MarraskuunVauvat 2006

Iltaa kaikille :wave:
Tulin sen verran pistäytymään täällä kertomassa, että poika sai tänään nimekseen Tuomas Antti Juhani. Poika oli kastetoimituksen ajan tyytyväinen kumminsa sylissä. =) Päivä on ollut yhtä hulinaa :eek: .
Pitäs tässä tulla lukemaan noita juttuja ihan ajan kanssa, pahasti tippunut kärryltä, että mistä puhutaan. :LOL:
No nyt kuitenkin nukkumaan.

Katjuska ja Tuomas 7vkoa
 
Minä ilmeiseti unohduin tuolta listalta..Eli oon kyllä aikaisemminkin kirjoittanut,mutta vissiinkin mennyt ohi sitten..Eli laitanpas tietoja uudestaan:Meille syntyi tyllerö 22.11,painoa 4158g ja pituutta 51,5cm :)

Kiva lukea muiden kuulumisia.Itsekin yritän kirjoitella,kun asiaa on ja kun joutaa..On niin hullunmyllyä välillä täällä,kun tyttöjä nyt 3 kipaletta :whistle:

Isi lähti tänään lomilta töihin,suoraan yövuoroon.Viimeksi oli yötä tekemässä,kun lähdettin synnärille.Eli jatkaa siitä,mihin jäi :) Ja minä opettelen täällä nyt sitten tähän uuteen arkeen.Hyvin on sujunut,ainakin nyt kun isi on täällä ollut apuna.Saa nähdä,miten jatkuu kun olenkin "yksin".Aamupäivä tulee ainakin varmasti olemaan melkoista hulabaloota,kun on pukemiset ja touhut kaikki.

Vauva on ollut ihana.Nukkuu suht hyvin vielä ja syö tuhdisti.Mulla rintamaidon kanssa käy kyllä kohta köpelösti,kun on jouduttu pulloakin antamaan ja nyt vaikuttaa,ettei vauvan kärsivällisyys kestä tissutella kauaa.No,en ota siitä kuitenkaan paineita,annetaan tisua ja pulloa molempia.Kunhan vauva on tyytyväinen :)Mulla aikaisemmatkin imetykset olleet lyhyitä samasta syystä,kun vauva on huomannut pullottelun olevan paljon helpompaa..Esikon kanssa rintamaito riitti n.2kk,toisen kanssa n.kuukauden.Silti ovat terveitä ja iahn normaaleja lapsia :D

Kuinka moni muuten on kokeillut kapalointia uniongelmiin/levottomuuteen?Kun itse olen innostunut sitä kokeilemaan ja ajattelin tilata uniliinan täältä netistä.Meillä vauva kun unien keskellä vääntää ja kääntää itseään niin että joskus herää siihen kesken unen..Ajattelin,että kapalosta voisi sitten olla apua siinä.Jos nukkuisi sitten rauhallisemmin aj pidempiä jaksoja yön aikana..Päivällä kun nukkuu ihan ok,mutta yöllä on levottomampi..

Sellaista.Nyt typykkä tuntuu heräilevän syömään,joten heips kaikille ja kirjoitellaan!
 
Kiva,meillä nukuttiin viime yönä sitten 2 t! :/ Tai minä nukuin.Vauva jatkoi sitten uniaan tietysti aamusta,kun isommat heräsivät..Heräsi 12 aikaan illalla uniltaan ja neljään-viiteen asti yritin kaikkeni,että nukahtaisi..Mutta ei.Yhtä vääntämistä oli vain.Sitten seiskalta syötiin taas,eikä nukuttu enää sen jälkeen kuin vasta ysin maissa..Juu,kyllä täytyy miettiä uniliinan hankintaa,jotta saisi sen kapalon käyttöön rauhoittamaan..

 
Hei ja onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Minäkin lopulta ilmoittaudun tälle puolelle. Meille syntyi pitkähiuksinen peikkotyttö 22.11.2006, 3715 g ja 50 cm. :heart: Aika menee lasten kanssa touhutessa eikä koneelle enää ennätä / raaski tulla niin usein.

Äitylipäityli: Meillä 2 ensimmäistä lasta nukkui paremmin kapalossa, joten suosittelen kokeilemaan. Meidän peikkotyttö nukkuu ihan hyvin pinnasängyssä olevassa vaununkopassa. Pelkkä pinnasänky tuntuu liian avaralle.

Tyttö ei kauaa viihdy lattialla tai sitterissä, vaan sylissä on kaikkein paras olla. Äiti vain ei oikein pysty kotihommia tekemään... Ajattelinkin kokeilla kantoliinaa. Onko teillä siitä kokemusta?
Muuten arki sujuu hienosti. Isukki läksi viime viikon torstaina takas töihin ja päivät ollaan neitokaisen kanssa kaksin isompien ollessa koulussa.

Nyt neiti päätti, että äiti on istunut koneella tarpeeksi kauan, joten on mentävä...

Möhkösfantille ja Efficalle jaksamis :hug: ja pienille enkeleitä sängyn vierelle!

:wave:

Katriina ja peikkotyttö
 
Hei vaan pitkästä aikaa ja onnittelut viimeisillekin marrasmasuille jotka ovat jakautuneet ja löytäneet tiensä tänne puolelle :flower:

Olen kyllä ahkerasti käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia mutta en ole ehtinyt itse raapustamaan edes muutamaa riviä.

Meillä neiti ei nuku kovinkaan pitkiä pätkiä, ei yöllä eikä päivällä.
Viimekin yönä mulla taisi yöunet jäädä 3 tuntiin.
Neiti saa tissillä ollessaan ihmeellisiä kiemurtelu- ja murinakohtauksia jonka jälkeen ei osaa rauhoittua vaan saa raivarin ja tutti ei kelpaa vaan se on sitä tissi suuhun, tissi pois, tissi suuhun, tissi pois.....

Muuten tyttö on kiltti ja äärimmäisen suloinen. Ihopuhti on pahimmoillaan, ja eilen olivat ristiäiset.
Tyttö sai kasteessa nimen Siru Aino Loviisa.
Ristiäiset sujuivat kaikin puolin mallikkaasti ja niitä vietettiin minun äitini luona. Enemmän tilaa ja minun ei tarvinnut huolehtia siivouksista sun muista jutuista niin paljoa, kuin jos juhla olisi pidetty meidän ahtaassa kolmiossamme.

Aloin myös hieromaan papin kanssa kauppoja kantoliinasta.
Hän lupasi tuoda sen minulle keskiviikkoon mennessä kokeiltavaksi, ja jos se on meillä kätevä käytössä ostan sen itselleni.
Tämä meidän tyttönen kun on kova viihtymään sylissä, sitterissä ja lattialla on pieniä pätkiä, mutta paras paikka on äidin syli.

Isommat sisarukset ovat innokkaana mukana vauvanhoidossa.
Syöttävät vauvaa tuttipullosta ja ovat kaverina vaipanvaihdossa sekä kylpyhetkissä. Minulla on ollut ongelmia sikäli, että vaikka imetän molemmista rinnoista tuhka tiheään, maito ei riitä tytön tarpeisiin vaan ollaan nyt muutamana päivänä jouduttu turvautumaan korvikkeeseen.
Ja hyvin on tyttö pullostakin juonut, ei ole vierastanut sitä ollenkaan.
Tutti meillä tuottaa enemmän ongelmia, ei oikein sitä kelpuuta vaan sylkäisee ja kakostelee pois. Olen kokeillut erimallisia tutteja mutta tissi tuntuu olevan se kaikista paras lohduttaja.

Tulipahan turistua pitkä pätkä, toivottavasti joku jaksoi lukeakin.

Nyt lähden syömään kun sain tytön nukahtamaan vähäksi aikaa....

Kati ja Siru 5 vkoa
 
Huh huh, meillä on kaikki kipeinä. Vauva toivottavasti vain aivan vähän kipeänä, on ollut melko hikinen, kuuma ja tyytymätön.

Viimeyönä nukuin yhteensä 3h, kun ensin vanhempi poika = aksu heräsi yöllä huutamaan kipujaan sitten nukuin 1½h, niin vauva heräsi syömään ja taas siitä nukuin 1½h ja sitten heräsi vanhempi poika.
Stressaa, kun tuo 2-vuotias ei opi ollenkaan pottailun periaatteita. Täytyy taas kerran luovuttaa vähäksi aikaa kait..
Mulla on kurkku niin kipeä, ettei voi niellä ja hikeä pukkaa kokoajan, pää painaa tonnin ja särkee. Pakkaset kun tulis, niin loppuis varmaan tää sairastelukin.

Onko kukaan kestoilua alkanut harrastamaan tai on jo kokenut kestoilija. Minä tilasin kokeilumielessä yhden vaipan, taskuvaipan, joka pitäis sopia koko vaippaikä.Mommy's touch taisi olla merkki. Saas nähdä miten alkaa toimimaan.

Ristiäiset on ens lauantaina ja hieman on motivaatiovaikeuksia tuon järjestelmisen kanssa. Mutta annetaan vauvalle palstalempinimeksi Jekku, kun on lähellä oikeaa nimeänsäkin =)

Meilläkin muuten on jo pari oikein leveää hymyö irronnut. Suloisinta ikinä maailmassa. Lisäksi on alkanut tulemaan noita guuu ääniä.. :heart:

Nyt jos alkais vaikka lepäilemään.

Knackerton ja Jekku 1,5kk
 
mimosa

poikamme syntyi rv39+2, elikäs 21.11.06. painoa 2740g, pituus 48cm,
alku hässäkästä huolimatta, nyt kaikki on hyvin. Rintaa joudumme toden teolla harjoittelemaan.

Onnea kaikille
 
Eltzu84 harmaana
Minä oon vaa aina lueskellu teitin juttuja...en oo muistanu ilmottaa että Poika syntyi 15.11 painoa oli vaatimattomasti 4480g ja pituutta 53 m synnytys kesti 27h ja 25min..kotona kärvistelin 4h ja sitte sairaalaan...kivulias synnytys oli mutta oli todellakin sen arvoista...
 
Heippa kaikille! :wave:

Kiireinen viikonloppu ollut, lauantaina oltiin jouluostoksilla ja eilen oli pojan nimenantojuhla sairaalassa. Suuremmatb juhlatb pidetään tammikuun alkupuolella, Sinne saa antaa tarjoiluvinkkejä! :)

Poikamme sai nimekseen Dominic Yusuf :heart:
Hyvin jaksaa poika. Kotiutus huomenna tai ylihuomenna! Ilonkyyneleitä on tiruuteltu pitkin päivää... :'( :heart:
kamajohi: Tosi nätti nimi teidän tytöllä, Onnea!
Oliko isokin kastejuhla?<br><br>
 
Moi kaikille!

Meidän poikamme syntyi 17.11.2006.
Syntymämitat olivat 2728 grammaa ja 48 senttiä.

Nyt poika on kivasti jo kasvanut, tänään neuvolassa mitat olivat jo 3400 grammaa ja 51 senttiä! No, painonnousu oli odotettavissa, koska poitsu ei tee mitään muuta kuin syö... Nukkuminen onkin sitten ihan toinen bisnes :(

Kirjoittelen pidemmälti joskus toiste, kohta alkaa taas illan/yön syöttörumba!

Öitä!

T: Odile
 
Möhkösfantti: Juhlissa oli 20 vierasta, eli ihan vaan kummit ja isovanhemmat sekä meidän sisarukset perheineen.
Juhlat sujui hyvin, tyttö osasi olla huutamatta koko tilaisuuden ajan =)

Kyselit noita tarjoiluvinkkejä.
Meillä juhlissa tarjottiin ruokaisa kinkkusalaatti, karjalanpiirakat ja munavoi sekä sitten makeina tarjottavina kahvipöydässä mansikkakakkua, herrasväen pikkuleipiä, maustekakkua sekä suklaakonvehteja.
Kaikki tarjottavat tehtiin itse lukuunottamatta noita konvehteja =)

Juomana oli alkoholiton booli, johon laitettiin ananaslimsaa, appelsiinimehua ja jäitä. Sekä tietysti lisäksi kahvia ja teetä.

Tarjottavat tekivät hyvin kauppansa, saivat paljon kehuja ja juhlasta jäi ainakin minulle kaikin puolin hyvä mieli :heart: <br><br>
 
möhkösfantti: kun joudat ja jaksat lisäätkö meidätkin listaan, kiitos =)

ajatella vauva tänään jo viikon ikäinen, kylläpä aika rientää, tänään piti olla neuvolan kotikäynti mutta tuleekin vasta huomenna, jännätään paljon on paino noussu =) maitoa tulee hyvin ja pakkaseenkin oon lypsäny =) vauva syö, nukkuu ja kakkaa :D yöt mennään noin 3-4h pätkissä, eli ihan hyvin saa ite nukuttua kans. synnytys tosiaan lähti itekseen käyntiin ma-ti yönä (tiistai aamuna ois ollu salille meno) kävin yöllä vähän enne klo 3 vessas ja tuli kamalasti verilimaa yök, no sit melkein heti alko supparit 2 min välein, ja kovana, no mähän ajattelin et ne tietty TAAS loppuu ja oisin vaan kotiin jääny, isäntä sit soitti lapsenvahdit paikalle ja työnsi tän mamman autoon, sairaalaan saavuttiin vähän ennen klo, 5 siinä vaiheessa supisti niin tiuhaan etten askelta saanu otettua.. salissa kerettiin olla hetki vaan kun vedet meni, vesi oli vihreetä.. paikat oli parille sormelle auki ja kanava jälellä, ajattelin et siinä menee sit koko päivä :D no joskus vähän ennen klo 7 sain sen intrakateelin kun olin auki 5-6cm.. se autto kyl hyvin, eka kertaa mulla se. supistukset tuntu mutta ei kipeinä. siinä sit vaan makoiltiin ja lopussaan ennen klo 8 sanoin kätilölle että tuntuu niinku ois tulossa :D no sehän tarkasti ja paikat oli auki ja tuli lupa ponnistaa kun siltä tuntuu.. piti vaan sitten jarruttaa että saivat imettyä ne veet, sitten toisen kerran piti jarruttaa kun napanuora oli 3 kertaa kaulan ympäri, joutuvat "pätkimään" sen siinä ennen kuin kokonaan synty.. lisäksi oli viel vartalon ympärillä, nuoralla olikin pituutta huimat 87cm =) no ponnistusvaihe oli 2 kertaan jarrutettunakin vain 2minuuttia :D synnytyksen kokonaiskesto 4h47min. mutta loppu hyvin kaikki hyvin, perjantaina päästiin kotiin kun piti seurata vauvan tulehdusarvoja sen nuoran liian aikasin katkaisun takia ja kun se vesi vihreää oli. on se tuo vaavi vaan niin hellyyttävä, voisin tuijottaa vaikka kuinka noita pieniä kasvoja =) :heart: jaahas nyt pitänee mennä lypsylle :D

Bellukka ja neiti 1vko
 
unikuu108
täällä olis yks rintatulehdusäiti hikisenä :LOL: eilen oli 38,5 kuumetta ja tänään sain antibiootit.kuumehoureisen eilisen aikana Teon naamaan on tullu todella pahan näköisiä näppyjä.toinen näyttää pahimmassa murrosiässä olevalta.. surkeeta.kelaan niitten olevan jotain hiki/herkkyysnäppyjä..onko kenenkään muun vauvan naama näpyillä? lisäksi epäilen pojalla olevan sammasta.no to on neuvola.sitten tietää..

unikuu ja teo kohta 1kk
 
Täällä myös arki on lähtenyt ihan kivasti käyntiin =) Poika on rauhallinen, syö ja nukkuu. Ruoka-ajoistaan on tosi tarkka... tissi on oltava suussa heti, kun avaa silmänsä... :D

Päivällä syö vähän useammin, mutta yöllä 4-5 tunnin välein. Viime yönä neljän aikaan meinasi, että nyt jäädään hereille. Ei meinannut millään nukahtaa :/ Laitoin tuttia suuhun monta kertaa, mutta ei :/ No, sitten laitoin kapaloon ja siihen rauhottui ja nukahti =)

Napavarsi irtosi eilen. Pari kertaa on käyty vaunukävelyllä puolisen tuntia kerralla, ihanaa kun pääsee itsekin ulos =)

Lauriinas ja poika 8pv :heart:
 
mimosa

hei vaan hei!

Meillä on muuten lähtenyt arki hyvin käyntiin, mutta kun on rintasyöttö ongelmia. On ollut alusta lähtien, tosin itse en luovuta.
Meidän poika on nyt tasan kolme viikkoa. Kotona olemme ehtineet olemaan vajaat kaksi viikkoa, koska hänellä oli viikon biorubiini,miten nyt kirjoitetaankin, arvot korkealla. sairaalassa oli todella kurja olla, kun poikamme oli koko ajan melkein lampun alla. Itse ei sitten ehtinyt/päässyt niin tutustumaan omaan poikaansa. Tietysti minua stressasi ja jännitti paljon, Vaikkei hänen sairautensa ollutkaan mikään vakava. Tietysti myös sairaalan seinät alkoivat kaatumaan päälleni. Jouduin olemaan kaiken kaikkiaan sairaalassa yli 1,5vk. Ensin tuli raskausmyrkytys. sitten synnytys, ja keltaisuus.
Sairaalassa poikamme sai paljon korviketta pullosta, kasvun ja keltasuuden takia. Hän ei kunnolla oppinut rintaa. Minulla on kuulema liian suuret nännin päät, pojalla pieni suu. Hän on tottunut et pullosta tulee heti ja helposti. Olen nyt enemmän yrittänyt antaa rintaa. Hänen kiukkukohtauksensa ovat hieman pienentuneet. ennen kuin annoin rintaa, lypsyjä ja korviketta, hän oli tyytyväinen, rauhallinen, ei itkuinen lapsi. nyt hän on joko 30 min-1 tunnin välein rinnalla. ei sekään pidemmän päälle ole herkkua, kun ei itse ehdi mitään tekemään. Mieheni sanoi et parempi antaa aina hieman korviketta, silloin poikamme on ainakin tyytyväinen, yötkin ovat helpompia. Viime yönä annoin lypsyjäni ja rintaa ekalla syötöllä kaikki meni kivasti, Tosin ei nukkunut kuin vajaat kaksi tuntia, toisella herätyksellä annoin rintaa, korviketta. en tiedä onko toi korvike sitten niin pahasta. itse teen niin kuin parhaaksi näen. ei ole kiva katsoa/kuunnella itkuista ja rimpuilevaa lasta.
Kai hän pikkuhiljaa oppii pärjäämään rinnalla.
Meillä yöt menee hyvin hän nukkuu joko 3-4h ja kaksi kertaa vain herätys. Viime yö oli poikkeus vajaat 2h.

 
Mimosa:Anna vain myös korviketta,jos tuntuu että poika levoton,eikä viihdy rinnalla.Turha kiusata itseään ja vauvaa.Meillä ollaan myös sekä pullolla että rinnalla.Jouduttiin alusta asti antamaan myös sitä pulloa,koska mulla ei maito riitä vauvan tarpeisiin..Johtuu varmaan väsymyksestä ja siitäkin,ettei aina valitettavasti ehdi eikä ajksa tissutella,kun on nuo kaksi vanhempaakin siskoa tuossa hääräämässä..Vauva on tyytyväinen,kun saa vatsansa täyteen ja kuitenkin saa myös olla lähellä äitiä.Joudun antamaan lähes joka syönnin aikana rinnan jälkeen korviketta ja tiedän kyllä,että pian se muuttuu pelkäksi pulloksi,kun vauva tottuu siihen "helppouteen"..Niin kävi toistenkin kohdalla.Mutta käy sitten niin kuin käy,pääasia että vauva on tyytyväinen :) Mulla on muuten myös rinnanpäät suuret ja se tuottaa ongelmia imemisotteen kanssa..Välillä käy ihan tuskaa imettäminen,.kun ei löydy oikeaa otetta :ashamed: Ja varmasti sillä pullollakin siihen ollut vaikutusta.

Mutta..Älkäämme ottako paineita imetyksestä,kaikilta se ei suju niin kuin toisilta.Tärkeintä se,että vauva kuitenkin saa tarpeeksi ruokaa ja on tyytyväinen,tuli se sitten rinnan tai pullon kautta.Esikon kanssa en uskaltanut antaa paljon pulloa ja kun omakaan maito ei riittänyt(mitä en silloin tiennyt)niin hän oli todella itkuinen,ilmeisesti siis nälkäinen.Sitä ei vain silloin ekan kanssa osannut tietää.Nyt ollaankin oltu viisaampia ja vauvat tyytyväisempiä :)
 
Mimosa

Kiitoksia paljon tekstistäsi. Hyvä et kohtalotovereitakin löytyy.
Sairaalassa jo kadehdin äitejä joilla tuli hienosti maitoa, ja lypsetessäkin tuli pullo täyteen, minulla vain vähän. Kai se sitten tästä.
Kiitoksia
 
Mimosa

Kiitoksia paljon tekstistäsi. Hyvä et kohtalotovereitakin löytyy.
Sairaalassa jo kadehdin äitejä joilla tuli hienosti maitoa, ja lypsetessäkin tuli pullo täyteen, minulla vain vähän. Kai se sitten tästä.
Kiitoksia
 
unikuu, teidän vauvalla on ihopuhti, sama homma meidän neidillä. Mulla kaikilla kolmella lapsella on tuo ihopuhti käynyt ja nimensä mukaisesti se puhdistaa vauvan ihon.
Näpyt häviävät itsestään kunhan ovat tehtävänsä tehneet.
Kaikilla vauvoilla tuota ihopuhtia ei tule, mutta joille se tulee, sanotaan olevan parempi iho murrosiässä. Toivossa on siis hyvä elää :)
 
Minä tuolla jo aiemmin ilmoitin itseni tähän pinoon...mutta se on näköjään jäänyt möhkösfantilta huomaamatta..vai? En nimittäin löytänyt itseäni etusivulta! Eli meidän poika syntyi 2.11 mitoilla 4060g ja 55cm. Pitkä ja komea poika siis! Arki sujuu hyvin, paitsi pikkuisella on nuha ja mahavaivatkin sillon tällöin itkettävät. Toivottavasti nuha ei tosta pahene ja menis vaan nopeasti ohi. Mulla itellä on myös nuha, ollut jo monta monta viikkoa ja multa se on varmasti sitten poikaankin tarttunut. :snotty:
Joulu vaan lähestyy päivä päivältä..kivaa! :xmas: mukavaa joulun odotusta kaikille mammoille ja pikkutontuille! :xmas:
 
:wave: :wave: meidät on unohdettu listalta!!!! olin tol odottajis nim. merkillä äiti mut nyt sain kirjattua itteni.
eli meidän neiti syntyi 25.11 pituutta 54 ja painoa 4110g pipa 36 aika menee nopeeta neiti on jo reilu 2 viikkoa vanha!! syö tosi hyvin painoa on tullut reippaasti lisää. ristiäiset pidetään sit 30.12.
 
Onnea kaikille vauvoista :flower: :flower: :flower:
Aika kuluu niin nopeaan, itelläki oli vasta pieni tuhiseva nyytti ja nyt on jo touhukas 5 kk tyttö :heart:
Iskee heti uus vauva kuume :whistle:
Iloista joulua kaikille!
T: heinähippusen-06 äippä
 
hippo76 harmaana
:flower: onnea uusille äiteille!!Saatiinhan me tolkin kanssa masuasukit ulos vaikka alkoi jo toivo mennä...mie ehdin ensin kun poika syntyi 16.59!!Mie en saa omaan sänkyyn nukkumaan poikaa paljon yhtään ja vierellä nukkuu hyvin,parina yönä nukkunut 5-6 h pätkiäkin vieressä ja sitten saapi jo herätellä syömään...!Isoveljet on ottanut ihan hyvin vastaan ja auttaapi hoitamisessa,hakee vaippaa jne...ja onneksi tuo isukki on kotona,en jaksa edes ajatella millasta hullinaa tää tulee olemaan kun se menee töihin... :/ !!Eilen illalla esikoinen 4v sanoi että viedään toi takas sairaalaan huutamaan mutta tänään oli onneksi sitä mieltä että ei viedä....!Ja sitten ruoan laittoon.......jaksamista kaikille.... t hippo ja jamppa 6pv =)
 

Yhteistyössä