***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Keskiviikkoa mammat =)

Harsoja on meillä käytetty pukluliinoina olkapäällä ja esim. vaunuissa tuulen/sateensuojana siinä kuomun edessä (jota sadesuoja ei peitä). Lisäks tuo poika käytti harsoa unirättinä, luopui vasta nyt kesällä siitä reilu 5 vuotiaana... ;) Äitiyspakkauksen harsoilla (4kpl) pärjää pitkälle jos ei niitä muuten käytä, ku noihin mitä luettelin.

Meiltä löytyy 50cm vaatteita muutamia (bodyja, potkareita, potkupukuja). Lähinnä siks, et tulivat pakettina ku ostelin niitä käytettynä. Tosin halusin niitä muutenkin joitain, koska ainakin poika oli syntyessään vaan 46cm pitkä, niin sehän olis hukkunu 56cm vaatteisiin. Ajattelin siis varmuuden vuoks pitää myös 50cm valmiina. Voihan se vauva tietty ollakin yli 50cm syntyessään, mut sen näkee sitten. :)

pinkwawe: kyselit pakkaseen laitettavia ruokia jne... Ite pidän siellä muutenkin leipomuksia: pullia, joskus kuivakakkua ja jotain piirakkaa (esim. omena- raparperi- tai jopa mokkapaloja). Ruokapuolelta parhaiten säilyviä on ehkä perinteinen makaroonilaatikko (lihalla, tonnikalalla jne.) ja kiusaukset (jauheliha, kinkku, lohi, jne.). Oon tehnyt myös lihapullia enemmän kerralla ja pakastanu osan.... Kastikkeitakin voi pakastaa (jauhelihakastike, lihakastike...) Mielikuvitus on vaan rajana. :D

jasmara ja masuasukki 31+5
 
Heipähei vaan taas kaikille! Muutaman päivän hiljaisuus pitää nyt katkaista ja tulla kertomaan kuulumisia =)

Uuden paikkakunnan neuvolassa käytiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa maanantaina. Vaikutti tosi mukavalta paikalta ja terkkari oli myös oikein mukava ihminen. Kaikki hyvin siis siltä osin. Tässä hieman neuvolareissun saldoa:
- paino: -300g / 2vko
- rr: 110/60 (pysynyt samana siis)
- pissa puhdas
- Hb: 133 (kaksi viikkoa sitten 114, joten Obsidanit ovat auttaneet)
- Sf: 31
- vauva raivotarjonnassa
- vauvan syke 120-138
- liikkeet: ++

Ultraan ei ilmeisesti sitten enää ollenkaan mennä, jos raskaus jatkuu normaalisti. Yksi neuvolalääkäri vielä edessä, ei sen kummempaa. Harmittaa hieman... olisi halunnut siihen ultraan ainakin vielä päästä. :/ Aika tuntuu menevän nyt liiankin nopeasti eteenpäin. Ensi viikolla alkaa sitten perhevalmennus jatkuen joka viikko melkein la saakka. Siihen väliin tulee sitten vielä synnärille tutustuminen ja iseille oma valmennuskerta. Kohta se vauva jo sieltä maailmaan tupsahtaakin :heart:

vauvanvaatteista oli keskustelua... itse olen hommannut suht paljon myös pieniä vaatteita, sillä ei ole mukava kun vauva hukkuu ensimmäisen kuukauden vaatteisiinsa. Vaikka niiden 50-56 senttisten vaatteiden käyttöikkä on lyhyt, on silti kiva että niitä vauvalla on :) Isompiakin vaatteita toki löytyy, odottelevat kiltisti että joku laittaisi ne kaappiin omalle paikalleen :whistle:

Eilen äiti ja iskä toivat meille minun vanhan kehdon :heart: Siinä meidän vauveli tulee nyt sitten yönsä nukkumaan ainakin sen aikaa kun ei hirveästi unissaan pyöri. Pinnasänky on sitten vauvahuoneessa erikseen. Mutta sekin pitäisi vielä kasata (niinkuin kaikki muutkin tavarat...). Aika hyvin meiltä jo kaikki löytyy, mutta ovat sikinsokin ja pitäisikin jo alkaa järjestelemään lastenhuonetta.

Sairaalakassia ei ole pakattuna, voisi sitäkin alkaa työstämään. Juuri aamulla tuli ensimmäisen kerran mieleen sellainenkin, että synnytyssairaalan numero olisi hyvä puhelimeenkin jo tallentaa - mies oli kuulemma ajatellut samaa (ja vielä ihan omatoimisesti :eek: )

Tänään mennään katsomaan minulle autoa :D Tuo yksi auto meidän taloudessa ei tunnu enää riittävän, varsinkaan sitten kun olen äippälomalla. Nyt ollaan vielä jotenkuten saatu soviteltua aikataulut yhteen, minä tulen kaksi tuntia "myöhässä" töihin ja lähden kaksi tuntia myöhemmin töistä. Miehellä kun on se oma firma ja on yksin siellä liikkeessä töissä niin hänen aikatauluistaan ei paljon pysty joustamaan. Sitä paitsi, musta tulee mökkihöperö jos joudun mammalomalla olemaan koko ajan neljän seinän sisällä enkä pääse minnekään ilman autoa :kieh: Joten ostamme minulle nyt sitten sellaisen pikkupurkin, että pääsee edes kotoa pois päivällä :D

Omaa napaa vielä vähän, kun asia vaivaa... Minulla tuntuu tuo paino nousevan nyt hirmu hitaasti tai ei ollenkaan. Nytkin oli paino tippunut kahdessa viikossa 300g ja edellisellä kerralla painoa oli tullut vain naurettavat 100g neljässä viikossa! Syön kuitenkin ihan normaalisti ja ehkä hieman painottuen vielä tuonne herkuttelun ja makean puolelle :whistle: Että mistähän nyt viiraa?? En tiedä tarvitseeko olla huolissaan sillä neuvolassa ei ainakaan asiaan kiinnitetty huomiota sen kummemmin. Nyt siis painoa tullut yht. 9,5kg. Jos ei ole hätäilyn arvoinen asia niin olen toki vain onnellinen jos säästyyn liioilta ylimääräisiltä raskauskiloilta :D

Kävin muuten jalkahoidossakin eilen ja voin kuulkaas mammat sanoa että aivan ylitsepääsemättömän ihanaa oli :attn: Suosittelen kaikille ja varsinkin niille, joilla turvotustakin tuntuu olevan :)

Adette & Allu 33+0 (ja alkoi viikko 34, ihanaa :heart: )
 
Mitenkäs sen maksalaatikonsyönnin kanssa oli suosituksia?
Ajattelin päästä helpolla tänään ruuan kanssa ja oikeina lamppu sytty maksalaatikon kohdalla, että sitä ei oo syöty pitkään aikaan! Nyt vasta tajusin, että minkähän takia sitä ei sitten ole ostettu :headwall:
Saakos sitä annoksen syödä huoletta?

Lisäks unohdin aamulla juoda kahvin ja nyt on törkee päänsärky sitten. Tämä oli taas sellanen päivä, kun ei olis tarvinu nousta sängystä ylös ollenkaan :whistle:

Pojan 5v lääkäri oli nyt hiukkasen myöhässä ja tän lääkärin mielestä on ihan ok, että kohta 5,5v kastelee päivisin. (pojalla sellasia kausia, että on monta viikkoa kastelematta ja sit kun sitä tulee, niin sitä tulee ihan ja hirveesti ) . 6-vuotiaana sitten tutkitaan :/ Pissanäyte pitää viedä aikasemmin, mutta muuta ei kuulema tehdä.
Toinen juttu, että poika käynyt fysioterapiassa jalkojen takia seurannassa. Tää täti käski lääkäriltä pyytää maksusitoumuksen tukipohjallisiin, niin lääkäri oli sitä mieltä että ei ne mitään auta. Ja on kuulema ihan ok, että pojalla kipuja nilkoissa ja polvissa. Sanoi että kun tukipohjalliset ei kipuihin auta niin pistetään ne kivut vaikka kasvukipujen piikkiin!!! Kun ei niille nyt mitään voida tehdä |O |O |O Mä oon niin pahalla päällä ja mies on vielä pahemmalla. Se soittelee aikoja yksityiselle.
Poikaa on kuitenkin ihan pienestä seurattu motoriikan ongelmien takia kun ei osaa kunnolla juosta, varvastaa, on jäykkää jalkaa, lättäjalkaa, korkeeta jalkapöytää ja nyt on tullut lisäksi noi kivut vielä. Hermot menee |O

Niin, sitten vein vielä pissanäytteen itseltäni aamulla kun on ollut alavatsa kipeenä ja oikea kylki. Pissalla pitänyt ravata ja pissaaminenkin sattuu tonne alavatsaan ja supistelut lisääntyny, niin eipä siinä näytteessä mitään näkyny. Emmä kuitenkaan neuvolan tätin kans voinu tästäkään jutella, kun neuvolaa ei meillä keskiviikkosin ole. (vein näytteen suoraan labraan ) *huoh*

Tässä sunnuntaina otettu kuva, rv 28+5


Eli se ois niinku kolmaskymmenes viikko nyt :)
 
no ni, sit vois kommentoida muitakin, kun on pahaa oloa purettu :ashamed:

Puklurätteinä minäkin niitä harsoja. Nyt meinasin käyttää valkoset vaippana ja ostaa kuviollisia puklurätiksi.

zizilisko; esim. prismasta saa huopasta, siitä voi tehdä. Sit on hahtuvaa ja merinovillaa, mitä nuo vaippakaupat ainakin myy. Huopasesta olen tehny omanpäänohjeella, mikä tulee aina sitämukaa kun puikot sauhuaa. Enkä edes tiedä tuleeko niistä oikean kokosia, että pitäs rajottaa vähän tuota neulomista. Enkä siksi uskalla edes ohjetta antaa :ashamed: Hahtuvakerässä oli erilaisten pökien ohjeet mukana. Tais olla ruskovillan hahtuvaa ja juniorista ostin. Se on vaan anopilla, kun oli miun ensimmäinen ostos, enkä uskaltanukaan sit rueta tekemään ite:)

50senttisiä vaatteita mulla on vaan ne, mitkä oli pakkauksessa -01, ja meidän 48 senttinenkin niistä aika nopeesti kasvo, joten niitä en enempää hanki. Muuten on noita alle 70senttisiä vaatteita yksi lipastollinen, jossa 6 laatikkoa ( + henkarivaatteet ja ulkovaatteet tietty..) Ja n. 80 senttisiä on 2x äitiyspakkauslaatikollinen. Eli ei *kröhöm* hirveesti tartteis ostella..
 
harsoja meinaan käyttää vaippoina(villahousujen alla) ja sitte vaunuissa just tuulen suojana siinä eessä ja sitte jos pulauttelee paljo niin tietty siinä :) Meillä on niitä kauhea kasa (varmaan lähemmäs 50kpl) niin sitte pyllypyyhkeinäki varmaan tulee käytettyä:)

vaatteita meillä on muutama 50 body ja puolipotkareita,sitte on jonku verran 56 ja ihan pari 60 ja loput aikalailla 62 (eli niitä on ihan reilusti jo.. ) nuita pienimpiä tosiaan saa varmasti lahjaksi sitte :)

Käytiin hakkee murulle vaunut :heart:

Tässäpä ois taas masupäivitystä :) (jos onnistun laittamaan kuvan)
 
Moi kaikille.
Mullakin on vaatteet lähinnä 56-60 cm. ei yhtään 50 senttistä. oon ajatellut, että kun oon aikas pitkä, niin ei kait se vauvakaan pienentä mallia oo...jos ei tuu etuajassa. Ei kyl paranis tulla, koska meillä on remontit kesken pahasti ja olen sitkeästi odotellut äitiysloman alkua, että sitten pesen nuo vaatteet ja ostan viimeiset tavarat ym.
Eilen videokuvasin vatsaani muutes, kun me hommattiin videokamera vastikään. onpa sitten hällekin muisto, että sitä meinattiin tulla äitin vatsan läpi kovastikin. onks kukaan muu harrastanut videokuvausta tällä tapaa :) ?
Työmotivaatio on nolla ja se on kauhea yhtälö, kun ois kaikenlaista mitä pitäisi saada vielä aikaiseksi, eikä äitiysloman alkuun ole enää kuin kuukausi...
Harsoja pitäisi minunkin vielä hommata, kun ei ole kuin ne mitkä äitiyspakkauksen mukana tuli...ei kuulemma riitä alkuunkaan sanoi hyvä ystäväni.
rv 31 alkaa huomenna!
 
Iltoja! Piti välillä tulla taas kirjotteleen ettei mene ihan hiljaiseloksi....

Elämänperhonen kirjoitteli tosta masun videokuvaamisesta... Meillä on esikon odotusajalta tallessa aivan mahtava videa jossa tyttö heittää oikein volttia masussa. Tästä raskaudesta ei sellaista vielä ole,mutta eiköhän vielä keretä...

Harsoja löytyy täältäkin isot läjät ja ne on kyllä tosi hyödyllisiä. Muut onkin jo hyviä käyttötarkoituksia maininneet,mutta tuli vielä mieleen imetys... Meillä ainakin se oli alkuun melkooista soheltamista kunmaitoa lensi kaaressa eikä pieni saanut kaikkea nieltyä... Harso kulki joskus jopa liivien sisällä.... Niin mä otin yhden harson sairaalaankin mukaan jaseolisiellä paripäivää vauvan tuoksua keräämässä ja mies toi sen sitten kotiin koiralle haisteltavaksi ettei vauva ihan shokkina tullut....

50 senttisiä vaatteita löytyy meiltä kyllä melko paljon.... Esikoinen oli niin piskuinen syntyessään, että kyllä niitä tarvittiin... Mä tykkään pitää ihan pienellä vaan body (kietasu) ja housut ja sukat yhdistelmää.... Meiltä ei taida löytyä kuin muutamat hassut potkarit,koska mielestäni ne on todella epäkäytännöllisiä...

Mitähän vielä oli... No omaa napaa... eipä ihmeitä... Turvotus on melkoista ja hikoiluttaa kamalasti... Esikoisella on lauantaina synttärit ja niitä pitäisi jaksaa järjestää ja leipoa... Normaalisti rakastan kaikkea järjestelyä ja leipomista, mutta nyt ei lödy oikein motivaatiota....

Joskos sitä pistäis jotain suuhun ja lähtis nukkumaan :wave:

Emppu & Papunen 32+4
 
Adett e: tuosta painonkasvun hidastumisesta... Ehkä vauvalla on sellanen suvantovaihe menossa, onhan sulle kuitenkin jo ehtiny painoa tulla. Siksi varmaan neuvolassakaan siitä ei olla huolissaan. Sinuna en olis huolissaan.

elämänperhonen: piti tuohon vauvan pituuteen suhteessa omaan pituuteen kommentoida, et en mäkään mikään lyhyt ole (ainakaan mielestäni) 175cm ja silti poika oli vaan tuon 46cm syntyessään (synty 39+2). Syytä pienuuteen ei löydetty, mut ei siis ollu keskonen... Ei tosiaan voi etukäteen tietää minkä pitunen vauveli on, siksi siis ite varaudun myös pienellä vaatekoolla. :)

huitshapeli: vähän myöhänen vastaus sun maksalaatikkokyssäriin, mut eipä sitä kai suositella syötäväks, mut ite kyllä voisin syödä jos kohdalle sattuis. Ei siitä annoksesta mitään haittaa voi olla, en ainakaan usko. :)
Eihän maksaa muutenkaan suositella ja mä tein tuossa kuukaus sitten jauhemaksapihvejä ja hyviä oli. Meillä tykkää niistä koko perhe, niin mähän tein niitä ja söin hyvällä omallatunnolla :ashamed:
Mun käsittääkseni valmismaksalaatikossa maksan osuus on muutenkin melko pieni eli sitä A-vitamiiniakaan ei niin hirveästi olis....

Vielä huitshapeli: meillä oltiin tarkempia tuohon kasteluun suhtauduttaessa. Meillä poika on päiväkuiva (mitä ny päikkäreillä joskus tulee vahinko), mut kastelee öisin. Meille suositeltiin jo sitä hälytinpatjaa, mut ei vielä ainakaan otettu. Tuo kastelu menee muuten suvussa, tiesitkö sitä??
Pojillahan on muutenkin hitaampaa tuo kuivaksi oppiminen ja jos sattuu oleen vielä sukurasitte, niin se voi olla tosi vaikeeta. Uniaikaan nukkuvat niin sikeesti ettei herää hädän tunteeseen. Päiväaikaankin saattaa olla vaikeuksia tunnistaa hätää... Me vielä katotaan ja ootetaan josko poika kypsyis ihan itekseen. :)
Niin ja sulla on vielä melko siro masu, nätti kuitenkin :)

maatritti: sulla on jo melko suuri masu, perässä tullaan... ;)

31+5
 
huomenta

Kylläpä taas väsyttää, tuntuu että aika menee tosi hitaasti kun enää ensiviikko töitä, sit loppuu sopimus ja jään kotiin. :D Jee!!!
Kyllä sitä kotonakin riittää hommaa kun pitää käydöä kaappeja läpi,
ynm kodin laittoa.

Mulla myös suurin osa vaatteista alkaa 56cm , pari 50cm vaatetta löytyy.
harsoja meinasin ostaa lisää, niitä on tullut aikasemmin käytettyä, juuri pukluliinanana, vaunuissa ja pyllypyyhkeenä.
nyt voisin kokeilla myös vaippana, kun kokeilen kestoilua.
=)

hoh hoijaa, kai se pitää alkaa töihin pikkuhiljaa lähteä.

30+6
 
Isyyspakkauksen ajattelin vielä tämän kuun aikana saada kasaan, kirjottelinkin siitä joskus aiemmin ja luettelin mitä meinasin siihen pistää.. mutta kun projekti on vielä vähän auki, voin sitten kirjata kun olen sen saanut valmiiksi että mitä siihen tuli :)
 
kokeilempas minäkin laittaa tuon masukuvan tänne. Aikaisemmin ole vielä laittanutkaan.

Kuvattu tänä aamuna.
Täällä tekee flunssa tuloaan nenävuotaa ja kurkkuun sattuu aina kun nielasee ei kiva. Kumma kun nuo taudit iskee aina heti kun koulu alkaa :/

pumppernikkeli ja niilo 33+1
 
Pitäiskö tolle miehelle nyt kuitenkin väsätä jonkinlainen isyyspakkaus Tytön kohdalla tein semmosen, en tiedä pitäiskö nyt laittaa...

Ehkä vasta kun baby on syntyny voisin kaverin avustusella sen tehdä. Meinasin että jos tulee poika niin pakkauksesta tulis sellanen missä olis jotain "äijä" -juttuja.. Ja jos tulee toinen tyttö, niin pakkauksessa vois olla jotain mikä auttas "kestämään" kolmea mimmiä...

Mies niin kauheesti odottais poikaa, on kuulemma jo nyt alakynnessä mun ja tytön kanssa. Miehen mielestä ois niin kiva laittaa sitten pojalle mopoa ja ties mitä autojuttuja sen kanssa puuhata. Nyt päivät pyörii barbien ja Winx -keijujen ympärillä. :D

Tyttö on muumeja kattonu paljon ja sieltä on opittu jos jonkinmoista elämänviisautta. Aina kun iskä on vähän "äijä" niin tyttö totee naama vakavana että "miehet eivät ymmärrä elämän herkkiä puolia, niin se on" Välillä melkeen käy sääliksi tota miestä....
:LOL:
:heart:

Tänään lähti taas uusi viikko käyntiin... Eilen sain tosissaan paperit koulusta, eli jesh, nyt on se ohi ja kunnialla. Nyt on ihanaa kun voi täysin keskittyä siihen mihin haluaakin eikä oo duunit tai koulut tai mitkään muut stressaamassa mieltä.

Katiapatia 33 + 0
 
:wave:

Laitetaanpas tännekin pinoon kuulumisia, kun ei ole tullut aikoihin kirjoiteltua. Enemmän tuolla muissa pinoissa tullut pyörittyä. :)

Vaatteista ja hankinnoista on ollut puhetta. Miun pitäs noita vaatteita tuolta alkaa kaivelemaan ja pesemään. Äippäpakkauksen vaatteet oon jo pessytkin ja ajattelin kaivella tuolta noita unisex-vaatteita esiin, kun ei yhtään tiedä että kumpi sieltä putkahtaa.

Jos sattuu olemaan poika, niin sitten joutuu vauvelin synnyttyä vaateostoksille, mutta tytölle noita vaatteita kyllä löytyisi. Mie en oo kanssa ostanut yhtään 50 senttistä vaatetta vaan tuosta 56 koosta aloittanut. Ekoina päivinä vähän reiluja olleet, mutta kohta sitten ihan sopivia.

Muuten alkaisi tavarat olla kasassa, vielä sellaisen turvakaukalon lämpöpussin ajattelin hankkia ja sitten sellaisen vauvojen pupuvehnätyynyn. Sitterin ostin huutiksesta käytettynä ja se odottelee anopin luona hakureissua. Kävin myös ostamassa sellaisen Amazonas Koala-riippumaton vauvalle ja kantorepun, tuollaisen Manducan. Tosin tuota reppua varmaan pikkuneidillä tulee enemmän käytettyä ja vauvalla sitten liinaa.

Ihania masukuvia teillä. Tässä olisi miun masukka noin viikko sitten.


Tänään oli neuvolakäynti ja sitten taas kahden viikon päästä uudelleen. Eli ollaan täällä siirrytty noihin tihennettyihin käynteihin jo.
Tässä saldo sieltä:

paino 92,2 +900g/vko :ashamed:
Tosin se tietysti täytyy mainita että edellisellä kerralla oli -412 g eli vähän heittelee tuo. Nyt on kokonais painonnousu tuon 2,2 kiloa.
paineet 121/66
pissa puhdas
hb 97 viimeeksi kun mitattu 26+6 niin oli 116, eli rautakuurille joudutaan täälläkin.
sf-mitta 27
tarjonta vt
sykkeet 130

Eli ihan hyvin kaikki muuten paitsi tuo hb pitäisi saada nousemaan.
Masussa myllätään kovasti ja potkuja tuntuu kyllä melkein 24/7. Tuntuu että ei tää vauveli nuku koskaan. Toivottavasti ees sitten kun syntyy. ;)

Miulla on nyt tässä kesäloma menossa ja sitten tästä suoraan äippälomalle, joten ei onneksi tarvi enää töihin menosta stressata. Kivaa kun saa vaan möllötellä kotona. Meillä on kaikki kesälomareissutkin jo tehty joten tässä nyt vaan odotellaan vauvaa ja laitellaan juttuja valmiiksi. Onhan tuolla pihalla tietysti kaikenlaista puuhaa että ei ihan laakereillaan voi lepäillä.

Voikaahan hyvin kaikki. :)

AngelEyes ja masukki 31+2
 
Tervehdys

Ihania kuvia =)

Neuvola kuulumiset: vaaveli ihme asennossa - ei ihan poikittain muttei pystyssäkään. Ehken pylly alempana ja pää oikean puolen kylkiluiden alla. Selkä ulos päin mahan yläosassa... Toivottavasti kun ja jos kääntyy niin ei käänny perätilaan.
Paino 510g/vko
Turvotus +
RR 110/60
puhdas pissi
sf-mitta 29,5
hb ei otettu
Syke 130

Terkkari on kohta eläkkeelle jäävä tätinen ja häneltä on kiva kysellä kun kokemusta löytyy. Tällä kertaa kysyin että osaako hän arvata sukupuolen mahan muodosta, sykkeestä jne...
Sykkeestä ei niinkään välitä mutta muuten on aika hyvin arvannut muista asioista. Veikkasi meille poikaa. Aika hyvin, sitä ultrassakin epäilivät.

Huitshapeli, maksalaatikosta terkkari tuumas jo alussa että tuskin syöt kilo tolkulla viikottain maksaa josta vasta haittaa on. Eli ei haittaa maksalaatikko tai -makkara silloin tällöin. Kastelusta pojalle sattui noita päivä ja yö vahinkoja ja meillä kiinnittivät ajoissa huomiota siihen. Olisiko ollut neljän kun saatiin hälytinpatja. Ei auttanut ja ehdottivat lääkettä joka auttoin heti. Lapselta saatta puuttua tai olla vähäistä jokin olikohan se hormoni joka vaikuttaa asiaan. Yksi kuuri auttoi ja sen jälkee ei ole ollut mitään ongelmia. Vaiva kulkee miehen puolen suvussa.
Jaloista, sukulaisnainen valmistuu pian jalkaterapeutiksi ja hän neuvoi kesällä olemaan topakkana jalka-asioissa koska valitettavan vähän on vielä asiasta tietoa esim. lääkäreillä ja koulu terveyshuollossa. Eli kannattaa oikeasti kysyä toiseltakin lääkäriltä mielipidettä.

Sairaalakassia ei ole aiemmin tarvinnut miettiä kun synnäri oli lähellä. Nyt kun matkaa on 80 km ja en luota mieheni tuomisiin niin laitan jotain jo valmiiksi. Käytän surutta sairaalan tarjonnan hyväkseni kun ei tarvitse itse murehtia pyykistä ym. On se sen verran sotkuista touhua tähän asti ollut :LOL: Sairaalassa olostakin olen osannut nauttia mutta silloin olikin pieni kodikas synnäriosasto. Nyt voi olla tilanne toinen tuolla isossa KYSissä... Tutun kaverin käynnistys jouduttiin siirtämään viikolla heinäkuussa kun oli synnyttäjiä ollu suihkuhuoneita myöten täynnä :eek:

Työt jatkuu :wave:

Tiihu ja Altsu rv 29+5
 
heii..


Mulla tuntuu ihme kuplintaa alapäässä ja alavattassa..hm..eikait paikat ala aueta?? |O
Sitte vasenta puolta o nipistäny monta päivää alhaalta ikävästi. Vauva on raivotarjonnassa ja jostaki lukkiin että se liikuttaa päätään jos nipistää vattaa..
Nii ja arvet kutiaa. Taas sai yöllä herätä raapimaan oikein kaksin käsin ja rasvaamaan. Pitääki ostaa tänään kaupasta lisää rasvaa, sittekö sinneki pääsee kun mies tulee kotiin töistä.
Täällä o koko päivän ollu ihan hirveä tuuli. Yöllä kans.. Hyvä että pystyssä pysyy kun ulkona kävelee. Välillä pukkas selkää vasten niin tuuli että ihan juosta melkein sai.Hui kauhia!!
Ja vettä sataa välistä sellasia jättipisaroita. Syksy siis tulossa, ihanaa!! :D
Rintojaki pakottanu nii ihmeellisesti että! Samanlailla ku menkkojen aikaan. Totta niihi kertyy maitua enempi nytte loppu vaiheesta? Minusta kyllä tuntuu että tää syntyy joskus syyskuussa! 1 päivä syyskuuta tapahtuu kyllä jotain. siitä oon varma.
:p |O

oon taas siivoullu muutaman tunnin. Pessy pyykkiä ja hinkannu hellasta sokeripalla roiskeita.
*huoh*.. Tekis vaa mieli maata ja nukkua. Mutta oon nukkunu ihan hyvin viimisinä öinä.
Onneksi yö heräämiset eivät tule olemaan ongelmia sitteku vauva o syntyny! Oon aina heränny automaattisesti muutaman tunnin välein ja sitte pyöriny että saanu unesta kiinni taas... |O ;)

pitäs vissii alkaa laittautuun ku se ukko tulee tosiaan kohta töistä. Pääsee kauppaan ja hoiteleen asioita. Sillä on onneksi huominen vapaata, mutta sen pitää viiä auto sen äitile lainaan ku äitinsä lähtee marjaan ja se joutuu sitte oleen kok.päivän kotonaan että saapi auton illala takasi. Siis ite olen sitte täälä yksin, mutta no hätä! Onhan meillä 300 dvd elokuvaa joita voi katella. Tuntuu vaan että kaikki o katottu moneen kertaan. Laskettiin eilen tosiaan ni 311 dvd elokuvaa :) plus erilaisia boxeja siihen päälle 12. :whistle:
tullu siis vähä keräiltyä. Joskus ko kaivaa elokuvahyllyä sieltä takaa ni tulee sellasia "ai meillä o tämmönenki" =)

Tuli se lähete sinne LKS äippäpolille..tiistaina ois 13.00 aika.. jänskättää vähäsen..

Mutta nyt pyykkejä laittaan.
 
Moi

ihania masukuvia teillä, milloinkohan saisin aikaiseksi ottaa :whistle: ,jos pyytäis joku päivä ton pojan ottamaan =)

mulla on varattu kans noita 50-56 cm vaatteita kun meillä kaikki lapset olleet niitä minikokoisia =) ja luulen et ei tästäkään mikään jätti tule....

masussa ei ihmeitä, hankinnat melko hyvin kasassa, kestovaippoja innostuin ostamaan lisää, tuli ihan himo niihin, nyt ne on pesussa ja pitäis just lähtee laittaa ne kuivumaan..joten eipä muuta...

pw 32+5
 
kauhia syysmyräkkä täällä. Pari päivää on tuullu tosi lujaa ja vettä satanut. tänään ollut sitten kummallista. välillä paistaa aurinko niin nätisti ja menee 5min niin tulee vettä ku esterin puosta. Tosi kiva. Ei uskalla lenkillekkään lähtiä kun kastuu sata varmaan enkä halua että tää flunssa pahenisi.

On mukava kun mun flunssa helpottaa aina yöksi ja sitten aamulla on ihan paska fiilis, nenä tukossa jne. Sais jo helpottaa. tosi kiva jos se on tätä loppu raskauden.

Mies huomasi eilen että mun oikeaan jalkaan polvitaipeen ylä ja alapuolelle eli pohkeeseen on tullut sellaisia raskausarpien alkuja!!! Hiukan on kummallinen paikka kun ei mun jalat oo koskaan NIIN turvoksissa olleet, edes niillä kamalilla helteillä. Tosi nätit jalat nyt sit jos niitä tulee lisää. Itku ja hammastenkiristys. :'( Vasemmassa jalassakin on yksi-kaksi sellaista punaista jälkeä. juuri samanlaisia kuin raskausarpien alut tuos kyljessä oli. perhana.

Huomenna saadaan vaavin sänky kotiin. :) Ja sitteri ja matkarattaat ja kaikkea krääsää mitä siskon tytöltä (kummitytöltäni) on jäänyt säilöön. Ihanaa. :) ja mennään sjoelle ostelemaan kaikkea tarpeellista vaaville, josko löytyis kivat kotiintulovaatteet.

Otin sitten loppuraskauden urakan itselleni. Lidlissä oli 5? sellainen ihana 900palan palapeli jossa ihana vauva. :) kolmea erilaista oli ja tietysti se ihanin oli se vaikein varmasti. Kauheasti mustia kohtia ja mustia paloja siis eikä mikään tunnu käyvän mihinkään väliin. Tavoite siis saada se valmiiksi ennen kuin lapsi oppii nousemaan pöytää vasten pystyyn, kun sohva pöydällä sitä kokoan. :LOL:

Vaavi oli tässä pari päivää tosi aktiivinen. eilenkin möyri niin että miehen kans illalla naurettiin kun koko maha heilu mutta tämä päivä onkin ollu sitten tooosi hiljanen. muutaman kerran olen vain tuntenut liikkeet. Mutta on kai sitten sellaisessa asennossa että ei tunne tai pitää lepopäivää. :D viikon päästä onneksi taas neuvola niin saa tarkistaa missä tilanteessa ollaan. :)

sairastelemaan sohvalle.

rv31+3
 
FPI
Iltaa! :flower:

Kauhean kiireinen päivä oli töissä niin en ehtinyt tännekään kommentoida ;)

Ihania masuja teillä! Pitäs ottaa taas omastakin kuva...

Nyt pikainen viesti vaan, kun kohta tulee telkusta House ja sehän on nähtävä...

Isyyspakkausta en ajatellut tehdä, mutta kun täällä on nyt ollut siitä puhetta niin hmm...pitäisköhän kuitenkin?

Jalkoja ja sormia on turvottanu tänään ihan kiitettävästi ja vauva survoo mun virtsarakkoa siihen malliin, että sattuu :whistle:

Eipä muuta kuin illanjatkot! =)

FPI+pepe rv 33+3 :heart:
 
Tänään kävin neuvolassa, kaikki muuten ihan ok, mutta sf-mitta oli sen verran alhainen ja käyrä laskeva, että laittoi lähetteen äitiyspoliklinikalle, niin saavat ultralla katsoa vauvan koon, istukan ja napanuoran virtaukset yms. että onko kaikki kunnossa. Esikoisesta oli tismalleen sama mitta samoilla viikoilla, niin en osaa olla huolissani... Mulla vaan on aika pieni maha ja pienet vauvat, sekä esikoinen että tämä toinenkin ilmeisesti.

Hemoglobiini oli noussut 106 -> 116, siitä olen iloinen.

Mulla on varattuna iso laatikollinen 50-56 cm vaatteita, esikoinen oli niin kirppu, että hukkui 50 cm vaatteisiinkin ja tästä toisesta nyt ilmeisesti ei kovasti isompi tule, niin hyvä niitä pieniäkin olla... bodyn jatkopaloja pitäisi tehdä, niin menee sitten bodyt paremmin kestovaippojen kanssa.

Nyt rupean laittamaan neppareita vaippoihin, joten hyvät yöt!

Kirsikka rv 30
 
Huomenta

Sen siitä saa kun siät suklaata syö, nyt on kipee finni naamassa, tossa "kauneuspilkun kohdalla" Ai jai.
piti sit ostaa eilen omarsuklaa levy, en syönyt kun yhden palan.
Ihan järkky kalorimäärä :eek: yli tuhat kaloria yhessä levyssä. Jaiks, ei tarvii pal muuta syödä jos sellasen kerralla vääntää...

mukava kattella masukuvia, ite en taida osata laittaa :ashamed:

syysmyräkkä jatkuu täälläkin, kohta taas tonne ulos , ihana et on perjantai.
menee päiväkin varmaan suht kivasti töissä =) kun saa taas viikonlopun viettoon sitten alkaa ja ensiviikon jälkeen jäädä kotiin Jee Jee!

Pitääkin käydä kelassa kysymässä koska sen päätöksen rahasta saan, kun vasta viime viikolla palkanlaskija tuli lomalta ja toimitti tarvittavat paperit kelaan.
Oliko se niin että ensimmäisen äitiyspäivärahan saa sitten jo syyskuussa ku on jo jäänyt äitiyslomalle vai miten se menikään...

suklis 31+0

 
ihme hommaa!!

Meikälle tuli tänä aamuna just äsken hirveä biletys tunnelma!! :whistle: oha siitä aikaa ku viim.kävin tanssahtelemassa. Marraskuun alussa juhlin myöhässä synttäreitäni ja tuli vedettyä sellaset rapula känät että vannoin pääni pantiksi lyöden etten enää i-k-i-n-ä.. Mutta eipä enää ole väliksikään siis vetää nuppia täyteen. Mulla vaan haluttaa tanssimaan, ei juomaan.
Tanssiminen on kivaa! :D alko tanssi jalka vipattaan kun kuuntelin Cascadan kappaleita.
Mutta seuraavat juhlimiset mahtaa olla kun ikää tulee mittariin se kuuluisa 20 vuotta.
Eli siihenki on aikaa vuosi ja 2kk. .

Vauva rauhottu heti masussa ku äiti laitto musan soimaan. :whistle: ihana muksu.
Toivottavasti rauhottuu kuullessaan musaa sitte myöhemminki ku on kasvanu.
Kaverin vauva rauhottuu ku se soittaa sille J.karjalaista, mikään muu musa ei sitä rauhota.
Vauvat on ihmeellisiä! =)

Haluttais käydä kattoo onko mitään marjoja kypsyny. Mustikat o varmaa paleltunu ku on ollu niitä yöpakkasia ja puolukat ei vielä varmaa oo kypsiä, mutten tod! Aio tuoho vaaraan lähteä kyykkiin hyttysten syötiksi. Minut kupataan elävältä. hyi.. sitte o kroppa täynnä paukamia.
En pysty käyttään hyttysmyrkkyjä koska joku aine saa ihoni ihottumalle niissä. |O voi kökkö.
Tää päivä o mulle erityisen iloinen! En tiedä miksi.. tosin illalla valitin ukolle sängyssä 3-matta tuntia kuinka vattaa nipistää vasemmalta puolen. Se oli inhottavaa ihan oikeasti!! kolme ja puoli tuntia pyörin sängyssä, jouduin nukkuun vaan oikealla kylelläni koska vasemmalla kyljellä ollessani ei meinannu henki kulkea ja tuli tosi ahistava olo...

Mitäs muut mammat on touhuilleet? Täällä ollaan oltu melko hiljaisia viime päivät.
:p nyt pitäs keksiä jotaki tekemistä.. mutta mitä? ai niin..käytiin eilen makuunissa vuokraamassa 3 elokuvaa 6?.. pitäs vissii niitä alkaa katteleen. Tosin sitä Jackass elokuvaa en jaksa tuijottaa minkä ukko valitsi. Ihan kehareita juttuja ne pojat tekee siinä.. Ampuu raketin peräreiästä sun muuta ääliömäistä. tosin kyllä niille joskus saa nauraa..

Kuka seuraa Bam margeraa töllöstä? Tai Criss Angelia?? Minä ainaki kattelen. Varsinki Criss on hyvä!! :p ois siistiä osata iteki taikoa niinkö se taikoo.
 
Se olis nyt sitten äippäloma alkanut. Ihanaa!!! :D
Eilen illalla olin viimestä päivää töissä ja läksiäislahjaksi tuli pari pakettia vaippoja, vauvan vaatteita ja jotain pientä tarpeellista, kuten rasvoja ja tuttipullo :)

Katiapatia - Pakko kysyä, että minkä alan ammattilainen susta nyt sitten tuli "isona"? Ja onnittelut valmistumisesta. :flower: :) Voi kun minäkin kerkeisin nyt valmistua. Tai kyllähän mä kerkeen jos vauva vaan malttaa masussa pysyä.

Suklaahirmu- Mulla on eka maksupäivä syyskuun vika päivä ja la lokakuun eka. Eli kai se menee tuon la:n mukaan,,,

rv 33+2
 
Huomenta kaikille! :wave:

Ihana, kun on perjantai !!! Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä harsojen suhteen! :heart: Kerroin eilen miehelleni, että meinasin jo ostaa niitä harsoja, kun päätin varmuuden vuoksi kysyä kokeneimmilta tytöiltä, mihin niitä oikein tarvittiin. Mies nauroi kovasti. Sanoi että minullahan on aina noin: ensin pitää ostaa kaikkea ja mahdollisimman paljon ja vasta sitten rupean miettimään, mitä varten niitä kaikkia tavaroita oikein tarvittiinkaan :LOL: Nythan kuitenkin ehdin kysyä ensin :) Olen viime aikoina pysäyttänyt itseäni ostosten suhteen. Aina, kun yritän ostaa jotain, heti tulee mieleen, että sehän löytyy äippäpakkauksesta. Mutta, kun minulle se ei vieläkään ole tullut, niin en ole aivan varma siitä, mitä tarvitaan ja mitä ei. Toivottavasti tulee pian. Alkuviikosta saatiin päätös, että sen pitäisi kahden viikon sisällä postissa tulla...

Vaatteiden kokoja jäin vieläkin miettimään, mitä teen niiden kaikein pienempien suhteen. Hankinko muutama lisää vai ostanko isompia. Kaikkien kommentit perustuvat kokemuksiin aiempien lasten kanssa, mutta kun itselläni ei ole mitään vertauskohtaa, niin vähän mietityttää... Voisin kyllä kuvitella, että tuo masuasukki ei tule olemaan kovin iso. Ainakin, jos katson itseäni ja miestäni, näin voisi olettaa. Olemme molemmat keskipitkiä ja aika hoikkia (minun hoikkuuteni osalta en kuitenkaan ole enää niin varma ( .) :D ) Sekä mieheni, että minä olimme molemmat syntyessämme aika pieniä ja pitkää sellaisina pysyimmekin. Ehkä kuitenkin pitää odottaa siihen syyskuuhun, kun minulle todennäköisesti tehdään uusi ultra, niin voisi siinä vaiheessa kysyä lapsen pituus arvio...

Elämänperhonen: ymmärrän sinua täysin tuon työmotivaation suhteen. Minullakin se on jo pari viikkoa pysynyt ihan nollalukemissa. Ja tämähän on vieläkin pahempi yhtälö, kun töissä ei ole ollut viime aikoina lainkaan kiirettä ja välillä muutenkaan mitään tekemistä.
:kieh: Tuli vain välillä surfailtua netissä huvin vuoksi.... :ashamed:

Minulla on vielä kaksi viikkoa työtä jäljellä ja sitten äippälomalle. Toivottavasti kuluvat nopeasti. |O

Eilen alkoi turvottaa oikein kunnolla. Ensi viikolla on neuvola, pitää kai mainita tästä asiasta. Onko teille, kellä on ollut turvotusta, annettu mitään erityisiä ohjeita, miten sen suhteen pitää toimia? Minusta tuntuu, että juon muutenkin paljon ja vessassa käyn säännöllisesti...

toivekasodottaja: kauhea tuo sun raskausarpijuttu pohkeissa!!! Toivottavasti ei leviää sen pahemmin!! Minulle ei edes tullut mieleen, että tuollaisiin paikkoihin voi tulla niitä. Rasvaa vaan kilokaupalla ja ehkä prosessi saadaan pysähtymään. Tsemppiä ;)

Masukuvia en ehtinyt vielä ottaa yhtään. Koko aika miehen kanssa suunnitellaan, että pitäisi sitä joskus fotosessio järjestää minulle, mutta aina jotenkin unohtuu... :whistle: Pitää se kuitenkin järjestää aika pian ennen kuin masu kasvaa hirveän valtavaksi. Nyt se on vielä aika söpö.... :p

Ja nyt taas tylsien töiden pariin...

Kaikille ihanaa viikonloppua!!!!

margo, rv 32+2
 
Miten te oikein nukutte, tai köllitte sohvalla?
Selällään ei pysty kauaa olemaan, kun rupee vihlomaan. :kieh:
Nukkuessa olen aina ollut mahallani, mut ei sekään onnaa. :kieh:
Kyljellään nyt, ja aina kun vaihdan kylkeä niin saa pakista ottaa kiinni, ja "vyöryä" toiselle kyljelle. Ja aina mä herään siihen. :snotty:
Odotan taas sitä hetkeä kun saa mahallani tutia. :D
 
Huomenta! Tuosta nukkumisesta..selällään tosiaan ei voi olla ku tullee maha kipiäksi mutta ku kylelläänkää ei oo hyvä olla :x viime yönä kattelin kelloa vielä kahen aikaan,enkä ollu nukkunu yhtään siihen mennessä..ei ollu mitenkää hyvä olla!!
Ainoa vaihtoehto olla kylellään ja toinen jalaka koukussa esim. tyynyn päälle nostettuna! (älysitte kai mitä tarkotan? ) Ja tosiaan tuo kylen kääntäminen on yhennäkönen operaatio :ashamed:

Täällä kovasti potkitaan taas varpaita kylkiluitten väliin |O niin ja porataan päällä tuonne alas... |O aaah,kyllä se on sitte ihanaa :D

Lähetään viikonlopuksi "reissuun" (kotona käymään..molempien koti onneksi samalla paikkakunnalla) niin voipi olla etten kerkiä käyä ees lukemassa teijän kuulumisia sillä välin..jospa tänne ei kovin montaa sivua tulis tekstiä sinä aikana niin että jaksan sitte lukea kaikki ku taas kotiudun!!

Eipä muuta ku hyvät viikonloput kaikille!! :flower:

Maarit ja Touho 32+1
 

Yhteistyössä