****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Keiju07
Perjantaina viimeksi kävin täällä illalla, ja silloin bittiavaruus nielaisi tekstini... siitä suivaantuneena jätin homman sikseen.

No nyt onkin kertynyt sitten vino pino onniteltavia, onnentoivotuksia lähtee täältä ainakin Ankalle, Hemulille, Topsylle, Milekolle, Millille ja Hannalle! :flower:

Täällä alkaa kanssa kypsyminen pikkuhiljaa... Olen satavarma, että olen viimeinen palstailija lokamassuissa. Ei mitään merkkiä synnytyksestä. Ei supistele, ei sitten millään. Ei edes kivuttomasti.

Lähinnä olen kypsä kun nuo vauvan liikkeetkin huolettavat. Perjantaina typy otti jonkin monen tunnin spurtin mahassa, potki kolmisen tuntia niin, että vedet silmissä välillä olin, kun virtsarakkoon otti kipeää. Tuon session jälkeen onkin ollut kaksi todella todella hiljaista päivää. Edes liikelaskennalla en saa kovin helposti tarvittavia liikkeitä kasaan. Kaipa sitä pitää huomenna soitella neuvolaan, jos sama tahti jatkuu...

Keiju 39+5
 
Hanna23 onnea tyttövauvasta! :heart:

milli onpas aivan ihana pikkunen teillä ja katsekin niin viisas vaikka ikää ei ole ehtinyt paljoa kertyä! :heart:

diipeli juu juu pitää tähätä et oltais samaan aikaan osastolla, eiköhän oteta ensyönä molemmat pikalähöt sinne päin ;)

 
HURJASTI ONNEA taas kaikille vauvautuneille!!!! :flower: :flower: :heart:

itelläkin alkaa jo tuntua että pikkuhiljaa synnytys lähestyy.. :eek:
tänään päivällä kävin reippaan lenkin ja siittä asti supistellu, nyt kylläkin hiipumaanpäin, mutta paikkoja pehmittelee/aukoo varmastikkin, sen verta kuitenkin tuntuvia suppareita!!! =)

mulla huomenna vanhin typy 7v. lähössä mummolaan yökylään serkkutyttöjen kanssa, sille tässä iltasella pakannu vaatetta ja poju 5v. aiko ensvkolla mennä taasen miehen kotia...että hiukkasen rauhallisenpaa tulossa... kotia jää tuo vajaa 2v.pikku-ukko. =)
Sen kanssa täällä puuhastellaan, käydään lenkillä, leivotaan ja laitetaan paikat kuntoon( vaavia varten)aivan kuin se vauva vaatis puhtaan kodin tullakseen... :D mutta se on tätä pesänrakennusviettiä...

Nyt toivoisin, että vauva syntyi tän syysloman aikana, ettei miehen tarvis laittaa koululaisia aamusin valmiiksi...ja muutenkin ois täällä hiljasenpaa. mutta syntyy sitten kun on valmis, jaksamisia kaikille...eipä täs kellään enään jokatapauksessa kauaa mee!! :)

ainiin miehen sisko sai eilen pojan, sen synnytystunnelmissa tää päivä menny. =)
naatiskelija 38+5
 
Ippuli sai tytön 21.10. klo 14.09! Pituus 51cm ja paino 3898g. Koko perhe voi hyvin! :heart: :flower:

Onnea myös muille vauvan tänä viikonloppuna saaneille! Meitä odottajiakin riittää vielä aikamoinen joukkio.. Aamulla taas neuvolaan näytille, viikko laskettuun aikaan...

LaSposa & Nyytti rv 38+6 :heart:
 
Saunassa käyty ja supistusten väli on nyt ollut reilun tunnin ajan aikatarkalleen 5minuuttia. Huomaa kuinka lihaksissa tuntuu ihan erilailla ku tulee tiheämpään tahtiin. Millonkahan sitä lähtis näytille.Ku toisaalta ois kiva tietää tilanne katsaus.Mutta sitten taas turhaanhan sitä liian aikasin menee. Ja saattaahan nämä tästä hiipuakkin. Nyt on siis supistellu n.11tuntia... Reidet on varmaan vielä hellemmät ku maha!!!Säteilee siis hulluna jalkoihin.Mutta tätä ollaan odotettu =) Suoltakin oon ahkerasti tänään tyhjennelly :LOL:

Ja taas oli lisää vauvauutisia,ONNEA!!!!Mulla niin huono nimimuisti ni en ikinä muista nimillä onnitella :ashamed:

Mutta pidetään peukut pystyssä! :wave:

Diipeli ja masujesperi :heart: :heart:
 
tulin näin yöllä pistäytymään, en pysty sängyssä olemaan kipeitä supistuksia tulee selänpuolelle. en tiiä onko tämä vielä merkki synnytyksestä, mutta hitto ku ottaa kipiää! tulevat n7-8min välein ja äkkiä pitää mennä kontille lattialle kun tuntuu niin tuskaselta |O

hitto, minä en kyllä jaksa tämmöstä montaa yötä, viimeyökin meni valvoessa, sillon tosin kivut eivät olleet näin kovia. tekis mieli nukkua, mutta ei voi ajatellakaan menevänsä sänkyyn kun tuntuu et sillon kipu kaks kertaa pahempi. niin ja lähinnä vaan selässä tuntuvat nuo supistelut, sängyssä kyljellään maaten myös alavatsalla.



Ippulille onnentoivotuksia lähettelen tyttövauvasta! :heart:

t.tiipii ja "väiski" rv40+6 :heart:
 
täälä vielä ollaan yhdessä koossa. supistelee edelleen kipeästi mutta välit on jo pitkään ollu n. 10min eli eipä täälä olla mihinkään vielä lähdössä. mieskin lähti juuri töihin, lupasin sitten soitella heti jos tihenevät. olishan tuo halunnu kotia jäädä, mutta mieluummin olen täälä rauhassa ja katson mitä tapahtuu.

saisivat kyllä nyt joko tiheentyä tai sitten loppua kokonaan, oon nimittäin valvonu koko yön...ei vaan pysty nukkua kun joka supistuksen tultua pitää pompata pystyyn ja seinään nojaamaan tai sitten lattialle kontilleen |O
 
Ginnifer
Huomenta vaan kaikille ja onnittelut vauvautuneille! Jännät paikat tuntuu nytkin olevan monella...

... Paitsi ei täällä. Mulla siis se suuri päivä, eli Laskettu Aika, mutta eipä taida tänään mitään tapahtua. Mullakin sellainen tunne, että olen täällä kohta yksin huutelemassa, kun kaikki muut ehtii vauva-puolelle ennen mua. :eek:

Niitä "joko nyt" -puheluja on tosiaan mulle tullut hillitysti (ehkä tänään asia muuttuu?). Sensijaan niitä tulee mun vanhemmille! Joukossa on vähän hupaisiakin tapauksia, mm. eräs heidän pursiseuratuttavansa, joka sattuu olemaan gynekologi, on pitkin syksyä kysellyt asian perään ja jakanut neuvoja, ja taas eilenkin oli soittanut. Ja en siis ole kyseistä naista eläessäni tavannut! Mutta hänellä on kuitenkin vankka näkemys mm. mun sairaalavalinnasta, keneen hänen tuntemaansa lääkäriin siellä pitäisi ottaa etukäteen yhteyttä että tulee sitten hoitamaan synnytyksen (ja huom: tähtään tietysti ongelmattomaan synnytykseen, jossa lääkäriä ei ollenkaan tarvita). Eilen oli sitten tentannut mun mitat, ennustanut nopeaa synnytystä ja siksi kehottanut olemaan lähtemättä Tammisaareen, ja muutenkin pitänyt mun isälle luennon siitä miten pitkät ja hoikat on keskimäärin parempia synnyttäjiä kuin lyhyet ja leveät, mutta että kuitenkin parhaita ja nopeimpia ovat afrikkalaiset! :LOL: Mitäpä tuohon nyt sanoisi!

Jään nyt sitten odottelemaan jos tänään alkaisi puhelin piristä... Räkätauti on edelleen sellainen, että tuntuu kuin mun keho yrittäisi sitä limatulppaa puskea ilmoille ihan väärän pään reijistä!! :LOL:

Ginnifer 40 viikkoa tasan
 
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä viikonlopun aikana :D

Topsylle, Hannalle ja Ippulille onnittelut pienistä prinsessoista :hug:



Ja kaikille tositoimiin pääsijöille onnea matkaan :hug: Ja kärvistelijöille voimia loppumetreille :hug:

tuutilulla kera Kiian 3vko
 
Keiju07
Onnittelut Ippulille! :flower:

Kohtalaisesti nukuttu yö takana, ei merkkiäkään supistuksista. Höh... Vauva reagoi, kun kovasti mahaa heiluttelen, mutta muutoin viettää kyllä hiljaiseloa. Täytyy tänään soitella neuvolaan hemoglobiinista ja kysyä samalla tuosta hiljaisuudesta. Sydänäänet kyllä kuuluvat ihan hyvin paljaallekin korvalle (mies taas kuunteli, kun huomasi, että mua rupesi ahdistamaan). Stressaan varmaan ihan turhaan... Eiköhän se tästä.

Keiju 39+6
 
Onnea Ippuli ja Hanna23 :flower:

Täällä alkaa taas tänä aamuna tuo kypyyskäyrä olla suhteellisen korkealla..Nyt mennään rv 40+3, ja ei merkkiäkään synnytyksestä.
Eilen illalla niitä supistuksia kyllä tuli, mutta ei niistä taas seurannut muuta kuin kipuja tuonne nivusiin.
Lapset ja mieskin alkaa olla jo kärsimättömiä, saati nämä muut "Eikö vieläkään" - kyselijät.
Pelottaa ihan kauheasti se, että vauva menee reilusti yliajalle, ja kasvaa kokoa kovastikin. Mulla nuo kaksi aiempaa synnytystä olleet vaikeita, ja tämän piti olla pienempi kooltaan, jos laskettuun aikaan mennessä olisi syntynyt, niinkuin nuo sisaruksensa.
No, turha valitella, täällä ihmisiä joilla mennyt jo reilusti yli, kaikki sympatiat teille!
Nyt lähden kävelylle, TAAS, ja ruokakauppaan. Jos vaikka saisi kokonaisen supistuksen aikaiseksi..

Pääsiköhän se Kotiäiti jo lähtemään?? Tai Diipeli??
 
:flower: :flower:

kateeks käy teitä. sit ku vielä kattelee noita teidän ihania vauvakuvia niin tuntuu et tämä oma ei synny ikinä..
viikonloppuna on sekstailtu,saunottu käyty reippailla kävelylenkeillä. tuloksena joitain kipeitä supistuksia,jotka kyllä loppuneet ennen kuin kerenneet kunnolla edes alkaa :(

laskettuaikahan ois keskiviikkona,mut yli mennään. tänään on neuvola. varmaankin sit viimeinen jos sais sen käynnistysajan ens viikolle. kuitenkin joku menee senkin sit perumaan.onpas pessimistinen olo..

mieskin on nyt 400km päässä töissä tän viikon. eilen katseltiin lentoja ja puhelinnumeroita finnairille jos sattuisi lähtö tulemaan nyt alkuviikosta. hyvinhän noita lentoja onneksi kulkee.nopeemmin sillä pääsis ku omalla autolla.

oon syöny herkkuja ihan sikana koko viikonlopun :ashamed: ostin perjantaina sellasen joulurasian geishoja.. ja eilen söin sen loppuun :ashamed: :ashamed: hävettää astua vaa´alle tänään.. varmaan vauvakin lihoo vauhdilla kun oon tällänen mässyttäjä.

ihana ilma on täällä aurinko paistaa ja pakkasta on -5. jos tästä pääsis lähtee kävelylle.

tsemppiä kaikille jolla alkaa h-hetki olla käsillä. aika lupaavalle joillain kuulostaa =)
jospa täältä joskus perästä tullaan..

aeropuerto39+5
 
Onko kellään muulla vaikeuksia saada tätä ketjua auki tai kirjoitusta läpi? Mie olen yrittänyt tänään ja eilen kauhian monta kertaa onnistumatta (jos nyt sitten). Tämä on kyllä jo melko pitkä ketju, yli 1000 kirjoitusta, ja ilmeisesti pitkissä ketjuissa voi olla tälläisiä ongelmia. Raaskisiko/ viitsisikö joku aloittaa uuden, jos ongelma hiukan helpottais. Vaikka joku jolla on LA ihan loppukuusta?

Ja oma napa:
Tänään tuli 40 viikkoa täyteen. Jos lasketaan lapsettomuus klinikan mukaan viikkoja. Neuvolan mukaan LA olis vasta huomenna, ne kun laski, että hedelmöitys olis tapahtunut alkion siirtopäivänä. Vaikka oikeasti alkio on tuolloin ollut jo parin päivän ikäinen. Pieni ero, mutta silti itsepäisesti lasken eritavalla kuin neuvola :ashamed:

Mitään merkkejä ei ole, että pieni olis yksiöönsä kyllästynyt. Ei edes kuukautis jomotuksia, selkäsärkyä, ei mitään. Tuossa kun oli horoskoopeista puhetta, niin miehen kanssa mietittiin, ettei tästä taida vaakaa tulla. Sen verran tuntuu olevan räiskyvä luonteinen jo nyt :D no, keskiviikkona taitaa vaihtua horoskooppimerkki, joten odotteleekohan pieni sinne...

Odottelua, odottelua
Hipkukka
 
menee hermot.... |O

Tavallaan surullista lukea kaikkien supistuksista kun itsellä ei tapahdu mitään :( Eilen illalla nukkumaan mennessä olin jo niiiiin masentuneissa aatoksissa, että jos tämä näin jatkuu, taitaa olla vauvan syntymisen jälkeenkin aika masentunut olo. Vauva ei tunnu enää kivalle kun se ei ala syntyä. Jotenkin tyhmää sanoa ja ajatella niin, mutta niin se vain on. Alkaa ärsyttämään koko raskaus. Miksei mikään voi mennä niinkuin ajattelee...

Miten raskaus voikin olla näin henkisesti raskasta? :|

Diu Diu 41+
 
minä täälä kotona vielä. nukuttua en ole saanut yhtään, tai ihan pieniä torkahduksia suppareitten välillä. nyt tuntuu et alkais vähän nuo supistukset laantua, jospa kohta yrittäis mennä sänkyyn maate. tahtovat vaan aina koventua ja tiheentyä kun rauhottuu aloilleen ja rentoutuu. tässä vaiheessa toivonkin niiden loppuvan kokonaan, saisin nukuttua kunnon unet ja kerättyä voimia, jospa vaikka sitten ens yönä alkaisivat kunnolla uudestaan ;)

mulla ei oikeen muuta ohjeistusta ole tuohon sairaalaan lähtöön kun että suppareitten pitäis tulla lähemmäs 5min. välein. sairaalaan meillä ei pitkä matka, joten sen puoleen pystyy odotella rauhassa kotona. en kuitenkaan haluis sairaalassa joutua osastolle kärvistelemään, mieluummin odottelen kunnon toimintaa kotona... :whistle:

tuleekohan tästä ikinä mitään? :/
 
Onnitteluja taas kerran kaikille vaavin saaneille :flower:

Täällä kasassa 40+6 - kolmea ässää on harrastettu toistuvasti, mutta eipä tällä neidillä näyttäisi kiire olevan. Nyt alkaa jo itsellä olla sellainen tunne, että saisi jo tulla. Olo on ihan ok, mutta käynnistystä en haluaisi. Joten tänään täytyy sitten varmaan pistää mies tekemään sitä vyöhyketerapiaa. Nännejä olen pitkin aamua hieronut, mutta siitä tuli kyllä ihan pirun huono olo...

Masussa on hirmuinen meininki, joten tiedän ainakin, että kaikki on ok. Seuraava neuvola olisi torstaina, sinne en enää ajatellut mennä...

auttaisikohan jos hyppisi tasajalkaa ihan pirusti? ;)

Oliivia
 
Argh,..kirjoitin pitkät rivit, eikä ne koskaan ilmestyneet tänne!!!

No lyhyesti uudelleen, kävin neuvolassa, pissassa taas proteiinia, ja nyt oli paineetkin hiukan kohollaan.
Huomenna vien näytteen labraan ja iltapäivällä sitten uudelleen neuvolaan. Katsovat tarkemmin onko syytä epäillä alkavaa myrkytystä vaiko eikö.
Ahistaa hiukan!!

Tämä palsta tosiaan tökkii, pitäisikö aloittaa uusi ketju jos se auttaisi??
 
Kypsä, kypsempi, kypsin, minä...
En tiedä miten voi ollakin jo näin "valmis" tähän raskauteen. Erittäin toivottu ja odotettu lapsukainen ja kaiken lisäksi helppo raskaus, mutta nyt tuntuu jo raskaalta. Turvotus on aivan toivoton ja siihen liittyen olo kurja, ahdistaa iltaisin ja toinen sääri ei oikein enää kestä, joten kävelytkään ei oikein onnaa vaikka ihanat ilmat nyt sateiden jälkeen. No, eipä auttais valittaa, monilla on varmasti viikkoja vielä enemmän ja vointi vähintään yhtä tylsä. Jotenkin se vaan on olevinaan tässä vaiheessa niin lähellä se oma napa... Mieskin on vihdoin ruvennu jo kyselemään, että eikö oo tänäänkään tuntunu mitään? Haluais kait tuokin jo tulokkaan nähdä, ihana. :heart: :heart: Mutta kun ei oo tuntemuksia. Pelottaa vaan jo, että mikä jättiläinen sieltä tulee, kun arvioitu syntymäpaino laskettuna aikana olis ollu 4kg ja sehän meni jo.
Tulisit jo, valmiina ollaan...

Toivotaan ja pikkujättiläinen 40+3
 
kyllä rupeaa porukka olemaan aika kypsänä,ihan sama täällä!!
niinhän tuo odottelee mieskin kovasti että alkas tapahtumaan.
menee aika hankalasti jos käynnistykseen joutuu,kun matkaa se 70km
ja voi siinähän voi mennä päiviäkin...niin tosi tympeetä ukon ajella eestaas yms.
ja muutenki...no vielähän tässä on päiviä,mutta jotenki menny usko että syntyis spontaanisti.

neuvolassa käytiin tänää:
painoo taas tupsahtanut 1336g:ashamed:
turvotus+
RR 129/74
pissa puhdas
sf 34½cm
vauvan syke128
liikkeet+

säikähdin tietty tota yhtä plussaa...
selitti sit että näin loppumetreillä ne laittaa vaan yhden,koska ei mahdu enää niin liikkumaan.
ja perjantaina uudestaan neuvola,ellei nyt käy hyvä tuuri ja pääsis nyytin hakuun:)
kaikille vointeja ja tsemppiä loppumetreille...
-milla41+2
 
-- sympatiseeraan , varmaan menee hermot.
Turvotukseen - sain rukoiltuani noin kymmentä hoitajaa sairaalassa apuja (synn jä'lkeen muuten vaihtui turpeus oikeasta vasempaan entistä karseempaan, olin varma että jalka räjähtää...) - suihkuttelin kylmällä vedellä jalkoja ja Hirudoid fortes voitelin ja vedin sukkaa jalkaa yöksi ja päiväksi, Ei se ainakaan haitannut ... tai sitten maidonnouse tma laittoin nesteet käytiin, Mene ja tiedä, mutta vinkkinä tuokin tärpätti.

Ja toivon mukaan Diipeli ja Tiipii ja muutkin loppukiriä ottavat pääsee lähtemään ja tositoimiin. En oo ihan varma, mutta yhdel mun tutulla kofeiini(=kahvi) edisti hommaa loppumetreillä, eli sitäkin vois hörppiä?
Oulus minäkin menin 5min supparisäännöllä , ja sain vielä hetken ootella osastolla, kun en ollut kovin auki. Osastollahan ei saa vielä kummoisia kivunlievityksiä, vasta salissa.
Ja sen Panadol tms - saa ja kandee ottaa 1 gr (2 500 mgr tabua, ihan kätilövinkki ja salittua) kivuliaisiin suppareihin - jos sillä saatte vaikka torkkua. Ei sillä tunto häviä kokonaan, eikä supparit laimene. Kandee sit laitoksel sanoa jos on vasta ottanut nuo...

Mulla rinsessa nukkuu - aamuysisltä herättiin ja olin menossa suihkuun siitä lähtien - nyt klo 12 pääsin.... että tämmöistä , itseni sain syötettyä siinä välissä tosin :) Tämmöisiä on uudet pomot :)

haleja ja jaksuja ,
papu & viuviu viola...
 
Ite en oo paljoa nyt kirjotellu kun on ahistanu tosi paljon tää synnytys :/ No mutta tänään kävinkin äippäpolilla ja kaikenlaisista eri syistä päädyttiin sektioon, joka tehdään keskiviikkona!!!

Tinakenkätyttö ja nyytti kohta kainalossa :heart:
 

Yhteistyössä