** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Moi

Mulla myös ollut enemmän ja vähemmän noita kipuiluja, taitaa tosiaan johtua siitä kohdun kasvusta.
Allergiaoireet myös vaivaa, koitan selvitä ilman lääkkeitä, ja helppoa ei ole!

Olit Kotiäiti-1981 kommentoinut Tuutilullan masua.Onko Tuutilullan profiilissa masukuva, mulla ei näy??
Omani eilen laitoin, ja sain vielä sen vielä näkymäänkin:)

Nyt jatkan työntekoa..
 
kotiäiti-1981 pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:54 henkka81 kirjoitti:
hauskaa ku samaan aikaan tule jonkun kans laitettua sama viesti :D mut mikäs siinä....kivahan niitä masuja on kattella :D

henkka ja muru 18+5
Niinpä näköjään tuli laitettua. :LOL:
Dirlittan sullaki oli muuten ihanan näköinen maha.Ja Henkka.Tai oikeastaan kaikki vauvamasut ovat niiiiiin ihanan näköisiä :hug:
 
Diipeli nopsasti
heipparallaa!!!
Tänään ois sitten parin tunnin päästä se rakenneultra =) =) =) =)
Ollaan tätä kyllä ooteltukki,jänskättää ihan hirveesti,toivottavasti vauva on kaikinpuolin terve :heart: niin ja suostuu vilauttelemaan vähän haaroväliä :kieh:

mä haluaisin niiiin nähä sukupuolen että vois etes puolivarmuudella alkaa osteleen sopivan värisiä vaatteita,vaikka täytyy tunnustaa että on niitä tullu kyllä jo jonku verran osteltua muutenki.. :whistle:

tää allergia on kyllä pirullinen,silmätki räämii ja jokapaikkaa kutittaa.. :snotty:

jeps mutta tuun sit illalla kertoo ultrakuulumiset :heart: :heart: :heart:

Diipeli ja raksupallero 18+5
 
Moi,

masuista puheenollen - mä ajattelin että olisi soppelia päivittää masukuva profiiliin , siellähän se nyt sitten on ;)
Pullollaan ...
Eilen onnistui vielä golfin peluu, kummallista kyllä kohtalaisesti - vauvalle masussa eka kerta ;)
Mulla on tosiaan onnistunut tuo vanhojen vaatteiden tuunaaminen onnistunut ihan mukavasti, nytkin on tuunattu farkkuhame päällä - kiila vaan kylmän viileesti laventamaan ulottuvuuksia ;)
Tulee vähän pidetyt vaatteet käyttöön tässä sitten ..

Ja kävin katselemassa ne vaunut - tai sovittelemassa aika pieneen takaluukkuun nääs. Sekin asia selvisi Brion Compact runkoinen on autonavaihdon ja enimmän hikoilun estävä vaihtoehto. Ja onhan niissä ihkuja värejäkin ;)
Olo vaunukaupassa oli kyllä kuin norsulla posliinikaupassa, tää on jotenkin niin yllättävän uutta ... ei osaa kaikkea ajatella oikein - hoksasiin onneksi että vaunujen lisäksi autoon on mahduttava vauva turva-istuimessa/kaukalossa ja mä... ;)

On niin turvallinen olo , kun tiistaina neuvolassa kaikki oli hyvin ja viime viikolla ultrassa myös... HB:kin oli kumma kyllä pysynyt 120:ssa ... jatkan raudan syöntiä... ja mitta oli 18 cm , eli arvio oli jossain 3,5 kilon tienoilla, neidin koosta.

Onko muilla LA 10.10 ? Mä toivon että se olisi hyvä enne, terveestä lapsesta

Jaksuja ja aurinkoa,

-yo papu ja viola auroora, rv 20
 
Dirlittan ja YOdottaja66 söpöt masut teilläkin profiileissa :) Pistin omanikin sinne näkyville (sama mikä s.20 oli) Minuu alkaa jo ahistamaan tuo mahan koko :ashamed: Mikähän se syksyllä mahtaa olla? Kuopukselta oli synnyttämään mennessä tämän kokoinen masu :)


tuutilulla kera typykän 21+5

 
Minä ajattelin kuitenkin varata sen 4D-ultran vaikkakin täällä omavastuuksi jää reilut 210? :eek: Tämä kun on miehen toiveesta viimeinen lapsemme, niin pakko se on tuokin uusi asia kokea. Täällä se 4D on vasta tullut, ensimmäisiä aikoja vasta antavat. =) Vielä en ole saanut ketään langan päähän..

Esikoinen valittaa kovasti vatsaansa ja kovaa päänsärkyä. Oksensi kerran, muutoin vain kyökkinyt vessapytyllä. Voi pientä reppanaa
:( Tuntuu olevan tosi kipeä, pienestä ei valita. Nyt nukkuu sängyssään.

tuisku + masukki 21+0
 
Heissan taas :) , toissa päivänä käytiin neuvolassa, pikkuinen voi hyvin. Ei meinannut millään malttaa pysyä aloillaan, että sydänääniä kuunnellaan... pyöri ja potki siellä masussa ku mikäki :LOL: Syke oli 150. Viikon päästä olis sitte se rakenne ultraki, ei malttais millään oottaa...

Omasta navasta, liikkeet tuntuu päivä päivältä selkeämmin =) , ihan selvästi jo tuntee vauvelin liikkeet, potkutkin.. itsehän aloin liikettä tuntemaan jo viikolta 14. , vaikka ensi synnyttäjä olenki. Tänään huomasin aamulla sellaisen jutun, että yöpaidallani oli toisen rinnan kohdalla märkä läiskä. En sen kummemmin sitä ajatellut, mutta nyt taas huomasin jotain märkää. Aloinkin epäillä, että tuleeko rinnasta jotain maidon tapaista jo?? Onko teillä muilla jo ollut sellaista?

Vaunutkin ollaan varattu pikkuiselle =) ja turvakaukalo myös. Emmaljungan duo edge combit meille tulee, halusin mahdollisimman tilavat ja autossa meillä kuitenkin tilaa on. Voyagerista otetaan taaimmaiset penkit pois, niin saadaan 5 hengen auto ja tavara tilaa ruhtinaallisesti. Kaukalo sellainen, missä alusta osa valmiina, ettei tarvitse joka kerran niiden vöiden kanssa touhuta... Yhdeltä kaverilta sain halvalla hoitopöydän, tosi hyväkuntoisen. Halusi vain tieltä pois. Paatauspunkkaki jo on =) . Nyt pikku hiljaa uskaltanut alkaa jotain laittelemaan. Tänään ajattelin jo käydä joitain vaatteita hypistelemässä ja ehkä ostankin ;)

Niin ja tosta rakenne ultrasta, me ei miehen kanssa haluta tietää vielä kumpi meille tulee.. Eräs tuttu sai pojan toissa päivänä ja hän oli käynyt 4 kertaa ultrassa ja joka kerta oli niin varmasti kerrottu, että tyttö tulee! Olipa kerennyt jo ostella vaaleanpunaisia vaatteitakin. Että ei se ainakaan ihan 100% tieto välttämättä ole. Eikä me muutenkaan haluttais tietää.

Meillä on niin ihanaa, kun mies on ollut matkassa kaikessa, joka neuvola käynnilläki. Ensi kerralla pääsee isommat sisaretkin mukaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä kun mennään neuvolaan juhannusviikolla :)


terkuin Tytteli ja asukki 19+4<br><br>
 
Torrakko
Mulla ei vielä kastu puseron etumus, mutta jos varsinkin näin iltasin hiukan puristaa nännistä, niin nätit pisarat tulee molemmilta puolin. Toistaseksi vielä ihan kirkasta, mutta kaippa se kohta muuttuu oranssin kautta valkoiseksi. :) Nyt menen viikolla 21.
 
tuutilulla harmailee
Mulla tuota tihkumista oli pari viikkoa takaperin mutta onneksi rauhoittui :) Esikoisen aikaan jouduin käyttämään liivinsuojia puolesta välistä asti. Saunassa vaan suihkus :D
 
Noniin nyt on sitten ultrassa käyty ???

Vauva voi hyvin,ihan tippa tuli linssiin niin hellyyttävästi se sieltä vilkutteli että äippä ja iskä mä olen täällä :heart: Semmoinen vanha nainen oli ultraajana,oikein miellyttävä ja sanoi lopuksi että kyllä minä sen sukupuolen olen nähny jos haluutte tietää,ja haluttiinhan me :kieh: poika se siellä vilkutteli,niinku kaikki on povanneet :LOL:

tokihan se sukupuoli ei ole satavarma vasta ku vauva syntyy mutta tämä nainen on kuulemma niin kokenut eikä kertois sukupuolta jos ei varmana tietäis..

profiilissa nyt sitten yksi ultrakuva...meikäläinen on leijaillu pilvissä koko päivän,niin ihana oli nähä pikkuinen? vaan pitää tuota kyllä vielä käydä kuukauden tai parin päästä uudestaan ultrassa..emmä jaksa oottaa siihen että se syntyy ennen ku näkee seuraavan kerran... :D

Jeps vointeja kaikille!

Diipeli ja "poju" 18+5
 
nii ja voisin vielä laittaa ne mitat,eli reisiluun mitta 2.9cm ja päälakimitta 4,3cm,vastaa viikkoja..

nii ja mulla istukka etuseinämässä ja hyvässä kohdassa,oon kuullu että se estäis liikkeitä tuntumasta mutta itse olen kyllä parisen viikkoa tuntenu pikkupotkuja...mitenkäs muilla? :whistle:
 
LaSposa


Jestas, täällä on monet jo tunteneet potkuja! Mä en oikein erota, että mitkä on ilmavaivoja ja mitkä liikkeitä, ni paha sanoa, mut äskenki joku "nykäys" tuntui tuolla alavatsassa!:)

Onko täällä muuten muita, joilla esim. umpisuoli leikattu joskus nuorena ja jäänyt ikävä kiristävä haava ja paljon kiinnikkeitä vatsakalvontulehduksen seurauksena? Mulla oli tänään aika kivulias päivä tuolta vatsan oikealta puolelta ja jopa selän puolelta... Helpotti vähän kun kävi veskissä ja kun oli lepäilly, kävely erityisesti teki tiukkaa... Huh, vähä hirvittää et jos kiinnikkeiden repeeminen tulee olemaan kovinkin tuskaisaa:(

LaSposa & Nyytti rv 17+3 :heart:
 
Kiitos vastauksista teille, jotka vastas tuosta "tihkumisesta". Elikkäs ihan normaalia tuntus olevan :) . Ei mulla ainaskaan nyt vielä sillai ole tihkunu, että olis päivävaatteiden läpi tullu, mutta aamulla tosiaan huomas yöpaidalta.. Ja ku tarkemmin kattoin, oli siinä jälki toisenki rinnan kohdalla, ei vaan niin paljoa.

Mites teillä, joilla jo ennestään lapsia ja jo näin varhasessa vaiheessa alkoi tihkuamaan, tuliko teillä sitten hyvin maitoa, kun vauva syntyi? Nyt jo sitä mietin ja toivon, että sitte maitoa tulisi. Haluaisin ainakin imettää, untakin jo siitä nähnyt :) . Mutta sillekään ei tietty sitte mitään voi, jos sitä ei tule. Yhtä hyvä äiti varmasti silti olen.. Kaikkea sitä jo miettii :whistle:

Kävin tänään siellä kaupungilla ja ei sitte sattunut eteen sellai sia vaatteita ainakaan tuolta Prisma kaupasta, mikä olis miellyttänyt... tuntu että valikoima oli joko sinistä tai punaista. Pitää jossain muualla vielä käydä. Noh eihän tässä vielä hoppua ole.

Ensi viikolla alkaakin sitten työt, välistä siis olen ollut kotosalla. Välistä vähän hirvittää, kuinka sitä koko kesän jaksaa. Elokuun loppuun on työsopimus. Hoitoalalla siis olen, mutta ei onneksi kuitenkaan fyysisesti raskaassa paikassa. Ihmiset keitä hoidan ovat mielenterveyspotilaita, seki välillä vähäsen pelottaa että miten siellä ottavat raskauteni :/ . Mutta eiköhän se sitten siitä.

Jeps, mutta nyt tämän on pakko lähteä koisimaan, että huomenna taas jaksaapi. Hyviä öitä, terkuin tytteli ja asukki 19+4

:wave:
 
tuutilulla harmailee
diipeli paljon onnea pojan pallerosta :flower: :)

Miä täällä oottelen neuvolaan lähtö pitkästä aikaa. Hirvittää etukäteen millaisia lukemia vaaka näyttääkään. Tuota suklaata on mennyt melkoiset määrät :ashamed: :D Tuun sitte kertomaan hajoitinko koko laitteen :whistle:
 
tuutilulla harmailee
LaSposa mulla leikattiin 6v takaperin keskimmäisen pojan odotusaikana rv 23. Kiinnikkeistä en tiijä mutta ainakaankuopuksen odotusaikana ei mitään ongelmia ollut. Tosin masuhan oli silloin tosi pieni loppuun asti. Saas nähdä kuinka nyt käy :) Ainut mitä muistelisin niin arpi kutisi ihan mielettömästi muuhun ihoon verrattuna. Tuo on sellanen 6-7cm pitkä.
 
Keiju07
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:35 tuutilulla nopeesti kirjoitti:
Arvon leidit kukahan haluaisi tämän massukoiden listan hellään huomaansa ensi kuuksi? :wave: Miä voisin nää mun surkastuneet aivot päästää kesälaitumelle ainakin hetkeksi :D
Tuutilulla kyseli halukkuuttamme ottaa listan hoito vastuulle. Eikö löytyisi halukkaita? Tuutilulla on jo aika pitkään joutunut yksin kantamaan vastuun. Itse olen aika käsi kaikessa tietokoneisiin liittyvissä jutuissa... Olisiko joku muu usein palstailevista parempi? :wave:

Omaa napaa:
Kävin tosiaan ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa mahakipujen takia, mutta en siitä paljoa viisaammaksi tullut. Mitään testejä ei sitten kuitenkaan määrätty, vaan lääkäri käsin kokeilemalla ja sydänäänet kuuntelemalla totesi, että hän ei usko, että mistään vakavasta on kyse. Joko siis olen tavallista kipuherkempi tai sitten minulla on tavallista enemmän kipuja... No viikko rakenneultraan ja jos siellä kaikki vielä hyvin, niin sitten yritän oikeasti ;) relata tämän stressaamisen kanssa, ja hieman nauttiakin mahasta.

Eilen oli töissä ensimmäistä kertaa kireä paita päällä, ja viimeisetkin (eli suurin osa) taisi huomata mahan. Maha on kai sitten jo aika iso (vaikkei lääkäri mitannut makuullaan kuin 15 cm...), koska yksi miespuolinen kollega kysyi, odotanko kaksosia :whistle: ... Outo kysymys mielestäni, etenkin tässä vaiheessa. Mitäköhön sitten lienee ajatellut. Olen muutenkin huomannut, että osa miespuolisista tuttavista ei osaa oikein onnitella, vaan joko sivuuttavat koko asian tai ottavat sen puheeksi tyyliin: "no, onkos ollut outoja mielitekoja" tai "mites se sun selkä". No jokainen tyylillään.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja voikaahan taas hyvin.

Keiju ja tyttöfiilis 18+3

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:26 tytteli74 kirjoitti:
Mites teillä, joilla jo ennestään lapsia ja jo näin varhasessa vaiheessa alkoi tihkuamaan, tuliko teillä sitten hyvin maitoa, kun vauva syntyi? Nyt jo sitä mietin ja toivon, että sitte maitoa tulisi. Haluaisin ainakin imettää, untakin jo siitä nähnyt :) . Mutta sillekään ei tietty sitte mitään voi, jos sitä ei tule. Yhtä hyvä äiti varmasti silti olen.. Kaikkea sitä jo miettii :whistle:


:wave:

sillon ku esikon kans sitä tihkumista oli koko raskauden ajan,niin sairaalas meinasin hukkua siihen maidon määrään :LOL: en ees muista montako kertaa päivässä vaihdoin vaatteet ja lakanat....elikkä paljon oli maitoo...eikä pikkunen tietenkin jaksanu syödä kaikkee,niin jumankauta et oli tissit kipeenä kokoajan.......joskus yölläki kävin vaan pumppaamas lavuaarista alas :) .....toivon vaan,et maitoo olis yhtä paljon nyttenki,mut ei ne silleen kunnolla vie tihku mullakaan...puristamalla kyl tulee...

henkka ja muru 18+6
 

Yhteistyössä