TERVEISIÄ PRENATAALISELTA OSASTOLTA :wave:
Sinnehän minä sitten jouduin lauantai-iltana
Alavatsakipunihan vasemmalla puolen alkoi perjantai-iltana ja oli muutaman tunnin lauantai aamusta pois, kunnes alkoi hiipumalla yltymään aivan järkyttäväksi
Terveyskeskukseen ensin, siellä kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin sisätutkimus. Lisäksi otettiin taas verenpaine ja CRP jotka olivat normaalit. Niin ja vauvan syke oli 150 :heart: :heart: :heart:
Lääkäri oli neuvoton, minä kivuista sekaisin, joten hän teki lähetteen 60km:n päähän keskussairaalaan prenalle. Luulin todellakin että minä vain käväisen siellä, mutta osaston lääkäri olikin eri mieltä. Sairaalassa tekivät taas sisätutkimuksen ja ultrasivat tuon kipeän kohdan. Ottivat miljoonia eri kokeita, näytteitä alapäästä, pissänäyte, verikokeita, lämpö, verenpaine...yms. Ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, ja kun olin jo lähtemässä kotiin, sanoi lääkäri että jäät tänne tarkkailuun :'(
Kyllähän siinä itku tuli, vaikka tiesin että hyviin käsiinhän minä jään. Mieheni saattoi minut osastolle ja lähti yksin kotiin viettämään meidän niin kauan odotettua yhteistä iltaa euroviisujen parissa...
Luulin pääseväni seuraavana päivänä kotiin, mutta empäs päässytkään. Tohtorit halusivat tarkkailla minua vielä. Olin koko sairaalassa olo ajan erittäin kipeä. Kipu yltyi niin etten pahimmillaan päässyt sängystä ylös :ashamed: Sängyn ja wc:n välin yritin urhoollisesti jaksaa kävellä.
Kokeita otettiin lisää, ja sydänäänet kuunneltiin kolmesti päivässä, mikä oli ihanan lohduttavaa =) Eli aamulla, päivällä ja illalla. Vauvan pulssi oli huikeat 150-160 ja liikkeet voimakkaat. Tunsin ne jopa paidan ja peiton läpi kädelle :hug: Pysyin järjissäni koska mieheni ja perheeni kannustivat minua, ja kun tunsin että vauvalla oli kaikki erittäin hyvin.
Alkavasta keskenmenosta eivät lääkärit enää puhuneet mitään, onneksi, ja onneksi minulla ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Vain ja ainoastaan tämä järkyttävä alavatsakipu vasemmalla puolen. Se on polttavaa ja jatkuvaa, ja lisäksi välillä tulee niin kamalia vihlaisuja että huuto pääsee. Aivan kuin puukolla iskettäisiin
Tänään sitten pääsin kotiin, ihanaa :heart: Lääkäri sanoi että kaikki kokeet ovat normaalit, ei mitään häikkää. Ja vauvan syke on tasainen ja vahva, ja liikkeet terhakat
Hän sanoi että
kyse on kohdun kannatinsidekivuista. Minulla ei ole vatsassa ollut ikinä "mitään ylimääräistä rasvaa" joten nyt kun kohtu kasvaa huimaa vauhtia, niin kärsin kasvukivuista
Lohduttava tieto, ettei mulla ollut mitään tulehdusta, tms. vakavaa. Ja voi kun oli ihana tulla kotiin! Vastassa oli tietysti meidän kolme ihanaa karvakasaa, ja jokaisella oli kiire äipän kainaloon :heart: Kipu on vieläkin samanlaista, mutta pidetään lippu korkealla että tämä helpottaisi pian. Onhan tätä jatkunut jo 3vrk.
Kiitos kaikille taas kannustamisesta :hug:
Nyt takaisin petiin :ashamed:
Niin ja 4D-ultrasta, me ollaan menossa Jyväskylään, ja siellä parhaan tuloksen saa kun menee viikoilla 20-22. Siellä maksaa Kelakorvauksen jälkeen noin 160 euroa. Kannattaa soitella haluamaasi paikkaan ja kysyä koska he suosittelevat mentäväksi. Se riippuu aina ihan paikan ultrasta. Liian myöhään ei kannata mennä, koska vauva on sitten turhan iso 4D-ultraan. Se kyllä voidaan tehdä, mutta siinä ei silloin nähdä niin paljon...
Vointeja Lokamassut :heart:
Kultsux3 rv 18+1