan asiasta sen kummemmin hermostunut. Reipas vauva. =)

Jahas, kello on taas yli puolen yön, vaikka nyt näyttäisi, että Alman puolesta saisin jo käydä vaikka nukkumaankin. Normaalistihan Alma on tähän aikaan oikein virkeä, ja valvottaa vähintään tuonne kahden kieppeille. Migreenikin hiukan minua vaivaa, mutta siöti en näköjään osaa mennä ajoissa petiin. :whistle:

Bliss ja Alma, 8 viikkoa ja 3 päivää.
 
Emmin neuvola takana - nyt painoa 5120g, pituus selvinnee huomenna kun on poli. Terkkari antoi myös luvan jo kiinteille, tosin jo jonkinaikaa olen antanut lusikan kaksi porkkanaa ja perunaa :) Tänään sitten neiti söikin hetki sitten kuusi lusikallista ja nieleminen sujuu jo hienosti. Ihan mukavaa antaa jotain muutakin emmille kuin vain maitoa; jos vaikka tuo ilman kertyminen mahaan helpottaisi.
Huomenna meillä siis jännä päivä. Toivottavasti lonkka olisi kunnossa niin tuo tyyny lähtisi pois (toistan hiukka itseäni, mutta minulle tuo vain on niin iso juttu.. anteeksi kauhiasti).
Meillä yöt yhä vain valvotaan, tai sitten neiti nukahtaa syliin ja minä sitten torkun neiti sylissä sohvalla. Vuoroin kyllä miehenikin nukkuu neidin kanssa että saan minäkin hiukan nukkua.. Univelkaa on nimittäin aivan kamalasti, huomaa jo siitä kun me vain tiuskimme mieheni kanssa toisillemme - ja useimmiten ilman mitään syytä. Onneksi minun vanhempani lupasivat että ottavat lapset yhdeksi yöksi jossain välissä niin me saamme nukkua ja sitten taas jaksamme paremmin.
Tällaista meille. Lapset nukkuu - joten taidan minäkin painaa pään tyynyyn ja toivoa että saisin nukuttua.

Laura
 
Hei kaikille!

Meillä se nenäimu on sellainen apteekista ostettu letku, sillä saa tosi hyvin imettyä nenän ja kun laittaa suolatippoja ensin, ei tarvitse niin kovasti ja kauaa imeä kun räkä luistaa helpommin =)

Meillä likka kakkaa turhan harvoin, ennen monta kertaa päivässä ja nyt 3, 4 vrk:n välein, tänään on jo 5 vrk:i menossa :( Syömisestä ei tahdo tulla mitään kun vatsaa niin vääntää, ja ainoa asento missä on hyvä olla niin mahallaan. En uskalla vaunuihin laittaa ulos vatsalleen nukkumaan, joten likka nukkuu aina sisällä. Neuvolasta neuvottiin ostamaan jotain tippoja, mallasuute (?), jos sillä saisi vähän avitettua kun kuumemittarit yms. kakkajumppakonstit yritetty.

Mulla jälkivuoto kesti 5 viikkoa, nyt on pari päivää kahteen otteeseen tullut rusehtavaa vuotoa. Synnytyksestä on kuitenkin jo yli 8 viikkoa, eihän nyt vain viel kuukautiset ala??! :eek: Sara nukkuu kyllä 8-10 h yöunet, joten voi olla hyvin mahdollista että alkaa piankin koska tulee niin pitkä tauko imettämisessä aina öisin! Meille seuraava lapsi saa tulla kun on tullakseen, ensimmäisen kanssakin kesti 3.5 vuotta, mutta kauhistuttaa jos olisikin jo raskaana.

Taas täytyy lähtee seuraavaan syöttötaisteluun..

Sinna ja Sara suunnilleen 2 kk<br><br>
 

Yhteistyössä