** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Täällä tuntuu useammilla olevan noita vatsakipuja! Kai ne sitten on ihan normaaleja..Itellä alkoi taas aamulla nuo kivut tosin ei nyt niin pahana kun sillon aiemmin vihloo alavatsaa ja pistelee niinkun vasemmalle kylkeen???!! :( Mietin vaan et teillä kenel niitä vatsakipuja on ni onko tää teijän eka raskaus? Mulle tehtiin sektio esikoisen aikana ja siitä on nyt aikaa 1,6v niin voikohan se haavan kohta olla niin kiree etää se voisi liittyä noihin kipuihin? neuvolassa myös arvaili jotain sappivaivoksikin!?
rv 17+6
 
Neuvola reissu kera kirpparireissun takana :)

En hajottanut vaakaa. Painoa oli tullut 189g per viikko. Hemppari laskee kun lehmänhäntä :/ Nyt 113 ja rautapurkki kourassa kotia tulin. Masuakin mittailtiin, 18cm korkeus.

Sydänäänten kuuntelu nauratti :D Pirpana meni karkuun minkä ehti :LOL: Lopulta terkkari piti mahasta kiinni ja painoi tiukasti laitteen kiinni masuun. Sykkeet reilu 140 muistaakseni. Vissiin eniten aikaa koko reissulla meni äänien saalistamiseen :D

Mikä lie täystuho tuolla viipeltää kun joka paikasta tulee palautetta erittäin liikkuvaisesta sikiöstä :whistle:

Ja sain Kelaan vietävät paperit avustusta varten. Huomenna tulee täyteen 154 vrk tätä raskautta. Pakkausta en ota vaan shoppailen ympäri Kotkaa.

Kirppari saldo oli taas v.punaista ja aivan ihanan ruudullisen mekon löysin :heart: Jos poika tuleekin niin ompelen helman housuiksi ja värjään siniseksi tai teen siitä kiltin :LOL:

Seuraava käynti onkin lääkärineuvola ja juhannuksen jälkeen. Silloin laitetaan kuntoon paperit sterilisaatio varten. Enempää lapsia en taida tehdä, enköhän ole omalta osaltani Suomen maata tarpeeksi jo kansoittanut.

tuutilulla ja vilkas pirpana rv 21+6

<br><br>
 
sateista päivää kaikille.

tosiaan saanut mäjöttää koko päivän sisällä,olen kyllä sitten rästiin jääneitä hommia tehnyt..mm silittänyt pinkan lakanoita ja pussilakoanoita :( tosta hommasta en liiemmilti tykkää,pitää jonkin näkönen inspiraatio aina iskeä.
sitten kirjoittelin kutsukortit valmiiksi tytön rippijuhlia varten..

mietin että voiko niihin laittaa myös pyynnön ilmoittaa tulosta juhliin,niinkuin esim hääkutsuissa? mutta miten sen kirjoittaisin "nätisti".?

ei ole kamalasti tullut kutsuja väsäiltyä...

omaan napaan ei sen kummempia,vaavi potkastelee aika tavalla,välillä tuntuu että sisuskalut ovat solmussa.
kesäkuun alussa olisi vasta neuvolakin,ja silloin tehdään ne kelan paperit,pitää ne kiikuttaa samoin tein kelalle,niin voipi sitten kesäkuun aikana saada äippäpakkauksen :)

miehen lapset tulee heti kesäkuun alusta kolmeksi viikoksi meille...ihan kivaa sinäänsä mutta saapi nähdä millon verenpaine alkaa kohota,kuitenkin on siinä sitten hulinaa ihan riittämiin..ja naapurien muksut tulee kuvaan myös :/

ostin yhtenä päivänä ihania orvokkeja ja istutin ne sellaseen pajusta tehtyyn koriin tuone terassille,no meijän pikku täystuho(koira) oli yöllä pissireissulla ne tuhonnut aivan tyystin,koko kori oli ylös alasin ja orvokit
kaiken sen mullan alla ihan tuusan liiskana.kyllä otti pattiin ja rankasti..


juohtu muuten tuosta silittämisestä mieleen että silitättekö työ vauvan
vaatteet?

mie oon niin laiska etten viitti silittää,paitsi nyt vuodevaatteet.lakanat,pussilakanat ja tyynyliinat.

kun muutenkaan ei tule kun nuo vuodevaatteet silitettyä,joskus joitain paitoja,jos hurjan ryppysiä on..

mutta kivoja perjantai iltoja kaikille.

niinukka+vunttunen 20+6


 
Mites jokos te kaikki muut olette töissä kertoneet raskaudesta aikapäiviä sitten? Olenko ihan mattimyöhäinen? Itse sain tänään lopulta kakistettua asian esimiehelle :D Vähän oli epävarma olo miten suhtautuu. Työ on meinaan määräaikainen eli jään ennen loppua äitiysvapaalle (nyt jo on kahden osaavan/ammattilaisen vajaus) ja muutenkin tiedän työnantajan suhtautumisen esim sairaslomiin. Eipä paljon houkuttanut kertoa....
No, eipä tuo sitten siihen osannut muuta sanoakaan kuin 'jaa'. No, katsotaan nyt kunhan on saanut viikonlopun asiaa sulatella, että tuleeko muutakin kommenttia.

Liikkeet on vahvistunut selvästi viikon aikana. Varsinainen myllertäjä pieni onkin. Ti ja ke oli tosin masussa hiljaista ja arvatkaapa nousiko huolestumiskerroin :ashamed: Onneksi pieni ilmoitti olemassa olostaan lopulta varsin selvillä potkuilla, ettei tarvinnut soitella neuvolaan mielenrauhan säilyttämisen vuoksi. Taisi vain pieni murjottaa, kun mies oli työmatkoilla. Ainakin myllerrys alkoi taas samana iltana kun mieskin tuli kotiin :LOL:

Reilu viikko rakenne ultraan :whistle:
Hipkukka 18+4
 
Moit kaikille! Nostelen samalla meitä kun ollaan jo niin pitkällä kakkossivulla. Ihania ultrakuulumisia tosi monella, ite pitää vielä odotella ensi perjantaihin ennenkuin pikkuisen näen.
Ollaan tässä miehen kanssa pähkäilty halutaanko tietää sukupuoli vai ei ja nyt ollaan tultu siihen lopputulokseen että jännäilään lokakuulle eikä kysytä kumpi tulee. Monet kokee et on vahva olo että kumpaa odottaa, mulla ei ole mitään oloja, ei kertakaikkiaan mitään :LOL: . Molemmat käyvät hyvin kun eka lapsi tulossa, aiempaa ei ole mitään vauvakamoja olemassa joten kaikki pitää kumminkin ostaa tälle ekalle uutena/käytettynä jos hyviä. Pitää vaan vaunut ym.ostaa sellasta väriä että molemmille sukupuolille sopii. Jos niitä lapsia vaikka uskaltais tämänkin jälkeen ajatella synnyttävänsä.....
Vaunuja olen selaillut netistä ja olen AIVAN pihalla millaiset kannattaa ostaa... jotenkin nyt olen alkanut hahmottaa noiden duojen ja kombien eron, mutta millaisetkohan soveltuisi parhaiten "ei ihan city" olosuhteisiin=pääosin hiekkatietä, talvella lunta/loskaa ym.ym. Kiva olisi vielä löytää helposti työntyvät kärryt, jotta voisi kuvitella lenkittävänsä samalla vauvan ja koiran! Kauheesti on erilaisia ominaisuuksia joista ei mitään hajua ole. Ja sitten pitäis olla valmiina maksamaan moisista ominaisuuksesta 900euroakin paikoitellen,huh! Olen lueskellut läpi nuo vaunukeskustelut mutten niistä ole mitään kipinää hommaan saanut!
Nyt pitää mennä kukkamaata myllämään, koska huomiseksi luvattu tänne sadetta ja paljon joten tänään otollinen ilta ulkohommiin.
Toivottavasti joku tietokonenero ottaa tuutulullan hommat hoitaakseen ensi kuussa :wave:
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Piippu ja sisäministeri 19+1
 
Heips pitkästä aikaa!

Päivittäin olen teidän kuulumisia käynyt lukemassa ja nyt pitää omatkin rakenneultran kuulumiset päivittää. Eilen siis ultra ja kaikki pitäisi olla ok. Sormia ja varpaita ainakin on oikea määrä ja kyllä "neiti" niitä mielellään esittelikin. Vkolla 28 tarkistaavat vielä sydämen rakenteen, kun ei ihan täydellisesti näkynyt. samalla katsoovat vauvan kasvun ja verikokeet. Kokoarvio oli 256g. Muita mittoja ei ollut neuvolakorttiin laittanut mutta muistelen, että olivat suurinpiirtein viikkoja vastaavia. Tyttöähän nuo meille ennustivat, mutta ei ihan satavarma ole. Komea tyttölauma siis meidän perheessä jos toteutuu :LOL:

Migreenit on olleet nyt vähemmällä ja muutenkin vaivoja tuntuu olevan vaihteeksi vähemmän. Jos ei tajutonta närästystä oteta lukuun :x
Hb oli tippunut 97 ja rautaa pitäisi syödä mutta en tuon närästyksen takia saa pysymään niitä sisuksissa. Painokin on noussut useammalla kilolla mutta siitä en revi stressiä ennenkun ollaan lähtölukemissa. :) Sokerirasituksessa arvot oli kuitenkin kohdillaan. Eilen sitten lääkäri käski varmuuden vuoksi käydä juomassa sitä litkua vielä vkolla 27, yök.
Kiinnikekipuja minullakin on tuolla oikealla alamahalla ja välillä repäisee oikein kunnolla :kieh:

Onko kellään tullut ongelmaksi kasvojen iho?
Mulla ei ollu näppyjä edes murrosikäisenä mutta nyt naama kukkii ihan täysillä!!! Ei ne mitään finnejä ole vaan jotain pientä paukamaa joita kutittaa kamalasti. Pesun jälkeen naama lehahtaa kirkkaan punaiseksi ja on järkyttävän kuiva. Kasvovesi ja rasvat pahentaa ja kirvelee kamalasti. Meikkiä kokeilin eilen ja kutitti sitten koko päivän.

Mileko + "riiviöneiti" 19+5
 
Minulla ei ole noissa kahdessa edellisessä raskaudessa ollut näitä masukipuja, kun joku sitä kyseli, ja nyt on ollut! :(

Sitten, minulta tulee nyt myyntiin Brion Duot , jotka ostettiin tuolle kuopukselle. Väri käy molemmille, on mielestäni aivan ihanat. Ja näissä siis erillinen vaunu ja ratasosa, teleskooppiheittoaisa. Takuuta jäljellä miltei 1 v. Tosi siistit. Käytän vielä takuuhuollossa, kun sellainen niissä on, pitähän sitäkin hyödyntää joskus vaikkei vikaa olisikaan... ;) Kun nyt hommataan kaksostenrattaat, Brion Twinettet kenties.

tuisku + tyttökö 21+2
 
tuutilulla harmailee
mileko34 Mulla kutiaa kasvot hirveesti mutta pienten näppyjen lisäksi on niitä finnejäkin ilmestynyt :kieh: Liekö ylettömällä suklaan syönnillä osuutta asiaan :ashamed: Samoin mulle on niitä näppyjä ilmestynyt hartioihin :/ Ja kasvojen iho on kuin santapaperia, ei puhettakaan että siihen uskaltais mitään meikkiä laittaa.

Lähteekö kellään muulla normaalia enempi hiuksia? Eilen pesun jälkeen kiinnitin siihen huomiota kun pyyhkeessä oli mieletön määrä ja kun käsillä suki niin kouriin jäi myöskin :eek: Minust tulee vielä kalju tätä menoa ;)


Tuutilulla kera typykän rv 22
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:05 niinukka kirjoitti:
mietin että voiko niihin laittaa myös pyynnön ilmoittaa tulosta juhliin,niinkuin esim hääkutsuissa? mutta miten sen kirjoittaisin "nätisti".?
Ihan vain loppuun "V.P. 25.5.2007 mennessä p. 040-123456" tai "Vastausta pyydetään 25.5.2007 mennessä p. 040-123456". Yleensä toi on laitettu ihan kutsun loppuun alareunaan.

Meillä ei silitetä ikinä mitään. niinukka, mulla sais olla melko tylsä päivä että edes lakanat silittäisin :D En ole siis ikinä sitä tehnyt. Anoppi mankeloi lakanat ja sillekin aina pyörittelen silmiä. Mutta ymmärrän kyllä että näin tehdään, ne tuntuvat niin pehmeämmiltä. Esikoiselle silittelin kaikki odotusaikana, pari päivää sitten nauroinkin miehelle että taisi olla liian vähän tekemistä mulla silloin :D

Oulussa sataa vettä, tylsää. Oltais menty tivoliin. No, pitää vissiin aloittaa muuttokuorman roudaus uuteen taloon. Huomiseksi lupasi aurinkoa, silloin tivoliin siis.

Mukavaa viikonloppua!

Topsy rv18-20
 
Miä alan itkee :/ Just etin kaapista jotain kevyempää päälle. Löytyihän sieltä capreja mut ainut pahapuoli että vetuketju ei mennyt kiinni yhdissäkään. Semmoset 10-15cm kangasta uupui mahan päältä :) Ja ihan kun tuo persuskin vaatis enempi tilaa.. Ei tarvi kevyempää vaihtaa ennen kuin kauppaan pääsee...
 
Linkitän nyt vielä jonkun kuvan vaunuista, jos joku olisi kiinnostunut ostamaan? Asun Porissa. Tuon kuvan otin ennenkuin vauva oli vielä syntynytkään.. Parempia saa sekä vaunu että ratasosasta kun olen ne pessyt...


http://img526.imageshack.us/my.php?image=dsc02134mz9.jpg

vaunuissa kurkistusluukkua ja kuomun takana hyttysverkollinen vetoketjuluukku eli kesäkuumalla vaunut saa hyvin ilmastoitua

Kysymyksiä saa esittää ja hintatarjouksia esittää. Ihan pilkkahintaan en myy. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:22 Hipkukka kirjoitti:
Mites jokos te kaikki muut olette töissä kertoneet raskaudesta aikapäiviä sitten? Olenko ihan mattimyöhäinen? Itse sain tänään lopulta kakistettua asian esimiehelle :D Vähän oli epävarma olo miten suhtautuu. Työ on meinaan määräaikainen eli jään ennen loppua äitiysvapaalle (nyt jo on kahden osaavan/ammattilaisen vajaus) ja muutenkin tiedän työnantajan suhtautumisen esim sairaslomiin. Eipä paljon houkuttanut kertoa....
No, eipä tuo sitten siihen osannut muuta sanoakaan kuin 'jaa'. No, katsotaan nyt kunhan on saanut viikonlopun asiaa sulatella, että tuleeko muutakin kommenttia.
:LOL:

Mullaki oli sama juttu, kauheesti jännitti kertoa esimiehelle :\| Tuntu, että olin ihan kipsissä ja monta kertaa yritin kans kertoa, ennenku vihdoin uskaltauduin :) . Olen myöskin määräaikaisessa työsuhteessa ja ns. sijainen ja kesälomittaja... Sillon ku kerroin, tästä nyt joku viikko aikaa, minun kesän työt eivät olleet edes varmaa... sitäki jännitin että saas nähdä miten käy. Mutta aattelin, että on pakko kertoo jo minun työn alan vuoksi (työskentelen siis mielenterveys potilaiden parissa). Eivät ainakaan minua pukkaa ihan mihin hommaan vaan ja ymmärtävät jos jostain kieltäydyn.

Noh, eipäs tuo raskauteni kuitenkaan minun kesätöitä evännyt. Ajattelinki, jos evää, sitten evää. Pikkuinen on nyt tärkein. Mulle siis vahvistettiin parisen viikkoa sitten, että olen töissä elokuun loppuun. Työnantaja tietää nyt ainaki riskit, kun minut otti. Esim. lopussa mahdollinen saikku loma tms. Mutta pitää toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti, ainaki vielä menny. Ja sillehän ei mitään voi, jos jotain tulee. Se vaan välistä hirvittää, kun olen miettiny, että miten jaksan. Apua, jos kuumaki kesä tulossa :whistle: Mutta eiköhän sitä. Onneks työ ei ole fyysisesti kuitenkaan raskasta. Ja seki mietityttää, että miten potilaat suhtautuvat raskauteeni... onneksi eivät ole kuitenkaan sieltä sairaimmasta päästä he..

Mutta eiköhän kaikki mee hyvin, kun positiivisesti ottaa =)

Pikkuinen aina välistä niin ihanasti muistuttaa olemassa olostaaan potkimalla :heart:


T: Tytteli ja asukas 19+5
 
Moi

Ilmoittaudun joukkoon näihin lokamasuihin :attn: En tätä kolmatta odottaessa ole tänne aikaisemmin ehtinyt :headwall: mutta kerronpa hieman itsestäni

Eli siis odotan kolmatta lastamme la 2.10.07
Aikaisemmin kaksi poikaa joona on syntynyt elokuussa -04 ja reeti lokakuussa -05, joten vipinätä perheessämme riittää :D

Tämä vaavi on oikea duracel pupu.. ei ole rauhallisia olleet veljensäkkään mutta tämä on kyllä ihan mahdoton :heart: Mikä lie potkunyrkkeilijä tulossa :D Onneksi yöt saan nukkua ihan hyvin. Raskaus on mennyt toistaiseksi ihan mukavasti eikä suurempia ongelmia ole ollut... aikaisemmissa raskauksissa kun niitä oli vaikka muille jakaa.

Kiva on kuulla muidenkin kuulumisia T: viinika pohjois-savosta :wave:
 
Täällä sateet vaan jatkuu...oisin niin toivonu et ois voinu grillata tänään mut ei sit varmaan!
Esikoisen kanssa podetaan hirmusta fluinssaa, niinkun ei olis tosta allergiasta jo tarpeeksi saanut niin vielä flunssan pukkasi :\| mutta hyvät viikonloput kaikille!
 
Mileko Minulla on finnejä, mutta sen lisäksi ilmestynyt punasia pieniä näppyjä. Aivan kuin mäkäräiset olis pureskellut. Varsinkin rinnoissa, vatsassa ja reisissä. Osa kutiaakin, varsinkin jos en osaa jättää rauhaan. Olen aatellu, että olisivat jotain hormoninäppyjä.

Saattaa olla, että jo joku aikaisemmenkin on maininnut, mutta turpoaako muilla sormet ja jalat? Itsellä olin eilen todella turvoksissa, juomisesta huolimatta. Jalat oli lisäksi koko illan aivan tajuttoman kipeät. Särki niin ettei seisominen ollut mukavaa ja nukkumisesta ei meinannut tulla mitään. Nyt aamulla jalat oli edelleen hiukan kipeät, ihan kuin olis maratonin eilen juossu. Mitenkään poikkeava päivä eilinen ei kuitenkaan ollut liikunnan tms suhteen.

Hipkukka 18+6
 
Minullakin on muutamia sellaisia kutiavia pieniä punaisia pisteitä. Varsinkin tuossa rintojen välissä. Mutta minun äitikin valitti, että sillä on kans samanlaisia, eikä hän voi olla enää raskaana ja tuskin hänellä on hormoninäppyjä :D Epäilin jotain lintukirppua tai vastaavaa.

Täällä Oulussa on tosi hyvä ilma tänään. Lähden kohta tallille siivoamaan karsinoita ja sitten hevosen kanssa metsään lenkille. Vielä olen pystynyt ratsastamaan melkein normaalisti, en tiedä miten pää kestää, jos en pääsisi hevosen selkään. Minulla nimittäin mielialat vaihtelee todella paljon ja mehellä on kestämistä, vaikka oon kyllä aiemminkin ollut hyvin tuulella käypä ihminen :whistle:
 
tuutilulla harmailee
Hipkukka :wave: täällä nilkoissa turvotusta riesana jo parin viikon ajan. Kaikki sukat jättää hirveät painaumat ja pakottaa, niin sanotut kiristämättömätkin... Yritänkin olla ilman niitä jos vain mahdollista.

Sormissa ei onneksi vielä turvotusta ole. Neuvolassa siitä perjantaina juttelin ja terkka oli sitä mieltä että päivällä pitäis pyrkiä lepäilemään tai nostamaan jalkoja ylöspäin. Mitenhän tuo onnistunee, ei mitenkään :(

Muutenkin tää odotus tuntuu "raskaammalta" kuin edelliset. Tosin muita odottaessa pääsin päivittäin päikkäreille ja nyt se ei onnistu mitenkään. Kuopus kyllä nukkuu mutta vajaa 6v ei. Ja 6v ei anna munkaan nukkua. Yrittää kyllä mutta kummasti aina alkaa janottaa, kakattaa ym. :whistle: ja johan tuota omaa ikääkin on taas enempi kuin ennen...

tuutilulla kera typykän rv 22+1

 
Haa... tein havainnon noihin alavatsa kipuihin liittyen (itselläni). Jos tuo tulokas on peppu alas päin niin liikkeitä edeltää pienet vihlaisut alavatsalla. Ja jos tohotin on pylly ylös päin, niitä kipuja ei ole. :)

Eilen sitä pohdin maatessani ja äsken sen hoksasin :D Liikkeitähän tunnen vaan alhaalla tai kyljissä. Etuseinämässä oleva istukka vaimentaa muut. Ultrissa huomasin miten liikkeiden paikkoihin vaikuttaa sikiön asento. En missään muussa raskaudessa tätä havaintoa tehnyt. Pienet mullakin on ilot täällä :LOL:
 
Kultsux3
Diipelille onnittelut prinssistä :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Täällä voidaan taas huonommin. Tein pari vuoroa töissä, eka iltavuoron ja sitten aamuvuoron, ja olo oli kuin kuollut :eek: Jalat kuin tulessa, ja jalkapohjissa tunne kuin ne olisi neuloja täynnä :ashamed: Alaselkä tohjona ja alkoipa eilen sitten kesken työvuoron taas tuo ikävä alamahakipu vasemmalla puolen.... :( Nyt on jalat enää vain turvoksissa ja masussa pieni kipu.

Toki työni on raskasta, paljon kahden autettavia vanhuksia, ja paljon joutuu kyykkimään, kumartelemaan ja nostelemaan. Kumpa tämä mahakipu ei taas kestäisi kahta viikkoa :\| Onneksi se vähän helpotti eilen kun pääsin töistä ja menin makuulle ja nostin jalat seinälle.

Moni kehuu syöneensä suklaata oikein urakalla. Täällä myös yksi suklaahemmo :wave: Painoa on tullut varmaan ihan hirveästi lisää... neuvola 11.6. joten ehtiihän se vielä nousta entisestäänkin. Lähtöpaino oli testiä tehdessä 51,5kg ja ekalla neuvolakäynnillä jo 53,5kg, joten noususuunnassa ollaan oltu koko ajan. Olen kuitenkin ollut panikoimatta liikaa ja todellakin syönyt ihan mitä mieleni on tehnyt, ja niin paljon kuin vain olen halunnut. Nestettä tuntuu olevan kehossa liikaa- sukista jää jäljet ja sormia pistelee... Onneksi lähtöpaino oli vähäinen, niinpä oletinkin että painoa tulee reippaasti.

Mutta eikös sitä sanota että äiti joka syö odotusaikana paljon suklaata, saa onnellisen ja iloisen lapsen =) Joten tässäpä naiset hyvä syy popsia suklaata :)

Viinika, tervetuloa joukkoomme :flower:

Nyt ollaan puolivälissä, tänään 20 viikkoa täynnä, jee :hug: Paljon on koettu ja kärsitty, toivottavasti loppuaika olisi hiukkasen helpompaa. Vaikka taitaapa se järjestäen olla raskaampaa se raskauden loppuaika. Itseläni on vain noita vaivoja niin riittänyt, migreeni on onneksi jo vähän helpottanut =) =) =) =) =) =) =) =)

Jännitys on kuitenkin kamalaa, ja tämä pelko mitä olemme saaneet kokea np-ultrasta asti (rv 12+3). Keskiviikko jännnää kovasti (4D-ultra) mutta yritän olla stressaamatta. Toivon silti koko ajan joka solullani että pienen sydän on kunnossa!!!! Vauvalle emme ole ostaneet vielä mitään. Äitiltäni, siskoltani ja anopiltani olen saanut vauvalle jotain pientä, mutta odotamme keskiviikon uutisia jotta uskallammeko itse ostaa vauvalle jo jotain... Jotenkin olen antanut nuo saamamme ihanat vaatteet (3kpl) olla kaapissa. Ehkä jos saamme hyviä uutisia keskiviikkona, niin sitten uskallan niitä alkaa onnesta soikeana hypistelemään.... Aika näyttää.

Nyt kokeilen mennä haravoimaan, on tuota lääniä niin paljon että haravointi-urakka on vieläkin kesken... :ashamed: Katotaan nyt mitä maha siitä tykkää - voi olla että joudun tulemaan hyvin nopeasti takaisin ja heittää makuulle.


Hyviä vointeja kaikille!!

Kultsux3 rv 20+0 :heart:
 

Yhteistyössä