** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Moikka!
tuutilulla sullahan on tosi nätti maha! =)

Pitäis kans kirjautua tänne itsekin joku päivä ja laittaa oman masuni kuva. Onhan tuo kasvanu melkosesti jo!
Oltiin tossa käymässä lapissa mun mihen vanhempien erämökillä, siis minä, mies ja koira kolmestaan. Oli tosi rentouttavaa sielä, mutta vauva oli mahassa vaan kumman hiljanen. Nyt tosin kun ollaan kotona, niin potkuja satelee vähän väliä ja iltasin oikeen villiintyy. Välillä näkyy potkut jo päällepäinkin, ja välillä tuntuu että koko maha oikeen värähtää... :D

Meilläkin meni rakenneultrassa hyvin, kaikki näytti normaalilta ja sukupuolta ei haluttu tietää, en sitte tiiä oisko ees näkyny.

Onko teillä muilla olo välillä tukala olo jo näillä viikoilla?!? Mulla on varsinki öisin monesti todella tukala olo, kun tuntuu et oikeellaista asentoa ei taho löytyä ja välillä vaivaa närästys, välillä ummetus ja toisinaan taas molemmat yhtäaikaa! Toisinaan tuntuu paine alavatsalla ja sitte ylämahassa närästyksen aiheuttama paine, joten kyllä on täys olo väliin!!! Muuten olo ihan ok, välillä selkä kipuilee ja liitoskipujakin on esiintyny nivusissa, mutta muuten ei kummpia.

Onko jolleki alkanu jo raskausarvet muodostumaan? voi olla et teillä on ollu tästä jo puhettakin täällä. en ton lapinreissun jälkeen ihan kaikkia keskusteluja oo käyny läpi, joten sorry jos kyselen uudestaan samoja asioita. Mulle ei oo vielä arpia tullu, mutta murrosiässä niitä tuli, joten ootan kyllä saapuvaksi nytkin :/

alkaako muillakin napa työntyä ulospäin? mies tossa pari viikkoa sitten alko saunassa nauraan mun navalle, en ollu ite ollenkaan huomannu sen muuttuneen. Ei se nyt tietenkään vielä ulkona ole, mutta hyvää vauhtia nousemassa :LOL:

palataan! t. tiipii rv19+0 :heart:
 
Niin juu, joku kyseli noista kivuista. Minullahan noita tosi kovia kipukohtauksia on tullut aina öiseen aikaan jo useamman kerran. Ihan hikeä siinä on saanut pyyhkiä, kuin synnytyspolttoja mutta tuotoksena vain runsas määrä ulostetta. Olen kärsinyt pienoisesta ummetuksesta, joten ajattelin johtuisiko siitä. Ja kerran pytty oli ihan täynnä verta suolen tyhjenämisen jälkeen, joten seuraavana aamuna kävin sairaalassa näytillä. Tänään rakenneultrassa lääkäri sanoi, että jos vaiva jatkuu on tähystettävä :eek: Toivottavasti ei siihen tarvitsisi ryhtyä!

tuisku + tyttökö 20+5
 
Tuisku kyseli lyhenteistä

Vartalon ympärysmitta, mm (AC)
Pään ympärysmitta, mm (HC)
Reisimitta, mm (FL)

Ja mun ihmettelemä BPD on lakimitta

Tuisku eikös tunnukkin ihmeelliseltä jos poikien jälkeen tyttö tulis :D Itellä mennyt tää päivä ihmetellessä. Mitään en ole saanut tehtyä :D
 
kiisumirri
Iltaa vielä kaikille!

Miikkis, paljon :hug:

Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille, kiva kuulla hienoja uutisia! :flower:

Siellähän mekin tänään oltiin...kaikki oli vauvalla hyvin! Painoa oli 309 grammaa, pituudesta ei tietoa, sukupuolta emme halunneet tietää eli vielä 20 viikkoa jännättävää, hih!

En sentään ruvennut itkemään niinkuin ekalla ultrareissulla, miehen piti kyllä käydä välillä heittämässä kylmää vettä kasvoillensa kun niin rupes heikottamaan! Liekö jännittänyt raukka niin paljon. :LOL:

Uskalsin ostaa jo ensimmäiset tavaratkin, tuttipullon ja bodyn! Siitä se lähtee!

Paksuja vointeja!

Kiisumirri ja kirppu 19+3 :wave:
 
Ekaksikin Miikkikselle paljon voimia,kyllä todellakin sua koetellaan :/

Oli kiva lukea ku jotku jo ties että kumpi mahollisesti on tulossa =) Meillä rakenneultra ylihuomenna ja jo nyt tuntuu jänskättävän. Toivotaan että raksupallero ois terve mutta kyllä mua kyllä sukupuoliki kiinnostaa,ehkä myös siksi ku sitä on ennustajaeukotki veikannu pojaksi ja varmaan itellä sen takia niin poikaolo...tosin tyttö yhtä tervetullut :heart:

Musta tuntuu että masu on kasvanu ihan kunnolla viimeaikoina,mulla on napakoruki vielä paikoillaanja aion kyllä piettääkkin mahollisimman pitkälle ja sit ku otan pois ni pitää muistaa tökkiä sitä aina sillon tällön ettei menis umpeen ku en varmaan enää ikinä uskalla sitä ottaa :LOL: ainakin tutuilla on näin onnistunu.. :whistle: ja sit siitä navan ulos pullistumisesta,mulla on ainaki jotenki laajentunu napa :D

Noista arvista,itselleni ei ole ainakaan vielä tullut ja toivon ettei tulisikaan,uskon että ihon rasvaamisella on suuri vaikutus asiaan,kaikki tutut jotka tiiän ja jotka ovat paikkoja rasvailleet ovat välttyneet arvilta,siispä minäkin rasvailen :kieh:

Mulla on aika paha siitepölyallergia,ja nyt ku koivu kukkii oikeen urakalla ni arvatkaa onko tuskaa,eivät luvanneet meikäläisen syyä tabuja ni oireet on melko ilkeät,silmät ihan punaset ja aamua yötä aina 10aivastusta putkeen vähän väliä :snotty: siellä taitaa raksupallerokin välillä ihmetellä että mikä sitä äiskää oikeen vaivaa ku nuin ravisuttaa :saint: vaan ootteko kuulleet että vaikka ois raskaana ni vois syyä allergialääkkeitä?Mun mielestä oon lukenu jostain lehestä mutta apteekissa eivät luvanneet :whistle: Sen tiiän että silmätippoja ja nenäsumutteita saa käyttää,ilman niitä silmät ois varmaan jo ummessa niinku monena kesänä muullonkin :ashamed:

Juu mutta tää on jo melkonen romaani,pitää alkaa kattoon 4Dtä siiamilaisita kaksosista...

Minunkin puolestani voikaahan paksusti :heart:

Diipeli 18+3
 
Minä rasvasin kovasti esikoista odottaessa vatsan alueen ihoa, kun pelkäsin raskausarpia. Säästyin lähes naarmuitta kalkkiviivoille asti. Lopussa niitä vain tuli, teki mitä tahansa. Tunnen myös äitejä jotka ei kuulemma rasvanneet, ja säästyivät naarmuitta. Luultavasti se on kiinni iho tyypistä, sen kunnosta ja kimmoisuudesta.
Olen nyt kuitenkin alkanut jo rasvailla ihoa, ehkä se auttaa määrään, jollei kokonaan poista. viimeksi ei tullut pahoja.

 
tuutilulla Kyllä tosiaan aika oudolta tuntuu, kuinkakohan varmaa tuo on että olisi tyttö? Tuskin sanoisi jos ei kunnolla näkisi eli olisiko jopa 90% varmaa? Poikaa kun jotenkin itse odotteli vaikkakin myös prinsessasta haaveillut prinssien joukkoon..

Mulla ennustajaelli sekä madam mamma ennustivat molemmat tästä, tyttöä, niin myös tämä http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html sekä sykkeet ovat nyt yli 150 kun molemmista pojista oli alle 145. :D

Vielä en silti uskalla rynnätä mekkoja ostelemaan.

tuisku + tyttökö 20+6
 
mamma3 tympeä on täälläkin ilma, ei tosin vielä sada. No mun mielialaan tuo ei tänään tunnu vaikuttavan kun kuljen edelleen pää pilvissä :D

Äitini pyörähti illalla käymään. Mummi oli ehtinyt käydä jo shoppailemassa v.punaisia vaatteita. Sanoi ettei mekkoa löytänyt mutta saampahan ainakin jotain hypisteltävää :D Saalis: 3 bodya, sukat, hattu ja fleece kokopuku. No niitä sitte illalla hypistelin ja nyt aamullakin :ashamed: :)
 
Noniin tosiaan eilen oli se rakenneultra.. Ei katottu sukupuolta, mutta ei se tosin sieltä varmaan olisi näkynytkään kun oli jalat niin syvällä alhaalla. Kovin kehusivat vahvaa sydäntä. Mitään pituuksia tai painoarvioita eivät sanoneet. Kortissa on vaan b-mitta 51mm. Ja istukan löysivät etuseinämästä. Hienosti hän kyl alko masussa heti pomppimaan kun lääkäri aloitti ultraamaan. Varasin äsken 4d-ultra ajan turkuun. Se on vasta 10.7 koska silloin vasta saan miehen mukaan. Silloin sitten viimeistään tiedetään kumpi tulee :) vaikka eihän sillä muuten väliä, mutta pääsee ostelemaan vähän enemmän vaatteita.'

ansku 21+3
 
Kiitoksia kovasti kaikille noista vatsakivuista vastanneille! Nyt tosiaan olo jo paljon parempi ei enää koske ja yönkin sain nukuttua todella hyvin.
Voikun itekkin pääsis äkkiä rakenneultraan! pitää vielä pari viikkoa odotella!
nyt aamupalan tekoon....
ja sateet vaan jatkuu ei auringosta tietoakaan....
 
mullaki sit alko eilen ne vatsakivut... #&%?$!*.....alussa tuntu,et ne olis ollu ilmavaivoja,ku neki niin erilaisia näin raskaana ollessaan,mut aamulla sattu vieläkin ja neuvolasta ne sit pisti lähetteen labraan....joten huomen aamul pitäis viedä pissanäyte.
toivottavasti ei oo mitään kummempaa....mul kyl oli just viirusperäistä kurkkukipua ja neuvolatäti sano,et voi johtua siitäkin vatsakivut....mut huomenna sen sit näkee.....

ittellänikin se 4D ultra varattuna 27.6....mut aattelin,et jos sukupuolen näkiskin siin ens tiistain ultrassa niin en mee sinne 4D:hen...säästöä sekin :)


henkka ja muru 18+4
 
Kultsux3
mamma3 kirjoitti:

kultsux3 Tsemppiä ja jaksamista sinne kuun loppuun vielä... Täällä pidetään peukut pystyssä että kaikki ois hyvin

Kiitos mamma3 :heart: Peukkuja täällä todellakin tarvitaan!

4D-ultrasta me maksamme n.160euroa. Mukaan saa dvd:n vauvasta ja uskoisin että myös kuvia. Jyväskylään mennään, ja siellä suosittelivat sen tehtäväksi viikoilla 20-22. Jänskyttääääääääääää.......... :whistle:

Kultsux3 rv 19+3
 
nannanella harmaana
Minäkin pitkästä aikaa kirjoitan tänne B)
Kaikkien kuulumisiin en nyt tietenkään muista kommentoida joten ihan yleisesti kaikille :hug: tarvitseville :hug:
Ja joilla menee hyvin, niin hyvä :flower:
Tänään ensimmäisen kerran vauva potkas aika napakasti, ihana tunne :heart: Aikaisemmin on ollut hennompia nuo potkut.
Mutta yritän parantaa tapani ja kirjoitella useammin
 
Heipä hei!

On tosiaan kulunut aika pitkä aika, viimeksi taisin kuulua täällä päin rakenneultran jälkeen.

Diipeli tais kysellä niistä allergialääkkeistä. Mulla on erittäin paha allergia ja ilmeisesti on huonojen lääkkeiden ansioista astma tulossa takaisin. Minä jouduin luopumaan ensimmäisiksi viikoiksi kokonaan pillereistä ja sain käyttää vain nenäsumutetta. 12 viikon jälkeen sain jotain zyrtekkiä vastaavaa tablettia. Niistä ei minulle ole mainittavasti mitään hyötyä, mutt mielummin syön niitä kuin kestän kaikkia allergiaoireita. Kaipa näistäkin jotain apua on...

Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Verenpaine on vähän noussut, hb yhä edelleen erittäin alhainen (raudasta huolimatta). Paino on tähän mennessä noussut vasta vähän alle 8 kiloa, joten sielläkään puolella ei mitään hätää. Sinänsä huvittavaa, kun miettii tuota mahan kasvua. Maha on keskivertoa huomattavasti isompi ja nyytistä on koko ajan ennustettu erittäin isoa... No jospa tuosta töissä olosta on jotain hyötyä =)

Eilen kävin ostamassa työkaverilta käytetyt yhdistelmät. Maksoin niistä liian vähän (omasta mielestäni), mutta jos toinen pyytää... Hinta oli vain 30 euroa. Ne on aivan ihanat. Sinistä ja vihreätä, joten sopii molemmille.


LillaStina ja nyytti 21+1 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:57 tuutilulla kirjoitti:
tuisku77 mulle kuopuksen aikaan (yksityinen lääkäri) sanoi ettei kerro jos ei itse ole varma. No eilen hän esitteli tytön värkkiä ruudulta ja sanoi lopussa: Onnea tyttären odotukseen :)


Nuo huuhaa testit lupaili tyttö mullekin :) Tuolta katselin eilen vielä noita kuvia ja vertailin oman sikiön kuvaan (selkeätä ei kotiin tullut)

http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
Tämännäköistä kuvaa meillekin lääkäri näytti ruudulta

http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blus0220f.htm

Menen vielä yksityiselle ultraan naistentautien ja synnytysten erikoislääkärille koska haluan varmistaa sen että aivot on ok, mulle kun jäi siitä epämääräinen olo. :/ Täytyy sitten vielä kysyä hänenkin mielipide sukupuolesta, on tää niin jännää. =) Ja se ei ole 4D.
 
Topsy
Miikkikselle ja Kultsu*3, :hug: teille.

Me kävimme tänään rakenneultrassa, kaikki oli hyvin. Lasketun ajan siirsi takaisin siihen mitä oli alussa, np-ultrassahan siirsivät viikon aikaisemmaksi. Parempi näin, ehtii olla töissä myöhempään, kun olen määräaikaisella. Varmuutta ei nyt siis lasketusta ajasta ole, mutta eipä sillä ole väliä, tuskin vaavi enää massussa joulukuussa on :)

Topsy viikoilla 18-19
 
tuutilulla harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:47 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:57 tuutilulla kirjoitti:
tuisku77 mulle kuopuksen aikaan (yksityinen lääkäri) sanoi ettei kerro jos ei itse ole varma. No eilen hän esitteli tytön värkkiä ruudulta ja sanoi lopussa: Onnea tyttären odotukseen :)


Nuo huuhaa testit lupaili tyttö mullekin :) Tuolta katselin eilen vielä noita kuvia ja vertailin oman sikiön kuvaan (selkeätä ei kotiin tullut)

http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
Tämännäköistä kuvaa meillekin lääkäri näytti ruudulta

http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blus0220f.htm

Menen vielä yksityiselle ultraan naistentautien ja synnytysten erikoislääkärille koska haluan varmistaa sen että aivot on ok, mulle kun jäi siitä epämääräinen olo. :/ Täytyy sitten vielä kysyä hänenkin mielipide sukupuolesta, on tää niin jännää. =) Ja se ei ole 4D.
Juu jännää on :D Miä oon jo tänään taas epäillyt kätilöä ja lääkäriä. Tuli jo mieleen että pitäiskö mennä vielä kolmanteen ultraan :whistle: Jospa ei kumminkaan. Hullunahan tuo ukko minua jo pitäis ellei jo pidä :D

Tuollainen oli meidänkin pikkuisen kuva ja lääkäri vielä jotenkin suurensi sitä kriittistä kohtaa :)

Miä ostin kyllä tänään kirpparilta pari pientä mekkoa, bodyn, v.pun potkupuvun ja v. punaiset lakanat. Äitini sanoi että minuu pitää kuulemma jarrutella. Paraskin sanoja... mitäs kaikkea tuo eilen osteli :LOL:
 
tuutilulla nopeesti
Arvon leidit kukahan haluaisi tämän massukoiden listan hellään huomaansa ensi kuuksi? :wave: Miä voisin nää mun surkastuneet aivot päästää kesälaitumelle ainakin hetkeksi :D
 
huomenia kaikille,olinkin netti pimennossa jonkun päivän..
nyt toinen kone toimii taas,ehkä niin kauan kun taas pölyyntyy,oli keskusyksikkö ollut niin pölynen,että sen takia ei toiminut :(

toine kone takuu korjauksessa,tulee tänään kotiin.

täällä ei sen kummempia,vaavi mellastaa masussa,aina kun yhteen kohtaan asetun,eilekin illalla alotti kamalan viuhtomisen kun yritin käydä nukkumaan..

joku kyseli sitä 4d ultran hintaa,kuopiosta mulle sanottiin ainakin että se maksaa 180e, kela korvaa jonkun osan siitä,mutta siellä ei tule sitä kelakorvausta ainakaan suoraan.

ollaan menossa sinne 4d ultraan,vaikka matkaakin tulee,ja maksaahan se,
mutta on se kuitenkin varmaan sellanen ainutlaatuinen juttu että pitää se kerran elämässä kokea.(tuskin enää vauvoja tulee)
ja saa vhs kasetille liikkuvaa kuvaa tai cd-levylle normaalia kuvaa.
sano vastaanotto avustaja että voitte ottaa jomman kumman mukaan,joko cd-n tai vhs.kasetin.

semmosia,ulkona taas nätti päivä,ja koulujakaan ei ole jälellä enää kun muutama päivä
=)
nyt täytyy päästää mies koneelle.

niinukka ja vunttunen 20+5
 
tuutilulla sulla oli ihanan näköinen masu.Ihan tyttömasu minun mielestä.Kyllä se vain on niin että tyttö sulla siellä on :heart: Mulla ei vielä tietoa kumpi tulossa mutta kahden viikon kuluttua se selviää jos hyvin käy.Kova on kaveri kuitenki potkimaan.Tuntuu että aika monelle lokamassulle on tulossa tyttö =)
Mulla myös vaivanut nyt pari päivää se maha kipu.Välillä tosi kipeää käy mutta ovat sen verran tuttuja kipuja että tiedän johtuvan kasvusta ja venymisestä.
Taas pitäis sitte keksiä mitä ihmettä sitä laittais syötäväksi :kieh:
Noh mutta nyt lähen kesimään jotaki syötävää.Hyviä vointeja teille kaikille ja Miikkis sulle iso :hug: ja paljon voimia :heart:
Mie ja pikkuinen 18+5
 

Yhteistyössä