**Maalismasut 2009** helmikuussa, vol2

Zoe-F pitää ajatella asiat loppuun saakka, enemmän norsuja ->vähemmän uteliaiden tuijottelua ja kysymyksiä :whistle:

Sitäpaitsi alkaa jo kavereidenkin kyselyt vituttaa, kun koko ajan ollaan kommentoimassa milloin mun pitäisi missä käydä "mene nyt sinne polille kun sitte voin tulla mukaan, se on kivaa" No hei, et voi tulla mukaan, se ei ole kivaa ja vittuako maksaisin monta sataa ylimääräisiä käyntimaksuja, jos ei ole mitään oikeaa syytä mennä, kun niitä käyntejä ihan varmasti tulee aiheestakin. Ja silloinkaan ei ole turhia pällistelijöitä mukana

Sitäpaitsi nyt nää on keksiny laittaa pystyyn jonkun ihme kilpailun, siitä kuka pääsee mukaan synnytykseen. Öh, en ota sinne ketään ylimäärästä. Jos en aio ottaa lapsen isää mukaan, niin ei sinne varmasti ole mitään asiaa ulkopuolisillakaan. Kaikkein paras tapaus on lähihoitajaksi valmistunut !! kaveri, joka helmikuun alussa kysyi tunnenko jo liikkeet (perusteluna kysymykselle oli, että kaikissa elokuvissakin alkaa tuntea liikkeitä vasta suunnilleen viikkoa ennen synnytystä:eek: ) , sitte vähän myöhemmin alkoi ihan ohimennen jutella ettei ole koskaan nähnyt synnytystä muuta kun telkkarissa tai koulun opetusfilmejä, eikä varmaan näe ennenkun joskus saa oman vauvan.. No tähän tietysti vastasin heti ettei ainakaan mun synnytykseen ole mitään asiaa!

Oli sitten menny viikko takaperin ihmettelemään toiselle kaverille että enpä ole häntä pyytänyt mukaan synnytykseen kerta ei lapsen isäkään sinne tule, olisi niin kiva päästä mukaan. Siis mitä helvettiä?!?!?!! Tästä onkin hyvä tehdä yleisötapahtuma, missä koko kaveripiiri istuu ringissä keinutuoleissa, popsii popcornia ja kauhistelee kaikkea näkemäänsä.

Ja eikö nykypäivän hoitajakoulutuksessakaan oikeasti enää opeteta mitään, vai voiko ihminen tosiaan olla noin tyhmä ja silti vielä valmistua koulusta? :eek: Ja ei voi edes suoraan multa kysyä miksi en aio pyytää mukaan.. :headwall: Eipä siinä muuten mitään, mut kun kyseinen henkilö alottaa viikon päästä työt koksissa.. ei onneksi samalla osastolla, mutta kuitenkin.. Eipä tarvi tulla mun lähelle koko sairaalajakson aikana tai teen suoraan valituksen pomolleen ja huppistarallaa kun tulee kengänkuva perseeseen.. :saint:

Olipa taas avautuminen :whistle: mulle tekis varmaan hyvää joku vihanhillintäkurssi:D
 
Ohoh.. meinasin alkaa petaamaan sänkyä, niin ilmeisesti lapsivettä on tihkunut yön aikana, kun valkosessa lakanassa oli vaaleanpunaisia tahroja. Eli nyt jos nää supistukset tästä tihenee tai kovenee, niin täytyy lähteä käymään näytillä :eek: Kuitenkin toivoisin että toi aamunen oli vaan joku vatsapöpö, kun en oo henkisesti yhtään valmistautunu vielä synnyttämään.. :| Taidan kuitenkin pakata ton kassin vihdoin valmiiksi.
 
Upupalle ja mianjolle onnittelut :flower:

Myrna Täällä sama homma.. tuntuu että jokainen ois halukas tulemaan synnytykseen mukaan jos lapsen isä ei pääse paikalle.. No äiti sinne lähtee jos lapsen isä ei jostain syystä pääse mukaan. Anoppikin soitteli että voit hälle vaikka keskellä yötä soittaa ja hän kyllä voi tulla synnytykseen mukaan, ja sit puolituttu kaveri,jonka kans vissiin joku viikko oltiin samassa työpaikassa ja tutustuttiin siellä,ja facebookissa vaan juteltu,niin tääkin ois innoissaan mukaan lähössä.. No,en todellakaan tahdo ketään ulkopuolista saati sellaista ketä en tunne. |O

Omaa napaa
Äiti eilen mun vatsaa katseli kun otti kuvia siitä ja sanoi että on kyllä laskeutunut,voi hyvin ollakin että yliajalle et ainakaan mene!
Eilen kun kaupassa käytiin niin oikein toinen painoi pissarakkoa kun vihloi kunolla,ja vatsa aivan kovana,ja tuli jo niin nälkäkin että alko ihan heikottaan ja tuskanhikeä pukkaamaan.
Illalla sit kun istuin koneelle niin häntäluun seutu meni yhtäkkiä todella kipeäksi.. no nyt ei enää kyllä oo kipeä.
Yöllä pitää vessaankin nousta vähintään 2 kertaa ja kylkeä saa kyllä tiheään vaihtaa kun puutuu paikat, ja joka kerta häpyluusta kuuluu naksahdus kun kylkeä vaihtaa.. ja välillä liitoskivut vaivaa.
Jalkoja on alkanut turvottaan,lähinnä nilkkoja..
MA ois lääkärineuvola, sit tietää tuon kohdunsuun tilanteen yms.
Tylsää meinaa olla täälläkin ja kokoajan pitää keksiä jotakin siivoamista,pyykkäämistä ja on kyllä tullut leivottua nyt todela tiheään kaikkea..

MA kirjoittelen lääkärineuvolan jälkeen varmaan lisää kuulumisia
B)

Linda ja vaavi 37+1
 
Täälä on TYLSÄÄÄÄ!!! Poitsu on ekaa kertaa mummilassa hoidossa koko viikonlopun. Miehen kans ollaan pyöritelty sormia että mitäs tässä tekis. ei muka mitään osaa tehdä ilman että poitsu ei olis helmoissa roikkumassa. Ois vissiin pitäny alkaa aikasemmin opettamaan sitä kylästelemään niin osais itekki olla jotenkin. Saa nähä tulenko mie hulluksi sielä sairaalassa ku esikoista on sitte HIRMU IKÄVÄ. :'( :attn: Olen jo pari kertaa tälle päivälle soitellu sinne päin ja kaikki kuulostaa olevan hyvin sielä. Eikä ole edes osannu ikävöidä äitiä ja isää.. :/
 
päivä ollut ihan hyvä.. aamulla tuli parisen supistusta mut nyt vain selkä kipee...
Taitaa ne supistelut jotain tuolla kohdun suulla tehdä vai??
Paine on kova... Inhottava tunne kun tuntuu et olis isompi hätä koko ajan...
 
Vauvan liikkuminen ei satu alapäähän. Ainut mikä tuntuu joskus kipeeltä on kantapään tyäntäminen vatsanahkaa vasten. Neukkatäti kyselly tämän ja viimeviikon käynnillä, tunnenko vauvan pään "haaroissa". On kiinnittynny ja aika alhaalla tukevaasti, mutta en mää mitään tunne.
 
itse en saa kuvaa näkymään näytöllä, mutta ilmeisesti lataus onnistui..

justiinsa..nyt tajusin. Eli se pitää näköjään kopioida se linkki ja avata..hehe...oikeen kunnon blondi liikentees taas
 
Kaa
Mutta mutta, asiasta villasukkaan. Nyt mua hieman ahdistaa tuo terkkarin kertoma pään kiinnittyminen... "voi tulla huomenna tai voi tulla vasta kaksi viikkoa yli ajan". Mä jotenkin kuuroudun jatkuvasti tuolle lauseelle ja kuulen vain "voi tulla huomenna". Ja kärsimätön kun olen, niin en millään jaksaisi odottaa sinne yliajalle. Minne se menee varmasti kohdallani... Hitsiläinen! Pitäis keksiä nyt kauheasti jotain tekemistä, ettei kerkeisi ajatella tuota...
 
Myrna, tuli oikein kiukku sun puolesta. :kieh: Miten jotkut ihmiset voi sitten olla ajattelemattomia ja tyhmiä? Jos mun mies ei jostain syystä pääsis mukaan synnytykeen, en TODELLAKAAN ottais sinne ketään muutakaan.

Mä en saanut fazun kuvaa auki...

marza ja minimuru 36+6
 

Yhteistyössä