***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Terve :)

Ihan ekaksi suuret pahoitteluni huonoja uutisia saaneille :'( :hug:

Tosta lasten kanssa pärjäämisestä..Meillä on yksi kolmevuotias yliaktiivinen jolla on hirmuinen uhma ja yksi vajaa kaksivuotias joka on minussa kokoajan kiinni ja on äärimmäisen mustasukkainen :/ Pahimpina pahoinvointihetkinä en pärjännytkään vaan se meni siihen että minä makasin sohvalla ja huusin lapsille jotka huomasivat että äiti voi huonosti ja näinollen villiintyivät täysin :/ Onneksi mummo tuli apuun ja nyt onkin jo helpottanut ja äitikin jaksaa jo paremmin :)

Jes tänään tuli ultra-ajat ja np-ultra on 28. tätä kuuta.Enää vähän yli kaksi viikkoa :D

Mitä kuuluu Kärppikselle?

satu ja siemenperuna 10+1 (?) :heart:
 
Onkos muilla huonoa omatuntoa siittä ettei kertakaikkiaan pysty eikä jaksa hoitaa kotia samalla tavalla kuin ennen? :ashamed: Tyhmää,tiedän :ashamed: Hävettää kun täällä on kamala sotku kokoajan ja meillä ei ole edes astianpesukonetta mikä vähän helpottaisi.
 
Ja omaan napaan! Kävin tänään labrassa terkan lähettämissä verikokeissa, mitä ne nyt sitten otattaa näin raskauden alussa. Viime torstaista asti olluna tuhrua aina wc.käynneillä ja se stressanu mieltä. No nyt kun labras kävin niin kävin kysyyn josko vois kuunnella kuuluuko sydänäänet niin sais rauhan. Kyllä ne vaan kuulu pienen haeskelun jälkeen ja nyt taas mieli parempi. Itselläni rask.oireet vähentyneet, rintojen arkuutta jonkun verran. Poden myös huonoa omatuntoa siitä , että läkärin määräyksestä en saa tehdä mitään mikä nostaa sykettä, joten koti on kyllä sen näköinen. Mutta yritetään jaksaa........... :)
 
Moi!

Surullisia uutisia saaneille iso :hug:

Pahoivointi vaivaa täälläkin :x Olo on kamala ja koko ajan tekee pahaa ja silloin tällöin kyökityttää...arki tuntuu tosi raskaalta nyt :(

Kirsikka83: vaikeuksia on lapseni kanssa touhuta...hän on vajaa 1,5 v. ja energinen pakkaus! Jotenkuten kykenen ulkoilemaan hänen kanssaan mutta muutoin on tosi huono äiti-fiilis :'( Ahdistusta lisää se etten pysty lähtemään minnekkään esim. kauppaan tai kerhoon, en siis mihinkään tän oksetuksen vuoksi. Alkaa tuntua että seinät kaatuu päälle...

Kodin siisteys: eipä tässä paljoa pysty kotia siistinä pitämään...hujan hajan on kaikki paikat ja tiskiallas tiskiä täynnä :/

Tässä olikin mun kuulumiset pitkästä aikaa. Palailen jälleen joku kerta kirjoittelamaan kuulumisia :wave:

Terveisin Säde
 
Pitipä minunkin ennustajille laittaa viestiä. Elli ei ole vielä vastannut, mutta Madamelta tuli vastaus: "Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 1.10.2008. Enenmpää lapsia en teille näe." Tyttöä minäkin olen veikkaillut odottavani, on vain sellainen tunne :) Tuo syntymäaika mietityttää, syntyisiköhän kolme viikkoa aikasemmin muka..!? Kolme lasta me kyllä haluttaisiin, mutta kaksikin on hyvä, jos näihin ennustuksiin on uskomista. Leikkimielellä minä ainakin nämä otan, ihan hauskoja :) Odotellaan ellin vastausta, mitä siellä kortit sanoo :D

Me oltiin juuri pojan kanssa ulkoilemassa. Piha on niin kurainen ja märkä, että mentiin vain tekemään rattailla kävelylenkki. Itselle teki todella hyvää päästä raikkaaseen ulkoilmaan, niin huono ja vetämätön olo on koko aamupäivän ollut. Piristi kummasti!

Minulla ainakin on siivous jäänyt vähäisemmälle kuin normaalisti. Ei yksinkertaisesti jaksa eikä huvita. Eikä tämä huono olo ainakaan helpota asiaa yhtään. Ruoan laitto on toisinaan aivan kamalaa, kun kaikki ruoat haisee muka niin pahalle, että kyökityttää. Pojan kanssa jaksaa jotenkuten touhulla, lähinnä niin, että minä makaan sohvalla tai lattialla ja siinä sitten leikitään. Poika onneksi itsekseenkin paljon leikkii, ettei koko aikaa tarvitse äidin seuraa. Tavallista enemmän olen myös sortunut laittamaan pojalle teletappeja dvd:ltä :ashamed:

kukkis2 Minua huimaa aina toisinaan nopeasti ylös noustessa, mutta sitä on tehnyt ennen raskauttakin. Minulla on matalat verenpaineet, joten itselläni se johtuu paljolti niistä. Sellaisina päivinä kun olen joutunut oksentamaan, silloin huimausta on ollut enemmän, joten eiköhän sillä pahoinvoinnillakin ole osuutta asiaan.

ninnis86 Toivottavasti nuo epämääräiset vuodot ovat lopuneet!? Mietin, voisiko sinulla olla nyt normaalisti kuukautiset? Minulla ainakin näinä päivinä suunnilleen olisi, toisilla kuulemma vuotaa kuukautisten aikaa runsaastikin. Voisihan tuo johtua myös siitä ultrauksesta/sisätutkimuksesta, jos on esim. kuivat limakalvot ja vuoto tulisi siitä. Eikä niihin vuotoihin aina löydy ikäväkyllä mitään syytä.. Toivottavasti on ihan vaaratonta ja olisi jo loppunut kokonaan!

Jaksamisia kaikille muillekin pahoinvoinnista kärsiville! ..ja muille oireileville!

gibbon ja mytty 7+5 =)
 
marza toivotaan että kaikki on kunnossa :hug:

Minulla oli eka neuvola tänään. Niitä tavallisia turistiin vain. Hemppa oli kyllä yllättävän hyvä, muistaakseni 146. Verenpaineet tavallisen matalahkot. Herranjestas että yllätyin kun kysyin ultrien määrästä terkalta. Täällä saa 5 ultraa ilmaiseksi!!! Minä en kyllä osallistu niitä kun neljään. En varannut aikaa siihen np ultraan, toki siihen olisi voinut mennä vaikka vaan varmistamaan lasketua aikaa mutta jätän väliin ehkä. Neuvolan mukaan minulla on menossa nyt 8+1 ja laskettuaika aikastui päivällä. Mutta odottelen sen torstain ultran niin ei mennä vielä sitä muuttamaan tuonne etusivulle.

Tänään on ollut ihan paska olo. Pää on turtana ja ihan hutera olo muutenkin. Aamulla ei meinannut mikään maistua ja oli tosi yököttävä olo. Tein ruokaakin niin piti kesken kaiken vaihtaa eväs toiseen ettei tarvitse haistella sitä ekaa vaihtoehtoa. Ja voi kun nukuttaisi niin paljon. Aamulla oli ihan tuskaa herätä.

Kukkis kysyit huimaamisesta. Minulla ainakin välillä huippaa. Se voi johtua siitäkin jos nuo verenpaineet käy äkillisesti alhaalla. Ei siis välttämättä johdu sokereista niinkuin heti ajattelisi. Pitää nousta rauhassa ylös ja semmosta niin ei pimene vintti :)


 
Heh gippon oli kerinnyt sillä välin kirjoittaa samoja juttuja noista huimaamisista kun minä madellen kirjoitin omaa tekstiäni :)

Unohdin nuista ennustajista laittaa. En muista milloin minulla heidän mukaansa lapsia tulisi. Mutta toinen niistä povasi syksyllä että elokuussa syntyisi 08. Toivottavasti ei kuitenkaan... Ja toinen povasi että saisin vielä jotain 5 lasta :LOL: Jospa sekään ei pidä paikkaansa :) Jos en väärin muista niin se viimeinen tulisi sitten kun olen jo toinen jalka haudassa kutakuinkin. Oikein kunnon iltatähtönen. No eipä noihin ole uskomista niin ei turhan vakavasti kannata ottaa.
 
Täällä taas tuhrutellaan. Yöllä, noin tuntia ennen herätyskellon soittoa (herätys klo 6) heräsin siihen ajatukseen että ei ole tarvinnut käydä vessassa koko yönä. Tähän asti on vähintään sen kerran pitänyt käydä klo 24-6 joskus kaksi tai useamminkin. Sitten kun tunnin päästä ylös nousin, ja vessassa kävin tuli jälleen ihan ruskeeta tavaraa. Enemmän ku aikaisemmilla kerroilla ja oli "limaisempaa". Säikähdin heti ja ajattelin etten lähde kouluun ollenkaan mutta menin sitten kuitenkin. Kaveri onneksi kyyditsi niin ei tarvinnut kävellä 2x3km. Inhottavaa tällänen. Ei pääse ollenkaan nauttimaan raskaudesta kun koko ajan vuotaa tai on oireettomuutta tai muuten vaan tuntuu ikävältä. Ajattelin että voisinkohan soittaa joko neuvolaan tai sitten päivystykseen joku päivä että josko ne ultrais sen vaikkei kunnon verta tulekkaan että sais mielenrauhan.

Joku puhui huimauksesta. Täältä löytyy myös. Aamulla viimeksi oli. Meinasin pönttöäkin käydä kurkistamassa mutta ei onneksi kuitenkaan sitten tarvinnut. :/ Mulla verenpaineet ihan ok, tai joskus korkeintaa hiukan korkeat että ei ainakaan siitä johdu.

Sitten mulla vähän nolo kysymys. Ennen kun on kokeillut sisältä niin kohdunkaula on tuntunut pitkänä ja olevan lähellä tuos alhaalla. tänä aamuna sitten tuhrun pesun yhteydessä huomasin että "sai etsiä" että löysin kun oli joko lyhentynyt tai sitten siirtynyt paljon ylemmäs/kaummas. Mitähän mahtaa tarkoittaa? ensin ajattelin että josko johtuu siitä että kohtu kasvaa "ylöspäin" ja samalla sitten kaulakin menee mukana ylös, mutta sitten tuli mieleen että kohdunkaulahan lyhenee/ häviää juuri ennen synnytystä... :ashamed:

Näillä mennään. kirppu 9+1
 
tänään taas ollut ettei vuotoa ollenkaan paitsi aamulla kun kävin ensimmäisen kerran vessassa.. mitään vatsa kipuja ei ole ollut vointi hyvä:) kai se täytyy tässä vaan jaksaa odottaa tuonne seuraavaan ultraan ja katsoa mitä siellä on enään jäljellä..odotusta odotusta..

ihan piinaa kun koirat oli syöny tänään digiboksin kaukosäätimen niin en voi katsoa televisiota,joten taidan lähteä niiden kanssa ulos.. voi tulla tylsä ilta meikäläisellä:)
 
toiveikasodottaja ja ninnis: Ikävä kun tuo tuhruttelu vaivaa :hug: jospa se ei ole mitään vakavempaa.
Toiveikasodottaja: Tuo kohdunnipukan vetäytyminen ja muuttuminen kuuluu asiaan. Sehän "elää" normaalistikkin kierron eri vaiheissa ja raskaus aikana se muuttuu myös. Ei tuo ole nolo kysymys, jotkunhan käyttävät kohdunipukan tarkkailua yhtenä menetelmänä kun koitaa raskautua ja ovulaatiota pongailevat. Eli varmasti aika moni ronkkii sitä vaikkei siitä kaikki puhukkaan :)

Minä tulin tänne lueskelemaan kun on tylsää, mies lähti melkein heti kotoa kun tuli töistä. Kavereden remontia meni tekemään. Olisi kiva itsekkin tehdä jotain hommia niin saisi vireystilaa nostettua. Juups taidetaan pojan kanssa alkaa muumia katsomaan tahi jotakin.




 
Mun mies kertoi tänään töistä tultuaan jotain niin hauskaa, että pakko jakaa se teidän kanssa! Elikkä tein eilen illalla lättyjä mansikkahillon ja kermavaahdon kera. Niitä tuli aika paljon ja pakkasin muutaman miehelle mukaan töihin kahvitauon "evääksi". No miehen työkaverit olivat sanoneet lätyt nähtyään, että sun muijas on varmasti pieniin päin kun sulla on tollasia mukana! Ja kun et oo myynyt vielä teidän farmaria (tekee kolariautoja harrastuksekseen) ja viet vielä huomenna appi ukkoakin jääkiekkomatsiin. Niin tää on ihan selvä peli! Ei se ollut tietenkään myöntänyt :whistle:
Aika sopivasti sellasia miettivät!!! Ei niillä pitäisi olla mitään tietoa tästä asiasta... onko näillä tyypeillä joku tutka päässä?!?!?
 
matonna kiitos vastauksestasi. Ja rohkaisusta. Siksi sitä nolona pidinkin kun en oo koskaan kenenkään muun kuulleen puhuvan siitä. :LOL: Välillä on niin sellainen olo että vois laittaa ison neonkeltaisen lapun otsaan jossa lukee "ensikertalainen". Vaikka kuinka paljon oisi lukenut raskaudesta, odotuksesta, synnytyksistä jne niin silti sitä on ihan peukalo keskellä kämmentä hoo-moilasena seisomassa kun jotain tulee eteen. Kaveritkin sano että tuun olemaan varmaan kätilön painajainen kun LUULEN synnärillä tietäväni kaiken... :LOL: Itse luulen että en tule. Oon kuitenkin niin hermona että tekeydyn tahallani tosi tyhmäksi. Eiköhän tämä tästä. Jos sitä vaikka sitten kolmannella lapsella jo jotain tietäisi. :p
 
Täällä taas minäkin, piti kaikki viime kerran jälkeen tulleet lukea ja mä kyllä kirjotan paperille ylös jos on jotain mitä kommentoi, muuten ei muistais kaikkea :D

Oon siis eilisen päivän ollu mahataudissa. Se tarttui koko perheeseen. Ensin oli eskarilainen kipeenä viime torstaina, sunnuntaina oksensi tuo lähes viis vuotias ja maanantaina sit oltiin kipeenä me vanhemmat. Miehellä on vaan joku rautavatsa kun selvis pelkällä mahakivulla ja sekin helpottu iltapäivään mennessä.
Mulle tuli pöntöllä istuminen tutuks ja tulihan se sit yläpäästäkin illan lopuks. Kroppa tyhjeni niin, et paino tippu 2 kiloo. Tänään on olo ollu hiukan hutera aamusta, mut kun pysty taas syömään niin pikkuhiljaa elämä voittaa. Nyt on lähes normaali olo. Maistu muuten kunnon kaurapuuro hyvältä ton "puhdistuskuurin" jälkeen :LOL: Mun paino on tippunu nyt n.5kg kolmessa viikossa. Tosin osa tulee varmasti takas kun syöminen normalisoituu.

No niin, sit kommentteihin. Yrittäkää kestää nää mun sepustukset. Mä kun haluaisin aina kommentoida kaikille joille voin jotain sanoo :ashamed:

kuusis76: kysyit ultrista. Täällä saa periaatteessa yhden ultran eli sen np:n viikoilla 12+3 - 13+3 (vai oliko se 12+6 - 13+6), joka tapauksessa. Rakenneultrankin voi ite valita jos tuo aikasempi ei kiinnosta. Molemmatkin voi saada jos esim. ekalla varmistetaan laskettu aika. Periaatepäätös tosta ultrien määrästä kai on, mut liukumavaraa ja tulkinnan varaa siinä näyttäs olevan.
Itse meen 2.4 tuohon np:hen ja silloin arvioidaan tarvitaanko rakenneultraa. Mielestäni hölmöä kun toi väli tosta n.13 viikosta 40 on aika pitkä.

toiveikasodottaja: tuossa ylempänä vastasin miten täällä on tuon np-ultran tekoaika eli mielestäni se rv13 ei ole mitenkään myöhään.

pumppernikkeli: mulla on myös kokemusta, et kandeja häärii ympärillä. Olin loppuvaiheen ultrakontrollissa tuosta toisesta lapsesta kun epäiltiin, et on pienen kokonen ja haluttiin varmistaa et lapsivettä on riittävästi, virtaukset ok jne. Siinä oli kolme opiskelijaa ja jokainen sai tehdä sisätutkimuksen ja ultrallakin kokeilla. Ajattelin heti kun siiitä ajanvarauksessa sanovat et ilman muuta ja kuten ite sanoit täytyyhän niitten saada harjotella ;)

Tervetuloa: ovikello :flower:

Julietta: paljon voimia ja parempi onni ensi kerralla :hug:

Hipsuli: kysyit liitoskivuista. Mulla niitä oli molemmissa aikasemmissa raskauksissa, mut lähinnä vasta loppupuolella ehkä joskus 30 viikon tietämistä. Nyt ei ole ainakaan vielä ollu havaittavissa liitoskipuja, mut eiköhän niitä vielä tule =)

kulti: mukavia ultrakuulumisia =)

Kaneli-07: kysyit sydänäänten kuulumisesta. Mulla ei kummallakaan aikasemmista raskauksista kuulunu mitään viikolla 10, vasta viikolla 12+ alko kuuluun. Mulla tosin vaikutti varmaan kohdun sijainti eli on taaksepäin kallistunu. Silloin kaikki suolisto ym. on niitten sydänäänten edessä. ;)

matonna: teilläpä ollaan anteliaita ultrien suhteen. Onkohan kunta rikas vai syntyviä lapsia vähän??

Ennustajista: laitoin myös madam mammalle ja ennustaja ellille postia ja vastauksetkin tuli. Ennustaja elli povas, et meille syntyy tyttö 6.9.2008. Madam mamma ennusti, et syntyy tyttö 28.9.2008 ja lisäksi tyttö ja poika marraskuussa 2013.
Saas nähdä, sukupuolet meni yksiin, mut noi päivät heitti melki kuukaudella. Ja pitkä väli olis tulossa seuraavaan raskauteen :D
Itelläni on nyt ollu tunne, et tulokas olis poika, mut senhän näkee sit syksyllä ;)

Hirvee kilometri posti tästä tulikin :D

jasmara ja masuasukki 10+3 (ultran mukaan 9+4)
 
jasmara: Noita ultria oli neuvolan omia 3 jotka on n.lääkärin yhteydessä ja sitten on tuo np ja rakenne lisäksi. Noista en tiedä pitääkö jotain maksaa, varmaan polimaksu ainoastaan jos jotain. Mutta silti anteliaalta kuulosti minustakin. Pieni kaupunkihan tämä eikä niin rikas. En tiedä mistä hyvästä ne meitä suosivat.

toiveikasodottaja: Hyvä täällä on kaikkea kysyä mikä mielessä on, ei taida tyhmiä kysymyksiä ollakkaan (eikös niin sanota) Itsellä on myös semmoinen olo että lappu ohtaan vaan tännekkin :) vaikka toinen lapsi muka jo on tuloillaan. Varsinkin nyt tuntuu että on tuo järki alkanut vähän jättämään ja käden taidot myös. En tiedä kuuluuko raskaus oireisiin että mieli menee ihan blondiksi ja semmoista. Käpälissä ei pysy mikään ja sotkua vaan saan aikaan kun jotain koitan tehdä. Yleensä olen suht siisti ihminen ja siivoan joka päivä jotain niin nyt ei tee mitään tehdä kun asioilla on tapana levitä minun näppeihin =)

[/url]
 
Heippa!

Tulin pikaiseen moikkasemaan ...oon aina ehtiessäni kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia. =)

Julietta :hug: :hug: :hug: :hug:

Joku kyseli, mitä mulle kuuluu, joten päivitystä... :saint:
Päivitystä sen verran, että tilanne ei ole muuttunut miksikään. Vuodot on lakanneet. Tällä viikolla (eikä viime viikolla tiistain jälkeen) ole ollut ollenkaan. Mulla oli sitä samaista ruskeaa tuhrua, jota täällä on nyt ilmaantunut jollekin muullekin (sorry en muista kuka...). Mut jos teitä muita helpottaa, mulla tosiaan gyne tarkisti silloin, et ainakaan sikiöpussista ei johdu, et sinänsä mulla vuotelut on tähän asti olleet vaarattomia. ...tosin eihän kaikilla aina sama juttu ole.

Oireita on hiukan tullut lisää, mutta toisaalta osa jäänyt poiskin. Tissit on helpottaneet, mutta edelleen iltaa kohti tosi kipeät (aamulla vain hiukan ...melkein ei ollenkaan). Pahoinvointi (en oksenna, mutta on huono olo tai tosi huono olo) alkaa iltapäivällä ja on yleensä pahinta illalla vähän ennen nukkumaanmenoa ja juuri kun menee sänkyyn.

Mielihaluja... Eeiiiii... Eeiii mulla semmoosia ole... :saint: :saint:

Gynen mukaan oireiden jatkuminen ja lisääntyminen on hyvä merkki, mut ens torstaina se sit nähdään. Itse en uskalla toivoa enää yhtään mitään.


--- tiiättekö... mun tekisi melkein mieleni laittaa tuolle ennustajalle mailia. :D Kattotaan mitä se sanoo. Siinähän se nähdään paikkaansapitävyys... :whistle: Mikä se olikaan osoite, mihin laitoitte ja maksoiko se jotain (paljonko)? Ja mitä laitoitte (tietoja)?
 
Eka työpäivä taas loman jälkee takana... aika puulta maistu :| No onneks viikonloppu tulee äkkiä ja se mein muutto sen mukana :heart:
Huomenna illal on se np-ultra... jännittää kovasti :p Mahtaako tulla levoton yö...
Tuun sit kertoo huomen illal mitä siellä oli :heart: :wave:

Liina ja pikku 12+3
 
Huomenia.

Laitoittekos muuten te laskettua aikaa näille ennustajille .... ? Ihan aloin miettimään kun itse en laittanut olleskaan.Veikkaus kyllä osui ennustajalla oikealle kuulle.

Mulla parempi aamu vuorostaan,ellottaa mutta täytyy sanoa ettei yhtä pahaa oloa kuin eilen aamulla.Kahvia aattelin hiukan juoda,en juokkaan kahvia kun sen puoli kuppia päivässä,en uskalla juoda enempää.
Katsotaan miten päivä sujunee. Toivotan kaikille ihanaa päivää.

Annu & Masu-asukki 7+5 :heart:
 
Huomenta kaikille! :hug: kaikille niitä tarvitseville!

Kärppä: Hyvä ainakin se että sitä vuotoa ei ole ollu, toivottavasti teillä näkyy sielä pieni elämä ensi kerralla. Millon sinulla oli se ultra aika?

toiveikasodottaja: Minä ronklasin pari kiertoa yritys aikana tuota kohdunnipukkaa, mutta ei siitä oikeen selvyyteen päässyt muuten kuin, että kun vuoto alko se oli pehmeä ja alhaalla. Ilmeisesti raskaana ollessa sen kuuluki olla ylempänä?? Tuossa on kuitenki aika suuri tulehdustenriski, joten en suosittele kovin useasti koittelemaan!

Luojan kiitos minulla on tuo kotidopleri käytössä. Näin yöllä todentuntoisen unen, että aloin vuotaa verta kuin seula ja tuli lopulta meidän pieniki matkassa. Kun heräsin olin ihan paniikissa ja ryntäsin vessaan, ei vuotoa. Sen jälkeen oli pakko tarkistaa kuuluuko sydämen lyönnit. Kuuluihan ne onneks ja pääsi rauhottumaan. Vieläki värisyttää kun ajattelee sitä unta. No oli siinä unessa semmonen epätodellinen kohta että wc pöntöt näytti nojatuoleilta :D .

Nanna +Pippunen rv 11+0
 
FPI
Huomenta!

Kärppis, ei maksanut ennustaja mitään eli ne osoitteet: ennustajaelli@luukku.com ja madam.mamma@luukku.com, meni pari päivää ennen kuin vastasivat. Laitoin oman ja mieheni syntymäajan, lasketunajan ja tiedon onko ennestään lapsia.

Huimauksesta, tänä aamuna huimasi ekan kerran oikein kunnolla!

Onko kellään yleisesti kaikki limakalvot kuivia? Mulla oli eilen tosi kuivan tuntuset nenälimakalvot ja loppuenlopuksi tuli vähän verta nenästä, ei kyllä todella yleensä ole näin. :eek:
 
Marza: Kuuluu ihan tuosta alhaalta vähän vasemmalta puolen, karvotuksen rajoilta. Kuului aluksi ihan hiljaa joten täysillä ja hartaasti sai kuunnella, nyt jo kuuluu ihan hyvin. Muistaakseni siinä paketissa on maininta että yleensä alkaa kuulua noin rv14, mutta joillain on kuulunut jo rv10. Minulla tais ekat äänet olla siinä main kuultavissa. Toivottavasti saat lähetteen siihen ultraan! Oletko ajatellu ottaa yksityiseen yhteyttä? Itse sain viime perjantaina sieltä avun selkäkipujen kanssa. Eilen kävin fysikaalisessa jossa tehtiin myös akupunktio ja nyt on kivut poissa!



*muoks* pitipä taas tuota kalenteria koitella :D
 
Nyt oli tullut ennustaja elliltäkin vastaus, 2.10.2008 syntyisi poika. Päivämäärä Madamen kanssa heitti päivällä, mutta sukupuoli oli eri :) Ota tästä sitten selvää.. :) Kyllähän ekastakin lapsesta kaksi lääkäriä veikkasi tyttöä ultran perusteella, mutta poika sieltä syntyi.. Jos meillä on jotenkin neitimäisiä poikia luvassa :LOL: En minä niin vakavasti noita ennustuksia ota, mutta olisihan se ollut jännä jos molemmat olisi ennustaneet samoin (ainakin suunnilleen). Ehkä tuo syntymäaika pitää paikkansa, että syntyy lokakuun alussa jo.. Sukupuoli jää nähtäväksi kun syntyy =) Annu82 Minä laitoin molemmille ennustajille lasketunajan, mutta eihän sitä pakko ole laittaa.

Kaneli-07 Minullakaan ei pojasta sydänäänet kuuluneet vielä rv10. Sanottiin, ettei pidä huolestua vaikka ei kuulukaan. Harvoilla kuulemma silloin vielä kuuluu (etenkään ensisynnyttäjillä ), ainakaan meidän neuvola laitteella.

toiveikasodottaja
Minä myös toisinaan tuota kohdunnnipukkaa kokeilin yritysaikana, mutta se eli niin omaa elämäänsä, etten ottanut siitä mitään selvää. Raskauduttuani en ole sitä kovin uskaltanut tulehdusriskin takia kokeilla, ennen plussausta vielä muutamia kertoja kokeilin. Alhaalla ja aukinainen oli, vaikka suurin osa sanoo, että se nouse ylös ja on tukasti kiinni kun on raskaana. Ota siitä sitten selvää, miten sen olla "pitää" :)

Hipsuli Minulla oli noita liitoskipuja poikaa odottaessa, alkoivat joskus rv25, mutta eivät olleet jokapäiväinen riesa. Loppuraskaudessa niitä alkoi olla enemmän ja kivuliaampia, liikkuminen oli aika hankalaa toisinaan niiden takia. Nyt ei vielä ole pahemmin niitä ollut, muutaman kerran on samanlaista kipua tuntunut kun on noussut äkkiä esim. lattialta ylös, mutta lievempänä. Toivottavasti ei vielä näin aikaisessa vaiheessa ala enempää kiusaamaan..

Kärppä Hyvä, että vuodot ovat loppuneet ja oireita on alkanut tulemaan lisää. Minullakin nuo oiret vaihtelevat paljon, välillä ei ole mitään, välillä kaikkea mahdollista. Toivottavasti ultrasta löytyy pieni vauvanalku ja pääset kunnolla nauttimaat raskaudesta! =) Pidetään peukkuja!

FBI Minulla ei myöskään ikinä tule verta nenästä, mutta nyt useana päivänä niistäessä tullut myös verta. Näin oli myös poikaa odottaessa. Samoin hampaita pestessä ikenet vuotaa, vaikka samallalailla aina ennekin ole ne pessyt. Kuivat limakalvot siis täälläkin..

Kotidoplerista
Mistä olette tuollaisen ostaneet, onko kovin kallis? Itsellekin tuollaisen haluaisin, että voisi kotonakin vauvan ääniä kuunnella..

gibbon ja mytty 7+6
 
Marza: Minulla oli sellasta iskiastyyppistä kipua alaselässä vasemmalla puolen. Meillä on vähän ollut sukuvikana tuo eli ensimmäisessä raskaudessa on mummolla, äidillä ja siskolla alkanu sama kipu. Kävely oli tosi tuskasta ja niin oikeestaan kaikki muuki. Parhaiten selvis kivun kans kun makas paikoillaan. Mutta tosiaan nyt se on pois. Tuntuu ihan hölmöltä kun ehti jo "tottua" siihen. Alko siis jo pari viikkoa sitte, mutta viime viikolla meni pahemmaksi.
Täällä en muuten päässyt ollenkaan tk-lääkärille edes puhumaan vaikka itkeä tirautin puhelimessa torstaina noiden kipujen kanssa. Käskivät hakemaan ensiavusta sairaslomaa jos kerta kipee oon!!! Aivan älytöntä touhua. Kannattaa varmasti tosissaan ottaa yhteyttä sinne Diacoriin, saatpa ainaki itselle rauhallisen mielen!

FPI: Minulla on muuten sama homma tuon nenäverenvuodon kans. Ikinä ei ole tullu verta nenästä, mutta nyt tulee niistäessä, eli limakalvot on herkkinä varmasti. Samoin tuon hampaiden pesun kanssa on.

Gibbon: http://www.kuuntelevauvaa.fi/ osoitteesta löytyy noita doplereita.
 
FPI
gibbon ja nanna, kiitos vastauksista, helpottavaa tietää, että muillakin samaa vaivaa!

ninnis86, mitä koiria teillä on? meinaan vaan, että kuulosti liiankin tutulta tuo tavaroiden syöminen/tuhoaminen :p Meillä on kaksi mäyräkoiraherraa ja keksivät välillä vähän sitä sun tätä... ;)
 
Mä ostin huutiksesta käytettynä kotidopplerin,on uudenveroinen ihan.Iloinen olen kun sellasen löysin.Innolla sitten kun jossain vaiheessa pääsen kuuntelemaan vaavia ;)
Mun olo tässä on ollut heikonpuoleinen vuorostaan.Heitteleekös muillakin näin pahasti nämä olot,ensin ok voi olla mutta menee hetki ja tulee todella äklö olo.

Mulla ei tuollasta kuivuutta ole nenässä ,enemmänkin niin tukossa kun olla ja voi aamuisin.
 

Yhteistyössä