** LOKAMASSUT ** toukokuussa

kultsux3 Teit varmasti ihan oikein. Etkä ole tippaakaan itsekäs, onhan sinulla mietittävänäsi myös pikkuinen ihmisen alku. Jännityksellä luin sinun juttuasi, mutta onneksi kaikki nyt hyvin :hug:

Kävin tänään etsimässä iyselleni mammahousuja, mutta en löytänyt!!! :eek: Pitänee kai lähtee merta etemmäs kalaan :/ Mistäs löytyis kivoja.. Vielä nyt ei varsinaisesti mahan kohdilta ahdista, mutta olisihan se paljon mukavampi fiilis olla kun housut ei valuis koko ajan normaalista vyötärönkohdasta liian alas :ashamed: :LOL: :D

No mutta, nyt viisuja tölläämään. Rasiallinen viinirypäleitä pestynä odottaa :p

pikkumyy 16+3
 
Hei,

olen jo pidempään lueskellut ketjua ja ajattelin esittäytyä. Olen 34v. ja meidän perheeseen odotetaan viidettä lasta. La on 17.10.

Mielenkiinnolla luin yötyötä tekevien kirjoituksia. Teen itse pelkästään yötyötä, olen osittaisella hoitovapaalla ja teen 90t/3vkoa. Säännöllinen yötyö on sopinut mulle aina tosi hyvin, mutta nyt raskaaksi tulon jälkeen tämä on yhtä painajaista. Olen koko raskauden ajan ollut tosi väsynyt. Nukun hyvin, mutta mikään ei riitä =) . Onneksi kesäloma alkaa 1.6 ja sen jälkeen siirryn päivätöihin (hirvittää kyllä ne aikaiset aamuherätykset...). Kävin rv 8 vuosittaisessa yötyötä tekevien terveystarkastuksessa ja työterv.lääkäri olis halunnu siirtää päivätöihin heti. Viikon olin sairaslomalla melko alkuvaiheessa kun ällötys oli niin kova että kaikki hajut sai voimaan pahoin.

Maha ja rinnat on kasvanut niin että äitiysvaateostoksilla olen käynyt ja työhousut on vaihtunut S:stä M:ään. Painoa on tullu 3kg vaikka tuntuu siltä että ainakin 10 kg.

Hyviä vointeja kaikille!
 
hyvää äitienpäivää kaikille :flower:

kultsux3 hui,oikein säikähdin että jotain pahempaa olisi sattunut siellä yövuoron aikana..tiedän kyllä millaista on dementikkoja käännellä ja väännellä,ja sitten olla skarppina koko yön,ettei vaan nukahda..
ja jos istut yhdessä kohdassa,niin se käy nukuttamaan,jos kävelet ja touhuilet jotain niin se käy jalkoihin..ja sitten miten liikkuvaista sorttia asukkaat ovat niin sekin oman rasittavuuden siihen yöhön tuo..voi apua,minä en jaksais koko hommaa enää.kyllä se on raskasta ei raskaana olevallekkin,saati sitten kuka varttuu vauvaa..

sanoin tuossa miehelle että alan vaihto taitaa jossain vaiheessa olla esissä,kunhan joskus äippäloma loppuu,kumpikin jos kolmea vuoroa joutuu tekemään niin eihän siitä tule yhtikäs mitään. :(

tietysti järjästely kysymyshän se olisi varmaankin,mutta ei aavistustakaan että onko täällä pienellä kylällä yöhoito mahdollisuutta lapselle..jos on niin se on kirkolla..15km päässä..ja työpaikka tietysti ihan eri suunnalla kaupungissa,20km päässä..

mutta se on sitten sen ajan murhe,mitä tekee.
ja toinen juttu mikä ala oikein kiinnostas..

onko kellään muulla ollut sellasta ongelmaa että istuessa jalat puutuu?
tai yöllä nukkuessa kädet tekee samoin?

mulla on nyt tullut tuo jalkojen puutuminen,nyttenkin kun istun tässä koneen ääressä,niin vasen jalka on aivan tunnoton.
viime yönä kädet puutu,että kesken unien sai niitä ravistella että tunto tulis takaisin..tosi inhottavan tuntuista..liekkö sitten vaarallista?

mutta hyvää sunnuntai päivää kaikille =)

niinukka ja vunttunen 19+1
 
eevin äiti: pojilla hidas syke ja tytöillä nopea. Jos tuosta nyt voi mitään päätellä, mutta mulla kyllä piti pojista paikkansa (125-145). Tästä ollut nyt 155 ja 150, saa nähdä kumpi tulee.

mamma3: täälläkin rampataan öisin vessassa

Piipa75: Mulla on valkovuoto nyt tosi runsasta ja tuoksuukin voimakkaammin kuin ennen.

Kultsux3: Onneksi kaikki on hyvin! Ei ole itsekästä olla tekemättä yövuoroja, sinähän ajattelet vain itsesi ja tulevan lapsesi hyvinvointia! Jaksuja rutkasti!

kotiäiti-1981: myöhästyneet onnittelut!

hena: Rutkasti onnea velipuolesta!

Muuten te, joilla on lapsia eri isukeista. Käytättekö nimitystä veli/sisko vai velipuoli/siskopuoli? Mullahan on tuo esikoinen 7v eri isästä ja ikinä en ole edes ajatellut, että nämä lapset olisivat jotain puolikkaita! Täysiä ne on kaikki. Varmasti esikoisen isän pitkä välimatka (asunut Ruotsissa jo 6 vuotta) ja vähä kontakti esikoiseen vaikuttaa asiaan. ehkä? Mutta varmasti suuttuisin, jos joku puhuisi puolikkaista näille sisaruksille, itsekästäkö?

KanarianLintu: Tervetuloa!

niinukka: Minulla on ollut öisin jo pidemmän aikaa käsien puutumista. En ole tuosta muistanutkaan neuvolassa mainita

Nyt minulla on pari päivää ollut koko ajan sellainen tosi täysinäinen olo, kuin olisin syönyt ihan hirveästi. Olo on sekä massulla, että tuossa rinnalla. Oksentanut olen tämän vuoksi kaksi kertaa. Joku sanoi, että sikiö luultavasti painaa mahalaukkua. Kenelläkään tästä kokemusta?

Mutta nyt menen kuopuksen kakka-vaipan vaihtoon.

tuisku + masukki 19+3 (kohta jo puoliväli ja rakenneultrakin reilun viikon päästä! =))
 
KanarianLintu tervetuloa :wave: Lisälin sinut listoille.

Samperi kun nukuttaa! Piti kökkiä ja katsoa euroviisut. Milloin lie viimeksi valvonut niin myöhään, varmaan ennen plussaa :D Pitää yrittää hivuttautua hetkeks vaakatasoon, huom. yrittää!

tuutilulla kera pienokaisen 20+1
 
tin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:57 LaSposa kirjoitti:
Ai Dorjaneista ollu täällä puhetta? Mä oon vähä ollu vissii laiska lukemaan näitä, mut me käytiin viime vkonloppuna kans tutkailemassa vaunumalleja ja tykästyttiin kans Dorjan sport-malliin! Onko ne kevyet nostaa myös ja meneekö pieneen tilaan varmasti? Entä renkaiden kestävyys, kun joku kirjotti että eivät välttämättä kestä niin...?
Kyllä noi meidän classic malliset ainaki meni auton peräluukkuun ihan normaalisti kasattuna(siis ei farmariautoon). Ei tarvinnu ottaa renkaita pois. Ja kyllä ihan kevyiltä tuntuu. Kuulin kans juttuja noista renkaista ja soittelinkin pariin vaunuliikkeeseen ja kyselin(niissä oli myynnissä käytettyjä Dorjaneita) niin kyllä molemmistä myyjät meinas että renkaat, ja vaunut muutenkin on samaa tasoa kun muutkin samaa hintaluokkaa olevat. Kunhan muistaa pitää renkaat täynnä ilmaa.

Niin ja onnea kaikille joilla oli onniteltavaa :) ja tietty hyvää äitienpäivää.
Omaan massuun ei kummempia, odotan vaan innolla että alkais kasvaa pian. Sitte saatte kuvia kun on jotain katteltavaa =) (ja jos jaksan kirjautua). Pikkunen on alkanu liikkumaan ihan selvästi ja päivittäin tällä viikolla, oon ihan innoissani ja niin on kyllä mies, kaverit ja koko sukukin :LOL: Uutta asuntoa käytiin katsomassa(vuokra) ja sinne muutetaan heinäkuussa. Hyvältä näytti.
Eilen katottiin porukalla jääkiekkoa ja euroviisuja. Hyvä meininki ja nyt tänään saa vielä jännittää kuinka suomen käy. Oon suuri jääkiekkofanaatikko :)

tin + minimee 18+2(jo!)
 
kaikki kattoo jääkiekkoa..minnuu ei kiinnosta pätkääkään.. :p

ollaan tänään miehen kanssa kuntoiltu,aamulla käveltiin 5km lenkki ja iltapuolella tuossa taas 5km lenkki..ja sitten käänsin pienen alan mullosta lapiolla..jos siihen jotakin yrttiä laittas kasvamaan.

saapi nähä miten ens yönä saa nukuttua,oon vaan huomioinu että mitä enempi päivällä reutuaa,niin sitä enempi yöllä supistelee.

täällä oli puhetta veli puolista ja sisko puolista.
minun tyttärien isän perheeseen synty maaliskuulla vauva niin ihan ne sitä veljeksi sanoovat.
ja kyllä tää tuleva vauva on omille tyttärille sekä miehen tyttärille ihan sisko tai veli..ei mikään puolikas...

mutta nyt pitää lähtee jotakin iltapalaa ettimään..

 
Hei pitkästä aikaa!

Enpä ole juurikaan poikennut kiireen vuoksi sivuilla, mutta nyt löytyi aikaa. Kovasti on taas tapahtunut, ja keskusteltu on mm vaunuista.
Meille kun tulee esikoinen, niin haluan ehdottomasti uudet vaunut. tää on vaan täläinen oma fiilis-juttu. toki ne maksaa ihan törkeästi, mut ajateltiin niin, että jos joka kuukausi sivuun siirtää 100e vaunuja varten, niin syksyllä saa mitkä tahansa vaunut, jos vaan haluaa.

Tsemppiä kovasti kultsux3:lle, toivottavasti voit jo paremmin!

Itselläni oli jokin aika sitten kovasti selän kanssa ongelmia, ja olin 2 viikkoa sairaslomalla. Alaselkääni oli tullut ns nivellukko, joka vaikutti kaikkeen liikkumiseen. Sitä sitten kiropraktikko vähän manipuloi ja viikon päästä siitä selkäni on ollut parempi kuin koskaan. Lääkäri ja kiropraktikko epäilivät kolme vuotta sitten tapahtuneen kaatumisen mahdollisesti aiheuttaneen sen, ja nyt sit vaan napsahti todella pahasti.

Saikun jälkeen olen yrittänyt sitten kuroa menetettyjä tunteja takaisin. tosin ei tarvitsisi, mutta jos itse itselleen on sijainen, tunneista saa korvauksen meidän alalla (opetusala). Tuo työ- ja tuntimäärä sitten alkoi viime torstai-iltana tuntumaan, tunsin ensimmäiset supparit silloin, tosin kivuttomat.
Olenkin tehnyt ihan maratonpäiviä (esim 11 tuntia töissä) eli ei ihme että kroppa reagoi. Nyt sitten viikonlopun aikana päätin etten stressaa tunneista, teen sen, mitä jaksan ja haluan. "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat" vois olla kevään motto.

Neuvolaan perjantaina, kuun lopussa rakenne-ultra. Eipä tässä sen kummempaa muuten.

Masu jo vähän näkyy, ja etenkin tuntuu vaatteissa. Pikkuhiljaa edetään...
Ja hormonit hyrrää siihen malliin, että liikutun vaikka mistä. Viimeksi eilen, kun euroviisut alkoivat. Oli se huipputunne, kun Suomi sai näyttää Euroopalle osaamistaan. Upeaa katsottavaa, vai mitä?


Mutta, mutta, nyt kaipaan kommenttejanne:

oletteko menossa 4d-ultraan ja jos, niin milloin????

Me tehtiin päätös, että haluaisimme mennä 4d-ultraan. Nyt kaipaan vain kommentteja ja kokemuksia moisesta? Ja jos osaatte neuvoa, minne pääkaupunkiseudulla kannattaa aika varata? Niin, ja mitä maksoitte?


Mukavaa toukokuun jatkoa kaikille!

Ippuli
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa!
Täällä sitä edelleen ollaan teidän joukossanne yhtenä kappaleena, vaikkakin tämä raskaus tuntuu olevan edellisiä huomattavasti rankempi :(
Pahoinvoinnista selvittyäni oli pari viikkoa mukavaa, kunnes älytön migreeni ilmestyi kiusaamaan tosissaan. Kohtauksia on ollut välillä päivittäin, välillä taas parin päivän välein, mutta kuitenkin useamman kerran viikossa. Mukaan kuvioihin on tullut pahoinvointi kohtauksen aikana. Reilu viikko sitten jouduin lähtemään myöhään illalla terveyskeskukseen rajun kohtauksen takia. Terveyskeskuksessa laittoivat tippaan ja antoivat lääkettä. Sitten alkoi supistelemaan säännöllisesti ja veivät ambulanssilla Kysiin. Siellä ultrarivat ja tutkivat eikä vauvalla onneksi ollut mitään hätää. Olinkin sitten pari yötä neurologian osastolla lääkittävänä. Nyt syön päivittäin ison määrän Panadolia kohtausten estoon, joka ei kyllä estä migreeniä. Tarvittaessa sitten Imigrania suppona. Onneksi 25pv on rakenneultra ja pääsen lääkärin kanssa keskustelemaan lääkityksestä Niin migreeniin kuin kamalaan närästykseen ja tosi matalaan hemppariinkin.
Liikkeet onneksi tuntuu päivittäin ja ovat voimistuneetkin tuntuvasti. Odotan vain näkeväni liikkeet ihan masun päällekkin.

Siinäpä omaa massua ja oikea valitusvirsi. Toivottavasti seuraavaan kirjoitukseen saisin jo jotain positiivstakin aikaiseksi :ashamed:

Vauvalle on tulut hankittua jo vino pino vaatteita. Vaunut onkin jo ennestään. Äitini hankkii kuulema turvakaukalon ja itse ostan jostain käytetyn sitterin. Miehen pinnasänky haetaan vaarin luota vauvalle, kun ei tuota pienimmäistä vielä viitsisi isompaan sänkyyn siirtää.

Toivottavasti rakenneultrasa nähdään pikkuisen sukupuoli, että pääsen hypistelemään oikean värisiä hepeneitä. Vaikka viides onkin tulossa, niin aina tämä valmistautuminen vauvan tuloon tuntuu olevan yhtä ihanan jännittävää...


Mileko + "riiviö" 18 tasan
 
Päivitin masukuvaa profiilissa :D taisin just nostaa kättä ku isäntä otti kuvan :LOL: näyttää pikkasen sekavalta.....

tänne ei muuten mitään kummempia kuulu...perjantaista neuvolaa odotellessaan...

henkka ja muru 17+2
 
Keiju07
Kirjoitan minäkin taas pitkästä aikaa, juttujanne olen kyllä lueskellut mielenkiinnolla.

Meillä alettiin viikonloppuna vihdoin avoimesti kertoa raskaudesta. Äitienpäivänä kerrottiin perheille ja sisaruksille, muutama ystävä kuuli päivää aikaisemmin ja ihan pari läheisintä ystävää on tiennyt alusta asti. Tätä esikkoa on tosiaan meillä tehty pitkään ja hartaasti, eikä vieläkään oikein meinaa usko riittää, että vauva on oikeasti tulossa. Kaksi keskenmenoakin siis takana. Suoraan sanoen koen lievää ahdistusta siitä, että nyt jo sangen iso joukko tietää asiasta. Lähinnä pelkään, että jotain vielä tapahtuu ja sitten surkuttelijoita on olan takaa.

Täällä on paljon puhuttu hankinnoista, mm. vaunuista. Itse en ole uskaltanut vielä mitään katsella tai edes kunnolla ajatella. Johtuu siis tästä jatkuvasta epävarmuuden tilasta. Epävarmuutta ei mitenkään lievennä se, että kärsin päivittäisistä vatsa- ja selkäkivuista. Vatsan tuntemukset vaihtelevat kovista menkkamaisista kivuista vihlomisiin ja paikallisiin pistoksiin. Selässä särkee lähinnä ristiselkä. Näin "paperilla" oireethan eivät kuulosta kovin hyvältä, mutta koska mitään vuotoa ei ole, niin en oikein mitään voi tehdä. Sama meininki on tosiaan jatkunut jo lähes koko raskauden ajan, joten kai näihin pitää yrittää suhtautua tyynesti. Rakenneultraan pääsen vasta kuun viimeinen päivä ja neuvola on siitä kahden viikon päästä. Kovasti mietin, että soitanko neuvolaan ja pyydän päästä kuuntelemaan sydänääniä tässä jossain välissä. Mietin vaan, että mikäköhän on siellä suhtautuminen ja vastaanotto tälläisille heikkohermoisten pyynnöille ;) .

Ippuli kyseli 4D:stä. Meillä ainakin mennään 4D:hen, koska eivät kerro julkisella puolella sukupuolta. Lisäksi en varmaankaan kestä raskauden toista puoliskoa ilman yhtään ultrausta, ja lapsettomuusklinikaltakin kehotettiin käymään myös raskauden puolivälin jälkeen ultrassa. Maksaahan se touhu, mutta olen todennut, että mielenrauhasta olen valmis maksamaan!

Onko kellään muulla enää tai vielä tällaisia epävarmoja ajatuksia ja tuntemuksia? Pitäisi kai yrittää olla onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan, mutta vaikeaa se on. Etenkin kun liikkeet eivät vielä tunnu, ja istukkakin on tuossa etuseinämässä, joten siihen voi vielä mennä jonkinverran aikaa. Maha onneksi on kasvanut silmin nähden ja napa kääntynyt puolittain ulospäin. Mutta vaikeaa tuota mahan kasvuakaan on arvioida ja mittailla. Ja osa kasvusta on ihan puhdasta läskiä; sainkin jo neuvolasta moitteita, kun painoa oli kertynyt 5 kiloa tähän mennessä. Nyt yritän pitää sen vakaana puoleen väliin asti, mutta huonolta näyttää
:whistle: ... No ehkäpä nämä painonkertymiset on aika yksilöllisiä asioita ja neuvolassa hieman turhan herkästi huomauttelevat, vaikka lapsen hyväksihän sekin on tarkoitettu.

Jatkanpa taas arkista aherrusta. Kyllä tähän saa aina mukavan tovin vietettyä, mutta kun ajatukset harhailevat muutenkin, niin minkäs teet
:D .

Keiju rv 16+6
 
Moikka,

Edelliselle kirjoittajalle sen verran, että pyydä ihmeessä neuvolasta, et pääset sydänääniä kuuntelemaan. Mä oon jo pari kertaa käynyt ne kuuntelemassa juuri oman mielenrauhan vuoksi ja suhtautuminen on ollut tosi positiivista.

Oliivia 17+6
 
Heissan kaikille! Samoin minä päivittäis luen ketjun uudet viestit tunnollisesti aina kun koneen äärelle ehdin, mutta itse en ole "jaksanut" aikoihin kirjoittaa mitään.
Mahassa kaikki ok. Neuvola viimeeksi vajaa pari viikkoa sitten kun ruikutin itelleni välikäynnin vkolla 15+6, koska edellinen käynti oli ultra rv13 ja seuraava olisi ollut vasta rakenneultran jälkeen, mikä Turussa rv20. Silloin sydänäänet löytyi nopsaan ja tyttökö tulossa kun syke yli 150/min :kieh:
Painoa oli tuolloin tullut jo 3kg ja neuvolan täti antoi kuulua pienen saarnan, koska hänen mielestään saisi tulla yhteensä max.15kg ja rv:lle 20 max.2kg... En tajua moista keuhkoamista,koska aloitus BMI itellä 23,jotain, joten mielestäni ei kauhean suuri ongelma ton painon kanssa ole.... Onko muilla yhtä tiukkiksia neuvolatätejä? Ite jopa otan siitä pientä painetta, että paino ei vaan pääse riistäytymään näpeistä.
Liikkeitä täällä on alkanut tuntumaan ihan lähipäivinä, sellasta ihan pientä hipelöintiä sisältäpäin, mutta niin selkeetä, ettei voi olla tuntematta. Myös muutaman kerran tuntunut sellaisia töytäisyjä vas.alamahalla. Tosi ihana tunne tuo liikkeiden tunteminen, tekee heti jotekin realistisemmaksi tämän raskauden.
TOSI ISOJA JA IHANIA MAHOJA OLI JOILLAIN JO (sory, mut en muista keillä kaikille profiilissa oli kuvat). Miten muiden mahan kehitys, onko monella muullakin noin suuret mahat jo vai oonko ite jotenkin jäljessä mahan koon kanssa??Ite vasta viime viikolla jouduin pakon alaisena vaihtamaan vaatekokoa isompaan ja housuissa mukavammalta tuntuu mammabyysat!
Kaikkea oli tarkoitus kommentoida, mistä täällä on keskusteltu, mutta pää tyhjeni kun kirajuduin sisään, joten varsin omanapaiseksi meni tämä kirjoittelu.
Hyviä ja paksuja vointeja kaikille toivottelevat Piippu ja sisäministeri 17+4
 
Kultsux3
TERVEISIÄ PRENATAALISELTA OSASTOLTA :wave:

Sinnehän minä sitten jouduin lauantai-iltana :( Alavatsakipunihan vasemmalla puolen alkoi perjantai-iltana ja oli muutaman tunnin lauantai aamusta pois, kunnes alkoi hiipumalla yltymään aivan järkyttäväksi :eek:

Terveyskeskukseen ensin, siellä kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin sisätutkimus. Lisäksi otettiin taas verenpaine ja CRP jotka olivat normaalit. Niin ja vauvan syke oli 150 :heart: :heart: :heart:

Lääkäri oli neuvoton, minä kivuista sekaisin, joten hän teki lähetteen 60km:n päähän keskussairaalaan prenalle. Luulin todellakin että minä vain käväisen siellä, mutta osaston lääkäri olikin eri mieltä. Sairaalassa tekivät taas sisätutkimuksen ja ultrasivat tuon kipeän kohdan. Ottivat miljoonia eri kokeita, näytteitä alapäästä, pissänäyte, verikokeita, lämpö, verenpaine...yms. Ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, ja kun olin jo lähtemässä kotiin, sanoi lääkäri että jäät tänne tarkkailuun :'(

Kyllähän siinä itku tuli, vaikka tiesin että hyviin käsiinhän minä jään. Mieheni saattoi minut osastolle ja lähti yksin kotiin viettämään meidän niin kauan odotettua yhteistä iltaa euroviisujen parissa...

Luulin pääseväni seuraavana päivänä kotiin, mutta empäs päässytkään. Tohtorit halusivat tarkkailla minua vielä. Olin koko sairaalassa olo ajan erittäin kipeä. Kipu yltyi niin etten pahimmillaan päässyt sängystä ylös :ashamed: Sängyn ja wc:n välin yritin urhoollisesti jaksaa kävellä.

Kokeita otettiin lisää, ja sydänäänet kuunneltiin kolmesti päivässä, mikä oli ihanan lohduttavaa =) Eli aamulla, päivällä ja illalla. Vauvan pulssi oli huikeat 150-160 ja liikkeet voimakkaat. Tunsin ne jopa paidan ja peiton läpi kädelle :hug: Pysyin järjissäni koska mieheni ja perheeni kannustivat minua, ja kun tunsin että vauvalla oli kaikki erittäin hyvin.

Alkavasta keskenmenosta eivät lääkärit enää puhuneet mitään, onneksi, ja onneksi minulla ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Vain ja ainoastaan tämä järkyttävä alavatsakipu vasemmalla puolen. Se on polttavaa ja jatkuvaa, ja lisäksi välillä tulee niin kamalia vihlaisuja että huuto pääsee. Aivan kuin puukolla iskettäisiin :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Tänään sitten pääsin kotiin, ihanaa :heart: Lääkäri sanoi että kaikki kokeet ovat normaalit, ei mitään häikkää. Ja vauvan syke on tasainen ja vahva, ja liikkeet terhakat :whistle: Hän sanoi että kyse on kohdun kannatinsidekivuista. Minulla ei ole vatsassa ollut ikinä "mitään ylimääräistä rasvaa" joten nyt kun kohtu kasvaa huimaa vauhtia, niin kärsin kasvukivuista :(

Lohduttava tieto, ettei mulla ollut mitään tulehdusta, tms. vakavaa. Ja voi kun oli ihana tulla kotiin! Vastassa oli tietysti meidän kolme ihanaa karvakasaa, ja jokaisella oli kiire äipän kainaloon :heart: Kipu on vieläkin samanlaista, mutta pidetään lippu korkealla että tämä helpottaisi pian. Onhan tätä jatkunut jo 3vrk.

Kiitos kaikille taas kannustamisesta :hug:

Nyt takaisin petiin :ashamed:

Niin ja 4D-ultrasta, me ollaan menossa Jyväskylään, ja siellä parhaan tuloksen saa kun menee viikoilla 20-22. Siellä maksaa Kelakorvauksen jälkeen noin 160 euroa. Kannattaa soitella haluamaasi paikkaan ja kysyä koska he suosittelevat mentäväksi. Se riippuu aina ihan paikan ultrasta. Liian myöhään ei kannata mennä, koska vauva on sitten turhan iso 4D-ultraan. Se kyllä voidaan tehdä, mutta siinä ei silloin nähdä niin paljon...

Vointeja Lokamassut :heart:

Kultsux3 rv 18+1
 
Voi Kultsux3, mitä olet joutunut kestämään!
Onneksi olet kotona nyt! :flower:

4d:stä

Asiasta innostuneena varasin sitten tänään ajan ultraan Helsinkiin Femeda-klinikalle, on kuulemma erittäin hyvä paikka. Menee viikolle 22+, mikä on kuulemma oivallinen aika. Femedassa suosittelivat 4d-ultraa viikoille 18-24. Maksaa pikkasen yli 150?. Onhan tuo aika suolainen hinta, mutta minä uteliaana vain haluan tietää että kaikki on hyvin.

Eipä muuta,
sateinen maanantai ilta menossa.


Ippuli
 
Kultsux3 voimia sulle oikein paljon!!!!Mullaki niitä kipuja on mutta net johtuu myös siitä että mulla on pari kystaa munasarjoissa.Toivottavasti sulla alkaa olo parantua ja että et tarvi kärsiä :hug:
Mulla kaikki ihan hyvin.
Nyt syömään :wave:
 
Keiju07 kyllä täälläkin vielä on epävarmuutta raskauden suhteen. Meillä raskaus sai alkunsa hoidoilla ja koko alun kestänyt rusehtava vuoto ei kamalasti lisää varmuutta.
Nyt vasta ollaan alettu uskaltaa puhua miehen kanssa tosissaan hankinnoista, mutta tuskin vielä vähään aikaan uskalletaan mitään isompia hankkia. Taidetaan odottaa ainakin raskauden puoliväliin :) Saa nähdä tuleeko missään vaiheessa olemaankaan semmoista täydellistä varmuutta kaiken sujumisesta hyvin loppuun asti. Meillä uskotaan vasta kun nyytti on kotona...

Tässä linkki jonka takaa löytyy noita 'vanhan kansan' uskomuksia siitä onko tulossa tyttö vai poika. http://www.geocities.com/huuhaat/
Hauskahan noita on pohdiskella ja miettiä kuinka hyvin pitää paikkansa :D

Itsellä on ollut alusta asti ihan tyttö olo. Oikeastaan jo niin alusta kuin voi olla mahdollista. Pari tuntia alkion siirron jälkeen tuli vaan semmoinen olo, että tytön olen saanut mukaan. Välillä on ollut kausia ettei ole ollut oikein mitään tyttö- tai poika fiilistä. Mutta sitten taas on palannut meilkein vahvempi tyttö-fiilis. Saa silti nähdä vaihtuuko fiilis jossain vaiheessa tai kumpi lopulta saadaan.. Mieskin sanoi np-ultran jälkeen, että hänestä se näytti ihan tytöltä :whistle:

Maha ei ole kasvanut mihinkään. (Mun alkuraskauden masukuvat löytyy tuolta kerho-osiosta) Tarkoitus huomenna neuvolan jälkeen taas päivittää kuvaa. Samat housut on koko ajan mennyt, ei purista, ei kiristä. Ihmeissäni katselinkin joidenkin kuvia. Taitaa tää muksu roikkua selkärangassa kiinni, selkää ainakin välillä jomottaa siihen malliin
:LOL:

Hipkukka rv17
 
Heippa!
Mä en käsitä miten mulla aina jumii nää sivut ku kaikki muut nettisivut toimii moitteettomasti :headwall:

Mutta joo,ahkerasti lueskelen näitä juttuja aina ku vaan sivut tuntuu aukeevan ilman väkivaltaa :)

Nii semmosta mun piti kysellä että onko kukaan teistä kuullut kenenkään omistavan nuita tervekauppa.fi myymiä yhdistelmiä jotka siis myydään paketissa n450? mukaan kaikki mahollinen matkasängystä sitteriin? Vaikuttaa mun silmään niin näpsäköiltä ku on heittoaisat ja kaikki ja sit vielä toi ku mukaan tulee kaikki kopat ja suojat ja hoitolaukut + muut..Nii ja toimitus suoraan kotiovelle..

Oli aivan ihana ylläri eilen ku postiluukusta päsähti Vau*kirjan lähettämä paketti mikä sisälsi kaikkia näytteitä vaipoista ja puhdistuspyyhepaketin,vauvan ensisävelet cd:n ja kivaa nippelitietoa. Siinä sitten hypistelin noita pikkuruisia vaippoja ihan mielissään =)

Nyt tuntuu et tää kirjotus pomppii ihan miten sattuu,saattaa tietty johtua etten oo puoli viiden jälkeen saanu unta,pyöriskelin nelisen tuntia sängyn pohjalla ja lueskelin lehtiä :kieh: saas nähä kuinka väsyny oon taas illalla..

Täällä on tunnettu jo pieniä hipaisuja lähes päivittäin :heart: :heart: :heart:

Tuosta paikkojen puutumisesta niin mulla ainaki puutuu yön aikana varsinki kädet! Joskus sitä ihan kesken unien herää siihen ku on ihan turtana paikat ja siinä sitten pitää heilutella ja roikottaa kättä ylhäällä :kieh:

Niin ja mulla on muutamia päiviä tihkunu maitopihkaa varsinkin vasemmasta rinnasta,ihan paitoja menny likaseksi mutten oo vieläkään saanu ostettua niitä lappusia..
Ensi viikolla sitten rakenneultra,on sitä odotettukin! :saint:

Voimia kaikille!!! :heart:

Diipeli 17+3
 

Yhteistyössä