**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Keiju07
Mitat pienen pienellä ihanuudella 3040 g ja 48 cm. Synnytys sujui hyvin, vaikka avautuminen alkoikin hitaasti. Laitan tarinaa myöhemmin. Tänään kotiuduttiin ja nyt mietitään soitellaanko heti neuvoa Kättäriltä, kun tyttö vaan nukkuu eikä oikein suostu syömään. Syynä tähän on glukoosi, jonka sai, kun lastenlääkäri joutui neidin nenää hieman vääntämään (oli poskella syntyessä ja on vieläkin jonkin verran vino). Tyttö ollut glukoosin annosta asti "pöhnässä" eikä tosiaan halua syödä. Hieman huolestuttaa :/ .

Onnittelut kaikille muille tällä välin vauvautuneille ja tsemppiä vielä kotona kärvisteleville! Täällä seurataan teidän kuulumisia varmasti loppuun saakka.

Keiju ja tyttö 3 päivää :heart:

Tiipii: Ihanan pitkä tukka teidän neidillä! Meillä kummipoika kysyi et miks te ootte leikannu tukan siltä? (meidän vaavilta) :LOL: On toinen lähes kalju...

On ne vaan kaikkien vauvat ihan eri näköisiä vaikka ajattelin meillä on sellanen "perusvauvan näköinen". Ei siis muistuta erityisesti äitiä eikä iskää. Enemmän kuitenkin iskää kuin minua. Onkos muut löytäneet omia piirteitänne vauvoista? Taitaa kuulua tuo kysymys kyllä enemmän tuonne vauva palstalle.

Hurjan kuuloinen Henkan synnytystarina. Voimia sinne toipumiseen.

Onnea vielä uusille vauvautuneille :flower:

Susa ja "Ukko" 3 vk 1 pv

:flower: :flower: teitä olikin taas aika monta :)

omaan mahaan ei mitään uutta :( perjantaina kävin siellä vyöhyketerapiassa. eipä ole mitään vaikutuksia ilmaantunut. teki vaan ihan sairaan kipeätä kun se täti paineli niitä pisteitä. hammasta sai purra kun koski. tais mennä 40 e hukkaan :|

mulla kävi esikoisen kanssa sektiossa samoin kun henkalle.paitsi että siinä oli vielä takana vajaan 20 tunnin avautumisyritys.
niin se oli ihan hirveätä huomata et tuntee kun joku vetää vatsaa auki,niin nyt mua se pelottaakin et jos menee taas sektioon.et saanko heti nukutuksen vai yrittääkö ne taas viillellä hereillä ollessa.
toipumisia sulle henkka.

huomenna neuvola. kai se jo sit soittaa sinne äippäpolille.

supistuksia edelleen alkavaksi odotteleva aeropuerto 40+4

Mulla tämä aamu alkanut sellaisella verisellä, limaisella vuodolla, jota tulee aika reippaasti.
Supistuksia tuli aamulla klo 06-08 aika tasaiseen, nyt on taas rauhallisempaa. Elättelen tässä toiveita että josko nyt alkaisi tapahtua, tänään tai huomenna. Että ei tarttisi sinne käynnistykseen asti odottaa.
Ja kun eilen se kohdun suu oli jo 2,5 auki, niin eikö kuulostakin lupaavalta, eikö...(tässä kohtaa teidän pitää valaa uskoa...;) )

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti-1981:
Dirlittan mulla alko synnytys sillä verilima vuodolla ja pientä supistelua.Olin silloin kahdelle sormelle auki ja sitte iltasella olinki jo 6cm auki ja supisteli 5-7min välein.Poika synty sitte klo 19:26.
Toivottavast sulla tapahtuu synnytys tänään.Lupaavalta ainaki kuulostaa :hug:
Onnea vauvan saaneille :hug:

Kiitos kannustuksesta:)

Dirlittan taitaa olla sulla lähtö tosiaan edessä :hug: Ja Tiipiin vauvan hiukset minustakin aivan hurmaavat :) Ja Diipeli, ihana pikkuinen teillä, niin "vauva" vielä :heart: Keiju, onnea tyttösestä! Ja onnea muillekin, nimet on niin vaikea muistaa kun lukee pikaisesti :ashamed:

Tässä meidän neiti, noin viisi päivää vanhana. Laitoin jo tuonne vauvat puolelle, mutta laitetaan nyt tännekin. Suppusuinen ihmettelijä on tuo meidän neiti :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1152654.jpg

Topsy ja vaavi 12 pv

Onnittelut vauvan saaneille ja Dirlittanille vauhtipotkuja :)

Mulla nyt 41+5 ja tulin just äippäpolilta kontrollista. Tällä meidän neidillä ei ole mikään kiire.. ei ollut kiinnittynyt eikä laskeutunut ja touhukkaana hääräili masussa. Raivotarjonnassa oli onneksi edelleen, tosin kasvot väärään suuntaan.

Ei tehty edes sisätutkimusta, lääkäri ultrasi ulkopuolelta ja sanoi, että kyllä se kolmen päivän sisällä lähes varmasti käynnistyy luonnollisesti. Keskiviikkona seuraava aika sitten polille ja perjantaina käynnistävät, mikäli mitään ei sitä ennen tapahdu. Ja omana toivomuksena kun on luonnollisesti käynnistyvä synnytys, niin mulle tämä sopi paremmin kuin hyvin. Varsinkin kun olo on mitä mainioin. Vaavin painoarvio oli 4,1 kg, mutta luotan siihen, että kyllä se mahtuu tulemaan. Lääkärinä oli tosi ihana mies ja tuosta käynnistä jäi hyvä fiilis.

Ai niin. Piti vielä kommentoida noita kuvia, ihania :heart:

No tässäpä meidä kauhukokemus sektiosta:
Voin yhtyä henkan sanontaan alatiesynnytyksen taivaallisuudesta..Eli tyttö syntyi 22.10 klo 9:56 mitoin 3140g ja 50cm. sektiolla, se ei käynyt ihan niin helposti kuin luultiin, mutta vaikka toipilas vielä olenkin niin tosi hyvällä aikataululla mennään parempaan suuntaan!
Eli leikkauksen aloitti joku "tavallinen" leikaava lääkäri ja kaikki meni n. 3 minuuttia ihan hyvin kunnes istukka rupesi vuotamaan runsaasti ja multa tippu paineet 50/30 ja pulssikaan oli enää 30.. siinä vaiheessa salissa kuului vaan huutoja että soittakaa apua ja tilatkaa verta lisää! tuntu et olin siinä kyllä kuulemassa kaiken mut en niinkun oikeesti siellä läsnä. Sitten porukkaa ryntäsi sisään ja rupesivat operaatioon vauvan ulosotto,ennen kuin verta menee liikaa. se oli aivan kauheeta! Kolme repi leikkaushaavasta ja kaksi työnsi ylämahasta vauvaa alaspäin, eikä mitään tulosta. verta lainehti lattioilla saakka ja isäntä se sai vaan vedet silmissä istua siinä mun pään vieressä kattelemassa et kuinkahan käy. Lääkärit huusi et painakaa lujempaa ja toiset vastaa et ei pysty enää..
Lopulta vauva saatiin ulos ja vietii kiireesti elvytykseen johonkin toiseen huoneeseen, kerkesi jo kaikenlaista käydä mielessä kunnes sieltä tultiin hetken päästä sitten kysymään et haluaako isi tulla katsomaan tytärtään. Vasta siinä vaiheessa tuli itku minultakin.. Sitten maattiinkin letkuissa kamalassa olotilassa muutama päivä, tuntu ettei tästä voi parantua koskaan..Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt rupeaa elämä voittamaan!

mikero
itku tuli ku juttuas luin :'(
voi olla et muistutti tosiaan niin paljon sitä omaa synnytystä.....mut myönnän kyllä,et oon tyytyväinen,et spinaali ei toiminu ja nukutettiin!!!!
eipähän ittelläni oo käsitystäkän mitä tapahtu...(lääkäri kerto,et oli nähny painajaisia seuraavana yönä)
ja tsemppiä vaan sinnekkin!!! kyl me naiset ollaan vahvoja =)

Täällä olen itekseni pohdiskellut, että ehkä tämä malttamattomuus ja kyllästyminen odotukseen johtuu osaltaan siitä, että olen ensisynnyttäjä. Teoriassa tiedän mitä tulee tapahtumaan, mutta käytännössä en. Eli jännitys tulevasta aiheuttaa tuskastumisen tunteen, kun mitään ei tapahdu. Haluaisi jo kovasti päästä jännäämästä synnytystä ja kokemaan oikeasti vauva-arkea.

Harmillista, että joillakin ei synnytys ole sujunut ihan suunnitellusti :( Itse en vielä osaa stressata tulevaa, kaikki otetaan vastaan sellaisena kuin tulee. Tiedä sitten kuinka ajatukset muuttuu, kun supparit alkaa. Mutta toipumisia synnyttäneille ja mukavaa vauva-arkea!!

Anoppi muuten soitti tänään ja ilmoitti tulevansa ensi viikonloppuna kylään. Tarkoittanee siis yökyläilyä. Kiva, kiva. Jos pieni syntyy alkuviikosta, niin oltas just kotiuduttu :kieh: Enpä tiä jaksanko siinä vieraita. Hmmm, pitäisikö alkaa toivoa, että pieni syntyisi loppuviikosta. Selviäisi vierailusta osastolla makaamalla. Ja mies kyllä tietää miun mielipiteen ja toiveen, siitä koska meille haluan synytyksen jälkeen vieraita. Ei vain osannut kieltää äitiään |O Nyt harmittelee ja pohtii, että pitäskö soittaa ja sanoa, ettei tulis (?!? tarviiko sitä edes miettiä ).

Pieni on koko päivän potkinut palleaa niin, että naksuu. Auts. Alkaa varmaan olemaan ahdasta mahassa.
Hipkukka 40+6

Sunnuntaita kaikille ja onnea taas uusille pereheille :flower:
Täällä sitä kärvistellään edelleen ja hermot ne meinaa väkisin loppua! Nyt on kyllä sitten kokeiltu tuhanteen kertaan kaikki ässät ja monet muutkin poppaskonstit ja tehottomiksi todettu... Tää siis luultavimmin ei halua syntyä lokakuussa :LOL:
Huomenna yliaikaiskontrolli josta sitten selviää enempi ensi viikon suunnitelmia. Käynnistystä en haluais, mutta kai sekin on pakko sitten vastaanottaa jos sinne asti pitää mennä! Oliko jollain kokemusta yliaikaiskontrollista? Mitäs siellä tapahtuu?? Joskus olen kuullut että aikast paljon "kaivelevat" jotta sillä avittaisivat synnytyksen käynnistymistä itsekseen, mutta jos jollain kokemusta ni mielelläni kuulisin niistä!
Mahassa pientä liikettä on, mutta selkeesti alkaa tila käymään ahtaaksi. Kiva ois tietää joku kokoarviokin, mutta kait senkin huomenna saa kuulla. Kumpa ei olis mitään jättivaavia tulossa!
Tuskastunut Piiippu 41+3

henkalla ja mikerolla on olleet hirveät kokemukset sektiosta. :eek: Toipumisia molemmille ja onneksi selvisitte kera pienten :hug:

Dirlittan taisi päästä nyyttiä noutamaan vihdoinkin :)

Vielä odottajille jaksuja kauheasti ja toivotaan että työkin pääsisitte vihdoin synnärille :hug:

Keiju07
Onnittelut Esmeraldalle :flower: !

Nyt luin pinoa tarkemmin läpi, hurjat kokemukset Henkalla ja Mikerolla. Oikein pahaa tekee myös isien puolesta, jotka ovat siinä vieressä joutuneet tilannetta seuraamaan. Ei voi kuin olla kiitollinen omasta alatiesynnytyksestä. Siitä stoori siis tuonnempana.

Meillä eka yö meni sitten kuitenkin hyvin, kun tyttö selvisi pöhnästään ja nyt maito kyllä maistuu.

Jaksuja edelleen Dirlittanille, Piipulle, Hipkukalle ja kaikille muillekin kärvistelijöille! Supistuksia teille toivottelen :) .

Keiju ja neiti 4 päivän iässä

Ginnifer
Hei! Nopeasti käväisen kertomassa, että ihana tyttö syntyi 23.10. Tammisaaressa (LUS). Palaan pian tarkemmin yksiyiskohdin sekä tietysti lukemaan muiden kuulumiset!

Hyvin onnellinen Ginnifer =)

Onnittelut vauvansa saaneille! :flower:
Olipa kauhukokemukset henkalla ja mikerolla, onneksi kaikki meni kuitenkin loppujen lopuksi hyvin.
Tänään olisi sitten se LA, ja täytyy kyllä myöntää, että sellainen kutina mulla kyllä on, että enää ei mene kauaa kun saan oman nyytin kainaloon. :heart: Siis tietysti tämähän on vain optimistin ajattelua, mutta kuitenkin. ;)
Yöllä oli parin tunnin ajan sellaisia tuntemuksia, että olisi saattaanut tulla kivuttomia suppareita. Varma en kuitenkaan ole, koska en vielä tähänkään päivään mennessä tiedä miltä nuo supparit mahdollisesti tuntuu. Oli sitten kivuttomia tai vähän kivullisia. Saattaa myös olla, että kyseessä oli vain pieniä vatsaväänteitä... :LOL:
Tunti kerrallaan ainakin tämä päivä menee, huomisesta lähtien varmaan minuutti kerrallaan... :headwall:
Olo on muuten mitä loistavin, =) jos ei jumalatonta nivuskuumotusta lasketa mukaan. |O
Tsemppiä ja jaksuja muille häntäpään odottajille ja vielä suuremmoiset onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! :heart:

-pepisa +jokumuu 40+0

Meidän neiti syntyi eilen aamulla, 28.10 klo 3.40 talviaikaa. Mitat 3680g ja 51 cm. viikkoja tuli 41+3.
Synnytys oli aika pitkä, avauduin hitaasti. siitäkin kun olin täysin auki, kesti vielä 2,5h ennen kuin tyttö oli ulkona. Ponnistusvaihe jäi mieleen tosi epämiellyttävänä ja vaikeana, mutta mies oli uskomattoman ihana tuki. Ja neiti on mitä ihanin pakkaus!
Nyt lihakset on tosi kipeät vaikka repeämiä ei onneksi tullut nimeksikään.
Täällä oli nyt paljon vauvauutisia, onnea kaikille!

Yhteistyössä