** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Kultsux3 onneksi kyse oli "vain" niistä. Hurjalta tuo kuulostaa. Yritä jaksaa :hug:


Oma napa: Tänään kävin siellä rakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa :heart:Erittäin liikkuvainen pienokainen siellä oli. Ei meinannut kätilö saada mittoja otettua :whistle: :D Ei sanonut tämän hetkistä painoarviota eikä pituutta enkä muistanut kysyä :ashamed: Oli pikkuinen nimittäin pylly niin alhaalla ja potki pirukseen rakkoa. Ilmankos meinaa pissit tulla pöksyyn :D

Ensimmäistä kertaa KOKSissa sain arvion sukupuolesta =) Muutamaan otteeseen yritti kätilö sitä jalkoväliä kurkkia. Sai kertaalleen ruudulle pysäytettyä mutta itse en siitä mitään erottanut... Voi olla että meen vielä yksityiselle uteliaisuuttani :)

tuutilulla kera pienokaisen rv 20+3<br><br>
 
Yodottaja66x
Moi,

samanmoisia tapahtumia , rakenneultrassa Oulussa ja kaikki kunnossa. On se hieno tapahtuma - pikkuneiti vilkutteli mahasta ihanaisesti... ;)
Tai melko varmasti neiti - jalkojen välissä ei heilunut mitään - mähän oon tässä koko ajan tyttöä odotellutkin - biologisten faktojen valossa (aiempienkin ) sekä myös tän asetelman johdosta , ehkä jos isän rooli on heikonsorttinen tytön kans on helpompaa.

Mulla rv 19 - ja vauvan pituus kai 20 cm... eivätkä vielä anna ennusteita syntymäkoosta , jospa nyt ei ihan jättiläistä tulisi . Vaikka vaaransa siihenkin on - en itse ole pineoinen, eikä se biologinen isäkään pieni ole .
Kaveri synnytteli pari vuotta sitten 5 kiloisia lapsia , huh ja huh.

Ja helpotuksekseni luin , että ensisynnyttäjällä on tavallista havaita liikketkin vasta vkoilla 20-21 , kun en mä ole vieläkään olut varma, mikä on suoliston kiertoja ja mikä 'perhosen' kutittelua (ei nääs ole perhoset ennen kutitelleet , varsinkaan sisäelimiä ;) )

Pitänee laittaa Oulun ketjuun tiedoksi - puuhailemme (tai oikeastaan minä...) tänne yhtä erillistä synnytysvalmennuskertaa lastaan yksinodottaville - on joitain eroavia asioita . Jos joku on kiinnostunut , voisin laittaa yhteystietoja tms...

Nyt eikun vaaleanpunaisia unelmoimaan ja ostelemaan - pienellä varauksella toki ...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 18:22 Ippuli kirjoitti:
4d:stä

Asiasta innostuneena varasin sitten tänään ajan ultraan Helsinkiin Femeda-klinikalle, on kuulemma erittäin hyvä paikka. Menee viikolle 22+, mikä on kuulemma oivallinen aika. Femedassa suosittelivat 4d-ultraa viikoille 18-24. Maksaa pikkasen yli 150?. Onhan tuo aika suolainen hinta, mutta minä uteliaana vain haluan tietää että kaikki on hyvin.

Eipä muuta,
sateinen maanantai ilta menossa.


Ippuli

varasin kanstänään ajan 4d ultraan tampereelta...ja sie sanottiin,et paras ultraus aika olis vko24-30 joten heittää näköjään paikkakunnittain =)
ittelläni se olis 23+4 ja toivotaan tietty et sukupuolesta sais jotain tietoo :D
hinnasta en muistanu kysyä,mut muistaakseni kelankorvauksien jälkeen se olis sen n.150 euroo

kivaa lukee,et jotkut jo käyny rakenneultrassa ja kaikki ollu hyvin itselläni se olis edessä 29 päivä.

henkka ja muru 17+3
 
mamma3 itse miä en rakenne-ultrassa sukupuolta erottanut mutta kätilö sanoi ettei pippeliä hän ainakaan nähnyt :whistle: Nyt on ihan pakko mennä se varmistamaan että tuleeko muka kolmen pojan jälkeen tyttö? Aika ihmeelliseltä tuntuisi :D Jos pitkäveto pitäisi laittaa niin kuulemma kätilö veikkaisi sitä tyttöä....

Täällä kela-korvauksen jälkeen jää maksettavaksi n. 84? tai jos joutuvat perusteellisemmin ultrailemaan niin sitten hinnaksi jää 108?. Isäntä lupasi antaa rahat kun sillä ompi ensi viikolla tiedossa saunailta. Ajatteli varmaan että paremmalla tuulella akka on kun lupaa sille sen ultrareissun ;) Kyllä vähän mietityttää tuo summa kun tavallaan on "turhaa" menoa mutta toisaalta onhan se kiva tietää kumpi tulee... Enhän miä noihin 100% luota mutta silti :D

Sitten tietyst lekuri sanoo tiistaina että poika tulee, kumpaa miä sitten uskon :LOL: <br><br>
 
Heippa!

Mamma3 Mä lähetin sellasen lippusen postissa mikä tuli siinä Odottajan kirjassa minkä sai ekalla käynnillä neuvolasta.

Juu mutta omaan napaan...
Mulla on ollut kokoajan sellainen ihmeellinen kutina tuon äitiyspäivärahan suhteen että mulla se tulee menemään jotenki huonosti. Tutut vaan sanoneet että oottele ihan rauhassa siihen että se 154päivää tulee täyteen ja vie sitten kelalle ne paperit ja kysäse paljon maksavat. No mä sitten oon tässä iteltäni yöunet menettäny ku ressailin etten tulis selviämään sillä minimillä. Tänään sitten kävin kelalla kysymässä tilannettani ja tosiaan,minimin olisin saanu ellen olis tajunnu hyvissä ajoin käydä siellä!

Mun tilanne siis se että vuonna 2005 opiskelin eikä sieltä ole juurikaan tuloja,mutta 2006 vuonna tuloja noin 1200? per kuukausi. Nyt sitten tämän vuoden maaliskuussa jouduin sanomaan itseni irti työpaikastani koska kuukausiansioni tippuivat 600? ja kaikkia muitakin häikkiä oli että aina piti liittoon soitella. Nyt sitten toimin huhtikuu-syyskuun puoliväli jäätelökioskiyrittäjänä jolloin tienaan tosi mukavasti ja kausikin kestää juuri siihen saakka kunnes minulla alkaa äippäloma.Mutta yrittäjillä äippäraha määräytyy ton YEL mukaan mitä mä olin jo alkanu maksaa vaan minimiä alle 100e/kk jolla siis saa minimiäippärahaa.

Kelan ämmä vaan sano että oisit enemminkin työttömänä niin voitaisiin katsoa 2006 vuoden mukaan. Meinas ihan tippa tulla linssiin ku niin töykiä oli mutta sitten mä soitin sinne vakuutuskeskukseen ja nostin YELin niin että maksan sitä312? kuukaudessa niin sillä saa keskimäärin 1500? kuukaudessä äippärahaa. Mutta siis onneksi tajusin käydä jo nyt siellä kelalla koska jos olisin kennyt vasta kesäheinäkuussa niin en olisi kerinnyt maksaa isompaa yelliä paljon ollenkaan ja kusessa oltaisiin.Nyt siis sain jo toukokuulta asti tuolla isommalla summalla =)

Anteeksi ku tuli noin pitkä sepustus mutta olen ollut tosi huolissani raha-asioista ja nyt onneksi sain selviyden! :saint: Kannattaa siis luottaa omaan vaistoon ja kysyä kaikkea.. Se kelan ämmä kyllä sietäs potkia pellolle ku oli niin töykeä,vähän naureskellen suhtautu tähän mun yrittäjyyteenki ku ikää on vasta 20...

Mutta muuten kaikki kivasti :heart: Löysin tänään kirpparilta imetystyynyn uudenverosen 10? ja muuta pientä...

Hyvää yötä kaikille!

Diipeli 17+3
 
Mentävä kakkavaipan vaihtoon, mutta sen verran kommentoin että täällä Porissa sanottiin 4D-ultran omaksi osuudeksi 202?+toimistomaksu 9.50? :eek:

Rakenteeseen tuloa suositeltiin rv 18-22

Jos muutoin haluaa saada paremmin selvää kokonaisuudesta niin rv 20-25

Ja ennen rv 30 jolloin näkyy kasvopiirteet ym. paremmin kun vauva ei ole vielä niin iso.

Mukaan saa DVD:n asukista...

Tosi kallis, en mä kyllä taidakaan mennä vaikka jo niin innoissani olinkin kun Poriinkin tällainen tullut.

Viimeksi kun olin äippäpolilla Satakunnan Keskussairaalassa oli siinä ultralaitteessa myös lisäksi 4D, se kone oli kuulemma testauksessa. Toivottavasti se olisi vieläkin siellä ja katsoisivat silläkin. Ollaan nyt sitten päädytty kysymään sukupuolta ja 4D:hän on ihan 100% varma tuosta. Eikö? Toivottavasti vaan sen sukupuolen suostuvat kertomaan, edes arvaamaan.

Rakenneultra mulla ensi viikon tiistaina, kyllä sitä on odotettukin.

Mulla ei ole mikään olo. Ajattelen, että eiköhän tämä kolmas poika ole. Mutta jos olisikin tyttö niin saisi jo raskausaikana etsiä tytölle sitten vaaleanpunaista päälle alennusmyynneistä ja kirppareilta ;)

tuolla meidän eskarilaisella poistetaan tänään hammas puudutuksessa. Se on jo useita kuukausia hiukan heilunut, mutta ei vaan irtoa. Pakko ottaa pois uuden tieltä. Poika ei ainakaan vielä jännitä, on aina ollut reipas kaikissa. Mutta äitiä jännittääkin sitten senkin edestä... Huh ja apua!

Mutta nyt sinne kakkavaipan vaihtoon! :wave: Piti kirjoittaa vaan lyhyesti

:ashamed:

tuisku + masukki 19+6
 
Heippa,

Pahasti nämä sivut jumittavat mullakin - menee aika usein hermo.. =)

Mulla on nyt pari päivää ollut mahassa tuntemuksia, joita ei aiemmin ole ollut. Kuplintaa ja muutaman kerran sellainen jännä " muljahdus". Tulkitsen nämä nyt kauan kaivatuiksi liikkeiksi - ainoa asia mikä ihmetyttää on se, että välillä niitä tuntuu tuossa navan yläpuolella tai siitä vähän sivummalla. Vaavi ei millään voi olla niin korkealla, joten miten nämä nyt sitten pitäisi ymmärtää?

Kertokaa viisaammat... ja iso kiitos taas jo etukäteen.

Paljon oli taas luettavaa, en taas muista mitä piti kommentoida. Kaikille paljon :hug: - ihanaa porukkaa olette!

Oliivia 18+1
 
Tänään on kertakaikkisen ihana päivä, täytän tänään 32 v. ja mies päätti sitten yllättää oikeen kunnolla! Oli ostanut mulle lahjaksi Guccin lompakon, yksi meidän yhteinen ystävä oli tuonut sen New Yorkin reissullaan. :D B) =)
Siis oikeesti, mä en edes halua tietää paljonko se maksoi, mutta on kyllä ihan superihana!!!! Ja siis se miten se oli pakattu Guccin laukkuun, kääreeseen ja vielä laatikkoon, jossa oli kääreessä, aika ylellistä!!!!!!

Eilen saavutin puolenvälin raskaudessa, ja nyt vauvan liikkeet tuntuu päivittäin, aikamoinen hulivili on taas tulossa... :whistle:
Olo on muutenkin hyvä, iskiaskivut vaivaa ja alaselkää särkee, mutta kyllä sen kestää kun iltaisin levittää tiikeribalsamia nukkumaan mennessä.

Kaikille oikein ihanaa kevätpäivää!!!!! :flower:
 
ihanaa aurinkoista päivää kaikille B)
.
diipeli oli huolissaan raha-asioista,ja oma vaisto täälläkin sanoo että joskus täytyy kans ihan oma-alotteisesti tarkistella juttuja.

itselläni meni huimat 26% veroa liitonpäivä rahoista,vaikka olin tehnyt muutoksen veroprosenttiin,mutta eipä ollut verotoimisto laittanut sitä muutosta liittoon,vaikka lupasi,vaan suoraan minulle.
ja mistäs mie sitten tiesin että minun olisi se läppu pitänyt laittaa liittoon..
kun siellä sanottiin että hyö sen laittaa..

no nyt lappu on liitossa,ja toivottavasti seuraavan kerran menee pikkusen pienemmällä veroprosentilla päivärahat.
ja sama veroprosentin muutosrumba toden-näkösesti sitten kun äitiyspäivärahat on haettavissa..ja jos joudun tai pääsen tässä välissä vielä töihin niin taas uus verokortti...huh huh
:snotty:

olivia mietti vauvan potkuja ja liikkeitä,mulla kanssa tuntuu aika usein navan yläpuolella kutitteluja ja muljahteluja,rupee kyllä maha nyt olemaan navan korkeudella,kun olen selälleen niin sen tuntee kaikista parhaiten..seisten ei kyllä masua silleen huomaa,omasta mielestäni olen vaan levinnyt..ja äitini jo sanoi että tyttö tulee...tiiä häntä sitten.

meillä olis se ultra nyt perjantaina =)
ja innolla oikeastaan odotan sinne pääsyä..toivottavasti siitä sukupuolestakin jotakin selkoa saapi :heart:

mutta nyt viemään pyykit kuivumaan ulos.

niinukka + vunttunen rv 19+4
 
Kultsux3
Moikka! Kiitos taas kaikille kannustajille!!

Täällä kärsitään edelleen samasta alavatsasärystä. Hain eilen sairaslomaa, ja sainkin sitä viikon loppuun asti. Särky on sen verran helpottanut ettei ihan koko ajan tarvi maata, vaan pystyn jopa jotain tekemään. Nostelua täytyy varoa. Eilen meinasin kantaa miehen tuomat ruokaostokset sisälle, niinpä vauhti toppasi parin metrin jälkeen kun alkoi vihloa tuolta samasta kohtaa masua missä jatkuva kipu onkin.

Sain lääkäriltä lapun jossa hän suosittelee että minut siirretään 2-vuorotyöhön! Ihanaa miten helpottunut olo on!! Se olisi liian suuri riski niin minua ja pikkuistani kuin vanhuksia kohtaan että minä valvoisin vielä öitä töissä. Pelottaa että tulisin niin huonoon kuntoon kesken vuoron etten pystyisi pitämään huolta 11 asukkaasta.

Vaikka tämä raskaus ei ole ollut mitenkään helppo, ensin kärsin valtavasta väsymyksestä ja migreenistä, sitten hengenahdistuksesta ja iskiassärystä, ja nyt tästä kohdunkasvukivuista, niin mieli on pysynyt kuitenkin virkeänä kun pikkuinen ilmoittelee olemassa olostaan :) Tänään heräsin siihen kun pikkuinen ilmoitti potkuillaan, että "Huomenta äippä! Minä oon jo hereillä!" Tämän jälkeen pikkuisella taisi alkaa potkutreenit (mieheni vetää itsepuolustus-treenejä, joten isäänsä on vauva tullut!) En meinannut malttaa nousta ollenkaan, sen verran ihanaa oli potkuja tunnustella.

Itse olen tuntenut potkut käteeni jo muutaman viikon ajan, mutta isäänsä taitaa vauva vielä vähän ujostella koska kun vauva potkii, sanon miehelleni että kokeileppa nyt tunnustella, ja silloinhan pieni tietysti lopettaa potkimisen. Pitää miehen malttaa vielä odotella hetken aikaa...

Nyt on masu kyllä kasvanut kovasti. Selällään kun makaa, niin masussa on jo selvä pallo :)

No, nyt täytyy mennä hetkeksi pötköttämään.

Wilmurille lämpöinen synttäri :hug: ja :flower:

Kultsux3 rv 18+3
 
Tänään aamu alkoi vallan mukavasti :) Makoiltiin kellon soiton jäkeen sängyssä, ei oikein huvittanut nousta ylös ja töihin lähteä... Alavattassa tuntu sellaista pientä kuplintaa. Ei tuntunut ihan samalta kuin ilmakuplat. Mainitsin sitten miehelle, että hitsi kun ei tiedä varmaksi mikä kuplinta on vauvan liikkeita ja mitkä ilmakuplia suolistossa. Mies tokas, että äskenkö jotain tunsit, että kun hän oli jotain tuntenivaan kämmeneensä, joka oli miun alavattalla. Hetken kuluttua sama tunne tuli taas ja samaan kohtaan. Ilmaa, jos on mahassa, se ei kupli samassa kohtaa heti perään. Joten pieni taisi olla aamujumpalla.
Mie ainakin olen ihan varma, että nyt tunsin nyt ekat liikkeet. Mutta todella vaimeita ovat. En olisi huomannut, jos johonkin muuhun olisin kiinnittänyt sillä hetkellä huomiota (esim puhunut miehelle). Illalla täytyy taas nukkumaan mennessä kuulostella...

Eilen oli neuvola ja sydänäänet kuului vallan hyvin. Syke oli 150. Hiukan oli liikkuvaista sorttia pieni, hoitaja sai seurata pitkin vattaa kun koko ajan oli vaihtamassa paikkaa. Mulla on hemoglobiini laskenu 129:sään eli vielä ihan hyvä (lähtötaso oli 145). Odotin, että olisi laskenut enemmänkin, kuitenkin ollut tuota verivuotoa enemmän ja vähemmän jo yli kuukauden. Nyt onneksi näyttää tuhruilukin rauhoittuneen.

Hipkukka 17+3
 
Heippa taas pitkästä aikaa.
On ollu taas pitkä väli etten oo ehtiny lainkaan täällä sivuilla käymään. Meilläkin pikkuinen potkii jo kovin ja melkeinpä joka päivä jotain tuntuu. Eilen tunsin ensimmäisen kerran käteen potkun, on sen verran ujoa sorttia toi pikkunen että heti kun laittaa käden mahan päälle hän lopettaa potkimisen. :)
Tuli neuvolassakin käytyä viime torstaina ja otettiin ekan kerran se vatsa mitta.. Olikin kiva yllätys.. Mittaa tuli vaatimaton 20cm eli käyrien yläpuolella menee ja selkeästi. (viikkoja silloin 19+4) Nyt jännittääkin ensi viikon tiistaina oleva rakenneultra, että kuinka iso vaaveli siellä masussa oikeen on. :) Sykkeet vauvalla 145. Kovin taidokkaasti juoksenteli kuuntelulaitetta masussa karkuun. Siirtyi koko ajan reunasta reunaan.
Käväsin jo tuolla kelan sivulla ihailemassa uutta äippäpakkausta. Minun mielestäni se on kyllä tosi nätti, otan mielelläni tuollaisen pakkauksen vastaan.
Nyt on sitten alkanut selkäkipu kohtaukset. Viime perjantaina oli niin paha etten päässyt lainkaan liikkeelle. Sen jälkeenkin ollut muuttama kipuilu kohtaus muttei lainkaan niin pahoja. Mietityttää vaan että miten tuolla töissä sitten jaksaa. Silmätulehduksenkin olen onnellisesti tselleni hankkinut :whistle: Täytyy sanoa että tuntee taas olonsa erittäin kauniiksi kun molemmat silmät ihan kirkkaan punaiset ja rähmäiset :x
Jeps kai siinä sitä tarinaa sitten taas jo tarpeeksi tuli.

ansku 20+4
 
hei kaikille!!
kirjottelin tänne toissapäivänä,
mutta jumitteli kummasti sivut ja viesti katosi jonnekkin...
liikkeitä tässä kovasti odottelen :)
aika monella täällä jo tuntuu masussa liikehdintää.
maha on kyllä kasvanu,menin eilen kokeilemaan yksiä lempifarkkuja,mutta hupsista kun oli käyny pieneksi :D
(meni muuten jalkaan viel pari viikkoa sitten)
paitoja täytyy ostaa ettei napa aina näy,jotkut kivat housut ja rintaliivejä!
rakenne-ultra on sit 31.5,vielä pitäs pari viikkoa malttaa odottaa.
oon aatellu että ostan jotain pikku vaatteita sitten ultran jälkeen...
nyt syömään :wave:

Voikaa hyvin :flower:
-milla18+4
 
iltaa kaikille..

huomenna olisi se rakenne ultra.
varmaan nään taas ens yönä jotakin painajais unta,niinkuin viimekin yönä.olisin pientä vauvaa pitänyt sylissä,sillä oli aivan liian suuret vaaleanpunaiset potkuhousut jalassa,sitten olisin siinä unessa miehelle sanonut että voi kamala,en tänään ole ollenkaan vauvalle antanut ruokaa..

välillä kyllä aivan utopisia unia..

tänään on ollut tosi ihan ilma,paitsi on aikas tavalla tuullut,viikonlopuksihan tuo lupaili jo kesäisiä lämpötiloja =)

mutta nyt suihkuun ja iltapalalle.

niinukka + vunttunen 19+5
 
Moikka!
Mulla meni pari päivää sitte nännit tosi kipeäksi.Nyt ei kestä koskea.Onko muila tämmönen vaiva?En muista että olis edellisistä raskauksista menny tässä vaiheessa näin kipeäksi.
Nyt syömään ja sitte teho osastoa kattomaan.
Mie ja pikkuinen 17+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:43 kotiäiti-1981 kirjoitti:
Moikka!
Mulla meni pari päivää sitte nännit tosi kipeäksi.Nyt ei kestä koskea.Onko muila tämmönen vaiva?En muista että olis edellisistä raskauksista menny tässä vaiheessa näin kipeäksi.
Nyt syömään ja sitte teho osastoa kattomaan.
Mie ja pikkuinen 17+5

vuotaako sulla jo rinnat???
mulla tuli meinaan nännit tosi kipeeks ennen ku huomasin,et maitoo erittyy..siitä ny pari viikkoo ja rinnat taas ok....

henkka ja muru 17+5
 
Rontti
Hellurei :) :wave: ! Täällä sika kallis rakenneultra takana. Melkein olisinkin kai saanut 4D lähes samaan hintaan... Mutta ultrassa oli kaikki hyvin, painoa oli nyt jonkun verran yli 300g, olisikohan ollut 360g. Vaalla piti heti kokeilla, mikä painaa saman verran :whistle: . Pituudesta ei ollutkaan juttua. Ensi kertaa kuulin ultrassa jo syntymäpaino arviota, joka oli 3600-3700g, saapa nähdä. Olisi sitten meidän isoin vauva. Sukupuolesta ei ollut mitään puhetta, en sitten kysynytkään. Kyllä se silti kiinnostaisi... Jännä kuulla, mitä Tuutilulla sinulle nyt toisella kerralla sanotaan. Olisi se kai kiva, jos olisi prinsessa vuorossa? Itse en enää missään tapauksessa raskisi uusia ultria maksella, mutta onneksi pääsen vielä siihen istukan tarkistukseen, jos vaikka sitten tulisi puhetta sukupuolestakin ;) .

Istukka oli edelleen etuseinässä, mutta ei ilmeisesti ihan täysin kohdunsuun? päällä, vai missä se nyt onkaan, jos istukka on kaikista pahimmalla paikalla. Lääkäri selitti, ettei se istukka mihinkään liiku, mutta kun loppuvaiheessa maha kasvaa ja venyy, niin istukka sen mukana yleensä nousee myös. Jäi sellainen olo, että ehkäpä se siitä vielä pois edestä menee, toivottavasti. Kiva kuulla sitten Mamma3 mitä sinulle sanotaan.

Tänne ei muuten kummempia, ihan hyvin jaksellaan ja päiväunia nukutaan :snotty: . Masu kasvaa ja edelleen täytyy kyllä syödä, ettei huono-olo iske, mutta ei heikotus läheskään niin helposti onneksi enää iske.

Tsemppiä kaikille, varsinkin teille, joita hiukan extrasti koetellaan :heart: !
 
Rontti
Pitikin vielä palata, kun kävin kanssa katsomassa tuon Kelan äitiyspakkauksen. Olipas se nyt kiva :) !! Tykkäsin kovasti haalarisetistä ja makuupussista ja muutamista bodyistä. Alkoi jo tehdä mieli sitä, vaikka olen varmana ajatellut ottavani rahana... Toisaalta sitten taas jos ne ovat nuo, mitä pakkauksesta haluaisin, niin ehkä kuitenkin kannattaisi ottaa rahana? Peitto, pussilakanat ja osa vaatteistakin on kyllä ihan turhia kolmannelle + se muu oheistavara... Mutta oli kyllä harvinaisen kiva pakkaus, nyt voi vielä miettiä, että ottaisiko sittenkin :)
 
kattelin ku Rontti oli kirjotellu jotain uudesta äitiyspakkauksesta.....munki mielest se on tosi ihana se haalari....Ja ootteko huomannu,et koko on 68 muistanko ihan väärin,mut muistaakseni se on ollu aina jotain 80cm....ihanaa ku onki pienempi,ei vauva huku siihen japystyy aika aikasin jo käyttään,ku talviki sillo tulos
 
Iines-ankka harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:12 Diipeli kirjoitti:
Nii semmosta mun piti kysellä että onko kukaan teistä kuullut kenenkään omistavan nuita tervekauppa.fi myymiä yhdistelmiä jotka siis myydään paketissa n450? mukaan kaikki mahollinen matkasängystä sitteriin? Vaikuttaa mun silmään niin näpsäköiltä ku on heittoaisat ja kaikki ja sit vielä toi ku mukaan tulee kaikki kopat ja suojat ja hoitolaukut + muut..Nii ja toimitus suoraan kotiovelle..
Diipeli 17+3
En oo kellään kuullu olevan noita rattaita, mutta minäkin samaa asiaa tuossa yksi päivä mietin... Ite ajattelin jotain niistä pienimmistä paketeista, mutta kuitenkin.. minkähänlaisia ne tosissaan on?

Mulle ei oo vielä tullu postista sieltä Vau-kirjasta mitään, vaikka sinne sen lapun lähetinkin, sain tosin sen tehtyä vasta hiukka myöhemmin...

Oman navan seudulle ei uutta. Luulen välillä tunteneeni jotain liikettä, mutta sitten kun se si toistu, epäilyttää. Mutta ehtiipä tuota. Kyllä masu jo pullottaa silleen, että kyllä siellä salamatkustaja kasvaa.
väsytyksen vuoksi aloitin syömään rauta-tabletteja ja nyt viikon niitä otettuani on hieman virkummalta olo tuntunutkin. Lämpöisiä kelejä ootellaan tännekin. Nyt on pari päivää ollu aika koleaa, tuulista ja kovaakin sadetta. Ei oo paljon ulkona viittinyt olla.


Iines-ankka ja salamatkustaja 17+2
 
Henkka81 minäkin olin yllättynyt että äippäpakkauksen toppapuku olikin 68cm silloin joskus 15v ja 13v sitten ne puvut olivat 86cm muistan että meillä tytöt jo käveli kun ne vielä mahtui päälle =)

ja kumpikin kun on lokakuussa syntyneitä niin nehän hukkuivat niihin alkuun,oli tosi hankala laittaa esim turvaistuimeen vauvaa,kun tuntui että ei sieltä puvun seasta löydy koko vauvaa.mutta ainakin vanhemman aikaan sen puvun sai niinkuin pussiksi,siis jalkaosan.se oli aika kätevä kun vaunussa nukutti.

itse kyllä oletin että se puku on isompi,ja ostin 68cm puvun jo alennusmyynneistä keväällä,no ei se mitään,ompahan sitten kotipuku ja kyläilypuku erikseen :)

mutta nyt suihkuun, kahen tunnin kuluttua se ultra :)

niinukka +vunttunen 19+6
 

Yhteistyössä