*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Miuku79: Mullakin rinnat on tosi vaihtelevasti kipiät. Tällähetkellä ei tunnu mitenkään erikoiselta, vaikka vielä pari tuntia sitten särki =) . Lienee siis täysin normaalia vaihtelua =)

Oltiin laskiaisriehassa pojan ja miehen kanssa kattelemassa piipaa-autoja ja syömässä makkaraa =) . Mulla oli kunnolla päällä mutta silti olin todella kylmissäni ja kotiin päästyänikin ulkotakki pysyi vielä puolituntia päällä ja käperryin sohvannurkkaan. Vieläkin viluttaa ja päällä tälläkin hetkellä kaksi paksua huopaa..Sisällä lämpöä 22astetta =), liekö raskausoire siis :D
 
Cristiina: Joo, laskinkin vahingossa väärin nuo sun viikot. Kyllä sulla jo silloin varmasti sydämensyke näkyy :) Ilmoittelehan sitten heti mitä näkyi. Mä laitan kans viestiä viimeistään to illalla. Mullahan on se ultra klo 8.45, mutta voi olla, että pääsen koneelle vasta 22 jälkeen illalla kun tuun iltavuorosta.

Dasale: Lohduttavaa kuulla, et sullakin rintojen kipuilu ollut vaihtelevaa, ehkei tässä mikään hätä vielä olekaan. Sanoin just miehelle etten kyllä selviä tästä jos kesken menee, saavat vielä lepositeissä kantaa jonnekin valkoiseen huoneeseen lepäilee :LOL: Niin paljon oon tulevasta nyt haaveillu.
 
Miuku79: Pidetään peukut ja varpaat pystyssä ettei kukaan meistä joudu lepo-osastolle, vaan saadaan ihanat syysnyytit =)

Mulla on takana viime vuonna kaksi keskenmenoa, joten olin vakaasti päättänyt että teen raskaustestin vasta kun menkat on paljon myöhässä, en kerro raskaudesta ennen ultraa läheisilleni ja ajattelen paljon muita asioita jotta kolmisen kuukautta hujahtaisi nopeasti ohi.
Arvatenkin kaikki meni mönkään =) .
Jatkuvasti tarkkailen kehoani ja olen kokoajan varma että huonosti ipäättyy tämäkin, toisena hetkenä taas laskeskelen kalenterista koska raskausmasu mahdollisesti pullahtaisi esiin yms :/ ..Miten ihmeessä sitä jaksaa vaan odottaa..
 
Huomenta!
Olipas helpottavaa lukea noista rintojen vaihtelevasta kipuilusta! Itse oon miettiny täällä kun välillä on tosi kipeet ja välillä ei mitään, että onko normaalia.
Meillä olis tänään se eka ultra. Nyt siis rv5+6. Jännittää kyllä ihan hirveesti. Vielä en pety vaikkei sydämmen sykettä näkyiskään, sitä varten voi tosiaan mennä vaikka myöhemmin uudestaan. Tärkeintä olis nyt saada minulle tietää että pieni on oikeassa paikassa eikä olis jääny esim munajohtimeen.
Tulen viimestään huomen aamulla kertomaan miten kävi! Saattaapi olla että tämä ilta on niin kiireinen ettei pääse koneelle...
 
Huomenta! :wave:
Mulla tissit tooosi kipeet,tuntuu samalta ku ne ois täynnä maitoo =) Pahaa oloa on iltaisin jossain määrin muttei kauheesti.Mua vähän pelottaaa kun esikosta tuli heti kauheet oireet ja nyt pystyn jopa kahvia viel juomaan :/ Mutta kai ne sitten sieltä tulee ihan kyllästymiseen asti.
Tänään meen Jorviin antamaan virallisen raskaustestin,että saan sitten lähetteen Naistenklinikalle siihen alkuraskauden ultraan joka tehään joskus viikolla 6-8.Joudun olemaan siellä pari yötä kun tekee lähtökohta arvion raskaudelle ja saan uuden hoitosuunnitelman diabetekselleni.En malttais millään ootta!!!Tää epävarmuus on niin :/ |O
Meillä ei tiedä kun mun paras kaveri ja miehen sisko.Muille kerrotaa vasta myöhemmin.Tosin tästä potkupallosta voi joku jo kohta arvata :D
Mutta nyt lähen sinne Jorviin :wave:
Laura ja Pikku-Pannari jotain vähän alle 5vko.
 
mä varasin sen varhais ultran kans yksityiseltä eilen, mut arvakkaas mitä ne sano et ne ei anna aikoja ennenkun on raskaus viikkoja tasan 8 täynnä, ja perusteluksi sanoi että varmuudella silloin kuuluu sydän äänet ettei tule tasiakkaille turhia pettymyksiä :| eli ei auta muukun ootella sinne asti sain ajan rv8+1 , toivon vaan et aika kuluis äkkiä kun oon niin maltamaton :p

ihaa81 ja masukki tasan rv5
 
miimu86, mulla kans nipistelee ja oikein jomottaa kipeästikin, mutta vasemmalta puolelta alavatsasta. Luulen, että olisko keltarauhanen munasarjoissa, joka kasvaa ja erittää progesteronia. Ainakin näin toivon. Mulla oli oviskin sieltä vasemmalta, ainakin silloisista kivuista päätetellen, joten toivon, että ovat vaarattomia kipuja ja tosiaan siitä hormonierityksestä johtuvia. Mutta kyllä välillä pelottaa... :/

Meilläkin on varhaisultra varattu viikolle 7+4. Tuosta kuopuksesta käytiin kans, olisko ollu viikolla 6+1, ja sillon näkyi sydämensyke ihan kivasti. Täällä tuntuu että kovin moni on menossa varhaisultraan, ollaankohan pikkusen hysteeristä porukkaa :LOL: :LOL: Minä ainakin :wave: :)

Taotao ja pikkupanda 5+3
 
Mäkin nyt sitten soitin varhaisultra ajan, vaikka ei se nyt kovin varhaiseksi tullutkaan :/
Ensimmäinen vapaa aika omalla gynelläni oli vasta 10.3 eli rv 8+6.
No toisaalta ihan ok, saanpahan ainakin kerralla tietää onko kaikki hyvin =)
 
nanna81: Sullahan on sitten tänään jännittävä päivä kun on se ultra. Tulehan heti ilmoittelemaan mitä näkyi. Kiinnostaa hirveesti kun itselläni ultra huomenna aamulla ja omien laskelmien mukaan voisi olla menossa juuri tuo sama rv5+6 vaikka menkkojen mukaan 6+3. Ovulaatio oli nimittäin tässä raskautumiskierrossa vasta kp 18-19. Toivon kovasti, että sulla sydämen syke jo näkyisi :)

Ihaa81: Aika jännä etteivät anna yksityiseltä sielläpäin aikoja ennen kuin rv 8 vaikka toisaalta tietysti hyvä jos vaan hermot kestää odottaa. Itse en jaksaisi. Nyt jo hirvee stressi ja tiedän, että ultraus vähentää sitä. Tietysti voit vielä soittaa jonnekin toiselle yksityisellekin jos haluat ennemmin ultraan. Vai jaksatko odottaa tuonne asti? Nopeastihan aika kyllä menee toisaalta.
 
FPI
Onnea utriin ja ilmoitelkaahan sitten mitä näkyi!! :heart:

Aika outoa, ettei yksityiseltä saanut aikaisemmin aikaa, koska mä kävin jo viime pe, jolloin oli 4+4 (menkkojen mukaan 5+2, mutta mun ov vasta kp 20) ja anto uuden ajan 15.2, jolloin siis 6+4 (menkkojen mukaan 7+2). Sanoi, että silloin sydänäänet pitäs kuulua, koska siis viime pe ei näkynyt muuta kun semmonen jännä rengas.
 
Dasale Taidan olla yks näistä maltillisista ku en ole neuvolaan vielä toittanut ollenkaan. Terveydenhoitajalle soitin ja hän sanoi että usko vaan niihin (kolmeen :D ) plussatesteihin.
Taidan soittaa maanataina ku mieskin palaa työmatkaltaan.

Niin ja saattaahan se olla että itsekkin haluan mennä varhaisultraan ku te kaikki muut kerrotte mitä näkyi :heart:
 
Täällä kans maltillinen, en oo aatellu meneväni varhaisultraan enkä oo neuvolaankaan vielä ilmotellu, ens viikolla vois soitella. Tosin ku täällä lueskelee muitten käynneistä niin voi hieman kutituttaa varata aika itekin.. :whistle: Onko täällä muuten muita mammoja kellä kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mulla kun todettiin joulukuus samoihin aikoihin kun tulin raskaas, mikä myöhemmin meni kesken ja sen syys laitettiinkin. Nyt jännittää et miten nuo lääkkeet vaikuttaa kun syöny kohta 2 kk ja verikokeeseen ois tarkotus mennä arvot tarkistuttaan lähiaikoina. Syökös muut mitään vitamiiineja? Minä oon popsinu nuita raskausvitoja jo oviksesta alkaen :LOL:
Eilen alko pistävä alaselkäkipu, mut tänään ollu iha kivan kivutonta, mitä nyt välillä alamahaan juilasee tosi kipeetä.. :x Kovast tekis mieli jo kertoo porukoille, mut malttaa ny vielä tovi ettei tarvi heti perua puheitaan niiku viimes, ei kiva olleskaan :ashamed:

Hipsuli ja mutukka tasan 5 rv
 
Juu näyttää onneksi olevan muitaki hätäsiä :LOL: . Hyvä että housuissani pysyn täällä töissä kun jännittää niin kovin se ultra!
Aikasta jännä tosiaan Ihaan yksityinen lekuri! Luulis että ottaisivat mielellään rahaa vastaan ja mahdollisimman paljo =) !
 
Täällä myös yksi maltillinen. No tänään sain aikaseks sottaa neuvollaan. Ja ekan neuvoa ajan sain rv9. Tosin nyt aloin miettiä että mitä jos en olekkaan raskaana vaan kuvitellut sen viivan siihen testiin :D
Ultra on sitten rakenneultra joskus viikoilla 18-20 vai miten se meni eli täällä odotellaan sinne asti ennenkuin päästään kurkkaan pikkusta. Eli olen varmaan tämän pinon viimeinen joka ultraan menee, mutta vakaasti olen päättänyt että en yksityiselle ultraan mene ja äkkiä nämä viikot menee kun on noita lapsia ennestään jo talo täynnä niin ei jouda miettimään missä mennään. Itse just ihmettelin miten olette niin tarkoin tiedossa mikä viikko ja mikä päivä teillä on menossa itsellä ei hajuakaan siis 5+ jotain :LOL:
 
pumppernikkeli Samalla alueella kun asustellaan nii katotaan kumpi sinne ultraan viimeses pääsee, mekin mennään vasta sinne rakenneultraan :D Luulis vain et Ouluki vois tarjota useemman ultran va ei. Aateltiin säästää nuo alkuraskauven ultrarahat sit 4D-ultraan, onnes se mahollisuus on tullu. Meinasitko sinä käyvä?
 
Hipsuli No olithan tosiaan sinäkin täältä "kivikautiselta" alueelta. Joten saa nähdä kumpi ehtii ensin :D Tuo 4D-ultra kyllä houkuttelis aika kovastikkin. Pitää varmaan otta jossain vaiheessa hinnasta selvää josko raskis siihen investoida. Eli mietinnässä on
 
heipsan keikkaa :wave:
4D:stä: olin kolmosen odotusaikana siinä, juuri rakenne ultrassa. ja olihan se hieno. ja sen sai dvd:lle. muistaakseeni maksoi n.150e näin siis tururussa ;)
mutta jos sukupuolen haluaa tietää niin silloin ainakin sanoi ns. perusultran kanssa oman veikkauksensa tytöstä -jota hän olikin. itse en usko ultra peräisiin sukupuoli veikkauksiin ,liian useesti menny väärin.

(.) löysi hm:n mamma alesta mekon ja paidan ensi kesäksi yhteensä 10e! olin oikeasti katsomassa lapsille vaatteita kun kasvavat niin kovasti, mutta noi tarttui mukaan kun oli niin halpoja.
soitin omalle lääkärille tänään kun vatsaa sattuu niin erikoisesti ja mulla on taipumusta kohtutulehduksiin. niin eikös sieltä antibiootti jälleen napsahtanut, kiireellä labraan ja huomenna saadaan tulokset. voi pahus! koitin googlettaa että mitäs se vaikuttaa raskauteen mutta en oikein löytänyt mitään järkevää. lääkäri ainakin oli huolissaan. eipä auta muu kuin odottaa huomiseen ja katsotaan mikä kohtalo on.
jaahas nyt siivoomaan =)

siivoushullu masukki ja beebi 5+3 ( tai jotain... ) :whistle: :wave:
 
Minä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 3 viikon päästä eli silloin olisi rv 7+5. Lääkäri on sitten viikon päästä siitä, jolloin kuunnellaan sydänäänet. Kyselin ihan paniikissa normaalia oireita, kun itsellä meinaa tuntua vihlaisuja koko ajan useammin ja turvotus on aikamoista. Mutta ehkä se on normaalia, kun teillä muillakin näyttää niitä olevan. Eikä koko aikaa miettiä onko joku vialla. Tänään on oksettanut ihan hirveesti. Töissä toisen ihmisen pahanhajuinen hengitys meinasi tehdä ikävät mulle :LOL: ja sit kun nousin autosta menossa kauppaan, niin silakkamyyjät olivat hyvine hajuineen pihalla. HUH HUH!

 
Hipsuli: Heh, minä oon popsinu raskausvitamiineja joulukuusta -06 eli siitä asti kun lasta alettiin yrittämään kun siinä purkissahan lukee, että sopii myös lasta yrittäville. Onko sulla noita Multitabsin raskausvitamiineja (purkin kannessa odottavan naisen kuva)? Minkälaisella annostuksella oot syöny, entä muut? Mä oon syöny nyt raskauden alettua 1 tbl 2 x päivässä kun erilaisten vartsakipujen takia ruokaa on menny niin vähän. Nytkin oon vatsataudissa kotona ja toivon vaan et vauva saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet.

Tulkaahan kaikki kertomaan ultrakuulumisenne heti kun ehditte, odotan innolla :)
 
Iltoja!

Miukutoivon tosiaan parasta et siellä ultrassa näkyy jo ne sydänäänet =) ja varmasti tuun uutiset kertomaan hetiperjantai iltana jahka koneelle pääsen. mä jännitän ihan hirveesti sitä ultraa,että ilmenee että on tuulimuna tai jotain :ashamed: ...mutta toivotaan että kaikki on mennyt tähän asati niinkun pitääkin :heart: onnea ultraan!!

 
Täälläkin yksi ultrakuulumisista kiinnostunut :) !
Meillä ensi viikon tiistaina ultra, jolloin pitäisi olla rv 7. Niskat jumissa, pääkipeä ja hartiapistoa tänään (tai sen saatan kuvitella), niin olen paniikissa, josko sittenkin kohdunulkoinen.. Tiistaihin tuntuu olevan niiiiiin pitkä aika. Onko muilla päänsärkyä?

Mukava kuulla, että muillakin maha pömpöttää. Yritä tässä nyt salailla siihen asti, että voi olla varma, ettei ole kohdunulkoinen/tuulimuna.. Maha kun saattaa pömpöttää lääkkeistä johtuen, vaikkei alkio olisikaan oikeassa paikassa kasvamassa :( . Tulisipa tiistai pian!!!
 

Yhteistyössä