** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Piti minunkin käväisyä Kelan sivuilla :D Vihdoin ja viimein ensimmäinen pakkaus joka oikeasti menee molemmille. Mutta me ei pakkausta tarvita, on tuota vaatetta ihan liikaa muutenkin + muuta sälää.

Kovasti jo odottelen rakenneultraa, joka on ensi tiistaina. Mennään sinne koko perheen voimalla, jos mies vaan töistä pääsee. Esikkokin ilmoitti, ettei mene eskariin sinä päivänä vaan tulee mukaan :heart: Haluttaisiin myös saada sukupuoli selville.

Mutta nyt katsomaan miten helmipuuro jakselee liedellä :wave:

tuisku + masukki 20+1
 
Täältä ilmoittautuu uusi odottaja teidän sakkiin =)

29v uusioperheen äiti ja perheeseen kuuluu minun lisäkseni mies 32v ja minun lapset pian 10v poika ja pian 8v tyttö sekä 5,5 v tyttö ja vielä miehen poika 4v. Tämä tuleva on siis yhteinen ja oletettu saapumisaika olisi 29.10.07.

Raskausaika sujunut ongelmitta, ei pahoinvointia ollut ollenkaan, pientä närästystä vain. Väsymystä jonkin verran, tosin vähemmän kuin edellisistä.

Liikkeet tuntuneet jo reilu 2 viikkoa. Vaistoni sanoo että aikamoinen Pötkylä olisi tulossa? Masukin pyöristynyt siihen malliin. Ultrassa käytiin rv13+0 ja kaikki mitat vastasivat viikkoja 13+0 :D LA ei siis muuttunut mihinkään, vaan pysyi samana mitä neuvolasta oli annettu. Ja seuraava olisi rakenneultra sitten 13.6..

Milli&Pötkylä 16+4 :)
 
elikkä neuvola kuulumisia tulin kertoon =)

verenpaine oli 109/61 ja HB oli noussu ilman rautaa 124:ään....mut olo on kyl tosi heikko...voi olla,et on kevät flunssa tulos,ku kurkkuki ollu pari yötä vähän kipee...
ja paino sit vihdoinki noussu jonkiverran, kilon verran :D
syke olikin tälläkertaa 140-154 ja monoo tuli välillä oikein kunnolla :LOL: neuvola tädilläki oli hauskaa....

nyt ei sit muuta ku otetaan rennosti ja odotetaan ku reilun viikon päästä olis se rakenne ultra.....
iloista loppuviikkoakaikille janauttikaa mammat kesä säästä :D

henkka ja muru 17+6
 
Hanna23
Moi :) aattelin tässä pitkästäaikaa laittaa vähän kuulumisia on tullut kirjoteltua tänne tosi harvakseltaan, juttuja olen kyllä lukenut päivittäin. Masu on kasvanut jo oikein kivasti ja liikkeetki tuntuu useaan otteeseen päivittäin ja tosi selvästi :heart: Rakenne ultra olisi nyt tulevana maanantaina ja neuvola heti keskiviikkona se onkin jo 4 käynti.. Rautatabletteja olen joutunut syömään jo parisenviikkoa oli hemppari edellisel neuvolekäynnil laskenu 102 alkujaan oli 129. siinäpäs sitä oli omaa (.) tälläkertaa :)

Äitiyspakkauksesta on kans ollut tääl puhetta. Minusta tosi kivan näköinen tuo uusi pakkaus kyllä se täytyy ottaa :)

Hanna ja masukki 18+3

P.S eilen tulikin jo 24v täyteen... kylläpäs se aika rientää :eek:
 
Ginnifer
Ihanaa aamua! Ei se mitään, että heräsin selkä krampissa ja nyt alavatsaa vihloo ikävästi tuosta vasemmalta... Ei haittaa ollenkaan, sillä "meidän" pääskyset saapuivat tänä aamuna! Siis meillä on täällä etelä-Helsingissä ihana kirkontorninäkymä ikkunoista, ja siinä tornin ympärillä ne pääskyt koko kesän syöksähtelevät. Aina keväisin sitä ihan odottaa, että koska ne saapuvat... Nyt tuntuu että tätä päivää ei voi mikään pilata. :)
 
Terve vaan Oulustakin :wave:

Pitkästä aikaa paistaa aurinko ja tietysti on sitten sisällä oltava, kun pitäsi äkkiä saada kouluhommat kasaan. Mieluummin laukkaisin hevosella pitkin hiekkateitä ;)

Mulla selkäkipukin on jo helpottunut, lääkäritäti määräsi Panacodia ja Rennietä, jos närästää :LOL: Hauskaa tässä on se, että kaverille paria päivää aiemmin heitin, että katotaan vaan, niin Pancodia saan ja Rennietä sitten perään tajuttomiin närästyskohtauksiin, niin kas vain miten sitten kävikään... Onneksi ei pahemmin närästänyt, kaksi Panacodia alkoi vähän närästämään, mutta sekin meni sitten tuplarenniellä ohi.

Meillä on rakenneultra 1.6., alun perin aika oli 5.6., mutta mies on yllättäen reissussa just silloin. Onneksi sain vielä vaihdettua ajan, niin mies pääsee mukaan. Meillä Oulussahan "normaalisynnyttäjille" ei ole kuin tuo yksi ultra.
 
Diipeli pikana
Heippahei!
Joku kyseli onko muilla nännit ollu arkana?Mulla on todellaki ollu ja oon ihan saanu niitä rasvailla,mulla on alkanu erittyy sitä maitopihkaa vai mitä lie ni tuntuu et se kuivattaa hirveesti..

Äippäpakkauksestakin ollu juttua,mä tykkään tosi paljon tuosta 07 pakkauksesta ja oikein mielelläni sen otan =) Tosin vaatteita on tullut osteltua jo jonkinmoinen kasa ku mä tykkään hirveenä kierrellä kirppareita ni oon sit aina ostanu jos löytyny hyväkuntosta tavaraa :kieh: Tuossa ykspäivä löyty imetystyyny kympillä ja tutan tosi hyväkuntosia puolipotkareita 20snt... ;)

Oon tässä huuto.netistä kattellu pinnasänkyjä,melko kivoja ja aika halvalla sieltä sais huudettua sitten ku tuntuu että ois sen aika..

Meillä rakenneultra ens torstaina sit 29.5 neuvola pitkästä aikaa,saas nähä kuinka tässä on painoa tullu sitte viime kerran,on meinaa alkanu tuo karkki maistuu entiseen malliin :whistle:

Potkuja oon ilmeisesti tuntenu,tänä aamuna ku tuossa heräilin niin dipplerilla kuuntelin sydänääniä ni tais pikkuinen potkasta pari kertaa protestiksi anturaan,samaan aikaan kun tunsin liikkeen päältäpäin,niin dopplerista kuului sellainen jännä ääni :heart:

Mutta eipä tässä,aurinko alkaa näyttäytyy ni taidanpa hurauttaa bussilla keskustaan ja aukasta jädekiskan :p

Vointeja kaikille!

Diipeli 17+6
 
Heissan! :wave:

Ensimmäistä kertaa kirjottelen tänne, lueskellut muutamaan otteeseen. Esikoista odotan nyt menossa rv 20+1. LA on 4.10, synnytysairaala TYKS

Odotusaika mennyt tähän asti hyvin. Alkuraskauden selvisin vähällä. Kuvottava olo oli pari viikkoa, eikä kertaakaan tarvinnut tervehtiä vessanpönttöä. Rinnat ovat olleet todella arat aluan alkaen, ovat vieläkin. Alkuviikosta käytiin kolmatta kertaa neuvolassa, vaavilla kaikki ok, pulssi 150. Itselläni oli hb laskenut 131:stä 110:neen, joten rautakuuri päälle. Terkkari lähetti vielä varmuuden vuoksi labraan, että saa varmemman tuloksen suoniverestä. Hyvähän se on tarkistaa.

Ensi viikolla on rakenne-ultra, sitä odotellaan kovin!

Lähdin ihan lukemaan juuri lähinnä hb:hen liittyviä juttuja, suht normaalia se vaikuttaa olevan, että se laskee. Itse kyllä en ole huomannut mitään oireilua sen suhteen...No onhan mulla aina ollut hieman alhainen kuin ylhäinen hb, ettei se nyt varmaan ole mitään murehtimisen arvoista. Mutta aina sitä miettii mitä voisi itse asian eteen tehdä...

Kovin se pienokainen on jo liikkeessä, varsinkin ilta-aikaan, kun itse vajoaa väsyneenä sänkyyn. Pikkukaveri onkin sitä mieltä että ei nyt nukuta!

Kiva liittyä tähän suureen joukoon! =)
 
frogin terkut
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa :wave:.

Aika on vaan kulunut jotenkin niin nopeasti enkä edes muista koska viimeksi oon teidän kuulumisia käynyt lukemassa. No nyt tuli sitten kerralla aikamoinen päivitys :) mun puutteellisiin tietoihin.

Täällä oli ollut puhetta uudesta äitiyspakkauksesta ja täytyy sanoa, että yllätyin kyllä iloisesti. Vaatteethan oli oikeasti mukavan näköisiä ja ennen kaikkea värisiä. Mun lemppariväreihin kun ei todellakaan kuulu mintunvihreät niin oli mukava huomata esim. haalarin olevan beige. Kyllä tuon jo kelpaa tilata :heart:

Oon tällä hetkellä kuudetta päivää uudessa työpaikassa (tosin työantaja on kyllä pysynyt samana) ja ihan mukavalta on toistaiseksi tuntunut. Tosin mua jännittää kyllä suuresti se miten pomo reagoi kun kerron, että jään syyskuussa mammalomalle. Tää vanhempi rouvashenkilö minkä tilalle oon tullut (hän jää siis parin viikon päästä eläkkeelle) huomasi mun raskauden ja kysyikin asiasta. Ihmettelen vaan, että mistä se hoksas sen kun mulla ei oo vielä vatsaakaan juuri lainkaan ja se mitä on tullut vois luulla olevan pelkkää pyöreyttä. No joka tapauksessa enpä viitsinyt asiasta valehtelemaankaan ruveta, mutta sanoin kyllä itse kertovani pomolle. En tiedä onko mieli vaan jotenkin niin herkässä, mutta ainakin olin näkeväni tän rouvan ilmeestä, että hän piti mua suurin piirtein rikollisena kun oon ottanut viran vastaan vaikka oon raskaana :'(. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia takana vai oonko vaan oikeasti tosi itsekäs ihminen, joka ei osaa asettua työnantajan asemaan. Kerrottakoon vielä, että mistään pienestä työnantajasta ei siis ole kyse vaan Porin kaupungista. Harmittaa vaan kun jotenkaan en osaa ajatella toimineeni mitenkään väärin. Seuraavan neuvolan jälkeen ajattelin ilmoitella asiasta pomolle.

Rakenneultraan ollaan menossa ensi viikon torstaina. Vähän kyllä jännittää jo, että millaista tietoa sieltä sitten saa. Seuraavan kerran neuvolaan oon menossa 29.5 ja silloin kuulemma mitataan sitten sitä vatsan kokoa. Tosin mulla ei oikeastaan mitään kummosta mahaa ole vieläkään tullut :(, joten mahtaakohan jäädä mittaaminen väliin. Sen verran on pömppöä tullut, että ekat äitiyshousut ostin viikko sitten lauantaina. Takaapäin musta ei kyllä huomaa mitään vaan tää tuntuu tulevan kaikki tuohon eteen. Eli kaipa mä lokakuussa oon kuin jokin muurinmurtaja pömppöni kanssa laugh:

No eipä tässä kummempia tällä kertaa. Voikaapa oikein paksusti ja mukavaa viikonloppua....
 
wilmuri myöhästyneet onnittelut :flower: Olikos lompakko täytettykin valmiiksi? :D


milli78 ja Elza tervetuloa lokamassujen alati kasvavaan joukkoon :wave: Lisäsin tiedät etusivulle. Jos jotain meni väärin, huhuilkaa perään :)


tuutilulla kera pienokaisen rv 21<br><br>
 
frogin terkut Itse olisin kyllä ilmoittanut raskaudesta pomolle jo ennen viran vastaanottamista, koska en kehtaisi jälkikäteen sanoa kun näin pitkällä jo on. Mutta sehän ei saisi vaikuttaa työntekijän valintaan, joten ihan oikein teit minusta silti. Itse asun myös Porissa :wave:

Nyt aamupalalle ja sitten ruohonleikkurin ostoon.

tuisku + masukki 20+2
 
lauantaita lokamassuille!
hyvin täällä tuntuu porukka jakselevan, se on hienoa että kaikki sujuu niinkuin pitää! tähän väliin kyllä ekstra :hug: milekolle ja kultsuX3:lle, teidän jaksamista on taidettu koetella mutta toivottavasti alkaa helpottamaan piakkoin! :flower:
joillain oli jo komeita massuja profiilissa, rupesi jo epäilyttämään että kasvaako se oma ollenkaan! isännän mielestä on jo komea massu ja muutama ulkopuolinenkin on jo onnitellut joten kai se jonnekkin näkyy! sen olen huomannut että pienet jenkkakahvat on vyötäröltä hävinny samalla kun on kumpu kasvanut =) ja painoa on kertynyt jo 5kg :whistle: ,ainakaan vielä siitä ei ole huomauteltu,meidän neuvolatäti keskittyy olennaiseen,eli minun ja vauvelin hyvinvointiin eikä vaakan tuijotteluun!
rakenneultra olis 29.5.,jokohan sitä sitten uskaltaisi olla "oikeasti raskaana" ja kuvitella sen nyytin syliinsä saavan...tiedä häntä. :\|
mitään hankintoja ei olla tehty,kun ei tätä oikein todeksi usko...liikkeet tuntuu päivittäin, toisinaan harvakseltaan, aika vaimeita vielä ovat, mikä toisinaan huolettaa. mutta annas olla kun otetaan kotidoppleri käyttöön niin johan rupee monoa tulemaan ja kunnolla! silloin kuulee ne liikkeetkin ihanasti, kauhea viuhtominen alkaa! ei taida oikein tykätä koko laitteesta,niin aika harvakseltaan on kuunneltu.
vauvanhuone pitäisi rueta maalaamaan jahka/jos sukupuoli selviää, edellinen ultra (rv16) veikkasi vahvasti sinisävyistä huonetta mutta täytynee varmaksi todeta ennenkui uskaltaa maalit ostaa...!
pitäis jonkinlainen vaunugalluppi pistää pystyyn,kovasti mietityttää mitkä olis hyvät kun ei ole itellä minkäänlaista kokemusta! että pistäkääs plussia ja miinuksia te joilla käytännöntietoa on! :)
leppoisaa lauantaita toivottelee
tilda+tiitiäinen18+6 :heart: <br><br>
 
kiisumirri
Heips massuilijat!

Kylläpä on upea keli tänään. Olin ahkera ja pesin kaikki ikkunat ja verhot! Myöhemmin kesällä ei varmaan jaksa enää sellaiseen urakkaan alkaa, joten tulipahan tehtyä pois alta.

Kohta on taas kaksi viikkoa saanut halailla aamuisin vessanpönttöä. On se ihme kun ei jo helpota. :( Muuten olossa ei ole mitään valittamista.

Tiistaina mennään rakenneultraan. Odotan ja lasken päiviä siihen kuin pikkulapsi konsanaan. =)

Kävin myös katsomassa Kelan sivuilla sen uuden äitiyspakkauksen sisällön ja hyvältähän se näytti.

Viikonloppuja ja vointeja kaikille!

Kiisumirri ja kirppu rv 19
 
hei taas...rakenneultraa kaikki tääl näköjään odottaa...no niin minäki :D viikko pitäis vie sinnitellä..eilen näin kyl unta,et olin jo ultrassa ja tyttö sie kuulemma on :LOL: joten saas ny nähä.....
joku kehu kaunista keliä tänään.....olihan se komee mut komeempi ois ollu ilman tota tuulta....hirvee tuuli meinaan...ja ny on kurkku ihan kipeenä :(

tuli oltua ostoksilla tänään....hirveesti ostin kesäkukkia :D onpas piha ny komee....rahaa niihin vaan menee ihan #&%?$!*....
tytöllekki vaatteita käytiin taas ostamas ku kaikki housut taas pieniä,kyl ne kasvaa nopeesti..ny jo kokoo 116.... ja tottakai vauvallekki jotain ostin :D


henkka ja muru 18+0
 
Vaunuista joku kyseli... ite kävin tänään hakemassa huuto.netistä löytämäni Abc:n yhdistelmät. Eiköhän ne mee sen minkä tarvii... Tosi nätin näköset kyllä ku on tommoset beige-siniset ja älyttömän hyvässä kunnossa. Lokakuussa 05 ne on edellinen ostanu, enkä maksanu niistä kun 60?... et mun mielestä ainakin oli hyvä löytö. Kävin myös kaverilta hakeen hoitopöydän ja pinnasängyn haen kans pian sieltä kun kaveri muuttaa niin pitää hänen saada alta nuo pois.
Johan täs alkaa tuntuun ihan todelliselta vauvan tulo kun alkaa tuota tavaraa kertymään =)
Mulla kans rakenne ultra maanantaina ja ajattelin kysellä sukupuolta. onko kellään Tampereelta kokemuksia et kuinka kertoo... esikoisesta sano jotain tyyliin vaan et joko tai...saa nähdä onko tyyli muuttunut johonkin suuntaan.

hyvin muuten jaksellaan ja vaavi miltei päivittäin ittestään ilmottelee :heart:

yksäiti+ hippu rv 19+5
 
Miten tuo tuleva rakenneultra voikin näin paljon jännittää. Eilen illalla meni pitkään yöhön kun mietin että kumpi siellä mahtaa olla. Ollaan siis päätetty kysyä asiaa ultrassa. Eihän sillä ole minulle mitään väliä kumpi sieltä on tulossa kunhan vaan olisi terve. Tietysti helpottaahan se paljon kun tietää kumpaa odottaa, niin voi ostaa vaatteet yms sen mukaan.
Meillä on muuten tuo kaukalokin jo valmiina. Maxi Cosin Cabrio Fix ja oranssin värinen.On todella vaikeaa pitää näpit erossa siitä, kun koko ajan tekisi mieli hypistellä kaikkia vauva juttuja. Jotenkin alkanut "uusi" vauvakuume :D Nyt alkaa jo kovin odottamaan sitä aikaa kun sitä omaa vauvaa saa siinä kannella, vaikka siihen on vielä piiitkä aika.
Voi kun olis jo tiistai niin pääsisi piinasta ja sinne ultraan pääsisi. Ja pikku hiljaa pitäisi se oman näköinen rivitalon pätkäkin löytyä että pääsisi lastenhuonetta maalailemaan :) Tulipa taas purettua. Nyt pitääkin jo siirtyä nukkumaan kun huomenna jälleen työpäivä.

ansku 20+6
 
Mukavaa ja aurinkoista odotusta,

minähän täällä odottelen vauvaa miehetönnä, aikalailla oma valinta, pienen sattumuksen kautta. Nelikymppisen esikois-onnenpotku, rakenneultran mukaankin prinsesessa ;) Nuo ultrat on kyllä mieltänostattavia kokemuksia, pikkuneiti siellä vilkutteli.
Liikkeistäkään en jaksa nyt huolehtia, väliin tuntuu jotain , mutta en tiedä onko oikeaa vai muuta kutinaa LA on 10.10, luin että ensisynnyttäjillä voi mennä vkolle 21 liikkeiden tunteminen - ja varmaan hoikemmassa kunnossa olevat tuntevat aiemmin - kai tuo selluliitti vaimentaa potkuja ;)
Äitiysvaatteita ostelin - ja aika näppärästi laajentelin parit vanhat housut ja hameet resorinikseillä ynnä silkinauhoilla , tuli ihan kivasti tuunattuja - ja olo on helpompi, kun ei purista.
Ja tän kesän muotihan suosii meitä mahakkaita, babydollit ja tunikat on IN.
Vauvan kamoja olen vielä varovaisesti katsellut - saa nähdä tuleeko autonkin vaihto, kun ei yhden tutun vaunut ainakaan kovin hyvin Renuun mahtuneet - pitää mallailla lisää...

Pihamaakin on laiteltu ja pitäisi kai vielä mökille hommailla uppupumppua sun muuta, ei taida olla vesien kantaminen ylämäkeen olla tän kesän harrastusvalikoimaan kuuluvaa ...
Töiden puolestakin näemmä raskuduin ihan oikeaan aikaan - töissä tulee fuduja puolelle porukasta , tosin ei mun osastolle. Ja tämä vauvamahahan suojaa , onneksi. Ei mua nuo huoleta - katsotaan sitten kun on töihinpaluun aika, miten maailma makaa... tosin fiilikset ei ole duunipaikalla kummoiset.

Päivänsäteitä...

- yo tai papu ja 'viola aurora'
 
Täällähän on ollu hiljasta viimeaikoina,taitaa nuo ilmat nyt suosia niin kuka nyt viitsisikään sisällä istua B)

Jäde meni tänään ku kuumille kiville,ei kerinny etes istahtaa :D Ihanaa ens lauantaina on ystävän häät ni siellä saa vetää kakkua ja kaikkia herkkuja masun täydeltä.

Onneksi tosiaan tuo tänkesän muoti suosii raskaanaolevia,ei menny kauan ku löysin ihanan mekon jossa tohon rinnan alle tulee sellanen silkkinauha ni myötäilee masua kivasti =) Vielä pitäs kivat kengät löytää ja koruja :kieh:

Mä oon huudellu huuto.netistä pinnasänkyä ja turvakaukaloa ku niin halvalla tuntus irtoovan hyvää tavaraa...Lastentarvikkeessa esitteli mulle samaa kaukaloa hv159?,nyt huudan noin puolivuotta käytettyä ihan saa kaukaloa neljälläkympillä(toki postarit päälle)..

Mitenkäs te jotka ootte olleet aikasemminki raskaana,ootteko ollu auringossa ihan normaalisti? Ku kaikki varottelee noista maksaläiskistä ni tuleeko niitä tosiaan niin herkästi? :whistle:

Juu mutta mä lähen köllimään kultsin kainaloon :heart:

Diipeli 18+1
 
Huomenta,

Meillä on tänään rakenneultra ja jänskättää kovasti. Menen sinne yksin, koska miehellä silloin töitä. Kunpa kaikki olisi hyvin pikkuisella :) Nyt viime aikoina liikkeet ovat vahvistuneet kunnon potkuiksi. Ihanasti töytäisee kylkiin. Minulla liikkeet tuntuvat jo melkein kylkiluissa, kuinkahan isoksi tämä massu kasvaa tällä erää. Meillä isommat lapset tunsivat liikkeet Helatorstaina ja olivat mielissään.

Rattaista olitte keskustelleet.....meillä on uusien osto edessä. Mikä olisi hyvä? Me halutaan ehdottomasti kova koppa ja sit erikseen istuinosa. Ja mahdollisimman iso koppa, koska aikaisemmat lapsetkin olleet isoja ja nopsasti kymmenkiloisia. Meillä myös turvakaukalon hankinta edessä. Niistäkin otamme kokemuksia mielellämme vastaan, jos jollain on kertoa.

Nyt pukemaan ja töihin. :wave:
 
huomenta

oma kone tilttas,ja nyt täällä kirjaston koneella pikasesti kuulumisia kertomassa.

perjantaina oli se rakenne ultra..ja jotenkin jäi niin huono fiilis siitä reissusta että oikein suututti ja päähän koski koko loppupäivän.
ihan asiallisesti tutki kaikki jutut.painoa oli 324g pituutta ei sanonut.kaikki oli kunnossa..ja vauvalla oli kivasti jalat ristissä joten emme nähneet sukupuolta :(

olin niin valistanut itteäni että nään sen sukupuolen että sen tähden sitten kihisin kiukusta koko loppupäivän,kun sitä en sitten nähnytkään.
mutta mies sanoi että pää asia kun vauvalla on kaikki kunnossa.niinhän se on..mutta kuitenkin..

tänään tilasin ajan 4d ultraan kuopioon.se olisi sitten 18.6 =)

muuten ei erikoisia,vauva voi hyvin ja liikkuu nyt enempi.

ja ulkonakin on kaunis lämmin aamu.

palailen taas astialle kun pääsen koneelle.

niinukka+vunttunen rv 20+2
 
Keiju07
Pitkän (4 päivää) :whistle: nettipimennon jälkeen ajattelin tulla katsastamaan kuulumisia. Töissä kun istuu kaiket päivät koneen ääressä, niin ei enää kotona tule lomapäivinä konetta availtua.

Mukava lukea toisten kuulumisia, ja kommentoitavaakin olisi, mutta jotenkin ne nikit aina katoavat mielestä siinä vaiheessa, kun tätä viestiä näpyttelee. Pitäisi päästä samanaikaisesti lukemaan pinoa ja kirjoittamaan viestiä (toista selainta en jaksa avata).

Monet ovat juuri olleet rakenneultrassa ja täälläkin se on edessä puolentoista viikon päästä. Olen aikaisemminkin valitellut, kun en jaksa uskoa tämän raskauden edistymistä todeksi. Sama fiilis jatkuu. Vuoropäivin olen erittäin onnellinen ja taas peloissani. En tietenkään ihan syyttä suotta, vaan kärsin oman arvioni mukaan voimakkaista alavatsakivuista (+selkä välillä oikuttelee). Viikonloppuna ahdisti taas sen verran, että tänään todellakin soitan neuvolaan ja pyydän päästä kuuntelemaan ne sydänäänet. Ajatelkoot mitä haluavat. Se, että saan taas mielenrauhan muutamaksi viikoksi, helpottaa muuta elämää.

Mies on kyllä fiksusti järkeillyt, että ei pitäisi olla mitään huolta, kun maha kuulemma kasvaa silmissä ja samat kivut ovat olleet seuralaisina alusta asti eikä mitään ongelmia ole sikiöllä aikaisemminkaan todettu. Mutta eihän se kuitenkaan helpota, vaikka toinen kuinka sanoisi, että "kaikki menee varmasti hyvin"...

Ilmat ovat mitä ihanimmat eikä millään olisi huvittanut palata töihin kesäisen viikonlopun jälkeen. Mutta minkäs teet :/ .

Voikaahan kaikki hyvin!

Keiju 17+6
 
Nostelen tässä pinoa kun niin alas on tiputtu...

viime tiistaina neuvolassa käytiin ja kaikki oli kunnossa ja iki ihanat sydänäänet kuulin vihdoin :heart:
sf mitta jo mitattiin ja se oli 14 (vk 16+4)
hemoglubiini oli laskenut mutta terkka sanoi ettei vielä tarvia rautaa syödä vaikka oli 110 ja ekalla käynnillä oli 129!
Rakenneultraan ollaan menossa 5.6 ja kysytään sukupuolta jos näkyy mutta jos ei näy niin en kyllä yksityiselle sen takia enää mene, pääasia että kaikki kunnossa! Meidän kaupunki tarjoaa 3 ultraa odottajille!
Supistuksia oon tuntenut jos paljon rehkin, mutta ei oo kipeitä ollu onneksi!

Nyt jo rv 17+3!!!!!
 

Yhteistyössä